Keresés

Részletes keresés

erdőszéli Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36575

ez is frappáns megoldás, kidolgozott, eladható. erről a dacia kezelési könyv jut eszembe. hiba okok, és elhárítási módjuk fejezet. motor elkopott - motort felújítjuk.

 

jópár éve, mikor az egomi suzuki gyár beindult, volt szerencsém bentről is ismerkedni vele. a raktárkészlet egy része pár órára elegendő csak, folyamatosan érkeznek az alkatrészek x irányból.

 

egy kamion bécsből bő három óra alatt ideér, a vasút nyilván ezt nem tudja produkálni, illetve a beszállító sem rendelkezik feltéten vasúti iparvágánnyal. hozhatsz törvényt az átterelésre, de ennek az is lehet az ára, hogy a vicik mentén működő cégek inkább elhúznak a tiplibe, ami ugyan szintén egyfajta megoldása a problémának, de... éééérted, ugye?

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36573)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36574

10 éve sem volt sokkal jobb a helyzet, mégis most lépték meg. Az új csapat meg egy részét visszacsinálta, pedig semmivel sem működnek gazdaságosabban. Politikusokon múlik hogy megy-e a vonat vagy sem, fejlesztik-e vagy sem. Az is rajtuk múlt hogy leépültek.

Előzmény: manhattani (36557)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36573

Iparvágány, vasúti szállítás.

Előzmény: erdőszéli (36556)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36572

tudom, hogy ez nem a konkrétumok napja, de szívesen megnéznék egy konkrét példát, ha mutatnál.

Előzmény: Törölt nick (36570)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36571

Mostani hozzászólásodnak nagyon megörültem. Ugyanis mondanivalómnak nem a tartalmi, csupán formai (alaki) részébe kötöttél bele. Tehát a tartalmi része tökéletes:)

Előzmény: manhattani (36565)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36570

Nézd meg a külföldi (egyébként jól működő) példákat arra, hogy magáncégek vállalkoznak-e, és milyen feltételek mellett vasúti pályaüzemeltetésre, és azután alkoss újra véleményt.

Előzmény: erdőszéli (36566)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36569

"és teljesen más modellről van szó."

 

Nem. Ugyanarról beszélek én is mint Te: a vasúti pálya (és a területek, épületek, berendezések) maradnának állami tulajdonban, csak a kezelőjük nem a MÁV (aki erre való alkalmatlanságát már 50 év óta folyamatosan bizonyítja) lenne, hanem más cég. Mivel piacgazdaság van, így magáncég jöhet szóba.

Tehát ugyanarról beszélünk.

Az, hogy a pályáztatás, vagy a finanszírozás apró pontjai hogyan kerülnek kidolgozásra, csak másodlagos (de fontos!).

Előzmény: tvsc (36568)
tvsc Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36568

bocsánat, Kirándulás olvtársnak nem olvastam végig a koncepcióját, és teljesen más modellről van szó.

Előzmény: tvsc (36567)
tvsc Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36567

szerintem lenne azért rá jelentkező. Gondolom az olvtárs arra gondol, hogy az NFM árajánlatot kérne magáncégektől mennyiért végeznék el a pályaüzemeltetést, s ha ez olcsóbb, mint amennyiért a MÁV csinálja, akkor szerződik velük.

Előzmény: erdőszéli (36566)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36566

"Első lépésben a mellékvonalak pályaüzemeltetését ki kell ajánlani magánvállalkozóknak"

 

részemről valahogy eeeeeelképzelhetetlennek tartom, hogy erre bárki is önként jelentkezne. de bár így lenne, szerintem gondolatvilágtól függetlenül mindannyian kiváncsiak lennénk, hová vezet ez az út (bocsánat vas - út)

Előzmény: Törölt nick (36562)
manhattani Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36565

>Olyan szabályok és szabályzók kellenek, melyek az eddigi tendenciát (áruk és utasok vasútra terelése/terelődése) megfordítják.

 

Freudi elszólás...

 

>azért az csodálatra méltó, hogy a vasutat módszeresen a véletlen tette tönkre, mindenféle irányítás és behatás folytán...

