Az a kikötő egyszerre 2 uszályt tudott maximum befogadni, de rakodni csak egybe lehetett. Ma is megvan a helye, kis merülésű hajók használják, mapson : 46.750151, 17.333777. A cikkben egy nagyobb lélegzetű dologról van szó.
Úgy 30 éve számolták fel a kikötőt ott, ahol most újra akarják nyitni. Amikor felszámolták, még létezett Pálköve. Aztán 2008-ban Pálkövéről az önkori egy laza csuklómozdulattal (5t-s súlykorlátozás a település teljes területén) kigolyózta a céget, aki hiába próbált egyezkedni, időszaki felmentést elérni. Ezért ettól a kikötőtől is megváltak. Kő viszont kő! :-)
Kikötő is kő, mert Siófokon eddig is szoros volt a hely, számtalan hajót kell a fekete flottából a szezon végén kicsapni legelni, hogy a személyhajók elférjenek. Most két évig nyilván még zavarosabb lesz ott a helyzet, ha a hátsó öböl iis csak részben lesz használható.
Az alapkoncepciót az első Orbán Kormány alatt kezdték el kormányhatározat formájában, majd a Megyó kormány alatt lett belőle kormányrendelet, a kidolgozás már Fletó időszak alatt záródott, ma meg a NER aranyifjai ezek alapján hajtanak végre egy vagon beruházást.
(mindig is mondtam: a narancs és a vörös között árnyalatnyi a különbség)
Kösz. Pont ezt a megfejtést mondtam annak, akitől a teljes zárás infóm származott, bár én a felső kaput mondtam süllyeszthetőre, mint amilyn a hátfői vagy a tassi mű megoldása. :-)
Először a hajózsilip átépül úgy, hogy az alsófő elzárása már szegmenstáblás lesz, nem pedig támkapu, mint most. A szegmensen lehet ereszteni ~40-60 m3-t.
Amíg ez épül, addig a meglévő zsilippel nem történik semmi, azon keresztül mehet a szabályozás, mint most.
Miután a hajózsilipen keresztül már lehet szabályozni, akkor készül az új szabályozó zsilip és szükség szerint a régi bontása.
Kiliti pedig akkor épül, amikor szárazon van a meder....
Ld. zjakabfi által betett nagyszabású építkezés hírét. Hírek szerint megvalósul egy időre az ősi állapot: lefolyástalan lesz a tó az építés egy szakaszában.
A Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság közölte: a műtárgyak átépítésének sorrendjét ütemekre bontották annak érdekében, hogy a Balaton vízállása mindig szabályozható maradjon.