Szia Flagstaff! Neked 3-asod van, hátha tudod: lehet kapni olyan bluetooth-os obd kiolvasót, ami a telódon lévő alkalmazással kommunikál, egy csomó értékes adathoz lehet így hozzájutni, plusz még hibakód kiolvasáshoz és törléshez is jó. Egy OBD2-est próbáltam, villognak a ledek de nem mutat a teló semmit. Egy mondeon viszont működött. Valszeg a 3-as Espace nem OBD2 szabvány. De akkor milyen? Mert a csatlakozó mérete kialakítása ugyanaz...
Látni és látszani! Ez egy nagyon jó kezdeményezés! De hát a megvalósítással még vannak problémák! Úgy gondoltam, elmegyek egy hivatalos helyre és beállíttatom az autóm fényszóróit! Nosza körülnéztem, hol van a közelemben olyan hely ahol megcsinálják. A honlapon kikerestem a közelben lévőket. Kettőt találtam. Az egyik egy jó nevű hálózat a "Bosch Car" tagjai közül való volt és, hát a név kötelez alapon Őket választottam!Telefonon időpontot egyeztettem és a megadott időben meg is jelentem. Felhajtás az volt! Két iroda, titkárnők, tiszta műhely. Leültettek a váróban, az autót meg bevitték a műhelybe.Sajnos a műhelybe idegeneknek tilos a belépés, ezért nem tudom mit csináltak, de egy kis idő múlva jött a "főnök" (Onnan gondoltam, mert csak Ő nem dolgozott!) Közli a rossz hírt, hogy nem működik a tolatólámpa, de sajnos azt most nem tudják megcsinálni mert az egy egész napos munka.Le kell szerelni az egész elejét és alját az autónak, ahhoz, hogy hozzáférjenek a "gombához"! Na jó! Akkor legalább állítsák be a fényszórókat, hogy lássak rendesen és ne vakítsak el senkit!Erre közli, hogy ezen az autón nem lehet (nem kell) állítani, mert az autó automatikusan állítja!Brrrr! 2014 Magyarország és egy nagy világcég ( BOSCH) emblémáját használó szerviz főnöke ilyen sületlenségeket mond!!!Szégyen! Szégyen, hogy ilyen műhelyek léteznek! Szégyen, hogy a Bosch ilyenekhez adja a nevét! Szégyen, hogy a Bosch nem ellenőrzi ki szolgáltat a nevében! Szégyen, hogy ilyen szervizek húzzál le az embereket Magyarországon!Csattanónak a végére, hogy miután hazaértem, a feleségemmel leellenőriztük a tolatólámpát és tökéletesen működik!!!Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy álló motorral sokszor nem lehet a hátramenetet rendesen kapcsolni, de járó motorral ez probléma mentesen sikerülés akkor a tolatólámpa is világit!
A korszerű autókban átfolyásmérő mint olyan önálló alkatrész nem nagyon van.
A befecskendező tápnyomásából és a befecskendezők nyitvatartási idejéből számítja a rendszer meglehetősen pontosan, de nem tévedhetetlenül. Viszonyítási alapnak tökéletesen megteszi.
Hali én is új vagyok itt sőt még Espace tulaj sem (még csak tájékozódó fázisban) ezért erről a típusról konkrétumot se tudok. Viszont ez minden típusra igaz. A tempómattal minden autó többet eszik pontosan azért amit Flagstaff írt ,mindenáron tartani akarja a tempót figyelmen kívül hagyva a környezeti viszonyokat. Még mielőtt belemásznál a dologba azért mérd le te is a jó kis paraszti módszerrel a fogyasztást ,púpra tankolod mész 100-200km és újra telerakod ami belefér annyit eszik.Lehet hogy pusztán az át áramlás figyelőd pontatlan (nem tudom hol van ezen a típuson még nem kerestem) vagy az agya nincs belőve rendesen. Ha a fogyasztásod még is magas akkor okozó lehet : levegőszűrő, katalizátor, gyertya, kúler hűtő dugulása, esetleg olaj. Ha mindegyiktől csak egy kicsi akkor azok összesen sok litert tehetnek ki.Mivel lassan 10 éves autóról van szó én lehet a váltó olajat is cserélném. Automatának fontos a jó olaj mert csúszhat és egy kis csúszás súlyos litereket jelenthet. Ezeket nem csak fogyasztás miatt érdemes megnézni de szinte alapvető karbantartás. Ha ezeken már túl vagy és ennyit eszik akkor vagy a lábaddal van gond ;-) vagy ennyit tud a sárkány. UI.: A gyár által megadott adatokat csak tájékoztatásul vedd ne készpénznek.
Más nem kell, de előtte való nap fújd be csavarlazítóval, hátha könnyebben kijönnek. Nem mindegyik csuklós dugókulcs bírja. tapasztalat. Mostanában nekem is kicsit kehesen indul, meg kellene őket néznem.