 

Leírtam, nem azt, hogy mi tette tönkre a vasutat, hanem hogy mi csökkentette a világon mindenhol nagyon nagy mértékben az utasszámot a vasúton és a szállított áru mennyiséget. Nem a véletlen. Nem először történik meg, hogy valami egész mást olvasol (olvastok), mint amit leírok/leírunk. Ha így, akkor kár is ellenérvet írnod...

 

Tönkre sem a véletlen tette a vasutat. A MÁV nem Magyar Államvéletlen. Az Államvasutak. Az tette tönkre, de legalábbis ilyenné.

 

Előzmény: Törölt nick (36559)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36564

atom kis válasz ,lényegretörő, mégis szerteágazó magyarázattal szolgál minden részletre, le vagyok nyűgözve, meg vagyok győzve, meg vagyok nyugodva.

Előzmény: Törölt nick (36563)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36563

Majd meglátod, élőben. Kiforrja majd magát:)

Előzmény: erdőszéli (36560)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36562

"Nem az a kérdés, hogy csökkenni fog a pályavasúti szolgáltatás színvonala, hanem az, hogy milyen mértékben?"

 

Mi alapján és ki borítékolta ezt így előre? Előre meg van írva valahol, hogy rontani kell a pályavasúti szolgáltatás minőségét?

(nehogy azzal gyere, hogy nincs rá pénz, mert arra van pénz, amire nagyon akarunk, mindjárt leírom)

 

 "Holnaptól akár Te is lehetsz a pályavasúti főigazgató, egy évre van kb. 130-140 milliárd költséged, jön a START-tól kb. 70 miliárd bevételed, a tehervasutaktól kb. 20 milliárd bevételed, az állam is ad évente 20-25 millirdot. Összesen beszeszd kb. 110-115 milliárdot és kellene 140. Van évente kb. 25-30 milliárd hiányod."

 

Nem szabad a dolgot statikusnak beállítani. Az általad leírt hiány (25-30 mrd) az összes költség kb 20 %-a. Ezen még lehet változtatni. Mindenki ismeri a MÁV-ot annyira, hogy egy behemót, korrupciógyanúval teli, értelmetlen intézkedésekkel és pazarlással teletűzdelt cég. Nem igaz, hogy ne lehetne 20 %-os hatékonyságjavulást elérni!

 

Első lépésben a mellékvonalak pályaüzemeltetését ki kell ajánlani magánvállalkozóknak, azzal a kikötéssel, hogy első évben a beszedett pályahasználati díjból meg kell élniük, majd a második évtől kezdve a pályahasználati díjat kötelesek lennének a tulajdonos Magyar Állam által meghatározott mértékben folyamatosan csökkenteni, továbbra is külön állami támogatás nélkül (a vasúti közlekedés versenyképessége érdekében).

 

Biztos vagyok abban, hogy sok, nagyon sok szakmai vállalkozó lenne mellékvonali pályaüzemeltetésre ilyen feltételekkel.

 

Előnyök:

- a magán pályaüzemeltető cég a kisebb vállalatméret eredményeképp olcsóbban működik, megél állami támogatás nélkül csupán a phd-ból

- a magán pályaüzemeltető cég meg fogja keresni a költségcsökkentő, bevételnövelő lehetőségeket, mert érdekelve lesz abban (míg a MÁV jelenleg nem)

- a mellékvonalak nem fogják keresztfinanszírozni a fővonalakat

- a magán pályaüzemeltető meg fogja keresni a fejlesztési lehetőségeket (pl EU támogatások)

- a teherszállító vállalkozó vasutak versenyképessége javulni fog a folyamatosan (persze csak egy bizonyos egyensúlyi szintig) csökkenő phd által

- az Állam kiadásai csökkenni fognak a Start folyamatosan csökkenő (persze egy bizonyos egyensúlyi szintig) phd-ja eredményeképp.

 

Természetesen ehhez az kell, hogy a döntéshozó akarjon működő vasutat, és írjon ki ilyen feltételekkel pályázatot.

Kis adalék lehetne, de nem létszükséglet, hogy mellékvonali pályarekonstrukcióra is tegye lehetővé a döntéshozó EU források igénybevételét.

