Keresés

Részletes keresés

Grg Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1313
Sziasztok!

A vasárnapi balatonmáriafürdői esetről lehet már konkrétabbat tudni? Az újságban csak annyi volt, hogy a két szerelvény egymástól 50m-re állt meg, és állítólag az egyik tiloson haladt ki az állomásról.
public enemy Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1312
Nem vonzom a baleseteket. Kifejezetten tartok a balesetektől. Egyébként a légiközlekedésben dolgozok és ott nagy a kockázat. A baleset annál kevesebb.
Előzmény: Bárdos Imre (1310)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.07.23 0 1 1311
Az alábbi szövegben megemlített emlékműről volt már szó, talán még kép is volt róla a topikon, de azon nem lehetett elolvasni az emlékmű feliratát (Élőben is elég nehéz kibetűzni.)

A II. herendi baleset helyszínén Veszprém – Márkó között, a pálya 482/483. szelvényében, az egyenes pályarész és a bal ív találkozásánál, a vasúti pályatesttől kb. 50 m-re, jobb oldalon lévő emlékmű felirata:

„1983. január 21-én
szolgálatteljesítés közben,
vasúti baleset során itt vesztették életüket: Zombori Árpád
őrvezető sz.: 1959
Steinmasher János
őrvezetö sz.: 1960
Hidvégi László
honvéd sz.: 1960
Tóth Kálmán
honvéd sz.: 1960
Türk László
honvéd sz.: 1964

Emléküket kegyelettel és szeretettel megőrizzük
Állította a Bajtársi Egyesületek Országos Szövetsége 1993. május 23.-án”
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.07.23 0 0 1310
Én is köszönöm a beszámolót! Talán mondanom sem kell, hogy engem a másik baleset is érdekelne.

Amúgy Te vonzod a baleseteket?
Előzmény: public enemy (1306)
Infós Creative Commons License 2006.07.23 0 0 1309

Komoly.. :(

 

Köszönjük szépen!

Előzmény: public enemy (1306)
Nohabf Creative Commons License 2006.07.23 0 0 1308
Döbbenetes egy történet:(
Előzmény: public enemy (1306)
m61019andras Creative Commons License 2006.07.23 0 0 1307
Ha lehetne még a mentésről néhány szót, persze bizonyos határokon belül.
Előzmény: public enemy (1306)
public enemy Creative Commons License 2006.07.23 0 1 1306

(az előforduló gépelési hibákért előre is elnézést kérek)

Folytatom a történetet ott, hogy valaminek nekimentünk. Elég hosszú idő telt el ami után kezdtünk feleszmélni, hogy itt valami súlyos történt. Szerintem nem volt olyan szereplője az eseménynek , aki nem sérült volna meg. Én a második kocsi első részében ültem. A fejem több találatot kapott zuhanó tárgyaktól és a szemben lévő ülések közötti fehér bakelit aztalkától, amit a megállás következtében lefejeltem (mivel menetirányban ültem) és azt vaskonzolostúl le is törtem a lefejelés következtében. El lehet képzelni az ütközés erősségét! Illetve a negatív gyorsulás mértékét! A szakértők óvatos becslés szerint hivatalosan az ütközéskor 116km/h sebességet állapítottak meg. De később halottam többet is. Az tény, hogy az első kerék kisiklásakor valamicskét lassúlhattunk. Mi szerintünk úgy 120-130 km/h közé eshetett. Amikor sikerült kikászálódnunk, akkor a második kocsi az oldalán feküdt a menetirány , tehát veszprém felé a jobb oldalán a töltés oldalában. Az első kocsi lemen a töltésről bal irányban, mivel a kanyar jobbra tartott. Az első kocsi alváza vagy alja öszzegyűrődött a kocsi háromnegyedében , tehát csak egy kis része volt érintetlen. A kocsi belselye üres volt mert a teher szerelvény utolsó alacsony platóju vagonja leborotválta az alvázat. Csak a külső oldal és tető lemezek maradtak egyben. Az első kocsi eleje teljesen hiányzott!!! Állítólag ott kb. hárman vagy négyen dohányoztak az ütközés pillanatában. Egy ember WC-n volt ő egy boka ficammal és nem tudni hány méter repüléssel megúszta! valamikor a baleset után órákkal a semmiből jött elő zavartan és kérdezte mi történt. Csak arra emlékezett , hogy bement a WC-be és onnan csak annyi , hogy megnyílt a kocsi eleje és utána semmi.

Aki az első kocsiban ült arről nem mesélek. Amikor a teher mozdony vezetője hátra jött egy lámpával és elkezdtük keresgélni a barátainkat többen idegrohamot kaptak a látványtól és sikoltozva rohangáltak fel-alá. Szóval ez után már a mentést kezdtük el szervezni. Jöttek az orosz katonák és kezdtek segíteni, miután összegyűjtötték a fegyvereket magukhoz. Azt hitték szabotázs. Amikor valós sebesülteket láttak, akkor már kezdtek együtt működni.

 

A sérültekről és másról , mint mondtam nem írok, hiszen ez nem horror fórum.