2.2dT-n szeretnék izzítógyertyákat cserélni. Csuklós száram, hosszú 10-es dugókulcsom van, mágneses 8-as dugókulccsal készültem. Milyen buktatók lehetnek, milyen szerszámokat kellene beszereznem?
Köszi a linket de ettől nem igazán lettem okosabb vegyes 9,7l/100km az Qva jó lenne de nekem ez 14 körül van. Azt sokallom hogy országúton 100km/h környékén 10 fölött eszik.
Upsz el is felejtettem hogy a kilométerszámlálód hitelesítsd be GPS-szel. Nem tűnik soknak tizenpár km-en 1-200m de a fogyaztás végleges kalkulációjánál már egy kicsit csalhat. Pár deci százon. Ezek a pár decik összeadódva már elég sokat kitehetnek.
Tempomat meg érdekes állatfaj. Érzi hogy csökken a tempó dombon és akár tövig is nyomja a pedált egész adig míg azt nem érzi hogy megint gyorsul a kocsi, így a fogyasztásnak szépen odatol. Te meg látod hogy domb jön, picit lendületet veszel némi fogyasztástöbbletért cserébe aztán a dombon nem kell tövig nyomnod a gázt talán kicsit visszább is lassul az autó mint tempomattal tenné és máris többet kajált tempomattal. :-)
Egy gumiméretet ha lehet írj még. Egy-két számmal nagyobb papucs netán a kívántnál (nem a gyári, hanem ami ránézésre jó) kisebb légnyomással simán okozhat egy-másfél liter többletfogyasztást akár. Egy E-F és egy A-B kategóriás gumi között is bőven decikben mérhető lehet a különbség.
A saját kocsim (EIII 2.2dT) gyárilag ajánlott légnyomásértéke mellett a gumi határozottan laposnak tűnt, egyenesen meggurítva alig pár métert gurult és a gumi két külső széle pár száz km után megkopott. Kicsit túlfújtam (3bar fölé) és rögtön gurul ha meglódítom és már nem eszi a két szélét. Nem állítom hogy nálad is ez a hiba, de simán okozhatja. A téligumival, ami 225/55R16 (Michelin Alpin Primacy) szemben a nyárival ami 215/55R16 (Hankook Ventus Evo) rögtön megugrott 3-4 decivel a fogyasztásom.
Nekem eddig 2.2 DCI-m volt de frissítettem! Mos egy 2.0-es FAP-os 2008-ast hajtok. A tempomatot én is sokáig teszteltem és hihetetlen, de a kijelző szerint mindig több volt a fogyasztás tempomattal!!! Sokat tököltem vele, tesztelgettem és kiderült, ha tempomat nélkül próbálom tartani a sebességet mindig!!! kevesebb volt a fogyasztás! Próbáld ki! Ma már csak a hosszú folyamatos haladáskor kényelmi szempontból kapcsolom be. Hihetetlen, mert meg voltam győződve, hogy tempomattal kevesebb lesz a fogyasztás, de nem így van!
Az évek óta azért erős túlzás, még csak március óta látogatom a topict, akkor vettem a kocsit. :-) És azóta amit megreparáltam rajta, arról van némi infóm.
Igaz előtte durván két-három hétig minden este az első, igen a NYITÓ hsz-tól olvastam végig az egészet. Na jó az elején az utazgatásos hsz-kat csak felületesen. :-D .
Kellett mit csinálni rajta, bár nem volt hulladék, csak egy tizenhat éves használt francia autó. Most pedig ahogy egyre inkább talpra áll, egyre jobb használni, meló után hazafelé igazi kis nyugalom szigete. :-) Vagyis inkább nagyobbacska sziget. Esetleg hasáb alakú űrszelet, de ezt már két (Ford) Galaxys közé kell képzelni. :-D
Új Espace tulaj vagyok 2 hónapja van meg a gép 2.0T automata 2005 évjárat sport edition.
Ez a harmadik Reault-om Laguna 2.0 , Scenic 2.0 után természetesen még mindig a benzines vonalat követve. A "problémám" a következő lenne tudom , hogy automata váltós meg turbós meg nagy a kasztni , meg sokszor nem bírom ki , hogy ne nyomjam mert megy mint az állat :) ,így többet eszik , de az normális , hogy tempomattal 100km/H- nál 10l 110-nél 11 liter ,120-nál 12 l, 130-nál 13l és Így tovább.
Mindezt egyedül meleg motorral , holott azt olvasom , hogy az országúti fogyasztás 8-8,5 liter.
Ha valaki tud valami okosat mondani nagyon megköszönöm.
Ja egyébként már szerelmes vagyok bele mert ilyen kényelmet , csendet , nyugodtságot , és helyet csak egy RENAULT tud . IMÁDOM!!!
