Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2019.09.08 0 5 319882

Megspékelve egy kis Hungarikummal, ahol a szerelvény, a mozdony és a személyzetforduló három különböző al-cég három különböző vezénylete szerint történik.

Hiába egy az anyja a három kicsinek.

 

2014 óta nincs három különböző al-cég, jóreggelt. Te hót komolyan nyomod ezeket a lejárt szavatosságú félinfóidat?

 

Vezénylés nyilván azért van külön, mert a szerelvényből átszereléskor mégsem válhat mozdonyvezető és a kalauzból sem lesz 30 perc alatt mozdony. A kalauznak időnként ebédelnie kell, nem gurulhat egy huzamban 18 órát viszont nem is kell napivizsgára küldeni. Mit is segítene ezen egy "közös vezénylet"?

 

Ez - tudom, szívfájdalom - sajnos nem a "Fürts" garázs 1979-ből, itt nincs beosztott 280-as. Van viszont rengeteg utas, kivonás előtt álló gördülőállomány, létszámhiány, meg hozzá a buszgarázsnál egy csipetnyivel összetettebb mutatvány.

Előzmény: trizs77 (319723)
Lovrin Creative Commons License 2019.09.08 0 2 319881

Az nem park hanem parkoló.

Előzmény: yohshe (319879)
g86 Creative Commons License 2019.09.08 -3 7 319880

Inkább te látszol annak, aki térkép alapján gyárt kifogásokat. 

Előzmény: yohshe (319879)
yohshe Creative Commons License 2019.09.08 -7 2 319879

A lakótelep szűk parkját szétbarmolni villamos pályával sztem gaztett.

 

Ötletelgetni persze lehet a térkép fölött. Csak nehogy eszébe jusson valakinek hozzáfogni.

 

Előzmény: trizs77 (319878)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.08 0 1 319878

Nyilván a Béke utcától tovább  nyugati irányba az villamos egyik ága az Országbíró utcában menne (egyirányú utcaként nyugatra) míg a másig ág , visszafelé a Szegedi utcában, szintén egyirányúan kelet felé.

Előzmény: yohshe (319877)
yohshe Creative Commons License 2019.09.08 -3 2 319877

> a 32-es busz párhuzamosságára a valódi megoldás a villamos továbbépítése a busz útvonalán

 

A szegedi ut egyik vége elég széles, de a másik vége elkeskenyedik:

Ide csak pusztítás árán vezethető villamos

 

Előzmény: g86 (319856)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.08 -7 0 319876

 

 

Előzmény: koller andor (319875)
koller andor Creative Commons License 2019.09.08 -3 1 319875

Ha-ha-ha!

Előzmény: trizs77 (319874)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.08 -8 3 319874

Nyugodj meg és le.

 

Ha itt a városi közlekedés HELYETT rólad, leányaidról írnék, a modi úgy vágna ki, hogy lábam nem érné a földet.

S igaza lenne.

 

Írj a városi és elővárosi közlekedésről.

Ez a topic azért van.

 

 

Előzmény: koller andor (319871)
v_peti Creative Commons License 2019.09.08 0 0 319873

Miért? Nem lett jobb a szolgáltatás? Ahogy nézem, volt pár javulás az utóbbi idők Volános járataihoz képest, meg nagyobb mértékű vonathoz igazítások is voltak, meg útvonal-hosszabbítások.

Csak a menetrendszerkesztőt nem értem, mert a pár perces eltérések miatt a menetrend megjegyezhetetlen lett.

 

Előzmény: trizs77 (319855)
yohshe Creative Commons License 2019.09.08 -9 1 319872

> a 32-es busz párhuzamosságára a valódi megoldás a villamos továbbépítése a busz útvonalán.

 

Csak le kell tarolni itt-ott a parkból, megszüntetni a parkolókat, könnygázt fújni a lakótelepi tüntetőkre, akik ha belegebednek is kapnak egy villamos vonalat - hiszen olyan jól néz ki a térképen.

Előzmény: g86 (319856)
koller andor Creative Commons License 2019.09.08 -6 7 319871

Működött megint a gondolatrendőrség. Te itt érinthetetlen vagy.

Előzmény: trizs77 (319853)
18-09 Creative Commons License 2019.09.08 0 1 319870

Nem, csak mostanában van rendszeres Retró-járat közlekedtetés. Ez abban különbözik a nosztalgiától, hogy a BKK normál díjszabása szerint lehet igénybe venni. Jövőhéten R74-es troli lesz ZIU-val. 

