Nem jön ki automata légtelenítővel, vagy nemtudom mindig levegős, lehet idő kell neki?
A képen a hideg és meleg víz van, kb 15 cm feljebb a kazán alsó kiállásnál. Azert így oldották meg , mert meglévő turbós kazán került cserére , adott volt a kéménylyuk s a vezetékek is. Ettől nem lehet a hiba, hogy onnan nem jön ki a levegő?
Az szerintetek normális jelenség, hogy az újonnan beüzemelt kondenzációs kombi kazán (bosch condens 2500w) állandóan lelevegősödik?
Most lett 2 napja beüzemelve, fütés még nem lett elindítva a dög meleg miatt, csak hasznàlati melegvíz van. Amikor megnyitom a melegvíz csapot , akkor a kazán szivattyú ,,kergeti ,, a buborékokat. Majd a szivattyún levő auto légtelenítőt kinyitva, a kazán saját légtelenítő funkciót használva megjavúl. Aztán pár vízvételezés és megint levegős. Próbáltam már zárt illetve nyitott auto légtelenítő mellett is, ugyanaz.
Lehetséges ,hogy majd a fűtésszezonban fogja magából ,,kidolgozni,, a levegőt?( a radiátorok légtelenítve, mindből víz folyik a légtelenítőn) Normális ez így?
Esetleg megnézhetnéd a perlátort, nincs-e tele valamilyen szmötyível, vízkővel, vagy rozsdával a szereléstől, meg a főelzáró tekergetésétől. A perlátor az a szita szerű izé, ami a kifolyónyíláshoz van becsavarva, és a vízsugár irányítására, meg levegővel keverésére szolgál.
Köszi, azért a WC-ben, konyhában nem szeretném csökkenteni. Áthidaló megoldásként a kád csaptelep zuhanyrózsáján engedem a vizet, ha zavar a zaj. Ott csendes, tehát a csapok kifolyó részén keletkezik a zaj.
Köszönöm a tippet, kicsit javított a helyzeten. Visszavettem az alsó szelepeknél a nyomást, így csak egy pillanatra zajos, igaz a nyomás kisebb, de ott nem zavaró. Sajnos a kádnál nem megoldható, nincs plusz csap előtte. :-(
Capt.IQ229 : Igen, nem a legolcsóbb, nem gondoltam hogy ilyen probléma is lehet. Hogy mennyi a víznyomás? Gőzöm sincs! :-) És megismétlem: Mindegyik változtatás nélkül a régi csapok helyére kerültek, ugyanaz a vezeték, minden. A régiek nem voltak zajosak (Mofém márkák)
Kazáncsere után (családi ház) mennyi idővel szokott jönni a kéményseprő? A gázszerelő mondta, hogy ő intéz mindent, a gázfelülvizsgáló ki is jött, a kéményseprőnek több mint egy hónapja semmi jele, nem jelentkezik. Ez normális, sok munkájuk van, vagy kellett volna már jelentkeznie?
Régebben kérdeztem a linkelt elzáró csöpögéssel kapcsolatban, még egyszer köszönöm mindenkinek az akkori segítséget!
Azóta kijöttek a vízműtől és kicserélték a szivárgó csapot. Amikor a bejelentésnél elmondtam nekik, hogy szivárog az utca felőli elzáró, akkor egyből nagyon komolyan vették a dolgot és sürgősen kicserélték. A plomba helyzetével kapcsolatban semmilyen megjegyzést nem tettek, most csak az volt azzal kapcsolatban beikszelve a papíron, hogy minden ok. De majd ősszel cserélik a vízórát.
A kijövő vízművesek nagyon profik voltak, a csapot nyomás alatt cserélték le, tehát nem zárták el az utcán a vizet, hanem gumiruhába beöltözés után levágták a csövet és gyorsan rátolták, rászerelték az új csapot. Teljesen elégedett voltam a munkájukkal és a hozzáállásukkal is. Raktak elzárót most a vízóra mindkét oldalára (a ház felől ez hiányzott) és raktak egy leeresztő csapot is (az volt eddig is, de az is volt már vagy 40 éves). Azt hittem, hogy ez utóbbi kettőért majd kiszámláznak valamit, de nem, mondjuk azt nem tudom, hogy a vízóra számlámon rajta lesz-e ennek a költsége, ha rajta lenne jogosnak tartanám, őszintén szólva nem tudom, mi a szabály.
A terszomra akarok automtikus öntözőberendezést. A kádtöltő csaphoz vezető ötrétegű csövet ki tudom vésni a fürdőszoba túloldalról, hogy a csempe sem sérül (kád szintje alatt).
Oda egy T elágazóit szeretnék betenni a műanyag ("ötrétegű") cső szakaszba. Majd valamilyen fittinggel vékonyabb penumatika csövet a leágazásba. És azt elvezetni a dekorléc alatt a terszra. Ott most nem kérdés mi lesz (hélózati nyomásra tervezett mágenszelepek, vezérlés, stb.)
Bár a penumatika csövek a hálózati víznyomás 10x-re vannak méretezve (40-50 bar), alkalmas állandó hálózati víznyomásra (1-3 bar)? (Hogy kicsi az áteresztőképessége, az most öntözéshez pont nem lényeg, nem tusolásra kell.)
Mivel présszerszámom nincs. A roppantógyűrűs fittingek mennyire megbízhatók, a hálózati víznyomásra? Hosszú távon...
Nem volt még javítva, 2 éve lett vásárolva és felszerelve. A felszereléstől kezdve nem működik a visszajelző. Tökéletesen működik, csak a visszajelző nem világít. A villanyszerelő megkínlódott a bekötéssel, vagy egy óráig csinálta.
Ezen éppen 13-as anya volt, de megoldottam a mosogató-csaptelep cseréjét. Ez most amolyan zuhanyozós fejű, kihúzható a helyéről.
Van mindenféle csőkulcsom, de a 12-13-at valamikor kölcsön adtam, és -ezek szerint- nem hozták vissza...
Hétvégén a piacon vettem egy olcsó készletet és azzal megoldottam a feladatot. Nem ment simán, reszelni is kellett mert passzentos volt a luk a mosogatón és itt most eggyel több bekötés van.
Közben az elzáró sarokszelep is csöpögött, már gondolatban cserélni készültem, de végül a több darabból összetoldott flecibilis csővek egyike nem volt jól meghúzva... A szelep meg egy bizonyos állásban nem csöpög. Nehéz lenne cserélni, mert a konyhabútor válaszfalából ki kéne vágni egy darabot, máskülönben nem lehet kicsavarni.
Köszönöm a véleményeket, ki hogyan szokta ezt csinálni.
Ariston Class Premium kombi kazán, pár hete gyakran bedobja az 5P1 hibakódot (Az első indítás nem sikerült) Egy-két ki-bekapcs után elindul, azután már megy rendesen, újra is gyújt, de ha lehűl, akkor megint vacakol.
Kivettem a lángérzékelőt, kis fehér oxid volt rajta, azt letakarítottam, megmogattanm, utána jó is volt egy darabig, de megint elkezdte - szóval nem lett jó a "javítás"
Én szilóval csináltam, szerintem az átlátszó a legjobb erre a célra. Aztán meg a hozzá adott csavaros körmökkel még rá is húztam. Kizárt, hogy valaha kiveszem a munkalapból. A hozzáadott tömítőcsikokat elraktam, majd valamire jó lesz talán.
Tudod én is mint laikus úgy csinálnám , hogy a tálca aljához szaniter szilikonnal , hozzáragasztanám az XPS-t . majd a lejtésnek megfelelően habarcsot terítenék és abba szépen lassan belenyomnám a tálcát , amíg engedi . Utána hagynám megszilárdulni . A szaniter szilikonnal meg úgy is körbekened majd a végén , hogy víz ne juthasson alá . :-)
A trükköt úgy hívják, hogy csőkulcs. Olyat is lehet, hogy egy kisebb csőkulcsra (ami illeszkedik az anyára) ráhúzni egy nagyobbat (ami meg kb. illeszkedik a kisebb csőkulcs végére).
Azt szeretném kérdezni, hogy Ti, amikor mosogató csaptelepet cseréltek, kiveszitek-e a medencét a szerényből, vagy alatta bebújva lazítjátok ki a rögzítő csavart?
Szerintem érdemes kivenni. Vagy van valami trükk amiről nem tudok?
Tanácsot szeretnék kérni zuhanytálca beépítéséhez. Kádat cserélek akril tálcára. A tálca alacsony (5 cm), nincsenek lábai.
Két beépítési módot tudok elképzeni: vagy az aljzatra/szerelőbetonra , vagy leburkolom a kád helyét és a burkolatra rakom. A kád kibontása után derül ki, mi van alatta, hogyan fut a lefolyócsó stb. akkor kell döntenem.
A kérdésem: mit tegyek a tálca alá egyik és másik esetben? Habarcsot és purhabot láttam eddig, melyik az idéális ?
Lehet hogy huzat bár ablak nincs kinyitva hogy huzat legyen, kémény amibe be van kötve nem hinném hogy változott 30 éve amióta működik a vízmelegítő. Egyébként most olyan sistergő sziszegő hangot ad az őrláng ha begyújtjuk.
Abból a nyomógombból indul , amit tartasz az őrláng begyújtásakor .
Mi van , ha nem alkatrész hiba , hanem esetleg huzat okozza az őrláng kioltását . Mert ugye az a kattanás akkor van , amikor az őrláng elalszik és a mágnes elengedi a gázszelepet .
Junkers W275 átfolyós gáz-vízmelegítő őrláng elalszik pár óra múlva . Nagy kattanás és lehet begyújtani újból . Cserélni kéne valamelyik elemet? Vajon ez lenne ez tarozik az őrlánghoz, mert nem láttam az őrlángnál ilyesmit ?
Ez volt a megoldás, az elektróda távolságán kellett állítani.
Azt tapasztaltam, hogy ha "túl közel" van az elektróda az égőkhöz, akkor nagy erővel lobban be, ha meg "túl távol", akkor első belobbanás után el is alszik, majd újra belobban.
Adott egy AristonLYDOS R 80 V villanybojler, melynek annyi baja van csak, hogy fűtés közben nem világít a visszajelző led. Lehet ezt javítani valahogyan?
A fiamék kazánja is elejével hangosan lobbant be . A szikragyújtás elektródát kell úgy beállítanod , hogy minél közelebb legyen az égőkhöz , hogy már kis mennyiségű gáznál is lángra tudjon lobbanni .
Nemrég szétszedtem a kazánt (Junkers Euroline ZW 23-1 KE ), hogy megtakarítsam, mert nehezen gyújtott be (begyújtott, majd rögtön elaludt, 4-5 másodperc múlva újra begyújtott - mindig így kétszer gyújtott).
Úgy néz ki sikerült, legalábbis most mindig egyszer és rögtön gyújt.
A gond most az, hogy most minden egyes gyújtáskor berobbanva gyújt be (beleremeg az ajtó is).
Nézegettem a rajzot és arra tudok gondolni, hogy rosszul raktam vissza az ionizációs és a gyújtóelektródát (32 és 33 a rajzon).
Feltűnt, hogy a rajzon az elektródák műanyag testének a felső síkja (piros vonallal jelöltem) jóval magasabban van, mint az égősor síkja (zöld vonal). Namost, én viszont úgy szereltem össze, hogy a műanyag test felső síkja a zöld vonalon van, azaz, a test felső része az égősorral van egy síkban, a zöld vonalon. Gondoltam így biztos nem fog megégni az elektróda műanyag teste.
Remélem nagyjából érthető.
Kérdéseim:
Jó nyomon járok, okozhatja ezt a berobbanva begyújtást az, hogy az elektródák alacsonyabban vannak mint ideális lenne?
Milyen távolságra kellene legyen az elektróda hegye az égősortól?
Köszi. Sejtettem, mert csak az egyik forog el. Azt is csak véletlen vettem észre, s nem is erőltettem a dolgot, épp csak 1-1 cm forgattam míg megbizonyosodtam, hogy elmozdul.
Sok idom el tud fordulni préselés után de ez nem egészséges! Ne forgasd, mindig fogd le kulccsal. Ezeket vagy előre betekerik vagy hollanderrel használják! Ettől az "O" gyűrű még tömít ha elfordítod de nem tesz neki jót.
