"Már kitalálták, hogy az állomási sorompókat is a vonat kezeli, jópár helyen működik is. Bár ez leginkább csak haladó vonatnál jelent időnyereséget."
Ja. Azzal a legalább három fajta áramköri megoldással (és különféle kezelési és zavaroldási megoldássokkal megspékelve), ami létezik, kezd egész kaotikus lenni a sorompós világ Mávéknál..
De madzagvasútnál, ahol csak személyvonatok mennek, ott is hasznos tud lenni a nyíltvonali behatási pont, mert pont az utascsere végére jön meg a fedezőjelzőn a szabad.
"Azt meg továbbra sem értem, hogy miért nem a közútkezelő foglalkozik a sorompókkal/útátjárókkal?"
A veszélyt a vasút jelenti, ezért neki kell megszüntetnie (csökkentenie) a kockázatot. Olyan ez, mint a levegőtisztaság-védelem: hiába nem érdekli a gyárat, hogy milyen a levegő körülötte, mégis neki kell tenni a megfelelően tiszta levegőért, noha már egész jó minőségű nyílászárókat is lehet kapni. :-))
"Abból a pénzből, amibe a kamerás rendszer kerülne, talán lehetne a rendszeren javítani, hogy max. fél perc legyen a várakozás."
A panaszos topicban Miki69 olvtárssal már többször végigjártuk a témát a múlt hónap vége felé: nem lehet javítani rajta.
Kamera: a ráckevei HÉV-en van bekamerázott átjáró, továbbra is nyomják el a HÉV-ek az autókat, ha jól tudom.. De legalább látszik, mint egyfajta home-video.
Esetleg érdemes elkezdeni lobbizni a képviselőknél (önkormányzati, parlamenti), hogy tessen odatapasztani egy alul-felüljárót, mert ez így nem pálya. Ha eléri, akkor legközelebb is ő kerül abba a székbe. Ha nem, akkor sötétedés után ne mászkáljon arra egyedül, biztos, ami biztos... :)))
"Most van még egy leamortizált vezérlőkocsi, aminek a helyreállítása biztosan többe kerül majd, mint amennyibe egy helszíni kezelésű sorompó került volna, (...)"
Nyilván, ha tudták volna, hogy be fog jönni az IFA, akkor a vonat megállt volna... :))
(Ahogy a WTC sem épült volna fel, ha tudják, hogy Boeing-gel akarják dobálni...)
Szal nem lehet (és sztem nem is szabad) arra méretezni, hogy "mi van akkor, ha valaki direkt szabályt szeg".
Alapelv: hülyeségre méretezünk, szabotázsra nem. Itt arról van szó, ha mellényúl, elfelejt valamit pl. a bakter, azt ki kell zárni.. Node ha valaki szánt szándékkal be akar menni a vonat elé, az elé bármit tehetsz, úgyis be fog menni. Ha nem ma, akkor holnap (lásd még: HÉV pályák elkerítése és azok kibontása).
Arra kéne végre rájönni, hogy nem nagyon jó buli a Máv PÜ-nek sem, hogy a Műszerautomatika Kft-t felvirágoztatja azzal, hogy tucatszámra veszi tőle az alkatrészeket a meggyilkolt sorompóhoz, ami nem kis anyagi tétel. Végső soron mi, a többi adófizető fizetjük az egészet: a helyszínelést, a kárhely felszámolását, a sérült berendezések cseréjét, a sérültek kezelését, a javítandó vasúti járművek javítását. Ha ez megéri ennek az országnak, akkor hajrá. De akkor senki ne jajgasson ezen népek közül, hogy "jaj, mi mindenre nincs pénz!"... :((((((
Egyébként az a beton nem egy hülye megoldás, csak okosan kell csinálni... Bukkanót kellene csinálni az átjáró elé. Aki túl gyorsan hajt rá, annak szétmegy a kocsija. Ez persze nem akadályozza meg őket abban, hogy lassan áthajtsanak a piroson, de legalább azt a hamis biztonságérzetet kigyomlálná, hogy "120-szal átmegyek és ha a vonat két méterre van a sorompótól, akkoris átérek még előtte". Azt meg továbbra sem értem, hogy miért nem a közútkezelő foglalkozik a sorompókkal/útátjárókkal? Az addig oké, hzogy ezek vasúti berendezésnek minősülnek (kezelőszemélyzet, behatási pontok, jelzőkkel való összeköttetés, ez mind vasúti) de mégis elsősorban a közút biztonságát szolgálják, tehát a közútkezelő feladata lenne ezek biztonságosabbá tétele! A szalagkorlát is a közútkezelőé...
Bocsi,igazad van,rosszul fogalmaztam.Természetesen nem a zárási idő függ a vonat sebességétől hanem a sorompó zárvatartási ideje.Igy már teljesen logikus.Ugye a két pont,behatási és a felnyitási,között az Ic hamarabb "ászalad" mint a 600 méteres teher.Mé egyszer elnézést.
"Első:nyiltvonalon a mozdony zárja,csukódási ideje a vonat sebességétől függ.A gép mondjuk lezárja 1200-1500 méterre az utátjárótol s nem mindegy hogy Ic jön 120-al v.teher max 60-nal."
