Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.22 0 0 20890

A Bodrogkeresztúr közelében levő deltavágány?

Előzmény: Nyírség IC (20889)
Nyírség IC Creative Commons License 2013.10.22 0 0 20889

Szerintetek ez itt, a tokaji hegy dél lábánál, egy elveszett vágány?

 

https://maps.google.hu/maps?ll=48.10506,21.368601&spn=0.006254,0.009645&t=h&z=17

erdőszéli Creative Commons License 2013.10.21 0 0 20888

cca. 5 km hosszú, 600 mm-es kőszállító kisvasút volt, mely a celkai kőbányába vezetett. az első világháború előtt épült, államosítás után a tulajdonosa az é.m.-i kőbánya vállalat volt. a magasrakodó és létesítményei 1968-ban épültek át a jelen állapotnak megfelelően.  a zúzómű és a mozdonyszín fent volt a kőbányánál. az irodaépület és a mozdonyszín most is áll (illetve pár évvel ezelőtt jártam ott).

 

a kőrakodótól függetlenül a mai mh-nél is volt iparvágány kiágazás.

 

ha bővebben is érdekel, keress meg mailban.

Előzmény: Kéri Petya (20887)
Kéri Petya Creative Commons License 2013.10.21 0 0 20887

Így van... egy zempléni térkép akadt a kezembe (kb. 10 éves kiadvány), azon az átrakó jelölve volt, de a csatlakozó vasútról nem találtam információt. Maga Zsujta megálló is szinte a semmiben van, az átrakó még inkább...

Előzmény: erdőszéli (20883)
erdőszéli Creative Commons License 2013.10.19 0 0 20886

felsőtárkány érseki időszakából nagyon kevés anyag maradt fent (vagy csak én nem találok ilyet, de a szintén érseki tulajdonú szomszédos almár-szarvaskői szénbánya kisvasútról, mely egyetlen rövid fővonalból állt, és alig pár évet húzott le, több dossziényi cucc is előkerült) a különböző szárnyvonalakról konkrétan egyetlen iratot sem ismerek.

 

a "körpálya"  létére egyedül a kisvasút által vagy 15 évvel ezelőtt kiadott leírásban (melynek forrása valószínűleg egy hetvenes években keletkezett átfogóbb tanulmány) történik utalás, mellé egy mórickarajzzal, melyről pontosan a vonalvezetését megállípítani nem lehet, ezért a k.hú térképén is feltételes - lila színnel szerepel. 

 

az oldal-völgyi vonal a kötépályával és a hór-völgyi szigetvasúttal a 30-as években működött, több térképen szerepel, de a körpálya ezeken sincs feltüntetve. a második világháború utáni térképeken, iratokban már nyoma sincs a kötélpályának és a hozzá vezető/csatlakozó vonalaknak, a kép pedig színes, szerintem jóval későbbi időszakban készült. 

 

a megoldáshoz továbbra sem kerültünk közelebb :-)

Előzmény: Cpt.Dave (20885)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.10.18 0 0 20885

Erről a körpályáról is írhatnál hogy ez most melyik volna.

http://kisvasut.hu/vasutlista/view_vasut.php?kat=3224

én csak ezt a térképet ismerem amin minden? fel van tüntetve. Elég meredek a domb oldal a képen nem tartanám kizártnak ha az oldalvölgyben vagy netán a hór-völgyben készült volna a kép.

Előzmény: Cpt.Dave (20884)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.10.18 0 0 20884

Nekem van egy óvatos tippem. Valamelyik nap néztem a bükk térképet amit vettem a bringázásokhoz és az oldalvölgyi halas tónál feltűnt egy olyan hogy "szénégető lápa".  Ott igaz a patakmeder mellett ment a vasút nem? 

Előzmény: erdőszéli (20882)
erdőszéli Creative Commons License 2013.10.18 0 0 20883

nagggyon óvatos tipp: zsujta, köves kisvasút átrakó?

Előzmény: Kéri Petya (20881)
erdőszéli Creative Commons License 2013.10.18 0 0 20882

a fennsíki vasút 1967-ben került felszámolásra, de amúgy sem illik egy helyszínére sem a kép. ha megyek legközelebb, előtte jelentkezem mailban :-)

Előzmény: Cpt.Dave (20878)
Kéri Petya Creative Commons License 2013.10.18 0 0 20881

Hey!

Itt jártatok már?

czzf50 Creative Commons License 2013.10.15 0 0 20880

Azért gondolj arra, hogy ha egyszer összeér Bicske Fehérvárral, akkor akár rendes személy- és teherforgalom is indulhat rajta, aminek nem árt a rendes felépítmény.   Most először csak alibi-forgalom lesz rajta, 25 km/h sebességgel.

Előzmény: Törölt nick (20869)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.10.15 0 0 20879

de ha erre vetődnél egyszer szólj nyugodtan szívesen csatlkaozok hozzád. Amúgy is szeretem azt a területet járni bringával és gyalogosan egyaránt.

Előzmény: Cpt.Dave (20878)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.10.15 0 0 20878

A környezet most már alakul hozzá hogy bejárd a Napsugár pihenőig is a felszámolt szakaszt. Érdemes tényleg öregurasra fogni a tempót hogy elmerülj a részletekben.  A Napsugárnál meg érdemes alaposan körbenézni illetve ha felnézel az Esztáz-kői cseppkőbarlangig akkor ott is találsz nyomokat. legalábbis a vonal végét megtalálod. Ott most takarítottak is aljnövényzetben mert kiraktak oda két padot asztallal.