Adott egy vízvezeték szakasz. A szakasz előtt van egy főelzáró.Egy aknában. Kb.35 éves, egyszer lett elzárva,így beragadt -besült. Nem lehet elzárni.Meddig érdemes erőltetni? A vezeték károsítsa nélkül?
Vagy kivágni egy kb. 60 cm -es csőszakaszt, a helyér egy új főelzárót beépíteni (3/4 coll-os horganyzott acél csőre lenne.A főelzáró kb. 8-9eft plusz a fittingek. Természetese a szerelési díj.
Egyenes acélcső - szerelvény csatlakozáshoz nyilván kellenek kötőelemek. Menet vágás nélkül megoldható ?
Még egy kérdés -mennyi ideig tarthat ez a szerelés, ugyanis a szomszéd lakás használója elég türelmetlen...azt mondta 3 -4 órás elzárásnál többet nem bír ki. Elzárás a mérő aknában lenne ideiglenesen.
Sziasztok, korábban írtam egy melykuti szivattyurol, hogy nem működik. A házban találtunk egy szivattyú dobozt, ezt beteszem képben. Nem tudjuk hogy most ez van e benne de gyanús. A doboz szerint 2008as gyártás. De egyszer már biztosan volt valamikor szivattyucsere, mert az akna falara rögzítve is van egy vezerlodoboz. A mostani szivattyúnak meg el van vágva valamiért a kabele.. lehet hogy valaki el akarta lopni? De a vizcsokotes nincs megbontva..
A kút csöve 110es. Úgy döntöttem, veszek egy uj szivattyut, kérdésem, hogy teljesítményben hasonló legyen? Pl Watt? Illetve meretileg mind1, lehet egyel kisebb is mint amit a kutcső indokolna? Pl 73as átmérőjű a szivattyú?
Nero szivattyúkkal szemezek, ez még nem túl drága, de talán nem is a filléres kategória (?)..
A képen látható kettő 20-as ötrétegű cső végén a press-es 3/4-es idom külső menettel elforogatható.
Ez normális jelenség, hogy a press idomot nehezen bár, de lehet forgatni? (Ott ahol a kulcsos rész kezdődik a szürke műanyag köpeny után) Ettől még tömít rendesen?
Le szeretném cserélni a rajta volt olasz csapokat Mofémre és nem tudom, hogy leszedésnél rontottam e valamit, vagy minden rendben normális ,hogy forgatható. Pedig figyelmes voltam leszedésnél. Sajnos nem bütyköltem még műanyag cső és azok idomaival, nem értek hozzá. Kérlek segítsetek egy válasszal. Köszönöm!
Ez egy 1945 körüli, sátortetős tégla építesű ház. ez a sarok a ház végfalánál található, látszólag a hàz külső falán kivul nem megy semmi, kemény se latszodik. elsore nekem a szennyvíz lefolyó régi szétrohadó félbe lévő eternit csövek jutottak eszembe,
habar oda miért tett volna barki egy kis csepegtetőt.
masik ötlet, a régi cirko fűtés tartálya volt még.
szivesen megbontanám, de a tulajdonos ezt nem fogja hagyni.
Van itt egy kiváló VEZÚV K 10-24 fedőnevű szerkezet, amely eddig szépen tette a dolgát egy ritkán használt lakásban. Az utóbbi időben viszont csepeg, ha be van indítva.
Kérdéseim:
- van-e még ehhez alkatrész/lehet-e/érdemes-e javítani? Gondolom a tágulási tartály a hibás most...?
- ha nem lehet/érdemes megjavítani, elektromos kazánt terveznék helyette, van itt olyan, aki foglalkozik ilyesmivel?
Az egyik ismerős lakásában ezt mutatták nekem, az volna a kérdés, hogy véleményetek szerint mi lehet?
Azt látom hogy igen "igényesen" megoldották, de az nem világos számomra, hogy ott egy kigyenlítő tartály (cirkó fűtés van) vagy a fürdőszoba lefolyó csövei áznak épp. Nektek mi a véleményetek? Sajna nem tudok nekiállni kibontani, meg az a kis leengedős szelepet sem értem mi a falban. (álmegyezet van, oda késöbb be tudok nézni majd esetleg)
"Csak az alattam lakó szomszédot sajnálom nagyon, "
Ez biztosítós ügy, be kell jekenteni. A szomszéd nem fog örülni, de a néhány tízezer, amit leperkálnak neki szemlélés nélkül, mégiscsak enyhíti a haragját.
Most ment el az előbb szerelő, 35 percet volt itt. Nem úgy mint a tegnapi kettő, akik talán ha 4 percet itt voltak, de köszönni sem tudtak.
A mai szerelő egymaga volt, és nagyon normális. Lehetett vele beszélni.
Amikor szétszedte a mérőnél az alsó és a felső hollandert, finoman, de szentségelt egy nagyot. Miért? Megmutatta, hogy belül a hollanderek, mind a kettő, az vízköves ott ahol a tömítés felfeküdne. A vízóránál szintén, a bemenő és az elmenő menetes résznél a felület, ahová a tömítés felfeküdne, elég szépen vízköves volt. Ezt tegnap nem ellenőrizte az a két agyhalott a szerelő, ezért szentségelt, hogy miért nem ellenőrizték ezt le. A mérőn ezt a két felületet finomreszelővel és csiszolópapírral szépen finoman megreszelte/lesimította, egész szép kis dzsuva jött le végül. Szép és sima lett a felület. Megmutatta nekem is, én is megsimítottam az ujjammal. Kicserélte az elmenő oldalon a visszacsapó szelepet is, mert régi is volt meg már nagyon látszott rajta az előző szivárgásból vízkőlerakódás is. Még egy új hollander toldatot is tett fel a visszacsapó szelepnél. Vélhetően az volt a hiba, és már két évvel ezelőtt is ez lehetett, hogy az évek múlásával elvízkövesedtek azok a részek (a pécsi víz az egyik legkeményebb víz az országban) és ezért már nem tudta megfelelően ellátni a feladatát, nem feküdt fel teljesen a tömítés, hiába tettek be újat. Ezek a tartozékok, a hollander, a visszacsapó szelep, ezek a 2006 szeptemberi kötelező mérőcsere alkalmával voltak újként feltéve. Azóta eltelt 18 év és a pécsi kemény víz hatása....
Még az a szerencse, hogy ez teljesen ingyenes történet, mert minden a Pécsi Távfűtő tulajdona.
Remélem most már nyugalom lesz végre itthon.
Csak az alattam lakó szomszédot sajnálom nagyon, és ez eléggé bosszant is, hogy akaratlanul, de kárt okoztam Neki a frissen, pár hónappal ezelőtt felújított lakásában.
Nem akarok untatni senkit sem a problémámmal, de a tegnapi hétfő délelőtti tömítés cserét követően, ma reggel már megint ereszt az a tömítés. Tegnap szinte óránként ránéztem, még este 10 órakor is. Addig nem volt szivárgás. Ma reggelre szépen eresztett, kábé 8-10 másodpercenként egy-egy csepp jött és cseppent le. Ma délután megint jönnek hibára, de azon gondolkodom, hogy nem lehet az hogy ez a vízóra a hibás valamiért? Talán picit rövidebb a menete és a hollander hiába van teljesen meghúzva, még kellene egy fél menetnyi magasság a teljes megszorításhoz? Ha ez van akkor a hollander már megszorul, nem lehet tovább húzni rajta de nem nyomja össze teljesen a tömítés. Vagy a másik lehetőség, hogy picit vékony ez a tömítés? 2 mm vastag.
Az ezt megelőző óráknál sosem volt ilyen hiba nálunk, tizen éven keresztül. De körbekérdeztem lakókat senkinél nincs ilyen hiba, óracserétől-óracseréig. A visszacsapó szelep és a hozzá tartozó szerelvények azok nem változtak csak az órát cserélik mindig. Ebből gondolom, hogy lehet hogy ez az óra valahogy hibás lenne az elmenő meneténél? Mert azóta van ez amióta feltették. 2019 szeptemberben.
Alattam lakóval is beszéltem, vasárnap kijavította az általam okozott leázást, lekaparta kiglettelte és újra festette. Hétfőn reggel elment vidékre dolgozni, abban a tudatban, hogy a PÉTÁVOS szakik kijavítják a hibát, minden rendben lesz, és csak pénteken jön haza. Most azon parázok, hogy ez az újabb szivárgás, ami láthatóan elég szépen csöpöghetett az éjjel, ez megint leáztatta-e? Ha így lesz, akkor gondolom nagyon fog örülni nekem.
Csak nálad van ilyen gond az egész társasházban ? Ha több lakónak is , akkor hamarabb bizonyítható a cég által okozott hiba ( nem megfelelő tömítés használata ) .
Ezt a leáztatást a társasházunk tömbbiztosítása fizeti a lakónak, de most azon agyalok, hogy mi van akkor, ha ezt a tömítéshiba miatti leáztatást - mivel már a második ilyen tömítés szivárgás volt amióta feltették az új órákat (2019 szeptemberben) - azaz 4,5 év alatt már másodszor, hogy a leáztatott lakó ezt a biztosítási pénzt, ezt átruházná a PÉTÁV felé, mert ez nem életszerű így, hogy 2 évente elszáll a tömítés. Vajon ezt lehetne? Talán kicsit észre térnének? Jó lenne egy ismerős ügyvéd vagy jogász aki tanácsot adna, de nincs. Nem is a biztosítás összege miatt, mert az nem annyira nagy összeg, maga az elvi hozzáállás meg egy kis felelősség érzet miatt.
Én is így gondoltam, de nem rakták be, csak a saját tömítésükkel dolgoznak. Az egy krémszínű és gumi tömítés.
Mindegy is, így marad most már. Egy újabb, másik fajta plombát raktak fel, egy kis 7 x 5 cm-es táblával, így ha akarnám sem tudnék most már ráhúzni a hollanderre. Nem lehet hozzáférni... A képen a vízkő nyomok, azok főleg az ezt megelőző 2 évvel ezelőtti szivárgásból megmaradtak.
Én vettem tegnap az OBI-ban elvileg ez klingerit lenne. Ha tiltott termék, akkor mért lehet még vásárolni?
Mivel melegvizes történet és PÉTÁV-é az óra is, ellentétben a hidedvizes órákkal ahol saját tulajdonban vannak a mérők, nincs hagyományos garancia, 1 év vagy ilyesmi, azt mondták ha megint szivárog, szóljak be a PÉTÁV hibabejelentőnek és jönnek megint cserélni. Ingyen van, nem kerül pénzbe. Na igen. Én meg 2 évente leáztatom az alattam lakót...
Egyébként eléggé barátságtalan volt ez a két szerelő. Normálisan beszélni sem lehetett velük. Kopgtak az ajtón, nyitom és köszönök ahogy illedelmesen kell, nyomulnak befelé, hol a kérdéses hiba...?- kérdezik...de köszönni azt persze elfelejtettek.
Beteszek képeket a tömítésről, amit vettem. Szerintem ez klingerites és hőálló is.
Van egy régi csempeszelep, kb.35 éve beépítve. Már alig engedi át a vizet. Ráadásul a csavarója az a szögletes szár vég is elmaródott.
Milyen lehetőségek vannak a javításra?
Talán egy erős svéd fogó ( csőfogó) és egy erős kézzel nyitható még.?
A másik megoldás hogy a szelepfelsőrészt kicsavarjuk,és a helyére egy új,vagy a dugó helyére,vagy a teljes szelep csere Ez utóbbinál kb. 50 cm hosszú vésés kell a falba.
Most mentek a PÉTÁV szerelők. 5 percet sem voltak itt.
Klingerites tömítőgyűrűt, ami vettem azt nem tettek be, mert azt mondták mivel azbeszt tartalmú tiltólistán van egy ideje már. Különben is, amíg lehetett használni régen, a tapasztalat az volt, hogy a folyamatos meleg hatására bele olvad a hollanderbe, nagyon nehezen lehetett kipiszkálni ha új tömítés csere volt. Én úgy tudtam hogy a klingerites tömítések kábé 90-100 fokig hőállóak.
Két tömítőgyűrű egymás fölé meg nem fért bele, mert az óra be- és elmenő csatlakozásánál szűrős alátát van már és azon is van gumi tömítés.
Maradt megint a klasszikus gumi tömítés és a para, hogy mikor fogom újra leáztatni az alattam lakót.
Köszönöm mindenkinek az eddigi segítséget és tanácsokat.
