Tanácsot kérnék nyári gumi ügyben.Most vásároltunk egy 2013 1.5 Dci 4X4-t,gumi cserével nyitunk.
Véleményeteket kérném,kinek melyik gyártmány és típus vált be? Elvesztem a rengetegben... Alapvetően napi szinten országúti használat,de havonta 3-4 alkalommal letévedünk földútra is.
Nálam az 'esőelvezető csatornában', hátul, a tetősín csatlakozása mellett, vagyis ahol a tetőlemezt az oldallemezel átlapolva összehegesztik. Valszeg a tetőlemez anyaga van felül, így a csatorna külső szélén, ahol az illesztésre felvitték a tömítőanyagot, ami valszeg nem kellően tartja a rugalmasságát, illetve ott valószínűleg nem kellően merev a karosszéria, s a feszültség megrepeszti a tömítőt, az meg a fényezést. A javítás is csak akkor lehet tartós, ha nem simán gittelik, hanem megfelelő minőségű tömítővel kezelik.
Ma mondta egy üzletkötő, hogy 16.-a után várják az új felszereltségi és árlistát. Talán lesznek új konfig.-ok, de az Extreme tuti megszűnik. Gondolom, kevesen vették...
" - a megrendeléstől számítva kb. mennyi idő múlva lehet átvenni? (gondolom, hónapok..) "
Sok márkakereskdésben van azonnal vihető autó is, különböző motorizáltsággal, felszereltséggel, de mivel neked "speciális" igényeid vannak feltételezhetően nem lesz pont olyan motorral, automata váltóval, színnel stb-vel, mint ami a kívánságlistádon szerepel.
A kereskedések szokása, hogy előrendelnek autókat, ezeknek már van alvázszámuk, és később, ha bejön egy megrendelő hozzá lehet párosítani a pontos felszereltséget, színt stb.-t.
Így rövidebb lehet a megrendelési idő, mint mondjuk csak simán maholnap rendelve.
Az előrendelt autók ca. 2.5 hónap alatt jöttek meg általában az utóbbi időszakban, pl. a miénk is előrendelt volt, szerződéskötés után 2.5 hónap múlva mehettem átvenni.
Ahol eddig a Corollával elmentél, ott a Suzu is el fog...
Jómagam a nagyobb méret, tengelytáv, szélesség, csomagtartó és a Vitaránál nevetséges vontatható tömeg miatt választottam a Dustert, illetve fő érv, hogy ehhez van még diesel motor.
Köszi, ezeket tudom. Barátomnak S-Cross van, igen, színvonalasabb belül. A fogyasztás nem nagyon izgat. Az automata a sok város és a motoros baleset miatt nem túl penge lábaim miatt. Épp most hétvégén voltak a Cololla-val gondjaim Pilismaróton, a Duna parton. Ezért ezen a két dolgon kívül a többi nem életbe vágó.. Pár napja láttam egy Duster vs. S-Cross offroad tesztet. Ahol a Dacia simán elment, ott a Suzuki felhasalt.
Kényelmes, és jó, de városban lesz étvágya. Nincs gond sem a motorral, sem az EDC váltóval. Írtad a túrrázást, stb. arra legjobb a Duster. De lehet most megköveznek érte itt a Duster csoportban, de én megnéznék a helyedben egy Suzuki S-Cross-t is a 2/3-ad városi használat miatt. Kultúráltabban működik, bő 1L-el kevesebbet fogyaszt, kényelmesebb. Ha nem kimondottan terepezni szeretnél, hanem túrista látványosságok, kilátók, földutak, oda épp úgy el fog vinni mint a Duster. Kicsit gyengébb a motorja, véleményem szerint rosszabbak a felhasznált beltéri műanyagok és kárpitok, de összeségében jobb autó, némileg drágábban.
Szia! Nincs konstrukciós hibája, vedd meg nyugodtan. Autót lehet kapsz jobbat, de ilyen motort ennyiért nem. Flottás Megane 4-ek 150-200ezer km között gondtalanul futnak. Igaz hosszú távokon, felezett olajcsere intervalummal, így ezeken az átlagnál később lesz gond. Daciákban is jó párban van már ügyfélkörben 70-100ezer km között. Motorikus-mechanikus probléma egyiknél sem volt. (volt más, szoftver, váltó, futómű) Általánosságban elmondható, hogy a mai direkt befecskendezős turós motorok közül ezek a jobbak közé tartoznak. Mivel a fizikát nem lehet átvágni, egyzser majd ezek is le fognak kokszolni (van rá javíts-itisztítási technológia), de közel sem olyan hamar, mint pl. egyes TSI motorok. Általában nem az első tulaj problmája lesz, ha odafigyel mit tankol, és mikor cserél olajat, meg nem 2-3 km-es utakra használja sok hidegindítással.
