Keresés

Részletes keresés

Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.21 0 0 1403
Az első felét tanúsíthatom: mindig megnéz, mielőtt beül mellém! :-)))
Előzmény: Infós (1401)
vaskerék Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1402
"Továbbra is tartom, hogy "aki hülye, haljon meg"."

Jó, de nem így...
Legtöbbször nem csak egyedül ül a szabálytalankodó az autójában, és az áldozat is gyakorta az utasa. Buszvezetőnél utasai... akár 33 ember...

Közúti-vasútijármű ütközéseknél halt meg már mozdonyvezető is több alkalommal.
A mozdonyvezetőt is érzelmileg bántja egy ilyen baleset, ahogy a vonat utasait, és a mentőket, tűzoltókat, szemtanúkat, stb.
Anyagi kár is kelletkezik a vasúti járműben ilyen balesetnél. Ez sem hiányzik.

Az is jobb, ha a hülyék is végelgyengülésben halnak meg...
Előzmény: Infós (1391)
Infós Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1401
Jogos. Bár én azért megnézem, hogy ki vezet, nem ülök be akárki mellé. :P
Előzmény: exmv (1393)
Infós Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1400

Nincs, de előírhatja az utasítás. :)

Ha a Kresz ilyet tartalmaz, senki nem fogja komolyan venni ezt a pontot (sem), mint ahogy nem veszik komolyan azt, hogy sötétben nem ildomos bal oldali első lámpa nélkül közlekedni, hátha a szemből jövőnek előzni támad kedve. :P

Előzmény: rg7 (1398)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1399
Egy korábban végzett tolatás során felvágták az állomás 43. sz. váltóját. A nem sokkal korábban vizsgázott váltókezelő, aki élete első (és valószínüleg utolsó) önálló szolgálatainak egyikét végezte, elmulasztotta a váltóellenörzést így nem vette észre a behaladó vonat által érintett váltó helytelen állását így a váltófelvágás tényét sem. A 613. sz. vonat kb. 110 km/h sebességgel, egy zöld fénnyel haladt be az állomásba. Vezetője az utolsó pillanatban vette észre a 43. sz. váltó helytelen állását. Emlékjeim szerint fékezni sem volt ideje, mert a gép már rá is haladt a váltóra amin előszőr jobbra, majd balra terelődött és immár a második vágányon folytatta útját Budapest felé. Az általa vontatott szerelvény első kocsja ment a mozdony után, de a következő kocsi már nem bírta a megterhelést, a szerelvény szétszakadt és a második kocsi belevágódott a felvételi épületbe. Eközben a vonatszakadás miatt a mozdony és a rajta maradt 1 kocsi is befékeződött.

A balesetben 29 személy a helyszínen, 2 a kórházban életét vesztette, 54 (más források szerint 59) személy különböző fokú sérüléseket szenvedett.

A balesetért elsősorban hibáztatott váltókezelő több éves börtönt kapott, ahonnan néhány év múltán elnöki kegyelemmel szabadult. A váltófelvágást "elkövető" tolató- ill. mozdonyszemélyzet büntetésének mértékéről nincs tudomásom.
Előzmény: maczko (1389)
rg7 Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1398

Egy mozdonyberendezésnél előírhatod, hogy ha elromlik, akkor segélygép stb.

 

És a poén, hogy ez nincs előírva:))

Előzmény: Infós (1391)
m61019andras Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1397
Sajnos én emlékeztem rosszul.
Előzmény: vaskerék (1395)
m61019andras Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1396
Szóltam a Bandinak, várom a visszajelzését.
Előzmény: m61-008 maki (1392)
vaskerék Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1395

"Én 17 emberről tudok, de nem biztos."

 

A Szajoli katasztrófában a helyszinen 29 személy hunyt el, kettő életveszélyes sérült a kórházban.    

Előzmény: ampervadász (1394)
ampervadász Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1394
Én 17 emberről tudok, de nem biztos.     
Előzmény: maczko (1389)
exmv Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1393
Csak az a baj, hogy általában nem egyedül ül az autóban...
Előzmény: Infós (1391)
m61-008 maki Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1392
Sajnos tényleg ilyen sok volt az áldozat. Lesz egyáltalán NOHAB könyv?
Előzmény: m61019andras (1390)
Infós Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1391

Hát ez a bajom. Egy mozdonyberendezésnél előírhatod, hogy ha elromlik, akkor segélygép stb. Egy magán személygépkocsinál nem fog senki a sárga angyalra várni hasonló esetben. :(

Persze előírható, hogy a forgalomba kerülő új szgk-k és tgk-k csak ilyennel kaphatnak forgalmit és 2010-től csak ilyennel rendelkező kocsik műszakizhatnak (persze a működését is ellenőrizni kellene), de nem hiszem, hogy ennek lenne komoly következménye. Sőt, jó magyar szokás szerint beépítésre kerülnének a mindenféle kiiktató (nem olmózható!-sic) kapcsolók, jól eldugott helyeket, mert ő tudja, hogy meddig mehet el, őt nem kell félteni.

 

Továbbra is tartom, hogy "aki hülye, haljon meg".

 

:(

Előzmény: vaskerék (1385)
m61019andras Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1390
Én úgy emlékszem közel nem volt ennyi halott, bár lehet, hogy megkoptak már az emlékek.
Előzmény: maczko (1389)
maczko Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1389

Váltófelvágás.

Szajol.

31? halott.