Várom a szerelőt, délelőttre ígérték. Azon molyolok, hogy esetleg lehetne az, hogy kettő tömítést is elbírna vízóránál a a hollander? Azért kérdezem, mert az ez előtti óránál (6 évet volt fent) sosem volt ilyen szivárgásos hiba, ennél meg 2 évente előjön. Tegnap megkérdeztem néhány lakót, náluk is van ilyen hiba? Sehol nem volt, tehát ez egyedi probléma. Nem annyira vastagok ezek a tömítések, talán kettő egymáson jobban tömít? Alul egy gumi és felette a klingerit? Majd rákérdezek a szerelőnél és ha lehet akkor így csináljuk.
Fürdőszobában a gégecsőnél a zuhanyfej csatlakozásnál is így tettem, kettő tömítés van, mert egy nem volt elég. Zuhanyfejet cseréltem nemrégen és az az előttinél elég volt csak egy gumi tömítés, de most kellett egy gumi és rá egy klingerit is, mert hiába húztam meg teljesen a gégecső hollandit, picit szivárgott mégis. Ebből gondolva talán itt a vízóránál is majd megoldás lehet ez.
Azért gondoltam valamilyen tömítőpasztára (is), hogy ha újra előjönne esetleg, hogy picit ereszt vagy szivárog a hollander tömítésénél, akkor talán megfogja és nem engedi ki a vizet és nem áztatom le újra az alattam lakót.
Sajnos ezekben a panel épületekben, nálunk legalább is igen, elég balfék módon oldották meg ezt a vizes blokkot, mert ha időnként ellenőrizni szeretném azt, hogy van-e szivárgás vagy ereszt-e kicsit, akkor időben észrevenném és nem áztatnám le az alattam lakót. 2 év alatt már második alkalommal. De ehhez minden ilyen ellenőrzés alkalmával le kellene bontani a fürdőszoba külső falán az előszobában lévő egy 2.1 m magas és 55 cm széles fémlapot, ami a vizesblokkot takarja. Alapból nem nagy meló, de 6 csavar tartja és a visszarakása a macerásabb, főleg ha egyedül próbálom, mert három kéz kell hozzá. Ráadásul tapétázva is van és sérül a tapéta is ilyenkor.
Azt meg tudja valaki még mondani, hogy a melegvízmérőket mennyi évenként cserélik? Azokat is 8 évenként?
Hidedvíz mérőknél ott tudom, hogy 8 év mert addig tart a mérő hitelessége és ezért kell 8 évente cserélni újra.
Ha engedi a szerelő akkor rábeszélem, hogy tegyünk ebből egy keveset a hollander belső menetére. Mert egyébként nem használnak semmilyen tömítőpasztát, csak natur rátekerik és meghúzzák a hollandert. Már az előző tömítés cserénél is kérdeztem, de azt mondták nem kell. (akkor még nem volt nekem itthon ez az FBS pasztám)
Ha megint gumitömítésre cserélnék, mert holnap délelőtt jönnek ki hibára, akkor adom a szerelőnek ezt a klingerites tömítést, hogy ezt tegye be inkább.
Hollanderre én is rá tudnék húzni, de nagyon passzentos a plomba vezeték és biztosan elszakítanám, ami ugye rongálás lenne és magyarázkodhatnék a szolgáltató felé, hogy nem lopom a melegvizet csak ráhúztam a hollanderre picit.
Érdekes ez, mert ezt a melegvízórát 2019 szeptemberében cserélték és ez most már a második szivárgás ennél az óránál amire kihívtam a PÉTÁV szerelőt. Két évente jelentkezik ez a hiba? Azért vagyok nagyon mérges, mert az alattunk lakót szépen leáztattam immár második alkalommal. Egy nagyjából A4-es méretű folt lett belőle.
Az ez előtti melegvizes mérőt nálunk 2012-bn cserélték, és 2012-2019 között nem volt ilyen szivárgás, ez biztosra tudom. Csak ez a mostani a bibis, amit 2019-ben tettek fel mint új órát.
Szomszédomnál (egyedül álló nyugdíjas idős hölgy) a hidegvízmérőnél volt egy ilyen szivárgás a hollandernél. A Tettye Forrásház (Pécs) ezt nem javítja, beszéltem velük, mert csak a társasház alagsorában lévő fő mérőóráig az övék, ezek a lakásokban lévő hidegvízmérők már a lakók sara. Jött egy szerelő, van a társasháznak fogadott vízvezeték szerelője, potom 3800 Ft volt egy tömítés csere kiszállással!!! Öt perces munka! Na de itt még nincs vége a történetnek, mert 5 napon belül be kellett jelenteni, hogy hozzányúltak a mérőhöz és új plomba is kell, mert a régi az ugye elszakadt. Bejelentettük (én segítettem ebben) ahogy ezt kell, szabályosan mint jogkövető állampolgárok, és fényképet is kellett csatolni arról, hogy láthatóan szivárgott és az óra állásáról is. Ezek után kijött a Tettye Forrásház szerelője (2 hét múlva) és 4600 Ft-ért (kiszállás + munkadíj + anyag) feltett egy új plombát. Ezt az órát ezt egyébként Ők szerelték be ebben a társasházban több lakásban is egyszerre, mert volt csoportos óra csere, 2021-ben. De mivel már elmúlt 1 év, már nem garanciális a részükről! Nagyon f@sza...
Egy filléres tömítés cseréje 8.400 Ft lett végül.
A többi topiktársnak is köszönöm szépen a válaszokat.
Kérnék egy kis segítséget. Panel társasházban a PÉTÁV melegvíz mérőn, az óra elmenő oldalén ami a fürdőszobai csap felé megy, van egy hollander ami megint csak elkezdett ereszteni. Szépen leáztattuk az alattunk lakót. Újból.
Két éve cserélte a PÉTÁV szakembere ezt a tömítést. Nem vagyok ebben szakember és ezért kérdezem: annyit lemértem, hogy a hollanderre 28-as kulcs megy rá kívülről. Remélem pontosan mértem le. Ez melyik méret lehet? 1/2"-os vagy 3/4"-os tömítő gyűrű kell hozzá? Vagy másik tömítés méret? Azért kellene pontosan tudnom, mert elmegyek holnap délelőtt az OBI-ba venni tömítést, próbálok Klingerit tömítést venni, mert talán az ellen állóbb melegvizes tömítésként, talán később kezdi el engedni a vizet. Amikor a PÉTÁVszaki 2 évvel ezelőtt cserélt tömítést, arra biztosan emlékszem, hogy az fekete színű volt és gumi tömítés volt. Hétfőn jönnek csak ki hibára, addigra próbálok venni én magam minőségibb tömítést, mert lehet megint csak azt a gumitömítést hozzák hétfőn, de tudnom kellene a méretet, melyiket vegyem?
Ha valaki tud addig segíteni azt nagyon megköszönöm.
A termosztát belsejében található egy narancssárga potméter, amelyet csavarhúzóval lehet állítani. Amennyiben a potmétert óramutató járásával megegyezően forgatja el, úgy a kijelzett hőmérséklet kis idő elteltével módosul alacsonyabb hőmérsékletre, ha óramutató járásával ellentétesen forgatja el, akkor magasabb hőmérsékletre.
A következő problémám lenne. Van egy sima Q3 as termosztátunk a hálószobában. Pár napja vettem észre hogy nem a valós hőmérsékletet mutatja, hanem vagy 5-8 fokkal alacsonyabbat. Azaz kb. 22-24 helyett 14-15 fokot. Elemet cseréltem, de nem javult meg. A másik 3 helyiségben ugyanilyenek vannak azok a helyeset mutatják. Mi lehet a baja? Vajon kuka vagy csak valami elállítódott? Előre is köszönöm a választ!
Szia! Te a kondenzvíz szivattyúra gondolsz? Az is van a kazán alatt, de en a ház sarkán lévő szennyvíz aknában lévő átemelő szivattyúra gondoltam. Köszönöm
Valamint az összes áramkör 1 FÍ relén keresztül kapja a tápot ? Ha igen ,én a kazán körbe beépítenék egy másik FÍ relét , amit az elosztóban egy átkötéssel a másik FÍ relé betáp oldaláról táplálnák meg ( gondolom oda érkezik a betáp kábel ) . Így a hibaáramok nem adódnának össze és nem oldana ki a jelenlegi FÍ relé . Vagy elég lehet a megfelelő típusú és kioldóáramú is .
Sziasztok! Ismét én csak nem a bojler leengedesi kérdéssel, mert sajnos hiába szereltek fel a kondenzációs kazánt, meg mindig/ vagy újra a villanybojlert használom. A kondenzációs kazán random módon leveri a fi relét, amikor a szennyvíz átemelő szivattyúnk bekapcsol. Sehol nincs hibaáram, és csakis akkor veri le a fi relet ,ha be van dugva a Vaillant kondenzációs kazán. Valaki hasonlót tapasztalt már? Köszönöm
újfent kéne egy kis segítség. szóval víz sarokszelepcsere.
kitekertem a régit, nem volt vele gond, vízpumpafogóval hamar kijött. viszont meglepetésemre nemcsak a rossz sarokszelep jött ki, hanem egy pár centis réz közdarab is... szóval megvan a régi sarokszelep ami össze van rakva egy közdarab-toldóval. nemtom mi a hivatalos neve.
az új sarokszelepet nem bírom becsavarni mert ugye nem ér el a falban lévő csőig...
szerencsére van itthon satu, szétszedtem a régi sarokszelepet+közdarabot.
összeraktam az új szelepet+régi kozdarabot, minden fain. itthon csak kóc volt mint tömítés így azt használtam. pénteken raktam össze de gyanús volt mert még ma reggel is nedves volt a csempe...gondolom nem jól raktam össze/kevés volt a kóc és szivárgott.
szóval víz elzár az új sarokszelepet hamar kitudtam csavarni, viszont a közdarab nem akar kijönni, becsavartam a régi sarokszelepet, avval hátha kihúzom de avval se jön. szóval a kérdés hogy:hogy szedjem ki a közdarabot? azt is kóccal raktam össze, lehetséges hogy már megszívta magát vízzel és ez az ok? őszintén én most nem is látom, hogy itt szivárgott a sarokszelepnél, vagy a közdarab és a vízcső között..
verjem le a csempét és véssem ki vagy mit csináljak hogy tuti-szivárgásmentesen rakjam be az új sarokszelepet?
Tekintve hogy 99% eséllyel nem fogod használni az elkövetkezendő 10 évben, én leengedném.
Zománcos a belsejük, olyan nagyon elrohadni nem fog az.
Nekünk van több telephelyünkön időszakos használattal, téli leengedéssel (fagy miatt) bojlerünk, több 10 évesek, semmi bajuk.
Ha nagyon parázol akkor ki is lehet szárítani, de teljesen feleslegesnek gondolom. Én tuti nem rohasztanám bele a vizet, hogy aztán lapátolhassam a szart belőle 10 év múlva....
Gondolom az is lehet egy plusz jó indítás az újrahasználatra , akkor is minden vételezőponton ki kell elégségesen folyatni a vizet , hogy a frissen felmelegített víz mindenhol kivihesse az esetleges pangó vizet a rendszerből , ha volt olyan hely a csővezetékben .
Igaz...de az is egy opció, hogy az első használat előtt minimum 60 fokra állítani a hőmérsékletet. Már az is elég, hogy az esetlegesen kialakult problémák orvosolásra kerüljenek. :-)
Ha a párod kompótot tesz el , mit csinál ? Dunsztolja , hogy ne romoljon meg a kompót ( ne csírásodjon ) . Ha a bojlert az utolsó felfűtésnél magas hőfokra fűtötted volna fel ( 80°C ) , akkor nem lenne gond a benne álló vízzel sem akár évekig is , mint a kompót esetében .
Szerinted a legionella - fertőzés ellen miért javasolják hetente a magasabb hőfokra felfűteni a bojlert ?
Sziasztok! Vízaknában szerelvények terén van jelentősége, hogy sárgarézből vannak az idomok vagy horganyzott acélból? Azon túl, hogy a réz vagy 2,5x többe kerül...
