Köszönöm a tanácsokat, ennek a tömítőmadzagnak utánajárok, a kipufogó teljesen tiszta, múlt 7VG-n szedtem szét, takarítottam ki, de nem is volt tulképpen koszos, szelel rendesen. A furulyán alig volt valami lerakódás. Ha legközelebb jó idő lesz, újra próbálkozom :)
Olaj: rossz szimmeringnél inkább az olaj hígul be a keveréktől a blokkban tapasztalatom szerint (nyomáskülönbség). Amúgy hihetetlen sok olajat képes a keverék összetrutymákolni a hengerben is, elég ha látod a dekompresszor mit köp ki magából egyenesen a gyertyára...
Mindenesetre ne zárd ki a szimmeringet, de az utolsó legyen, mert sokat kell hozzá bontani (kuplung balon vagy lendkerék jobbon). Ha befolyik az olaj, már brutálisan át kell eresztenie.
Füst: valami hőálló kócmadzag (gondolom teflon) rátekerhető a találkozási pontra, a könyöknél én is láttam a nyomait, de meghúzva a dob/könyök rögzítő gyűrűt nem füstöl rossz felé. A hengernél lehet tömítő pasztát vagy a kályháknál használatos hőálló "madzagot "használni. Vagy alufólia csíkot besodorni és rászorítani a cuccot. A kipufogó amúgy szelel? Komoly lerakódások lakhatnak benne...
csak egy gondolatmenet, ami a rigás honlap hsz-i olvasása alapján és az én problémám összevetéséből fogalmazódott meg, amit meg fogok nézni:
Indítási próbálkozások közben, amikor egyet-egyet pöffent a gép, azt láttam, hogy a henger és a kipufogó találkozásánál olajat köpköd ki a motor, ami szépen csorgott lefelé a könyökön. Na mármost honnan jön ez az olaj? Arra tippelek, hogy a főtengely-szimmeringem igen csak kivan, és onnan szívja be a motor, és ezért /is?/ nem akar beindulni. Utólag visszagondolva a gyertyán is látható volt egy fényes bevonat, amit mindig automatikusan letöröltem,azt hittem a sok be nem gyulladt keverék az. Ez részemről egy elvi eszmefuttatás, bevallom, még soha nem láttam a baloldali dekli nélkül a motorblokkot, nem tudom, mi van alatta :((( Csak sejtem :))) Hozzáértők szerint valós lehet a vázolt problémám, vagy csak egy selejt szellemi termék ? :)
Egyáltalán kapható ilyen szimmering valahol? Vinni kell a régit vagy van mérete? Még két kérdés: A kipufogó torokhoz kell-e tömítés, mert ezexerint, ha az olaj kijön, ott a füst is jönni fog, pedig a két anya meg van húzva! Ahol a kipufogó könyök belemegy a dobba, ott van egy bilincs, alatta is szelel, oda sem kell tömítés?
Csak ne zárjon nagyon...nekem gyakorlatilag át kellett fúrni a főfúvókát (60-as, "új fajta" karbi) de a régi Verhóm is koszos volt rendesen: átfújás, pucoválás minden nagyobb állás után. Előgyújtás 2-2,5 körül, de Rigaklub oldalról le is tölthető a teljes gyári anyag, nagyon jó! Sok sikert!
Szerintem a tűszelep zár, mert nem folyik a karbiból a benzin, ha nyitva a csap. Bár az enyém nem berúgókaros, hanem pedálos, de éreztem párszor , hogy visszarúg. Ezt mi okozza? Nem a helytelen előgyújtás? Az előgyújtás értékét azt tudom, felső holtpont előtt 2,5-3mm, csak a beállítás menetére lennék kíváncsi.
Most vagyok először jelen a topicban. Van egy Riga 4-esem, teljesen gyári állapotban, bár inkább úgy írom, hogy minden gyári rajta. Az állapota kicsit viseltes, a krómozott részek, mint a felnik, a kormány elég rozsdafoltos. Az első lámpából hiányzik az égő, egyébként mindene megvan. Az ülést kéne újrabőröztetni, mert szétszakadt. Elvileg működik :) Azért csak elvileg, mert hol sikerül beindítani, hol nem... Ma is, hogy ilyen szép idő volt, elővettem, leporolgattam, öntöttem bele fél liter benzint, végre találtam /csináltam/ egy tömítést a benzincsap szűrőjéhez, már nem folyik.nagy nehezen beindult, szépen pöfögött, aztán leállt. Utána hiába volt gyertya, megszakító, karburátor takarítás, csak néha pöffen egyet aztán vége. Van szikra, benzin, mégsem megy. Igazi Riga! :))) Valaki mondja már meg, hogy lehet az előgyújtást pontosan beállítani! Részletesen, ha kérhetem. Milyen értékű kondenzátor való bele? Ez az egy, amit nem cseréltem. Ha valaki tud forrást a hiányzó égőmre, köszönettel venném! Ja, 3900km van a mociban, még soha nem volt megbontva, én az első tulajtól kaptam! A gumi eredeti orosz, alig van megkopva.
Eladó Verhovina 6!! Mindene megvan sőt rengeteg plusz alkatrészt is adok hozzá. Elkeztem felújítani csak nincs időm hozzá. A új festés van rajta. Irányár: 18000.- Esetleg lehet alkudni ha valakit érdekel. A blokk is megvan. Akit érdekel az elérhet: Telefonon: 0670/280-38-05 E-mail-ban: mihaly-david@vipmail.hu Msn-en: velorex350@citromail.hu
Láttam a Verhó fórumon a gépedet. A Moto 50 felirat az exportra menő gépeké volt, nem gány hanem ritkaság :) Nyugati minőség...
Remélem a héten nekem is meg lesz a Verhóm (egy évjárat és típus az első mocimmal, 28 év után). Azóta volt MZ(k), Jawa (k) stb. de öregszem...vagy hiányzik a szerelés...
Amúgy kell most adásvételi vagy valami más papír, vagy elég csak biztosítást kötni a kismotorokra? Nyilvántartás MÉG nem létezik, jövőre jön a rendszám.
Persze. Besült dugattyúval, valamint szétesett kuplunggal. Esetleg visszapörgetett km-órával. Komolyra: általában nem véletlenül van ezekben ilyen kevés kiló. Százszor jobban bízom abban a motorban, ami már tizenezer kilométert lefutott, mint ezekben a zsírpapíros csodákban. Képet tudsz róla mutatni?
Az a vetemedés nem jelent semmit, bár ha van másik cseréld le. Üzemileg nem befolyásolja. A felújitásról találsz cikket a Rigavalrigaba oldalon a G-portálon.
Szevasztok. A segítségeteket szeretném kérni egy K60B porlasztó felújításához. A porlasztó gyári adataira lenne szükségem és ha létezik róla valami rajz, az is jólenne.
Mellékelek egy képet. Az a kérdésem, hogy a fedél görbesége mennyire gáz?
Sziasztok! Van egy eladó Riga talán 12-m csepptankos, pedálos teljesen új első gumival. Üzemképtelen, de mikor utoljára néztem nem volt beállva. Gyújtótrafó nincs meg. Ára 15000FT Baján vagyok tel 30/2442299
helósztok engem érdekelne mini riga eladó külső nem lényeg apróbb hiányosságok sem pl lámpa,ülés, de nagy előny ha beindul! felújításra lenne! ha van valakinek dobjon egy mail-t: koo14@citromail.hu