Na akkor a 93 utánni 24esek hátsó lökösének betétjét is valami újra hasznosított csodából készítették, mert ha nekiütődik 1 nem üres bevásárló kocsi, akkor reped, törik mint az üveg. Hát mé ne, lökhárító ugyebár. Utángyártott nincs, a gyári betét (csak a betét!) 40eft. A bontott ritkaság, gondolom Csabais is ezért örül neki, no meg hogy szinte ingyé vette. Nem tudom, mi abban a környezetvédő, hogy 1 kocsi élete alatt ilyen semmi anyagokból készült dolgokat többször rakásra kell eldobálni.
Én főleg Német márkáknál hallottam, hogy az új gépeken 1-2-3 éves korban szétporladnak a kábelek. Egyik héten a bal hátsó lámpa, másik héten a jobb hátsó adja meg magát kábel hiba miatt.
Hát igen. Egy 126-os még akkor is autó lesz, amikor az enyém már valszeg nem.
Többek között ezért akarok 140-re váltani.
Ez van. Az újrahasznositással általában egyetértek, mert a földünkre is vigyázni kell, de a sok vizfejű gondolkodhatna, hogy egy több milliós autóba azért nem kellene szar anyagot beletenni. A Mercedes esetében ezen különösen csodálkozom.
Gyártsanak üditős flakonokat, meg reklám szatyrokat, bánom is én miből, de ezt autók esetében nem tartom elfogadhatónak.
A csillag ugyan úgy csillog, ne bátsd! Azok a hibásak ebben a dologban, akik elfogadták az újrahasznositási törvényben, hogy az autó kábeleket is újrahasznositott anyagból gyártsák!
Itt a bibi. Egyébként ez a "megtiszteltetés" azt hiszem csak a 95-97-ig volt és főleg a nagy benzines motoroknál.
Az évszámot majd javitsa ki valaki, mert nem vagyok benne biztos, csak sacc.
:(
De úgy hallottam, porladnak a többi nagy márka kábelei is, ráadásul nem is a motortérben, hanem sima hátsólámpák esetében is.
Na ez jól néz ki! Ha még jó is lesz, akkor megérdemled az elismerést, főleg úgy hogy fele annyi biztatást sem kaptál mint más. Nem is értem, hogy ilyen minőségű szigetelés hogyan kerülhetet gyárilag egy MB-be. Nem vizsgálták hogyan fog a hőnek ellenállni? És ha már egyszer bekerült, akkor ahelyett, hogy visszahívásban kicserélték volna, százezrekért adnak újat. Na az ilyen, meg ehhez hasonlók miatt nem csillog már a csillag.
Na közben a leírásban belefutottam ebbe is. Tehát ha óvatosan (gently) nyomod a pedált S-ben 2.-ban kell indulnia. Ha élénken (briskly) nyomod 1.-ben kell.
Ennek örömére én is kipróbáltam a kapcsolót, de sajna nem kapcsol. Mind1. Az a lényeg, hogy mostmár megy :-D Még kérdezhetnék vmit? A biztosítéktáblában a H, és a G helyén nincs biztosíték, de már azóta hogy nállam van az autó. Előre is köszönöm!
Nekem S-ben annyi a különbség hogy azonos intenzitásu gyorsitás mellett magasabb fordulatszámon vált fel. Indulni félgázig 2.-ban indul,viszont az 1.-höz nem kell kick down-ig nyomni,csak félgáz fölé.
Én sem vettem észre különbséget, többször is kapcsolgattam ide-oda, de ha igaz amit mondasz, akkor most azonnal kimegyek a garázsba, átkapcsolom E-be, aztán nyomok oda egy kis pillanatragasztót :).
A vezérlőtömbben a képeken látható kis dugattyúk felelnek a váltásokért. Az 1-esből vagy 2-esből történő indulásért például a felső a felelős. Ezek 1000 forintos kis javítókészletekben megkaphatók a márkaszervízben, és a cseréhez is csak az olajteknőt kell levenni. Mielőtt teljesen szét lenne szedve, ezt érdemes megnézni, ki szoktak kopni ezek a kis dugattyúk, illetve a rugó is eltörhet, vagy elfáradhat. Persze előbb ki kellene zárni az olyan alapvető dolgokat, mint egy lecsúszott csati, vagy vákumcső.
Még annyival egésziteném ki, ha Economy állásban van, akkor kettesből indul és padló esetén egyesből. Ha Standard állásban van, akkor mindig egyesből indul.
Egy kérdésem lenne. w124-es 2L-es 16 szelepes, automata váltós mercim van. Eddig egyesben idult, és rakta tovább magának a sebességeket. Most elromlott, és azt mondta a szerelő, hogy ennek a váltónak nem így kell működnie. Hanem kettesből indul, és tovább, hirtelen, dinamikus elindulásnál indul 1-esből. Ki is próbáltam ezt, de valami rázást vettem észre viszaváltáskor. Utánn a váltások között nincs probléma puhábban dolgozik mint előtte. Azt szeretném megkérdezni, mindenkinek ilyen a váltója? Vagy csaknekem lett elállítva benne valami? Előre is köszönöm
Az én gépemben cserélték a kábelköteget, trafót, gyertyákat, volt mechanikus javitás is, kerékagy csapágy elől, egyik munkájukban sem találtam hibát.
Sőt, kifejezetten szimpatikusak voltak, mind szakmailag, mind emberileg.
Igaz nem höbörögtem, hogy mennyi lesz a javitás, sőt nem vontam kétségbe a tudásukat sem.
Elég komoly mobil computerük van, egy 15 vagy 17 " monitorral, ami bizony minden információt kiir, az akku fesztől kezdve a jókedvig, mindent :)
Szal nem tudom mi gondod volt velük, mert az én gépemben minden egyes hiba sorra bejött , amit szerintem és az árakat megnézve korrektül megjavitottak.
Szia! Csak telefonon érdeklődtem a monori fiuknál. A kábel állapotát még nem vizsgálta meg a " mester ", most kértem időpontot, hogy mikor ér rá. A meghivást nagyon köszönöm, forditva is igaz !
Én csak jelezni akartam Neked hogy körültekintő legyél ha mégis mellettük döntenél. Lehet hogy mechanikában spílerek de elektronikában nem, én már voltam náluk.
Egy kávéra bejöhettél volna, ha már itt jártál a pusztában :-)
Az enyémet is ott csinálták 6 hónapja, én nem tudok egyelőre rosszat mondani a társaságról. Amit a computer kimutatott, azt cserélték, azóta rendben van a gépem.
Persze lehet ettől eltérő tapasztalata is valakinek.
Megnézetted a kábeleket? Mit mondtak rá? Már cserélni kell, vagy nem láttak semmi erre utaló jelet?
Mert ha nincs jele még a dolognak, akkor van időd szerintem. Ezt szemmel látni lehet, hogy mennyire gáz a kábel.
Mint tényt irtam le a kábelköteg cserével kapcsolatban a költségek összehasonlitásánál. Nem ismerem a "céget" de azt hiszem Te túl keményen fogalmaztál.
Félelmetesek ezek a képek a kábelekről. Voltam ma a Kárpát utcában és Gálnál is, mindenütt kis különbséggel 300 000 Ft a kábel köteg. Monoron vállalják komplett saját legyártásba 140 000 Ft összegért. Hát nem tudom ?
"de nem ám össze lenne forrasztva, és egy kábelként menne a föld... neeem... az túl bonyolult.. Egyenként szigetelve tekereg kb 1 métert a kábelcsatornában... :)) , mire a végén "egyesül" és ott egy összepréselt szerelékkel kötik össze.. Hát bazze, eszem megáll..."
Ezzel a megoldással lehet a legegyszerűbben elérni, hogy minden befecskendezőre azonos feszültségesés jussun. 5V-on, és azon a frekvencián amin a befecskendezők működnek, ennek jelentősége van!
Rendszeres olvasója vagyok a fórumnak, de szerencsére ritkán írok, bár most segítséget szeretnék kéni. Van nekem egy 93' W124 250TD-m 602 es motorral és olyan tüneteket produkál, hogy hirtelen gázadásra nem reagál ( még a lehetőség szerint sem :) ), hanem csak pár másodperc múlva indul meg ( nem fordulatfüggő ) én valami vákumproblémára gyanakszok, de szeretném megkérdezni, hogy mik a hibalehetőségek?
Megkérnék valakit, hogy világosítson fel egy kicsit CDI témában....mire kell odafigyelni az ilyen autoknál vásárláskor? (nemvagyok dízelszakértő, ezért kérdem, hogy van e olyan például, hogy hidegen vagy melegen üzemzavar van valami oknál fogva?)
Holnap reggelig kéne nekem 2 vagy 4 alufelni w140-es mercire! Ha van 18-as akkor nem kell gumi, ha más méret akkor gumival! Megütöttem a felnit, javíthatatlan, és holnap el kell utaznom 10.30-kor!
Jó éjt mindenkinek! Egy jó kis webáruház linkjét beraknám ide. Nekem annakidején hasznos volt a 190-eshez, tudtam viszonyítani mihez az új alkatrészek árait. Minden típust be lehet ütni, sok minden van, szerintem jó kis oldal, részletes, több ilyen is lehetne. http://www.fridcar.hu/autoalkatresz.phtml?URL=asbrand.phtml&KHER=74&BR=MERCEDES
Most csak az utolsó mondatodra válaszolnék, mert a szakmai része mindenkit másként érint.
Nem kevés időt töltök nem itthon, van rálátásom a dolgokra, szakmákra, hozzáállásokra, hogyan működnek kint kis cégek, mennyiért dolgoznak az emberek és abból a pénzből mit tehetnek meg, stb.