Nem mondom ,hogy okos vagyok és lehet ,hogy erélyes a stílusom ezzel nem tudok mit kezdeni ,de Flasgstaff nagyon elkanyarodott a témától ráadásul lenézett vagy megvádolt sufnizással hozzá nem értéssel pedig fogalma sincs ,hogy kivagyok. Ha ezt én értettem félre akkor elnézést. Én csak arra hívtam fel a figyelmét hogy esetleg lehet olcsóbb helyről is hozzájutni dolgokhoz ha nem hadakozik lehet még házzá is juttattam volna néhány infóhoz emberhez. A dolog pikantériája ,hogy nagyon nem az alkatrész árakra voltam kíváncsi. Bácsika nagyon segítő kész és főként azt írta amire kíváncsi voltam. Mellesleg a dci ha olvastad volna teljesen kilőve 2.2dt-röl volt szó illetve az 1.9 dti-ről. Bár arra sajna még mindig nem kaptam választ hogy ezeket miért ne, hacsak az alkatrész árak miatt ,de ez engem nem érdekel mint mondottam. Ha csak az ár szól a dízel ellen akkor nálam nem kérdés ,de azért kíváncsi vagyok a benzinre is ezért lehet élek a felajánlással csak még azt nem tudom mi legyen az ellenszolgáltatás.
Flagstaff normálisan válaszolt, erre le lett oltva, hogy rosszul és drágán vásárol. Flagstaff itt tolja a topicon évek óta, nyilván tudja, mit miért csinál, ez nem tetszik nekem gedeon barátunk stílusában.
... azért kérdezte, mert nem szeretne felesleges köröket futni!
Te is leírhatod számára a tapasztalataiddal a sajátod futását és igényét, mert, hogy pont erre kíváncsi,
hogy el tudja dönteni, kell e ez neki. Nem személyes ellentétekről alakult ki a vita, hanem, hogy többen többféle áron jutunk alkatrészekhez, amelyeket vagy magunk cserélünk jó nagyokat szopva speciális szerszámok és megfelelő munkamenet valamint tapasztalatok híján! Tehát, ha valaki meg kérdi itt a fórumon, hogy kinek mi a tapasztalata a saját milyenjével, akkor azt nem hülyének nézzük, hanem ha van bennem segítőszándék, akkor leírom a "kistest" gyöngéit, és ha módomban áll, kompenzálom az előnyeivel együtt! Én 10 perc alatt bárkit rá vagy le beszélek bármire-bármiről, de, minek, ha utána egy értékes embertársat veszítek ezzel el. Az a baj, hogy a mai világban kevesen emelik fel a seggüket, még szükségből is, a sok fotelhuszár meg tolja az okosságot innen onnan összeollózva úgy, hogy azt sem tudja miről beszél!
Sem Flagstaff, sem gedeon tds nem az utóbbiak közé tartozik, csak kissé elbeszéltek egymás mellett!
Egy aknában bármelyik alváz alatt simán össze tudnának dolgozni úgy, hogy mi többiek a felét nem értenénk annak, amit csinálnak, a miértjét pedig nem is firtatnánk!
Országos cimborák lehetnének azzal a tudással, amit itt megtudhattunk Róluk ...
Uff!!! :- )))
(ui: ... én például 1 éve szinte csak ismerkedem a III-assal annak ellenére,
hogy amikor hazahoztam, a szélvédőtől előre szinte nem is volt autó,
és egy motorkerékpár építő műhely felszereltségével raktam össze magamnak ...)
Ha ennyire okos vagy, minek kérded a véleményünk? Bizonyára több espace-t láttál már, mint mi együttvéve, akkor meg úgyis tudod, hogy lehetőleg 2.2 dci-t kell venned.
"A véleményeket szívesen meghallgattam" a vélemény tudod vélemény, nem "reális adatok és tények", igaz, hogy 10-ből 9-en szívunk a dízellel, de azért csak vedd meg bátran. Hajrá!
Sikerült minden problémát megoldani a Renault márkaszervizek ellenére! :) (pl. ajánlatot adtak egy alkatrész cseréjére 28.000 forint + munkadíj, ami mint kiderült egy kilazult relé problémája volt csak!)
De maradt egy dolog ami zavar, amire nem tudom egyenlőre a megoldást. A Clip-el nézve minden rendben van, csak a multimédia résznél az alábbi képeken látható hibákat jelzi. Az autóban van navigáció, telefon kihangosító bluetooth-al, cd váltós rádió és minden működik.
Mi lehet az a Multimédia interfész és a Multimédiás csatlakozó?
Ha van benne, miért nem találja? Ha nincs benne miért keresi?