Szvsz a második kocsi sem siklott, hanem egyserűen kidölt az ellenirányú ívben...

ampervadász Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1388
Nem tudod?  Sajnos ez egy elég ismert baleset volt....  az akkor még V43 1360-al..
Előzmény: Szili_V43 330 (1386)
V43,1078 Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1387

Szajol

 

Előzmény: Szili_V43 330 (1386)
Szili_V43 330 Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1386
Hali!

Itt mi volt a baj?
Előzmény: Törölt nick (1375)
vaskerék Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1385
"Mi van, ha a közúti járműben ez elromlik?"

A gyorshajtók indoka mindig az, hogy elromlott a sebességmérő órájuk...
Előzmény: Infós (1383)
vaskerék Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1384
"Minden közfeltűnést keltő közlekedési találkozó után születik féltucat ilyen."

Még a Pörbölyi autóbuszkatasztrófa után is mutatott a TV ilyen "ezermestert" aki kidolgozott egy ilyen rendszert, ami az átjáró elött az úttestbe integrált vezetőhurkot, ami a buszba szerelt berendezést megszólaltatta volna. A 11 gyereket, és a buszsofőrt eltemették, a mozdonyvezető a vonatvezetővel együtt fogházbüntetést kapott.
A sajtóvisszhang elült...

Mignem 2003 május. 8-án Siófokon nem csattant egy német busz egy gyorsvonattal.
Pontosan ott, ahol 1980-ban egy VOLÁN busz egy Szergejjel. A téma mindjárt napirendre került, jó bulvárosan, az "ezermesterekkel" együtt... :-(

Előzmény: Vendégsín (1378)
Infós Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1383

Mitől lenne olcsóbb, ha minden, Magyarországon közlekedő mozdonyt felszerelnének egy ilyen járműoldali berendezéssel?

Mi van, ha a közúti járműben ez elromlik?

Ilyen kell a motorkerékpárra is majd?

Előzmény: WebMester (1379)
vaskerék Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1382
"Ez sokkal olcsóbb megoldás lenne annál, minthogy minden átkelőhelyre sorompót tegyenek."

A legolcsóbb megoldás az lenne, ha az autósok betartanák a KRESZ-t.
Sorompóval, vagy anélkül...

A fénysoropókat már elhelyezték, és többnyire működnek is. A mellékvonalak bezárásával, még felesleg is lesz a fénysorompókból. Csak alkatrésznek lesznek jók.
Előzmény: WebMester (1379)
mdbz Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1381

"Erről hol lehet olvasni, nem találok semmit a Googlén se."

 

Kersd úgy hogy ÉLTMENTŐ FÜTTYOSZLOP

Előzmény: WebMester (1376)
exmv Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1380
Az isten barmának teljesen tökmindegy, hogy a fény(fél)sorompó figyelmezteti a vonat jöttére, vagy a kütyü, vagy az anyós. Akkor is beletapos, mert "én még átférek".
Előzmény: WebMester (1379)
WebMester Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1379
Én azt hallottam, hogy kéne minden mozdonyba ebből a szerkezetből, és utána aki megveszi a kocsijába, annak jelzi a saját autójában, hogy vonat közeledik (a fényjelzés, sorompó mellett is vagy helyette).

Ez sokkal olcsóbb megoldás lenne annál, minthogy minden átkelőhelyre sorompót tegyenek.
Előzmény: Vendégsín (1378)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1378
Minden közfeltűnést keltő közlekedési találkozó után születik féltucat ilyen.
S szigorúan titkos elven működik - a probléma pedig ott van, hogy beleteszik-e, kinek a pénzén és kinek a felelősségén.
A vasutak használnak ilyen szerkezetet - ami a mozdony/vonat - közelségét jelzi - csak ők ezt a keresztezésekhez tudják elhelyezni. Úgy hívják: önműködő fény(fény- és fél)sorompó.
Előzmény: WebMester (1376)
cs1014 Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1377
Ez nem így van!

Az aszfaltba épített mágneses kütyük, és a járműoldali érzékelő alkotják a rendszert.

A 82-es főút Eplény - Zirc környéki szakasza, és valamelyik helyi volán buszai voltak a próbaüzem alanyai.

A busz elhalad az útburkolatba applikált mágnesek felett, mire villogni kezd egy piros figyelmeztető piktogramm, és pittyeg egy izé.

Hogy ez pont vasúti átjáróknál lett kipróbálva, az nem jelenti, hogy magának az ötletnek bármi köze lenne a vasúthoz.
Maga az elv hasonló a széleskörben alkalmazott induktív vonatbefolyásoló berendezésekhez (INDUSI).

Ha arra jársz, láthatod is a burkolatba vésett párhuzamos kis "árkokat", azok rejtik a jeladókat.
Előzmény: WebMester (1376)
WebMester Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1376
Hi!

VAn egy szerkezet, amit egy magyar talált ki, az lenne a lényege, hogyha beteszik az autóba, és a mozdonyban is van egy, akkor az autóban elkezd vinnyogni a masina, ha a közelben van a mozdony, tehát elkerülhető az ütközés. Erről hol lehet olvasni, nem találok semmit a Googlén se.
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1375
Ami kimaradt:
Előzmény: Törölt nick (1373)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.20 0 0 1374
Tokaj exp. éppen Tokaj áll-on, a 80-as években-ahogy én hallottam

Taktaharkány, végponti oldal, 115 km/h. Nyíregyházán derült ki, hogy a büfékocsi egyik ütközője leszakadt és elveszett, illetve ott volt némi edény- és árukár, ami miatt megindult a vizsgálat.
Előzmény: Füsti-67 (1372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!