A pszihikai oldalát döntsétek el Ti még nagyon hosszú hónapokig egyikünk sem aludt. A mentés egy külön történet. 

 

Egyébként vasúti baleset , mint olyan voltam még egyben !! Ugye meseszerű , de igaz. Ez Záhony -Csop állomáson történt. Ha érdekel benneteket , akkor elmondom, ez korántsem volt annyira vérmes, habár sajnos egy vasúti munkás meghalt és többen sérültek a pályaudvari dolgozók közül.

Előzmény: public enemy (1304)
m61019andras Creative Commons License 2006.07.22 0 0 1305

Nagyon érdekes ez a megrázó történet, várjuk a folytatást és köszönjük szépen.

 

 

 

Előzmény: public enemy (1304)
public enemy Creative Commons License 2006.07.22 0 1 1304

Az 1983-as balesetben voltam. A szegedi Petőfi laktanyában voltunk katonák. Műszaki zászlóalj utász alakulat. A katonák többsége előfelvételis katona volt. Én is. Szóval egy kicsit antikatonák voltunk. Mentünk volna már tanulni, meg élni a diákok életét . A hadgyakorlat Duna 83 egyesek szerint Bakony 83 névre hallgatott. Az odaút Budapesten keresztül marhavagonokban történt. A visszaút valószínü az alacsony hőmérséklet miatt már az általatok említett személyvonati kocsikban történt. A hír igaz az egész hadgyakorlat majd a herendi állomásra való kalandos út alatt semmit nem aludtunk. A hideg akadályozta meg sokunkat, hogy ne aludjunk el állva. A herendi állomásra valamikor délután érkeztünk meg szerintem , de már összefolynak a dolgok. Nagyon későn volt már mikor megengedték , hogy felszálljunk a kocsikba. Három kocsi volt összekapcsolva. Ami szokatlan volt, hogy állandóan mozgatták ezt a három kocsit , mert gondolom útban volt a rakodásnál. Aki még fent volt kb öt -nyolc katona ébren volt. Mi vitatkoztunk is , hogy elől van vagy hátul a mozdony. Mert annyit variáltak már. Azt tudom, hogy az egyik felelős a szerelvény véletlenszerű elindulásakor vélhetően tudatosan elhagyta a szerelvényt és nem jelentette, hogy elgurultunk. Hamar felgyorsultunk, csak az volt furcsa, hogy egy vasúti átjáróban a fehér fények villogtak mikor áthaladtunk. Nekem akkor már nagyon rossz érzésem támadt és ezt el is mondtam a többieknek, akik leintettek.  

Ahogy tovább haladtunk egyre gyorsultunk, ami nem volt annyira rémisztő , de az elért sebességünk már igen. Akkor kezdődött a baj , amikor egy kanyar következett. Ott valószínü leugrott az első kocsi kereke a sinről, mert kerregés szerű hangot hallottam. Majd nekimentünk valaminek , mert egy hihetetlen csattanás volt és minden elindult mindenfelé. Mivel teljesen sötét volt így csak a tárgyak nekünk ütközéséből származó fájdalmat és ütéseket éreztük.

 

Folyt. köv. délután

 

U.I:

 

Az újságcikk megvan , de elő kell keresnem. Igérem kb 10 nap múlva letölthetitek. Amiért ide írtam, mert tetszik az a hozzáállás részetekről.

M62-149 Creative Commons License 2006.07.21 0 0 1303
ki tud arról vmit, amikor anno a 238-as szergej úgymond "szétszakított" egy vfk-t Komáromban?
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.07.21 0 0 1302
Mivel a baleseteket kutatom, természetesen érdekel minden részlet egy-egy eseményről. Ha megosztanád velünk az általad átélteket, nagyon megköszönném.

(Nehogy félre értsd, engem nem a véres részletek érdekelnek, hanem elsősorban az, hogy miért történt meg az adott baleset és hogyan lehetett volna azt elkerülni.)

Van egy kérdésem is mindjárt: melyik herendi balesetben voltál benne, az elsőben 1969-ben, vagy a másodikban 1983-ban?
Előzmény: public enemy (1300)
m61019andras Creative Commons License 2006.07.21 0 0 1301
Szerintem mindenkit érdekel, ha gondolod írd le vagy tedd be az újságcikket.
Előzmény: public enemy (1300)
public enemy Creative Commons License 2006.07.21 0 0 1300

Sziasztok!

 

Lehet , hogy elég régi ez a topic bejegyzés és régi sebeket sem akarok feltépni, de Én benne voltam a herendi balhéban. Akit érdekel az kérdezzen valószínü elég sok minden megmaradt még bennem. Habár én nem tudok ennyit a következményekről, mint , ahogy a topic életben tartói,ebben ti vagytok a profik.

Megmaradt egy régi újságcikkem is.

 

Üdv.

