Keresés

Részletes keresés

rg7 Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199935

Lehet, hogy ezek lesznek a 14.30-kor induló ETCS repivonat kocsijai.

A

Előzmény: track300 (199934)
track300 Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199934
valamelyik szerelvénnyel 8h körül 2 nosztalgia kocsi (s. zöld) érkezett a Délibe. Tud róluk vki vmit?
Előzmény: track300 (199931)
Mihál Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199933

- Martonvásárról a 6.23-as személy 14 perc várakozás után indult és 27 perc késéssel ért a Délibe

- Martonvásáron benn állt még az 5.30-as vonat szerelvénye is (az ötödiken 2 vonat állt)

- Martonv-Tárnok között egyvágányúzás volt

- Háros 2. vágányán állt az egyik martonvásári inga (BDt 341) mozdony nélkül, mozdonya (V43 1352) a 3.-on egy M44-essel csatolva

- Háros-Kelenföld között egyvágányúzás, Albertfalva magasságában az egyik vágányon felsővezetékszerelő munkagép állt.

 

Előzmény: track300 (199931)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199932
Szigorúan mv.  :-))
Előzmény: orangutan (199930)
track300 Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199931

track300 press:

Déli pu: a Batsányi IC-re 18 perccel a kiírt indulás után állt rá a gép, és +30-cal inult. (kijelzőn persze +20p). Ezen kívül a vonatok többsége késve érkezett. Infó?

orangutan Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199930

A haverod mozdonyvezető vagy személyzetis?:)

 

Előzmény: m61019andras (199929)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199929
Akkor az az infó nem volt pontos, amit én kaptam, mert nekem szó szerint ezt mondta a srác.
Előzmény: rg7 (199928)
rg7 Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199928

mondván, hogy külön foglalkoztatnak erre embereket, akik a vasutas topicok hozzászólásait figyelik

 

Ez így ebben a formában nem igaz.

Ellenben vannak olyanok, akik munkaköri kötelességüknek érzik a fenti tevékenységet.

Előzmény: m61019andras (199924)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199925
Én nem egyszer utaztam vele és mindig hajszálpontos volt!!
Előzmény: M62,171 (199851)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199924

...hivatalból dolgozzák fel hozzászólásainkat...

 

Ezt megerősítette egy mv barátom is, mondván, hogy külön foglalkoztatnak erre embereket, akik a vasutas topicok hozzászólásait figyelik.

Előzmény: Andó Gergely (199834)
Carpy Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199923
"Kellene egy kitérő Lukácsházára, meg villamosítás, és csúcsidei sürítés, meg közös bérlet (MÁV+helyijárat), és akkor a MÁV-nak jobban menne. Több bevétel, de kb. ugyanannyi kiadás, ergó gazdaságosabb lenne."

Na, ezt a gazdaságosságot megnézném! Vegyük csak sorra:

- Kitérő Lukácsházára: X millió ft egyszeri beruházás, és Y millió ft éves üzemeltetési költség.
- Csúcsidei sűrítés: Plusz egy szerelvény beszerzése (vagy 2?), ennek bekerülési értéke Z millió ft, éves üzemeltetése (többletszemélyzettel) W millió ft.
- Villamosítás: V millió ft.
- Közös bérlet: ezt meg kell ugyebár veszteségfinanszírozni: egyszeri bekerülés Q millió ft, éves megfinanszírozás R millió ft.

A költségnövekmény tehát:
- X+Z+V+Q millió ft egyszeri kiadás (még akkor is, ha ez később, amortizációként jelenik meg) = A millió ft (inkább milliárdban kellene számolni)
valamint
- Y+W+R millió ft rendszeres éves többletköltség = B millió ft

Ezt nevezed te "kb. ugyanannyi kiadás"-nak...
Előzmény: v_peti (199919)
Swamplord Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199922

Tegnap Székesfehérváron láttam eme szerelvényt - miskolci Szilivel, MOL-Dácsiával, remot Szergejjel...

 

 

 

 

v_peti Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199921

És akkor viszlát Volán, ég veled párhuzamosság!

 

Előzmény: v_peti (199920)
v_peti Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199920

A megoldás Kőszegre!

http://www.nvv.de/RT/Das_neue_Fahrzeug/Das_neue_Fahrzeug.html

Igaz, ehhez némi sín kellene a város belsejéig. A külső szakaszon oké, a történelmi városmagba meg nem megy be most sem a buszjárat, hanem megkerüli.

