Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1374
Tokaj exp. éppen Tokaj áll-on, a 80-as években-ahogy én hallottam

Taktaharkány, végponti oldal, 115 km/h. Nyíregyházán derült ki, hogy a büfékocsi egyik ütközője leszakadt és elveszett, illetve ott volt némi edény- és árukár, ami miatt megindult a vizsgálat.
Előzmény: Füsti-67 (1372)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1373
Na akkor egy kép riport a múltból(még eddig nem volt publikus):A 600-as daru készenéltbe Szolnokon.v43-1360Az első papagáj szili.Az áramszedő letört. Első kocsi nem siklot.m62-120  Én ennyít éltem meg belőle.
Előzmény: csantaveri13 (1348)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.04 0 0 1372
Így van, a gép és az első kocsi nem siklott ki, bevették a kitérőt 100-al. Volt már rá példa, hogy egy egész vonat "kibírta" (pl. Tokaj exp. éppen Tokaj áll-on, a 80-as években-ahogy én hallottam) de a 613 többi járművének (és utasainak) sajnos nem volt szerencséje. - - - A dologhoz hozzátartozik, hogy ezen a váltón egyenes irányban retesz is fel van szerelve, pontosan azért, hogy egyenes irányban legyen még egy ellenőrzése a váltónak, de sajna a reteszt sem kezelték megfelelően (vonat elhaladása után nem oldotta fel), így a felvágás során a retesz is összetört, de a reteszemeltyű a toronyban (természetesen) a lezárt állásra utaló helyzetben maradt. Ha csak arra rászoktatják szegényt, hogy azt mindig oldja fel, és csak vonat előtt zárja le, az egész balesetet megúszhatta volna. - - - Amikor én a Déli I-esben bakterkodtam (vagyishogy vonatmenesztő térfelvigyázóskodtam - akkor még volt ilyen munkakör) én sem tartottam próbaállítást (már elévült! :-) )- örül az ember, ha nem kell hozzányúlni, olyan dög nehéz volt egyik-másik, de a reteszeket megköveteltem a váltókezelőtől is, hogy minden esetben kezelje. Azok igen könnyen mozognak, és annyit azért megér a biztonság. Illetve a menetek előtt benéztem a csúcssíneket, mert az a biztos. Mondjuk olyan magasból jól lehet is látni. - - - Azon kár rágódni, hogy a tol.vez. észre vette-e. Ha azt mondja, hogy nem, úgysem bizonyítható az ellenkezője. Legfeljebb azt lehet mondani, hogy "észre kellett volna vennie".
Előzmény: csantaveri13 (1368)
Infós Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1371
mi van, ha nincsenek benne a Táblázatban a mellékvágányok?«

Akkor valami nagy szar van. "

 

Hát, nagy szar szerintem nincs, mert tudtommal csak a fővágányokat kell feltüntetni, ha jól tévedek.. Ugyan leírva nincsen. :(

 

Szóval akkor úgy kell eljárni, ahogy az adott szituációban elvárható, illetve állásfoglalást kell kérni a FI-tól. :))

Előzmény: BAKTER (1369)
Infós Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1370
Ugyanis HÉV-éknél ugyanaz a szabály, mint a nagy tesónál és indult volna mellékvágányról vasút, de nem tudtuk eldönteni, hogy hogyan legyen nyilvántartva a vágányútbeállítás. :) A ciki az volt, hogy éppen a főnökék különvasútja volt, de meg lett oldva valahogy. :)
Előzmény: BAKTER (1369)
BAKTER Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1369

"mi van, ha nincsenek benne a Táblázatban a mellékvágányok?"

 

Akkor valami nagy szar van.  Meg lehet, hogy az F.2. 9. sz. Függelékében is.

Vagy... A fene tudja, hogy hogyan van, meg hogyan kell lennie???

 

 

Előzmény: Infós (1367)
csantaveri13 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1368
Köszönöm a kiegészítést!
Én eddig azt hittem, hogy a mozdony és az első kocsi az átmenő fővágányon maradt. Mindig tanul az ember. De azok ugye nem siklottak ki? Legalábbis emlékszem olyan képre, hogy a tett helyszínétől távolabb állt a mozdony és az első kocsi.
Infós Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1367