 

 

Előzmény: zsitvica (36544)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36561

Rossz a kérdés, az a kamion már be sem jöhet, így nem is kell visszamennie :-))

Előzmény: erdőszéli (36560)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36560

hádde, én azért mégis kiváncsi lennék, hogy a szóban forgó példára a diktatúrátokban mi lenne a megoldás? :-)

Előzmény: Törölt nick (36558)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36559

Lehet hogy fantom nem létezik, de azért az csodálatra méltó, hogy a vasutat módszeresen a véletlen tette tönkre, mindenféle irányítás és behatás folytán...

Előzmény: manhattani (36557)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36558

Teljesen felesleges példálózni. Olyan szabályok és szabályzók kellenek, melyek az eddigi tendenciát (áruk és utasok vasútra terelése/terelődése) megfordítják.

 

Minél hamarabb, minél nagyobb ütemben.

Nem csak ott, ahol fizikailag lehetetlenné vált a közúti közlekedés.

Nem csak a tranzitvonalakon.

Hanem mindenhol, ahol értelmes vonalvezetésű vasútvonal működik.

Előzmény: erdőszéli (36556)
manhattani Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36557

>Akik a közelmúltban vasútról közútra terelte a forgalmat ...

 

Te, nincs ilyen fantom.

Az a "terelő" a gazdasági szükségszerűség, a műszaki lehetőség és a MÁV műszaki és gazdasági lehetetlensége volt :-)

 

Te se akarj "ellenfantom" lenni :-) Az a fantom a mellékvonal-vallás csúnyaképe :-) De nem létezik.

 

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36554)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36556

tegyük fel, hogy a dorogi ipari parkban áll bent egy kamionom, ami ósztriából hozta a cuccot, gyors pakolás után menne is vissza.

 

mostakkor ez a kamion nem mehetne el komárom/m1-es ótópálya felé, csak mert itt van egy vicinális?

 

 

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36555)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36555

Maradjunk az átmenő forgalom tiltásában.

Előzmény: DJ. Bakter (36550)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36554

Csak akkor terelhetnék ha lenne jogosításom. Akkor pedig terelnék is. Akik a közelmúltban vasútról közútra terelte a forgalmat annak is volt jogosítása(?), és élt is vele. Szerencsére a harmadik felvonásra már nem volt ideje.

Előzmény: manhattani (36549)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36553

Ez igaz :))

Előzmény: manhattani (36548)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36552

Így van. 2-es vonal: pipa.

Előzmény: erdőszéli (36545)
kozma555 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36551

Isten őrizz,nem kérek abból a környékből,volt szerencsém a nyáron arra nyaralni.Nem rossz,de erre nagyobb a nyugi.

Előzmény: erdőszéli (36547)
DJ. Bakter Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36550

Az említett vonalon, annak viszonylagos jó vonalvezetése mellett meg is lehet tenni.

De a kérdésem, hogy mit csinálsz azokkal az utasokkal akik Tatabányára utaznak? Most van közvetlen buszuk, majd lesz átszállásos vonatuk.

 

A teherautók pedig? Komáromtól Nyergesújfaluig RO-LA?

 

"a vonal menti üzemek mindenképpen kamionnal szállítandó áruit be lehessen engedni"

 

Lehet, hogy akkor minden kamiont be kell engedni :)  Vagy ki dönti el ezt a státuszt?

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36539)
manhattani Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36549

>Azt vizsgáltam, hogyan lehetne a forgalmat közútról vasútra terelni, ...

 

És ha a "terelésnek" ellentmond a jogosításod, a gazdasági érdek és az utasok érdeke is, te akkor is csak terelnél, terelnél, terelnél? :-))

 

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36539)
manhattani Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36548

>Tudod ellenőrizni a valóságtartalmát?

 

Ha egy olyan azt mondja, hogy q..vára nincs pénz, mert elböszméskedte, azt elhiheted :-))

 

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36543)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36547

bizonyám, autótörő barátom, átkéred magad ide? :-)

Előzmény: kozma555 (36546)
kozma555 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 36546

Ha jól rémlik pont Eszterom felé terveztek egy szakaszon 2 vágányt és később villamosítással számolnak. :-)

Előzmény: erdőszéli (36545)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!