Mivel neked benzinesed van ezért ha van időd meg kedved írhatnál róla. Eddig nekem mint mondtam 1.4 és 1.6-rol van tapasztalatom ,de azok szinte folyton alapjárati gonddal szenvednek + üzem anyag problémáik vannak. Ha esetleg még is benzines akkor szerintem 2.0 16v lesz. Nem első sorban a fogyasztás a legelső mert ügyebár a műhelyben álló autó eszik a legkevesebbet ,de mivel én sokat megyek rövid távon városban ide-oda illetve helyközileg+ havi minimum 1 nagyobb táv az sem elsősorban pályán. Nem vagyok Sumaher de azt sem szeretem ha töketlenkednek előttem ha lehet 90-el menni akkor ne 70-el töketlenkedjen már pláne ha a viszonyok is jók ,tehát megelőzöm. Ilyen használat mellet a tapasztalatom szerint a dízel jobban kifizetődő. Mondom ezt olyan dízelekről amik híresen jók pl Nisan Sunny 2.0D igénytelen igavonó ,de lusta illetve amim most van BMW E36 318tds igaz csak 1665ccm és (papírin) 90 paci ,de elnyűhetetlen olajat cserélj rendesen meg szűrőt és elmegy a világ végéig. A vezérlése 500 ezer km-ig szavatolt tehát felejtős elektromos adagoló tehát a kopás minimális. A fogyasztás kicsit gyengébb mint a 2.0d de strapa bíróbb. Az életbe nem adnám el ha nem nőne a család. Volt 1.9 td , tdi ,sőt pd is ezek könnyen hengerfejes lehet a pd ről ne is beszéljünk jól megy kegyetlenül tuningolható de drága. Mivel az Audiban dolgozom a konszern autókat csukott szemmel szétszedem és összerakom. Ezen tapasztalatok alapján hajlok a dízel felé ,de meggyőzhető vagyok kedvező érvekkel.
Szerintem nincs miért elnézést kérned nem csináltál semmit! Egy egyszerű hozzászólásod volt. A vonal mindenképp kialakult volna ,mert a kolléga (bár nem ismeri el és a típusra keni de) sajnos egy hulladékot sikerült megvennie ebbe bárki belefuthat sajnos de tudni kell mérlegelni hogy típus hibáról van szó vagy főként egyéni eset. Én eddig hűtőket csak törött autókon cseréltem pláne kulert. Ja bocs ezer éves rohadt ladán már cseréltem. Amit felsorolt kicsit meghökkentő de nem hinném ,hogy típus hiba. Benyát istenít pedig dízele van. A benzines vélemény inkább tőled vártam mert neked az van. Abban igaza van hogy a vezérlés nem olcsó és komplikált + a kuplung sem gyenge ezt típustól és állapotól függetlenül meg kell ejteni minden autón előbb utóbb. Azzal ha most egy idősebb benzinest veszek mondjuk a lendkerék miatt azzal csak odázom a dolgot mert előbb utóbb minden autón az lesz és mondjuk x év múlva sokkal nehezebben adok el egy batár benzines autót mint egy kedvezőbb dízelt.Tudni illik a vevők 70-80% nem ismeri ezeket a részleteket nem néz utána illetve ma vagy a dízelt keresik vagy a kis ccm turbós benzint esetleg szívót de az olcsó autót keres. Nem akarok leoltani senkit nem áll jogomban mert nem ismerem az embert és mivel Ő sem ismer ezért ne dobálózón.
Köszönöm , valami ilyesmire gondoltam. Én is végig mentem ezen a vonalon és minden előítéletem ellenére szerintem ennél a típusnál maradok. Mivel használt autókról beszélünk ezért több mint valószínű hogy kintről behozott lett pláne ha én hozom. Ha német ,osztrák ,Svájc stb. akkor több mint valószínű hogy rohad a rengeteg só miatt ha olaszból hozom az nagy eséllyel szét van tiporva és gyengén szervizelve. A rohadás az espace-nél sok elemnél kizárva a műanyag elemek miatt ,bár azokat is rá kellet tenni valamire. Apropó ha a hordó szerkezetről van tapasztalat az is szívesen meghallgatnám.A motor ügyében még nem döntöttem az 1.9dt gyengének tűnik bár némileg egyszerűbb kicsit a 2.2-es felé hajlok. Szerintem ekkora autónál a benzinest kizárom.
Régóta kialakult, határozott véleményem hogy francia vagy olasz autó az vegyen aki "A" ért hozzá valamelyest, és a plusz kényelemért, szépségért, vezetési élményért, stb. hajlandó rendszeresen összekoszolni magát, illetve "B": mazochista. Saját tapasztalat, és okok amiért ezt választottam: körülbelül abban az árkategóriában keresgéltem hétszemélyest amit Te is írtál. Futott az Alhambra-Galaxy-Sharan trió, a 806, az Ulysse, a Voyager, és az Espace. Elég sokat megyek, ezért dízel. A Voyagerek a teljesítményük miatt elég gyorsan kihullottak (Ausztriában elég csípős biztosítások vannak), a Peugeotnak és a Fiatnak a fogyasztása nem volt szimpatikus. Az Espace megtekintése után a triumvirátus valahogy fapadosnak és szűknek érződött. Miután többek között itt is tájékozódtam, valahogy nem éreztem késztetést egy dci élettársává válni. Lehet elfogultság, de nekem a hármas formája még mindig tetszik. Hétszáz kilométer után emberként szállok ki belőle, (legutóbb abszolváltunk egy turnét feleségem VW-jével, érkezéskor egy osztriga és egy éti csiga keverékeként "szökkentem" ki a kormány mögül) és szinte minden belefér. Saját vezetési stílusommal (meglehetősen higgadt, öreguras- az ORFK főszponzori titulusáról lemondva) a fogyasztások: városban 8-8,5, hosszú úton pályán-főúton nyugodt tempóval 6,5-7. Szerintem ekkora autótól, ennyi emberrel csomaggal ez vállalható. Előző gazdája nem vitte túlzásba a karbantartást, ezért elég sok mindent kicseréltem. Az egyetlen ami kellemetlen meglepetés volt a 100T-s előírt gumi. Az egy picit csípős volt. Szinte folyamatosan van valami apróság rajta, de A-ból B-be mindez ideáig megbízhatóan elvitte a családot. Ő a kedves családi öszvér: mindent elvisz, nem egy versenyló, és időnként csökönyös. Azt hiszem újra ezt választanám...