Sziasztok! Futeskorszerusites volt nálunk, kondenzációs kazán lett kiépítve, ami adja ezentúl a meleg vizet is. Eddig villanybojlert használtunk. Biztonság kedvéért fent hagyta a mester,ha bármi lenne a kazannal, meleg vizet tudjunk vetelezni a villanybojlerből. Csapok kizárásaval lehet állítani,hogy a kondenzációs kazánbol vagy a villanybojlerből jöjjön a meleg víz. Mit gondoltok, ha nem használom a bojlert (csak ha meghibásodások a kazán) akkor a benne lévő vizet leengedjem, vagy hagyjam benne? Melyik karosabb neki hosszútávon? A bojler az elektromos hálózatról le lett választva, tehát nem fűti fel magát értelemszerűen.Köszi a válaszokat.
Talán két valami horgas/peremes izét alulról feldugva megpróbálnék beleakadni a beletört csonk felső, azaz a csapba belógó végébe. Azért kettővel, mert ha csak eggyel próbálkozol, akkor esélyes, hogy féloldalasan mozdul, ha mozdul, és akkor magát szorítja be. Talán zéger gyűrű fogó, vagy ilyesmi.
Esetleg valami nem csúszós gumiba burkolt ujjal, vagy rakodáshoz használt tapadós kesztyűben megpróbálnék egy ujjal benyúlni, és úgy kihúzni. Amúgy normál esetben nem kell egy ilyen o gyűrűs kifolyócső kihúzásához, vagy betolásához nagyon nagy erő. Ha nem valami baleset miatt tört bele, hanem mondjuk csak simán cserélni akarta valaki, akkor az jó alaposan be lehet rohadva, vízkövesedve, úgyhogy az egész csap megérhetett a cserére. Lehet kapni Mofémben nagyon hasonlót, a Kludi biztosan nem gyárt már ilyet.
Ha nyiitott a rendszered és a tágtartály felé légtelenedik, akkor lassú töltéssel.
Ha zárt, akkor egyenként az összes magasponton(ami lehet radiátor vége, automata légtelenítő stb) ki kell engedni a levegőt úgy, hogy folyamatosan jöjjön a víz belőle.
Megvígasztallak, mert felfűtés után lehet el kell játszanod többször.(termikus légtelenítés)
Igen, mutattam neki a fényképet a meglévő radiátorszelepről.
Valami nem stimmel vele. Amúgy nagyon szívélyes ember.
peterch,
van itthon 10-es réz toldóm, csak nem akartam toldani. Holnap megnézem a helyi boltban is ezt a szelepet, csak itt még annyira sem értik amit mondok, és még nem is szívélyes a manus...
Lehet,hogy van otthon is egy gumidugó megfaragva(pl. boros palackhoz való) akkor azt "kifúrva" egy pl. 6x50-es csavar átdugva + alátétek + anya bedugva anya megszorítva, akkor betüremkedik a két O gyűrű közötti térbe. Csappal nyomás alá helyezve enyhén mozgatva (dugattyú) kijöhet.
Helyén hagyva a csaptelepet talán valami belső csapágylehúzó-szerű dologgal, ha lenne és odafér. Esetleg valami vékonyabb pontozó, fémvéső, kalapács, vékonycsőrű fogó, ha van hely és kedv küzdeni, de kérdés, milyen vastag a cső fala, mennyire erős. Leszerelve, munkaasztalon, rögzítve, sokféle módszer lehet, kérdés, mire vagy felkészülve. Én valószínűleg kukáznám.
Na, vettem az Üllői úti boltban -18. kerületben- TeSa radiátorszelepet.
Mondanom se kell, hogy nem értette amit mondtam...
Előzőleg megmértem a régit, -35mm a hossza- de az eladó váltig állította, hogy csak egyféle méretben van, és az 25mm.
Mivel a tulaj is velem volt, és szerinte jó lesz az, így megvettük. Toldót is adott hozzá az amúgy nagyon kedves eladó. Már csak az a bajom, hogy azzal meg hosszú lesz...
Komolyan mondom, nem értem, hogyan nem tudhat arról, hogy gyártanak kétféle méretben is. Pedig nem új a bolt, én magam pedig kb. 10 éve ott vásárolok.
Gondolom a " jó időben 20x-os d? " azt jelenti , hogy az ívet az ötrétegű átmérőjének a 20-szoros értékével kell meghajtani , meleg nyári napon a KPE végett . 26mm-es cső esetén a 90°-ot 520mm-es ívben kell meghajtani .
De lehet , hogy tévedek és másra gondolt , akkor bocsi !
Igen közben agyaltam, hogy kpe cső is meg tud az alap alatt fordulni, csak ásni kell még. Csak olyan magas a talaj+esővíz most, hogy kellemetlen így még.
Az más kérdés, hogy amikor a nyaralót téliesítem, akkor valószínű marad majd víz a kpe alján, ahol az alap alatt átmegy, de minden igaz 90cm+ mélyen lenne az.
Köszi! Kpe védelemnek nem lesz jó, mert pont az ötrétegű hajlékonyságát használnám ki. A konyhában a fal mellett menne le és az alap alatt fordulna be a földbe. Ahogy néztem a kpe-nek elég nagy hajlítósugár kell még, hogy átérjen az alap alatt.
Ahogy nézem gégecsövekben is lehet vezetni, az már megfelelő védelem lesz?
A 25-ös kpe-t átváltani milyen ötrétegű a passzoló? 20-as?
Ha kihúzod a teleszkópot (kihúzod teljesen a sínt, mint amikor használod a berendezést) és kiszeded belőle alul a szűrőket (úgy látom csak zsírszűrő van benne), akkor alulról felnézve (zseblámpa) látod, hogy hol vannak a rögzítő csavarok.
Legalábbis nálunk így volt, szerintem ez is hasonló lehet. Egy próbát megér.
Hajdu bojlerünk van. Kitakarították, fűtőbetétet, hőfokszabályzót és az alját (szigeteléssel együtt) kicserélték. Egy hónapig működött rendesen, de most időnként a hőkioldó lekapcsol. Visszakapcsolás után újra megy 1-2-3 napig.
Egy nyaralónál szeretném lecserélni a szivárgó vas nyomócsövet. Kpe csövet gondoltam vinni, majd az alap alatt a konyhába kell felvinnem. Ott a kanyargás miatt át kell váltanom ötrétegű csőre. Olyan kérdésem volna, hogy elvi síkon sima 5 rétegű csövet fektethetnék földbe is, kpe helyett? Árban mintha nem lenne nagy különbség a 25-ös kpe és a 20-as ötrétegű között, viszont kevesebb idom kellene.
Ezt a szagelszívót szeretném kiszedni, oldalt nincsenek a szekrényben csavarok kívülről, ez a használati szerint belül van felszerelve sínre, de ahhoz nem férek hozzá, nem tudom hogy kell leszedni a felette lévő fém takarólemezt. https://ibb.co/vmrZBbL
Sziasztok, korábban írtam hogy veszünk egy házat, amiben állítólag nem jó a melykuti szivattyú. Még nem nezegettuk konkrétan, még nincs a nevünkön a haz, de, ha esetleg tényleg szivattyút kell venni, tudtok ajánlani megbízható típust? Most a házban én egy Straus melykuti szivattyú dobozt láttam, valószínű az van most lent. Erről mi a vélemény?
Köszi, pont ilyen. Sikerült körömkefével annyira megkefélni:-), hogy jelenleg átengedi a vizet rendesen. Betekertem fekete fóliával a csészét, hogy ne érje fény és ne algásodjon.
Elzárod a csapot a bojler előtt , hogy a hidegvíz ne tudjon bejutni a bojlerba . Kinyitod a problémás csaptelepet , csak a melegvizet . Némi víz kifolyik , tehát nem lesz nyomás alatt a bojler . Utána egy darab tömlő segítségével a hidegvizes oldalról ( ha van a közelben egy másik csaptelep ) megnyomatod a problémás melegvizes oldalt ellennyomással , tehát a dugó kimozdulhat , ha szerencsés vagy . :-)
Ha nincs a közelben, csak az a hely , ahol a csaptelep van , akkor sajnos lekell szerelni a csaptelepet és úgy megpróbálni . :-(
A falban van a cső, nem látható az elágazás, csak a cső vége jön ki a falból, amire a csaptelep kerül ezért érdekelne, hogy milyen módszerek vannak, amikkel bontás nélkül lehetne kezdeni ezzel valamit.
mivel azt írod , hogy csak egy csaptelepnél van gond , akkor azt a leágazást kellene megtalálni , ahonnan indul a problémás ág . Ott lehet egy részleges dugulás . Hogyan van megoldva a leágazás ? Oldható , vagy nem ?
Ha egy csap gyengébben folyik, mint korábban (csak a melegvíz, és ugyanarról a bojlerről egy másik csapon jól folyik ki a melegvíz), és a csaptelep csere nem segített, akkor mivel érdemes még próbálkozni, mi lehet a probléma?
A egy alapbojlerben a fútőszál ki-be kapcsol hőfokra, nem érdekli, kicseréled-e közben a vizet. Ha nem használod lassabban hűl, ritkábban kapcsol. Nyilván ha leengeded a vizet teljesen, előtte kikapcsolod a bojlert.
Az lett a megoldás hogy feltöltötték a földfelszini tartályokat ameddig csak lehet és szoltak a lakosoknak (is) hogy vegyék talarékra magukat 1-2-3 napig amig levonul a cián.
A baj inkább ott lesz hogy nagyobb lesz az utcai nyomás mint a csőben lévő és a mikrorepedéseken visszafelé fog/szivároghat a viz ami fertőzést okozhat.
Anno amikor a cián levonult a tiszán ki akarták kapcsolni a vizparti településeken a vizszolgáltatatást de a VCSM-ek kézzel-lábbal tiltakoztak, hogy azután jön majd a várhas meg a szalmonella a visszaszivárgó fekália miatt.
A fotón látható vízszűrő betétből hogyan lehetne eltüntetni a beleszáradt algát? Sajnos érte a fény egész nyáron kint az udvaron, a télen meg szépen beleszáradt az alga, és annyira eltömítette hogy nem megy át rajta a víz. Már egy hete áztatom ecetbe, ill. kefével is próbáltam eltávolítani de nagyon makacs. Hirdetésből vettem(vessek magamra:-), így nem találok hozzá betétet.
Ha huzamosabb ideig nincs víz az utcában (2-3 nap előre láthatólag) akkor áramtalanitani kell az elektromos bojlert, vagy üzemelhet úgy is, hogy nincs bejövő hideg víz?
Én a Muszkli gélről beszéltem, a granulátumot nem ismertem. De most rákerestem, és megvilágosodtam. Persze olyat már biztosan nem veszek. Én valami másmilyen nevű granulátumot használtam, az nátrium-hidroxid volt, de talán kétszer pucoltam vele mikor megadta magát a mosdó szifonja, azóta nem is nézegetem a granulátumokat. A gélben nem tudom mi van, de az teljesen korrektnek tűnik, persze azt is megfontoltan használom, és nem hagyom napokig a szifonban.
Ami a csöveket illeti itt a kolléga felvetésére, a lakásokban azért már PVC van és tudomásom szerint a házak többsége is kicserélte a gerincig.
Ha normálisan meg van csinálva PVC-vel, az nem dugul el úgy, hogy az egyszeri Rothenbergeres duguláselhárító ne tudná kitisztítani. Saját példa: nálam is eldugult a mosogató, karácsonykor. A duguláselhárító bedugta a csőgörényt, akkor lefolyt, de ahogy visszahúzta, egyből eldugult újra. Megállapítottuk, hogy ez menthetetlen. Jan 1-én ástam ki a csövet, eternit volt a föld alatt. De még csak nem is ez volt a probléma, hanem ahol a függőleges strang átváltott vízszintesbe, ott egy öntöttvas könyök volt, ami a rozsdától teljesen beállt, tönkrement. Hiába volt a lakásban végig PVC, ez az egy idom megpecsételte a lefolyó sorsát.
A másik, hogy volt egy rész, ahol mindig eldugult (az udvaron, a fő gyűjtő). Womás kitakarította, de fél év múlva újra eldugult. Be lett kamerázva - gyökérbenövés. Kiásásnál kiderült, hogy bár a fő gyűjtő már KG cső volt, az egyik mosogató strang még eternit, és a kettőt teljesen bénán kötötték össze (betonnal körbekenték), ahol a gyökerek rést találtak.
Én a Muszklival nagyon ráfaragtam. A granulátumot beletöltöttem a zuhanyozó lefolyójába és úgy belekötött (szó szoros értelmében, mint a beton), hogy kalapácsal kellett kiverni a szifonból. Nagy szerencse volt, hogy nem tört a szifon idom is darabokra. Soha többet!
