Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kcarlos31 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 21760

Szia Flagstaff! Neked 3-asod van, hátha tudod: lehet kapni olyan bluetooth-os obd kiolvasót, ami a telódon lévő alkalmazással kommunikál, egy csomó értékes adathoz lehet így hozzájutni, plusz még hibakód kiolvasáshoz és törléshez is jó. Egy OBD2-est próbáltam, villognak a ledek de nem mutat a teló semmit. Egy mondeon viszont működött. Valszeg a 3-as Espace nem OBD2 szabvány. De akkor milyen? Mert a csatlakozó mérete kialakítása ugyanaz...

Köszi: Carlos

Előzmény: Flagstaff (21759)
Flagstaff Creative Commons License 2014.11.19 0 0 21759

Olyan helyre vidd, ahol van vizsgáztatás. Ott lennie kell fényszóróállító berendezésnek, amihez feltehetőleg értenek is.

Előzmény: Dandy2 (21757)
PaFec83 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 21758

Marad szerintem a váltó felújítás mert kicsit félek a bontottaktól. Nem igazán tudja senki hogy hány km van benne. :(

Dandy2 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 21757

Látni és látszani! Ez egy nagyon jó kezdeményezés! De hát a megvalósítással még vannak problémák! Úgy gondoltam, elmegyek egy hivatalos helyre és beállíttatom az autóm fényszóróit! Nosza körülnéztem, hol van a közelemben olyan hely ahol megcsinálják. A honlapon kikerestem a közelben lévőket. Kettőt találtam. Az egyik egy jó nevű hálózat a "Bosch Car" tagjai közül való volt és, hát a név kötelez alapon Őket választottam!Telefonon időpontot egyeztettem és a megadott időben meg is jelentem. Felhajtás az volt! Két iroda, titkárnők, tiszta műhely. Leültettek a váróban, az autót meg bevitték a műhelybe.Sajnos a műhelybe idegeneknek tilos a belépés, ezért nem tudom mit csináltak, de egy kis idő múlva jött a "főnök" (Onnan gondoltam, mert csak Ő nem dolgozott!) Közli a rossz hírt, hogy nem működik a tolatólámpa, de sajnos azt most nem tudják megcsinálni mert az egy egész napos munka.Le kell szerelni az egész elejét és alját az autónak, ahhoz, hogy hozzáférjenek a "gombához"! Na jó! Akkor legalább állítsák be a fényszórókat, hogy lássak rendesen és ne vakítsak el senkit!Erre közli, hogy ezen az autón nem lehet (nem kell) állítani, mert az autó automatikusan állítja!Brrrr! 2014 Magyarország és egy nagy világcég ( BOSCH) emblémáját használó szerviz főnöke ilyen sületlenségeket mond!!!Szégyen! Szégyen, hogy ilyen műhelyek léteznek! Szégyen, hogy a Bosch ilyenekhez adja a nevét! Szégyen, hogy a Bosch nem ellenőrzi ki szolgáltat a nevében! Szégyen, hogy ilyen szervizek húzzál le az embereket Magyarországon!Csattanónak a végére, hogy miután hazaértem, a feleségemmel leellenőriztük a tolatólámpát és tökéletesen működik!!!Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy álló motorral sokszor nem lehet a hátramenetet rendesen kapcsolni, de járó motorral ez probléma mentesen sikerülés akkor a tolatólámpa is világit!

Flagstaff Creative Commons License 2014.11.18 0 0 21756

A korszerű autókban átfolyásmérő mint olyan önálló alkatrész nem nagyon van.

A befecskendező tápnyomásából és a befecskendezők nyitvatartási idejéből számítja a rendszer meglehetősen pontosan, de nem tévedhetetlenül. Viszonyítási alapnak tökéletesen megteszi.

Előzmény: gedeon tds (21755)
gedeon tds Creative Commons License 2014.11.18 0 0 21755

Hali én is új vagyok itt sőt még Espace tulaj sem (még csak tájékozódó fázisban) ezért erről a típusról konkrétumot se tudok. Viszont ez minden típusra igaz. A tempómattal minden autó többet eszik pontosan azért amit Flagstaff írt ,mindenáron tartani akarja a tempót figyelmen kívül hagyva a környezeti viszonyokat. Még mielőtt belemásznál a dologba azért mérd le te is a jó kis paraszti módszerrel a fogyasztást ,púpra tankolod mész 100-200km és újra telerakod ami belefér annyit eszik.Lehet hogy pusztán az át áramlás figyelőd pontatlan (nem tudom hol van ezen a típuson még nem kerestem) vagy az agya nincs belőve rendesen. Ha a fogyasztásod még is magas akkor okozó lehet : levegőszűrő, katalizátor, gyertya, kúler hűtő dugulása, esetleg olaj. Ha mindegyiktől csak egy kicsi akkor azok összesen sok litert tehetnek ki.Mivel lassan 10 éves autóról van szó én lehet a váltó olajat is cserélném. Automatának fontos a jó olaj mert csúszhat és egy kis csúszás súlyos litereket jelenthet. Ezeket nem csak fogyasztás miatt érdemes megnézni de szinte alapvető karbantartás. Ha ezeken már túl vagy és ennyit eszik akkor vagy a lábaddal van gond ;-) vagy ennyit tud a sárkány. UI.: A gyár által megadott adatokat csak tájékoztatásul vedd ne készpénznek.

Előzmény: buca22 (21734)
espace2015 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 21754

Egy foto lemaradt

espace2015 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 21753

Üdv !

Pár aproság eladó ha valakit érdekelne

 

-önindtó  /6000ft/

, 2db müszerfalbetét kárpit, fogantyúk, belső utastérlámpák /8000ft/

-s pótkerékleeresztő / 8000ft/

 /III espace/

email: renaultespace2014@indamail.hu

tel:   06302277239  Ha nem érsz email vagy sms visszahivlak

fazeres Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21752

Hát igen, én is vagy 3,3 barra fújom elől, mert laposnak tűnik, hátul 3-ra.

Előzmény: Flagstaff (21741)
fazeres Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21751

Más nem kell, de előtte való nap fújd be csavarlazítóval, hátha könnyebben kijönnek. Nem mindegyik csuklós dugókulcs bírja. tapasztalat. Mostanában nekem is kicsit kehesen indul, meg kellene őket néznem.

Előzmény: shogi74 (21746)
salvequick Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21750
Szamit az is mennyire van megpakolva. Ahol üresen elmegy 8 literrel ott megpakolva majd 9 liter kell
Előzmény: salvequick (21749)
salvequick Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21749
100nal 9 vagy inkabb alatta
Előzmény: buca22 (21744)
salvequick Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21748
Varosban nekem is 14korul van , én rovid tavokra sokszor hidegen hasznalom, ja es kézi valtom van nem automata
Előzmény: buca22 (21737)
PeterX Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21747

Ennek a tükrében nézd:

 

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/41-Renault/369-Espace.html?fueltype=2&constyear_s=2004&constyear_e=2007&gearing=2&powerunit=2

 

Szerintem Budapesten a 14-15 liter teljesen normális fogyasztás lehet, és 10-12 között az autópályás. A 2.2 dci evett 11-12-t Budapesten.

Előzmény: buca22 (21744)
shogi74 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21746

Sziasztok,

2.2dT-n szeretnék izzítógyertyákat cserélni. Csuklós száram, hosszú 10-es dugókulcsom van, mágneses 8-as dugókulccsal készültem. Milyen buktatók lehetnek, milyen szerszámokat kellene beszereznem?

üdv

Zoli

buca22 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21745

225/55 r17

 

Előzmény: buca22 (21744)
buca22 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21744

Üdv!

Köszi a linket de ettől nem igazán lettem okosabb vegyes 9,7l/100km az Qva jó lenne de nekem ez 14 körül van. Azt sokallom hogy országúton 100km/h környékén 10 fölött eszik.

