Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ŰTH Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31790

Pontosan ez az én megközelítésem is. Ettől függetlenül ki fogom próbálni, amit Weboldal javasol.

Előzmény: Törölt nick (31787)
Schaumari Gyüttment Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31789

Nem értem ezt az üléshajtogatós dolgot. Itt egy Helios, az egyik képen totál síkba vannak hajtva az ülések - vagy ez Helios-specifikus dolog?

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/grand_scenic/renault_grand_scenic_1.5_dci_helios-6283324

Előzmény: ŰTH (31773)
ŰTH Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31788

Én bemelegíteni sose szoktam csak úgy alapjáraton. Az - tapasztalatom szerint - nem nagyon műxik a dizeleknél, sőt, azt hallottam, hogy nem is nagyon tesz jót a motornak épp azért, mert a terhelés nélkül nagyon lassú melegedés miatt tovább tart a hideg üzem, vagyis jobban kopik a motor. Durva hidegben (minusz sok) hidegindítva vagy fél percig nem indulok el, hadd érjen oda mindenhova az a hidegben besűrűsödött olaj, de aztán elindulok, és kímélő módban (a szokásosnál picit később, picit magasabb fordulaton felváltva, nehogy erőlködjön, de legfeljebb 2 ezres fordulaton pörgetve a motort) haladok. Nálam ez a "melegítés". A baj csak az, hogy a rönós dönci így is lassan melegszik. Nyilván a hatékony égés miatt kevés a hulladékhő, de cserébe alacsony a fogyasztás is...

 

Előzmény: Törölt nick (31784)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31787

Ha állandóan állítgatnám akkor mi értelme az auto klímának?

A házamban ősszel beállítom a 22,5-öt, májusban meg kikapcsolom oszt hali. És teszi a dolgát.

ŰTH Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31786

Tehát ha jól értem maxra tekered a hőmérsékletet is meg a ventit is? De akkor nem fújja a hideget ezerrel??? Vagy csak később tekered fel a ventit?

A másik autómban magától intézi az automatika a dolgokat, nem kell "feljebb tekerni" a fűtést a gyorsabb bemelegedés érdekében. (Az mondjuk nem igényel 10-15 kilométert a befűtéshez, de nem azért, mert okos a klímája, hanem mert nagyobb a motor hővesztesége. Nem is annyit fogyaszt, mint a rönó...)

 

Előzmény: Törölt nick (31782)
ClaasMan Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31785

Szia!

 

Én megköszönném. Én vasas ember (is) vagyok, bizonyos szintig :-)

Köszi

Előzmény: Törölt nick (31755)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31784

Nem értelek benneteket, fáztok de nem tekeritek feljebb:), hát én ha fázok ráadom a kakót és passz, 2 perc alatt elviselhető. Sőt úgy is szoktam, hogy beindítom az udvaron ha 20 fok van kint és melegedjen.

Előzmény: Törölt nick (31783)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31783

Nem szoktam állítgatni, 22,5-23 fokon van auto-ban.

Előzmény: Törölt nick (31777)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31782

Ja hát igy nem is lesz meleg, nem a fűtés szar:) 27-re kell állítani,

Előzmény: ŰTH (31779)
ŰTH Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31781

Igen, úgy van. Sőt, a N kínál (biztosítási alapon) időben és kilométerben korlátan garancia kiterjesztést is. Van egy N-om is, azért tudom.

 

Előzmény: cimbóka (31775)
cimbóka Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31780

Köszönöm a tippet.

Hasonló megfontolásból az Autóvárosba készülök kimenni Óbudára, ahol szintén van pár kereskedés egy rakáson.

