Ez a káosz az elektromos rendszerben nem normális állapot egy öreg autónál sem. Ha szétbontjátok, és csak a vezérlő meg a motor kell neked, akkor végül is mindegy hogy néz ki.
Én is üzemképtelen állapotban, látatlanban vettem a Ligiert, de mivel nem láttam kókányolást a képeken, bevállaltam a kockázatot. Az is relatíve olcsó volt, az üzemképeseket 2-3x annyiért hirdetik.
Egyik mopedes társunk pénteken hozta el a kocsiját a szervizből . A masinában még régebben az előző tulaj hátra szerelte az akkumulátort , de az aksi eredeti helyén nem szigetelte le az erősáramú vezetékcsatlakozásokat . A hátulsó motortartó bak annyira szétszakadt , hogy becsúszott a felső rész az alsó alá , a motor teljes hátraborulását az akadályozta meg , hogy a féltengelyek felültek a bölcsőn . Az eredeti pozitív saru hozzáért ( az amúgy típusidegen ) hűtőhöz , ívet húzott . Szerencsére a kocsi nem égett le , de a hűtő kilyukadt és villamos kábelek közül több megsérült .
A pórul járt masinát bevontatták a villamossági szerelőhöz , ahol végülis megjavították . Egyik kedves olvtársunk nagyon gyorsan és igencsak baráti áron küldött egy bontott hűtőt és vadiúj gumibakokat , én adtam egy alsó tartólemezt . A villamossági szerviz becsületére legyen mondva : nemcsak a villamos részt (leégett testkábel és hasonlók ) csinálták meg , de beépítették a 3 gumibakot és a hűtőt is . A járművet pénteken délután üzemképesen adták át a tulajdonosnak , aki tervezte is a részvételét a találkozón .
De az élet közbeszólt : szombaton délután a házától 2 utcányira kiugrott a bal lengéscsillapító a váltón levő fülből . A fül szétnyílt , elkorrodált . A szerencsétlen masina hazavonszolta magát , a ház előtt állva a következő képet mutatta . Sajnos megjavítani csak valamikor a jövő héten tudjuk , így találkozón se tudott részt venni .
A képeken szerepló 15 mopedautón kívül volt még egy , de az csak délelőtt ugrott oda fél órára különféle függő ügyeket elrendezni , mert olyan elfoglaltsága volt amit nem tudott elhalasztani . A fehér Forddal érkezettek kénytelen voltak otthon hagyni az Aixamet , mert a kisbabával együtt négyen jöttek . Köszönöm a dombóvári különítménynek a főzést és a konyhai teendők ellátását .
A következő találkozónk előre láthatólag 2021 május vége ...
A működőképességet a jövő héten talán lesz alkalmunk tesztelni . A te kocsiddal azért nem célszerű összehasonlítgatni mert a beszerzési árban nagyonjelentős eltérés volt -- értelemszerűen ez a pókhálós kocsi az olcsóbb . Akkumulátor nincs benne , egyébként 48-os rendszer . Ha jól értettem akkor nagyjából olyanféle járgány mint amit 4motor4 hozott 4 éve Keszthelyre a találkozóra , arról tettem is fel képeket .
Az én Ligierem is 7 éves már, de annak patika tiszta a motortere, sehol nincs kábeldzsungel, minden vezeték védőcsőben fut, még az ujjnyi vastag betáp kábelek is. Csak az utólagosan beépített bms vezetékei lógnak még a levegőben, de majd befűzöm azokat is, és a vezérlőre is visszateszem a burkolatot.
Egy számlap ami kiosztásra stimmel. A 400-as de azon minden szám arréb van. Van valakinek bontott órája amiből a számlapot le tudná nagyon pontosan szemből fényképezni? 400-as számlap. Előre is köszönöm.
Az "ilyen beszédet senki nem szerit" ne haragudj vissza olvastam de semmi személyeskedőt,sértőt nem találtam a hozzászólásomban. Kiemelnéd a melyik része nem "tetszett" a beszédemnek?? Típus idegen,más teljesítményű motor beszerelését nem bünteti a törvény! Prototípus igénylési típusbizonyítvány kell csupán hozzá! (ja és egy valag pénz és idő) Egyébként pedig ne haragudj! Magamból indulok ki mindig! Szóval ha valakinek segítséget,tanácsot adok az úgy kezdődik hogy telefon! Ebben az esetben viszont így működött: Moped autó fórum------- Facebook------üzenet------- és semmii....... Mire facen "legépelted az este írok" mondatot,ezzel az erővel a telefonszámodat is legépelhetted volna azzal a megjegyzéssel hogy este 6 után keress.... (tudom ez csak egy hülye logika,jellemző rám) Ne haragudj hogy megpróbáltam telefonon beszélni veled és a maruti vs tico váltókról egyeztetni kb 2 percben. Gondolom vigyázni kell az inkognitódra egy tanu-védelmi program keretein belül,én meg itt majdnem elcsesztem az inkognitódat! Bezzeg Gázos Sanyi, na neki van telefonja pedig ő aztán elfoglalt egy szaki!Apropó: Sanyi rég hallottunk felőled! Üdvözöllek innen is! :)
Kedves M.András,ha vártál volna kicsit, akkor beszélhettünk volna.Én is melózom,nem mindig érek rá,de azért rendes vagy,hogy ide is kiírtad.Lehet jobb is hogy nem beszéltünk. Amúgy ha másik motor akarsz a járgányba,főleg nem a megengedett teljesitménnyel rendelkezőt,akkor az ILLEGÁLIS.És a törvény bünteti.Részemről ennyi.Nem szeretnék többet erről beszélni.Biztos van itt valaki,aki segit,csak az ilyen beszédet nem mindenki szereti.Üdv
Hát ez nem jött össze! Hamarabb kapok időpontot az amerikai elnöktől ,mint egy telefonszámot tőled! Milyen vicces hogy pár hete még arról beszélgettünk hogy senki nem segíti itt a kezdő mopedes embereket! Már csak nevetek az embereken....