 

mostideir@freemail.hu

Előzmény: Törölt nick (112)
vasutTOM Creative Commons License 2006.07.20 0 0 1299

Igaz, hogy nem itthon történt, de csúnya balaset. 1 halott 23 sérült:

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1319

braun Creative Commons License 2006.07.20 0 0 1298
 Tudom melyik átjáró az, csak arra nem emlékeztem, hogy egyirányú. Elég sokat döglöttem ott, hideg sört vedelve és midenféle járművkeet fotózva 1996-1999-ig nyaranta..
Előzmény: m61019andras (1296)
m61019andras Creative Commons License 2006.07.20 0 0 1297

Azt hiszem pontosan azért van így, mert olyan az átjáró, hogy ha a 71-esről hajtanál rá, szinte azonnal a síneken vagy, alig van egy kis felvezető szakasz és nagyon balesetveszélyes.

Gödnél volt egy hasonló, ahol évente sokan meghaltak, aztán átépítették.

Előzmény: trancegod (1285)
m61019andras Creative Commons License 2006.07.20 0 0 1296
Van egy egyirányú átjáró, mégpedig valóban az, amelyik a strandhoz vezet le. Ez nem közvetlen az állomás előtti, hanem eggyel vissza Akarattya felé.
Előzmény: braun (1282)
easa Creative Commons License 2006.07.19 0 0 1295

A 71-esen ott van a balra kanyarodni tilos tábla! Be lehet kanyarodni balra, csak tilos.

Előzmény: Hentes2 (1293)
trancegod Creative Commons License 2006.07.19 0 0 1294
Akkor majd megnézwem mégegyszer...sokat mászkálok arra felé, de sajna csak hajnalban, mikor a Rózsabokor nevű szórakozóhelységből közlekedek hazafelé:)
Előzmény: Hentes2 (1293)
Hentes2 Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1293

Nem jól tudod! A 71-ről fel lehet (kicsit magasabban van mit a közút) hajtani a sínekre, de a strand felől nem lehet már kihajtani rá, mert az átjáró egyirányú a 71 felől. Azon a napon nagy volt a forgalom a sínekkel párhuzamos 71 sz küzúton.

A vonat a Fiesta háta mögött jött a bal oldalon érkezett, a fiestás be akart csusszanni a szemből érkező kocsi előtt balra a strand felé és gondolom a fényeket nem nézte.

Kár, hogy itt nincs félkarú sorompó, pedig az előtte és utánna levő átjáróban van.

 

Üdv: Hentes

Előzmény: trancegod (1285)
braun Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1292

 Imre4

 

 Ment egy levél..odaért? Kb egy hete!

Előzmény: Bárdos Imre (1291)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1291
Abban az időben egy "gyárlátogatásról" tudok, de az nem Solymáron volt, hanem az Óbudai Hajógyárban. Ide rontott be - előttem ismeretlen okbó - 15 kocsival együtt néhány zárt kapun keresztül a fordított állású 324,421. A gépet - melynek személyzete ijedtében kiugrott - végül a gyár teületén lévő egyik ütközőbak fogta meg. Az esemény 1965.10.06-án reggel történt.

A két Janit (illetve az, amelyikkel előbb találkozom), majd kifaggatom a dologról.
Előzmény: 424 009 (1284)
M41-2142 Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1290
3024
Előzmény: varjan01 (1289)
varjan01 Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1289
a mozdony pályaszáma?
Előzmény: M41-2142 (1288)
M41-2142 Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1288
Reggel a 7810 Pörbölynél egy nagy darab őzt gázolt majd Bácsbokod előtt egy nőt gázolt aki öngyilkos lett. 7819 lemondva.
braun Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1287
 Ebben lehet vmi, mert elég buzi helyen van az az átjáró..és meglehetősen nagy a gyalogos forgalom is.
Előzmény: trancegod (1285)
bsasa Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1286
belerohant

a téglagyárba."

 

Ha akkor is ilyen volt az elhelyezkedésük egymáshoz képest akkor ez biztos nem így történt.

Előzmény: 424 009 (1284)
trancegod Creative Commons License 2006.07.18 0 0 1285
Ráadásul ez egy olyan vasúti átjáró, ahonna  a 71-ről tilos behajtani, mert mindkét irányba ki van rakva a kötelező haladási irány tábla, és tiltja a behajtást. Csak szemből-ha jól emléxem-és csak ki lehet hajtani a kereszteződésből.
Előzmény: m61019andras (1279)
424 009 Creative Commons License 2006.07.17 0 0 1284

A 2006. július 8.-ai Magyar Hírlapban olvastam...

 

"Hegedűs János és Molnár János (Istvántelki mozdonyjavítóból) mesélik:

 Negyven évvel ezelőtt együtt, ugyanabban a vezetőállásban vizsgáztunk   gőzmozdonyvezetésből.

- Forró nap volt az is.

 Emlékeznek mindenre.

 Olyan mozdonyt kellett vezetnünk, amelyik ebből a javítóműhelyből tért vissza a forgalomba, mert előzőleg, ledöntve a solymári csonkavágány bakját, belerohant

a téglagyárba."

 

Tudtok erről valamit részletesebben?-mármint a balestről- (esetleg volt már téma itt?)

Pályaszám; mikor mi és hogyan történt?      Köszönöm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!