Keresés

Részletes keresés

BLGB Creative Commons License 2020.03.17 -1 1 2995

Még kettő kép az utolsó napról, én reménykedem a májusi újrakezdésben:

 

RhB Creative Commons License 2020.03.16 0 0 2994

Én a 3. képen az első vágányon álló szerelvényt fotóztam fél 5-kor... Érdekes volt a nagy kilátóval. :-)

 

 

Előzmény: BLGB (2988)
BLGB Creative Commons License 2020.03.16 0 0 2993

Az időjárási körülmények megint más tészta: Legutóbb néhány éve volt több napos lezárás a jegesedés, fakidőlések miatt. Úgy emlékszem, a havazást mindig jól kezelte a Gyermek(Úttörő)vasút.

Előzmény: zjakabfi (2992)
zjakabfi Creative Commons License 2020.03.16 0 0 2992

Vajon a 87es havazáskor mi volt?

Előzmény: BLGB (2991)
BLGB Creative Commons License 2020.03.16 0 1 2991

Ha minden igaz 1956 okt.-1957. febr. között volt a mostanihoz hasonló üzemszünet (külső ok miatt). 1990 első felében a felépítménycsere szakaszos volt, nem volt teljes leállás. (Tegnap említette a vezető jegyvizsgáló, hogy volt még egy téli leállás 1989 után, talán 1990-ben, ami nem a pályafenntartással volt összefüggésben.)

Előzmény: zjakabfi (2989)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.03.16 0 0 2990

Gondolom akkor, amikor megkapta a 48-as felépítményt, '90-es évek eleje.

Előzmény: zjakabfi (2989)
zjakabfi Creative Commons License 2020.03.16 0 0 2989

90ben mikor miert meddig volt szünet?

Előzmény: BLGB (2988)
BLGB Creative Commons License 2020.03.16 0 1 2988

Tegnap mentünk egy kanyart az üzemszünet előtt. (Ha minden igaz az 56-os forradalom után és a rendszerváltás után 1990-ben volt ilyen a vasúton. Sajnos ez is példázza a koronavírus-járvány jelentőségét.)

Néhány sztenderd:

L45H Creative Commons License 2020.02.24 0 2 2987

No, singora, Mk49 nem lenni itthon... Ő itt Mici! :-)

Előzmény: RhB (2986)
RhB Creative Commons License 2020.02.24 0 3 2986

Mk49...

 

 

Előzmény: RhB (2985)
RhB Creative Commons License 2020.02.24 0 1 2985

Mici cica.

 

 

_karika Creative Commons License 2020.02.05 0 0 2984

Kemencén a tavaszi hóesés okozott gondot 2 éve. Akkor az erdészet és a terület tulajdonosa eltávolította a kidőlt fákat a szombati üzemkezdetre. Nagy szerencsénk volt velük. Ha nekünk kell, vasárnap délután sem ment volna végig a vonat.

Előzmény: BLGB (2983)
BLGB Creative Commons License 2020.02.04 0 1 2983

Fiam mondja, hogy egész nap takarítani kellett a pályát a mozdonyszemélyzetnek a rádőlt faágak, fák miatt. Az utolsó 100-as vonat nem is tudott továbbmenni az alagút után, a szolgálatos csoport legyalogolt az otthonba, és fel kellett küldeni a 200-as mozdonyát láncfűrésszel egy méretes fatörzs eltávolításához. Azért vannak szépségei az erdei vasútnak viharos szélben...

RhB Creative Commons License 2020.01.28 0 1 2982

Felül a BDax 41, alul a 82 55 600 4180-8 Fak. Korábban a Rollwagen volt a BDax alatt, csak mivel ez kell más célra, kicserélték alatta a kocsit. Persze a pőre a rossz irányban állt fékházügyileg, ezért előbb meg kellett fordítani. Utána egy kicsit dolgoztak a Rollwagen-en is...

 

A korábban betett fotó akkor készült, mielőtt betették volna alá a talpfákat.

 

 

Előzmény: alkotasu (2981)
alkotasu Creative Commons License 2020.01.28 -1 0 2981

Ez melyik kocsi?

Előzmény: RhB (2978)
BLGB Creative Commons License 2020.01.24 0 0 2980

Köszönöm a választ. Bár nem értek hozzá, de feltételezem, hogy ilyen hibával nem működtethető a mozdony. A repedésből könnyen törés lesz, a 324-es is azért állt le végül 2016-ban, mert eltört az egyik hengerfedél, megrepedt a hengeröntvény és sérült a gépezet.