Előzmény: Dandy2 (21743)
Dandy2 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21743

http://www.auto-katalogus.hu/modellek/2004/renault_espace_2.0_turbo_authentique.html

Bár én gázt tetettem volna bele, ha benzinest vettem volna.

Előzmény: buca22 (21740)
Flagstaff Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21742

Upsz el is felejtettem hogy a kilométerszámlálód hitelesítsd be GPS-szel. Nem tűnik soknak tizenpár km-en 1-200m de a fogyaztás végleges kalkulációjánál már egy kicsit csalhat. Pár deci százon. Ezek a pár decik összeadódva már elég sokat kitehetnek.

Tempomat meg érdekes állatfaj. Érzi hogy csökken a tempó dombon és akár tövig is nyomja a pedált egész adig míg azt nem érzi hogy megint gyorsul a kocsi, így a fogyasztásnak szépen odatol. Te meg látod hogy domb jön, picit lendületet veszel némi fogyasztástöbbletért cserébe aztán a dombon nem kell tövig nyomnod a gázt talán kicsit visszább is lassul az autó mint tempomattal tenné és máris többet kajált tempomattal. :-)

 

Előzmény: buca22 (21740)
Flagstaff Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21741

Egy gumiméretet ha lehet írj még. Egy-két számmal nagyobb papucs netán a kívántnál (nem a gyári, hanem ami ránézésre jó) kisebb légnyomással simán okozhat egy-másfél liter többletfogyasztást akár. Egy E-F és egy A-B kategóriás gumi között is bőven decikben mérhető lehet a különbség.

A saját kocsim (EIII 2.2dT) gyárilag ajánlott légnyomásértéke mellett a gumi határozottan laposnak tűnt, egyenesen meggurítva alig pár métert gurult és a gumi két külső széle pár száz km után megkopott. Kicsit túlfújtam (3bar fölé) és rögtön gurul ha meglódítom és már nem eszi a két szélét. Nem állítom hogy nálad is ez a hiba, de simán okozhatja. A téligumival, ami 225/55R16 (Michelin Alpin Primacy) szemben a nyárival ami 215/55R16 (Hankook Ventus Evo) rögtön megugrott 3-4 decivel a fogyasztásom.

Előzmény: buca22 (21734)
buca22 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21740

Ez ok , de igazából ha pedállal nyomom akkor is ezeket az adatokat hozza.

Egyébként gondoltam , lehet lambda szonda a ludas , de kiolvasáskor nem írta a gép .

 

Előzmény: Dandy2 (21739)
Dandy2 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21739

Gratulálok az Espace-hez!

Nekem eddig 2.2 DCI-m volt de frissítettem! Mos egy 2.0-es FAP-os 2008-ast hajtok. A tempomatot én is sokáig teszteltem és hihetetlen, de a kijelző szerint mindig több volt a fogyasztás tempomattal!!! Sokat tököltem vele, tesztelgettem és kiderült, ha tempomat nélkül próbálom tartani a sebességet mindig!!! kevesebb volt a fogyasztás! Próbáld ki! Ma már csak a hosszú folyamatos haladáskor kényelmi szempontból kapcsolom be. Hihetetlen, mert meg voltam győződve, hogy tempomattal kevesebb lesz a fogyasztás, de nem így van!

Előzmény: buca22 (21734)
Flagstaff Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21738

Az évek óta azért erős túlzás, még csak március óta látogatom a topict, akkor vettem a kocsit. :-) És azóta amit megreparáltam rajta, arról van némi infóm.

Igaz előtte durván két-három hétig minden este az első, igen a NYITÓ hsz-tól olvastam végig az egészet. Na jó az elején az utazgatásos hsz-kat csak felületesen. :-D .

Kellett mit csinálni rajta, bár nem volt hulladék, csak egy tizenhat éves használt francia autó. Most pedig ahogy egyre inkább talpra áll, egyre jobb használni, meló után hazafelé igazi kis nyugalom szigete. :-) Vagyis inkább nagyobbacska sziget. Esetleg hasáb alakú űrszelet, de ezt már két (Ford) Galaxys közé kell képzelni. :-D

Előzmény: LAK (21726)
buca22 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21737

Városban 14-15 körül mutatja a computer

Előzmény: salvequick (21736)
salvequick Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21736
Szia
Nekem országúton eszik 8,5-et autópályán 130nal 10et. Varosban mennyit eszik?
Előzmény: buca22 (21734)
SajtFondue Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21735

Szia! Udv a topicon es gratula a gephez!

Nekem 3.5V6-om, van, es azzal valami ilyesmi a fogyasztas :-)

Azert a tankolasnal szamold ki magad is a fogyit, mert a szgep nem mindig pontos.

Előzmény: buca22 (21734)
buca22 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21734

Üdvözlök mindenkit a fórumon!!!

Új Espace tulaj vagyok 2 hónapja van meg a gép 2.0T  automata 2005 évjárat sport edition.

Ez a harmadik Reault-om Laguna 2.0 , Scenic 2.0 után természetesen még mindig a benzines vonalat követve. A "problémám" a következő lenne tudom , hogy automata váltós meg turbós meg nagy a kasztni , meg sokszor nem bírom ki , hogy ne nyomjam mert megy mint az állat :) ,így többet eszik , de az normális , hogy tempomattal 100km/H- nál 10l 110-nél 11 liter ,120-nál 12 l, 130-nál 13l és Így tovább.

Mindezt egyedül meleg motorral , holott azt olvasom , hogy az országúti fogyasztás 8-8,5 liter.

Ha valaki tud valami okosat mondani nagyon megköszönöm.

Ja egyébként már szerelmes vagyok bele mert ilyen kényelmet , csendet , nyugodtságot , és helyet csak egy RENAULT tud . IMÁDOM!!!

 

 

 

Gomezke Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21733

 Ámen!

Előzmény: Bácsika-csa (21732)
Bácsika-csa Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21732

... még 1x és utoljára! 

   Flagstaff nagyon is jól tudja mit és honnan lehet vásárolni, mind a mellett, hogy sokunkkal ellentétben

    a miértjét is (értem ez alatt az alkatrészek működésének összehangoltságát)!

   A bizonyos "ha ettől olcsóbban vásárolsz ..." mondat után ott a vigyor szmájli jele,

     a Villanyrendőr meg egy olyan hely, mintha  a pesti "0km" a Váci utca közepén lenne,

   ezzel is jelezvén,  hogy semmi sértegetési szándék nincs az írásában,

   csak gondolom átsiklottatok a sorokközé préselt     ":-))"    jeleken!!

Kaptam-fogtam magamat és többször átolvastam az ominózus egészet, megint csak azt látom,

    hogy jól elbeszéltek egymás mellett gedeon tds-sel!  Gondolom, ha majd gedeon tds túl lesz az

   Íszpászá vásárlásán és annak kötelező körein, szintén megosztja majd velünk tapasztalatait,

    a szerelések megkönnyítésének  kitalált útjait, esetleg alkatrész helyettesítőkkel, helyekkel,

   ugyan úgy, mint Flagstaff teszi.  Tehát nincs min tovább rágódni, csak értelmezni kell,

     a kívülállónak is, nem uszítani ...    :-*

Bácsika-csa Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21731

... ellen szolgáltatás? Az mi??? :- ))

   Majd Te is segítesz annak Akinek, úgy, ahogy Te tudsz!

   Ha a monitoron, ha a ház előtt, ha a műhelyedben, ha az útszélén, akkor majd ott.

   Mondtam, nem értek hozzá! Tudom mi mit működtet, majdnem mindet le is tudom követni,

    ezt az autót is magamnak raktam össze.

