Kedves meglévő és új ügyfeleink. Több mint 15-éve foglalkozunk solex motorkerékpárok javításával. Cégünk alkalmazottai, szakképzett motor kerékpár szerelők. Csapatunk részt vett Berettyóújfaluban az első Magyarországi Solex motor összeszerelésében is.
Gyors, szakszerű javítás rejtett költségek nélkül.
Sajnos nem tudtam végig ottmaradni (mert még tart), de a lényeges programokon részt vettem.
A túra (107 km) probléma mentes volt (hála trotilex3800-nak), sok érdekes megoldást láttam, sok értelmes emberrel találkoztam és beszéltem.
Amikor Solex-ezel az nagyon jó, na de amikor több mint 130 Solex-el egyidőben - az egy életre szóló élmény.
Sajnos nem tudom a pontos számot de valahol 130 és 140 között volt a Solexek száma.
És igen - sajnos - magyarországról a túrán összesen 3 db. Solex volt (a 130-140 -ből) :-(
A szervezés 10-es volt, látszott, hogy sok energia, idő és pénz lett befektetve a találkozóra.
Öt Solexes Nice-ból jött lábon esztergomba, akiknek ez az út 8 napig tartott. Előttem a kempingben egy 60-as házaspár gurult be Citroen 2CV-vel (Kacsa), amelynek az utánfutóján 2 db. Solex volt.
Sajnos két baleset is történt (bokatörés és egy kisebb baleset - az hál'Istennek kisebb sérüléses volt), de a szervezőt dicséri az, hogy mindkét eset profi módon volt kezelve (a túrán a kísérő autóban orvos is volt).
Az ABVE solexes csapat nyugat-franciaországból (akik a kempingben voltak) meg verhetetlen volt az éjszakai jókedv csinálásban.
Egy szó mint száz - megérte és érdemes volt elmenni. Életre szóló élményekkel lettem gazdagabb (mert a tombolán sajnos nem nyertem :-) ).
Elég sokan vonultak fel az Esztergomi Solexes talin. Sajnos viszont megint neki kell ugranom az én gépemnek mert a videón látom hogy más gépe jobban működik. Nekem főleg a kisebb fordulaton van gondom. Biztos a porlasztóval lesz a gondom mert menni is csak úgy megy jól ha szinte teljesen a start irányba áll a keverékkar.
Kicsit fokozom a helyzetet, ha már ilyen szép lesz mindene, írtam egy szeretet levelet Svájci közlekedés felügyeletnek, papírok végett, meg legyen az is. És ha meg jön a papír addigra már egyben lesz a gép, kiakasztom a Auto klubos Nemzetközi vizsgával. Nagyon nem fog tudni hozzászólni mert még képen se látott ilyet :D
hétfőn kész lett a csiszolás polírozás, el is mentem a krómozóhoz :) látom már az alagút végét :) Alumínium alkatrészeket még meg kell takarítanom pasztától :) Polírozó ember munkája megtetszett, és elvittem neki a áttétel házat is hogy polírozza fel :D
Ahh nem adtam fel. Egy új gyújtógyertyát raktam bele, Meg ellenőriztem a megszakító hézagot. Az itt leírtak alapján 0,4 mm-re állítottam be a hézagokat.
Nagy örömömre szolgál hogy tökéletesen működik már. 26km/h sebességet mértem vele és elég jól kipörög. 5km próbautat tettem meg. Volt még benzin szivárgás de azt is megoldottam már.
Köszönöm a segítséget és jó mulatást a nemzetközi találkozóra akinek sikerül eljutni oda.
karbibol visszafele áramlik a benzin? mert ha nem lehet hogy a ac-dba is belerohadt már a benzin. ha 2 évig nem használod akkor alap lenne hogy teljesen kienged belőle az üzemanyagot, és úgy nincs vele baj. porlasztó kicsit bonyolultabb csatornák vannak benne. ultrahangos mosóval lenne érdemes kimosni.
Szétkaptam. A porlasztót minden irányból rendbe raktam. A hengerfejet dugó teteját megpucoltam kipofogó nyílást és rövid csövét megpucoltam. A tünet maradt. Starton indít rövidesen elkapja pötyög-pötyög de fokozatosan visszatolva a szivatóhoz közeli helyzetben lessz folyamatos a járása de ereje nincs annyi hogy önállóan menjen rá-rá kell segíteni. Régen meg 10 kimétereket mentem vele segítség nélkül. Szikra folyamatos kicsit gyengés kékesnek látom de nem hagy ki. nincs ötletem
Sziasztok. 8-10éve van Ciklonunk. Használata kimerül a 2évente elővesszük üzemanyagcsere, gyertyapucolás 1hét használat majd újra letesszük 2 évre.
Most megint elővettem kipucoltam a tankot és rendbetettem a gumikat letakarítottam.
Be is indul viszonylag hamar és mikor a dúsítót félig kb visszatolom ahogy üzemállapotban szokott lenni nem megy önállóan. mindig rá kell segíteni. Ha felemelem a kerékről kipörög szépen a motor. A levegő fúvókát kitakarítottam. Viszont tanácstalan vagyok. Olvastam írtátok hogy a kipufogócsatornát érdemes kitisztítani ilyesmi. Mivel azért becsben tartom nem szivesen bontanám szét nagyon. esetleg 1-2 trükköt meghalgatnék hátha tanulnék belőle.