Halálos vasúti baleset Győrszemere és Gyömöre között
június 13. szerda 17:01
[MTI]
Meghalt az a gépkocsivezető, aki személyautójával a fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtott a sínekre Győrszemere és Gyömöre között szerda délután, közölte a MÁV Zrt. szóvivője. Az autó egy tehervonattal ütközött össze, a helyszínelés és a műszaki mentés ideje alatt késnek a vonatok, tájékoztatott Kavalecz Imre. A vasúttársaság ismeretei szerint a fénysorompó jól működött, a közút felé tilos jelzést mutatott, tette hozzá. A szóvivő közölte, hogy a Győr-Pápa-Celldömölk vasútvonalon áll a forgalom.
Hát igen itt sok minden van még, ami máshol már, vagy esetleg még nincs(mert olyan vasutat is találnánk messzeföldön, ahol ezután vezetik be a tükör használatát). A javaslatok nem rosszak, de én nem várnám meg míg mindenkinek kihull a haja :) , mert az annyira nem egészséges. Csak az a baj, hogy nem gondolkoznak eleget és nem elegen, illetve, ahogy azt korábban beszélgettük, nem mindenki azokat a szempontokat veszi figyelembe, amiket valójában kéne. Az bíztató, hogy itt a fórumon vannak jó ötletek, de ettől még sajnos nem fog a magyar vasútügy előbbre jutni, mert mások nem akarják... Szóval lesz itt még előbb-utóbb Taurus bikázás is.
Családon belüli információáramlásnak köszönhetően tudtam meg, hogy ma volt valami baleset a 10-esen Gyömöre térségében valamelyik vasúti átjáróban. Gázolás... Tudtok valami részletesebbet mondani?
Most már csak azt kéne tudni,hogy a vasúti pályán való biztonságos közlekedésért ki a felelős(a vp tükör szvsz biztonsági elem a vontató járművön)és ez csak a pályára vonatkozik,vagy az űrszelvénybe belógó egyéb dolgokra is?
"A szék(grammer) rossz konstrukció,mert pédául nem M8-as menettel kellett volna megoldani a rugózás beállítási lehetőségét."
A székkel semmi baj nincs, egyes használóival viszont annál inkább! Ez, kérem már nem a "stoki" kategória... Bár egyesek akként használják. ( És TEHERMENTES állapotban kell állítani a rugózást, és akkor nem lesz semmi baja!)
Nem kevés, hanem sok. Arra kellene fordítani amire való
Hogy mennyi pénz van,azt én nem tudom,de amíg a mozdonyokba,motorkocsikba számolatlanul lehet önteni az olajat,hűtővizet(mert az üzemeltetéshez kell),ellenben a karbantartásra nincs gempa nem tudom mi változhat.
Oké. Vegyük ki a felét. Attól még lesz izzó a gépen, jó lesz a szék, a tükör, nem fog szitálni 10 km/h-kat a sebességmérő? Nem lesz olajfolyásos a motor?
A szertár csak akkor kezdi el az adott izzó beszerzését ha már a raktáron levő elfogyott(a beszerzési határidő kb 2 hét)és addig?
Az adott tételszámon nem a keresett alkatrész van(pl:balos kipufogó helyett jobbos,de a tételszám szent és sérthetetlen köbö mint a szentírás)de akkor is ki kell vételezni (isten véled negyed milla!)mert különben a büdös életbe nem rendelnek másikat és persze lehet reménykedni,hogy most jó alkatrész jön.
Ja és nem a diszkont áraikról ismertek a szertárak:-)
A szék(grammer) rossz konstrukció,mert pédául nem M8-as menettel kellett volna megoldani a rugózás beállítási lehetőségét.
Nem kéne annyi tükör sem ha a belógó faágak nem vernék ki,vagy ezt a műhelyeknek kellene saját hatáskörben levágni?
De ők nem a fenntartás,hanem üzemeltetés(de ezt te is tudod)és plusz pénz nélkül semmit nem érnének el,legfeljebb a diszpécserek tépnék a hajukat.
Éppen ezért írtam, hogy csak alulról lehet ezt megreformálni. Ha a diszpécsernek kihullt a haja, akkor már a reszortos is erősen kopaszodik, eközben pedig ráncok jelennek meg azok homlokán akik az elosztócsatornák zsilipeit tudják kezelni. Van pénz a fenntartásban. Nem kevés, hanem sok. Arra kellene fordítani amire való, nem légvárakat építeni belőle. (Tudom, hogy mdbz zsebét már szétszabdalta a bicskája, de azt is tudom, illetve remélem, hogy tudja, hogy miről írok.) Kell pl. a remot gépekre olyan komplett diagnosztikai rendszer amit lényegében senki nem használ semmire? Változott ettől a fenntartási filozófia, ciklusrend? Ugye nem? De legalább sokba került... És még sorolhatnám azokkal a törekvésekkel együtt amik szerencsésen elvéreztek...