   Ahogy azt az orosházi Motoros Testvérem mondaná:

       "Ebből az anyagból ezzel a munkával, ezt lehetett kihozni!" ...    :- ))))

Előzmény: gedeon tds (21729)
gabocsiga Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21730

Sziasztok! Van valakinek tapasztalata velük kapcsolatban? feltengelyszerviz.hu A jobb belső csuklót kellene reparálni..

gedeon tds Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21729

Nem mondom ,hogy okos vagyok és lehet ,hogy erélyes a stílusom ezzel nem tudok mit kezdeni ,de Flasgstaff nagyon elkanyarodott a témától ráadásul lenézett vagy megvádolt sufnizással hozzá nem értéssel pedig fogalma sincs ,hogy kivagyok. Ha ezt én értettem félre akkor elnézést. Én csak arra hívtam fel a figyelmét hogy esetleg lehet olcsóbb helyről is hozzájutni dolgokhoz ha nem hadakozik lehet még házzá is juttattam volna néhány infóhoz emberhez. A dolog pikantériája ,hogy nagyon nem az alkatrész árakra voltam kíváncsi. Bácsika nagyon segítő kész és főként azt írta amire kíváncsi voltam. Mellesleg a dci ha olvastad volna teljesen kilőve 2.2dt-röl volt szó illetve az 1.9 dti-ről. Bár arra sajna még mindig nem kaptam választ hogy ezeket miért ne, hacsak az alkatrész árak miatt ,de ez engem nem érdekel mint mondottam. Ha csak az ár szól a dízel ellen akkor nálam nem kérdés ,de azért kíváncsi vagyok a benzinre is ezért lehet élek a felajánlással csak még azt nem tudom mi legyen az ellenszolgáltatás.

Előzmény: LAK (21724)
gedeon tds Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21728

Köszönöm még meggondolom és visszatérünk rá bár ez távolságtól is függ , e-mail ben majd értekezünk.

Előzmény: Bácsika-csa (21723)
Dandy2 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21727

Látom, hogy inkább csak veszekedtek itt! :(

Pedig sok hasznos tanácsot is lehetne itt megosztani, ha már a Renaultnak ki vagyunk szolgáltatva!

Tényleg nincs errefelé egy "Clip" vagy Multimédia guru?

Előzmény: Dandy2 (21722)
LAK Creative Commons License 2014.11.17 0 0 21726
Flagstaff normálisan válaszolt, erre le lett oltva, hogy rosszul és drágán vásárol. Flagstaff itt tolja a topicon évek óta, nyilván tudja, mit miért csinál, ez nem tetszik nekem gedeon barátunk stílusában.
Előzmény: Bácsika-csa (21725)
Bácsika-csa Creative Commons License 2014.11.16 0 0 21725

... azért kérdezte, mert nem szeretne felesleges köröket futni!

   Te is leírhatod számára a tapasztalataiddal a sajátod futását és igényét, mert, hogy pont erre kíváncsi,

hogy el tudja dönteni, kell e ez neki. Nem személyes ellentétekről alakult ki a vita, hanem, hogy többen  többféle áron jutunk alkatrészekhez, amelyeket vagy magunk cserélünk jó nagyokat szopva speciális szerszámok és megfelelő munkamenet valamint tapasztalatok híján! Tehát, ha valaki meg kérdi itt a fórumon, hogy kinek mi a tapasztalata a saját milyenjével, akkor azt nem hülyének nézzük, hanem ha van bennem segítőszándék, akkor leírom a "kistest" gyöngéit, és ha módomban áll, kompenzálom az előnyeivel együtt! Én 10 perc alatt bárkit rá vagy le beszélek bármire-bármiről, de, minek, ha utána egy értékes embertársat veszítek ezzel el. Az a baj, hogy a mai világban kevesen emelik fel a seggüket, még szükségből is, a sok fotelhuszár meg tolja az okosságot innen onnan összeollózva úgy, hogy azt sem tudja miről beszél!

Sem Flagstaff, sem gedeon tds nem az utóbbiak közé tartozik, csak kissé elbeszéltek egymás mellett!

Egy aknában bármelyik alváz alatt simán össze tudnának dolgozni úgy, hogy mi többiek a felét nem értenénk annak, amit csinálnak, a miértjét pedig nem is firtatnánk!

Országos cimborák lehetnének azzal a tudással, amit itt megtudhattunk Róluk ...

 

                    Uff!!!   :- )))

(ui: ... én például 1 éve szinte csak ismerkedem a III-assal annak ellenére,

          hogy amikor hazahoztam, a szélvédőtől előre szinte nem is volt autó,

          és egy motorkerékpár építő műhely felszereltségével raktam össze magamnak ...)

 

Előzmény: LAK (21724)
LAK Creative Commons License 2014.11.16 0 0 21724

Ha ennyire okos vagy, minek kérded a véleményünk? Bizonyára több espace-t láttál már, mint mi együttvéve, akkor meg úgyis tudod, hogy lehetőleg 2.2 dci-t kell venned.

 

"A véleményeket szívesen meghallgattam" a vélemény tudod vélemény, nem "reális adatok és tények", igaz, hogy 10-ből 9-en szívunk a dízellel, de azért csak vedd meg bátran. Hajrá!

Előzmény: gedeon tds (21709)
Bácsika-csa Creative Commons License 2014.11.16 0 0 21723

... tojok Mörfire!!! Van komplett eleje tarcsiban, lökös, bajuszléc, lámpák és koptató,

   még egy 200e km-es motorom váltóval, szóval próbáld csak ki nyugodtan! 

   Ha félteném, nem kínálnám! Talán a döntésed sikeréhez is nagyban alapot nyújtana ...   :-))

Előzmény: gedeon tds (21720)
Dandy2 Creative Commons License 2014.11.16 0 0 21722

Sziasztok!

 

Sikerült minden problémát megoldani a Renault márkaszervizek ellenére! :) (pl. ajánlatot adtak egy alkatrész cseréjére 28.000 forint + munkadíj, ami mint kiderült egy kilazult relé problémája volt csak!)

De maradt egy dolog ami zavar, amire nem tudom egyenlőre a megoldást. A Clip-el nézve minden rendben van, csak a multimédia résznél az alábbi képeken látható hibákat jelzi. Az autóban van navigáció, telefon kihangosító bluetooth-al, cd váltós rádió és minden működik.

Mi lehet az a Multimédia interfész és a Multimédiás csatlakozó? 

Ha van benne, miért nem találja? Ha nincs benne miért keresi?

 

 

  

Bácsika-csa Creative Commons License 2014.11.16 0 0 21721

... ne haragudj, abban a tudatban voltam eddig, hogy látszik, de most már tutti ...

Előzmény: gedeon tds (21720)
gedeon tds Creative Commons License 2014.11.16 0 0 21720

Köszönöm ez nagyon megtisztelő ,de mindig ilyenkor üt be az a bizonyos Murphy törvénye. Az e-mailod nem publikus így írni sem tudok.

Előzmény: Bácsika-csa (21719)
Bácsika-csa Creative Commons License 2014.11.16 0 0 21719

... nos, a teljesítményhez mint tudjuk, üzemanyag kell.

   (Nem is értettem azt a V6 280LE Avantime kombit, hogy ütve vágva 200 feletti állandóan,

     hogy bírt kijönni 7,1 vagy az alatt,  vagy a 320d-t, ami meg 5,8 - 6,3 produkált

     ugyan olyan igénybevételnél évekig  :- ))  )

   Van egy öreg I-esem, azon megtanultam, hogy 3000-nél kinyit a 2. torok, és nem érdekli hogy +200

     vagy +3000, újabb 7 liter folyik be a hengerekre!!

   A III-as az injektorok miatt a szükségeset adja. Az enyém F3R  8 szelep. A leghangosabb motor,

    ez ellen nincs is mit tenni, cserében az egyik legmegbízhatóbb, de, csak 113LE gyárilag.

   Ijesztgetett mindenki, hogy nagy kaszni + sok súly, meg rövid váltó!!!