2018 óta van 1.3, 2019 óta a Daciákban, nagy eredményeket nem várnék, az átlag család valahol 100e km alatt járhat az elsők közül. Az 1.2-t hirtelen kellett váltani, azokon gyorsan kijöttek a bajok, ennél én még nem hallottam durva panaszról, de hátha jön valaki, aki saját tapasztalatból tud mesélni.
Ott ahol nem kérnek érte pénzt, csinálják meg a "0. reviziót", de volt márkakereskedés, ahol elkértek egy átvizsgálás díját vagy akár olajat cseréltek, szimpla átvágás.
Szerintem felesleges a 150-es, gyakorlatilag sosem használod abban a fordulatszám tartományban ahol előjön az a +20 lóerő. Persze az lehet, hogy a szükséges felszereltségi szint csak azzal van, már nem követem ezeket.
Sziasztok! Még nagyon a tervezés időszakában járunk, de érdekelne a véleményetek. Mennyire elvetélt ötlet, hogy egy automata, TCe150 EDC típust tervezünk vásárolni? A 4x4-ről sajnos le kellett mondanunk. Túra, vadkemping, természetjárás, nem extrém körülmények között, valamin 2/3 részben fővárosi használat. A lábam sokszor nehezen bírja a hosszú kuplungolásokat, a motor erőt meg szeretem, egy 15 éves, 1.6-os Corolláról lenne a váltás..
Sziasztok, érdekelne hogy milyen tapasztalatok vannak az 1.3 tce motorral kapcsolatban eseteleg van e valakinek hosszabb futásteljesítményű autója 100ezer feletti. Mennyire jellemző a kokszosodás esetleg van e valami jellemző típushibája. Köszi előre is.
A kilinccsel óvatosan bánni ! A fő baj már nem annyira a gyenge műanyag (nézd meg az ekőző Duster generációkon, ott hypo-s falkon anyagból van), hanem a kialakítás. Mennyivel olcsóbb ez mint egy rendes karos kilincs ? De még ezen is spóroltak, olyan kicsi a belső pereme amiben az ujjaid megakadnak... ha lendületesebben nyitod, vagy pl. vizes a kezed, lecsúszik az ujjaidról s visszacsapódik.. aztán ha mondjuk a kisujjad meg ott maradt a szélén s a visszacsapódáskor meg jól becsípi - a visszahúzó rugó meg viszonylag erős. Kezd ruinná válni, hogy hüvelykujjal nyitáskor kívülről ellentfogoma kilincset.
nyilván ezeket én sem ellenőriztem, a márkakereskedésben annyit mondtak, hogy az ablak nem automata, azaz zárás után nem megy fel. azt azonban nem gondoltam volna, hogy ajtónyitás után csak a motor újraindításával lehet az ablakot mozgatni. A 13 éves Scenicemben ez alap dolog volt.
A másik ami közel 2500 km után idegesít, az a kilincs. Ilyen gyenge anyagból készült dolgot még nem láttam. Egyszerűen félek úgy kinyitni az ajtót, hogy csak a kilicscsel húzom ki. Mindig rásegitek azzal, hogy fogom az ajtót. Olyan gyenge anyagból van, hogy azt érzem, hogy eltörik.
Továbbá valami zörög a jobb első ajtón belül, mintha egy csavart benne hagytak volna. Nagyon zavar. Elviszem 3000es felülvizsgálatra és megemlitem majd.
Sajnos most azt érzem, hogy ezzel az autóval nem leszünk barátok. Eddig volt egy 4 ütemű wartburgom (apám adta, hogy gyakoroljak, sajnos rommá törtem), egy fiat punto I (az első saját pénzből vett autó), egy Seat Cordoba (apámtól vettem, lett család és kellett a nagy puttony) egy Fabia kombi (a cordobába nem fért be a babakocsi és az egyebek) és egy Scenic II (tökéletes családi autó). Ez volt nálam kilenc évihg a nyűhgjeivel együtt.És mot izzóótt vagyok ezzel a jol kiállásu géppiel.
Ez szerintem egyszerű spórolásból, vagy igénytelenségből fakad. A spórolást nem úgy értem, hogy ezáltal olcsóbb lett a portéka előállítása darabonként, hanem úgy hogy sokkal kevesebb időt szántak a logikai kapcsolások megtervezésére, összhangba hozására, felprogramozására, majd a funkcionális tesztelésre, esetleg utólagos frissítésekre. Mivel egy abszolút nem selling point funckióról van szó (legalábbis ki az aki ezt előzetes elvárásként megfogalmazta, s ellenőrizte vásárlás előtt ?), nem hiszem hogy tudatos döntés lenne ezen téren eltérően programozni egy Renault vagy Dacia modellt. Ugyanez a probléma köszön vissza pl. a Stop-Start rendszer és a comfort modellnél berakott rádió működésében.