A jó megoldás gondolom az lenne, ha a jogosulatlan reptér-használat is büntethető lenne. De szerintem az nem az, hane polgári jogi perrel lehet csak kezelni. (Kb. 10 év múlva jutsz az 1500 Ft-os leszállási illetékhez, 500.000 Ft-os eljárási illeték + ügyvédi díjért cserébe.)
Ezért kérik "okosban" a "védelmi" zónát, mert annak a megsértése közlekedési szabálysértés és ugorhat a szakszója annak, aki beleszarik.
Mindeközben az égvilágon semmi nem történik ezekben a légterekben, ami tényleg eléggé fonák egy helyzet.
Az mondjuk egyáltalán nem nyugtat meg, hogy az elvileg szabadon használható nem ellenőrzött légtereket (nem a repteret) magáncélból ilyen tartósan el lehet zárni.
Nem az én asztalom, de hasonlót lehet látni pl. Szentkirályszabadján is. Ezek egyfajta védelmi zónák a hívatlan vendégek ellen, akik bejelentkezés nélkü szeretnék igénybe venni a nem-nyilvános repülőteret.
A gyúrói NOTAM ez lehet, a homebriefing-ből másoltam ki:
+Q)LHCC/QRTCA/IV/BO/W/000/055/4723N01845E003B)1507300320 C)1508281733 D)SR-SSE)TEMPORARY RESTRICTED AREA ACTIVATED WITHIN 5KM RADIUS CENTERED AT COORD POINT 472325N 0184527E EXCLUDING LH-D30. DURING THE ACTUAL OPR HRS OF TEMPORARY RESTRICTED AREA ENTERING AND/OR OVERFLYING THIS AIRSPACE ONLY PERMITTED TO PARTICIPANT ACFT. FURTHER INFO ABOUT THE ACTUAL OPR HRS VIA TEL:+36 30 941 4201F)GND G)5500FT AMSL
Itt benne van a telefonszám ahol ténylegesen érdeklődnöd kell, ha át akarod repülni a légteret, vagy le akarsz szállni.
Havonta (30 naponként) megújítják az eseti légtér kérelmet.
Valószínűleg nem az irányítók kompetenciája, de a HC oldalán van a légtérfelhasználási terv. Ezen a légtérfelhasználási terven az eseti légterek között Gyúró R=5 km már igen régen (szerintem az év eleje óta) szerepel "zárkörű rendezvény - private programme" tevékenység megjelöléssel.
Egyrészt jó lehet a buli, ha ilyen sokáig tart, másrészt érdekelne, hogy meddig él még ez az eseti légtér, harmadrészt... (de ezt szerintem sejtitek :) )
A reptér nem hajlandó éjszakás pótlékot fizetni a fények karbantartásáért mint régebben így ezt nappal csinálják pályazárással. Az utasok, pilóták és irányítók legnagyobb örömére :)
Azt sajnos már nem lehet kideríteni, hogy miért fordították ki hamarabb azt az induló Emirates-t, de gyanítom, hogy megvolt az oka, zivatar, egyéb forgalmi ok stb.
Az "RNAV transition to final approach"-ra gondoltam. A radarvektorálás csökkentésére (ill. kiváltására) létrehozott, mind a repülő személyzet, mint a légiforgalmi irányítás számára jobb tervezhetőséget és hatékonyabb forgalom szervezést biztosító RNAV érkezési eljárások kerültek bevezetésre 10 évvel ezelőtt.
Ha már így "felpörgött" a fórum,ismét felteszem az előző kérdésemet. Gyakorlattá tehető volna ez az útvonal a felszállásoknál? Az érintett polgármesterek már évek óta küzdenek az útvonal megváltoztatása érdekében 0 sikerrel. Persze így is maradna repülőgépzajjal terhelt terület,de lényegesen kisebb.
(Egyébként a világon a legtöbb dologra igaz ez, hogy első ránézésre egyszerűnek látszik, és minél jobban belemerülsz, annál bonyolultabb. Úgyhogy ezzel nem állapítunk meg túl sokat.)
Pusztán a hallgatás semmit nem ér. Ez az egész repirányítás iszonyúan bonyolult, sokkal bonyolultabb mint aminek látszik. Ha belemerül az ember akkor minden kérdés száz másikat vet fel.
Ezzel javult a vétel minősége, és most már a földön levő gépek adása is javarész hallható (indulásra készen álló gépek bejelentkezése + leszállt gépek elköszönése és áttérése a Ground frekvenciájára).
Sajnos a budai hegyek árnyékoló hatása miatt a Budaörs-Dunakeszi vonaltól nyugatra alacsonyan repülő gépek adása nem hallható az új antennával sem. Ellenben a Kelet és Nyugat Tájékoztatón zajló teljes rádióforgalom kiválóan hallható az átjátszás miatt.