    Nos, én ezt az autót váltó hibával vettem, nem ismertem a III-ast testközelből.

   A váltó haranggal szívtam egyből, mert a lendkerék felé nem sík! Vettem másikat a harangjáért,

    abban meg más a csapágy méret, mint ebben a tengelyvastagság, aztán újabb és újabb követte,

   míg végül a megfelelő váltóba a 140LE-s motor váltójának teljes belsejét tettem, supportostól!

   Maga a motor hangos, amíg be nem melegszik, valóban minden mozgó alkatrésze kihallatszik!

   Nehezen indul meg ugyan az autó, de nem kell forgatni mint a suzukit, csak érezhetően nehézkesen.

   Nyilván nem véletlenül kapta később a 140 lóerőt! Nincs fordulatszámmérőm (még), de, valahol

    háromezer alatt mehet 90-nel. Ennél a tempónál országúton 6,5 - 6,7 - 6,2 kimért adataim vannak,

   nyilván ezek forgalomfüggőek, előzni mint egy LADA 1200-essel úgy lehet, visszaváltasz,

    és egy darabig nem történik semmi, mintha nem is értené a hajtáslánc,

   hogy mit is kérsz épp tőle hirtelen! Aztán meglódul, és mire befejezed az előzést

   már úgy forog, hogy nemérted!  Ezért én inkább SKODA 120 módjára használom az előzéseknél,

    nem ugrálok ki az előttem lévő seggéből, hanem messziről lendületből (így legalább esélyt adok

   a másiknak is, hogy a tükörből is észrevegye a szándékomat)

   Mindezek mellett meg olyan helyeken megye fel visszaváltás nélkül, hogy azt meg én nem értem!!!

   Pályán 130-nál 8 közeli, de alatta!!!

        De, ez én vagyok, az én autómmal, az én stílusommal!!!

  

   Inkább vidd el egy hétre, vagy kettőre és tapasztald meg, mert itt leírva, vagy telefonon

    5 perc elég a meggyőzésre, vagy épp a lebeszélésre ...

 

   (Kérlek, írj rám e-mailban, tényleg odaadom)

Előzmény: gedeon tds (21717)
atipur_ Creative Commons License 2014.11.16 0 0 21718

Sziasztok!

 

Van itt olyan fórumtárs, akinek 2.0dCi van, Üröm környékén (esetleg Ürömön) lakik, és találkozna velem?

Szívesen összehasonlítanék néhány dolgot az autókon :)

 

üdv,

 

atipur

gedeon tds Creative Commons License 2014.11.16 0 0 21717

Mivel neked benzinesed van ezért ha van időd meg kedved írhatnál róla. Eddig nekem mint mondtam 1.4 és 1.6-rol van tapasztalatom ,de azok szinte folyton alapjárati gonddal szenvednek + üzem anyag problémáik vannak. Ha esetleg még is benzines akkor szerintem 2.0 16v lesz. Nem első sorban a fogyasztás a legelső mert ügyebár a műhelyben álló autó eszik a legkevesebbet ,de mivel én sokat megyek rövid távon városban ide-oda illetve helyközileg+ havi minimum 1 nagyobb táv az sem elsősorban pályán. Nem vagyok Sumaher de azt sem szeretem ha töketlenkednek előttem ha lehet 90-el menni akkor ne 70-el töketlenkedjen már pláne ha a viszonyok is jók ,tehát megelőzöm. Ilyen használat mellet a tapasztalatom szerint a dízel jobban kifizetődő. Mondom ezt olyan dízelekről amik  híresen jók pl Nisan Sunny 2.0D igénytelen igavonó ,de lusta illetve amim most van BMW E36 318tds igaz csak 1665ccm és (papírin) 90 paci ,de elnyűhetetlen olajat cserélj rendesen meg szűrőt és elmegy a világ végéig. A vezérlése 500 ezer km-ig szavatolt tehát felejtős elektromos adagoló tehát a kopás minimális. A fogyasztás kicsit gyengébb mint a 2.0d de strapa bíróbb. Az életbe nem adnám el ha nem nőne a család. Volt 1.9 td , tdi ,sőt pd is ezek könnyen hengerfejes lehet a pd ről ne is beszéljünk jól megy kegyetlenül tuningolható de drága. Mivel az Audiban dolgozom a konszern autókat csukott szemmel szétszedem és összerakom. Ezen tapasztalatok alapján hajlok a dízel felé ,de meggyőzhető vagyok kedvező érvekkel.

 

Előzmény: Bácsika-csa (21715)
gedeon tds Creative Commons License 2014.11.16 0 0 21716

Szerintem nincs miért elnézést kérned nem csináltál semmit! Egy egyszerű hozzászólásod volt. A vonal mindenképp kialakult volna ,mert a kolléga (bár nem ismeri el és a típusra keni de) sajnos egy hulladékot sikerült megvennie ebbe bárki belefuthat sajnos de tudni kell mérlegelni hogy típus hibáról van szó vagy főként egyéni eset. Én eddig hűtőket csak törött autókon cseréltem pláne kulert. Ja bocs ezer éves rohadt ladán már cseréltem. Amit felsorolt kicsit meghökkentő de nem hinném ,hogy típus hiba. Benyát istenít pedig dízele van. A benzines vélemény inkább tőled vártam mert neked az van. Abban igaza van hogy a vezérlés nem olcsó és komplikált + a kuplung sem gyenge ezt típustól és állapotól függetlenül meg kell ejteni minden autón előbb utóbb. Azzal ha most egy idősebb benzinest veszek mondjuk a lendkerék miatt azzal csak odázom a dolgot mert előbb utóbb minden autón az lesz és mondjuk x év múlva sokkal nehezebben adok el egy batár benzines autót mint egy kedvezőbb dízelt.Tudni illik a vevők 70-80% nem ismeri ezeket a részleteket nem néz utána illetve ma vagy a dízelt keresik vagy a kis ccm turbós benzint esetleg szívót de az olcsó autót keres. Nem akarok leoltani senkit nem áll jogomban mert nem ismerem az embert és mivel Ő sem ismer ezért ne dobálózón.

Előzmény: Bácsika-csa (21711)
Bácsika-csa Creative Commons License 2014.11.16 0 0 21715

... nem feltétlenül kell kizárnod a benzinest. A cimbora 130-as tempónál klímával 6 Fővel,

     8 literrel pályázik 16V Grand-dal. Én papósan pályák kerülésével klíma nélkül 6,5-re hozom ki,

   városban is erősen 10 alatt, a 8V-set. 

Nem titok, csak mindenki átsiklik fölötte:

    akksi csere, vagy csak saru le-föl után, újra kell tanítani járni a babát!!! ...

Előzmény: gedeon tds (21714)
gedeon tds Creative Commons License 2014.11.16 0 0 21714

Köszönöm , valami ilyesmire gondoltam. Én is végig mentem ezen a vonalon és minden előítéletem ellenére szerintem ennél a típusnál maradok. Mivel használt autókról beszélünk ezért több mint valószínű hogy kintről behozott lett pláne ha én hozom. Ha német ,osztrák ,Svájc stb. akkor több mint valószínű hogy rohad a rengeteg só miatt ha olaszból hozom az nagy eséllyel szét van tiporva és gyengén szervizelve. A rohadás az espace-nél sok elemnél kizárva a műanyag elemek miatt ,bár azokat is rá kellet tenni valamire. Apropó ha a hordó szerkezetről van tapasztalat az is szívesen meghallgatnám.A motor ügyében még nem döntöttem az 1.9dt gyengének tűnik bár némileg egyszerűbb kicsit a 2.2-es felé hajlok. Szerintem ekkora autónál a benzinest kizárom.