Váltózárkulcs-rögzítő berendezés esetén

Szóval akkor az fszt elrendeli, hogy a "raktár II." mellékvágányról kijár a 4xxx0 sz. vonat. Ezek alapján a váltókezelő — akinek őrzésére a vágányútban érintett összes váltó bízva van — kimegy a helyszínre a lezárt, érintett váltók kulcsaival, azokat átállítja a megfelelő állásba (ha állítani kell), lezárja a megfelelő (?) állásban majd a védelmi berendezéseket is állítja, ha kell. Ezek után a kulcsokkal beslattyog a toronyba, ahol összeveti a Lezárási Táblázat megfelelő rublikáival (?), majd — mivel a biztberben kulcsnyílás nincs hozzá — bediktálja az fszt-nek, ő szintén ellenőrzi(?), majd megegyeznek, hogy jó kulcs van a toronyban. Ezek után a bakter úr (no nem maga!) lezárja a vágányutat, azaz a kulcsokat a szögre akasztja, majd a vágányút beállításának tényét jelenti az fszt felé.

 

Jól írtam?

 

Ha igen: mi van, ha nincsenek benne a Táblázatban a mellékvágányok?

Ha nem: mi a hiba a leírtakban?

Előzmény: BAKTER (1366)
BAKTER Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1366

"csak ilyenkor nincs mi alapján ellenőrizni a váltók és a védelmi berendezések helyes állását."

 

De van.  Az F.2. sz. Utasítás előírásai alapján.

 

 

Előzmény: Infós (1359)
m61019andras Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1365
Ez itt a kérdés.
Előzmény: Infós (1364)
Infós Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1364

Péknek a kenyérsütést? :)))))))

(vicc)

Megjegyzem, hogy a Nyugatiban is jól állt az emeltyű, mégsem a 13 felé ment a szegedi gyors. :((

 

Szóval a tolivez látta vagy nem látta?

Előzmény: m61019andras (1362)
M62-149 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1363
Nem muszáj a tuc-tucnak bömbölnie! elég ha megy a légkondi az autóban, azaz ablakok felhúzva és egy normál hangerőn szóló rádió is megy, akkor akármilyen hangos mozdony jöhet....
Előzmény: dzcsiga (1353)
m61019andras Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1362
Az emeltyű jó helyen állt, így nem ellenőrizte, de ha megpróbálta volna, mindjárt észrevette volna, hogy valamiért nem működik. Utána jött volna a helyszíni ellenőrzés és ezzel a baleset megelőzése.
Előzmény: Infós (1361)
Infós Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1361

Tudtommal ezért is lett ő a libás. :(

 

Valamint ha jó tudom, akkor a tolatásvezető azért nem jelezte a váltó felvágását, mert nem is vették észre. Bár ennek könnyen utána lehet nézni... :)

Előzmény: m61019andras (1360)
m61019andras Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1360

Pontosan. Tolatás közben felvágták a 43 sz. váltót, ezen haladt át a vonat, a többit már leírtátok.

Talán még annyi adalék Bárdos Imi munkájából, hogy a váltókezelőnek próbaállítást kellett volna végeznie.

Előzmény: r1232 (1357)
Infós Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1359
Kicsit még kavarnám: mellékvágányról is indíthatnak vonatot, csak ilyenkor nincs mi alapján ellenőrizni a váltók és a védelmi berendezések helyes állását. :( Fogadni viszont csak fővágányra lehet.
Előzmény: r1232 (1357)
varjan01 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1358
Hali!
Eredetiben elkérhetném a képeket?
Előre is THX!
Előzmény: csantaveri13 (1348)
r1232 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1357

Nem mindegy, hogy átmenő fővágány, vagy fővágány. Egy állomáson valamennyi vonatfogadásra alkalmas vágányt fővágánynak neveznek.

Nem volt aláváltás, azt a váltót a vonat érkezése előtt felvágták, és így az az 1. vágányra terelt, és a vonat kitérőbe járt be közel 115 km/h-val, ahogy ezt már írták. A gép és az első kocsi az 1. vágányon állt meg.

Előzmény: csantaveri13 (1356)
csantaveri13 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1356
Most hogy átmenő vagy fővágány, szerintem mindegy. Nagyon rég jártam Szajolon, de szerintem a balhé idején az állomási 2. vágány volt a bal átmenő fővágány. Ezen érkezett a 613-as, és a 2. kocsi első forgóváza alatt volt az aláváltás (ill. a váltó kitérőbe elmozdulása). Én úgy emlékszem, hogy a gép és az első kocsi a helyes vágányon maradt, és ott is állt meg értelemszerűen az állomás Szolnok felőli oldalán. Ha nem így történt, várom a szíves hozzászólásokat.
Előzmény: dzcsiga (1352)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1355
Persze, hogy észreveszi: a motor által keltett infrahangoktól rezeg alatta a flaszter!
Előzmény: dzcsiga (1353)
1047 005-2 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1354
"Nem maradt a fővágányon!"