Addig tologattam a nyárvégi találkozó időpontját , hogy időközben lefoglalták a házat -- ami egyébként jó , mert a nyáron nagyon sok fizetős vendégcsoport kiesett , pedig nekünk ki kell termelni a ház fenntartási költségeit .
Úgyhogy a következő -- vagyis a szezon utolsó -- találkozója Doromláson ( Bogyiszló , Duna part ) , 2020 szeptember 20-án , vasárnap lesz . Ottalvási lehetőség van előző este . Szokott módon valamit főzöcskézünk , ennek a költségeit dobjuk össze , egyébkét a találkozó ingyenes . Az étkezés miatt kérem jelezzétek a részvételi szándékot ímélben vagy telefonon : 30/922-08-72 .
Ezen én is tűnődtem -- nem igazán jöttem rá mit szeretne . Kell neki egy (bontott) számlap ? Vagy kell pontos fénykép ( ami merőlegesen és középpontosan készült , lehetőleg kissé messzebbről a torzítás miatt ) amit ímélben átküldünk ? Aztán úgy voltam vele : ha majd pontosít akkor reagálok .
Szia. A 80-as számlap volna nagyon érdekes nekem. Az Aixam 400-as számlapja 10km/o -rával mutat többet. 100-as a számlap. A Mega kis teher számlapja kb stimmelne kiosztásra. Gondolom a 80 az kiosztással rendelkező 500-4 számlapja is hasonló. Dúrtam a nettet de olyan kiosztást office alapon nem találtam.
Hirdetnek a Jófogáson egy Microcart Mezőcsáton,holland papírokkal.Tud róla valaki valami pozitívat? Nem tudom milyen kihívások várnak rám,ha megalkudnék rá.
Én egy kicsit drágállom , ennyit nem adnék vizsgáztatandó járgányért . Kihívások lesznek , nem kell izgulni miattuk -- meg kell oldani őket . Ha az ember rendbe rakja és normális elvárásokat támaszt akkor sokáig lehet majd használni . Persze lehet , hogy tele van rejtett hibákkal ( kotyogó , kigödrösödött variátor , repedt váltóház stb. ) amik miatt sose lesz jó gép belőle .
Sokat dobna a helyzeten ha sikerülne ott lakókörnyezetben felvenni a kapcsolatot egy aktív mopedautóssal , élőben látni ilyet , kipróbálni .
Az is egy protokoll , ha valaki olcsón vesz valami nagyon lehervadt jószágot és azon ismerkedik a szerelgetéssel -- mire összerakja addigra képbe kerül .
Viszont aki nem tart különösebben a szereléstől az megvehet bármit , mert a mopedautós bukások szinte mindig műszaki dolgokon , illetve a szerelő személyzet hiányán következtek be .
A Microcar Virgo-knak a hátsó futómű gyenge pontja : hajlamos a korrózióra , illetve a terheltebb csomagtartó esetén a gumi beleérhet a doblemezbe . Ennek nyoma látható a dörzsölődés miatt .
Van aki nagyon tartózkodik a Lombardini motortól , de én ezt a viszolygást eltúlzottnak tartom . A Virgo nagyon kellemesen autózható , viszonylag csendes , kényelmes masina -- a régebbi típusok közül legalábbis .
Nem tudom milyenek ( milyeneknek kellene lenniük ) a holland papíroknak , eddig csak osztrák dokumentumokat láttam .
Újonc vagyok itt,de erősen tervezem a mopedezést gyakorlatban is,ezért szemizomlázig olvastam mindent a témában.Rá kellett jönnöm,hogy szerelő létemre kevés a tudományom,gyakorlat nélkül. Hirdetnek a Jófogáson egy Microcart Mezőcsáton,holland papírokkal.Tud róla valaki valami pozitívat? Nem tudom milyen kihívások várnak rám,ha megalkudnék rá.Minden tanácsot köszönettel veszek.