Előzmény: Gomezke (21713)
Gomezke Creative Commons License 2014.11.16 0 0 21713

 Akkor visszatérve az eredeti irányhoz:

 Régóta kialakult, határozott véleményem hogy francia vagy olasz autó az vegyen aki "A" ért hozzá valamelyest, és a plusz kényelemért, szépségért, vezetési élményért, stb. hajlandó rendszeresen összekoszolni magát, illetve "B": mazochista. Saját tapasztalat, és okok amiért ezt választottam: körülbelül abban az árkategóriában keresgéltem hétszemélyest amit Te is írtál. Futott az Alhambra-Galaxy-Sharan trió, a 806, az Ulysse, a Voyager, és az Espace. Elég sokat megyek, ezért dízel. A Voyagerek a teljesítményük miatt elég gyorsan kihullottak (Ausztriában elég csípős biztosítások vannak), a Peugeotnak és a Fiatnak a fogyasztása nem volt szimpatikus. Az Espace megtekintése után a triumvirátus valahogy fapadosnak és szűknek érződött. Miután többek között itt is tájékozódtam, valahogy nem éreztem késztetést egy dci élettársává válni. Lehet elfogultság, de nekem a hármas formája még mindig tetszik. Hétszáz kilométer után emberként szállok ki belőle, (legutóbb abszolváltunk egy turnét feleségem VW-jével, érkezéskor egy osztriga és egy éti csiga keverékeként "szökkentem" ki a kormány mögül) és szinte minden belefér. Saját vezetési stílusommal (meglehetősen higgadt, öreguras- az ORFK főszponzori titulusáról lemondva) a fogyasztások: városban 8-8,5, hosszú úton pályán-főúton nyugodt tempóval 6,5-7. Szerintem ekkora autótól, ennyi emberrel csomaggal ez vállalható. Előző gazdája nem vitte túlzásba a karbantartást, ezért elég sok mindent kicseréltem. Az egyetlen ami kellemetlen meglepetés volt a 100T-s előírt gumi. Az egy picit csípős volt. Szinte folyamatosan van valami apróság rajta, de A-ból B-be mindez ideáig megbízhatóan elvitte a családot. Ő a kedves családi öszvér: mindent elvisz, nem egy versenyló, és időnként csökönyös. Azt hiszem újra ezt választanám...

Előzmény: gedeon tds (21709)
Gomezke Creative Commons License 2014.11.16 0 0 21712

 Neked volt igazad! Minden megoldás jobb mint amit én találtam. Én egy fél napot b@sztam el arra a tetves burkolatra, szétköszörültem három bitfejet, és a képzeletbeli élettartam naptáramból lehúztam két évet. Viszont fellendítettem saját szerény lehetőségeimhez képest az Egri Dohánygyár, és a Borsodi Sörgyár forgalmát aznap. :)

Előzmény: Flagstaff (21708)
Bácsika-csa Creative Commons License 2014.11.15 0 0 21711

... elnézést kérek!!!  Valójában mind a kettőtöktől  sőt!!!  Mindnyájatoktól!!!

   Nem ez volt a célom, és nekem sem az oktatás!

    Nem tudom kit ismerek személyesen erről a fórumról, mert az itt használt nevekhez

   nem tudok személyeket kötni, de, abban biztos vagyok, hogy mind egyformán

     betegek vagyunk, hogy ezt a típust választottuk!!!

   Ki ezért, Ki azért, és sokan közülünk mexerettük, sokan meg    bánják,

    de, esténként itt összegyűlünk, hogy segítsünk egymásnak a tapasztalatainkkal,

    a már lefutott körök kidumálásával, hogy megkíméljük egymást nagy szívásoktól,

    felesleges pénzkidobálástól, és ezekből adódó további kellemetlenségektől.

 

   Nem kell itt pörlekedni, ki ölt meg kit, maradjunk mind kollégák továbbra is,

    és cseréljünk eszmét,    az országúton meg villantsunk egymásra szemből, hogy tudjuk,

        TE IS EZEN A FÓRUMON VAGY ESTÉNKÉNT!

Előzmény: gedeon tds (21709)
PaFec83 Creative Commons License 2014.11.15 0 0 21710

Azt hiszem a váltóm hamarosan megadja magát. Már 1-esben is csúnya hangja van induláskor :(

gedeon tds Creative Commons License 2014.11.15 0 0 21709

Igazából nem vitatkozni vagy farkat méregetni jöttem fel hanem ,hogy kicsit tájékozódjak egy autó típusról. Mint látom hiba volt mert reális adatok és tények helyett sajnos csak elfogultsággal találkoztam. Ráadásul úgy beszélsz a  benzinesről mint isten pedig nincs is ilyen autód. A te autód az elmondottak alapján valószínűleg nem azért szar mert dízel hanem azért mert sikerült egy hulladékot venned.Nyilván való nem ugyan azon a helyen szerezzük be az alkatrészeket. Nem szoktam használt cuccot venni és eddig talán ha kétszer vásároltam a ebay-en. Nem ismersz tehát ne ítélj. Generáloztam a Trabanttól  az AMG ig már sok autót, renaultot hál istennek nem sokat csak 1.4 és 1.6 senicet de azok mindig nyűglődnek valami kütyüvel.Tehát hidd el ismerem az alkatrész árakat. A Bárdit ,Lángot ,Unix és társait padig légy szíves ne is emlegesd. Nagy kerek uzsorás kisker árakon.Akikről én beszélek azokat így nem találod meg a neten mivel csak raktárak ( a Lángék is tőlük kapják csak még két kézen keresztül.) A véleményeket szívesen meghallgattam ,de ebből sokra nem mentem. Kellemes topikozást!

Előzmény: Flagstaff (21707)
Flagstaff Creative Commons License 2014.11.15 0 0 21708

Én miután vagy egy órát matattam fölfelé a kocsi alatt fekve és egyik bitfej se passzolt bele nemes egyszerűséggl eltörtem a fenébe a burkolatot. :-) Majd kerítek bontottan. Ezután szétdobott vezérlés mellett már sikerült nagy vízpumpafogóval rámarkolni a csavarra és kitekerni.

Előzmény: Gomezke (21704)
Flagstaff Creative Commons License 2014.11.15 0 0 21707

Látom elemedben vagy. Mivel a 2.2dT kettőstömegűvel szerelt és ha már szét van szedve akkor talán illene azt is kicserélni így a 242e-s ajánlat hogy is mondjam. Kissé félretájékoztató jellegű. Valóban annyi. A kuplungszett. És a lendkerék? Az smafu? Vagy azt majd legközelebb másfél év múlva újabb váltó le mutatvány keretében? Esetleg megtákoltatni egy 50-esért valahol? Bocs engem nem ilyen fából faragtak így hát nem is ezeket az árakat nézem. Vízhűtő bontottan komplett három (víz, cooler, klíma) hűtő most is van az OLX-ne negyvenért. Mi a garancia hogy nem felpakolva itthontól 200km-re fogja elfosni magát az a szintén legalább 15 éves hűtő? Újonnan meg 63. Ez van. A turbóhűtő még szebb összeg. A legtöbb hazai hivatalos úgymond nagykernél 48-50%-unk van. Persze íbéjről olcsóbban is összevadászható ami kell: Kérdés a gari, ami idehaza egy szakvélemény és egy munkalap/számla míg az íbéjnél?