Nem kell nagyon messzire menni valóban, csak ide a Sógorékhoz és iszonyatos különbségek vannak, még annak ellenére is, hogy bizony ők is nagyon spórolósak ám :-)
De erről ebben a topicban nem szeretnék irni, mert nem idevaló, viszont az tény, hogy a mai napon egy gyertyát meggyújtottam, aki érti miért annak nem kell magyarázni.
Én teljessen laikus vagyok "elektronikából",és csak a fejem kapkodom,hogy repkednek itt a 100 ezrek! Régebben sosem gondoltam volna,hogy az ilyen cuccok ilyen drágák lehetnek! Mondjuk azt sem gondoltam volna,hogy nekem ilyesmire szükségem lehet,de mint kiderült ez nem a bánásmód kérdése,hanem sajnos a korosodás :-( Az meg sajnos elkerülhetetlen!
(Hogy ebben az országban meg mivan... Ha lenne egy jó adandó alkalom,már itt se lennék,még vissza se néznék!)
Jó érzés olvasni, hogy megint akcióban a csapat. Szerintem ez nem is csak anyagi kérdés ( kétszeres ár ugyan annál a terméknél stb...... ) hanem arról szól a dolog, hogy nem jó birkának lenni akit mindenki csak nyirni akar mert bizonyos értelemben kiszolgáltatott helyzetben van. Mindenki tudja hogy túltermelési váltság van, még is a próbálkozók jól élnek.
Egyelőre csak puhatolózás van, mert ez a 300.000 Ft-os ár bizony kicsapja a biztit.
Ennek a harmadáért megcsinálják egy-két nap, igaz az nem gyári. De ha elmegy vele a gép pár évet, akkor sem mindegy.
Az én tapasztalatom mostanában inkább a fiam gépével kapcsolatos dolgokkal van összefüggésben, Ő szeretne egy-két dolgot frissiteni illetve cserélni az auótján és olyan árakat mondtak Neki, ami szintén veri a biztiket.
Miután megnézte mennyiért lehetne megrendelni bizonyos cuccokat kintről.
Hát mondhatom, nagy különbségek vannak.
Az LCM modulja behallt már vagy 4 hónapja, abban egy teljesitmény MOS-FET szart be. Sehol nem tudtuk beszerezni, végül egy helyettesitő darabot találtunk, az adatlapja alapján mindenben többet tudott mint az eredeti. Tegnap szétszedtem, beforrasztottam és minden rendben van. Az alkatrész ára kiszállitással együtt 3000 Ft volt. Az LCM egység bontottan 30.000, új darab esetén 80.000 Ft.
Ezzel az egységgel az a gond, hogy minden egyéb adat, km-óra, alvázszám, motorszám ebben az egységben van. Ha nem tudod javitani, akkor csere, de a bontottba átkell irni mindent, az plussz pénz. Az eredeti ára is csak nyers állapotra értendő, plussz programozás.
Közben megnéztem az új W221-es S mercibe való ülésbőr garnitúrám hátulját...:
Lehet, hogy büszkének kellene lenni rá, hogy itt gyártják, de azért elgoldolkoztatja az embert, miért is csökkent ennyire a Luxusmárkák minősége az utóbbi 10 évben.
Egy érdekes cikkrészletet is találtam:
"Ma az angol királynő sofőrje éppúgy, mint a Concorde utasai, vagy a brit Parlament alsóházának képviselői is az udvari szállító által gyártott bőrüléseken ülnek. A Connolly név mítosszá legendává vált, melynek most vége. A felszámolócég biztosának közlése szerint jelenleg a csődvagyon eladásával foglalatoskodnak. Az ashford-i és northhampton-i munkásokat, összesen 165 főt, már elbocsátották.
A Connolly cég családi vállalkozás volt, közölte elnöke. Szerinte az olcsó kelet-európai beszállítói konkurencia, a nehéz kereskedelmi feltételek, a szeptember 11-i tragédia okozták az összeomlást. Továbbá amióta az Aston Martin a Ford-hoz tartozik, a Bentley a VW-hez és a Rolls-Royce a BMW-hez, azóta a világ még bonyolultabbá vált a cég számára."
Biztos vagyok benne én is. A kábelkötegnél anno említették nekem, hogy van még egy olyan lehetőség is, hogy 120.000 körül legyártanák a cikkszám alapján új csatikkal, mert állítólag nálunk készül a mostaniaké is,így és csak be kell ütniük a cikkszámot a gépbe, erre az csinál egyet bármilyen típushoz. Akkor nem érdekelt, mert drágálltam, de most rákérdezek megint.
Nekem sincs meg, eddig nem hajtottam rá. Olvastam, hogy ennek van egy hivatalos verziója, lehet, hogy megveszem. Ilyen esetben rögtön van adat, ami épen kell és lehet lépni.
Pontosan erről van szó. Ezt már a váltó felújitásoknál én is olvastam, csak nem szóltam közbe. Ma már nem ott tartunk, mint 20 évvel ezelőtt, tehát érdemes nagyon, de nagyon körül szaglászni!
Állitom, hogy ezt a rongyos kábelköteget is feleárban (legalább!) meglehetne rendelni.
Én sokat nézegettem, amerikai webáruházakban a legolcsóbb, körülbelül fele az itthoninak.(ez lehet, hogy csak 140-esre igaz, nem tudom.) EU-n kívül van ugyan, de a behozatal nem hiszem, hogy megoldhatatlan és drága lenne. Kisebb dolgokat elhozhatna a futárszolgálat, vámolás módját nem ismerem, de kaptunk már onnan csomagot, és ilyen szóba sem került.
Például schiber 250.000 vs 889$
A múltkor a váltófelújítás kapcsán is erre a következtetésre jutottunk.
Kollegák ! Mi a tapasztalat a hazai és a külföldi alkatrész árakról ? Szerintem ezt érdemes lenne megvitatni mert előbb vagy utóbb ezt mindenkit érint.
Főleg gyári trafóim és elektronikáim vannak a felsorolt tipusokhoz. Az automatikus szintbeállítás utólagos beszerelése méregdrága és a lehetettlennel egyenlő.
Még eddig nem foglalkoztam a kérdéssel, csak egy érdekesség, fiam BMW-jéhez a kettőstömegű lenditőkerék (vagy mi a frász) itthon 230.000 Ft. Utánanézett a neten, szállitással együtt kb 400 Euro.
Tehát az biztos, hogy nagy lehúzások vannak ebben a témában. IS.
:(
Ez a kábelköteg ár is a pofátlanság magasiskolája!
Azt hiszem -28 % a legnagyobb kedvezmény a "régi" regisztrált szerelőknek BÁRDI-nál januártól. A KIA teherautóhoz az alkatrészekre ennyit kapott az ismerősöm a napokban. Megkérdezem a kábelköteg árát ! Sajnos az a tapasztalatom, BÁRDI-nál, hogy nagyon sok az utángyártott áru, és gyakran modják, hogy "gyári beszállitó "
Szia Laci ! Nem tudom Te a sógoroknál ( vagy németben ) nézegettél-e alkatrész árakat ? Egyáltalán vannak a márkaboltokon kivü más üzletek ahol ilyen speciális alkatrészeket ( kábelköteg ) lehet venni? Valahogy soha nem jutott eszembe külhonban járva alakatrészt vásárolni ezért teljesen tájékozatlan vagyok.
A múltkoriban olvastam erről egy cikket valahol, azt mondták, hogy a nyugat európai autókat alkatrészeiből összerakni 5-7-szeres, a japánokat meg 9-11-szeres árban lehetne.
Egyetértek veled. Klimával , Pesten araszolva, V8-as benzines motor fogyasztása 16 liter alá nem megy. A kollega valamit jóhiszemüen elszámolt ( a tankolásnál valószinüleg ).
Kiváncsi lennék, mennyiből lehetne kihozni egy zsír új 140-est, ha az utolsó csavarig mindent darabonként rendelne meg az ember hozzá, aztán a sufniban összerakná...
én nekem a 420-om tegnap 12l produkált full városba klimával...az ocso benzinböl...persze nagypapi modba..de idáig ez a csucs..az 1.6 toyom 9.-10 l volt...érdekes
én mindent polirozni szoktam,nem azért mer nem jo,hanem mert olyan felület lesz tőle,amit nem lehet fujni..aki valamennyire ad magára a szakmában,az nem bir elviselni egy porszemet,vagy (narancsot)sem....és persze a legjobb anyagok is visszaszáradnak...
93.06-tól hívták ugye E osztálynak. Az enyém 95-ös modell és a 89-es 124-eshez képest csak hátul látok változást. Mindkét oldalra beraktak egy merevítő csövet. Én úgy tudom, hogy az ajtókba nem tettek plusz erősítést, de javítsatok ki ha nem így van.
Akkor majdnem igazam lett az 1000-es vizessel, és a pasztával :) 1500-as már tényleg jó lesz, a 2000-es már szerintem is túl finom ahhoz, hogy levigye a ködöt. Kitartás :)
Spot-polirt szoktak alkalmazni, ez azt jelenti, hogyha szemét kerul a fényezésbe, akkor azt egy igen kis feluleten egy csiszologomba segitségével kicsiszoljàk, majd azt a féltenyérnyi foltot polirozzàk.