Ezt magyarázd már el légyszi, mert nem értem viszont érdekel. :-)
Odáig értem, hogy a mozdony zárja egy bizonyos pontra belépve.
De mit jelent az, hogy a csukódási ideje a vonat sebességétől függ?
Félreértesz vagy lehet hogy én nem voltam túl pontos a 3 emberrel kapcsolatban. A 3 ember: Fszt Rákoshegyen, Maglódon, és a "nyitó" a klimatizált konténerében. :) Köztük van rádiókapcsolat és ha megbizonyosodik róla a 2 fszt hogy nincs vonat akkor nyithat az ember az építkezésen. Be van kapcsolva ő is a rendszerbe.
Sorompó zárási idejénél vegyél figyelembe két tényezőt.Első:nyiltvonalon a mozdony zárja,csukódási ideje a vonat sebességétől függ.A gép mondjuk lezárja 1200-1500 méterre az utátjárótol s nem mindegy hogy Ic jön 120-al v.teher max 60-nal.Második:állomási.Hát itt bizony szivás van mert előbb lezárja a vágányutat,sorompot,s utána nyom be v.kijáratot.Bizony eltelik pár perc ,főleg ha kereszt is van s nincs ideje,módja a két vonat között felnyitni.Még rosszab a helyzet nem dominós állomáson mert ott még a bakter is bekever, a vágányut lezárás macerásabb.
Igy igaz! Az emberi tényezőt ha lehet ki kell iktatni,mert könnyen megismétlődhet "Kutas",s az senkinek nem hiányzik.Tudom én nincs jó megoldás,kiskapuk mindenhol vannak/fekete merci/,de akkor is a törvény szigora és annak mindenkori megtartása a legolcsóbb.
Fokozni lehet a büntetést kényszer melóval,ne hogy már jól érezzék magukat a "hüvösön"!SZIGOR,semmi más nem segit!
Nem börtönbe kell zárni azt aki következmény nélkül (nem okozott balesetet) vörösön ment keresztül! Vasutat, közutat építtetni vele! Drága a munkaerő! Ezt az általában a börtönben ülőkre is alkalmaznám. Ahelyett hogy az állam több ezer Ft költ naponta a börtönviseltek eltartására, hát keressék meg a pénzüket maguk az elítéltek az ilyen munkahelyeken! Akinek pedig nincs szakmája, amikor szabadul, már legalább értene valamihez és ismételten nem csalásra vagy lopásra vetemedne, hanem megpróbálna elhelyezkedni. A munka nemesít! Bennt tespedni a börtönben hónapokon-éveken keresztül munka nélkül? Felesleges luxus!
Azzal, hogy Maglódnál "beépítettek" 3 embert a rendszerbe sokkal inkább lett szerintem biztonságos, de lehet, hogy rosszul látom de hangsúlyozom nem vagyok szakértő.
Persze! 3 emberen keresztülhajtani már közfeltűnést érdemlő dolog! Egy vörös fényt adó közúti-vasúti átjáróban, vagy egy közúti piros lámpán átmenni, nos ez legtöbb esetben következmények nélküli eset. Ha mégsem, akkor egy ujságcikk.
3 ember áll a tűző napon naphosszat. Gondolj bele, mekkora a hibaszázalékkal dolgozhatnak már délután! Én a gépben jobban bíznék!
A szigorítással annyi a gond, hogy mondjuk ahogy most a papikat kapcsolják le a ladával mikor 55 el dönget míg a fekete mercikhez ami laza 100 as tempóval megy át a falun nem mernek hozzányúlni. És ugye mindenki tudja ha baleset van ott elég sokszor az ilyen autók és vezetőik az okozók. Az 5 év letöltendő meg azért már mégiscsak agymenés. Akkor meg indokolatlan is ha csak egyedül ül a kocsiban. Amúgy egy tipikus példa az is, hogy szép egyenes útszakasz nincs senki se az ember előtt akkor 90 helyett megy 110el. Oké ez gyoshajtás de végülis senki sincs veszélybe de ilyenkor tuti jön a rendőr... Ha valami barom a tömött sort előzi össze-vissza és 500 méterenként megy majdnem bele a szembe sorba rendőr sehol... Ha 150 el mész az autópályán nyalja a szája szélét és dörzsöli a tenyerét a biztos úr és közli ez bizony gyorshajtás. Ha valaki 100 al megy el a leálló sávba sehol senki ugye.