Előzmény: gedeon tds (21705)
Flagstaff Creative Commons License 2014.11.15 0 0 21706

Hmmm. Gomezke max annyit bizonyított hogy a vezérlése annyiba fájt. Halkan jegyzem meg vízpumpástul SKF szett a Lángnál 44e, tehát ő is drágán vette? Hagyjuk már. A laposszíj sem drága, de annak a görgői! Na az drága. Azokkal EGYÜTT írtam vezérléscserére bőven 100e-t, mivel a laposszíj és annak a görgői is erősen csereérettek voltak (amúgy is minimum illendő lecserélni), de mindegy pont nem izgat mennyire ügyes vásárló vagy majd rájössz. Ha lecserélsz egy 2.2dT vezérlést laposszíjjal összes görgővel 50e-ből, hát kinyalom a s*gged a Villanyrendőrnél délben. :-)

A javát el is felejtettem. 2.2dT kuplunghidraJulika. Az is elég fájdalmas élmény. :-)

Előzmény: gedeon tds (21705)
gedeon tds Creative Commons License 2014.11.15 0 0 21705

Félre ne érts nem kötekedés (távol áll tőlem) csak észrevétel , de úgy látszik mégsem tudja mert neki 100 felett volt míg Gomezke is bizonyítja ,hogy sokkal olcsóbb. Hidd el mire egyáltalán eljutottam a típus keresésnél az espace-hez utána néztem az áraknak. Mellesleg 2.2dt kuplung SZETT max 42000ft és nem gagyi.

Előzmény: Bácsika-csa (21703)
Gomezke Creative Commons License 2014.11.15 0 0 21704

2 hónapja cseréltem vezérlést E3 2.2dt-n. 48%-os juniksz kedvezménnyel fájt 56 ezerbe vízpumpástul, görgőstül. Csak azt a szájbatekert műanyagfedél csavart nem adták hozzá amit elődöm tökéletes körré alakított...

Előzmény: Bácsika-csa (21703)
Bácsika-csa Creative Commons License 2014.11.14 0 0 21703

... hidd el, tudja Ő honnan mit vegyen meg!!! Ismerjük ezt a kis és nagyker dolgot!!!

    Teljesen igazad van az alkatrészek és a sok kéz esetében, de vannak olyan cégek,

    amelyek kihagyják a közteseket, és saját üzleteikben töredék áron kínálnak!

    s minél több üzlete van, annál nagyobb tételben rendel a gyártótól, így esetekben az autógyár      megrendelésétől is nagyobb tétel esetén olcsóbban is meg kapják azt,

 mint maga a gyár, vagy más kereskedők! - és még így is busás a haszna rajtunk!!!

Előzmény: gedeon tds (21702)
gedeon tds Creative Commons License 2014.11.14 0 0 21702

Nagyon drága helyen vásárolsz! ;-) a nagyker ár nem nagyker ár! Minél több kézen megy át annál drágább.A nagy alkatrész hálózatok Németből indulnak az összes típushoz. Ide érkeznek a hajók is.Aztán jön a közép és kelet európai képviseletek azok tovább adják a Magyar képviseletnek majd jön pesti, észak magy.ó. dél magy.ó. kelet magy.ó és nyugat magyarországi képviseletek majd megyei és így tovább. Vagy is be mész pl. az Unix hoz mint nagyker a kis kártyáddal és lobogtatod a mondjuk 20-30-40% kedvezményed és örülsz mint majom a farkának , közben át vagy rendesen ba......va. Mert már vagy 10 kézen átment és mindenki legombolt ja meg közben 100x kivitték meg behozták papíron tehát szakítanak és nő az inport-export. Vagy is a te 100.000-es vezérlésed kb 40.000 nél indul németbe! A komonrail dízelek (közös nyomócső) nem kifejezetten a város miatt szarnak be ,de ezt most  nem részletezném. Másik a dízel sokkal lassabban melegszik pláne ha viszkós kicsit burkolod télen és semmi gond.

Flagstaff Creative Commons License 2014.11.14 0 0 21701

Upsz alkatrészárak. Nekem a saját max kedvezményemmel széttúrva a nagykerek ajánlatait, vezérléscsere laposszíjjal összes görgő cseréjével vízpumpástul volt bőven 100 felett. Sajáterős munkadíjjal. Ugyanez a benyásnál 50 környéke. Vízhűtő újonnan 63 volt nekem, a benyáshoz ugyanez 30. Nincs kettőstömegű, ami ugyan nem olyan vészes, de LUK szett kettőstömegűvel 140-be fájna nekem ha most hirtelen megunnám a kis nyiszorgást. Benyásnál ugyanez a mutatvány fele-harmada.

 

Előzmény: gedeon tds (21696)
Flagstaff Creative Commons License 2014.11.14 0 0 21700

Benzinesnek se tesz jót a városban rövidtávon nyektetés ez is igaz.

Dízelnek meg a régebbieknek inkább kevésbé ártalmas mint az új közös nyomócsöveseknek VGT-vel. Netán DPF-fel. Ha ilyet még sose szereltél aminek a város tett be akkor van némi szerencséd. :-)

Tulajdonképp a városban nyektetés mindennek ártalmas. Azt lenne még jó tudni hogy a benyás Espace mennyire gyorsan melegszik be. Az offtopic fókánt ebben az időben nem egészen egy kilométer után üzemmeleg. Na jó a víz üzemmeleg benne. A dT Espace-ommal elviszem a kölyköket a suliig ami 3km kb,  előtte pár percet ketyeg a ház előtt alapjáraton és ott a sulinál kezd pilácsolni a második szegmens. Igyekszem a ventillátort nem nagyon járatni hogy az a kis meleg ne a bódé fűtésére menjen el de így is több kilométer mire a víz üzemmeleg.

Úgy néz ki a nem túl távoli jövőben párhuzamos üzemeltetés lesz nálunk úgyhogy a benzines Espace-ról is lesznek tapasztalataim. :-)

 

Előzmény: gedeon tds (21696)
salvequick Creative Commons License 2014.11.14 0 0 21699
Szia

Igen, kifizetik csak számlát kell vinnem. Szerintem reggel jól felhívlak.
Előzmény: espace34 (21698)
espace34 Creative Commons License 2014.11.13 0 0 21698

Nem nagy dolog, alul két csavar, a belső kilincsnél meg egy. Aztán alul ki kell "tépni" a kárpitot, és ha minden bolha kijött, akkor fölfelé húzod. Visszarakásnál valószínű pótolnod kell majd egy párat. A vízszintes gumi díszlécet kívül fölfelé leveszed, az  üveget meg először mellette letolod koppig, aztán a helyére téve felhúzod, beakasztod az ablakemelő pöckébe, és már kész is. Arra vigyázz, hogy az összes szilánkot kivegyed mindenhonnan, mert ha egy szilánkban megakad az új üveg, az is berobbanhat. Gyári sötétített nem fóliás üvegem van, ha kell. A munkásokkal írattál jegyzőkönyvet? Ezt a kárt a cégüknek ki kell fizetnie. Nekem is sokszor áll a hajam az égnek, ahogy ezt a munkát végzik.

Előzmény: salvequick (21697)
salvequick Creative Commons License 2014.11.13 0 0 21697

Sziasztok

 

Közmunkásoknak motoroskaszálás közben sikerült kiütniük a balhátsó ablakomat.  Valaki tudja, hogyan jön le a 4-es espace hátsó ajtóról a kárpit és hogyan tudom bepaszírozni az üveget? ja, esetleg van valakinek balhátsó ajtóba sötétített (zöld) üvege?

gedeon tds Creative Commons License 2014.11.13 0 0 21696

Az alkatrész árak nem probléma! ;-)  Gondolom a hozászolásaidból hogy van konyításod az autókhoz  de a dízel és város illetve benzines és város szindrómával nem értek egyet.Tapasztalatból! Sok autót javítottam már (mindenféle típust) és a jellemzően városi benzinesek főleg a szívók mindig szenvednek gyertya, fojtószelep ,alapjáratmotor, ezek szenzoraik ja és szonda problémával.Mondom ez mind szinte csak városi benzines masinák voltak. Dízelt a városi használatból eredő problémákkal még nem szereltem (lehet kivétel vagyok) egyértelmű turbó gondok ,hengerfej stb. ezek többnyire a széttiprás és az odafigyelés hiánya miatt történtek na és persze olykor típus gondok.A benzin és rövid táv pláne városban ellen még az is szól hogy szinte folyton szívatóval mész. A dízelnél ez nem olyan számottevő.Nem dízeles vagyok és nem is benzines van hogy ez az előnyösebb van hogy az. Jelenleg egy E36 318tds-em van és semmi gondja a várossal előtte egy Nissan Sunny 2.0 d annak se volt gondja anno pedig egy Audi 80 1.8T benzin ment mint disznó szerettem de evett és bizony időnként volt kormozódás ,ingadozó alapjárat víz melegedés.Egy kis pucera ki a pályára agy neki  210 20-30km keresztül aztán fél évig megint nincs gond.  Ja az 1.9dti 93 pacis és más a váltó áttétele az espacének mint egy megan stb. A shranban is 1.9 td van  90-és 110pacis változat és nehezebb mint az Espace még is viszi mert más a váltó mint pl egy passatba. Még egyszer köszi az észrevételeket.

