Nekem erről a széthullásról az a véleményem és ez ezekre az autókra (furgonokra) különösen igaz, h szétbaxák őket.
Ütik-vágják hidegen, ha valami lemállik addig használják amíg nagyobb baj lesz belőle, betartva a jól hangzó 42e-Km-es olajcsere periódust meg biztos irány a halálba.
Tehát a paraszt módon való gyilkolást semmi sem bírja, sokkal érzékenyebb szerkezetek ezek.
Ezt a PUMA témát meg már megvitattuk, én nyugodtan ücsörgök benne :))
Ja,a tolatóradart,meg a vezetett szervízkönyvet kifelejtettem. :-) Az enyém is Combinato.
Göbi a Speedzonban is bevállalta a Pumát,a lakóautójába,azóta már egész rutinosan szedi ki,meg rakja be a motort.:-))))) Amikor a múltkor összefutottunk,akkor kérdeztem,hogy miért szaladt be tátott szájjal a f@szerdőbe,azt mondta,hogy kérdezgette a haverjait és van köztük,aki Boxerrel futárkodik és semmi baja vele.Kérdeztem,hogy kipróbálja a 2,3-ast? Azt mondta,hogy NEM. :-)))))))))))) Biztos vagyok benne,hogy vannak nagyon jó Puma motoros autók,amikkel semmi gond nincs ,de én túl sokat vagyok Európa legtávolabbi pontjain,(Szicilia,Portugália,Normandia,stb) ahhoz,hogy be merjem vállalni... Ez a 150 lovas Sofim egy jó kompromisszum,130 lovas talán kevés lett volna a vontatáshoz,3.0-ra meg nem volt pénzem.Talán nem is baj,a 2,3-as kevésbé eszi a váltót .Ja és az enyém is piros:-)))))))))))
Diaggal ki lehet.Legalábbis nekem ezt mondták az okosok. Én személy szerint nem tudom eldönteni,hogy szeretem-e,időnként rohadtul idegesít az állandó villogás.
Az enyém 2013-as euro 5-ös,2,3 Mjet,150 lovas ,robotváltós, 8 személyes,középhosszú -magas.Valószínűleg a robotváltó miatt nincs benne sem hillholder,sem ASR,viszont legalább vontató program van. Kell is mert (ki)használom a 3 Tonnás horgot. Motoros-fűthető-motorosan becsukható tükrök nekem is vannak,motoros ablakok,központi zár,elöl-hátul klíma és fűtés,gyári tempomat,gyári rádió,gyári navi( Tomtom),így nincs irattartó,mert annak a helyén van a navi dokkolója.Az enyém belga volt,törötten vettem Brüsszelben,így telibe van fújva,elég randán. Most van benne 210000.
Furcsa számomra az ablak ilyen működése, mert a kapcsolón egyértelműen érzem a kvázi második kapcsolást, ezért reménykedtem, hogy csak valami betanítási hiányosság (FORD trükkökkel próbálkoztam), és a szakácskönyv is úgy fogalmaz, hogy mindkét ablak ilyen funkciókkal bír.
Az index visszaokosítása lehetséges? (Menüben kerestem, hiába.)
Egy kis bemutatkozás részemről:
Szóval az autóm 2007-es Francia piacos, mely 2008-ban került forgalomba Magyarországon újonnan. Első tulajdonostól 112.000km-el, 2,3as 6 sebességes, LIGHT3500kg, 130Mj., közepes-hosszú tengelytáv, fülkés alváz, 215/70R15C pipellőkön, sajnos ALESSIO alufelnikkkel, acél felninek jobban örültem volna. Az eleje teljesen át lett fényezve, mert fullra lehámlott, sérülve nem volt. Fényezés miatti szét és össze szerelés nem túl jól sikerült, van rajta mit csinálni még. Nem tudom mi az alap felszereltség, de ebben van ASR gomb (sárga kipörgő kereket mutat a műszerfal forszírozott induláskor), vezető ülés alatt fűtőtest és ventillátor, fűtött villany tükrök, manuális klíma, fedcomp, utólagos tempomat. Viszont nincs külső hőmérséklet érzékelő, nincs DEAD LOCK (vagy nem tudom működésre bírni), riasztó nem gyári, nincs gyári rádió, nincs automatikus fényszóró, nincs felhajtható irat asztal, nincs HILL HOLDER, nincs szintszabályozás, nincs első ködfényszóró, sem tolató kamera, sem radar. A fényszórók sem gyáriak már, hanem DEPOsok, viszont motorosak. Az utólagos DRL többször megviccelt, de már csináltam hozzá egy tranzisztoros áramkört, hogy ne legyen izzó hiba. Valamint problémát okozott a bal oldali tükör, állandóan kilazult, és becsukódott menet közben (el van törve benne egy fém kúp), körömlakkal javítva. Majd valamikor tavasszal, vagy nyáron egy olajcsere, gázolajszűrő csere, valamint egy pár hátsó lengéscsillapító csere vár rám.
