Ha mar annyira nemzetkozi jaratmegszuntetest szorgalmazunk (pl. Taxxx), akkor kezdhetnenk a napi 6 db szemely kozul nehannyal Hodos fele,
Bajánsenyéig vannak utasok, onnan meg már nagyon közel van, és ott van helye félreállni, úgyhogy sokat nem nyernénk vele, mert esetleg vissza kellene küldeni Őriszentpéterre.
"Az ETCS rendszer telepítése lehetővé teszi a 140/160 km/h vonalsebesség üzembiztos alkalmazását, tovább javítja a közlekedésbiztonságot, a menetrend pontos betarthatóságát."
Tetszik nekem ez a MÁV-honlap. Egyre jobban. A szomszédos országok ED árai nincsenek fenn, az Elvirán hatalmas Sport szelet-reklám ugrál a lap közepén, és Bp.-Pápa között még véletlenül sem adja meg a Tatabánya-Pápa vonal vonatait lehetőségként.
De nagyívű hazugság, az van. A menetrend pontos betarthatóságáról csak annyit, hogy egy kezemen meg tudom számolni, 1995 és 2001 között hány pontos gyorsvonaton utaztam Bp.-Győr között. Nagyon kis szám. És tényleg, akkor MOST nem biztonságos a 140/160? Akkor hogy üljek fel a vonatra?
Nem egészen; ez egy 23 éves gép. Amúgy a pontos adatai ezek:
A gép 1982-ben készülta kieli MaK gyárban 1000800 gyári számmal a Tegernseebahn AG részére, ahol a V 14 pályaszámot kapta. 1999-ben került a Stern & Häfferl-hez és itt kapta a V 20 011 számot.
Típusa: G 1203 BB
Hossza ütközők között: 12500 mm
Forgócsaptáv: 5800 mm
Forgóváz-tengelytáv: 2400 mm
Szélesség: 3100 mm
Magasság: 4220 mm
Kerékátmérő új: 1000 mm
Legkisebb bejárható ívsugár: 60 m
Tömege: 71 t (a típust 70..100 t közötti tömeggel szállították)
Motortípus: MTU 8V 396 TC 13
Motorteljesítmény: 745 kW
Motorfordulatszám: 1800 1/min
Hajtóműtípus: Voith L 4r4 zU2
Legnagyobb sebesség: 70 km/h (a típus 33..70 km/h legnagyobb sebességű kiviteltől függően)
Tüzelőanyagkészlet: 2500 l
Készült:1982-1991 között 19 db-os példányszámban + 6 db 1984-ben Cummins-motorral
Rég nem jártam errefelé, gartulálok a 200000-hez, nem gyenge.
Ma Debrecen a hajdani mosó mellett a tárolóvágányon a következő trióra bukkantam: 51 83 95-90 132-6 D (FS) 61 83 50-70 535-5 Bc (FS) 51-79 20-80 065-6 Bl (SZ)
Nem gyakori látvány rezedaszagú kis falumban egy ilyen sorozat, tudtok arról valamit, hogy kerültek oda?
"Pedig a neonfény rákkeltő."
OFF Ez az információ honnan származik? Nem "urban legend" véletlenül? Az UV rákkeltő, az biztos, de a neon nem UV... már ON
Kosz a terkepeket es az infokat DSB EuroDomino ugyben (slovakul meg nem tudok, de majd kihamozom, meg ugyis leirtad, ami a lenyeg)!
Ami meg nyitott kerdes nekem, hogy Koppenhagabol akar Padborg (nemet hatar) vagy akar Frederikshavn (eszaki dan csucsok) menve Roskilde utan joval, de meg Frederica elott szigetvaltas van. Na most ott hajoba megy a vonat es kompol vagy van mar hid, joval az Oersund-i elott megepitve? Ez csak ugy szimplan erdekelne.
Kvarner IC-n TOBB utas volt, mint a 20-25-on meno Drava IC-n! Ennek ellenere szerintem sem kellett volna megszuntetni egyiket sem! Csak 2005-ben a Drava Ic-nek nem Venezia Sl.-ba kellett volna mennie (mert van mar Goldoni), hanem Mariborba, Kennedyvel Pragersko allomason eszakra fordulva, Pragerskoban meg sem allva (ott van delta, nem ugy mint Boba-n, es mar osidok ota!).
3.:
Miert kellett a Polonia EC-nek megszunie? Nem volt kihasznalva, vagy? Na es Austria miert tartotta meg maganak megis? (Ugy tudom Breclav utan Hochenau-n at Wien SuedBf.-ra megy most majd, nem?)
4.:
Ha mar annyira nemzetkozi jaratmegszuntetest szorgalmazunk (pl. Taxxx), akkor kezdhetnenk a napi 6 db szemely kozul nehannyal Hodos fele, ill. a napi tan 20 db-al is Hegyeshalom es ugyanugy tan napi 20 db-al Sopron fele! Ha ott megtortentek a redukciok, akkor majd esetleg johet a tobbi is! De addig ne szuntessunk mar meg kerem 3. vonatot Kelebian, amikor igy mar csak ketto maradt sajnos, azok is neha 2 orat kesve jonnek-mennek.
A Porsche iroda tervezte a mozdonyszekrényt. Amúgy a Skoda preztis terve ez, hasonló mint a GM-nek anno az M63 volt. Okosabb lenne, Siemens mozdonyt venni ebben a kategóriában, mert a relatíve nagy sorozatban készülő mozdozdony megbizhatóbb, és olcsóbb is lenne. Persze ez a Csehek dolga...
Tegnap este 8-kor a Nyugatiból Debrecenbe induló gyorson oylan fülkésben utaztam (2. osztály), ahol nem volt meg a villanykapcsoló. Égett, ha akartuk, ha nem. Pedig a neonfény rákkeltő.
Volt olyan kocsi is, amelyik tök setéten közlekedett. Kökin vettem észre, hogy a generátor tengelye nincs meg...
Mikor volt ez kb és mikor szűnt meg? Ez nagyon érdekes lehetett. Kép nincs róla véletlenül?
Amikor én kezdtem Alsóörsre járkálni a hetvenes évek közepe felé, akkor már szerintem nem volt, hanem akkor is már vitorláskikötő volt ott, illetve emlékszem egy toronyra a víz mellett, amin volt egy mérce és mutatta a vízmélységet.
Nem beszélve a fordítókorongon gyakra álló Bbmot-ra. :-))))))))
Még ebből nagyon akarnak nyúlni a választások előtt.
Nem mindig az állam a legjobb gazda, amit bizonyít az államvasutak példája is - jelentette ki Horn Gábor, az SZDSZ ügyvivője a Nyugati pályaudvaron tartott tájékoztatóján.
A MÁV helyzetén csakis a privatizáció segíthet, mert a magántőke bevonása hatékonyabb szolgáltatást eredményezne - közölte az SZDSZ-es politikus. Jelenleg a szocialisták és az ellenzék sem támogatja a MÁV magánosítását, amelyre azonban az SZDSZ szerint még ebben a kormányzati ciklusban szükség lenne.
A kisebbik kormánypárt azt kéri a gazdasági minisztertől, hogy készítse elő a privatizációs tervet - jelentette ki Horn Gábor.