Szia! Bizony, nem jó a turtle! Toxic kolléga megsúgta a helyes választ.:) 1500-as vizes papír, vizes csiszolás, utána pedig Farécia egylépcsős polírpaszta, polírozógép. Ő is ködöt mondott. Ez lesz a nyerő kombináció.:))
Ettől tartok én is! Mert,hogy lehet bárhogy vigyázni az autóra ez sajnos nem azon mulik! :-( Az enyém sem mai gyerek már,ugyhogy elképzelhető,hogy elöregedtek! Igaz "csak" 3000-s,de baromira meleg tud lenni a motortérbe... Mivelhogy alkalmanként már produkál kissebb tüneteket,ezért ennek utánna kell járnom minnél elöbb!
S500 kolléga szerintem ezt akarta beszurni,csak valahogy lemaradt : www.autogumibolt.hu/ebolt/szolgaltatas/etkalkulator/index.html Nekem az a véleményem,hogy számolhatsz bármit,az ugyis csak irányadó. Azt ,hogy igaziból jó-e a kocsidra,azt meg ugy tudod megnézni,hogy felpróbálod rá! Főleg előre(a nagy nyereg miatt),ha ott elfér,és nem áll ki nagyon a sárvédő alól,akkor jó! Mint ahogy írtad,egy ismerősödé,ugyhogy gondolom ez nem lehet probléma! Az ET szám,meg magában nem sokat ér ,csak ha tudod a felni szélességét is! A kettő együtt.
Inkább halgass lackosso tanácsára, ő tapasztalatból mondja. Eltömődni nem fog a papít, mert vizesen csiszolod. A turtle nagyon jó, de a narancsosságot és a ködöt nem fogja levinni, nem arra való.
Szeretnék vásárolni egy W 124 est. A kérdésem az lenn hogy a 1985 óta változtattak e a kasznin, már az elejétől benne vannak azok az erősítések, meg gyűrődő zónák, vagy később dolgozták át.
Szia Zsiga! Hát ilyen nagy összetartás tényleg nem nagyon van a mai világban. Az emberek inkább "széjjel-tartanak", mint össze.:) De ez itt egy más világ, más fajta emberkékkel.
Polírozógép+turtle wax=meglátjuk, mi lesz belőle.:)) Mindegyik turtle jó? Nagyon sokféle van. Még soha nem próbáltam a turtlét, de sokan dícsértétek. Tényleg jobb azonnal nekilátni polírozni? Nem szedi le a festéket? Most még viszonylag puha lehet a réteg,,,csinált valaki már ilyet? Friss, 4 napos fényezést polírozni, géppel? Érdekelnének a tapasztalatok!
Szép jó estét minden kedves barátomnak! Hát, szóval így fest egy kis házilagos fényezés, jó sok hasznos tanáccsal megspékelve, jobb berendezéssel, de rutin nélkül.:)) Festékből mennyi ment el? Húú, ez jó kérdés, mert nem tudom biztosan. 5 liter nitrót vettem, meg 4 liter URKI festéket. A nitrós tartályban kb. 2 liter van még, a festékdobozban 1,5 liter. De volt stukkermosás, stb...Saccra 3 liter festék ment el az autóra, 4 réteg van az autón. A szárnyra pedig 1 réteg is bőven jó volt. Műanyagon szebben mutat a fényezés, mint a vason. Rétegvastagság mennyi? Hát azt tényleg nem tudom, ezt nyilván speciális mérőműszerrel lehet csak megmondani. Nézek valami jó kis polírozógépet, csiszolópapír nem hinném hogy jó ötlet lenne. Már csak azért sem, mert szvsz. rögtön megtelne a friss festékkel a finom papír. Inkább egy gépi polírozást csinálnék rajta. Menetközben rájöttem, hogy a tescós rezgőcsiszoló-gép a legjobb barátom:)) A végére már annyira belejöttem, hogy egy papírral a gépben 2 órán át csiszoltam, és mégsem szakadt el sehol a papír. Nagyon szépen köszönöm a támogatásotokat, nagyon rendesek vagytok, hogy nem nézitek le az öreg Mercit, és gazdáját.:)) Még finomítok rajta, amennyit tudok.
Lenne egy felnivel kapcsolatos kérdésem. Lehetséges, hogy lövök egy garnitúrát a 124-esre, mert van rajtuk jó nyárigumi (ami most fent van az szar), meg lenne váltó-felnigarnitúra téliguminak. Egy ismerősömék eladták az AMG-pakettes W210 E430-asukat, és náluk maradtak a felnik, azt nem adták vele. 17-es (term. klasszik gyári AMG) kerekek, 225/45-ös gumikkal (pont váltóméret nekem, most 215/55 R16). Az ET-jét még nem tudom, az enyémre ET46 megy rá és úgy tudom, hogy csak az (E420, R129 futómű és fék). Ha passzolna a kocsira a felnigarnitúra, akkor beszerezném, mert nevetséges áron adja a srác (meg akar tőle szabadulni, foglalja a helyet). Van valami ötlet, hogy hol tudnék megbizonyosodni arról, hogy rámegy gond nélkül a 420-asomra ez a négy felni? Valami oldal, ahol számolgatni lehet, vagy ahol fent vannak a gyári Merci kerekek? Köszi a segítséget előre is.
A kábelkötegen nagyon látszik, ha egy kicsit meg van bontva. Amikor a szerelőm megmutatta milyen állapotban van, olyan sokkot kaptam, hogy még arra sem voltam hajlandó, hogy odébbáljak vele amíg meg nem csinálja :)
Sajnálom, hogy így látod menj el csináltass szemüveget hátha jobb lesz!;-) Nem igazolást, vagy megerősítést keresek, hanem éppen szeretném kiszűrni, hogy hol lehet a hiba, mivel nem egyértelmű.(Gyújtáskapcsoló ,relé,indításgátló,csatlakozások,önindító)
Tapasztalatokat gyűjtenék nem pedig urológiai hasonlatokat, tanácsokat!
A faroktémához meg csak annyit hidd el nem akarok 1000km távolságban külföldön, (tetézzük) mondjuk autópályán, pihenő után olyat játszan,i hogy na elindul, vagy nem indul? Akkor tutti... nem állna fel ..annyiból mintha most itthon szépen rendbe rakom.
Na igen,egy ilyen meg úgy hiányozna mint púp a hátamra! :-) Az ilyet mindenhogy szeretném elkerülni,meg amúgyis szeretem,ha minden flottul müködik az autómon! Ez meg azért,nem egy "apróság",ugyhogy ennek minnél elöbb a végére járok,mielőtt még komolyabb probléma lesz!
Nincs mit köszönnöd, segitünk egymásnak, legalább tanácsokban. Az ingyen van.
A computerre visszatérve, valóban súlyos tétel és bizony van példa rá, hogy kábelzárlat vághatja haza. Na nem az egészet, mondjuk a végfokot, Azt meg megint ember legyen a talpán, aki javitja. ( nem tudok olyan embert pillanatnyilag )
Szal csinnyán kell bánni a dologgal és megelőzni, mert nagyon húzós lehet a vége. Egy fél Merci ára.
Oké,értem! Akkor midenhogy megnézetem elsőlépcsőben a kábeleket! Ha csere érett,akkor lecseréltetem. A gányolás engem sem érdekel,és szerintem sem éri meg! Köszi uram,hogy megosztottad velem a tapasztalataidat! :-) Akkor én is eképp fogok eljárni! :-)
Mindenképpen első a kábel átvizsgálása. De egyébként egy jó szaki, aki hetente csinál 4-5 ilyet, első ránézésre megmondja, hogy szar, mehet a kukába. Ez tényleg igy van.
A hiba kiolvasásnál egyértelműen jelzi melyik hengernél nem jó az időzités, trafó hibát jelzi.
De amig a kábelköteg szar, addig nem foglalkoznak vele, mert teljesen értékelhetetlen adatokat lehet látni. Nekem is vándorolt minden.
A kábelköteg csere után minden addig szar érték beállt a helyére, kivéve azt, ahol valóban még a trafó is rossz volt. No meg a shiber nem volt hajlandó jó értékre állni, mert a pillangó szelep állását jelző poti csont kopott volt. Ezért kellett cseréln. Csere után beállt a gyári értékre, onnan már minden sima volt. Sajnos ezt nem tudod elkerülni, ha ezek behallnak a gépen, akkor csere.
Huuh! 4kiló az nem gyenge... Szóval azt mondod,hogy a hibaolvasással ki tudják szürni,hogy ha rossz a trafó,jeladó stb. ,de a kábelköteget azt csak hozzáértő szaki tudja meg mondani,hogy csere érett-e! Jól értem?
Nekem úgy kezdte a drága, hogy egyik pillanatról a másikra elkezdett dadogni a motor. Egy vagy két henger biztos nem ment, még ennél a motornál is érezhető volt.. Aztán két hétig kussban volt, de egyre sürübben csinálta. A végén már annyira, hogy elindultam a dolgomra és két kilométer után haza kelllett fordulnom és irány a szerelőhöz. Ott egyből rábökték a kábelek megnézése után, hogy csere. Kábelköteg csere után jött a villámcsapás, hogy azért nincs rendes alapjáratom, meg néha nem megy a gép, mert még a shiber jeladója is szar. Az meg csak egyben csere, nincs külön javitókészlet hozzá. Csere után még egy trafó is szarakodott, ez is benne volt a hibatárolóban, ekkor ha már lúd legyen kövér, igy mulat egy Magyar hat db új gyertya, "nagy beruházással" az előzőekhez képest.
Azóta hibátlan a gép.
A végösszeg kb 400 volt.
Ebből a shiber 250, kábel csere 120, trafó eredeti 25, gyertyák, munkadij...
Nekem bmw-ben volt lelazult féknyergem. Hiába húztam meg a tartócsavarjait, addigra kiszopósodott, és lötyögött továbbra is, minden fékezéskor csattant. Még kb. 20000 km-en keresztül, utána eladtam. Amúgy nem tartottam biztonságosnak.