Előzmény: Dreamy (319862)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.08 0 1 319869

Például a Tiszántúlon a 80, 100, 120 forgalmát továbbra is Budapesten határozták volna meg, de azt, hogy Debrecen és Vámospércs között mennyi busz vagy mennyi vonat járjon és mikor, azt a debreceni regionális közlekedési központ döntötte volna el.

Előzmény: Komlósfecskés (319867)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.08 0 0 319868

Nem lett belőle semmi.

 

 

Előzmény: Komlósfecskés (319867)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.09.08 0 0 319867

 a vasút akkori másodvonala felháborodott és világvégét kiabált.

 

És? 

Előzmény: trizs77 (319866)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.08 -1 2 319866

Amikor Antally Károly ezt megpróbálta bevezetni, azaz a regionális központok az országos hálózat kivételével, a területükön lévő vasúti és autóbuszos közlekedésről (helyi+helyközi) maguk dönthettek volna, a vasút akkori másodvonala felháborodott és világvégét kiabált.

 

Érdekes, hogy a MÁV Vezig és helyettese nem.

 

Leginkább azt fájt nekik, hogy nem csak jogköröket adtak volna le, hanem költségvetési kereteket is.

 

 

Előzmény: vrobee (319860)
vrobee Creative Commons License 2019.09.07 0 0 319865

El lehet rugózgatni azon, hogy mit nevezünk jól működőnek. Arra gondolok, ahol az állam/tartomány/régió/városi térség vezetése felállít valamiféle viszonylag autonóm módon működő stábot, pl. közlekedésszervező/megrendelő szervezetet - vagy épp az ott működő cégek hoznak össze egy ilyet - ami kilegózza, hogy hogyan legyen a szolgáltatás, hol legyen mire ráhordás stb.. Tehát nem a miniszter/államtitkár fogja eldönteni, nem is az egyes cégek fogják saját szakállukra indítani a járatokat. Sehol sem lesz ez tiszta "szakma" , de azért nem mindegy, hogy a politikai igények milyen szűrőn át szivárognak le a szolgáltatásig.

Előzmény: attus germanicus (319864)
attus germanicus Creative Commons License 2019.09.07 0 0 319864

>Vannak erre meglehetősen jól működő modellek a világban

Komolyan kérdezem, hol? 

Előzmény: vrobee (319860)
Dreamy Creative Commons License 2019.09.07 0 0 319863

...és ha igen, R43-as villamost nem akartak volna közlekedtetni Móriczka és Nagytétény között? :-)

Előzmény: Dreamy (319862)
Dreamy Creative Commons License 2019.09.07 0 0 319862

Mára benyomtak egy R3-as járatot, ráncajtós Ikarus-szal. Úgy látom, tényleg csak ma volt érvényes a menetrendje. Valamilyen buli volt Nagytétényben?

rich.mond Creative Commons License 2019.09.07 0 2 319861

Mondjuk én napi szinten utazom rajta és nem úgy tűnik, hogy a villamos/busz kongana. Mégpedig azért nem kong a 32-es, mert Angyalföld felől van rá igény, még úgy is, hogy csúcsidőben fél órát araszolnak a Kacsóh felüljárónál.

A hármasra azok szállnak, akik átszállnak az egyes vilire, földalattira, a 32-re pedig akik mennek tovább Angyalföld felé.

Ettől még messze a legértelmesebb beruházás lenne a hármas vili átvezetése a Szegedi útra. Na AKKOR nem lenne értelme a párhuzamosságnak.

 

Előzmény: trizs77 (319846)
vrobee Creative Commons License 2019.09.07 0 4 319860

De a végrehajtó szolgálatnak utasítást kell adni,

Lószart, mama.

Ezeket a kérdéseket arra képzett szakembereknek kell kidolgozniuk adott peremfeltételek mellett, adott szempontrendszer figyelembevételével. Komplexen, egy-egy régió/szolgáltatási terület teljes figyelembevételével.

A politika ill. a szolgáltató cégek megbízásából, de nem az ő kézivezérlésük mellett.

Vannak erre meglehetősen jól működő modellek a világban, itthon is volt erre próbálkozás. Hogy miért nem jött ez össze országosan, azt jól tudjuk. Nem azért, mert elvileg lehetetlen feladat.