Előzmény: amator11 (31762)
ŰTH Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31779

Én semmi különös "technikát" nem alkalmazok a befűtésnél. Gondolom azért "automta" az automata klíma, hogy tudja, hogy kell a leghatékonyabban előállítani azt a plusz 22 fok celziuszt, amire nálunk be van állítva a hőmérséklet. Igyekszik is. Először - érzekelve a zimankót - csak annyira fúj, hogy ne párásodjunk, de ne bosszantson a hideg szélviharral. Ilyenkor lehet érezni néha a hajszárító szagot, amit néha kísér is valami langyos fuvallat. Aztán ahogy melegszik a motor, egyre erősödik a befújás mértéke. Szerintem hibátlan a rendszer, csak épp mediterrán szakik tervezték...

 

Előzmény: Törölt nick (31772)
cimbóka Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31778

Azért szeretnék egyterűt, mert szeretnék  magasabb autót,  biztonságosabbak és kényelmesebbnek érzem. Ráadásul időnként nagyon sok cuccot kell cipelnem, és az egyterűeknek nagy a rakodóterük. A Grand Scenic ugyanolyan hosszú , mint az én Grandtourom, csak magasabb.:)  Egyébként általában 3-an használjuk.

Még nem néztem meg, hogy a hátsó ülések mozgatása melyik típusban mennyire egyszerű vagy nehézkes. De jó, hogy ez a szempont is felmerült!

Előzmény: ŰTH (31757)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31777

Maxra tekered?

 

Előzmény: Törölt nick (31774)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31776

Sok alkalommal használom felhajtva, kivéve olykor 4 személyesen is:) - , de egyetlen esetben sem volt gondom vele. Mindössze annyi, hogy eltörték a kinyitó műanyagot az utasok, de ez nem megfelelő használatból adódott. éN évi 2 alkalommal, amikor alapos bőrápolást kap, megnézem a mechanikát - kenést kap -  de semmi baja. Viszont tényleg súlyos, mert van benne anyag.

 

cimbóka 

Én úgy olvastam, hogy a N-nál van +1 és + 2éves kiterjesztett garancia is. Az egyik 100ezerig, a második 150ezerig tart. Azért az nem rossz, ha tényleg így van.

Én meg azt amit irtam, persze azért már fizetni kell bármely márkát veszed is. renault első két éve a km korlátlan miatt biztsan nyerőbb mint más.

Előzmény: ŰTH (31773)
cimbóka Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31775

Én úgy olvastam, hogy a N-nál van +1 és + 2éves kiterjesztett garancia is. Az egyik 100ezerig, a második 150ezerig tart. Azért az nem rossz, ha tényleg így van.

Holnap már okosabb leszek.

Előzmény: Törölt nick (31742)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31774

Az én bocim nem fűtött, viszont elég jól szigetelt garázsban lakik, ezért ha délután-este beállok meleg motorral, akkor még reggelre sincs fagypont, kivéve minusz 15 nél hidegebb időben.

De reggel indulva, kímélő menetben kell vagy 5 Km mikorra elfogadható a fűtés, és még 5  hogy jóidő legyen.

ŰTH Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31773

A miénk is Privilége, de a hajtogatós mechanizmus szerintem nagyon gáz. Az ülést kivenni nehéz (súlyos), denem is ez a fő probléma. Ha összecsukjuk és felhajtjuk (előre) a középső sori üléseket, akkor azok csak nagyon nehezen hajthatók vissza, illetve elég gyakran nem is kattannak vissza az alsó rögzítési pontjukba. Volt olyan, hogy a rögzítetlenséget csak a - korábban hosszan diszkutált csörgő/cicergő zajokon is átütő - zötyörgő hangból vettük észre menet közben. Ilyen macera nincs egy olyan üléskoncepcióval, ahol az ülések egyszerűen a padlóba hajtogathatók. Ebben sok egyterű (és egyéb fajzat) veri a rönót.

Előzmény: Törölt nick (31761)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31772

Mi a technika amivel fűtesz?

Én automatára és max hőmérdékletre állítom, fütetlen garázsból indulok, 1.9 dci.

Hajszárítószag nincs, valami nem kerek nálad.

 

Airbag, köszi.