Flagstaff Creative Commons License 2014.11.13 0 0 21695

Újabb benzineseknél is jellemző ezt én is tudom de ő hármasról kérdezett ahol a 2.0 szívó benzineseket még nem áldották meg a tervezők ilyesmivel. :-)

Előzmény: MiracleMan (21692)
kawa17 Creative Commons License 2014.11.13 0 0 21694

Sziasztok.

 

Vonóhorgot keresek 2003as rövid espace4-hez.

aki tud esetleg az ne tartsa magába és írjon.

Ol.dav87@gmail.com

zsozso1971 Creative Commons License 2014.11.13 0 0 21693

Üdv,

 

Én is érdeklődnék, egyenlőre csak elméletben. hogy a 2-esbe bele lehet-e tenni a 3-es ülését?

 

A vezetőülésem már kezd morzsolódni. :)

 

Köszi,

Zsolt

Előzmény: Gari75 (21642)
MiracleMan Creative Commons License 2014.11.13 0 0 21692

Az enyém IV-es benzines 2.0T és kettőstömegű lendkerék van benne. Csak azért írtam, mert egy tíz év körüli autónál szinte elkerülhetetlen ez az alkatrész. Fogyasztása átlag 10-11 l, hozza a gyári adatokat. Extrém eset: autópályán utánfutóval (kb. 5 mázsa) + 6 felnőtt, meg a kocsiban is kb. 40 kg csomag 130-140-nel 12l/100 km.

Előzmény: Flagstaff (21690)
Flagstaff Creative Commons License 2014.11.13 0 0 21691

Upsz el is felejtettem hogy anyu offtopic fókája lassan csereérett lesz. Neki is benzines III-ast nézegetek mivel ő is jellemzően városban szaladgál vele, dízelt még véletlenül se vennék neki.

Az 1.9dT gyanítom nem valami erős egy 1700kg körüli önsúlyhoz, az egy-két ligával lejjebb (Megane például) jó választás lehet, de egy Megane négy (nem bushman méretű) felnőttel nyom annyit mint egy Espace önmagában...

Előzmény: Flagstaff (21690)
Flagstaff Creative Commons License 2014.11.13 0 0 21690

"Jellemzően sokat megyek városban" = jellemzően nem a dízelnek való használat. Elkormolódik az egész. A régebbi dT is, abban is van dízelkatalizátor.

"Illetve időnként a családdal nagy távolságokat teszünk meg ,nyaralás stb. és még lakókocsi is befigyel a cipelni valók közé" - 2-3 liternél jellemzően nem lesz magasabb az eltérés azonos használatot feltételezve. Cserébe ott van a dízelek magasabb üzemeltetési költsége. Alkatrészára is magasabbak. Vezérléscsere laposszíjjal durván 3x-os áron. És a benzinesé sem jön ki 20e-ből... Szóval jelentős. Dízelben már van kettőstömegű. A régiben is. Az se olcsó.

 

Érdemes meggondolni mit nyersz ha pár literrel kevesebbet fogyaszt ugyan az autó de marhára nem tesz jót neki a tötymörgés és az alkatrészárak is magasabbak valamint a futásteljesítményük is általában magasabb mint a benzineseké.

 

Nálam az autó napi szinten 40km körül fut, ebből 8-10 km körül városban míg be nem melegszik, utána országút és autóút kb fele-fele arányban. Nem szeretek lassan menni, ha valaki 83-mal megy amikor lehetne kicsit többel is leelőzöm, nem izgat fél liter megtakarítás. Városban is inkább dinamikusan közlekedek mint spórolósan. Így eszik feltehetően nem igazán jó állapotú turbóval (port szívott egy előző gondatlan szerelő és egy meg nem húzott bilincs jóvoltából) 8 liter körül. Van hogy kicsit többet, van hogy kevesebbet. A nyári klímahasználatot most ellensúlyozza a pár perces melegítő ketyegtetés.

 

Előzmény: gedeon tds (21687)
Bácsika-csa Creative Commons License 2014.11.12 0 0 21689

... én egy szétkopott '85-ös 30 éves 2.0 karburátorosról 8literes országúti átlagról tudok írni,

    városban 10 - 12 liter! ufóvak és lakókocsival + 4 - 6 liter,

   a 2.0 8V 113LE '97 horog nélküli, 90 km/h -ig városban 10 alatt, országúton 90-ig 6.5,

   130-nál 7.3 - 8 liter (Egy 140LE biztosan jobban jön ki) ...

 

Előzmény: gedeon tds (21687)
banic01 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 21688

Szia!

 

2003-as 2,2 dci-s vagyok, Németből behozott motorcserélt autóval. Az előző gazdája elhanyagolta, rendbe kellett tenni, de a motorhoz még nem kellett hozzányúlni a vezérlés, és egyéb kiegészítők cseréje kivételével. (190 e. van benne) Elektronikus hibák ugyanazok, mint a benzineseknél, a motor egyenlőre jól megy. Fogyasztása most: 7.5 vegyesbe; nyáron: 7.0-7.3 között mozgott. 

Előzmény: gedeon tds (21687)
gedeon tds Creative Commons License 2014.11.12 0 0 21687

Köszike az infókat. Benzinesben nem nagyon gondolkoztam mert jellemzően sokat megyek városban illetve sokat utánfutózok bár nem nagy súllyal. Illetve időnként a családdal nagy távolságokat teszünk meg ,nyaralás stb. és még lakókocsi is befigyel a cipelni valók közé. Szóval szerintem a benzines hosszútávon lezabálná a gatyám. Az 1.9 dti ről mi a vélemény? Illetve ha írnátok tapasztalt fogyasztásokat mindegyik motorról azt megköszönném. Ui.: Nem kozmetikázott adatokat szeretnék!

Bácsika-csa Creative Commons License 2014.11.12 0 0 21686

... az én III-asom is nézd meg, magamnak építettem, 2.0  8V ...    :- )))

Előzmény: gedeon tds (21681)
ice7 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 21685

Köszi, hogy válaszoltál, nem világít az antenna jel.

Előzmény: espace34 (21665)
BPeter11 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 21684

Nekem 2007-es 2.0 IV-es van, és 16"-os felnivel vettem. Azon van a téli gumim, a nyári 17-es felni.

Előzmény: espace34 (21657)
Flagstaff Creative Commons License 2014.11.12 0 0 21683

2.2dT-t vagy 2.0 benyásat nézegess. Utóbbit ha nem mégy vele túl sokat vagy jellemzően inkább városban használod. Évi 15e km fölött vagy ha a dízel kifizetődőbb neked (ki tudja kinek milyen oka van rá ugye :-) ) akkor csak dT. Ha megvételkor normális motorhangja van nem zörög nem csattog, akkor jó vétel lehet.

Előzmény: gedeon tds (21681)
goozcsaba Creative Commons License 2014.11.12 0 0 21682

Benzines 2.0 8V, vagy 16V = No Fear ..., dci-vel ne kínozd magad.

