Én bemelegíteni sose szoktam csak úgy alapjáraton. Az - tapasztalatom szerint - nem nagyon műxik a dizeleknél, sőt, azt hallottam, hogy nem is nagyon tesz jót a motornak épp azért, mert a terhelés nélkül nagyon lassú melegedés miatt tovább tart a hideg üzem, vagyis jobban kopik a motor. Durva hidegben (minusz sok) hidegindítva vagy fél percig nem indulok el, hadd érjen oda mindenhova az a hidegben besűrűsödött olaj, de aztán elindulok, és kímélő módban (a szokásosnál picit később, picit magasabb fordulaton felváltva, nehogy erőlködjön, de legfeljebb 2 ezres fordulaton pörgetve a motort) haladok. Nálam ez a "melegítés". A baj csak az, hogy a rönós dönci így is lassan melegszik. Nyilván a hatékony égés miatt kevés a hulladékhő, de cserébe alacsony a fogyasztás is...
Tehát ha jól értem maxra tekered a hőmérsékletet is meg a ventit is? De akkor nem fújja a hideget ezerrel??? Vagy csak később tekered fel a ventit?
A másik autómban magától intézi az automatika a dolgokat, nem kell "feljebb tekerni" a fűtést a gyorsabb bemelegedés érdekében. (Az mondjuk nem igényel 10-15 kilométert a befűtéshez, de nem azért, mert okos a klímája, hanem mert nagyobb a motor hővesztesége. Nem is annyit fogyaszt, mint a rönó...)
Nem értelek benneteket, fáztok de nem tekeritek feljebb:), hát én ha fázok ráadom a kakót és passz, 2 perc alatt elviselhető. Sőt úgy is szoktam, hogy beindítom az udvaron ha 20 fok van kint és melegedjen.
Én semmi különös "technikát" nem alkalmazok a befűtésnél. Gondolom azért "automta" az automata klíma, hogy tudja, hogy kell a leghatékonyabban előállítani azt a plusz 22 fok celziuszt, amire nálunk be van állítva a hőmérséklet. Igyekszik is. Először - érzekelve a zimankót - csak annyira fúj, hogy ne párásodjunk, de ne bosszantson a hideg szélviharral. Ilyenkor lehet érezni néha a hajszárító szagot, amit néha kísér is valami langyos fuvallat. Aztán ahogy melegszik a motor, egyre erősödik a befújás mértéke. Szerintem hibátlan a rendszer, csak épp mediterrán szakik tervezték...
Azért szeretnék egyterűt, mert szeretnék magasabb autót, biztonságosabbak és kényelmesebbnek érzem. Ráadásul időnként nagyon sok cuccot kell cipelnem, és az egyterűeknek nagy a rakodóterük. A Grand Scenic ugyanolyan hosszú , mint az én Grandtourom, csak magasabb.:) Egyébként általában 3-an használjuk.
Még nem néztem meg, hogy a hátsó ülések mozgatása melyik típusban mennyire egyszerű vagy nehézkes. De jó, hogy ez a szempont is felmerült!
Sok alkalommal használom felhajtva, kivéve olykor 4 személyesen is:) - , de egyetlen esetben sem volt gondom vele. Mindössze annyi, hogy eltörték a kinyitó műanyagot az utasok, de ez nem megfelelő használatból adódott. éN évi 2 alkalommal, amikor alapos bőrápolást kap, megnézem a mechanikát - kenést kap - de semmi baja. Viszont tényleg súlyos, mert van benne anyag.
Én úgy olvastam, hogy a N-nál van +1 és + 2éves kiterjesztett garancia is. Az egyik 100ezerig, a második 150ezerig tart. Azért az nem rossz, ha tényleg így van.
Én meg azt amit irtam, persze azért már fizetni kell bármely márkát veszed is. renault első két éve a km korlátlan miatt biztsan nyerőbb mint más.
Én úgy olvastam, hogy a N-nál van +1 és + 2éves kiterjesztett garancia is. Az egyik 100ezerig, a második 150ezerig tart. Azért az nem rossz, ha tényleg így van.
Az én bocim nem fűtött, viszont elég jól szigetelt garázsban lakik, ezért ha délután-este beállok meleg motorral, akkor még reggelre sincs fagypont, kivéve minusz 15 nél hidegebb időben.
De reggel indulva, kímélő menetben kell vagy 5 Km mikorra elfogadható a fűtés, és még 5 hogy jóidő legyen.
A miénk is Privilége, de a hajtogatós mechanizmus szerintem nagyon gáz. Az ülést kivenni nehéz (súlyos), denem is ez a fő probléma. Ha összecsukjuk és felhajtjuk (előre) a középső sori üléseket, akkor azok csak nagyon nehezen hajthatók vissza, illetve elég gyakran nem is kattannak vissza az alsó rögzítési pontjukba. Volt olyan, hogy a rögzítetlenséget csak a - korábban hosszan diszkutált csörgő/cicergő zajokon is átütő - zötyörgő hangból vettük észre menet közben. Ilyen macera nincs egy olyan üléskoncepcióval, ahol az ülések egyszerűen a padlóba hajtogathatók. Ebben sok egyterű (és egyéb fajzat) veri a rönót.
Irigyellek. A mi bocink fűtött garázsban alszik, de már egy közepesen hideg (plusz pár fokos) reggelen is kell 2-3 kilométert menni ahhoz, hogy a hőfokmérőn felgyulladjon a második pucuka. Küzd valami elektromos segédfűtésszerűség is az automata klímában (legalább is erre utal a hajszárítószag), de azt nem hogy a durrogó minuszok, de a nullaközeli szelid pluszok is lebírják. Az első melegpászmákat akkor leheli ki magából motor (1.9 dCi), amikor már átvacogtunk 10-15 kilométert. Értékelhető fűtést csak négypucukányi motorhőmérsékletnél produkál a mi döncink. Ezért aztán azt javaslom minden potenciális dönci vásrálónak, hogy ülésfűtés nélkül egy lépést se, vagy befagy a sejehujahajjj...
"A kaskáj-t inkább "nisszan keskeny"-nek kéne nevezni. Széltében sokkkkal szűkebb a szeniknél. Ez persze csak akkor szempont, ha hátul (illetve GS7 esetében középen) hárman akarnak ülni (pl. három gyerek gyerekülésben). Ez a NQ-ban nem fog sikerülni, a GS-ben viszont iegn. Ez igen markáns különbség. Szerintem. Persze ha csak ketten ülnek hátul, akkor ez nem számít, akkor bármilyen autó jó, de akkor meg minek az egyterű???"
pontosan hasonló megfontolások amiatt a Bp-en a BNV sarkánál van egy pár autókereskedés. Amikor fennt voltunk az összes kiszemelt tipusba (egyterűek) beleültünk és 1 órán belül volt összehasonlítási alapunk. Szerintem ez egyszerűbb mint márkakereskedésekbe járni. Persze ha megvan akkor utána már érdemes lehet..
A rönó üléshajtogatása és kiszerelősdije elavult dolog. Macerás, és a feleségem pl. erő híján nem is boldogul vele.
Szedtem ki pár alkalommal, - nekem sima van - de tényleg nagyon súlyosak - viszont szerintem összehajtani, kiszedni nagyon egyszerű. kettő muzdulat az egész, igaz enyém privi, láttam már olyat ahol alacsony felszereltségnél még tolni sem lehett a hátsókat.