Egy apró probléma megoldásában kérném a segítségeteket. Van egy kis kondenzvíz szivattyúm amiről a gyári vékony szilikoncsővel vezetem a vizet be egy 32-es PVC csőbe. Jelenleg ez nagyjából annyit jelent, hogy a szilikon csövet simán bedugtam a PVC-be nagyjából 10 cm hosszan. Van valami biztosabb megoldás/idom, hogy normális zárt összeköttetést tudjak létrehozni?
Ha már teljesen eldugult a cső, akkor annak csak a fizikai kipiszkálás segít. Szerintem. Én megkímélném a konyhát, magamat és a mamát is a további pacsálástól, főleg erőteljes vegyszerekkel.
Amúgy nem is igen tudhatod, hogy mi okozza a dugulást, zsírosodás, csont, esetleg a szifonon túljutott idegen dolog, vagy ezek együtt. Éppen a Wekerlén mesélte a házinénim, hogy ő egyszer véletlenül beöntötte a WC-be a felmosórongyot a felmosóvízzel együtt. (Első emeletről beszélünk.) Nála simán átjutott a bűzelzárón, és valahol a földszinti lakó után akadt meg a csatornába tartó szakaszon. Gondolom ott volt valami szűkület, vagy pangó szakasz, vagy sérült a cső. Úgy merült fel a dolog, hogy megkérdeztem, miért nincsenek köszönőviszonyban az alsó szomszéddal? Biztosan mély nyomot hagyott bennük, amikor az elsőn lehúzott cucc kikandikált náluk a retyóból. :-)
A szódabikarbóna az ugye lúgos kémhatású, azért jó gyomorégésre is. Az ecetsav az meg ugye savas kémhatású. Amikor összeöntöd, szépen pezseg, ilyenkor gondolják a népek, hogy milyen jól pucol. Ezzel szemben ilyenkor azt látod, hogy széndioxid keletkezése mellett közömbösítik egymást.
Szóval külön-külön mindegyik kiváló tisztítószer, összeöntve meg nem ér egy kalap szart sem. Nem tudom honnan születnek az ilyen urbánus legendák, meg az olyanok, hogy ha ég a gyomrod, akkor citromos vizet kell inni, vagy a szódabikarbónához citromlevet kell önteni mielőtt megiszod, stb.
De ha már szóba jöttek itten a vegyszerek, sokan nem tudják, hogy az egyszerű trisó (trinátrium-foszfát, Trisó 500 gr (takaritok-boltja.com) ) is igen jó univerzális tisztító anyag, főleg mosó, vagy mosogatógépekhez. Kipucolja azt a zsíros, mosószeres letapadt kulimászt, meg vízkövet. Én mosógépnél használom, néhány havonta, félévente beöntök a dobba egy fél csomagnyit, és utána megküldöm a legforróbbra állítva egy jó hosszú programmal. Jó régen ajánlotta anyámnak a mosógépszerelő, amikor kérdezte, hogy mit vegyen a tisztításhoz. Olyan, aki nem csak olvasott róla, hanem szétszedve is találkozik gépekkel, szóval ő mondta, hogy az össze többi nagyjából parasztvakítás, vagy legalábbis pénzkidobás. Ez amúgy végigpucolja a csövet is.
Persze ez most rajtad éppen nem segít, de ha túljutottál a bulin, akkor megkönnyítheti a további életedet. :-))
"esetleg egy pici vizet utána, hogy valamennyi túljusson a szifonon" - ezt a részt nem értem csak, hiszen a falban van a dugó. Nem lehet az egész lefolyót kihagyni és egyből a fali csatlakozóba önteni? Vmi tölcsérrel csak meg lehet oldani.
Az a baj ezzel a lefolyótisztítóval, meg az összes többivel, hogy a beállt dugulásnál már nem ér semmit. Ugyanis ha nincs minimális átfolyás sem, akkor már el sem jut a dugóig az anyag, hanem előbb megáll valahol a csőben.
Amit mutatsz, az is nátrium-hidroxidos, szóval vigyázva. A fémet biztosan tönkreteszi, és azért sem tenném tűzbe a kezem, hogy ha a régi eternitcsőben pang, akkor azt nem kezdi-e ki, esetleg az illesztéseknél.
Én ezért használom időnként a muszklit, beöntöm, esetleg egy pici vizet utána, hogy valamennyi túljusson a szifonon, és aztán állni hagyom gondolom formán úgy félórát, órát. Ha hinni lehet a leírásnak, akkor a tisztító is ott ül meg, ahol a szmötyi. Utána megküldöm jó forró vízzel, tele engedem a mosogatót bedugaszolva, aztán kiveszem a szűrős dugót, hogy minél nagyobb svunggal öblítsen. Eddig bevált.
Nagyon köszönöm a tippeket! Jogos felvetés, hogy külön megy-e végig a konyhai cső, ha belegondolok, a 3 méter görény már rég a fürdőben kellett járjon, ahol meg nincs probléma. Vagy esetleg maga a csőgörény behatolása még nem garancia semmire? Az egész pár mm, nem várható el a víztől, hogy szívószálnyi résen átfúrja magát úgymond. Lehet csak ügyetlen voltam vagy nem elég kitartó és még tekergetni kellett volna. Az igazi az lenne ha közben menne bele víz is, slaggal próbáltam de egyből visszafolyt, nem akartam eláztatni a konyháját szegénynek.
Nekem muszkli van itthon ( Mr. Muscle Lefolyótisztító, 1 l Vásároljon tartósan kedvező áron online is | dm.hu ), de igazándiból nem nagyon van rá szükségem. Ha használom, akkor én is úgy, meg akkor csinálom, mint ti. Nem olyan brutális mint a granulátum, ezen kívül elég sűrű a cucc, és ott ül le, ahol a dzsuva is, aztán mindjárt oldja is. De szerintem egy jó alaposan összeállt mocsokkal ez sem nagyon boldogulna, annál marad a szifon szétszedése, esetleg a görényezés, meg a helyes lefolyóhasználat.
Sokat számít a rendszer kialakítása is. Nálam egyrészt adta magát, másrészt úgy lett kispekulálva, hogy a konyhai lefolyó is a fürdőszobai csőbe csatlakozik, de csak rövid 60-70 centi az a szakasz, ami csak a konyhai mosogatóból jön, mielőtt csatlakozik a fürdőszobai részhez. A rendszer legvégén a mosógép csatlakozása van, így az teljes hosszában végigmossa a csövet, aztán a zuhany is hamar beletrafál. A múltkorjában a függőleges lefolyócső cseréje miatt szét lett szedve a strangba csatlakozó bekötés, akkor megnéztem, kb. 2-2,5 évi használat után semmi lerakódás nem volt azon a szakaszon, gyakorlatilag olyan tiszta volt a cső, mint újkorában.
Nagyobb munka lenne, kazáncsere. Érdemes ilyenkor több helyről is árajánlatot kérni? Az ugye plusz idő, hogy több embert kihívni, hogy nézze meg,mit kellene csinálni. Lehet érdemi különbség az ajánlatokban, vagy úgyis kb. a piaci áron csinálja mindenki?
Évente egyszer , vagy kétszer használja a párom , amikor úgy érzi , hogy szaga van a lefolyónak . A szifonba beleszór egy keveset , majd gyorsforralóval felforralt vízzel nyakonönti . Pezseg egy darabig , majd át öblíti melegvízzel és mosogatószerrel .
Egy fürdőszobai mosdó krómozott réz szifonjába került a tapasztalat. A műanyagot valóban nem bántja, legalábbis nem vettem észre. Mondjuk azóta nem is használok granulátumot. De ha tényleg nem spórolsz a forró vízzel meg a mosogatószerrel, akkor bőven elég, ha mondjuk negyedévente egy kis muszklit töltesz a lefolyóba, már csak a saját megnyugtatásodra. Hasznos az is, ha a hosszúhajú, nőivarú családtagoknak megmutatod oktatási célzattal a szífonból kivett hajcsomót. Szintén tapasztalatból hallottam. :-)
A legjobban akkor jársz, ha szakembert hívsz. Rendes duguláselhárítót, akinek megfelelő felszerelése van, nem csak a fusizó vízvezetékszerelőt, fúrógéppel megtekert barkácscsőgörénnyel. Már csak azért is, nehogy esetleg szétverje valaki a régi csövet. Ami azért sanszos lehet, mert szerintem a Wekerlén még jószerivel a régi eternitcsövek vannak. Ezen kívül rendes felszereléssel, toldóval egy-két emeletet simán átér, illetve elérhet a földszintre a csatorna bekötéshez is.
... A bő forróvízzel, sok mosogatószerrel mosogatunk, nem langyos vízben éppen csak leöblítünk mantrát meg majd mondja ékes szavakkal. :-)
A granulátumos lefolyótisztítóval csak csínján! Nagy valószínűséggel nátrium-hidroxid, és nem csak a zsíros szmötyit, hanem a fémeket is szétmarja. Amúgy tényleg kipucolja a hajas-szappanos dzsuvát (is). Tapasztalatból hallottam :-)
Beleszórsz a lefolyóba a granulátból , majd forróvízzel leöntöd . Ha kell , megismétled párszor . Ablakot nyissál , vagy szagelszívót , digesztort kapcsold be . :-)
És biztos, hogy a mosogató a fürdőszobai lefolyóba csatlakozik? Nálunk pl. lakásonként 2 strang volt, 1 a fürdőszobához, 1 csak a mosogatóhoz, pedig általában a egymás mellett volt a két helyiség.
Van valami tippetek, hogy a neten hozzáférhető rengeteg gázszerelő közül hogyan lehet jó szakembert választani? Mire érdemes figyelni, minek érdemes utánanézni? Pl. regisztrált gázszerelő, ilyesmi.
Igen, ezt ajánlották és vettem meg. A csatlakozó csonkok mérete és iránya sajnos nem a megfelelő helyen vannak (lsd a feltett kép). A méretet szig szalaggal felturbóztam, de az irányán nem tudok változtatni, és a hozzá vezető gégecsövet is cserélni kellene. Sajnos ez csak CIGÁNYMUNKA!!!!
Ideiglenesen működik, próbálom továbbra is az eredeti(hez hasonlót) beszerzését.
Van egy régi rendszerem, tetőtérben radiátorok, főldszint padlófűtés 2 külön C18 (21?) kazánokkal még a régi "békebeli" szürke csövekkel.
Gondolom az osztó-gyűjtőre csatlakoztatott slagokkal oldanám meg, de abban nem vagyok biztos, hogy melyik irányba öblítsem. Tehát amerre üzemszerúen áramlik, vagy visszafelé? Melyik mód nem viszi a kazánba a dzsuvát? A kazánok a visszatérő végén vannak. A radiátorokat festés miatt most leszereltem, kislagoltam, jó sok dzsuva volt bennük, még darabos is, ezért öblíteném át a padlófűtést is.
Vagy van rá módom, hogy a kazánokat kizárjam, és a csak a csőrendszert öblítem, majd utána a kazánokat.
Utána érdemes-e valami csodszert tenni bele? Szűrőt nem kapna, eddig is elvolt nélküle. (kb. '85 óta), bár 2009-ben volt egy radiátor festés, gondolom, öblítés is.
Ha odafigyelve olvastál , akkor láthattad , hogy mindent idealizáltam , téli fűtésszezon, hatásfok , őrláng fogyasztása . Végül kiderült , hogy nem őrlángos volt a kazán . :-)
Mind egy , ha már gáz , akkor minimális teljesítményre képes gázkazánt kell választania !
Nálam a turbós csak a HMV-t készíti , így 73 m3 gáz fogyott a múlt szezonban . Ha felfűtést végez , akkor legalább 20 percig üzemel .
Akkor vedd úgy , hogy napi 2 m3 gázt fogsz vele átlagban elégetni . :-)
Gondolom a mostani kazánod is szakaszosan nagyon röviden fűtött , ha kis hiszterézisű a szobatermosztátod . Vegyél újra gázkazánt , amit kinéztél az tud elég jól lemodulálni .