Előzmény: gedeon tds (21673)
gedeon tds Creative Commons License 2014.11.12 0 0 21681

Köszi az ajánlatot de előbb még el kell adnom a Bömbim és csak abból tudok venni.Illetve jól körül akarok nézni mielőtt döntök. 

Előzmény: Bácsika-csa (21679)
LAK Creative Commons License 2014.11.11 0 0 21680
Szia, a dci felejtős, benzinest vegyél.
Előzmény: gedeon tds (21673)
Bácsika-csa Creative Commons License 2014.11.11 0 0 21679

... Szia! Az e-mailed neked sem publikus! Remélem sűrűn visszatekintesz ide.

  Az egyik cimborám most van itthon Németországból 2 hétre egy 2.2-es Grand-al,

   egy másik cimborám pedig megvette volna, de visszalépett annak a megvásárlásától!!!

     Érdekel???

Előzmény: gedeon tds (21673)
SajtFondue Creative Commons License 2014.11.11 0 0 21678

Koszi, majd megvizsgalom. Az enyim is CDs, 2004es.

Előzmény: wik_406 (21677)
wik_406 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 21677

szia,

 

Nekem meg a regi cd-s verzio volt. Ilyet vettem bele GPS-MK76/SMB antenna. Ehhez adnak vagy 5m kabelt. A gps modulnak a hatuljan kikotod a rossz antennahoz vezeto kabelt (kesztyutartoban jobb oldalon), majd elvileg ha leveszed a jobb oldali hangszorot, es azt a darab muanyagot ami ivben hajlik az elso szelvedohoz (jobban nem tudom korulirni hirtelen), akkor az uj antenna kabelet at tudod huzni a kesztyutartohoz egy behuzodrot segitsegevel. Valami res fele van a kornyeken, de nem trivialis. Az uj antennat en beszoritottam a leszedett muanyag vegehez (a toldasnal) egeszen az elso ablak toveben elvileg egesz jol beleszorul, nem kell rogziteni semmivel.

Sajna fotom nincs hozza, lusta voltam csinalni akkor :(

 

Remelem sikerult vilagosan fogalmazni :)

 

Wik

Előzmény: SajtFondue (21676)
SajtFondue Creative Commons License 2014.11.11 0 0 21676

Ezek szerint, az antennat a kabel nelkul nem lehet kicserelni?

 

Wik! Esetleg tudnal egy kepet vagy linket beszurni az erositorol, hogy milyet keressek?

Előzmény: wik_406 (21668)
SajtFondue Creative Commons License 2014.11.11 0 0 21675

Szia! A dieselesek majd mondanak pontosabb velemenyt, de ha addiig is visszanezel, akkor a 2.2dCi-rol nem a legjobbakat fogod olvasni :-(

Allitolag a 1.9dCi az jobb, csak ki tudja, hogy az elozo tulaj(ok) mennyire toltak szegenynek.

Előzmény: gedeon tds (21673)
SajtFondue Creative Commons License 2014.11.11 0 0 21674

Aaah, most mar ertem, koszi! :-)

Előzmény: wik_406 (21672)
gedeon tds Creative Commons License 2014.11.11 0 0 21673

Sziasztok!Tanácsot és segítséget szeretnék kérni.Bővülés előtt áll a család ezért autócserére lesz szükség.A keretem 900.000 ft körül alakul.Ebben az árban sok fajta családi autót nézegettem és bár szerelő vagyok valahogy még is a III-as Espace 2.2-es dízel felé hajlok. Viszont vannak előítéleteim  sőt csodálkozom is magamon de az egykori elveimmel szembe megyek. A Sharan az Alhambra és a Galaxy nem nyerte el a tetszésem bár az 1.9 tdi mint tudjuk kisebb gondviseléssel kimegy a világból.Viszont a kaszni hagy némi kívánni valót maga után főleg 98-2000 körüli autón (az említett 3 típusnál) és a felszereltségük is gyengébb.Még ami esetleg mozgatta a fantáziám az a 807-es ,de az sajnos nagyon karcolja az anyagi határaim ,pedig a Hdi az is bírja. Viszont a dci-ről hallottam hideget meleget  de eddig szerencsém nem volt hozzá semmilyen formában. Mint szerelő én is tisztában vagyok vele hogy a Renault nem éppen komplikált mentes autó főként elektronikailag illetve motorhibákkal küzd és nem szeretnék olyan autót venni amivel nem merünk elindulni mert nem tudjuk biztosan ,hogy egyáltalán oda érünk-e nem hogy vissza.Száz szónak is egy vége véleményeket és tapasztalatokat kérnék a III-as Espace-ről illetve a 2.2-es dci-ről és az öregebb 2.2-es td ről. Előre is köszönöm a segítségeteket.

wik_406 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 21672

szia,

 

Egybbe van epitve.

 

Wik

Előzmény: SajtFondue (21671)
SajtFondue Creative Commons License 2014.11.11 0 0 21671

Ok,koszi. AZT valahogy ki tudom deriteni, hogy az erosito vagy az antenna romlott-e el?

Előzmény: Santaj228 (21670)
Santaj228 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 21670

Elég csak a tetejét levenni.

Előzmény: SajtFondue (21669)
SajtFondue Creative Commons License 2014.11.11 0 0 21669

Huuu...szet kell szedni a muszerfalat?

Előzmény: wik_406 (21668)
wik_406 Creative Commons License 2014.11.10 0 0 21668

szia,

 

Az erosito tud megpukkanni benne szerintem, es valoszinuleg az ido vasfoga miatt. Meg kell nezni, milyen csatlakozo van rajta, es az alapjan lehet venni ujat. En meg az elozohoz vettem <3000Ft korul. A muszerfal ala be lehet epiteni egesz kozel az ablakhoz, nem kell atkabelezni az egesz auton.

 

Wik

Előzmény: SajtFondue (21667)
SajtFondue Creative Commons License 2014.11.10 0 0 21667

Nem sokkal (2-3 nap) a szerviz utan ment tonkre. Talan volt valami zarlat? Gyertyakat csereltek a V6oson.

SajtFondue Creative Commons License 2014.11.10 0 0 21666

Nekem is ez a bajom. Vennek is egy masik antennat, de...mi a fenetol mehet tonkre csak ugy?

Előzmény: espace34 (21665)
espace34 Creative Commons License 2014.11.10 0 0 21665

Ha az antenna ikon piros, akkor meghalt az antennád. Ilyenkor a belső adatokból (sebesség, kormányszöghelyzet jeladó) még dolgozik, de ezek az adatok pontatlanabbak, így előbb utóbb nagy lesz az eltérés. Én úgy oldottam meg, hogy vettem egy másik, mágneses univerzális antennát, és a műszerfal alá beraktam.

Előzmény: ice7 (21660)
espace34 Creative Commons License 2014.11.10 0 0 21664

Szia, nullahat 70, háromtizenkilenc, hetvenöt-nullaöt. Már tőlem is akartak 16-os felnit vinni 2.2-esre, vagy 3.0-ásra. Alig akarták elhinni, hogy nem megy fel rá.

Előzmény: Engertz (21659)
espace34 Creative Commons License 2014.11.10 0 0 21663

Ok, olyanom van, az 6 lábú. Az elsőnél vannak variációk, hogy 6 lábú, vagy nagyon sok.

Előzmény: MiracleMan (21662)
MiracleMan Creative Commons License 2014.11.10 0 0 21662

4-es espace jobb hátsó. Azt nem tudom, hogy hány lába van a csatinak, csak azt, hogy automata.

Előzmény: espace34 (21656)
hossszú67 Creative Commons License 2014.11.10 0 0 21661

Ma néhányszor gyorsításkor megtorpant az autóm, előtte és utána is rendesen működött.

Az üzemanyag szűrőt nem rég cseréltem. Hidegen-melegen pöccre indul.

Mi okozhatja a megtorpanást?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!