Neked volt igazad! Minden megoldás jobb mint amit én találtam. Én egy fél napot b@sztam el arra a tetves burkolatra, szétköszörültem három bitfejet, és a képzeletbeli élettartam naptáramból lehúztam két évet. Viszont fellendítettem saját szerény lehetőségeimhez képest az Egri Dohánygyár, és a Borsodi Sörgyár forgalmát aznap. :)
Igazából nem vitatkozni vagy farkat méregetni jöttem fel hanem ,hogy kicsit tájékozódjak egy autó típusról. Mint látom hiba volt mert reális adatok és tények helyett sajnos csak elfogultsággal találkoztam. Ráadásul úgy beszélsz a benzinesről mint isten pedig nincs is ilyen autód. A te autód az elmondottak alapján valószínűleg nem azért szar mert dízel hanem azért mert sikerült egy hulladékot venned.Nyilván való nem ugyan azon a helyen szerezzük be az alkatrészeket. Nem szoktam használt cuccot venni és eddig talán ha kétszer vásároltam a ebay-en. Nem ismersz tehát ne ítélj. Generáloztam a Trabanttól az AMG ig már sok autót, renaultot hál istennek nem sokat csak 1.4 és 1.6 senicet de azok mindig nyűglődnek valami kütyüvel.Tehát hidd el ismerem az alkatrész árakat. A Bárdit ,Lángot ,Unix és társait padig légy szíves ne is emlegesd. Nagy kerek uzsorás kisker árakon.Akikről én beszélek azokat így nem találod meg a neten mivel csak raktárak ( a Lángék is tőlük kapják csak még két kézen keresztül.) A véleményeket szívesen meghallgattam ,de ebből sokra nem mentem. Kellemes topikozást!
Én miután vagy egy órát matattam fölfelé a kocsi alatt fekve és egyik bitfej se passzolt bele nemes egyszerűséggl eltörtem a fenébe a burkolatot. :-) Majd kerítek bontottan. Ezután szétdobott vezérlés mellett már sikerült nagy vízpumpafogóval rámarkolni a csavarra és kitekerni.
Látom elemedben vagy. Mivel a 2.2dT kettőstömegűvel szerelt és ha már szét van szedve akkor talán illene azt is kicserélni így a 242e-s ajánlat hogy is mondjam. Kissé félretájékoztató jellegű. Valóban annyi. A kuplungszett. És a lendkerék? Az smafu? Vagy azt majd legközelebb másfél év múlva újabb váltó le mutatvány keretében? Esetleg megtákoltatni egy 50-esért valahol? Bocs engem nem ilyen fából faragtak így hát nem is ezeket az árakat nézem. Vízhűtő bontottan komplett három (víz, cooler, klíma) hűtő most is van az OLX-ne negyvenért. Mi a garancia hogy nem felpakolva itthontól 200km-re fogja elfosni magát az a szintén legalább 15 éves hűtő? Újonnan meg 63. Ez van. A turbóhűtő még szebb összeg. A legtöbb hazai hivatalos úgymond nagykernél 48-50%-unk van. Persze íbéjről olcsóbban is összevadászható ami kell: Kérdés a gari, ami idehaza egy szakvélemény és egy munkalap/számla míg az íbéjnél?
Hmmm. Gomezke max annyit bizonyított hogy a vezérlése annyiba fájt. Halkan jegyzem meg vízpumpástul SKF szett a Lángnál 44e, tehát ő is drágán vette? Hagyjuk már. A laposszíj sem drága, de annak a görgői! Na az drága. Azokkal EGYÜTT írtam vezérléscserére bőven 100e-t, mivel a laposszíj és annak a görgői is erősen csereérettek voltak (amúgy is minimum illendő lecserélni), de mindegy pont nem izgat mennyire ügyes vásárló vagy majd rájössz. Ha lecserélsz egy 2.2dT vezérlést laposszíjjal összes görgővel 50e-ből, hát kinyalom a s*gged a Villanyrendőrnél délben. :-)
A javát el is felejtettem. 2.2dT kuplunghidraJulika. Az is elég fájdalmas élmény. :-)
Félre ne érts nem kötekedés (távol áll tőlem) csak észrevétel , de úgy látszik mégsem tudja mert neki 100 felett volt míg Gomezke is bizonyítja ,hogy sokkal olcsóbb. Hidd el mire egyáltalán eljutottam a típus keresésnél az espace-hez utána néztem az áraknak. Mellesleg 2.2dt kuplung SZETT max 42000ft és nem gagyi.
