Keresés

Részletes keresés

RNZoli Creative Commons License 2015.08.12 0 0 25964

Szivesen, és vigasztaljon az, hogy 3000 Ft-ba kerül a kérelmezőknek havonta :)   

 

https://www.nkh.gov.hu/documents/11106/171781/EsetiLegterKerelem.pdf/6f68e7fa-4bd0-4d51-b619-f2d9adad9d46?version=1.0&type=pdf 

 

A jó megoldás gondolom az lenne, ha a jogosulatlan reptér-használat is büntethető lenne. De szerintem az nem az, hane polgári jogi perrel lehet csak kezelni. (Kb. 10 év múlva jutsz az 1500 Ft-os leszállási illetékhez, 500.000 Ft-os eljárási illeték + ügyvédi díjért cserébe.)

Ezért kérik "okosban" a "védelmi" zónát, mert annak a megsértése közlekedési szabálysértés és ugorhat a szakszója annak, aki beleszarik.

 

Mindeközben az égvilágon semmi nem történik ezekben a légterekben, ami tényleg eléggé fonák egy helyzet. 

Előzmény: ViktorMike (25963)
ViktorMike Creative Commons License 2015.08.12 0 0 25963

Köszönöm szépen a választ.

Az mondjuk egyáltalán nem nyugtat meg, hogy az elvileg szabadon használható nem ellenőrzött légtereket (nem a repteret) magáncélból ilyen tartósan el lehet zárni.

 

Még egyszer kössz

VM

Előzmény: RNZoli (25962)
RNZoli Creative Commons License 2015.08.12 0 0 25962

Nem az én asztalom, de hasonlót lehet látni pl. Szentkirályszabadján is. Ezek egyfajta védelmi zónák a hívatlan vendégek ellen, akik bejelentkezés nélkü szeretnék igénybe venni a nem-nyilvános repülőteret.

 

A gyúrói NOTAM ez lehet, a homebriefing-ből másoltam ki:

 

+Q)LHCC/QRTCA/IV/BO/W/000/055/4723N01845E003B)1507300320 C)1508281733 D)SR-SSE)TEMPORARY RESTRICTED AREA ACTIVATED WITHIN 5KM RADIUS CENTERED AT COORD POINT 472325N 0184527E EXCLUDING LH-D30. DURING THE ACTUAL OPR HRS OF TEMPORARY RESTRICTED AREA ENTERING AND/OR OVERFLYING THIS AIRSPACE ONLY PERMITTED TO PARTICIPANT ACFT. FURTHER INFO ABOUT THE ACTUAL OPR HRS VIA TEL:+36 30 941 4201F)GND G)5500FT AMSL

 

Itt benne van a telefonszám ahol ténylegesen érdeklődnöd kell, ha át akarod repülni a légteret, vagy le akarsz szállni. 

Havonta (30 naponként) megújítják az eseti légtér kérelmet. 

 

Előzmény: ViktorMike (25961)
ViktorMike Creative Commons License 2015.08.11 0 0 25961

Sziasztok!

Valószínűleg nem az irányítók kompetenciája, de a HC oldalán van a légtérfelhasználási terv. Ezen a légtérfelhasználási terven az eseti légterek között Gyúró R=5 km már igen régen (szerintem az év eleje óta) szerepel "zárkörű rendezvény - private programme" tevékenység megjelöléssel.

Egyrészt jó lehet a buli, ha ilyen sokáig tart, másrészt érdekelne, hogy meddig él még ez az eseti légtér, harmadrészt... (de ezt szerintem sejtitek :) )

 

Szóval előre is köszönöm a választ.

leicam4p Creative Commons License 2015.06.25 0 0 25960

most RO233 LX2258 kemény volt... kicsit egymásra jöttek a gépek

 

new badogrugdalo Creative Commons License 2015.06.08 0 0 25959

Yeeee... pitlákság minden szinten...

