Ugyanez a műsor ment a fonódónál, hülyeség az egész, ott a 86-os, alig utaznak azon is, nem lesz utasa. Azóta ki kellett cserélni a lemezt, most az megy, hogy megbízhatatlan...
Pár dolgot pedig elegánsan átugrottál, pl azt, hogy a 32-es az útvonala kb felét a 3-as villamossal közösen teszi meg, a másik felét meg dugóban állja végig.
És értelemszerűen ha a villamost hosszabbítod meg, akkor kapsz egy integrált hálózatot Angyalföldtől nem csupán Kőbányáig, de egészen Csepelig, így minimum érdemes elgondolkodni azon, hogy a buszt kiváltsuk villamossal.
És még mindig nem tudom, hogy a béke téri hosszabbÍtással melyik társadalmi csoportok lennének alaposan megszívatva.
Igen, a 32-es menetideje csökkenne, de ez csak egy tényező. A 103-as is ugyanazon a hídon ment, ahol az 1-es villamos. A 23-as villamos meg konkrétan ugyanazokon a vágányokon.
Münchenben a DB bejelentette, hogy az S3 és S8 járatokat decemberig kiritkítja: egész nap 20 percenként közlekednek. Eddig napközben 20, csúcsidőben 10 perc volt a követés, tehát a csúcsidei sűrítőket törlik. Ezzel ezen a két viszonylaton csúcsidőben feleződik a kapacitás.
Az okok tipikusak: nincs elég üzemképes motorkocsi, az infrastruktúra pedig a folyamatos alulfinanszírozás miatt annyira leromlott, hogy a tízperces követést biztonsággal nem tudták már eddig se teljesíteni.
Általában az elemzők abból indulnak ki, hogy a tízperces követés januárban se lesz visszaállítva, csak kommunikációs okokból hirdették meg három hónapra a ritkítást.
A miniszterelnök tajtékzik és kötbérrel fenyegeti a Deutsche Bahnt, az ellenzék szerint meg a kormány felelős mindenért, mert nem biztosítja a szükséges finanszírozást.
Én azt fűzném hozzá, hogy ha megtehetem, én sem állok be csuklós busszal a kereszteződésbe, de van az a szituáció, amikor muszáj. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, ha megállsz a kereszteződés előtt, akkor a szomszéd sávból átvágnak oda, ahol te várod, hogy legyen helyed. Így soha nem lesz helyed, főleg, ha a Rónáról még vannak, akik eléd balra odakanyarodnak. Pláne, hogy a mögötted állók, amikor észreveszik, hogy a második zöldre sem mozdulsz, átfurakodnak a másik sávba és beállnak eléd.
De ugyanolyan hegymenetben kell feltekerni mondjuk az Őrsről Cinkotára mint mondjuk a Széll K térről a Rózsadombra?
Az igaz már kisiskolás korunkban "tanították" Ferihegy (a reptér környéke) olyan magasságban van mint a Gellért hegy. Kicsit nehezen hihető de így van.
Nem írnám be, mert a Veszprém városi közlekedése topikban írták be nekem, de két napon át nem tudtam megnyitni.
Béna vagyok.
Mire egyik olvtársunk elküldte.
Köszönöm neki.
Pedig nagyon tanulságos, minden olyan a városi közlekedésért érdeklődő számára aki kíváncsi rá, milyen szintű emberek vannak döntési pozícióban megyei jogú városainkban.
Mellesleg nem annyira rossz az eredmény mint az előző években.
Csak egyáltalán nem releváns tény. Ma a 32-es busz sokkal kevésbé színvonalasan adja meg azt a kapcsolatot, amit a meghosszabbított 3-as megadna. Az új felüljáróval alapból sokkal kisebb lenne a menetidő, mint a Róbert Károly körút felé kerüléssel, és a villamos be sem dugulna rajta, óriásit dobva a megbízhatóságon. Örsön túlról indulókat is bevonzhat az új közvetlen kapcsolat.
Hogy ez tényleg mennyit számít, és mennyire meg tudja dobni az utasszámot, a gyakorlatban nem olyan rég végignézhettük, az 1-es meghosszabbításakor, kétszer is. Ma már a régi 103-as utasainak töbsszörösét viszi át a hídon a villamos, de a pár évet élt csonka 103-as sem bírná már el azt az utasmennyiséget, ami Kelenföld és az Etele út között a villamoson van.
Az én tényszerű válaszom pontosan ugyanaz, mint máskor, és pontosan ugyanúgy nem fogod felérni ésszel.
Ahogy a fonódón se a 86-os mai utasszáma van jelen, vagy az 1-es villamoson sem az egykori 23-as villamos utasszáma van jelen, úgy ezen a vonalon se a 32-es mai forgalma fog utazni.
Egy hiányzó hálózati elem leendő forgalmát egy meglévő gyenge minőségű összeköttetés alapján megítélni nagyjából annyira szakszerű, mintha az M0 keleti szektor leendő forgalmát annak idején a Csömör-Kistarcsa földút forgalma alapján becsülte volna valaki.
A villamossal kapcsolatban egyetértek, szerintem is a 3-as egy része északnak fordítandó. Emellett - ha az M1 eléri a Kassai teret - a 69-est is áthoznám Angyalföldre, de a Béke téren délnek fordítva. Számos hiányzó vagy ma rossz kapcsolatot adna meg Zugló-Pestújhely térségének, főleg ha később tovább megy a Nyugati felé. Az 1-esre Óbuda fele meglenne az átszállás a Lehel/Róbert keresztnél, Stadionok fele pedig úgyis inkább az 5-ös nyerő a Thökölynél.
Igen, a Szentendrei út adná magát, de amíg nem lesz ott nagy átépítés (rakparti HÉV helyett M5 a Szentendrei út alatt) addig esélytelen.
A Bécsi út is csak akkor jöhetne szóba, ha az aranyvölgyi hosszabbítás megvalósul (jelenleg esélytelen).
Hát, a rákosszentmihályi megállás a kapcsolatokon sokat nem segít, kvázi átmegy a városon megállás nélkül. Nem értem miért nem lehetett erre előre megállóhelyeket építtetni. A 150-essel összevonás tervben volt, nem tudom miért lett elvetve, de addig, amíg szintén nincs metrókapcsolat (az Üllői útnál) addig szintén értelmetlen. Pár hónapja a kalauzok még Piliscsaba-Gödöllő járatokról beszéltek (a vágányzári Piliscsaba-Pécel után). Eldönthetnék már...