 

 

v_peti Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199919

Addig oké, hogy az önkormányzatnak jó a többletjárat, és az autósok egy részét is átcsábították. Így akkor ez kiegyensúlyozza a normál helyijárat kevésbé gazdaságos üzemeltetését, amiről korábban cikkeztek. Akkor végülis az önkormányzat nem jár rosszul. De a MÁV igen, pedig szükség van rá. Ez is egy olyan vonal, ahol nagy a párhuzamosság. Kellene egy kitérő Lukácsházára, meg villamosítás, és csúcsidei sürítés, meg közös bérlet (MÁV+helyijárat), és akkor a MÁV-nak jobban menne. Több bevétel, de kb. ugyanannyi kiadás, ergó gazdaságosabb lenne.

 

Ha annakidején (jó régen, talán a '70-es években) nem szűnik meg Lukácsházán az mrh, és Gencsapátiban az állomás akkor talán beraktak volna egy D55-öt, ahogy a környéken sok helyen tették, és akkor sűrűbb követés lehetne.

Amúgy sem ártana személyzet, mert a KN-es vonatokon a baromarcúak pénzt dobálnak a jegyluykasztóba, így az üzemképtelen lesz, és nem lehet benne jegyet kezelni. Így sokan ingyen utazhatnak. Amúgyis sokan bliccelhetnek, vagy újrahasznosíthatják a jegyüket. Amúgy meg volt elektronikus lyukasztó is, de a baromarcúak hamar tönkretették.

 

Amikor legutoljára utaztam, amv szedte ki csipesszel a pézt. Nem is egy db volt benne, hanem több. Biztos, ami biztos. :(((

 

 

 

 

 

Előzmény: Carpy (199918)
Carpy Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199918
Elárulom, hogy ez szándékos volt: nem véletlenül működnek a szombathelyi járatok helyijáratként Kőszegen. Az önkormányzat partner volt a dolgoban, sőt. Nincs senki sem átverve, viszony egy rakás utast sikerült elcsábítani, részben az autósok közül.
Előzmény: v_peti (199915)
v_peti Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199917

Nem tudom, hogy jelenleg mennyit fizet, vagy korábban mennyit fizetett, de voltak már belőle gondok pár éve.

 

Előzmény: v_peti (199916)
v_peti Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199916

Más kárára: Más= az önkormányzat.

 

Előzmény: v_peti (199915)
v_peti Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199915

Leírom mégszer: A Szombathely-Kőszeg buszvonalat helyijáratszerűen körbeviszi a városban, de emiatt a normál helyijáraton kevesebb az utas. A költség ugyanannyi, a bevétel kevesebb. Azaz gazdaságtalanabb. Így teremt saját magának konkurenciát. (Csak ezt leszámlázhatja az önkormányzatnak.)

 

 

Előzmény: Carpy (199914)
Carpy Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199914
"Amúgy a Volán saját magának is konkurenciát csinál. Igaz, a más kárára."

Ezt ugyan nem értem, de biztosan igaz...

Más:
Nemrég felmerült, hogy az új zalalövői nyomvonal is olyan, mint az ökörhugyozás. Akkor ehhez mi? És az autópálya a felszínen miért tud egyenesen menni?...

Előzmény: v_peti (199910)
laleszka Creative Commons License 2005.09.22 0 0 199913

Továbbra is ott kint ácsorog a fűtőház mellet?

 

Előzmény: 1047 005-2 (199865)
v_peti Creative Commons License 2005.09.21 0 0 199912

És 80-90%-a az intézményeknek egy 500 méter sugarú körön belül van, dea többi is 1000 méternél közelebb.

 

 

Előzmény: v_peti (199911)
v_peti Creative Commons License 2005.09.21 0 0 199911

A felsorolásból kihagytam a kollégiumokat. Középiskolaiból több is van, meg főiskolai is van.

 

Előzmény: v_peti (199910)
v_peti Creative Commons License 2005.09.21 0 0 199910

Amúgy a Volán saját magának is konkurenciát csinál. Igaz, a más kárára.

Ott van a Szombathely-Kőszegi vonal esete. A Volán párhuzamos járatokat indított, amelyek Szombathelyen jó helyről indulnak (autóbuszállomás). Ott van a közelben 4 középiskola, egy főiskola, egy felnőttképző, bíróság (részben), rendőrség (megyei és városi), tűzoltóság, 2 db művelődési központ (megyei és honvédségi), vakok intézete. Így az onnan jövőknek nem kell helyi bérlet, míg a vasútállomásra menőknek kell igen.