A fékbetétnél pedig a 124-esbe lehet kapni többféle méretűt, a magasságuk között lehet akár 1.5 mm különbség is. Ha pl. a tiedben pont annyival kisebb van, attól is csattanhat minden fékezéskor, és ez nem feltétlenül jön elő közvetlenül betétcsere után.
De szerintem vedd le a kereket, egy kis rángatás, és kiderül.
És neked a kábelköteg csere meg is oldotta a problémát,vagy előbb még mással is próbálkoztál? Egy diagnosztikát,mindenhogy meg akarok majd ejtetni,nem tudom,hogy majd az mit dob ki! Ha egyáltalán ki dob-e valamit,mert mint ahogy írtam ez még szerencsére nem álltalános jelenség,csak alkalmi!
en mondjuk azt latom, h te most igazolast keresel itt, v megerositest h igen, jo lesz ez igy, nincs semmi gond :-) hat nem, szar, majd cserelni kell, h mikor az rajtad mulik... gondolj bele, ha 50-bol 1-szer v 2-szer nem all fel a farkad, akkor szted minden oke? :-)
A motorhangon nem szoktam menetközben változást hallani! Ez a rángatás többségében 2.-3. fokozatban szokott néha lenni alacsony fordulaton,de voltmár ,hogy 5.be is megrángatta menet közben! Az amikor meg henger kihagyásra gondolok,az meg mikor kiállok a garázsból,mindig hagyom egy kicsit ,hogy bemelegedjen a motor,hagyom kicsit járni alapon,és akkor előfordult,hogy kihagyott valamelyik henger! Szóval kicsit gyanús!
Háát már 2 hónapja biztos elkezdte, de eddig nem lett gyakoribb (szerencsére). De meg szeretném szüntetni, mer tutti, hogy akkor szivatna meg ha valahol messze lennék, éjszaka, mondjuk szakadó esőben.....:-)
Május elsejei kalandom után voltam a BEST-nél, nem mutatott semmit a hibakiolvasó. De véleményem szerint ezek a vezetékek is a "kopó" alkatrészek közzé tartoznak, és az élettartalmuk nem azonos a motorokéval. Ma délben felemeltem a motorháztetőt, hát az a meleg ( kb egy órás városi toporgás után ) ami a motorból jött, nem csodálom, hogy ezt a szigetelést jelentősen "megviseli ".
Kösz, ez gyors volt! De mért csak néha csinálja? Ha egy kontakthiba a gond, vagy beégés, akkor tíz próbálkozásból, egyszer vagy kétszer kellene indulnia kb.
Néha leáll a motor szó nélkül. Indításra megy tovább. Ma jöttem rá, hogy a relé panelen lötyög az üzemanyaggszivattyú relé. Relé új. Csati régi.. Na ez lesz szép dolog újat venni és bekötni.. :-))
Sajnos most a nagy melegben alapjáraton álló helyzetben bizony sokszor " remeg " a motor. Ezt a gépet szeretném megtartani ( utólag tudom , hogy hülyeségből, de annyiszor cseréltem autót ) azért szeretnék minden hibaforrást lehetőleg megszüntetni. Szerintem a motorok a világból is kimennek javitás nélkül, (főleg én nem hajtom 3000 fordulatnál jobban soha ) csak ezek a "kütyük" cseréjét be kell kalkulálni. Az ár amit irtál kicsit "huzós" valószinüleg a 420-as hoz ezek szerint min. 300 000 Ft a gyári, de holnap utána járok, meg a "meseterrel " is értekezem!
Pedig a tied,még fiatalabb mint az enyém! :-) Azért van benne a bogár a fülemben,mert egyszer-kétszer már előfordult,hogy kicsit rángatott gázadásra,meg egy párszor volt már,hogy mintha nem ment volna minden henger! Szerencsére ez nem állandó jelenség,de arra épp elég,hogy gondolkodóba essek,hogy mitől lehet ez!!
Segítségeteket kérném! Párszor előfordult velem, hogy izzítás után indítózáskor nem csinál semmit a gép, kulcs visszafordít indítás újra, indul elsőre (azaz másodikra) ahogy kell. Minden 50 indításból kb egyszer csinálja, s így kimérni, hogy hol a bibi elég nehéz! Volt valakinek hasonló hibája? Hol kezdjem? Gyujtáskapcsoló betét?
De most komolyan voltak "jelei"holnap megyek olajcserére, akkor már ezt is megcsináltatnám........de nem biciklis volt mindenki megvan a faluban:))))))))
Amióta szóbakerült,azóta én is elmélkedek,egy ilyen átvizsgáláson! :-) Föleg az rémített meg mikor v.ki azt írta,hogy még a computer is gallyra mehet! Szóval kicsit nekem is bogár került a fülembe... :-)
Ha mindenképpen gyárit akarsz, hivd fel az Ady E. utcai Mercedes boltot például.
220 körül van az enyémhez, nem tudom mennyi a különbség a Tiedhez képest, mert ugye nem ugyanaz a motor. De kb ennyi.
A beszerelést meg megoldják több helyen is.
Egy kérdés. Észre veszel valamit a motor járásán, van valami gond alapjárattal, gyorsitással?
Vagy csak megelőzni akarod a bajt? Mert lehet, hogy a Te gépeddel azzal a kábel köteggel még elmész sokat. Meg kellene nézetned egy szakival, hogy a csatlakozóknál milyen állapotban vannak a kábelek. Ha törezedettek már, akkor nem sok lehet hátra. Ha nem látni ilyen problémát, nem biztos, hogy cserélni kellene már most.
Ez "Kárpát útcai " ár ? Szerinted holnap hol kezdjem a beszerzést ? Nem filléreskedés, de a hütő ügy nagyon elgondolkoztatott. ( ugyan azt a hütőt egyik kereskedő pont kétszeres áron akarta adni mint a másik , és amikor mondtam neki mosolygott és ide adta a feléért.) A gyógyszer és az autó alkatrész eladás most a legjobb üzlet
Egy kérdésem lenne van egy 124 2.5TD-em.A hétvégén mentem vele és ahogy a falun mentem keresztül egy fura(nem tudom hova tenni reccsenés vagy ahoz hasonló moraj vagy mi lehuzott ablaknál volt :) ) hangot hallotttam,Szóval azóta mintha nem húzna úgy az autó,de lehet hogy csak beképzelem???Elméletileg minden stimmel...,de nem tudom azt érzem nem húúúúz.:( Ha a főtengelyjeladó tönkre megy mik a jelei,és hogy tudom ellenőriztetni előre is THX.
Kimostad már a klíma és vízhűtő közötti rést ? Nekem csodát tett. Hűtőcserében gondolkodtam, mikor egy szakinak eszébe jutott.... Azóta nem megy 90-100 fok fölé...
Nekem is bejött... Ma cseréltem főtengely jeladót, a 150-ből megjött a hiányzó 30 paci. Iszonyatosan (...:-)))...) megy az ótó. De hidegen még mindig megtorpanikol....
Az enyémhez E220, 140 egy új kábelköteg. Szerintem megjátszom, elegem van a kókányolásból..
Segitséget kérek. A kábelköteget szeretném kicserélni az autómon még mielött valami bajt okoz. Szivem vágya, hogy komplett legyen és lehetőleg gyári minőségü.( 96-os S420 "uj motoros " )
ja és ne várj sokáig a polirral ,me ugy kikeményedik a festék ,hogy borzalom,én három ora mulva már csiszolni szoktam...akkor még nagyon hamar üveg a felület(bármilyen is a mattulás)
Nem vagyok doki, de nekem mikor megvettem az autót, a gömbfejek csak akkor ropogtak, mikor fékezéssel együtt alászedett kormánnyal valami emelkedőre futottam fel. Valami fék környéki dolog lehet
Szia Robi, gratulálok, nálunk volt a szervizben egy fényező, a két kezét összetette volna ha így sikerül neki, pláne olyan körülmények közt, hogy nincs kamra..stb, szóval a lehetőségekhez képest szép....sok örömöd legyen benne:-))
Szia! Gratula! Mennyi festék ment rá? Én megpróbálnám mondjuk a csomagtartófedélen 1000-es vizespapírral, puha gumisteknivel megcsiszolni, aztán utána sima Prevent polírpasztával felpolírozni. Elvileg teljesen tükörfényes lenne tőle, ha elég vastag a festék. Legrosszabb esetben, ha túl sokat csiszolnád, újra kell fújni azt az egy elemet.
Sőt, én a helyedben rögtön kipróbálnám a tanksapkafedélen. Semmit nem vesztesz vele.
Jó napot Úrak ! Robi megcsinálta lefényzete a kocsiját, és egy kis "igazitással " szép is lesz. Kreativitásból és motivációból "vizsgázott" és az eredményhez csak gratulálni lehet. Nagyon jó eső érzés, ahogy együtt szurkolt a csapat, és mindenki a maga módján segitette a "projektet ". Remélem még sok hasonló "ügyünk " lesz üditő szinfoltként elszürkült világunkban.
Gratulalok hozza :-)) Nagy vitat kavartal par hete-honapja a terveddel, es akkor nem nagyon szoltam bele. Vegul mar a legtobben szurkoltunk neked, es a kitartasod valoban tiszteletet erdemel. Sztem az nyilvanvalo dolog, hogy egy nagyon olcson vasarolt oreg Merci mar nem lesz olyan, mint amikor kijott a gyarkapun - de a lenyeg az, hogy szebb es jobb lesz mint amikor vetted, no meg az , hogy oromedet leled benne. Tovabbi sok szerencset hozza!