Ez az idézett szabályozás is ráncfelvarrásra szorulna,nem pedig takarózni vele.
Oké. Vegyük ki a felét. Attól még lesz izzó a gépen, jó lesz a szék, a tükör, nem fog szitálni 10 km/h-kat a sebességmérő? Nem lesz olajfolyásos a motor?
Feloldani? Fentről? Sehogy... Ha nincs megfelelő gép, akkor nem megy el a vonat. Ennyi. Nem szabadna minden áron minden vonatot leközlekedtetni. De mivel ez a "megszokott", csak kevesek vállalják a konfrontációt, így ez a "természetes" hozzáállás. Ígértek fűt-fát nekem is, meg volt pár üvöltüzés pont ilyen műhelyes dolgokból fakadóan, de nem igazán érdekelt. És ami a lényeg, hogy úgy tűnt, a főnök is kiállt mellettem.
Egy dolgot szeretnék megérni: azt, hogy mindenki elvégzi a dolgát, a kötelességét. Nem többet, nem kevesebbet, kifogások nélkül. Ellenkező esetben mindig a végfelhasználó szív. Itt az utas, a fuvaroztató és ahogy írtam a mozdonyvezető, akinek a végén úgyis el kell vinni a balhét.
100 %-a. A sokszor a friss főműhelyes gépek sem alkalmasak a jelenlegi szabályok alapján munkavégzésre, üzembehelyezésre.
A kommentárban azt próbáltam kicsit sugallni, hogy a műhelyt (tudom, Te is ott dolgozol) csak a mv-k tudnák jobb munkára, jobb feltételek kialakítására (a saját részükre is!) sarkallni. Ismerem a "nincs pénz" és egyéb előadók lemezeit is, de a rendszerben én csak ezt az egy kényszerítő pontot látom (persze az NKH-n kívül, de az más tészta). Nincs már lehetőség tökörészni a jelenlegi viszonyok között. Ha szinte máról-holnapra nem teremtődnek meg a versenyképesség zálogát hosszabb időtartamra (és nem csak a helyzeti előnyből származó) jelentő feltételek, akkor nagyon sürgősen le lehet húzni a rolót mind a fenntartásnál, mind a vontatás jelentős részén. Ez szerintem nem lehet érdeke a végrehajtásban dolgozóknak. Áltathatjuk magunkat a csilli-villi minőségi tanúsítványokkal, meg 5S, 8D és a többi hókuszpókusszal, ha a napi munka nem igazolja ezeket...
De ha Ő nem viszi ki, akkor Ő lesz a mumus, mert Más meg kiviszi. Aztán Más látja, hogy Őt mennyire utálják, így Más nem akar majd kötözködni, inkább kiviszi. Ő pedig egyedül marad az igazával, akármennyi jönnek fentről ilyen hangok. :-((
Ezt viszont nem tudom, hogy hogyan lehetne feloldani. :((((
A javítást a fűtőházban feladtam, majd az "Ezt nem tudjuk megcsinálni itt" jelszóval visszarakták a szinkronba.
9.2.1. A mozdonyvezető a jármű üzembe helyezése előtt köteles meggyőződni az Üzemi Napló alapján a gépvizsgálat érvényességéről, továbbá a hiányosságok megszüntetésére vonatkozó bejegyzésekről. Ha a gépvizsgálat érvénytartama lejárt, vagy a 9.1.1. pontba tartozó feladott javítást nem végezték el, akkor a mozdony a vontatási telepről (vizsgálóhelyről) nem járhat ki!