Előzmény: CriticHero (25958)
CriticHero Creative Commons License 2015.06.07 0 0 25958

Mindig ugyanazért.

 

A reptér nem hajlandó éjszakás pótlékot fizetni a fények karbantartásáért mint régebben így ezt nappal csinálják pályazárással. Az utasok, pilóták és irányítók legnagyobb örömére :)

 

CH

Előzmény: GrúberPeti (25957)
GrúberPeti Creative Commons License 2015.05.29 0 0 25957

Tudja valaki, miért van ma egypályás üzem Ferihegyen?

manhattani Creative Commons License 2015.05.23 0 0 25956

Szevasztok, volt egy Ágnes légi pampampam irányító hölgy?Ma nyugdíjas.

kelan Creative Commons License 2015.05.13 0 0 25955

Elég sok anyag van fent a neten a témával kapcsolatban, érdemes keresgélni a "ferihegy zaj konzultáció" és hasonló kifejezésekre. 

 

 

http://www.bud.hu/?tPath=/view/&documentview_type=save&documentview_site=1&documentview_id=7057

 

http://www.bud.hu/budapest_airport/media/hirek/2007/a-budapest-airport-benyujtotta-javaslatait-ferihegy-zajvedelmenek-javitasa-erdekeben-511.html

 

Azt sajnos már nem lehet kideríteni, hogy miért fordították ki hamarabb azt az induló Emirates-t, de gyanítom, hogy megvolt az oka, zivatar, egyéb forgalmi ok stb.

Előzmény: somi1955 (25953)
kelan Creative Commons License 2015.05.13 0 0 25954

Az "RNAV transition to final approach"-ra gondoltam. A radarvektorálás csökkentésére (ill. kiváltására) létrehozott, mind a repülő személyzet, mint a légiforgalmi irányítás számára jobb tervezhetőséget és hatékonyabb forgalom szervezést biztosító RNAV érkezési eljárások kerültek bevezetésre 10 évvel ezelőtt. 

Előzmény: new badogrugdalo (25952)
somi1955 Creative Commons License 2015.05.13 0 0 25953

Ha már így "felpörgött" a fórum,ismét felteszem az előző kérdésemet. Gyakorlattá tehető volna ez az útvonal a felszállásoknál? Az érintett polgármesterek már évek óta küzdenek az útvonal megváltoztatása érdekében 0 sikerrel. Persze így is maradna repülőgépzajjal terhelt terület,de lényegesen kisebb.

new badogrugdalo Creative Commons License 2015.05.12 0 0 25952

Tudtommal a transition level már sokkal régebben is volt ha arra gondolsz.

 

Előzmény: kelan (25950)
Miocsó Creative Commons License 2015.05.12 0 0 25951

Akkor még Iborli is aktív volt! :-))

Előzmény: kelan (25950)
kelan Creative Commons License 2015.05.12 0 0 25950

2005. május 12-én, éppen 10 évvel ezelőtt került bevezetésre a Transition-ok használata a Budapest TMA-ban.

somi1955 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 25949

Sziasztok!

Volt valami különösebb oka, hogy szokatlanul korán fordult irányba?

 

 

kaposznyak Creative Commons License 2015.02.12 0 0 25948

Itt van leírva, hogy mit is takar a free route: http://ais.hungarocontrol.hu/download/07fef69855985e5f18bf611d4599af34.pdf

 

AIP-ben a 87.-ik oldalon http://ais.hungarocontrol.hu/download/389e136f325751b392785fd41ee04ccc.pdf található térképen láthatók a ki- és belépőpontok valamint az útvonalpontok, közöttük (persze megkötések azért vannak) direkt lehet repülni.

 

Az ez után következő térképek tartalmazzák a budapesti, bécsi, pozsonyi érkező-induló forgalom lehetséges útvonalai.