Érdekes színekben játszik, a fénytől függően. Ha sok a fény, narancs-piros árnyalat, kevesebb fénynél tűz-piros. De egyszínű mindenhol. A kompresszor jól bírta, nem kellett várnom a levegőre. Viszont 2-szer túlmelegedett, akkor várni kellett vele fél órát. A sata-koppintott pisztoly, ami alacsony nyomáson dolgozik, 1,4-es düznivel, szintén jól teljesített. Rá van írva max 3 bár, de 3,5-4-re állítottam a reduktort, a tömlő végett. Mondtátok, hogy 1 bár nyomás ott úgyis mindenképpen elmegy, szóval annyit rá kell tartani. A kompresszor, ami 10 bárra képes, fújás közben is tartotta a 7-8 bárt. Mégsem lett olyan "sima, tükör" felületű. De nem vagyok elégedetlen.:)Megyek melózni, majd este leszek, sziasztok! Toxic! Írd meg a titkot!:)) És a hibát is!:)
Szia Cuba! Az utolsó 2 réteg már jó hígítós volt. Nem sima a felület, de legalább nincsen megfolyva, én attól tartottam nagyon. Toxic szerint lehet még szép a fényezés, majd megírja a trükkjét mail-ben. Polírozás tuti kell majd neki. De az összkép nem is olyan rossz. Talán matt-nak mondják az ilyent? De még letörölni sem merem legalább 2 hétig. Egy IFA teherautóra már lenne egy megrendelés, csak meg kell még egyezni a taggal.:)
"narancsosnak sem narancsos. Olyan "egyedi".:)) " :-)
Kicsit több higítót használtam volna... Nem gyakoroltál előtte,valamin a pisztoly beállításokkal kapcsolatban? A 20-25.-ik kocsifújásra majd belejössz! :-) A lényeg az,hogy neked tetszik! Azért elsőre,ügyes voltál!
Holnap csinálok pár képet világosban róla. Az összkép nem rossz. Festék sehol nincsen rajta megfolyva, narancsosnak sem narancsos. Olyan "egyedi".:)) A 2 lökős-spoiler nincsen még rajta, azt hétvégén fújom. Érdekes volt, hogy rétegenként kb. 20 perc alatt száraz is volt az autó, így nem sok port kapott.
én szereztem,gyári svájci kivitel volt, nem mondod,hogy megvetted az amg-t???? a moci is az? vagy csak elírták a hirdetésben az adatokat? teljesítménynek 222le volt megadva,kééééépetttttt méééééégggg!!:)
Bocsi, Toxic, késett a buszom egy picit. A kocsira 4 réteg festék került, a második réteg után kezdett el szép színe lenni. Csinálok egy éjszakai képet is, az erkélyről.
...háánaa nem azé kérdeztem,így is gyönyörű...:) ...inkább váltó,mint errájd...:)...azé odatesz majd aza 40mili és akkor lesz csili-mili-mini-vanili...:)
de igen,de nem akarom szétfurkálni a csövek stb miatt,meg most vagyok túl egy váltófelújításon is:((( szóval "nincs kedvem":))) vettem már rúgókat weitec 40mm azzal azért nem lesz rossz:)
trófea céges buli,utána meg hajógyári este,de nem tudom már pontosan,sláger terasz,dokk az tuti:))) photoshop,sajnimég nem ilyen,mindjárt mutatom arideg valóságot:(
...huh bmeg...gyönyörű...megszkennelném naon szivesen...:) ...akkor nem lát6tam...:)...de szivesen bármikor...:) ...és akkor te is voltál rioba coróba meg agárdon???...:)...taliztunk???...:)
...az frsz ismerős régebbről,de akkor nem volt annyira low...:) ...1ébként annyira cabrio volt,h majnem besírtam...:) ...először cak az tünt fel,h mennyire világos az utastér, a fényképezőért se nyúltam hirtelen...:)
...nem nem...:) ...cak a jao olaj kevesbbet használ a rocc olajnak,mint a rocc árt a jaonak...:) ...de roccabb biztos nem lett...:) ...de ez 1alap dolog,vagy legalábbis erről is volt már itt szó...:)
Plussz az olaj hőjének egy részét még a hajtóműház is elvezeti. Nagyobbacska gépekben a hajtóműoljat külön vízkörrel hűtik,és háromszor akkora hűtőfelülettel mint a motort. Jóéjt mindenkinek,nekem 2-kor ébresztő :(
Azt meg tudod mondani, hogy a 280-asnál az automata váltóba, szűrőcsere után, mennyi olajnak kell belemenni? Gyanúsan kevés volt, de így van szinten :O (3 liter ment bele, pontosabban 5, de aztán 2 litert leengedve került szintre, a neten talált info meg 6 litert mond refill-re... :O) Köszi!
Mondjuk ezen elmerengtem kicsit - a váltóolaj pálcáján a "meleg" szint az ugye 80°C; a vízkörben (hűtőben) meg 90 fok körüli a hőmérséklet... Most akkor ki hűt kit? :O
Országúton igen,városban ,nehezen kivitelezhető:) Nameg az automata és a kéziváltó közt is ott a különbség,hogy kell e még plusszba a hajtóműolajat is hűteni.
Biztos hogy kibirja a 140 fokot is rövid távon,a víznek is idő kell amíg felforrik. De hosszutávon csak akkor nem párolog el ha 3.6 bárnál nagyobb a nyomás. Szerintem Csabais a tömitésekre és egyébb alkatrészekre gondolt.
Mert utánna jön a gejzír,és akkor már nem célszerü továbbra is padlógázzal közlekedni. Ha nem akarom megfőzni akkor félreállok és terhelés nélkül visszahűtöm.
...jaja,cak tovább gondoltam a gépet,h mi kéne még rá,hogy ojan dílerkés legyen...:) ...csak kihagytam a v8benzin motort...:D ...1ébként szép a kocsi...szép gyárias...:)
:) nos valóban nem... és nem is opel ami már 5. éve megy seleniával és 10.000 km-enkénti olajcsereperiódus mellett sem volt nívókardon észlelhető olajfogyás, nemhogy utántöltés. Igazság szerint azért maradnék a Selenia mellett, mert nem itthon palackozzák. Egy időben (8 éve kb.) volt egy cimborám túraautó bajnokságban akinek baja volt a castrol RS-el amit itthon palackoztak és a selenia racing ugyanazzal a viszkozitással meg atomstabillá tette az olajnyomást még kanyarban is.
En nem ugy fogalmaztam volna mint dealer kolléga, de nagyjàbol ez a lényeg. Ossze lehet hasonlitani a két màrkàt, de nem érdemes. Ilyen jellegu problémàkkal mint egy fiat tulajdonos, a Mercis csak akkor talàlkozik, ha az autoja elmult 20 éves és van benne kozel egymillio km. Addig az ilyen jellegu dolgok ne emésszenek. ;)
99'-es C200-ason ha megveszem szeretnék egyből olajat cserélni. Az első kérdés, hogy az MB minősítéses Selenia 10w-40 olajjal van-e esetleg tapasztalat (eddig ezt használtam és rosszat nem tudnék mondani) Második kédés, hogy érdemes-e első olajcserénél levenni a teknőt és ha van olajsár, azt kimosni - esetleg lehet ilyenkor csapágy kopást látni? (vagy ha már lehet látni, akkor régen rossz - kb 5 éve jártam úgy egy fiat temprával, hogy az autópályán átment légkalapácsba?)
Ezt hülyén fogalmaztad,nem vehető ki tisztán hogy megint csak ironizálsz vagy komolyan gondolod :)) A kiegyenlitőtartály rugója 1.2 bárnál nyit ami 105 fokig biztosítja hosszu távon is hogy a víz ne forrjon. Ha a rendszerben nincs még 1.2 bar nyomás és felszalad 120 fokra ,elkezd forrni,megnő a nyomás és amikor eléri az 1.2-t gejzír lessz a motortérben :) 140 foknál már 3.6 bar nyomásnak kellene lenni,hogy a vízből ne gőz legyen.:)
Az a bibi, hogy D-ben alacsony az alapjáratom (500). Ha kihúzom D-ből N-be, felmegy 650-re, és akkor már kicsivel 1 felett van az olajnyomás. Viszont azt vettem észre, hogy ha kikapcsolom a klímát, akkor nem melegszik nagyon 100 fölé. Most koraeste fél bar alá ment a nyomás és 120 fokra felment a vízhőfok :O Félreálltam 20 percre, aztán indultam tovább immár klíma nélkül, és akkor tartotta a még normális hőmérsékletet és nyomást. 1000-es fordulaton nekem is 2 fölé megy már. Holnap megyek szervizbe. Első körben olajat cserélünk, utána megbeszéljük a többit. Köszi egyébként :)
A vízhőfokra van egy egyszerű megoldás ezen az oldalon a polírozott felnik alatt.: K6JRF (Most látom csak, hogy ugyanezek a felnijeim vannak, asszem én is lepolíroztatom :) )
Az olajnyomásom a Magnatec-el most 10.000 km után alapjáratnál 90-100 fokon nekem kicsivel 1 fölött van. 1000-es fordulatnál már 2-3. Olajcsere után melegen sem ment 2,5 alá alapjáraton. Szerintem ennyit bír az olaj, ezért kell cserélni.
