Érdekelhet valakit egy tkc80 szett? 90/90-21 és 140/80-18
Nem sokat mentem velük 1000-1500 körül
Most hogy miatta letört az indexem meg kell hogy váljak ettől a borzalmas cucctól
Bolti ár felére gondoltam, ahogy nézem első 10 hátsó 15 kb a fele
De csak egyben eladók
Aszfaltra inkább veszek valami rendes utcai gumit
Szóval generátor csere lett a vége szépen bent is van a cucc. A régit még nem engedtem el még majd szöszmötölök még vele:)
Összerak, olajcsere és lám lám pöc röff :) His alive..
De.. a "végén hibát követhettem el" :)
Alapjárat gyönyörű, szívatóval motor szépen felpörög viszont gázadásra befullad, durrog, szenved.
Elsőre rávágnám karburátor na de ha lefullad rohadt budos tojás szag van :O
CDI kondi szag? Ha ez szar akkor lehet ez ölte meg a generátort is? Napokba kapok egy újat addig tuti ami ziher nem is próbálkozom majd csak azzal mert ha az bent lesz akkor a gyújtó kábelen kívül minden új!!
Akkor tuti már csak a karbi lehet..
.....Szorítkozzunk a motor kapcsán a rohadt budos tojás szagra minden emlék nem érdekel :DDD
Igen, arra is emlékszem, de varsány előtt visszafordultunk a kétember magas nádban - merthogy volt egy sorompó keresztben... :-) Meg a qrva villanypásztorra is :-( A túraplexin ott a nyoma, az tolta fel a homlokomra... 20 másodperccel előtte ültem le - lehet, simán kettévágott volna olyan tempónál :-(
Meg egyáltalán, miafranc volt a kérdés, amire az a válasz, hogy TET!? Amúgy jó helyen kapizsgál a gyermek az atyai örökség után, merthogy a 14-es track-ünk lett újrahasznosítva :-) Kellene már egy vérfrissítés arrafelé is, mert elég trehány helyeken is voltunk :-)))))
--
Ma viszont Gabesszel megcsináltuk a Szerbia felémenő új utat, meg besegítve a szerb gyeröknek' is, egy kis vajdasági kurfli lesz a szerb oldalon :-)
Talalkoztunk két zsandárral (majd', mint a nagytarcsai cigányok az egyik örökbecsű dalban) - de azon nem is ketten voltak, négyen!
Aztán a vérszagra még odakerült vagy három, 5 km-en belül még 2x2 két kocsiban - ennyi perzekútort régen láttam összesen :-))))
Szépen islledelmesen elmaradt a "zsanettozás", merthogy semmi rosszaságot nem műveltünk azzal, hogy kerítés mellett döngettünk vagy 5 km-t. De annyira mellette - hogy nagyon :-) 30 centire. Még jó, hogy trafijuk nem volt...
Sima igazoltatás, aztán csak annyi lett a vége, hogy együtt megreggeliztünk - hozott anyagból mindenki - aztán, hogy ne fényképezzünk, de, igazándiból nem tilos ott közlekedni, de azért valahogy, ha lehetne, mégse erre toljuk...
Visszamentünk egy másik úton kikerülni ezt a részt, sikerült, meg még utána Kelebia melllett két olyan bombázó csaj, hogy csak ámultam! Gebesz bátran, messziről figyelte a fejleményeket :-)) Sajnos nem fenyítettek meg - pedig erősen arartam volna...
Nagyon klassz részeket találtunk, nagyon jót mentünk! Kösz a kíséretet Gabesz, egyedül rosszabb lett volna!
Vasnap kellene egy kis "évadzárás", TET bejárás, nevezzük ahogy akarjuk, csak homokon menjen a motor alattunk... Szöged-Bivalyos-kerítés-Ásotthalom-Kelebia-Tompa-Szabadka-Kanizsa.
Pár helyen cserélni kellene és új részeket kellene bejárni :-) A homok kb 110km, Szegedtől-Szegedig kb 170. Vagy a Jazz-ben (3/4-ed táv) vagy Kanizsán kaja a végén.