2 hónapja cseréltem vezérlést E3 2.2dt-n. 48%-os juniksz kedvezménnyel fájt 56 ezerbe vízpumpástul, görgőstül. Csak azt a szájbatekert műanyagfedél csavart nem adták hozzá amit elődöm tökéletes körré alakított...
... hidd el, tudja Ő honnan mit vegyen meg!!! Ismerjük ezt a kis és nagyker dolgot!!!
Teljesen igazad van az alkatrészek és a sok kéz esetében, de vannak olyan cégek,
amelyek kihagyják a közteseket, és saját üzleteikben töredék áron kínálnak!
s minél több üzlete van, annál nagyobb tételben rendel a gyártótól, így esetekben az autógyár megrendelésétől is nagyobb tétel esetén olcsóbban is meg kapják azt,
mint maga a gyár, vagy más kereskedők! - és még így is busás a haszna rajtunk!!!
Nagyon drága helyen vásárolsz! ;-) a nagyker ár nem nagyker ár! Minél több kézen megy át annál drágább.A nagy alkatrész hálózatok Németből indulnak az összes típushoz. Ide érkeznek a hajók is.Aztán jön a közép és kelet európai képviseletek azok tovább adják a Magyar képviseletnek majd jön pesti, észak magy.ó. dél magy.ó. kelet magy.ó és nyugat magyarországi képviseletek majd megyei és így tovább. Vagy is be mész pl. az Unix hoz mint nagyker a kis kártyáddal és lobogtatod a mondjuk 20-30-40% kedvezményed és örülsz mint majom a farkának , közben át vagy rendesen ba......va. Mert már vagy 10 kézen átment és mindenki legombolt ja meg közben 100x kivitték meg behozták papíron tehát szakítanak és nő az inport-export. Vagy is a te 100.000-es vezérlésed kb 40.000 nél indul németbe! A komonrail dízelek (közös nyomócső) nem kifejezetten a város miatt szarnak be ,de ezt most nem részletezném. Másik a dízel sokkal lassabban melegszik pláne ha viszkós kicsit burkolod télen és semmi gond.
Upsz alkatrészárak. Nekem a saját max kedvezményemmel széttúrva a nagykerek ajánlatait, vezérléscsere laposszíjjal összes görgő cseréjével vízpumpástul volt bőven 100 felett. Sajáterős munkadíjjal. Ugyanez a benyásnál 50 környéke. Vízhűtő újonnan 63 volt nekem, a benyáshoz ugyanez 30. Nincs kettőstömegű, ami ugyan nem olyan vészes, de LUK szett kettőstömegűvel 140-be fájna nekem ha most hirtelen megunnám a kis nyiszorgást. Benyásnál ugyanez a mutatvány fele-harmada.
Benzinesnek se tesz jót a városban rövidtávon nyektetés ez is igaz.
Dízelnek meg a régebbieknek inkább kevésbé ártalmas mint az új közös nyomócsöveseknek VGT-vel. Netán DPF-fel. Ha ilyet még sose szereltél aminek a város tett be akkor van némi szerencséd. :-)
Tulajdonképp a városban nyektetés mindennek ártalmas. Azt lenne még jó tudni hogy a benyás Espace mennyire gyorsan melegszik be. Az offtopic fókánt ebben az időben nem egészen egy kilométer után üzemmeleg. Na jó a víz üzemmeleg benne. A dT Espace-ommal elviszem a kölyköket a suliig ami 3km kb, előtte pár percet ketyeg a ház előtt alapjáraton és ott a sulinál kezd pilácsolni a második szegmens. Igyekszem a ventillátort nem nagyon járatni hogy az a kis meleg ne a bódé fűtésére menjen el de így is több kilométer mire a víz üzemmeleg.
Úgy néz ki a nem túl távoli jövőben párhuzamos üzemeltetés lesz nálunk úgyhogy a benzines Espace-ról is lesznek tapasztalataim. :-)
Nem nagy dolog, alul két csavar, a belső kilincsnél meg egy. Aztán alul ki kell "tépni" a kárpitot, és ha minden bolha kijött, akkor fölfelé húzod. Visszarakásnál valószínű pótolnod kell majd egy párat. A vízszintes gumi díszlécet kívül fölfelé leveszed, az üveget meg először mellette letolod koppig, aztán a helyére téve felhúzod, beakasztod az ablakemelő pöckébe, és már kész is. Arra vigyázz, hogy az összes szilánkot kivegyed mindenhonnan, mert ha egy szilánkban megakad az új üveg, az is berobbanhat. Gyári sötétített nem fóliás üvegem van, ha kell. A munkásokkal írattál jegyzőkönyvet? Ezt a kárt a cégüknek ki kell fizetnie. Nekem is sokszor áll a hajam az égnek, ahogy ezt a munkát végzik.