Kamerás rendszer: alább említette valaki, hogy kamerával kéne figyelni a vörösön áthajtó autósokat, én meg erre írtam, hogy abbó a pénzből talán lehetne megoldást találni a rövidebb várakozással működő sorompóra :-)
És akkor ugye a sebesség betartásáról nem is beszéltünk a közútnál... Amúgy valaki kitalálta már itt, hogy betonfal legyen. Amúgy az egy érdekes kérdés, hogy hol a határ. Mert hány embernek kell még mehlania, hogy komolyan vegyék akárcsak a fénysorompót is? Pl mikor Sárbogárdon lovaskocsival kerülték a kisebbségiek az egész sort és vele együtt a félsorompót azt jött a city... (szegény ló nem élte túl)
Közlekedés biztonsági előadáson arról beszéltek, hogy nálunk nem közlekedési morál nincs, hanem morál és előbb kéne annak lennei újra, hogy valamit lehessen kezdeni :-/
Aztán ha nem jön be, akkor meg megy a vasút perlése. Mi van ha leverik? Ha köd van? Ha bele süt a nap? Vársz bő 6 percet, vagy kockáztatod az életed, esetleg nyomorékon élsz? Mennyit töltesz dugóban éketed során naponta?
Nem cseszegetni akarlak, félre ne érts kérlek! Csak nem reális a felvetésed. A vasúti biztosítóberendezések nem kamerákra épülnek.
Ausztriában a vonat érkezése előtt szűk 200-re fejeződik be a sorompók teljes lezáródása. Mégis van idióta aki kockáztat.
Házam tájáról: útátjáró, félsorompó az állomás kijárati váltójánál.
Sorompó le. Eltelik két perc, vonat közelít, kitérőn lassújel, satu, bedöcög az állomásra. Három perce várunk. Sorompó marad lent, érkezik az ellenvonat, leszállás, felszállás, öt percnél járunk. Menesztés, kitérőnél lassítás, átdöcögés, sorompó fel, bő hat perc. Néha kevesebb, de kb ez a szitu. Naponta többször - legalábbis nekem. Ebben a kánikulában pláne kafa. Falu az egyik oldalon, bevásárlóközpont a másikon, nem két ember szívja.
Az autósok általában addig mennek, amíg a rúd meg nem mozdul. Néha én is.
Abból a pénzből, amibe a kamerás rendszer kerülne, talán lehetne a rendszeren javítani, hogy max. fél perc legyen a várakozás.
Én még azt is hozzátenném hogy egy kapitális f@sz volt aki a ritkapocsék magyar közlekedési morál ellenére félkarú sorompókat telepít a vasúti átjárókba.
Akkor mi a megoldás szerinted? Minden hülye mellé egy rendőrt állítani? Minden közút-vasút kereszteződésbe ismételten rendőrt állítani? Ha nem lesz elég a kétkaros sorompó, mert azt is áttörik, akkor föl-le mozgó betontömböket szereltetünk az átjárókba, talán azt majd észreveszik jelszóval? Hol van szerinted a határ?
A mozdonyvezetők szerinted miért tisztelik a vörös fényt?
Mert ha meghaladja a vörös jelzőt (engedély nélkül) az állásával játszik!!!!!!! Ez elmondható a tisztelt közúti fuvarozókról is? Nem! Kap egy csekket és onnan folytatja, ahonnan abbahagyta. Ha én bezúgok egy vörös mellett, kapok egy felmondólevelet (de legalábbis biztosan meghurcolnak és eltiltanak jó pár hónapra foglalkozásom gyakorlásától). Nem ugyanaz a kategória!
Köszi az infót! Ennek ellenére az eddigi felüljáró építéseknél úgy tapasztaltam, hogy ha a szerkezet "aljával" végeztek, akkor megszüntették a kiszigetelést. És ennek az építménynek az alján nem igazán dolgoznak mostanában. Csupán ezért értetlenkedtem.
Visszatérve az útátjárókra, én a helszíni kezelésű sorompót nem az összes átjáróra értettem (pedig de jó is lenne), csupán a péceli átjáróra. A közlekedési morálon nem lehet javítani, sajnos. Olyan, amilyen. De ahol lehet, csökkenteni kellene a veszélyforrásokat, kerül amibe kerül. Most van még egy leamortizált vezérlőkocsi, aminek a helyreállítása biztosan többe kerül majd, mint amennyibe egy helszíni kezelésű sorompó került volna, nem beszélve a VK kieséséből adódó egyéb zavarokra, melyek - ismervén a cégnél szokásos intézkedési tempót - még egy ideig fennállnak majd. De okos közgazdászok a vasútnál ezt is biztosan meg tudják majd cáfolni. Magyarázat mindenre van, ezt már volt alkalmalmunk sokszor megtapasztalni.
Egy ismerősöm dologzott hasonló helyen egyszer, én is kinéztem hozzá. A kamionosok (bár nem tudom ez mit szállított éppen) "kvótában" hordják a cuccot ide oda. Szépen be van írva mindegyiknek a kanyar és az alapján kapnak viszonyal kevés casht. Ebből kiindulva minden perc számít. Na most ha előfordul egy ilyen "pirosodás" napi 10-15x akkor nagyobb a valószínűsége annak, hogy az embernek egyszerűen eldurran az agya és megy. Én nem tudom, hogy itt mi történt, nem is akarok én vedeni senkit azt hiszem elég nagy volt a "büntetés", csak épp azért írtam, hogy valami információ elhangozzon a másik oldalról is.
Ezt figyelembe véve mondom azt, hogy a maglódi sokkal biztonságosabb, bár ott nincs fuvarozás csak épp néha át kell menni innen oda.