Előzmény: emká48 (2979)
emká48 Creative Commons License 2020.01.24 0 4 2979

Az egyik hengerfedél szélén korábban felfedezett repedés tovább nőtt. A végleges tönkremenetel megelőzése érdekében inkább szétszedjük és megkíséreljük a javítását, léteznek megbízható öntvényhegesztési eljárások.

Előzmény: BLGB (2977)
RhB Creative Commons License 2020.01.22 0 0 2978

Lebegés...

 

 

BLGB Creative Commons License 2020.01.22 0 0 2977

Van esetleg publikus infó a gőzmozdony meghibásodásáról? A "szakembereink dolgoznak a hiba elhárításán, hogy a tavaszi időszakban már találkozhasson gőzösünkkel az utazóközönség" nem hangzik túl jól.

Előzmény: emká48 (2969)
BLGB Creative Commons License 2020.01.12 -1 0 2976

Laikusként úgy látom, hogy a legjobb lenne körüljárás közben a 2. vágányon vételezni. Ha már az 1. vágányon áll a mozdony, akkor a közönség érdeklődését vonzó művelet csak a vágányok közül vagy a 2. vágányon túlról nézhető, fotózható. Tavasszal, ősszel nagyon sokan bemennek majd a korláton túlra ezért körüljárás alatt, kihúzás közben is. Ha a 2. vágányon állna a mozdony, akkor a korláton belül maradva minden jól látható lenne.

Előzmény: BLGB (2970)
benbe Creative Commons License 2020.01.11 -1 1 2975
Előzmény: Generic Jingle (2974)
Generic Jingle Creative Commons License 2020.01.11 0 0 2974

És közben válaszolok is magamnak: az első a mai múzeum, és kizárásos alapon az innen kirakott kajálda lement a pénztár helyére, bár ma máshogy néz ki a padló.

Előzmény: Generic Jingle (2973)
Generic Jingle Creative Commons License 2020.01.11 0 1 2973

Fél életem a vasúton töltöm, de ez a két kép egy pillanatra megfogott, pontosabban kifogott rajtam. Az első képen a mai múzeumot, a másodikon meg a mai pizzériát láthatjuk?

 

 

1950. Magyarország, Budapest II., Hűvösvölgy a Gyermekvasút (Úttörővasút) végállomása, Utasellátó.

 

 

1950. Magyarország, Budapest II., Hűvösvölgy a Gyermekvasút (Úttörővasút) végállomása, pénztárcsarnok.

 

Forrás: Fortepan

Generic Jingle Creative Commons License 2020.01.11 -1 2 2972

Nem kellene Széchenyihegy állomásra egy fordítókorong a gőzmozdonyok számára? Olyan sután néz ki, amikor hátrafele megy ki az állomásról Hűvösvölgy felé.

zjakabfi Creative Commons License 2020.01.11 0 0 2971

Hova áll felre a gőzös, amíg jön a normál menetrendi?

Előzmény: emká48 (2969)
BLGB Creative Commons License 2020.01.11 0 0 2970

Jóval rövidebb idő alatt feltöltötték a tartályokat, mint a korábbi (tűzcsapról, tömlővel) megoldással. Ilyen 2+1 vonatos menetrendben arra is lenne kényelmesen idő, hogy körüljárás közben álljon meg a mozdony a vízdaru mellett, és utána járjon rá a kocsikra.

Előzmény: emká48 (2969)
emká48 Creative Commons License 2020.01.11 0 6 2969

Az első víztöltés.

 

BLGB Creative Commons License 2020.01.09 0 1 2968

Gratulálok! Igazi értékmentés, ráadásul itt tényleg funkciója is lesz. Hétvégén biztosan ott leszünk az első vízvételezéseknél.

Előzmény: emká48 (2967)
emká48 Creative Commons License 2020.01.08 0 10 2967

 

Működőképes a vízdaru a Széchenyi-hegyen!

emká48 Creative Commons License 2019.12.16 0 5 2966

Így van, ráadásul a terveket többen többször igyekeztek leporolni, de hát a hárombetűs cégek már csak ilyenek, sajnos...

De nem nyugszunk, míg meg nem épül! :)

Előzmény: kaamos (2965)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!