Aszonták nekem, hogy a köv. váltóolajcserénél elég megcsinálni a kis gumicsövet, az olajcserék jegyezve vannak számlákkal és matricákkal. Megvételt követően azonnal elvittem egy szakihoz, hogy megnézze. De higgy amit akarsz, mindettől függetlenül majd beszámolok, hogy mik voltak :)
Legkésőbb jövő héten fény derül mindenre, de megpróbálom még erre a hétre beszúrni a dolgot. Nyáron amúgy is megyek sokfelé (vidék, külföld), úgyhogy rendben kell lennie a vasnak, meg úgy egyébként is.
az 500 is kevésnek tűnik. Az indokolhat egy meleg napon alacsony olajnyomást, 650 körül kéne legyen az alapjáratod, annál lejjebb nem nagyon, még klímával sem.
Nekem is ez volt a problémám, bár az enyémen picit eccerűbb emelni az alapjáratot :D
Tényleg, váltóolajcsere-processzt valaki felvázolja? Mert találtam a neten egy egész jó kis táblázatot, hogy váltó- és motortípusonként mennyi a feltöltési, és mennyi a csere olajmennyiség.
Namost ~fele ment bele (illetve több de többszöri ellenőrzés (és autózás) után le kellett engedni, hogy szinten legyen...). Szűrőcsere is volt, ofkoz.
Meg lett nézve tüzetesen, ledokumentált előélet (számlákkal), szóval minden klafa, csak ez az olajnyomás a kérdés most. A kis gumicső olajkönnyezéséről is tudtam (alánéztünk megvétel előtt), szóval tulajdonképpen semmi váratlan. A gép tökéletesen szuperál egyébként, abszolút semmi baja nincs. Ha ezek rendbe lesznek téve, koraősszel jön egy kis esztétika és ohne makula lesz :)
Öccáz. Meglátom, hogy most a 10W60-as edge-dzsel hogy viselkedik. De amúgy is szerelni kell, mert a váltónál az egyik gumicső könnyezi az olajat, azt kicserélem, meg akkor már a váltóolajat is, meg tömítések, meg mittomén. Majd megkérdezem, hogy még mik lehetnek aztán átfésüljük a szekeret.
Kevés. Mégpedig nagyon. 1 alá még 110 foknál sem mehet. Főleg nem a Magnatec, az elég jól bírja. Nekem az Aral csinált ilyet, hogy 110 foknál (szar volt a hűtő) szinte lefeküdt a mutató. Kapott Castrolt, most jó. Alapjáratod hogy áll olyankor?
hm, vetel utan azonnal olajcsere, azt hittem ez alap... siman lehet h az elozo tulaj jampizott vele kicsit, aztan az nem tesz jot az olaj minosegenek, ha megeg, v ilyesmi :-)
tehat a 100 celsiust csak saccolod? amugy sztem az meg tok normalis, ugye 140-ig birja, ilyenkor szoktak bejonni a dolgok amik a korbol jonnek, h kicsit dzsuvas a huto, stb, stb. en nem foglalkoznek vele
Hát úgy van, hogy van a 80, ami jelölve van vonalkával és számmal, fölötte van egy vonalka szám nélkül, gondolom az a 90, mer' arra lövi be mindig magát (kivéve ugye az alant vázolt szituációt), aztán utána már csak a 120 és kicsivel felette a piros. Az arányok is kb. ezt mutatják. W124 E420 egyébként, '93 szeptemberi.
Castrol Magnatec van most benne, még nem cseréltem mióta megvettem. Kicsit több, mint egy hónapja van nálam az autó. Te is és a szerelősrác is a 10W60-as Edge-et ajánlottátok, azt fogom beletölteni, még ha nem is nagyon lépek oda neki. Néha persze nem tudom megállni, de ez kb. 3 naponta egy alkalom (meg még tart a kezdeti lelkesedés) :) Meg ugye ha városban kiforgatom a dúét, az már 120, szóval óvatosan is kell :))) Nem száguldozni van amúgysem. Tetőablak "le", fíl dö szánsájn, bugyborék 1500-on, cruzin' :)
"mi az hogy stabilan mozog? es honnan tudod, h 100 fok?"
Hét izé, olyan +/- 5 fok 100 fok körül :)
"az nem tul jo. jobb olajat. ha sokat tervezed hasznalni nyaron, es meg oda is lepsz neki, en valami fullszint 10w60-ast raknek bele"
Akkor ez egyöntetű javaslat, így fogok tenni. Köszönöm. Évente 25-30ezer km körüli futás várható, télen-nyáron, szóval ja :) Odalépni nem nagyon szoktam neki, nyugodt autó, én is higgadt leszek tőle :)
Sziasztok! Holt találok vmi leírást egy kb. 95-ös 3000 benzinhez, hogy azt a két fekete bigyót tegergetve mit csinálok? :) Tudtommal a gyújtást állítgatom, de mikor-mennyire. Köszi.
Bár éjjel lejött az infoDVD (most hirtelen nem emléxem a nevére, de dupla, valami 7GB rar-ozva), ha hazaértem, belekukkantok, hátha az, amire gondolok, és akkor lesz robbantott ábra :D)
De ha a törzstagok azt mondják, hogy ördögi xopás - ha nem ért hozzá a dolgozó - akkor nem állok neki sz'tem :D
Igen, valami ilyesmire gondoltam. Meg tipusfuggo is. Ugyanolyan viszkozitàsu, de màs màrkàju olajjal jàrtam ugy, hogy a 124-esem az egyiket megette, a màsikat nem. Ràadàsul az utobbival mindig normàlis volt az olajnyomàs, az elozovel meg alacsonyabb volt alapjàraton.
Szia, a vízhőfokon én is meglepődtem, de szvsz a legtöbb autóban dugózáskor magasabb a vízhőfok, mint amikor némi "friss" levegőt is kap :D
Az olajam meg sajnos mindig 3bar, majd megnézetem, mi lehet a hiba oka (gondolom csatlakozó/kontakthiba). Mondjuk ha valakinek van tippje erre, és nem igényel szakműhelyt (egy csatlakozó visszahelyezése, ha elérhető pl.), ne kíméljen :)
A mai rekkenő hőségben dugóztam egy jó adagot, feltűnt két dolog (már korábban, de megvártam, amíg jön egy nagy meleg és hogy ott hogy viselkedik). A hűtővíz hőmérséklete stabilan 100 fok körül mozog (folyamatosan megy a viszkó, enyhébb hőmérsékletnél 1 perc alatt visszahűti 90-re), az olajnyomás pedig alapjáraton 0,7 bar köré esik. Ez normális, vagy valami bibi van valamelyik (esetleg mindkettő) körül? Egy W124 E420-ról van szó. Köszi :)
Üdvözlöm az Urakat! Valaki ismeri közületek az alábi gépegységet? (láttam hogy az eleje törött, nem kérdeztem rá, és magátol mondta az eladó hogy balesetes, hátulról beleszaladtak valamibe, lámpák, motorháztető, lökös cserés)
Sziasztok! Most értem haza, kocsi kész, 20 perc múlva mehetek is dolgozni.:( Pár képet azért teszek fel, a többit este fél 12 után. 3 nap munkája képekben:
Háááát, mekkora áramerősséggel mér a multiméter, és mekkora folyik át pl. az injektorok csatlakozóin????? Nem ritka, hogy multiméterrel jót mutató csatlakozó terhelésen semmit sem visz át. A másik "kedvencem", amikor azt írja valaki, a gyertyakábel az jó, mert kimértem ellenállásmérővel". Ja, 3-9Voltos feszültséggel a 40kVoltos rendszert. Szeretném én magaménak tudni azt a pénzt, amit egy jónak mért gyertyakábel miatt az autóra költöttek emberek.
Biztos Ő is unta mint én, hogy mindíg csak tankolni kell bele, azt is ritkán :-D Komolyra fordítva és pl. a feeling kedvéért váltottam. Jó éjszakát, mindjárt holnap van.
Ha 5 km-en belül van, akkor óvatosan el lehet vontatni, ha 20 km-en belül akkor nem olyan drága a tréler, ha meg annál is messzebb, akkor kösd le a kardánt, és körbevontathatod a földön. :)
Sajnálom, hogy kiforgatod a szavaimat. Éppen a Kárpat utcai javitatás ellen irtam ! Ahoz, hogy valaki a Kárpát utcába elvigye az autóját nem kell ezt a forumot olvasni és az itt szerzett tapasztalatok ismeretében a megismert "szakikhoz" vigye az autóját javitatni. A barkácsolást személy szerint nagyon nem szeretem , ez az én személyes állásfoglalásom, hogy mindenki azt csinálja amihez ért !!
"Egyet jegyezz meg, az én autóim sosem voltak gányok... (na jó, a pug205-t annyira nem szerettem. :))) "
Nem irtam, hogy a Te autóid gányok voltak, nem láttam őket.
De miért is kéne megjegyeznem?
" na mindegy... megértem a hisztid, de elkanyarodsz a témától..."
Te valamit nagyon félreértesz, vagy nem érted amit irtam. Nem hisztizek, tényeket irtam le, nagy különbség. Ja, hogy nem tetszik, az egy dolog.
"ja, és hobbi, nem napi használatú, így ráérek vele... csak most szar helyen áll, beszoptam, trélerezhetem az automata miatt, ha valahova el kell vinni... na ennyi lapozzunk..."
Ha csak hobbi autó, akkor valóban ráérsz vele molyolni, ha megkeresed a rávalót.
:)
Ezzel semmi gond nincs.
Felőlem még fél év múlva is kérdezheted itt a fórumon, hogy már ezt meg azt kicserélted, de mégsem jó a géped ne értsd félre ne zavar.
Csak a véleményemet irtam le, de azzal nem kell egyetérteni.