Hogyan tudod a minimális teljesítménynél 1,9 kW-os kazánt úgy beállítani , hogy a tél nagy részében, amikor nincs 0 °C alatt a hőmérséklet folyamatosan , hogy tovább üzemeljen ? Maximum , veszel egy primitív szobatermosztátot , aminél a hiszterézis magas . Akkor viszont nem lesz komfortos . :-(
A mellékelt fotón lévő szennyvíz elvezető szerelvényt keresek, a boltosok csak néznek, nem ismerik ezt a 2 csonkkal rendelkező műanyag elemet.
Mosogatóra csatlakozik, az egyik csonkra a túlfolyó van kötve, a másik csonkra a mosógép vízelvezetése csatlakozik.
Amelyet ajánlanak, a csonkok iránya nem egyezik meg a kívánttal, ráadásul az átmérő is eltérő. Nem beszélve a felerősítésmódjáról, mert ezeknél a műanyagba csak egy reizer csavarral fogatható fel. Az eredetiben legalább van egy M5-ös anya, mely kiszakadt, ezért kell cserélni.
20 éves nyílt égésterűd van és azt akarod lecserélni . Igaz ?
Az még őrlángos , gondolom én . Ha igaz , hogy évi 300m3 gázból kifűtöd a lakást , akkor számoljunk !
A kazánok közti különbség .
Nyílt égésterűnél az őrlángra napi 0,2m3 gázt számoljunk és " csak " 180 napos fűtésidényt . Az 180 x 0, 2 = 36 m3 gáz .
Hatásfoknál a jelenlegi kazánod 264m3 gázból csinál 264 x 9,45 x 0,8 = 1995,84 kWh meleget . Mivel mindjárt írják egyesek , hogy az őrláng melege is ott van , akkor legyen 2100 kWh .
Az új kazánod ezt a hőt megtermeli : 2100 : 0,92 hatásfok = 2282,6 kWh , ezt osztjuk a gáz égéshőjével 10,75 , az annyi mint 212,34 m3 gáz az új kazán esetében .
Tehát átlagosan napi szinten 212,34 : 180 = 1,18 m3 gázt fogsz elégetni . Ez az új kazánod esetében kevesebb , mint 1 óra üzemidő naponta .
Kérdezem én , hányszor fog naponta 1-2 percet üzemelni a kondenzációs kazánod ?
A kérdés költői volt. Tudható, hogy nem a készülékben volt a hiba. Csak nehéz rávezetni a kollégát, ha már egyszer eldöntötte, hogy kazán lesz akkor kazán lesz.
Nekem van radiátoros fűtésem , meg klímás fűtésem és fan-coilos napkollektoros fűtésem is . Nekem a klíma által stabilan tartott hőmérséklet ugyan úgy megfelel , mint a radiátoros gázkazánnal . Nem zavar nálunk senkit sem a légmozgás . Mivel nagyon jól hőszigetelt a ház , így észre sem veszed , ha fűt a klíma . Abban az esetben lenne jogos amit írsz , ha egy házról lenne szó hőszigetelés nélkül . Ott biztosan nem lenne komfortos , mert a külső falak végett a házban nem lenne egyforma a hőmérséklet , főleg a falak mentén . Ott valóban jobb megoldás lenne a padlófűtés .
Nekem a bátyja, a Victrix Zeus 25 van már 4 éve. A német neve ellenére olasz termék. Meg vagyok elégedve vele. Mielőtt beszereztem, hosszasan konzultáltam a gázszerelővel és azt a következtetést vontam le, hogy nem mindegy, melyiket választod. Hosszú távon nem.
Csak kijön az a hajóút amit lejjebb írtam még így is. Ráadásul van egy klíma már a falon. Ráadásul nagyvonalúan számoltam (hülyeség). Ráadásul az egyikkel néhány perc telefonálás a másikkal hatóságis hercehurca az idegeskedés.
Mindenki úgy dönt ahogy akar.
Bárcsak az én zsebemben landolna az a lóvé amiket ilyen módon szórnak szét a polgárok. És még csak simabeszédű gázkazánügynök sincs a képletben.
Szerintem mindegy, hogy melyiket veszed, bár nem vagyok szaki. Azt végig számoltad már, hogy mennyibe fájnak illetve mivel járnak a különböző verziók? Tehát klímás, gázos, vagy elektromos fűtés játszhat. Van ugye az, hogy mennyibe fáj a berendezés, mire üzemelni kezd, illetve milyen fenntartási költségekre számíthatsz mondjuk 5-10 év távlatában nézve.
Nagyon köszönöm, hogy válaszoltál. Időközben beszéltem itt egy szakemberrel, aki szinte ugyanezt javasolta. Inkább arra vonatkozott a kérdésem, hogy nem lehet-e gáz abból, ha én "végérvényesen" lezárom ezt az összefolyót. Ugyanis a duguláskor a vízmű minden adandó nyíláson próbált benyomni vizet, hogy elhárítsa a dugulást. Ezen is, sikertelenül. Aztán kiderült, hogy az ezer éves eternit cső, ami az utcára vezeti a szennyvizet a csatornába, be volt rogyva.
Szóval, esetleges dugulásnál, nem fogják keresni, hogy onnan is próbáljanak beavatkozni? Bár gondolom nem.
A szagok átmennek még az aljzatbetonon is. Egyszer kell feltörni az egéset és kivinni. Utána még a falakra is felszívódhat a nedvesség és a szag, de érdemes KIVINNI és eltakarítani.
Tudnátok nekem tanácsot adni? Egy panelház egykori mosókonyháját sikerülne megszereznem tárolónak a panelekben szokásos kerítéshálóval elkerített fakk helyett.
A dolog szépsége csupán az, hogy kb. két éve a helyiség padlóösszefolyójából tört fel a fekáliás szennyvíz egy dugulás alkalmával.
A helyiségben lévő falikút évek óta leszerelésre került, a vízcső ledugózva, leplombálva.
Kérdésem, hogy megszüntethetem-e a padlóösszefolyót technikailag (és esetleg jogilag) úgy, hogy ledugózom az összefolyót és az egész helyiség (5 nm) padlójára teszek egy másod (2-3 cm-es) új aljzatbetont?
(Ez utóbbit azért tarom célszerűnek, mert jelenleg is a padlót vastag rétegben megkérgesedett sz@r borítja, aminek 100%-os eltakarítását reménytelennek tartom.
Jelenleg a radiátoraim ki vannak mosva és ugye üresen állnak , de úgy sejtem ,hogy ennyi idő alatt szép rozsda keletkezik bennük. Mit tudok addig tenni, hogy a rozsdásodást lassítsam? Nem szeretném, ha odaverna az új kazánnak. Lesz beépitve iszapleválasztó, de nem tudom, hogy ilyenkor elég e ennyi intézkedés.? Köszi
Én is így hallottam, hogy a nagyobb vízáramú dolgokhoz nagyobb cső illik, hogy ne legyen zajos. Oda is főleg a meleghez, mert pl 40fokos zuhanyzóvíz nagyrészt 50fokos hmv, és csak kis részt hidegvíz.
Valaki meg azt mondja, hogy amúgy is egyre víztakarékosabbak a zuhanyfejek is,minekaz.
A cirkulációt úgy kell érteni, hogy az osztótól van távol lévő két melegvizes hely, arra lenne kialakítva, egy szivattyúval, két beszabályzó szeleppel. Vagy két olcsó szivattyúval, kitudja.
Szia! Osztós víznél, a nyomó gerinc min 26-os hideg/melegnek. Az osztó 1"-os. A leállásoknál a kád és a zuhany 20-as, a többi 16-os. Cirkulációs vezeték 16-os. Bár ha cirkulációs lesz akkor nem értem az osztós dolgot.
Viszont ha cirkulációs, akkor kellene hogy valami kapcsolja a cirkulációs szivattyút! Ezt többféleképpen meg lehet oldani. Pl villanykapcsolóra kötés, ajtónyitás érzékelő, vagy infra. A lényeg, hogy csak akkor kezdjen el cirkuláltatni amikor azt a helységet használni akarod. Van aki időkapcsolóra teszi, vagy eleve olyan szivattyút tesz fel. Szerintem az nem olyan hatékony. Mert ha folyton cirkuláltatod lesz olyan gáz számlád a szemed kiesik :)
Szerintem kicsit túlgondolod a feladatot. Nálam 16-os megy mindenhova, azt annyi. Egy kis nyomás-ingadozás mindig lesz, de lehet vele élni. Pl. a mosogatógép a konyhai mosogató csaptelepéből jön. Amikor vizet vesz, csökken a mosogató csapban a nyomás. Na és?
Úgy kb. arra számítsál, hogy nem fogod tudni fogóval sem elzárni. Azért nem megy a tekerentyűvel sem (már), mert berohadt (elvízkövesedett) az egész szeleptest. Ergó vagy küszködsz vele (vízkőteleníteni kéne, aztán meg tömítést cserélni, mert az is jó eséllyel elfáradt mostanra, úgyhogy arra is van esélyed, hogy ha esetleg megmozdulna, akkor még csöpögni is fog), vagy kidobod a 'csába. A döntést meg lehet hozni azután is, hogy kitekerted a sarokszelepet és megnézted, hogy milyen állapotban van.
Szeretnék tanácsot kérni családi ház vízrendszer csőméretekkel kapcsolatban!
Nem én fogom szerelni, csak az anyagár-számolgatás miatt lennék kíváncsi rá!
Mekkora csövekkel szoktak általában szaniterekhez állni? jól tudom, a melegvízhez egyel nagyobbal, mint a hideggel?
A zuhanyzók és kádtöltő csapoknak gondolom nagyobb a vízárama, oda hosszabb csőszakasz esetén okos dolog 16 helyett 20mm-est tenni? Vagy még nagyobbat?
Csillagpontos, osztós kialakítás lesz. Maximum alárendelt dolgok lesznek összekötve, amik nem mennek egyszerre, pl wc töltő és a kis kézmosó hidegvize. Csapok és zuhanyzók, kádtöltő, azok külön mennének, hogy kisebb ingadozás legyen.
Mekkorával szoktak a gyakorlatban, és mit mond a szakszerű iskola? A legnagyobb táv kb 25m cső az osztótól, egy zuhanyzónak. Ide már elvileg lesz keringetés is kiépítve, de azt tudom hogy 16-os cső is elég neki.
köszi szépen mindenkinek. megnéztem való igaz nem kell vésni bár elég szukos a hely... es igazsag szerint en csak elzarni akarom viszont a tekeroje nem mozog (hiaba tekerem nincs hatassal semmire. a kerdesem hogy vki ismeri ezt a tipusu sarokszelepet? hogy lehet levennie a tekerojet? magam fele huzom? most az a terv, hogy leveszem es fogoval elzarom. az ujabb sarokszelepeknel ugye van egy csavar azt kicsavarod es le lehet vennie a tekerojet..
Ismerősömnél - egy régi házban - a falon több méter hosszan cca. 120 cm magasságban van egy "vizesedés".
Szerintetek ez mi lehet? Ilyent még soha nem láttam. Lehet egy cső, ami valahol megrepedt, és vig vezeti a vizet? Elég furcsa. Ráadásul az egyik végén elkezd felfelé menni, derékszögben, és megáll 30 cm után. A falban nem tudják, hogy mi van.. A fal másik felén teljesen máshol is vannak vizesedések, meg csövek a falon kívül. Semmi nem utal arra, hogy valami köze lenne egymáshoz a két oldalnak.
Mi lehet ez? A héten egy kis részen meg fogom bontani a falat, hogy látható legyen, hogy mi van ott..
Nekem is jól hőszigetelt a házikóm ( 63 nm ) . Egy darab klíma kifűti kényelmesen 23°C-ra , csak jól kell tudni használni a klíma adta programi és technikai lehetőségeit . :-)
Nálam ezen az enyhe télen 800 kWh elég volt a fűtésre .
Sosem értettem a villanykazánt. Mármint itt nálunk a magyarországi viszonyok mellett.
Eleleve egy átmeneti barkácsbárminek tudom elképzelni, mert sokat használva kurva sok az üzemköltsége, bármi értlemesebb választás helyette.
Keveset használva meg minek? Klíma, hőszivattyú töredék üzemköltségből megoldja.
Max. egy fűtőbetétet tudok elképzelni törölközőszárítós radiátorban, vagy neadjIsten az osztógyűjtőbe 1-2db nagyobb fűtőbetét és megvan a "villanykazán.