 

Ezzel szemben ilyen volt pl. egy upper airspace térkép http://www.ivao.hu/wp-content/uploads/charts/lh_enr_6_lhcc_erc_en_upper.pdf

a váltás előtt.

kaposznyak Creative Commons License 2015.02.12 0 0 25947

Az irányítók eddig is törekedtek arra, hogy amennyire lehet és célszerű, minél direktebben haladjon a légijármű.

 

Hiába volt a tervben több útvonalpont, megpróbáltak egyenesíteni az útvonalon. Ezért nem hallasz nagy változást a frekin.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (25942)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.02.12 0 0 25946

(Egyébként a világon a legtöbb dologra igaz ez, hogy első ránézésre egyszerűnek látszik, és minél jobban belemerülsz, annál bonyolultabb. Úgyhogy ezzel nem állapítunk meg túl sokat.)

Előzmény: new badogrugdalo (25944)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.02.12 0 0 25945

Nyilván bonyolult, különben nem kéne hozzá szakszó. Na de te mondtad, hogy hallgatni kell...

Előzmény: new badogrugdalo (25944)
new badogrugdalo Creative Commons License 2015.02.12 0 0 25944

Pusztán a hallgatás semmit nem ér. Ez az egész repirányítás iszonyúan bonyolult, sokkal bonyolultabb mint aminek látszik. Ha belemerül az ember akkor minden kérdés száz másikat vet fel.

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (25942)
RNZoli Creative Commons License 2015.02.09 0 0 25943

Sziasztok, az Észak Tájékoztató 119.35 és a Ferihegy Torony 118.1 rádióforgalma az interneten már október vége óta hallgatható. Múlt vasárnap sikerült felszerelni a végleges antennáját. (Az antennáról bővebben: http://www.ebay.com/itm/Base-antenna-5-8-airband-118-137MHZ-high-gain-/301436834684)

 

Ezzel javult a vétel minősége, és most már a földön levő gépek adása is javarész hallható (indulásra készen álló gépek bejelentkezése + leszállt gépek elköszönése és áttérése a Ground frekvenciájára). 

 

Az élő és a tárolt hanganyaghoz  továbbra is itt lehet hozzáférni, az "LHBP Info" alatti részen: http://www.liveatc.net/search/?icao=LHBP

Sajnos a budai hegyek árnyékoló hatása miatt a Budaörs-Dunakeszi vonaltól nyugatra alacsonyan repülő gépek adása nem hallható az új antennával sem.  Ellenben a Kelet és Nyugat Tájékoztatón zajló teljes rádióforgalom kiválóan hallható az átjátszás miatt.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (25928)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.02.09 0 0 25942

Hallgatom a controlt, de nem hallok semmi szokatlant, és nem tudom, mit kéne hallani.

Előzmény: new badogrugdalo (25941)
new badogrugdalo Creative Commons License 2015.02.09 0 1 25941

Tessenek olvasni az AIS-t és hallgatni az ATC frekvenciákat! :-)

Előzmény: schlumberger (25940)
schlumberger Creative Commons License 2015.02.08 0 1 25940

És nemhivatalosan?

 

Más: Mióta lborli nyugdíjas, halódik a topic :-(

Előzmény: percy_hu (25939)
percy_hu Creative Commons License 2015.02.07 0 0 25939

Hát... hivatalosan "a léginavigációs szolgálat kapacitását is optimalizálja, és csökkenti az irányítók leterheltségét". Hivatalosan.

schlumberger Creative Commons License 2015.02.06 0 0 25938
safranek50 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 25937

Elcsensedtü, hölgyek, urak. :( Mi történt, illetve ami történt, miért nincs itt....

BunnyNo1 Creative Commons License 2014.11.10 0 0 25936

Csatka és Máriapócs felé is hajlandó, ha megkérik.

Előzmény: manhattani (25932)
manhattani Creative Commons License 2014.11.05 0 0 25935

Aha, kösz!

Az lepett meg, hogy szokatlanul sarkosan fordult.

Előzmény: neofrix baszmacs (25934)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!