Ha már a kivétele is gond, akkor tényleg ne állj neki. Az én V8-asomból is kijött 10 perc alatt. Mindenhol van stekker, természetesen a tűzfalon is. Érdekes is lenne, ha az ECU-ba úgy lennének beleforraszgatva. Azért baj, ha egy kicsit is töredezett a szigetelés, mert össze-vissza értékeket fog mutatni, főleg ha párás. Az én szerelőm a kollégájával 1 napig forrasztgatott meg bandázsolt. Úgy, hogy közben 47-en álltak a nyakán, hogy velük is tudjon foglalkozni. Számold ki, hogy egy felkapott (valószínűleg azért mert jó) szerelő hány pitiáner 3000-10.000 ft-os diagnosztikát, hibakiütést, töltésellenőrzést,akkucserét, fényszóróbeállítást, riasztó vagy tolatóradar beszerelést tud megcsinálni egy egész nap alatt másodmagával. Na ezért kér érte ennyit. Na meg mert nem hülye, és valószínűleg tudja, mennyi az új. Olcsóbban esetleg olyan szerelővel lehetne megcsináltatni, aki miután vakargatta a tökét 8 órát egy márkaszervízben kevéspénzért, hazamegy és nem tud magával mit kezdeni.
Amúgy én sem állnék neki egy odatrélerezett autónak úgy, hogy tudom, hogy hiába méregetek meg cserélgetem az alkatrészeket, max ideiglenesen tudom megcsinálni. Képzeld el az Ő szemszögéből, hogy összeférceli valahogyan az autódat, kifizettet veled mondjuk egy légtömegmérőt meg egy lambdát, aztán két hét múlva megjelensz hogy megint szar, pedig nemrég megvágott X pénzre.
Ez sajnos igaz, hogy Budapestre és környékére "koncentrálódik" nagyon sok szakma, de ezen a tényen nem tudunk változtatni. Nekünk pestenen és környékén élőknek is van sok sajátos problémánk, de ez ezen a fórumon túlmutató dolog.
Azt hiszem ennek a forumnak az a lényege, hogy egymást segitsük ( természetesen mindenki képességei szerint !) Köszönettel tartozunk minden itt irogató kollegának, hogy a megélt tapasztalataikat megosztják velünk és főleg neveket és cimeket kapunk, hogy ebben a " mindenki mindent vállal jó pénzért ........" világban a csillagos gépeinket valódi szakemberekkel tudjuk javitatni.
Nem Sopronból áll a világ. Ha nekem olyan gondom van, amit nem tudok megoldani és nem is akarok foglalkozni vele, akkor olcsóbb ha megkeresem azt a helyet, ahol megoldják. Akár 100 Km-el odébb is.
Amit most irok, azért akár meg is sértődhetsz, nem oszt nem szoroz de a véleményem az, hogy ebben az országban pont az ilyen hozzáállas miatt IS mennek tönkre szakmák, sokat tanult, tapasztalt szakiknak azért nincs megfelelően megfizetett munkája, mert mindenki akinek egyszer volt már csavarhúzó a kezében, mindjárt szakemberré válik!
Ebben a fórumban már nagyon sokszor leirtuk, ezért is ilyen a Mercedes felhozatal ebben az országban, mert mindenki okos és gányolja az auzót, ahelyett, hogy megfeleő emberhez fordulna.
Magam részéről többek egyetértésével mondhatom, ha valaki egy Mercit vesz, az vagy vegye tudomásul, hogy vannak tipus betegségek és azt igen kemény pénzekért lehet javitani, vagy ne ácsingózzon a csillag után.
Ez van. Lehet ezért megsértődni, de itt a fórumon lévő szakik ezzel egyetértenek, ez tuti.
Én sem most kezdtem a szakmát, hidd el nagyon régi motoros vagyok és nem is fiatal, úgyhogy van tapasztalatom, azért merem leirni.
Életemben, munkám során milliószor tapasztaltam, hogy mindenki mindent megtud csinálni, aztán a vége az, hogy csak elviszi egy olyan szakihoz, akinek a kisujjában a szakma, tudás, szerszámok, idő, stb.
Az már más kérdés, hogy egy bizonyos szakmai háttérrel, meg nagytömegű undor után normális ember már elsem vállal egy szétgányolt gépet, vagy csak nagy orrfacsarással.
Természetesen vannak kivételek, amik a szabályt viszont erősitik és lehet, hogy Te nagyon ügyes, jól műszerezett, türelmes vadász kutya vagy és megtalálod a hibát, mondjuk 4-5 hónap alatt, csak azt is vedd figyelembe, hogy ezzel mennyi szenvedést idegeskedést veszel a nyakadba, mennyi utánjárást, telefonálgatást, kuncsorogni segitségért, stb. Szerintem nem éri meg. Persze ha idő milliomos vagy és nem kell dolgoznod, mást csinálni csak a Merci motorháztetejében töltened a napodat, akkor az más kérdés, de akkor meg szerintem Te milliomos vagy :) Igy hát nem értem, miért nem viszed el egy szakihoz a gépedet, két napra, aztán beleülsz és jó napot.
A kábelköteg témát én végigjártam, persze nem úgy, hogy ott szivtam a motortérben, mert egyrészt nem érdekelt, másrészt kell az autó és nem hobbizni akarok rajta, hanem autózni vele. A kábelköteg javitás után még volt más is vele, de nem kellett idegeskednem, agyalni, könyörögni segitségért senkinek.
Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy egy-két tanácsot nem kapsz itt a kollégáktól, de azért azt senki ne várja el, hogy pusztán fórumos barátságból itt valaki is nekifekszik a másik gépének és ingyen megcsinál egy pár száz ezres javitást. Csak úgy puszira.
Ettől függetlenül, remélem megoldod magad a problémát, kiváncsian várom, meg szerintem mások is, milyen eredménnyel jársz.
Mondom, hogy nem lesz full zárlatos.csak ippen a bekerült pára, víz, meg egyebek megváltoztatják a mérőszonda paramétereit, ami eljut az ECU-hoz. Szerintem...
Amellet meg én is vállalkozó vagyok. Az üzletemben (semmi köze az autókhoz) a megélhetésért dolgoznom kell napi min. 30-at. Ha egy szaki aki ebből él, nekilát, anyaggal együtt nem sok a 60, ha ebben az anyag is benne van. Jelzem, a cserés dolgok, haverságból megvannak, szívesen partner vagyok, de ha ebből élnék, biztos nem tartanék 15 féle(5 misi) merci légtömegmérőt, csak hogy cserével kiszűrjem mi a kaki.Sőt kettő kell mindegyikből a kontroll miatt.. :-))
Na fékezzünk egy kicsit. Most magam ellen beszélek,de egy mméterrel nem sokra mész. szakadást, vezetést tudsz mérni, de a széttöredett vezetékek közötti élő (menetközbeni viszonylatokat) nem. Teszem fel a motor hőmérséklet szenzor 40 fokon ad mondjuk 10 kiloohmot az ECU-nak, az a savas rohadás meg rátesz, nem sokat, mondjuk még tizet, aztán mivan ? ECU aszongya : Ja motor 90 fokos, így nyomom az előgyújtást.. mán minden gagyi.. ótó nem megy, én meg nem hiszem hogy így lehet, mert csak egy drót :-))
Csak bólogatni tudok a hozzászólásokra, mármint ami a kábelköteget illeti.
Amig azt nem cserélik vagy javitják, semmi értelme bármit is venni. És még egy dolog, a hibás vagy időnként zárlatos kábelköteg úgy hazavágja a computert, hogy öröm lesz nézni, de fájdalmas lesz kifizetni majdnem egy gurigát érte!!!
No,akkor még témazárásként elmesélem a barátom kanosszáját:
ugye 124/E220,93-as,egyszer egy isteni sugallatra lemosatta gőzborotvával a motort.Nagyon szép lett a gépház,de másnap egyszercsak azt kezdte csinálni,hogy indítózásra beindult,de ha nem adtál rögtön gázt,le is állt.Egy darabig ácsorgott vele az út szélén,majd egy arra járó márkaidegen szerelő legalább feltekerte a gázbovdennel az alapjáratát annyira,hogy eljutott a Wesselényi utcai Merci-szerelőkhöz.Ott bazirgáltak rajta valamit,kicseréltek egy műanyagcsövet 7000 ft-ért,most már jó lesz jelszóval.
Az autó persze nem lett jó,rángatott,liftezett alapjáraton,és nehezen is indult,következtek a különböző műhelyek látogatásai,vetettek vele lambdaszondát,levegőmennyiségmérőt,és már küszöbön volt az új schieber megvásárlása is,az átkábelezésért meg kilencvenezret kértek tőle,amikor eljutott a Gergőhöz a srác.Ő is gondolkodott az ajánlatán,el is jött onnan,de csak a Boráros térig jutott,mert ott végképp kapitulált a technika.
Vissza Csepelre,két nappal később,az általad említett összeg kifizetése után jó lett a kocsi.
A motorhőmérséklet mérő szenzor( ECT) pl egy sajtolt dugó. Én szétvágtam és azon belül is szét volt töredezve a kábel. Ezért nem hiszek a régi csatik megtartásában. Ha már új akkor minden legyen új. De a Ti tapasztalatotoknak nem mondok ellent. Ha jó, akkor jó. Az ECU előtt meg ki van öntve a vastagabb helyeken valami gumival. De ott meg nem is töredezik a cucc..
