Ha az EÉVB pályaoldali probléma miatt nem VB, vagyis nincs jel, attól az éberségellenőzési funkcióját ugyanúgy el tudja látni. Ez esetben csak mozdonyvezetővel közlekedő vonatnál Vmax=80km/h, második (figyelést végző) dolgozóval max 120km/h.
Ha az EÉVB-t mozdonyoldali probléma miatt ki kell iktatni, akkor a mozdony nem alkalmas CSM közlekedésre.
A záltalad említett tolatóba átkapcsolás csak beállított menetiránnyal szembe történő közlekedés esetén megengedett, illetve előírt.
Halálos baleset miatt ideiglenesen szünetel a forgalom az észak-balatoni vasútvonalon, Alsóőrs és Balatonfüred között nem közlekedhetnek a vonatok, mert a Tapolcáról Budapestre tartó gyorsvonat elgázolt egy férfit. A rendőrségi helyszínelés ideje alatt a vonatoknak várakozniuk kell, ezért négy vonatnál késésére kell számítani. Az eddigi informcációk szerint az ismeretlen öngyilkossági szándékkal feküdt a sínekre.
Ismét közlekednek a vonatok az észak-balatoni vonalon
május 7. hétfő 14:22
[MTI]
Újra járnak a vonatok az észak-balatoni vasútvonalon Alsóőrs és Balatonfüred között, tájékoztatott a MÁV szóvivője hétfőn, miután dél és fél kettő között szünetelt a közlekedés ezen a szakaszon egy halálos gyalogosgázolás miatt. Kavalecz Imre közölte, az eddigi adatok szerint egy ismeretlen férfi feküdt a sínekre, őt ütötte el a Tapolcáról Budapestre tartó gyorsvonat. A férfi életét vesztette. A rendőrségi helyszínelés miatt három vonat késett, tartalmazza a közlemény.
Ezt már évek óta meg lehetett volna tenni. Csakhogy egyesített éberségi és vonatbefolyásoló-berendezés miatt, ha kikapcsolod a vonatbefolyásolást, akkor megszűnik az éberség-ellenőrzés is. Emiatt hiába térnek át állomástávolságú közlekedésre, vmax nem lehet, max. tolatófokozat mellett 40 km/h. Jól sejtem?
Az eset után remélem két kézzel jelentkeztél a kábelezésre! Mielőtt mondanád...Sajnos amire odaértem Rajkára, már eloltották, így nem tudtam eleget tenni "Önkéntes tűzoltó" hívatásomnak. :)
Erősáramú végzettségű vagyok és tanulmányaim alapján tudom hogy létezik egy olyan fogalom, hogy "segédeszköz nélkül elérhető távolságon kívül". Mellesleg nem véletlenül van a felüljárókon a villamosított vasutak felett a szikrafogó lemez.
Mint felnött gyermekek apja egyet értek a véleményeddel nevelni kell a gyermeket, hogy ne kerüljön ilyen helyzetbe, mint vasutas borzong a hátam, hogy megtettünk-e mindent, illetve intézkedéseink során gondolunk e olyan következményekre, amelyek most tanulságul szolgálnak (távolság, eltelt idő,).
Amiket leírtál azzal egyetértek csak kérdéseket teszek fel egy másik nézőpont megvilágítása miatt:
"Könnyen hozzáfértek a gyerekek a felővezetékhez."
Bottal mindenhol könnyen hozzá lehet félrni a vezetékhez.
Ésszerűséghez:
Mennyire ésszerű bottal bXXXXogatni a vezetéket? Miért kell?
Műszaki szakközépben egy első/másodikos gyerek (életkor alapján) miért nem tudja, hogy ez nem túl egészséges dolog?
Sajnos már mind1 is. Mindennek ellenére természetesen azt gondolom megérdemelt volna még egy esélyt, nagyon sajnálatos dolog. A társai számára talán intő példa lesz. :((
A Pesterzsébeten bekövetkezett halálos áramütéses balesettel kapcsolatban, Könnyen hozzáfértek a gyerekek a felővezetékhez. Ha Soroksáron nem szűnik meg VVF kirendeltség talán nem kell annyit várni a mentésre?... vagy mentesítésre. Ilyenkor minden perc számít! Órák pedig nehezen magyarázhatók. Az ésszerűség csődje, hogy a nagyburmát, mint mentő útvonalat a felsővezeték szempontjából nem tartják karban, Pestlőrinc így nagyon messze esik a 150-es től, konkrétan Pesterzsébettől is. Elgondolkodtató az eset, hiszen valamennyi EU-s útvonalon 50-60 km-ként segélynyujtó helyet létesítenek a gyors reagálás lehetőségére, ezért sem volt ésszerű a soroksári kirendeltség felszámolása, Pestlőrinccel való összevonása.
"A KBSZ Vizsgálóbizottsága azonnali intézkedést javasolva a következő, megelőző célú biztonsági ajánlást teszi a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak:
BA2007-0047-5-01 Javasolja az F.2. sz. Forgalmi Utasítás arra irányuló kiegészítését, hogy az önműködő térközjelzőkkel felszerelt pályaszakaszokon, amennyiben a teljes állomásközben lévő forgalmi helyzetről a visszajelentő fények kiértékelésével nem lehet meggyőződni, állomástávolságú közlekedésre kelljen áttérni. Az új forgalmi utasításban pedig olyan szabályozást javasol, amely indokolt esetben lehetővé teszi a forgalmi személyzet részére az állomástávolságú közlekedés bevezetését a műszaki személyzet kiérkezése előtt."
"Én a csapórudról beszéltem végig. Nem az optikáról! Egyébként az sem CSAK azért olyan drága, mert jó cuccok vannak benne, hanem mert a Műszerautomatika, a szabadalmak birtokosaként ezt így akarja."
Izé.. A csapórúdban levó optika áráról nincs tippem, ezért próbáltam közelíteni a nagy optika felől. És gondolom ott is előírás, hogy a sárga az sárga legyen, ne valami átmenet. :-)
Szabadalmak: nem vagyok benne biztos, hogy más nem csinálhatná. És tényleg drága ledek vannak benne... :-))
Ööö... Meg nem mondom, hogy hol volt, okosabbak biztos fejből vágják. Azt tudom, hogy egy gyorsot rendezett meg az átmenőben, lebontva a fél állomást (két jelzőt etc.)... :-(