Tudsz arra felétek a környéken "normális" Bosch adagoló felújító helyet? Vejem 320D-jét utolérte a végzet, a WD adagoló felújításra szorul. Itt Lázárhelyet már ajánlották Jóciék - csak eddig levonszolni az autót Isaszegről, nem jó ómen :-(
szidni!? Inkább köszönjék meg, hogy a GS-ek miatt nem tettem bele sem az ótópálya' alatti fejbehúzós átkelést, sem a vasút alatti patakmedret, sem a most hétvégi natúr vasúti síneseket...
(ez utóbbiért DZoli kap egy pirospontot, mert soha nem gondoltam volna hogy ezzel a batárral így át lehet menni - és még én is meg tudtam csinálni... De azért, el kell ismerni, átjáróban könnyebb :-))
Van ám kompromisszum!
A röszkei átkelést elfelejtjük, én a magyar utat elviszem Kelebia felé (megvan a track, a múltkor voltunk arra :-) (is ...) És Tompa után a mostani délvidéki vonalnak csak a fele kell, mert kimarad az Ásotthalom-Tompa rész!
(mármint a szerb oldalon. Átkerül hozzám, Mo-ra :-)))))
Így javul majd az arány, nem 90 vs 18 lesz, hanem csak 45 / 18. Az meg már elviselhető!
Én meg amondó vagyok, hogy ha túl sok és túl nagy kerülő van egy adott A és B pont között, az nem biztos hogy jó, mert akkor rettentően megnő az útvonal hossza!
Házifeladat:
Tessék utánna nézni hogy milyen hosszú volt a Tiszánk a folyamszabályozás előtt, és után.
Na te is kb most ezt csinálod, értem én hogy mindent meg akasz mutatni!
De nem lehet! Mérlegelni kell.
Pl: az a Orb@n kerítés jó látványosság bárkinek, aki arra jár. Nekem is tetszett a nyugati határunkon.
(Délit még nem láttam)
De "relatíve"' elég kicsi ország vagyunk. É-K irányban, gyorsan át lehet rajta pengetni terepen. Nem egy Lengyelország mondjuk, ahol ilyen irányokban azért vannak távolságok.
Te most 500%-os útvonalnövekedést eredményeztél.
Bár biztos van túratankjuk :D, Így is szindi fognak fent minket magyarokat!
sebaj ha nekik terep kell, akkor megkapják.
Már most merek fogadni, hogy jövőre, ott lesznek technikai hibák, mert egy két figura le fog koppani a "gigalépcsőn".
Most nézem BikeR képeit. Most TET-el Horvátban(én is szándékozom megcsinálni jövőre többed magammal ;)! Bámulatosan gyönyörű!
Nekem papírom van róla, hogy amiatt nem tudtam menni - ami miatt hétvégén sem :-(((
De készen van a víz-zárás mindkét feredőszobában,
a szerb linesmannak javasoltam egy "rövidebb utat" Szabadkán keresztül Kanizsa felé, így az most "kis" kitérővel becsatlakozik Kanizsán az eredeti, Horgostól induló részbe,
felélesztettem a lemezjátszómat, mindenki legnagyobb örömére, vagy 10-15 éve nem hallottam analóg hangot! (most már az utca is hallotta...)
És ez még csak az eleje a melónak. Ne is fájdítsd a szíveinket :-(
De, most mondd meg, hát nem szebb-rövidebb ez a piros 90 km mint as eredeti sárga 18!??? :-)))
Nekem volt egy bannerom 2008ban vettem, 2016ig bírta. Ugyan ott ugyan olyan bannert vettem utána ytx 14bs, az 1,5 évig bírta így több bannert nem veszek, van olcsóbb ami elmegy 1,5 évet. Ytx sorozat tehát zárt savas? Ezt oldalt dőlve is beépíthetik motorba. Nem lenne baja egy dőlés.
Etz-mmel vidáman haladtam mikor elkezdett össze vissza rángatni prüszkölni. Megálltam nézegettem nagynehezen beindult, rángatva még elmentem suliba hazafelé futó.