97-es a vényocasom...vaj bör,még a szönyeg is vajszinü ,szinte hibátlan,azon látszodna ha tőbb lenne benne,van egy carinám, is 93-as abba én raktam bele mind a 160000km-t ....reális egy v8-ba...dizelbe már nem nagyon
Semmi értelme addig bármit is csinálni, amíg nem jó a köteg! Az tuti, hogy cserés, lehet persze halogatni, ha szeretnél pl. egy kiégett computert. Az alkatrész csereberénél úgyis szétmenne az összes szigetelés. Ahogy Bő ing kolléga is mondja (91603), a régi kötegből forrasztanak újat. Én azt 25-ből megúsztam, de nem pesti vagyok, és jó ismerős csinálta. 10 perc alatt ki lehet venni a köteget, 1 nap alatt megvan, aztán mehet vissza. Toldozgatni nem érdemes.
Az a gáz, hogy picit sem konyítok a kabriókhoz. most csukva van a tető, csak a két hátsó rögzítő pöcköt nem húzta be, így a hátulja, a plexis rész lifeg. a szörcsögés meg olyan mintha, a szélvédő és a tető ív találkozásánál hallatszana.
Nagy reményekkel fordulok hozzátok, mert a segítségetekre lenne szükségem. Van idős barátomnak egy 96'-os SL 320-as kabrió Mercije, amelyből kicsit csöpög az olaj. Megkért, hogy segítsek neki ezt megoldani. Ez eddig nem is probléma, ám amikor elvittem az autót és le-illetve felhajtottam a tetőt, csöpögött valami a jobb oldali A-oszlop és a tető találkozásánál. Először azt hittem víz, letöröltem, majd másnap újra használtam a tetőt. Ekkor még intenzívebben jött a lé, majd ráeszméltem, hogy ez olaj, nem víz... na azóta nem mozgatja a tetőt, csak szörcsög és kattog. Remélem van köztetek olyan, aki tud tanácsot adni, mert nem akarom így visszaadni szegény tulajnak :(
Hoppá még egy ötlet: A légtömegmérő és a pillangószelep között van az a lapított bakelit cső. A pillangószelep felőli oldalon, a cső alján (ki kell venni, mert felülről nem látod) van hogy szétválik, merthogy két darabból áll. Akkora fals levegőt tud szívni, hogy öröm látni . Ezt egyébként a hibatároló 13. számú hibával (keverék képzési hiba) díjjazza.
Sajnos soproni vagyok. De havonta egyszer megyek áruért a nagy faluba :-). Szerintem is így kéne nekiállni, mert ahogy én csináltam az nagyon fájt. Ráköltöttem még egyszer az autó árát. De neked Pesten azért van annyi előnyöd, hogy ott azért akad néhány szaki aki bizonyított.
Én csak találgatok, mert nem vagyok szakember, de szerintem indításkor van egy start program, ami nem támaszkodik teljes mértékben a szenzorok jeleire. Néhány másodperc, vagy perc után elkezd mérni. Ja az előbb a lambda szondát nem említettem, az volt az első amit cseréltem
Ha zárlat vagy szakadás lenne beírná a hibatárolóba. Én végigjátszottam: lehúztam, hiba kiolvas, írta is, hibát töröltem, csatit visszadugtam, kiolvastam, hiba nuku.
Még hozzátenném, hogy először egy oszták utángyártott légtömegmérőt vettem (27 ropi) , az újkorától szxr volt, de sajnos határértéken belül volt, ezért nem került hiba a tárolóba. A bosch (115 e pénz) látványos javulást hozott..
Ja, valamelyik este említettem, hogy elmesélem az én sztorimat. Ugyanez ami nálad, Cserélve:légtömegmérő, motorhőmérséklet szenzor, gyújtótrafó, gyújtókábel, gyertya, pillangószelep motorostul, komputer szétszedve, összes régi kondit kicseréltem, 10 m kábel cserélve, injektorok cserélve, benzinszivattyú cserélve, oszt
ugyanott vagyok. Csak egy kicsit könnyebb a pénztárcám. Most hétfőn jön meg a főtengely jeladó, lebontom az egyik oldalt, hogy hozzáférjek, úgyis régi vágyam, hogy szemrevételezzem az ott megbúvó, nem egykönnyen hozzáférhető kábeleket is. Mellesleg megjegyzem, hogy a szenzorok és a légtömegmérő cseréjekor kicsit jobb lett.. Most már annyira nem torpanikol, de érezhető a gyengeség 3000 alatt, főleg hidegen, tehát valami alapvető gáz van ott.
Ez a kábelköteg az enyémhez képest igen jó állapotban van. Mivel 140 ropi egy új kábelköteg, én toldozni-foldozni szoktam. Főleg a motor közelében, ahol meleg tud nagyon szétcsattogni.
nem 420-as?Kábelköteg, schiber. Legalábbis nálam. A kábelköteget úgy tudod megnézni, hogy mondjuk elöl valamelyik Hal jeladónál óvatosan megnézed nem töredezett-e össze a kábel szigetelése. Illetve biztos, hogy össze van repedezve, de lehet, hogy már cserélték. Így bír kinézni:
A schiber a pillangószelep háza, egyenetlen alapjáratot okozhat,esetleg nem működik a Tempomat, vagy a kipörgésgátló.
A barátom 124/E220-asán pontosan ezeket a jelenségeket produkálta a tönkrement motor körüli kábelköteg.Átvezetékelés után(by Rácz Gergő) jó lett a gép.
Sziasztok! Az lenne az én kérdésem,hogy gyárilag a 123-asokon a bal és a jobb küszöb lent az ajtók alllat,ahol az emelőpontok is vannak,az kasztni színre fújt vagy matt fekete.? Én láttam már színre fújtat és matt feketét is.A színre fújt nem igazán nyerte el a tetszésemet.Lécci válaszoljatok mert sürgős lenne.Köszönöm.....
...jaja,csak nem akartam volna túl közelről nézni...:) ...én mentem 110el,ő jött nem kevéssel,és ez nem aza parából húzom félre helyzet volt,mer télleg telibe ver,csajom a jobb1en naon megijedt,és az ő riadt arcát ,meg nem szeretem...:)
...ja ez is gyakori,és gondolom szerencsére nem találtak el senkit... ...engem nem különösebben zavarnak,amíg nem veszélyeztetnek...mindig el is engedem őket itt a városba...de mikor nem kevéssel szembejön nekem az már kicsit sok...
hali.most vásároltam egy E420-ast (w210)milyen olajat javasoltok???és mennyi km-után kéne cserélnem???és esetleg tudja vki,hogy mire kell figyelni egy v8-asnál???200000km van benne
...off...de faszom a motorosokba...pff... ...beláthatatlan kanyarba előz a sávomba,ha nem rántom le a fűre akkor telibe ver a köcsög...:) ...sajnos a jao idővel 1re gyakoribb eza jelenség...
>>>>"Az eddigi autóimban mindig cseréltettem vezérműszíjjat vásárlás után, és szinte kivétel nélkül kellett hegerfejtömítést is cserélni az első évben - ezek mennyibe kerülhetnek egy ilyenen?"
A vezérműszíj csere elég nehéz művelet, főleg egy mercinél:))... nemhiszem hogy valaki meg tudja csinálni...merthogy, hála az égnek, az összes Merci láncos, ennek a cseréjével ne is foglalkozz ilyen koru gépnél szerintem nem aktuális, a tömítéscserét nemtudom, egy barátom bálnáján 100ezer körüli tétel volt.
Nade van itt a forumon olyan kollega, akinek ilyen gépe van, majd megmondják a frankót! (amugy jól teszed hogy itt a forumon is tudakolodsz, van pár nagytudásu szaktárs)
>>>>"Az eddigi autóimban mindig cseréltettem vezérműszíjjat vásárlás után, és szinte kivétel nélkül kellett hegerfejtömítést is cserélni az első évben - ezek mennyibe kerülhetnek egy ilyenen?"
A vezérműszíj csere elég nehéz művelet, főleg egy mercinél:))... nemhiszem hogy valaki meg tudja csinálni...merthogy, hála az égnek, az összes Merci láncos, ennek a cseréjével ne is foglalkozz ilyen koru gépnél szerintem nem aktuális, a tömítéscserét nemtudom, egy barátom bálnáján 100ezer körüli tétel volt.
Nade van itt a forumon olyan kollega, akinek ilyen gépe van, majd megmondják a frankót! (amugy jól teszed hogy itt a forumon is tudakolodsz, van pár nagytudásu szaktárs)
Hello Haragiz! Jó nyomon vagyok összeállítottam a "célszerszámot", köszönöm szépen. Küldtem mégegy mailt, csak kis pontosításért, majd ha belépsz, lécci válaszolj, annyira nem sürgös, most ugyis távol vagyok a géptől egy pár napra.
Megnéztem a gépet - törött volt az első lökhárító amit javítottak, fényeztek, meg az első sárvédő íveket javították, és fényezték mert rügyeztek már (mondjuk hogy a kerékdobot hogy fújták össze színnel azt nem is értem). A hátsó ajtó alsó éle is rügyezik, azt úgy hagyták. Máshol nem láttam rohadást a jószágon, bár nem néztem végig nagyítóval.
Ami furcsa volt, hogy nem éreztem igazán az erőt az autóban amellett, hogy a motorja egyenletesen járt - lehet, hogy el van lustulva? (eddig az összes autómmal ez volt)
Az eddigi autóimban mindig cseréltettem vezérműszíjjat vásárlás után, és szinte kivétel nélkül kellett hegerfejtömítést is cserélni az első évben - ezek mennyibe kerülhetnek egy ilyenen? Másik kérdés a futómű, hogy azzal milyen gyakran lehetnek és mekkora kiadások?
Ha meg nem lesz szerencséd,akkor a kopott gumiperselyek alá bement sár már megrágta a rudat is,olyankor a perselycsere önmagában nem sokáig jelent javulást.