Közmunkásoknak motoroskaszálás közben sikerült kiütniük a balhátsó ablakomat. Valaki tudja, hogyan jön le a 4-es espace hátsó ajtóról a kárpit és hogyan tudom bepaszírozni az üveget? ja, esetleg van valakinek balhátsó ajtóba sötétített (zöld) üvege?
Az alkatrész árak nem probléma! ;-) Gondolom a hozászolásaidból hogy van konyításod az autókhoz de a dízel és város illetve benzines és város szindrómával nem értek egyet.Tapasztalatból! Sok autót javítottam már (mindenféle típust) és a jellemzően városi benzinesek főleg a szívók mindig szenvednek gyertya, fojtószelep ,alapjáratmotor, ezek szenzoraik ja és szonda problémával.Mondom ez mind szinte csak városi benzines masinák voltak. Dízelt a városi használatból eredő problémákkal még nem szereltem (lehet kivétel vagyok) egyértelmű turbó gondok ,hengerfej stb. ezek többnyire a széttiprás és az odafigyelés hiánya miatt történtek na és persze olykor típus gondok.A benzin és rövid táv pláne városban ellen még az is szól hogy szinte folyton szívatóval mész. A dízelnél ez nem olyan számottevő.Nem dízeles vagyok és nem is benzines van hogy ez az előnyösebb van hogy az. Jelenleg egy E36 318tds-em van és semmi gondja a várossal előtte egy Nissan Sunny 2.0 d annak se volt gondja anno pedig egy Audi 80 1.8T benzin ment mint disznó szerettem de evett és bizony időnként volt kormozódás ,ingadozó alapjárat víz melegedés.Egy kis pucera ki a pályára agy neki 210 20-30km keresztül aztán fél évig megint nincs gond. Ja az 1.9dti 93 pacis és más a váltó áttétele az espacének mint egy megan stb. A shranban is 1.9 td van 90-és 110pacis változat és nehezebb mint az Espace még is viszi mert más a váltó mint pl egy passatba. Még egyszer köszi az észrevételeket.
Az enyém IV-es benzines 2.0T és kettőstömegű lendkerék van benne. Csak azért írtam, mert egy tíz év körüli autónál szinte elkerülhetetlen ez az alkatrész. Fogyasztása átlag 10-11 l, hozza a gyári adatokat. Extrém eset: autópályán utánfutóval (kb. 5 mázsa) + 6 felnőtt, meg a kocsiban is kb. 40 kg csomag 130-140-nel 12l/100 km.
Upsz el is felejtettem hogy anyu offtopic fókája lassan csereérett lesz. Neki is benzines III-ast nézegetek mivel ő is jellemzően városban szaladgál vele, dízelt még véletlenül se vennék neki.
Az 1.9dT gyanítom nem valami erős egy 1700kg körüli önsúlyhoz, az egy-két ligával lejjebb (Megane például) jó választás lehet, de egy Megane négy (nem bushman méretű) felnőttel nyom annyit mint egy Espace önmagában...
"Jellemzően sokat megyek városban" = jellemzően nem a dízelnek való használat. Elkormolódik az egész. A régebbi dT is, abban is van dízelkatalizátor.
"Illetve időnként a családdal nagy távolságokat teszünk meg ,nyaralás stb. és még lakókocsi is befigyel a cipelni valók közé" - 2-3 liternél jellemzően nem lesz magasabb az eltérés azonos használatot feltételezve. Cserébe ott van a dízelek magasabb üzemeltetési költsége. Alkatrészára is magasabbak. Vezérléscsere laposszíjjal durván 3x-os áron. És a benzinesé sem jön ki 20e-ből... Szóval jelentős. Dízelben már van kettőstömegű. A régiben is. Az se olcsó.
Érdemes meggondolni mit nyersz ha pár literrel kevesebbet fogyaszt ugyan az autó de marhára nem tesz jót neki a tötymörgés és az alkatrészárak is magasabbak valamint a futásteljesítményük is általában magasabb mint a benzineseké.
Nálam az autó napi szinten 40km körül fut, ebből 8-10 km körül városban míg be nem melegszik, utána országút és autóút kb fele-fele arányban. Nem szeretek lassan menni, ha valaki 83-mal megy amikor lehetne kicsit többel is leelőzöm, nem izgat fél liter megtakarítás. Városban is inkább dinamikusan közlekedek mint spórolósan. Így eszik feltehetően nem igazán jó állapotú turbóval (port szívott egy előző gondatlan szerelő és egy meg nem húzott bilincs jóvoltából) 8 liter körül. Van hogy kicsit többet, van hogy kevesebbet. A nyári klímahasználatot most ellensúlyozza a pár perces melegítő ketyegtetés.