Magamról: sajnálatos módon sokmindenhez van konyításom főleg műszaki vonalon, de semmihez sem értek kiugróan.
Amikor én még dolgoztam a rendszerben, 10 éve, akkor így tudtam.
A nyugati országrészt Schwechatból terítették, a keletit MOL csepeli bázistelepe mögötti tartályparkjukból, ahová uszállyal hozzák az anyagot Schwechatból.
A komfort index kikapcsolható,van aki inkább kikapcsolja,mert idegesíti.Az ablakemelők nekem is így működnek,szerintem így gyári . ( Ducato 250 2,3 Mjet 2013)
Segítséget szeretnék kérni DUCATO X250 2,3 (2007) kapcsán. Tavaly sikerült hozzá jutnom,elég jól felszerelt. Két apróság problémám van.
Az egyik, hogy a user manual szerint van benne komfort index => egy érintés három villogás, de nem működik.
A másik az elektromos ablak, a bal oldali le-fel automata, a jobb oldali csak lefelé, felfelé nem megy, csak a kapcsoló folyamatos működtetésével, nem hinném, hogy kapcsoló hiba, mert egyikkel sem.
Előre is köszönök minden ötletet, megoldást ezekre az apróságokra.
Kb 30000 kilómétert használtam az autót megvétele óta. Először a részecskeszűrő tömődött el. Sokszor ment rövid távokat. Kimosattam és kb egy évig jó volt. Egyszer egy lámpánál leállt és nem indult el. A motor felső részén lévő nyomásszabályzó cseréje megoldotta a problémát. Aztán hidegen pl körforgalomból kigyorsítva egy kis torpanást éreztem. Aztán ritkán de előjött a csattogó hang. Részecskeszűrő megint eltömődött és ekkor került szervizbe. Itt elvégezték az alkatrészek cseréjét és a hiba eltűnt. Közben nyugdíjaztuk az autót mert jött egy másik helyette így nem sokat ment.( kb 1000-1500 km) Egy vidéki fuvar alkalmával újra elkezdte a csörgő zörgő hangokat és a rángatást. Azóta eltömte a részecskeszűrőt is, gondolom a füstölés miatt.
Sajnos ők a legtapasztaltabb szerelők a környéken, szinte csak ilyen furgonok javításával foglalkoznak. De nézte másik szerelő is menet közben és nem volt egyértelmű hiba ok. Egyiknek sincs ötlete. Azt monták ne költsek rá, adjam el így.
Csak a részecskeszűrő miatt van benne hibakód. Menet közben néztek nyomás korrekciót. Nagynyomású oldalon rendben voltak az értékek. Igazából nem voltak biztosak a porlasztó hibában ezért kezdték a próbapados vizsgálattal, ami szerint az egyiknek nem volt jó a porlasztási képe.( mondjuk más szerint olyan még nem volt, hogy azt mondták volna hogy mind a négy porlasztó jó volt a padon. Gondolom anyagi érdekekre gondolt.) Azt hiszem egyébként max 40 fokon tudják vizsgálni a porlasztókat ami szerintem távol áll az üzemi hőmérséklettől. Az autó hidegen is produkálja a hibát, de ott ugye nem nyomom neki a gázt annyira igy talán ritkábban.
Mivel az autó egy hónapja állt ezért valamit kénytelenek voltak cserélni így jutottak el a nyomásszabályzó szelepig illetve a hidrotőkékig.
Sajnos azért nem mernek hozzányúlni mert nem akarnak több drága alkatrész cseréjébe belemenni. De az autó így gyakorlatilag használhatatlan és eladni se nagyon lehet így.