Kerestem leirásokat, képeket, de nem látszik sehol, valami hirdetést kellene keresni nyitott ablakkal, de az nagy meló:)

Előzmény: ŰTH (31769)
ŰTH Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31771

Nem, nincs semmiféle kilógás. Szépen belesimul az üveg a fém felületbe mindenhol.

 

Előzmény: Airbag. (31763)
Airbag. Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31770

holnap megnézem...

Előzmény: Törölt nick (31768)
ŰTH Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31769

Irigyellek. A mi bocink fűtött garázsban alszik, de már egy közepesen hideg (plusz pár fokos) reggelen is kell 2-3 kilométert menni ahhoz, hogy a hőfokmérőn felgyulladjon a második pucuka. Küzd valami elektromos segédfűtésszerűség is az automata klímában (legalább is erre utal a hajszárítószag), de azt nem hogy a durrogó minuszok, de a nullaközeli szelid pluszok is lebírják. Az első melegpászmákat akkor leheli ki magából motor (1.9 dCi), amikor már átvacogtunk 10-15 kilométert. Értékelhető fűtést csak négypucukányi motorhőmérsékletnél produkál a mi döncink. Ezért aztán azt javaslom minden potenciális dönci vásrálónak, hogy ülésfűtés nélkül egy lépést se, vagy befagy a sejehujahajjj...

 

Előzmény: Törölt nick (31752)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31768

Egyre inkább hajlok rá, hogy kinyitom a kedvetekér, valami melegebb helyen:), és fotózok. Ha nincs gumicsik megvan miért zajos.

 

Valaki aki melegben áll, megnézhetné addig van e neki, mert eddig csak két ember nézte, nekik zajos és nincs gumi:)

Előzmény: ŰTH (31765)
Lacika 1.9 Dci Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31767
Stevie, az arra en is kivancsi lennek, tudod a kivancsisag...
Előzmény: stevie-13 (31725)
Lacika 1.9 Dci Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31766
Sziasztok,

Az enyem is suvit ezerrel, biztos a sok Le tehet rola:-)
A gumicsikot en is elhagytam, nem talalom...
Előzmény: Törölt nick (31764)
ŰTH Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31765

Hát igen, mostanában mi se nyitogatjuk...

 

Előzmény: Törölt nick (31764)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31764

Na majd ha kinyitom csinálok képeket, tavasszal:)

Előzmény: ŰTH (31760)
Airbag. Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31763

nincs kijjebb az üveg valahol a kaszni vonalánál?

kis eltérés is sipolhat.

Előzmény: ŰTH (31760)
amator11 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31762

"A kaskáj-t inkább "nisszan keskeny"-nek kéne nevezni. Széltében sokkkkal szűkebb a szeniknél. Ez persze csak akkor szempont, ha hátul (illetve GS7 esetében középen) hárman akarnak ülni (pl. három gyerek gyerekülésben). Ez a NQ-ban nem fog sikerülni, a GS-ben viszont iegn. Ez igen markáns különbség. Szerintem. Persze ha csak ketten ülnek hátul, akkor ez nem számít, akkor bármilyen autó jó, de akkor meg minek az egyterű???"

 

pontosan hasonló megfontolások amiatt a Bp-en a BNV sarkánál van egy pár autókereskedés. Amikor fennt voltunk az összes kiszemelt tipusba (egyterűek) beleültünk és 1 órán belül volt összehasonlítási alapunk. Szerintem ez egyszerűbb mint márkakereskedésekbe járni. Persze ha megvan akkor utána már érdemes lehet..

Előzmény: ŰTH (31757)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 31761

A rönó üléshajtogatása és kiszerelősdije elavult dolog. Macerás, és a feleségem pl. erő híján nem is boldogul vele.

Szedtem ki pár alkalommal, - nekem sima van - de tényleg nagyon súlyosak - viszont szerintem összehajtani, kiszedni nagyon egyszerű. kettő muzdulat az egész, igaz enyém privi, láttam már olyat ahol alacsony felszereltségnél még tolni sem lehett a hátsókat.

Előzmény: ŰTH (31757)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!