Ma negyed 7 körül Pszabolcs után kigyulladt a Sopianae IC mozdonya. Kb. 3/4 órát álltak a dögmelegben. Állítólag Gigant volt. Mit szóltok hozzá? Ismét valami pécsi utasriasztó trükk? Mert néha tényleg mintha direkt csinálnák...
A Kisalföldben lévő cikket beraktam az M62-es topickba erről. Ott nem látni, hogy melyik Szergej, de a VW-en látni, hogy megviselte a Szergejjel való találkozás.
M62-319 és a szoknya gyűrődött,de szolgálatképes maradt.Ácsnál jött szembe velem és kitérőbe járt be.Majd este olyan 22 óra körül érkezett vissza Cellbe és ment a fth-ba.
Tegnap én Győrből tartottam Cell.be. Számot nem tudok hozzá mondani,de a 15:45kor Szombathelyre Cellen keresztül közlekedő gyorsvonattal jöttem volna,ami a keletiből jön. 10perces késéssel érkezett be az állomásra,miután mindenki felszállt,bemondta a hangos,h az utasok szálljanak le és a távolsági buszpályaudvarról 16:15kor vonatpotól-autóbuszok visznek minket Gyömöre-Tét állomásig. Nagy nehezen lekeveredett a buszunk Szbadhegyre (Győrben épp a 16órás csúcsforgalom volt) ahol utasokat kellett volna még felvennünk,de nem volt ott senki,mert az állomásról épp tovább haladt egy személy vonat (Bz) Cell. irányába (??). Ez után leszáguldottunk Gyömörére. Közben mentek a környékbeleik telefonja,... Halipusztánál történt vmi állítólag... A Pápai főútról láttuk amint egy tehervonat áll a nyíltpályán,konténereket szállított,meg egy naggy darut is láttak többen. Gyömöre állomáson ott áltt a vonatunk,meg még egy teher,meg még egy Győrbe tartó gyors :S Végül megérkeztünk Cell.be 18:15körül...17:47kor indult a csatlakozásunk tovább Zalába,de szerencsére várt ránk még ilyen sok időt is.Így végülis csak 20perce késéssel értünk Zegre.
Mivel teljesen zöldfülü vagyok a vasutas szakszavakohz,bocsi ,ha vmi rosszul írtam :)
Halálos vasúti baleset Győrszemere és Gyömöre között
június 13. szerda 17:01
[MTI]
Meghalt az a gépkocsivezető, aki személyautójával a fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtott a sínekre Győrszemere és Gyömöre között szerda délután, közölte a MÁV Zrt. szóvivője. Az autó egy tehervonattal ütközött össze, a helyszínelés és a műszaki mentés ideje alatt késnek a vonatok, tájékoztatott Kavalecz Imre. A vasúttársaság ismeretei szerint a fénysorompó jól működött, a közút felé tilos jelzést mutatott, tette hozzá. A szóvivő közölte, hogy a Győr-Pápa-Celldömölk vasútvonalon áll a forgalom.
Hát igen itt sok minden van még, ami máshol már, vagy esetleg még nincs(mert olyan vasutat is találnánk messzeföldön, ahol ezután vezetik be a tükör használatát). A javaslatok nem rosszak, de én nem várnám meg míg mindenkinek kihull a haja :) , mert az annyira nem egészséges. Csak az a baj, hogy nem gondolkoznak eleget és nem elegen, illetve, ahogy azt korábban beszélgettük, nem mindenki azokat a szempontokat veszi figyelembe, amiket valójában kéne. Az bíztató, hogy itt a fórumon vannak jó ötletek, de ettől még sajnos nem fog a magyar vasútügy előbbre jutni, mert mások nem akarják... Szóval lesz itt még előbb-utóbb Taurus bikázás is.
Családon belüli információáramlásnak köszönhetően tudtam meg, hogy ma volt valami baleset a 10-esen Gyömöre térségében valamelyik vasúti átjáróban. Gázolás... Tudtok valami részletesebbet mondani?
Most már csak azt kéne tudni,hogy a vasúti pályán való biztonságos közlekedésért ki a felelős(a vp tükör szvsz biztonsági elem a vontató járművön)és ez csak a pályára vonatkozik,vagy az űrszelvénybe belógó egyéb dolgokra is?
"A szék(grammer) rossz konstrukció,mert pédául nem M8-as menettel kellett volna megoldani a rugózás beállítási lehetőségét."
A székkel semmi baj nincs, egyes használóival viszont annál inkább! Ez, kérem már nem a "stoki" kategória... Bár egyesek akként használják. ( És TEHERMENTES állapotban kell állítani a rugózást, és akkor nem lesz semmi baja!)
Nem kevés, hanem sok. Arra kellene fordítani amire való
Hogy mennyi pénz van,azt én nem tudom,de amíg a mozdonyokba,motorkocsikba számolatlanul lehet önteni az olajat,hűtővizet(mert az üzemeltetéshez kell),ellenben a karbantartásra nincs gempa nem tudom mi változhat.
Oké. Vegyük ki a felét. Attól még lesz izzó a gépen, jó lesz a szék, a tükör, nem fog szitálni 10 km/h-kat a sebességmérő? Nem lesz olajfolyásos a motor?
A szertár csak akkor kezdi el az adott izzó beszerzését ha már a raktáron levő elfogyott(a beszerzési határidő kb 2 hét)és addig?
Az adott tételszámon nem a keresett alkatrész van(pl:balos kipufogó helyett jobbos,de a tételszám szent és sérthetetlen köbö mint a szentírás)de akkor is ki kell vételezni (isten véled negyed milla!)mert különben a büdös életbe nem rendelnek másikat és persze lehet reménykedni,hogy most jó alkatrész jön.
Ja és nem a diszkont áraikról ismertek a szertárak:-)
A szék(grammer) rossz konstrukció,mert pédául nem M8-as menettel kellett volna megoldani a rugózás beállítási lehetőségét.
Nem kéne annyi tükör sem ha a belógó faágak nem vernék ki,vagy ezt a műhelyeknek kellene saját hatáskörben levágni?
De ők nem a fenntartás,hanem üzemeltetés(de ezt te is tudod)és plusz pénz nélkül semmit nem érnének el,legfeljebb a diszpécserek tépnék a hajukat.
Éppen ezért írtam, hogy csak alulról lehet ezt megreformálni. Ha a diszpécsernek kihullt a haja, akkor már a reszortos is erősen kopaszodik, eközben pedig ráncok jelennek meg azok homlokán akik az elosztócsatornák zsilipeit tudják kezelni. Van pénz a fenntartásban. Nem kevés, hanem sok. Arra kellene fordítani amire való, nem légvárakat építeni belőle. (Tudom, hogy mdbz zsebét már szétszabdalta a bicskája, de azt is tudom, illetve remélem, hogy tudja, hogy miről írok.) Kell pl. a remot gépekre olyan komplett diagnosztikai rendszer amit lényegében senki nem használ semmire? Változott ettől a fenntartási filozófia, ciklusrend? Ugye nem? De legalább sokba került... És még sorolhatnám azokkal a törekvésekkel együtt amik szerencsésen elvéreztek...
Ez az idézett szabályozás is ráncfelvarrásra szorulna,nem pedig takarózni vele.
Oké. Vegyük ki a felét. Attól még lesz izzó a gépen, jó lesz a szék, a tükör, nem fog szitálni 10 km/h-kat a sebességmérő? Nem lesz olajfolyásos a motor?