 

A képre nem tudok mit mondani. gondolkodok rajta amikor a gépen ráakadok, de ezidaáig nem sikerült megtalálnom. Amúgy az biztos hogy a Tárkányi vonalak egyikén készült? Nem lehet hogy a fennsíkon valahol?

Előzmény: erdőszéli (20877)
erdőszéli Creative Commons License 2013.10.14 0 0 20877

nekem tegnap sikerült eljutni végre a bükkbe, és bár a fennsíki vasút volt a cél, a varróháztól felgyalogoltam stimecz-házig. vittem a szénégetős-kérdéses képet, de az szinte bizonyos most már, hogy nem ezen a vonalon készült. 

 

remélem idén még eljutok ide, és megnézem ezt a rész is, amiről most írtál :-)

 

Előzmény: Cpt.Dave (20862)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.10.04 0 0 20876

Meg van négy db. 48-as váltó a Mátravasúton.., kettő Gyöngyössolymoson, kettő meg Szalajkaházon ! :-)

Előzmény: -d.p- (20871)
Zolcsi67 Creative Commons License 2013.10.04 0 0 20875

Általában "kisvasútnak" hívnak mindent, ahol nem jár IC...

 

A Bicske-Felcsút NORMÁL NYOMTÁVÚ lesz.

Előzmény: Törölt nick (20873)
klapperes Creative Commons License 2013.10.04 0 0 20874

"mehet még az atomvonat is rá..."

 

Nem úgy mint a régi nosztalgikus hangulatú kis "i" síneken, amik korábban itt voltak.

Előzmény: Törölt nick (20867)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.03 0 0 20873

Csak épp ott van a címben.

Előzmény: erdőszéli (20872)
erdőszéli Creative Commons License 2013.10.03 0 0 20872

egy szóval sem írja a cikk, hogy kisvasút lesz.

Előzmény: Törölt nick (20869)
-d.p- Creative Commons License 2013.10.03 0 0 20871

"48-as sínek is csak a hűvösvölgyi kisvasútnál vannak."

Meg Szob-Márianosztra között is.

 

Előzmény: Törölt nick (20869)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.03 0 0 20870

Nagyvasút lesz, a bicskei végén összekötve a MÁV-al. Illetve odáig (az útátjáróig) még meg is van a pálya, onnantól kell újjáépíteni.

Előzmény: Törölt nick (20869)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.03 0 0 20869

54-es sín kisvasútba? Minek? 48 ntig elég volna oda, 48-as sínek is csak a hűvösvölgyi kisvasútnál vannak.

 

Ha meg már 54-es sínű vasút akkor miért nem nagyvasút?

Előzmény: Lovrin (20868)
Lovrin Creative Commons License 2013.10.03 0 0 20868

Nagyon helyes. A magyar labdarúgás alapvető érdeke hogy a PFLA helyreállíthassa ezt a vonalszakaszt, valamint a jövőben Lovasberényig (Fehérvárig). Aztán neki lehet kezdeni további stratégiai stadionépítéseknek pl. Véménden, Nekézsenyben vagy Bugacon, persze a megfelfő vasúti infrastruktúrával.

Előzmény: Törölt nick (20867)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.03 0 0 20867

http://index.hu/gazdasag/2013/10/03/kiemelt_projekt_lesz_a_felcsuti_kisvasut/

 

Volt már párszor szó róla, 54kg/fm sínekből épül, brutál cucc lesz, mehet még az atomvonat is rá...

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.03 0 0 20866

Wrocław Œwiebodzki, lánykori nevén Breslau Freiburger Bahnhof

 

  http://img1.imagebanana.com/img/m02fdglm/breslaufreiburgerbahnhof.jpg

 

     menyasszonnyal.

 

Előzmény: Komlósfecskés (20858)
Zolcsi67 Creative Commons License 2013.10.03 0 0 20865

Izgalmasan hangzik.

Előzmény: talpfa (20863)
Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2013.10.02 0 0 20864
talpfa Creative Commons License 2013.10.01 0 0 20863

Talán nem annyira elvesztt vasút vonal, de azért említésre méltó, hogy úgy néz ki, Ferihegyen a reptéri iparvágányon újra lesz vasúti forgalom.

A Repülőtéri igazgatóság előtt, elkezdték rendben rakni a váltókat és a síneket.

Valószínűleg az idén átadott DHL logisztikai bázisa fogja igénybe venni?!

Kíváncsi leszek rá..

Cpt.Dave Creative Commons License 2013.09.29 0 0 20862

Minap jártam megint Esztáz-kő felé. Felfigyeltem hogy más is érdeklődött a kisvasút nyomai után. Csak nem te voltál? :)

A 2. híd után ahogy keresztezi az utat a nyomvonal más is próbálta keresni a sínek végét és meglett a másik sínszál is, illetve betonalj is. Ahogy néztem az a 6-8m pálya ott érintetlen maradt.

Előzmény: erdőszéli (20803)
V43 - 1157 Creative Commons License 2013.09.29 0 0 20861

Majdnem mint nálunk Józsefváros...

Előzmény: Komlósfecskés (20858)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!