Ez adottság, ne szidjuk ezért a Volánt. Úgyis kiköltözik pár év múlva a buszállomás a vasútállomás mellé. De Kőszegen helyijáratpótlóként körbejárja a busz a fél várost, így két helyi bérletet is megspórolhat az utas. Emiatt a kőszegi helyi járaton kisebb az utaszám, és kevésbé jövedelmező, és a számlát ugyebár az önkormányzat állja.

Sajnos a közebeső állomás nélküli (csak tmh-k vannak) vonalon csak egy vonat ingázhat, így az indulási időpontok kötöttsége jópár utast buszra csábított az eddigieken felül is. (Ugyanis amíg Kőszegről indult 22:20 körül műszakos vonat, addig Szombathelyről ez csak 22:55-kor tudott indulni, ami már túl késő. Mivel ez a vonat okafogyottá vált*, ezért most Szombathelyről indul 22:28-kor vonat.

 

*Gyárbezárások, új gyárak szerződéses járatokkal. A többiek meg mennek busszal. Elvégre Szombathely az elsődleges ebből a szempontból.

 

 

 

Előzmény: v_peti (199905)
Carpy Creative Commons License 2005.09.21 0 0 199909
De olyankor rendszerint éppen kerékesztergán van a mellékkocsi :)
Előzmény: amicus (199908)
amicus Creative Commons License 2005.09.21 0 0 199908

"vicinális zsúfolt pótkocsis Bz"
Oxymoron :)

 

Nem is!

Valamirevaló vicinálison évente kétszer is van ilyen: mikor jönnek a cserkészek táborozni! :-)

Előzmény: Carpy (199906)
amicus Creative Commons License 2005.09.21 0 0 199907

Autósokat nehezebb elcsábítani. Pedig azokból is kell utast szerezni. De a buszokról is, mert az autó önmgaában nem elég.

 

Jó, látom, nem értjük egymást.

Neked utas kell a vonatra, bármi áron. Ezt én nem tudom elfogadni.

 

Nekem az a vágyam, hogy legalább a most közösségi közlekedést választó utasokat megtartsuk e jó szokásukban, és ne üljenek autóba. Akár buszon, akár vonaton utazik a honpolgár, az nekem jó. És nyugodtan válasszon ízlése, vérmérséklete szerint. Csak a MÁV és a Volán EGYÜTT legyen olyan tökös, hogy az ember ne szoruljon arra, hogy autóba üljön.

Mindezt pedig, gondolom, te nem tudod elfogadni.

Előzmény: v_peti (199905)
Carpy Creative Commons License 2005.09.21 0 0 199906
"vicinális zsúfolt pótkocsis Bz"

Oxymoron :)
Előzmény: v_peti (199905)
v_peti Creative Commons License 2005.09.21 0 0 199905

Autósokat nehezebb elcsábítani. Pedig azokból is kell utast szerezni. De a buszokról is, mert az autó önmgaában nem elég. Amúgy meg 40 utas nem kevés. Mert azon áll vagy bukik, hogy szóló Bz megy, vagy pótkocsis. És egy vicinális zsúfolt pótkocsis Bz-vel már jóval kihasználtabb, és életképesebb, mint egy szólóval.

 

Előzmény: amicus (199903)
sosiforda Creative Commons License 2005.09.21 0 0 199904

"Koppenhaga - Koppenhaga Kastrup Repter - Oeresund szigete (nem tudom magyar nevet!) - Malmoe viszonylatban menetjegy araknak hol nezhetnek utanna, vagy nagyjabol mennyi egy retourjegy? Igazabol a repterrol Koppenhaga Hbf.-ig es repterrol Malmoe Hbf.-ig erdekelne, konkret jegyar, retourben!"

 

Nézd meg a dán vasút honlapját:

www.dsb.dk

de árakat a nemzetközi összeköttetésekre (Malmö már Svédország) emlékezetem szerint csak a SJ honlap keresője ad (Malmö - Koppenhága viszonylatra keress):

www.sj.se

 

A dán ED jó a DSB vonatokra és az ARRIVA vonatokra.

Az IC vonatokra IC pótjegy váltása nélkül érvényes.

A helyjegy váltása - néhány kivétellel , pl.EN 432,EN 434 - nem kötelező.

 

Az EuroDomino használati lehetőségeit a szlovák vasút honlapján találod (a MÁVén nem):

http://dop.slovakrail.sk/pdf/eurodomino_vlaky.pdf

http://dop.slovakrail.sk/pdf/eurodomino_sukr_podniky.pdf

 

 

Előzmény: SuedBahn (199845)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!