2003-as 2,2 dci-s vagyok, Németből behozott motorcserélt autóval. Az előző gazdája elhanyagolta, rendbe kellett tenni, de a motorhoz még nem kellett hozzányúlni a vezérlés, és egyéb kiegészítők cseréje kivételével. (190 e. van benne) Elektronikus hibák ugyanazok, mint a benzineseknél, a motor egyenlőre jól megy. Fogyasztása most: 7.5 vegyesbe; nyáron: 7.0-7.3 között mozgott.
Köszike az infókat. Benzinesben nem nagyon gondolkoztam mert jellemzően sokat megyek városban illetve sokat utánfutózok bár nem nagy súllyal. Illetve időnként a családdal nagy távolságokat teszünk meg ,nyaralás stb. és még lakókocsi is befigyel a cipelni valók közé. Szóval szerintem a benzines hosszútávon lezabálná a gatyám. Az 1.9 dti ről mi a vélemény? Illetve ha írnátok tapasztalt fogyasztásokat mindegyik motorról azt megköszönném. Ui.: Nem kozmetikázott adatokat szeretnék!
2.2dT-t vagy 2.0 benyásat nézegess. Utóbbit ha nem mégy vele túl sokat vagy jellemzően inkább városban használod. Évi 15e km fölött vagy ha a dízel kifizetődőbb neked (ki tudja kinek milyen oka van rá ugye :-) ) akkor csak dT. Ha megvételkor normális motorhangja van nem zörög nem csattog, akkor jó vétel lehet.
Nekem meg a regi cd-s verzio volt. Ilyet vettem bele GPS-MK76/SMB antenna. Ehhez adnak vagy 5m kabelt. A gps modulnak a hatuljan kikotod a rossz antennahoz vezeto kabelt (kesztyutartoban jobb oldalon), majd elvileg ha leveszed a jobb oldali hangszorot, es azt a darab muanyagot ami ivben hajlik az elso szelvedohoz (jobban nem tudom korulirni hirtelen), akkor az uj antenna kabelet at tudod huzni a kesztyutartohoz egy behuzodrot segitsegevel. Valami res fele van a kornyeken, de nem trivialis. Az uj antennat en beszoritottam a leszedett muanyag vegehez (a toldasnal) egeszen az elso ablak toveben elvileg egesz jol beleszorul, nem kell rogziteni semmivel.
Sajna fotom nincs hozza, lusta voltam csinalni akkor :(
Sziasztok!Tanácsot és segítséget szeretnék kérni.Bővülés előtt áll a család ezért autócserére lesz szükség.A keretem 900.000 ft körül alakul.Ebben az árban sok fajta családi autót nézegettem és bár szerelő vagyok valahogy még is a III-as Espace 2.2-es dízel felé hajlok. Viszont vannak előítéleteim sőt csodálkozom is magamon de az egykori elveimmel szembe megyek. A Sharan az Alhambra és a Galaxy nem nyerte el a tetszésem bár az 1.9 tdi mint tudjuk kisebb gondviseléssel kimegy a világból.Viszont a kaszni hagy némi kívánni valót maga után főleg 98-2000 körüli autón (az említett 3 típusnál) és a felszereltségük is gyengébb.Még ami esetleg mozgatta a fantáziám az a 807-es ,de az sajnos nagyon karcolja az anyagi határaim ,pedig a Hdi az is bírja. Viszont a dci-ről hallottam hideget meleget de eddig szerencsém nem volt hozzá semmilyen formában. Mint szerelő én is tisztában vagyok vele hogy a Renault nem éppen komplikált mentes autó főként elektronikailag illetve motorhibákkal küzd és nem szeretnék olyan autót venni amivel nem merünk elindulni mert nem tudjuk biztosan ,hogy egyáltalán oda érünk-e nem hogy vissza.Száz szónak is egy vége véleményeket és tapasztalatokat kérnék a III-as Espace-ről illetve a 2.2-es dci-ről és az öregebb 2.2-es td ről. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Az erosito tud megpukkanni benne szerintem, es valoszinuleg az ido vasfoga miatt. Meg kell nezni, milyen csatlakozo van rajta, es az alapjan lehet venni ujat. En meg az elozohoz vettem <3000Ft korul. A muszerfal ala be lehet epiteni egesz kozel az ablakhoz, nem kell atkabelezni az egesz auton.
Ha az antenna ikon piros, akkor meghalt az antennád. Ilyenkor a belső adatokból (sebesség, kormányszöghelyzet jeladó) még dolgozik, de ezek az adatok pontatlanabbak, így előbb utóbb nagy lesz az eltérés. Én úgy oldottam meg, hogy vettem egy másik, mágneses univerzális antennát, és a műszerfal alá beraktam.
Szia, nullahat 70, háromtizenkilenc, hetvenöt-nullaöt. Már tőlem is akartak 16-os felnit vinni 2.2-esre, vagy 3.0-ásra. Alig akarták elhinni, hogy nem megy fel rá.