Üdv ! Persze, 1 ft se költs más írányba ,soha sem jönne vissza az ára ! :-) Elvileg a beszerzési ára sem fog tudni sokkal feljebb menni ,mert az igazi nagy fogyasztók leváltak az orosz gázról ,kereslet kevesebb és ott a vége !:-)Szerintem.
sarokszelephez vésni kéne a csempét, hely is elég szukos ezt a mosdo, furdoszoba kombót is eltávolítani...
ráadásul a falban réz vízvezetékek futnak, azt meg gondolom forrasztani kéne, ahhoz meg nincs máglyám.
Nem hinném, hogy a sarokszelep cseréjéhez a csempéhez vagy a vízvezetékhez hozzá kéne nyúlni. A sarokszelep számára a vízvezetéken van egy "falikorong" nevű alkatrész, abba van belecsavarva. A cseréhez a sarokszelephez kell hozzáférni, hogy fogóval ki tudd tekerni (meg az újat be a helyére).
mielőtt szétszedem honnan tudhatnám meg a pontos méretét, ill. azt h külső v belső menetest vegyek?
Az utóbbi egyszerű: csak egy külső és egy belső menetet lehet összepároztatni, tehát ahol meg fogod bontani, ott most is egy külső és egy belső menetes vég van. Ide logikusan egy ugyanilyan párosításra lesz szükséged, tehát KB csap fog kelleni.
A mérethez: megméred a hollandik külső átmérőjét (a hatlapfejet), beírod ide, és valaki megtippeli.
Az egész problémához: lehet, hogy praktikusabb lenne egy kényelmesen kezelhető főelzáró rakni a házba (ha az aknánál levő használata gondot okoz).
Az évek hosszú során el vízkövesedett annyira,hogy a vízhozam már kb. az 1Lit/pec. Kb még egy félév és semmi áteresztés nincs.
Fogóim vannak,de a kezem gyenge,így előbb utóbb vízszerelő közreműködés kell.
Három lehetőség:
1. erőskezű vízszerelő fordít rajta valamit,
2.kicsavarja a szelep felsőrészt és új bele, vagy ledugózás,
3. teljes csempeszelep csere---- sok bontás és roncsolás
A tervezet felújítás 4 - 5 év ezért érdeklődöm a lehetséges opciókról.
Ja van a fürdőszobában másik három csempeszelep is-kádtöltő előtt és a mosógép csatlakozó előtt. Ezek is be vízkövesedtek,de semmibaj a vízhozam kielégítő.
De akkor már egy nekifutással az összeset a lakásban, úgysincs belőlük sok, csaponként kettő. Esetleg a mosógép töltője is megér egy pillantást. Én amúgy szakit hívnék, aki érzi mennyire lehet megtépni, nehogy beletörd a régit, mert akkor úgyis mester fog kelleni. Meg nála lesz tömítés, szerszám, ilyesmi, amúgy hamar megvan. Osztakkó le van vele a gond jóidőre.
mielőtt szétszedem honnan tudhatnám meg a pontos méretét, ill. azt h külső v belső menetest vegyek?
(story: falban lévő sarokszelep nem funkcionál, a csaptelep meg csöpög...az aknában lévő fő-elzáró helyett szeretnék ide egy elzárót amíg javítom/cserélem a csaptelepet)
vagy tipp, hogy milyen golyós csapot rakjak ide be?
Igen, tudom! Tőlük is itt voltak.... Azért az érdekes volt, mikor feltekerték a szivattyút, rendesen gépház hatás volt a pincerekesznél is. Az öltönyös ember tapogatta a szelepet, mondta rezeg tendesen. Kollégája fogdozott egy (strang?) csövet, mondta, az is szépen vibrál. Az öltönyös azon eklendezett, "hogy még a falon is érzi a rezgést"..
A számozott a fogadószint. A betűvel jelölt a földszint/lakás.
A piros a fűtéscső iránya. A sárga 1 szelep fokozatokkal. A kék nyíl, ahová a rezgéscsillapítót tervezik betenni. A lila, ahol a lakásban leginkább hallani a zúgást. Én nem értek hozzá, de nem a zajforráshoz minél közelebb kellene tenni? Pl akár a tárolóba?
Amit még nem is írtam, hogy amint belépek a lakásba, (vagy elindul a fűtés tv mellett nem is hallom) olyan, mintha bedugulna a fülem... Vibrál... Úgyhogy tele a puttony!
De mégegyszer mondom: úgy, hogy évekig jó volt, aztán egyik napról a másikra.... Ezt nem tudom magyarázni a csövek falban átvezetésével. Eddig szinte semmit nem lehetett hallani!
Hát igen! Ők is a fal témakörben gondolkodnak... De én továbbra sem hiszek benne! Évekig semmi, aztán szó szerint egyik napról a másikra történt ez!?
Nem blokkfűtés az biztos.
A motoros szelepet sokszor hallottam tőlük anno az biztos. Egyébként tényleg vannak időnként fura hangok (ezeken kívül is..)
Vol olyan, hogy a rendszer esti leállását követően valami nyikorgó hangot adott ki. Mint mikor berohadt száraz csikorgó csapágyat tekergetnél. Aztán 2 ordenáré döndülés és kuss... Szóval remek!
Nagyon köszönöm a segítséget! Jó lenne ide a Távhőnek is ilyen szaki! Nem sok jót mondanak a volt távhősök az otg folyó dolgokról...
A faláttöréseknél ha nincs kialakítva normálisan(a csövek hozzáérnek a falhoz; hideg, meleg, cirkuláció, fűtési) az is tud furcsa hangokat generálni, a beton pedig viszi a zajt.
Ha blokk hőközpont van és nincs a talpai alatt gumilemez, szintúgy.
Ha csővek nem gumisbiliccsel vannak függesztve, szintén zenész.
Ha nagyobb dimenziójú valamelyik motoros szelep és nincs megfelelően beállítva a tömegáram, zárás közeli állapotban igen érdekes hangokat adhat ki.
Ha termoszelepes a ház és nem frekiváltós a fűtési szivattyú(vagy nincs túláramszelep, az is lehet zajgenerátor.
Egy kérdés, lenne két kanyarom, ha nagyobb ívben fordulok el vele, akkor jó az úgy a 16 bar-osnál?
Régebben olvastam olyant hogy a feszültség csökkentése miatt sokan inkább könyököt raknak oda, de én annyira azt nem szeretném. Nem tudom mennyire releváns az infó amit olvastam!
"A kérdésem az az, hogy KPE csőből érdemes 16 bar-ost venni?"
A legtöbb helyre elég a 10bár-os, de ha te a Budán laksz akkor nem. Egyébként meg a helyi vízművek honlapján fent szokott lenni mennyi a max nyomás ami lehet az adott területen. Arra figyelj, hogy valóban 10bár-os legyen a cső, mert vannak gagyik, pont most rakott fel egy kolléga szakmai csoportba egy eldurrant 10báros csövet, ami 6 báron elpukkant. Egy 10 báros KPE cső fal vastagsága 2-2,3mm! Ez azért eléggé szembetűnik amikor ránézel. Ha vékony a fala ne vedd meg, hiába van ráírva a 10bár!
A távvezéreltről: hőközpontos mondta anno, "automata rendszer, csak kézzel rásegítünk..."
Az az érzésem itt semmi sem igazán automata. A szivattyút manuálisan állítják (nincs nyomásszabályzló-vezérlő), az óraállítást manuálisan végzik stb...
A búgó hang. Mondanám, hogy az elekgromosság, ámde eddig csak 1-2 esetben volt hallható. Most állandóan. Mikor tekergették a szivattyú teljesítményét folyton változott az erőssége... Esetleg csapágy nem lehet?
Azért megpróbálok ezt-azt még. Legutóbb a polgi helyettes (mint a cég felügyelője) tudott rájuk hatni... De megyek jegyzőhöz, bíróságra is ha kell!
Kb 2,5 fűtés szezon után sikerült elérnem, hogy a folyamatos fütyülés (tv nem nyomta el!) megcsinálták. 2 teljes szezon + 23' november elejéig semmi gond nem volt (költői túlzás, elfogadható volt) .
Aztán egyik napról a másikra reggel arra ébredek, hogy valami idegesít. A párnán fekve valami zakatoló hangot hallottam. Mintha kintről zárt ablakon keresztül hallaná egy melegítő kocsi motorhangját az ember, vagy ilyesmi. Amolyan vibrációszerűen.
A távhő esküdözik, hogy már mindent kicseréltek. Most -helyszíni szemle után- a pincében egy rezgéscsillapító gumibetétet akarnak berakni. De mikor a "zakós" főnök mutatta hova, felugrott a szemöldököm. Ugyanis az egyik gond, hogy a falakon átmenő csöveket bevakolták, nincs rezgéscsillapítás... Oké, mondom én, DE
-miért nem az elé a szakasz elé -sőt mindjárt az első áttörés elé- rakják ahonnan indul!? Neem! Utána!😳
- több mint 10 éve bevakolták! Eddig nem volt gond vele!
Az egész mizéria ráadásul óraállítás után kezdődött. Ez azért lényeges, mert manuálisan történik +- 1-2 nap. Ez a sztori tavaly kb. november 2-3 körül történt. Az állítás másnapján! Kb. 24 január közepére addig állogattak, hogy egész jó lett.
Aztán jött a tavaszi óraállítás. Mit ad isten, megint ugyanúgy zúg, huppog. Azóta találták ki ezt a rezgéscsillapítót. De én biztos vagyok benne, hogy az nem old meg semmit! A szemlén hiába mondtam, hogy: ember, itt a hőközpont ajtaja előtt olyan csönd szokott lenni, mintha csak egy folyó csap halk surrogása lenne néha valami pesdzent. Ennyi!
Most meg olyan zúgás van, mintha valami trafó zúgna! Simán hallani a lakásban! Anno volt hasonló, de csak mielőtt a rendszer leállt. Erre azt mondta a szaki, hogy "falnak dolgozik" a szivattyú, mert a külső kört lezárta..(Vagy tényleg le is állt! A szivattyú nem keringetett, de ez a trafóbúgás szerű hang megvolt teljes kikapcsolásig. De ez ritkán volt.)
Na most ugyanez a hang folyamatosan, + a huppogás és "búgás". Mikor elindul, olyan mintha eldugulna a fülem. Ráadásul van ahol jobban hallani, van ahol kevésbé. Pl a párnámon fekve hangos, felülve elhalkul. Az ágy másik felén megint elhalkul. (A fekhelyem sarokban van..)
Szóval a kérdés: mi lehet a hiba? Mert valahogy nem hiszem, hogy a cső vibrációja jön elő így hirtelen...
Nyugdíjas ismerős akarja, nem én, és szeretné max 1 millió körül megúszni, mert erre van pénze, ezért érdeklődtem erről. Kéményezéssel nem jönne ki ennyiből, ezért próbáltam neki más megoldást keresni.
Amióta van kondenzációs gázkazán , ez sajnos így van még sok gyártónál . Ha elgondolkodol azon , hogy más gyártó kazánja képes 107%-on üzemelni , akkor azért valami van a háttérben . :-)
Nyílt égésterű gázkazánt újonnan szabad még beszerelni? Mintha egy szerelő azt mondta volna nekem egyszer, hogy már csak kondenzációst szabad, de a neten látok még mindig nem kondenzációs kazánokat árulni.
Ezek szerint a szerelő tévedett, és egy régi nyílt égésterűt le lehet cserélni új nyíltra is, nem szükséges átszerelni kondenzációsra?
Esetleg 1-1 plusz kis csődarab mindkét villanybojlernél és 2-2 darab háromjáratú szelep? Vagy egy hosszabb cső a két bojler közé és 2 darab háromjáratú szelep ( váltószelep ) ?
A gázcsonk az ingatlantól kb 30 méter távolságra van, lesznek földmunkák, de a gázbekötés még nem most lesz. A kérdés, ha most leások KPE gázcsövet akkor utólag a tervező azt be tudja tervezni, rá tudnak kötni majd?
Csak a föld alatti szakaszt csövezném előre hogy később már ne kelljen ásni!
Mélységesen egyetértek. A panel vízvezetékek jellemzően nem a kor csúcstechnológiáját képezik, és többnyire a szerelés minősége is hagy némi kívánnivalót maga után.