Feszkó volt bírta a redlektort is de ha forgattam a főtengelyt elaludt a lámpa majd újra világított mint állat, a megszakító kapcsolgatta. Cseréltem trafót, majd mindent ami elektronika haver gépéről. 2 hétig szívtam vele, méregettem. Egyszer jött egy gondolat lehúztam az akksit belöktem a motort egyböl indult ahogy az etz tud 1300f/p fölött. Az akksi menet közben meghalt, elég öeeg volt kb 5 6 év, akkor gyűlt fel az ólomiszap az aljában vagy tudja a rosseb, egy új akkuval tökéletes lett.
DE a problémák csak sokasodnának a ráhuppanás után ! :O simsonnal, etz-vel még ok volt..... azok alacsonyak voltak... DE ez.... szerintem egyből dőlnék el a "túloldalra".... :-)
Ebben Manóúr az ász, ő betudja tolni egyedül is. Az én tenerémet egy egész nap vagy 10-15-ször belökte ő meg még annyiszor a többiek.
Ezúton köszi mindenkinek aki akkor tologatott egy országhatáron át.
Nekem sosem sikerült még.
Ha jól emlékszem sebességbe rakva megkeresed mikor sűrít, onnan hátrafelé tolva visszaforgatod valamennyit asszem talan a robbanás üteméig. Tehát majdnem 2 teljes főtengely fordulat.
Kirakod üresbe (ez fontos, behúzott kuplungal nemjó).
Nekifutsz, mikor megvan a tempó ráhuppansz, hogy tapadjon a hátulja és ezzel egy időben 2be rakod.
üresen multiméterrel rámérve még mndig 12,7 voltot mutat....
nem refi, hanem féklámpa izzóval megterhelve meg 7 voltot !
Szóval akku kuka....... :-(
a megoldas az lett, hogy....volt itthon 2 db , dupla akkora mnt az eredeti yuasa szünetmentes akku...
Abból az egyiket levittem kocsival, ahol a motor volt....kb. 15 km. + bukó, csizma, kabát
Csináltam 2db egy méteres 3 x 1,5 MT kábelból "toldast".... mind2nél külön..külön, 3 kábelt összesodortam, "kialakítottam forrszemet" belőlük.... Azzal bekötöttem a helyére, leszigeteltem, akkut egy hátizsákba felgimipókoztam az utas ülésre....majd hazamotorozram.....
Autó ott maradt...
Msjd letekertem az ótóért motorral.... :-)
Még jó, hogy nem hétvégén történt mndrz, mett akkor pöttyet meszebb voltam..... :-)
És ha úgy nézzük...ha tegnap még esett is volna, szarabb lett volna......
Mndjuk azt még mindig nem tudom (nem jött rá válasz.....én meg nem próbáltam ki, majd hétvégén ...most siettem vissza ótóért), hogy akkuról beindítás után , az akkuról lrkötve működik...működött volna !?!?
Mondjuk kérhettem volna kölcsön utánfutót.... és akkor egy körrel megúszom..... de sz is nyűg, összehangolni, meg visszavinni..... lespaniferezni....stb.
Így legalább motoroztam is..... meg mozogtam is....:-)
A teljesen feltöltött akksi NYUGALMI feszültsége 12,6-12,8V. (10-20 perc pihentetés után)
10V alatti feszt mérve ebben az állapotban óránként 2-3 évet öregszik, vagy egy nap állás így - és lehet kukázni :-( (vannak csoda-akksik meg csoda-töltők, amik még fel tudják innen is éleszteni :-)
Tegyél rá egy égőt terhelésnek, egy refi 50W, az 4-5A, és terhelve is méd meg a kapocsfeszt! Ha az egő alig világít - akkor kuka, mert a belső ellenállása megnőtt (valsz vmi belső szakadás, vagy kiestek az ólomdarabok a tartóból).
Cellazárlat is szokásos ilyenkor, ha kipotyognak az ólmok, de akkor a fesz egy cellányival csökken.
Motor akksi egyébként? Mert azokat rezgés-állóre csinálják. Egy fejreállás nem ütheti ki. Túlfolyó van rajta? AZ nem kellemes endurás közben, mert kifolyhat a sav fejenállás okán :-( A Gondozásmentesnek annyi előnye mindenképpen van, hogy zárt, nem jön ki belőle semmi - ergo utántölteni sem kell a vizet, tehát gondozásmentes... :-)