9.1.1. A vontatási telepen (vizsgálóhelyen) szolgálatra felkészített mozdonynak az alábbi feltételek mindegyikének meg kell felelni: - az akkumulátortelep megfelelő állapota, - a biztonsági, védelmi berendezések és felszerelések megléte, a fémzárak épsége, - az üzemanyag rendszerek (hűtő-, kenő-, tüzelőanyagok, hidraulika olaj, homok, stb.) megfelelő tömörsége, az ilyen anyagok szükséges mennyiségének megléte, - a sebességmérő berendezés üzemkész állapota, - a tűzoltó készülékek megléte, működőképessége és érvényessége, - a megfelelő tartalékbiztosítók és a tartalékizzók megléte, - az előírt jelzőeszközök, valamint értekező berendezések megléte és megfelelő állapota (beleértve a kijelző világítást is), - a kerékpárok, a hordmű, az ütköző- és vonókészülék, a pályakotró törés, lazulás, repedés, esetleg alakváltozás mentes állapota, - a kezelőszervek, kapcsolók munkavédelmi szempontból kifogástalan állapota, - a jármű üzemének követhetősége a vezetőálláson levő műszerek, jelzőlámpák alapján, - az ablaktörlők, a páramentesítők és a vezetőállás fűtés működőképessége, - az éberségi berendezés vagy az EÉVB érvényessége, működőképessége, - homokolóberendezés működőképessége, - a jelzőlámpák és a műszervilágítás működőképessége, - a vezetőállás nyílászáróinak működőképessége, tömítettsége, zárhatósága, - a visszapillantó tükrök megléte és megfelelő állapota, - dízelmozdonyoknál a motor megfelelő tömörsége (hűtővíz, kenőolaj, tüzelőanyag, kipufogógáz rendszer), - az önműködő és kiegészítő légfék berendezés, valamint a kézifék, illetve rögzítőfék kifogástalan működése, érvényessége, - a mozdony fény- és hangjelző berendezéseinek működőképessége, - a jármű külső-belső megfelelő tisztasága, - a járművezetői szék(ek) kifogástalan állapota.
Tessék betartatni. Soha nem lesz rend műhely szinten (sem), ha a "vidd már ki" kérlelésre mindig kiviszitek a gépeket. Utána neked és az utánad jövőknek okoz ez az apró szivesség akár komoly problémát, nem beszélve az utasokról, megrendelőkről.
CFR-es kollégák jártak (!!!) olyan Sulzerrel, amiben egyszerűen nem volt akkumulátor. Bebikázták kijárás előtt, aztán nagyon vigyáztak, hogy le ne álljon a motor. Persze időnként azért leállt.
Legfrissebb dolgot el sem mondtam... Friss napivizsgás 120-as szergejjel Zalaszentivánban megfeküdtek. Oka: Az akkumulátorok 2/3-a egyenlő volt a nullával.
A másik amin aztán tényleg kiakadtam egy másik gépnél, a sebességmérőóra világítása rossz volt. Szóltam nekik, hogy csinálják meg...Válasz: - Nincs óra! - De hát csak izzót kell benne cserélni. - Izzó sincs!
Majd megszokod. Az egyik bobóra nekem sem akartak (tudtak) adni. Azt mondták, ad a vasút zseblámpát. Leszedtem egy másikról, ami egyéb ok miatt nem volt mozgásképes.
Én már voltam úgy, hogy majdnem fekvemaradtam a szinkronbz mindkét motorjával. Az egyikkel sikerült is, a másikkal majdnem, úgy estem vele haza. Az ETC hibát nem lehetett eltörölni belőle, de kis kihagyásokkal adott hajtóművezérlést. Érdekes dolgokat tud úgy csinálni Direkt fokozatban. A javítást a fűtőházban feladtam, majd az "Ezt nem tudjuk megcsinálni itt" jelszóval visszarakták a szinkronba. Pedig már előtte hetekkel panaszkodtak a gépre, hogy rángat. A másik amin aztán tényleg kiakadtam egy másik gépnél, a sebességmérőóra világítása rossz volt. Szóltam nekik, hogy csinálják meg...Válasz: - Nincs óra! - De hát csak izzót kell benne cserélni. - Izzó sincs!
Biztos igazatok van, meg valóban tudnak gyalázatos állapotban leledzeni a gépek, gyakran tocsognak az olajban, elhanyagoltak a szigetelések, csatlakozások, meg minden, de ez nem csak hazai probléma. Miénknél sokkal jobb ÖBB-nél is kiég időnként egy-egy masina, különös tekintettel a 2143-asokra.
Szerintem itt most aztán mindenkinek igaza van- ha már így belelendültünk- csak az a helyzet, hogy nem sokan tudhatjuk, mi folyik a felső vezetés régiójában, amikor valami újat kitalálnak, vagy be akarnak vezetni. Az is lehet, hogy annyira nem foglalkoztak azzal, hogy a gépészet mennyire tud az ilyen feladatokkal megbírkózni, hanem, ahogy mondtátok, inkább a pénz a lényeg... Ha van pénz, akkor akár "szarból is építenek várat". Szerintem.