Előzmény: trizs77 (319839)
08-73 Creative Commons License 2019.09.07 0 5 319859

Vagy a 32-es már rég átkerülhetett volna a Róna utca- Kerepesi út útvonalra...

Előzmény: g86 (319856)
-Smiley- Creative Commons License 2019.09.07 -3 1 319858

Vagy a 32-est átrakni a Róna utcába, esetleg össze vonni a 44-el vagy a 34-el.(Békásmegyer - Örs vezér tere tengely, vagy Centenáriumi ltp - Árpád híd.) 

Előzmény: g86 (319856)
g86 Creative Commons License 2019.09.07 -1 3 319857

Ezzel szemben a valóság az - nem neked írom, hittel nem vitatkozom, a többieknek -, hogy a város először meghatározta a kívánt új szolgáltatási szintet, majd miután erre a Volántól a korábbi évi 200 milliós költségtérítési igény helyett évi 1,2 millárdos költségtérítést igénylő ajánlatot kapott kapott, döntött úgy, hogy akkor inkább saját kézbe veszi a buszközlekedést. 

 

A járműbeszerzésekről éppen te szoktad - helyesen - azt írni, hogy az ilyen döntések jogát a közlekedési vállalatok vezetőinek kezéből régen kivették. Ez Veszprémben sincs másképp. Nem a KV-n múlik, hogy nem indult el az új buszok beszerzése. 

 

Az pedig csak szimplán nem igaz, hogy ne lenne jobb a szolgáltatás. 

Előzmény: trizs77 (319855)
g86 Creative Commons License 2019.09.07 -1 7 319856

A 3-as villamos és a 32-es busz párhuzamosságára a valódi megoldás a villamos továbbépítése a busz útvonalán. Úgy legkésőbb 20-25 éve mindenképpen. De már 60 éve sem lett volna rossz. 

Előzmény: trizs77 (319846)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.07 -2 6 319855

Megyeszékhelyeink és/vagy megyei jogú városaink helyi közlekedésének egyik iskola példája az, ami kb. 11-12 hónapja történik Veszprémben.

 

Ez a nem vagyunk elégedettek a Volánnal, nem akarunk fizetni évente 200 milliót, de kalandoroknak fizetünk 835+480 milliót bármikor hatalmas ígéretekért, majd amikor se új busz nem lesz/lett, se jobb szolgáltatás se, akkor az én ott se voltam politikusi magatartással próbálnak kihátrálni a félvállról vett városi közlekedési problémák megoldatlanságának probléma köréből.

 

 

 

 

 

f_k Creative Commons License 2019.09.07 -1 1 319854

Pákozdra valamikor a 60-as évek végén indult először közvetlen busz (farossal) ami közül az egyik Kálozra ment, egy olyan faluba aminek nincs vasútállomása. Napközbeni betét tett egy Bp-Pákozd-Székesfehérvár kört.

Utána kb. 10-15 éve lett pár Bp-Szfehérvár betétjárat ezeken felúl.

Alapvetően nem sok utast vonzott el a vasúttól.

Egy Bp-Veszprém több utast visz el, de ott a Veszprém-Várpalota, a Várpalota helyközi forgalom erős. Emlékszem anno Kodolányisok voltak a legtöbbet buszozók Székesfehérvárról Budapest felé a gyorsjáraton.

A helyi buszok ritkán járnak és drága kibuszozni a vasútra...

Ha nem lesz helyi plusz helyközi tarifaszövetség akkor a vasút továbbra se lesz versenyképes....

Előzmény: JakiHUN (319844)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.07 -4 3 319853

Tartom magam annyira felkészültnek közlekedéspolitikai témában, hogy bárkivel vitázzak itt, ezen a fórumon is erről.

 

Attól még a közlekedéspolitika, pláne a személyes ügyek közlekedési felsővezetői harcokról, szerintem, itt OFF témák.

 

Bárkivel, bármikor szívesen elbeszélgetek erről.

 

Pláne úgy, hogy az akkori ügyek kb. 70-80 fős résztvevői közül, még ketten aktív olvtársak itt is.

 

Még az a veszély se fenyeget, hogy   "véletlenül"   rosszul emlékszem valamire, a kb. 40 oldalas saját feljegyzéseket is felhasználva, mert majd ők kijavítanak.

Előzmény: bendeguz90 (319852)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!