Nekem adta már meg magát a mosógéptöltő+sarokszelep kombináció az éjszaka közepén. Reggel az alsó szomszéd mosolya nem volt teljesen őszinte, pedig mondtam neki, hogy már elzártam a vizet. Mentem ki hajnalban (szintén panel) arra a fürdőszobába, hogy a borotválkozásnál olyan furcsa, derengő volt a fény. Kis idő kellett, amíg rájöttem, hogy a mosdó fölött lámpa gömbbúrája jó feléig volt vízzel, és abban pilácsolt az égő. A felső szomszéd csőtörése töltötte meg az MMFal vezeték hornyán keresztül, ha nem látom nem hiszem el. Azt sem, hogy az égő meg világított.
Sokkal izgisebb lett volna, ha ezekre az apróságokra nem néhány órája van a víznek, hanem pár napja.
Szerintem zárd el. Nem vagyok szakember de anno a panel fürdőből spriccelt már rám a víz a nappali ágyba a kilyukadt "flexikéből" :) Ha nem vagy ott úszik a ház.
Panelba (80as évekbe épült) ha hosszabb időre elutazom, hónapra vagy hónapokra mi a jobb, ha teljesen elzárom a víz főcsapokat vagy nyomás alatt hagyom? Használva nem lesz. Azért teszem fel így mert jellemzően maximum évente pár napra volt eddig elzárva teljesen (max 1 hét) és hogy nem okoz e az gondot a rendszerbe ha csak hónapok után kerül újra nyomás alá? Mi a szakember véleménye, javaslata?
Van valakinek valami tapasztalata (szerelési, használati) ezzel a termékkel? Tényleg csak elég ezt beépíteni a vízvezeték rendszerbe és megszűnik a vízkalapács által előidézett kellemetlen zaj?
De akkor miért van túlbonyolítva azokkal az átkötőcsöves radiátorszerelvényekkel? Az előremenőt és a vissztérőt kétcsöves rendszerben külön kellene a radiátorokhoz vezetni, nem?
Bosch W11 (huzigálós lángszabályozó) vízmelegítő gyújtóláng nagyon nhezen marad égve, hosszas küzdelmek árán.
Néztem hozzá termoelemet, de kib**zott drága (45000) kompletten.
A boltos, ahol kérdeztem, azt mondte, hogy nincs is neki, de ez nem szokott elromlani, henem a vezetékek másik végén a (füstgáz?) érzékelő szok elromlani.
Ezt hogy tudom kizárni? Simán áthidalom, vagy van nalami mérési adat, amivel kimérhető?
Hát én is meglepődtem, hogy ez a csap egy traktoralkatrész. Az egész részt kicserélném az első menetig, mert valahol szivárog. Mit raknál be e helyett?
Túl van bonyolítva ez a 2 tartályos megoldás, túl sok a meghibásodási lehetőség.
Amúgy se pártolom nyomástartó edénynél a kocka formát. / mondjuk ez elég kicsi/.
De ha azt mondjátok kibír vagy 30 évet, oké én elfogadom.
Nem nekem kell, én oda nem adnám a 30 éves Hajdú bojlert 100 okos bojlerért sem, csak egy ismerősnél csináltam a villanyt, aztán szegény srácot jól megvezeti a fűtésszerelő. / én már kilógattam volna a 2. emeletről nem túl hosszú kötéllel/.
Kidobatta vele az átfolyós gázmelegítőt, / kettő volt egyik a fürdőszobában a másik a konyhában, ráadásul a konyhai szinte új volt/, lehegesztette a gázcsöveket/ nehogy valaki fel tudjon tenni gázkészüléket/, aztán mikor végeztem a villannyal, kitalálta a villanybojlert.
Panelház, nincs vezérelt. Nappali is csak 16 amper, amit nem engednek csak 32 amperra bővíteni, 3 fázist nem engedik.
Villanytűzhely 10 kW, 2 klíma, mosógép szárítógép mosogatógép, most meg még a villanybojler is, nem tudom hányszor fogja leverni az automatát.
Nagy valószínűséggel elromlott a Gorenje K55303IW tűzhelyem termosztátja. Kiszerelném, de nem tudok hozzáférni. Sehol nem látok a körülvevő lemezeken csavart.
Teljesen jó. Kicsit tudsz vele spórolni egy sima Hajdu-hoz képest, meg a két kisebb tartály miatt hamarabb tud újrafűteni. Az éjszakai áramot annyira nem szereti, illetve akkor nem tud olyan jól előre dolgozni.
Állítólag megtanulja a melegvíz-igényt, és úgy fűt elő a víznek, na ez éjszakairól nem működik jól.
"Az 1/2 "-os vízórán 3/4-es hollandi van? Mert csak azt látom."
Igen, de 2 fajta óra van. A 80mm-es és a 110mm-es. Ha sülyesztett rozettás akkor 80mm-es az óra.
Ha ez Bp, akkor társasházi lakásnál, a plombát megbonthatod te is (hivatalosan ezt a főmérő tulajdonos jelenlétében, társasház esetében ez a közösképviselő) de nem muszáj ott lennie, ha aláírja papírt. Fotó dokumentáció legyen! Plombaszámok látszódjanak és hogy sértetlen mikor leveszed. illetve az óra száma és a mért m3 is jól látszódjon. Plombákat el kell rakni, mert kérhetik a régieket az új plombálásnál. A vízművek honlapjáról letölthető a csere papír. Illetve ott online elindítható az igény is. Ajánlom hogy ne abban a hónapban cseréld amikor lejár, hanem legalább 3-4 hónappal előtte, mert mire az új óra számlázásba kerül az kb ennyi idő. Ha ez idő alatt lejár a hitelessége, akkor elég nagy kalamajkába fogsz kerülni, a társasháznál is meg a vízműveknél is. A neten van amúgy már 5000ft-ért is 110mm-es. Azt nézd meg hogy a Vízműveknél regisztrált legyen a tanúsítványa, mert nem minden vízórát fogadnak el.
Az 1/2 "-os vízórán 3/4-es hollandi van? Mert csak azt látom.
Átlag lakásról van szó, megtudtam, hogy bárki cserélheti, akár magamnak is , csak megfelelően le kell dokumentálni a vízművek felé. (kb 8 e egy vízóra, és 15-ért cserélik, nem mindegy 4 db-nál.
egy "jól kimarkolt" gödör miatt sikerült úgy "megszakérteni "az ivóviz cső javitását , hogy tettek egy T elágazást bele -S az ugyanolyan átmérőjű Távhő HMV melegitő vezetékről leágaztak egy gebós csatlakozással. ??? Egy nyomvonalon futott , de külön betonelemekben.
Igy az utcában 110 C viz jött a csapokból, hideg helyett.(persze ,hogy nem vették észre!) Meg szétnyomott minden műanyagcsövet.
Természetesen előre nem látható "váratlan műszaki hibaként" tálalták az ujságban. Viszont nem történt baleset a forróviz vezeték megfurasakor.(már ez is pozitivum? )
Ez kb 3-4 éves történet. Sztem is egy "kiváló dolgozói elismerés " minimum ,járna nekik.
Egy plombát csak egyféleképpen lehet felrakni, csak nem mindegy a vízóra melyik felére! :D
Mifelénk a főmérőn mind a 2 oldalát plombálják. Van ahol csak a méretlen oldal, pl locsolási vízmérőnél, vagy mellékmérőnél általában a méretlen oldalt. Olyat még nem láttam, hogy a mért oldalra rakja csak a plombát. :XD
Mi a véleményetek arról, hogy a cirkó HMV-t készít, de fűtésre kapcsolva nem kezd fűteni. Hiába kapcsol a termosztát, (lehet hallani) mégsem kezd fűteni. Majd a termosztát elemeit kicserélve ( 2db ceruza elem) elkezd fűteni. Van erre logikus magyarázat?
Azért számít a plomba "iránya" (inkább a vízórán a helye) mert ha az órának nem a méretlen oldalán van, akkor ott meg tudod bontani, és a méretlen vizet oda vezeted (kikerülve az órát) ahova akarod. Ergo, csinálsz egy kerülő ágat, és azért a vízért nem kell fizetned :)
Azt nem tudom, hogy a plomba iránya miért számít. De ha fordítva lenne bekötve a vízóra, akkor visszafele mérne, vagy nem? Mert eddig csak nőtt a fogyasztás, csökkenni nem csökkent szóval gondolom, jól van bekötve.
Valamiért nekem az volt a laikus agyamban, hogy az eleve feltágított belső átmérős megoldás, pláne a fém szorítógyűrűs(Rehau) biztosan jobb, mint a presselés.
Press idomból létezik teljesen rozsdamentes, aminek belül vékonyabb a fala, mint a réz idomoké, és kevésbé szűkít le?
Nem tudom, hogy a plombát hova szokták rakni, de biztos, hogy a fényképen lévő két csap az a vízóra és az utca között van, tehát a méretlen oldalon. A mért oldalon (ami nincs a képen) csak egy darab csap van, amivel a házból le lehet engedni az aknába a vizet.
Ha ilyenhez kell folyamodni (toldás) a betonba, akkor csak press.
Rehaut is meg az Uponort is. Nem hallottam még olyat, hogy valamelyik kolléga a tágítós megoldással toldott volna betonba.
Bár azt hozzá teszem, hogy ezt is csak akkor, ha pl valami sérülés miatt, megfúrják a csövet vagy valami... mert olyat nem csinálunk, hogy eleve toldunk.
Nekem gyanús, hogy az a 2db elzáró a te oldalad (ház felöli oldal), mert a vízóra másik oldalán van a plomba. A plombát pedig mindig arra az oldalra rakják ahonnan a víz befele jön, magyarul a méretlen oldal. Szóval szerintem az a két elzáró a tiéd, nem a vízműveké :)
A méretlen oldalon is kellene lenni elzárónak. Ha nincs az aknában, akkor kint van az utcán
Köszönöm a vízórás válaszokat, akkor majd jelzem a vízműveknek a problémát.
A tekerős elzárót használom, ha kell, mert a másik be van ragadva és ahogy cucu említette én sem akarom, hogy ha egy erősebb próbálkozásra szétesik az egész, akkor hívhatom azonnal a vízműveket és a vízóra akna is gondolom elég szépen tele lenne vízzel...
A vízóra után, tehát a vízóra és a ház között nincs másik elzáró csap, csak egy olyan van, amivel ki lehet folyatni a vizet a házból az aknába (ha vízmentesíteni akarja valaki a házat). Ez régebben egy nyaraló volt, gondolom télre leengedték rendszeresen a vizet.
De fűtés ill. vízhálózat esetén ugyanaz a közeg...víz.... csak a fűtésrendszerben mondjuk 0,5-3bar a nyomás és mondjuk 20 és 60C° közötti a hőmérséklet. A vízhálózatban 2-6bar közötti a nyomás és 10-60C° közötti a hőmérséklet....
A különbség inkább csak a nyomásban ill. nyomásváltozásban van. Én azt gondolom, hogy ha bírja a vízhálózatban fellépő jóval magasabb nyomást évtizedekig.... akkor nyugodtan toldható a fűtéscső vele.
Természetesen célszerű elkerülni a toldást, ez nyilvánvaló... de ha muszáj, akkor szerintem simán alkalmazható.
Azért van kettő, mert benne hagyták a régebbit, amikor probléma volt, és beszerelték az újabbat.
Bár én azt a tekerőset nem szívesen használnám. Próbáld meg elzárni a kulcsossal. De inkább hívj valakit, aki felkészültebb ezen a téren, mert ha elkezd folyni, hívhatod a vízművek gyosreagálású egységét... :) Igen, a vízművek hatásköre azokat cserélni.
Kár, hogy a fényképen nem látni, mi van az óra után. Ott is illene lennie egy elzárónak, ami már a tulaj hatáskörébe tartozik.
Úgy látom, nincs túl fényes állapotban az a vízcső...
Ha a presszes kötés alkalmatlan, mert nem bírja az igénybevételt a fűtési rendszerben... akkor a vízhálózatban a sokkal nagyobb igénybevételt (magyasabb nyomás- és hőmérsékletingadozás...)
hogyan bírja...?
Ez alapján a melegvizhálózatot is cserélni kéne mondjuk 5-10évente...?
Sütés válaszokat köszönöm! Még egy kérdés: a vízóra aknámban a vízóra előtt van két csap, az egyik szivárog. Ezt a vízművek feladata és költsége megjavítani?
Nem tudom, miért van két csap, sorba vannak kötve és én már csak az egyiket használtam, miután megvettük az ingatlant. Azt használtam, amin a tekerő van, a másikat nem igazán mertem, mert olyan mintha be lenne ragadva.