A Bz felújítás egy hülye szabály miatt beruházásnak minősül. Erre (idén) nincs pénz. A celliek rájöttek, hogy ha csinálnak egy töréstesztet, akkor viszon baleseti sérüléses javításnak fog minősülni az ismételt forgalomképes állapotba hozás (erre van pénz) és ismét lessz 8 felújított bézéjük.
Jó kérdés, hogy mi történt...találgatásokba meg nem akarok kezdeni. Amúgy 8 Bz mellék sérült meg, de a képen csak 7 van, mivel a 8. az sínen maradt, de annak is két ablaka betörött.
Még annyit a filmmel kapcsolatban, hogy a 204-en dolgozó is nyilatkozó mozdonyvezető nem Ganz András, hanem Gazda András barátom volt. Sajnos tavaly decemberben Őt is eltemettük. :((
A wiki azt írja: "two trains passing each other threw sparks", tehát két találkozó vonat vetett szikrát. Pedig ha "gáz van", akkor elég egy vonat is, hogy belobbantsa, nem?
Szerintem ez a technológialopásos dolog túl durva, hogy igaz legyen, de ki tudja...
Kösz az infót, és én is bocs az OFFért, de nem tudtam, hol kérdezzem.
A gázvezeték nem csak szivárgott, hanem az eltört csővezetékbe gázt töltő szivattyú próbálta növelni a nyomást, és a gáz ömlött. Ennek pedig az volt az oka, hogy a amik megúnták, hogy az elvtársak lopják a technológiájukat, beépítettek egy-több folyamatirányítási hibát és a technológiát lophatóvá tették. Ezért próbálta meg a szivattyúállomás növelni a nyomást a törött csőbe.
A levegőnél nehezebb gáz megtöltött egy medencét, és abba futott bele a vonat. Ekkor már el sem lehetett volna kerülni a szerencsétlenséget. A tűz alatt nagy távolságra is majdnem nappali világosság támadt.
Na, én meg OFFolok itt jól, mert nem igazán vasúti baleset, és igazán nem magyar...
Az ufa-i balesettel kapcsolatban azt olvastam, hogy a vonat egy szivárgó gázvezeték mellett ment, és talán fékezéskor a szikrák meggyújtották a szivárgó elegyet és gyors tüz ütött ki a vonaton.A sors végzete, hogy szemben érkezett egy másik személky, ennek tudható be asok áldozat-..
Abaújszántó - Az abaúji városon keresztülhaladó, Szerencs – Hidasnémeti vasútvonalon történt baleset kedd délelőtt.
<!--
var ord=Math.round(Math.random()*100000000);
document.write('');
//-->
A helyszínen megtudtuk, a településen Kis Állomásként ismert megálló közelében egy zsákutca választja el a vasúti pályától a lakóházakat. Ezek egyikének udvaráról tolatott ki Lada Szamarájával egy hölgy. A manőver során az autó farrésze megközelítette a töltést, és a Hidasnémeti irányából érkező vonat ezt eltalálta. Szerencse a balesetben, hogy személyi sérülés nem történt, és az autóban sem keletkezett jelentős kár. A helyszínelést a Tállyai Rendőrőrs munkatársai végezték, ebben az időszakban állt a vonalon a vasúti közlekedés.
"Veled ilyen kérdésben nem fogadok, mert tuti vesztenék."
Köszönöm a bizalmat.
Szóval D55/D70 biztosítóberendezésnél:
Váltóállítás szigetelés kikapcsolással
Két gombos, két ütemű kezelés
A SZIGETELÉS KIKAPCSOLÁS véletlen benyomást gátló szerkezettel és számlálóval ellátott nyomógombbal, mint közös nyomógombbal és a váltó egyéni nyomógombjával, mint egyéni nyomógombbal történik. A közös nyomógomb lenyomásakor az ahhoz tartozó számlálószerkezet egyet előre lép, majd egy munkaérintkezőn keresztül zárja az áramkör további útját.
Ezzel a kezeléssel van lehetőség a ténylegesen nem, csak a berendezés által foglaltnak látott kitérő állítására, lett lényen akár a ráfutási szakasz, akár a váltó foglalt. A kezelés előtt a váltó állításával és ellenőrzésével megbízott dolgozó mindig köteles a helyszínen ellenőrizni, hogy a váltó ténylegesen nem foglalt, és felé nem is közeledik jármű*.
A nyomógombok lenyomására majd felengedésére a váltó állítási vezérlést kap. Egyedüli feltétel (a nyomógombok lenyomott helyzetén kívül), hogy a váltó ne legyen lezárva, ugyanis lezárt váltót nem lehet így állítani.
D70-nél mindig, D55-nél pedig az újabb építésű berendezéseknél egy számlálóálláshoz csak egy váltóállítási parancs használható fel, a közös nyomógombot fel kell engedni.
Egyedül, ami gondot okozhat, az a számlálóállással való elszámolás. Megakasztani nem lehet (mert egyrészt látszik utólag, másrészről ha nem lép, nem fogja működtetni az áramkör többi részét), visszaléptetni pedig erősen ellenjavallt (régebbi pultokon műszakilag megoldható, az újabbakon azonban (asszem) kilincsmű van beépítve).
*: volt valahol egy D55-tel bíró Balaton-parti állomáson egy rendelkező forgalmi szolgálattevő, akinek szórakozása, hobbija volt, hogy a bejáró vonat alatt elkényszerezte a vágányutat, majd a berendezés által foglaltnak érzékelt, azonban a valóságban már nem foglalt kitérőt a SzKi-vel állította. Egyszer mellényúlt, valami siklott vagy borult és visszanézték a számláló-felhasználásokat a Hibaelőjegyzési könyvben. Az ő szolgálataiban feltűen sok volt a KO és a SzKi, ezzel bukott meg.