Na!Ne keverjük az átmenővel!
Előzmény: dzcsiga (1352)
dzcsiga Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1353
A hallhatóság miatt

Szerinted amikor bömböl a rádióból a tuc-tuc zaj, meg hallják bármilyen mozdony hangját, vagy akár a dudálást?
Ha van fénysorompó és azt nem veszi figyelembe, akkor vessen magára!
Előzmény: Zolcsi67 (1350)
dzcsiga Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1352
- tehát szerintem az első Bo a géppel maradt a fővágányon, nem siklott.

Nem maradt a fővágányon!
Kitérőbe járt be a vonat 115 km/h-val!
Éppen ez volt a baj...
Előzmény: csantaveri13 (1348)
vaskerék Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1351
Pláne egy "Classic" Szergej hangtompító nélkül, rekedt kürttel... :-D
Előzmény: Zolcsi67 (1350)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1350
A hallhatóság miatt inkább a Szergej. A kenesei átjáróban már akkor lehet hallani, amikor Alsóörsről kiindul :-)))
Előzmény: Hentes2 (1347)
csantaveri13 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1349
Kedves branzova és mások!

2006.0314-i 2. képeden nem az 1989 körül tatabányán történt kisiklásos baleset látható??? Nem tudok róla semmi részletet. Nagyon érdekel. Aki ismeri a történetet, kérem, ossza meg velem!
Előzmény: branzova (1023)
csantaveri13 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 1348
Akkor most megkeresem a képeket!


Megnéztem a többi képetis. Egyébként a GYSEV Bh-k most is 120-asok.
A minőséget nézzétek el, kutyafuttában repróztam!


- tehát szerintem az első Bo a géppel maradt a fővágányon, nem siklott.
- a második Bo siklott elsőként, letarolta az épületet és a tartóoszlopokat. Teljesen szétszakadt. Nyilván itt volt a halottak zöme. (1 helybéli a peronon állt, 1 pedig az épületben halt meg.)
- utána jöhetett az Ao. Keresztbe torlódott, lerepültek a forgóvázai, de talán nem voltak már rajta végzetes sérülések. Talán csak az az ember, aki az ablakon akart kimászni, és belekapaszkodott a felső vezetékbe. Egy nyíregyházi főiskolás mesélte (vasutas szülők, 1. oszt. szabadjegy), hogy a budin ült, berepült az egyik szolgálati lakásba, és egy öreg bácsival szemben tért magához, aki az Ablakot nézte.
- negyedik lehetett egy tetején sérült Bo
- ötödik a BRy. A helyszíni képen és a rozsdatemetőben készülteken is egymás mellett vannak. Ennyi lehetett a 613-as vonatrész.

A mátészalkai részből az a két Bhv biztos, amelyek a képeimen látszanak. Az egyiknek 20-07 734-6 a száma, a másiknak 20-27 4x2-2 Debrecen honnal. Ennél nyilván több kocsi volt benne, de azok nem kerültek selejtbe. A helyszíni képeken látszik még egy szintén siklott Ap(v) 10-27 vagy 19-05 1. osztályú termes kocsi (szerintem az előbbi).
A vonat 115 km/óra körül haladt a balesetkor. Állítólag Feri nap volt, s siettek a tolatással. 16.45/47 perckor történt, 1994. december 2-án. Móra IC-vel jöttem Szegedről. Reggel Gosa vasútmodellt vettem magamnak karácsonyra. Azzal menőztem a büfékocsiban a többi egyetemista előtt. (Soproni Ászok 110 Ft). Gyors átszállás, és otthon fodrászhoz mentem, mert botrányos volt a külsőm. Anyám nem kívánt így látni. Büszkén bandukoltam haza, de senki nem törődött a frizurrámmal, mert akkor már bemondták a hírt.
Hentes2 Creative Commons License 2006.08.01 0 0 1347
Akkor inkább a Nohabokat...
Előzmény: Zolcsi67 (1346)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.08.01 0 0 1346
Ez az, vissza a Szergejeket a Balatonhoz!!!! :-/
Előzmény: csantaveri13 (1337)
r1232 Creative Commons License 2006.08.01 0 0 1345
Az osztrákoknak még így is túl hangos...
Előzmény: csantaveri13 (1337)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!