Van egy Budapest - Bécs (IV. korr), meg egy Budapest - Zágráb (V. korr).
A zágrábi nyomvonaltervet nemrég dobhatták ki a kukába, ugyanis a törökbánti hegyoldal szépen megtelt, még egymilliárdos lakóház is épült. Szerencsétlen tervezők kimentek volna mérni, de jöttek a biztonsági őrök, talán még rendőrt is hívtak. Ezek után nincs túl sok esélye, hogy egy holdban lévő vasútépítési terv miatt építési tilalmat rendeljenek el, és nyilvánvalóan nem az ilyen emberek lakóházait szokták csak úgy kisajátítani...
A tervezett nagysebességű vasútvonal nyomvoonaláról Budaörs - Törökbálint térségében tud valaki információval szolgálni? Tudom, hogy volt már szó róla, de hát közel kétszázezer hozzászólás...
Ott? Passz. De lehet, hogy ők elsősorban forgalomszervezési okokból tezsik ki a jelet. Lehet előbbmeneszteni, és nem kell megvárni a másik vonatról átszálló utast.
"Bécsben pl. nemcsak az EC/IC-re, hanem néhány sebesvonatra (!) sem szállhatsz fel a Meidling-Südbahnhof* viszonylatban!!! (Ott van a jelzés, hogy csak leszállás céljából áll meg.)"
És ott figyeli ezt valaki?
(Én a múlt hét végén "pontosan" mentem ki Kökin a vonathoz, mivel rendszerint késik. Láttam, hogy benn áll, rohantam, elértem. Mikor benyitottam az utastérbe, akkor látom, hogy expressz. BEB-bel tehát nem szabad. A kalauz a legvégén volt a vonatnak, és Zuglóig sem mutatkozott. Ott gyorsan leugrottam. Még mindig a legvégéről integetett a vezérnek. Annál az ajtónál, ahol leszálltam 3-an szálltak fel, a következőnél is 1 fő...)
"A másfél éves unokaöcsémet kivitettem az állomásra vonatokat nézni. És tetszett neki! :-))"
Ezt csinálják mások is a szombati nosztálgiával a Nyugatiban. A legérdekesebb rész azonban - az indulás - többnyire sírásba fordul. A kísérők ugyan is nem fogják be a gyermek füleit, amikor sípol a 424... :(
Igen, csak sajnos négy Desiro-t már nem lehet összekapcsolni. Pedig milyen jól nézne ki, amikor megérkezik Sárándra. Kettő megy tovább Nagykerekibe, kettő meg Létavértesre... :))
Vagy te inkább a pécsi MD-k utódjául szánnád őket? :))
Nincs visszatérítés, mert az utas az utazás megkezdésének pillanatában már tudta, hogy késik a vonat, tehát a MÁV szerint ő dönt arról, hogy így is igénybe veszi-e a szolgáltatást. Ez persze felháborító és nevetséges, hiszen a helyjegy megvásárlásának időpontjában még nem tudja, hogy késni fog a vonat, de ez megint egy olyan terület, ahol a fogyasztóvédőknek kellene rendet csinálniuk.
Ezt meg is értem. A MALÉV-nál is van olyan szolgáltatás, hogy átadod a gyereket a reptéren. Ők addigra legyártanak egy kis kártyát a nyakába, az adataival. A gépen tudnak róla az utaskísérők. Célállomáson az előre egyeztetett embernek adják át.
Egyszer már generáltam vitát azzal kapcsolatban, hogy a Desiro igazából az MD-k utódjának a szerepét hívatottak betölteni, és ezt a véleményemet ma is tartom.
Igaz, kicsit önző módon, hiszen a két MD-s város egyikében lakom... :-)
Amúgy meg szerencse, hogy nem te vagy a kasseli polgármester. Mert akkor nem lenne Regiotram arrafelé. De ott képesek elszakadni a gumikerekektől, és sínekben gondolkodni.
"Nekem a világ legtermészetesebb dolga volt gyerekkoromban, hogy akár a szüleimmel akár az iskolával, ha kirándulni, nyaralni mentünk, az mindig vonattal történt."
Egyszeri kiadások. Mert a fenntartás azért jóval olcsóbb, mint az építés. A Bzmot is már kb. 1979-80 óta jár ott. Azaz 35 éve. Nem volt egy rossz beruházás.
3 db Regoitram, és kész. Csúcsidőben lehet csatolni, vagy zónázni. Kőszeg-expressz, nostop, utána meg a személy.
Ja, a Nyugatiban meg az új Desiro-kat ünneplik a politikusok, és láttam, hogy a 11-12 vágányok közti perontetőn tették fel az új neoncsöveket. Szerencsétlen választmány nagyritkán kinéz a világba, és akkor mindig azt látja, hogy minden rendben. Úgy kellene fogadni őket, ahogy a többi normális embert...
Az ilyen olyan felesleges. Én utálom a GyF-t, de szerintem ő sem várja el, hogy minden csillogjon. Nyilván tudja, hogy ha nincs ott, akkor piszkosabb a peron is.