Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

scenic(725) Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9340
a gyári téli méret: 195/65R15 ilyet keress, ha olcsóbb gumit keresel. Ha meg maradsz 16"-nál, akkor 205/55R16. Csak e két méret közül válaszhatsz.
Előzmény: KiberLovag (9112)
scenic(725) Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9339
tgera figyelj, mutatok én is valamit :-)

KIA cee'd *****
Vezető és utasvédelem: 34 Frontális ütközés: 13 Biztonsági öv: 3
Gyermekvédelem : 37 Oldalütközés : 16
Gyalogosvédelem : 11 Oszlopütközés : 2

Renault Megane II CC-Cabrio (2004-es teszt) *****
Vezető és utasvédelem: 34 Frontális ütközés: 16 Biztonsági öv: 1
Gyermekvédelem : 30 Oldalütközés : 15
Gyalogosvédelem : Oszlopütközés : 2

Renault Laguna (2003-as teszt) *****
Vezető és utasvédelem: 34 Frontális ütközés: 15 Biztonsági öv: 1
Gyermekvédelem : - Oldalütközés : 16
Gyalogosvédelem : 12 Oszlopütközés : 2

és akkor a csattanó !

Citroen C4 (2004-es teszt) *****
Vezető és utasvédelem: 35 Frontális ütközés: 15 Biztonsági öv: 2
Gyermekvédelem : 42 Oldalütközés : 16
Gyalogosvédelem : 22 Oszlopütközés : 2


:-))))))
Előzmény: Akelacee (9094)
scenic(725) Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9338
3000 km van benne és finomkodsz??? Most már toljad neki :-) Csak az első 1000 km alatt van élrteme a finomkodásnak 3000 km-nél már nincs.
Előzmény: zotty1 (9041)
barpi36 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9337
Persze meg értem,nekem semmilyen érdekem nem füződik a kocsi cserédhez,csak azt irtam le nekünk milyen érveink voltak!Párom is szerette a lanost,de mikor kipróbáltuk a dizel ceedet,az egész családnak fülig ért a szája!Gyereknek (13éves) van elég helye,jé 150-nel megyünk!100as temponál a fogyi kb.vizszintes úton 3,7-4,3 között 1800at pörög.Városi átlagom 6l.130-nál 2200, kb 5l.Érzésre mintha 90-100 a lanosnál!
Előzmény: cápaFeri (9336)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9336

Ok, remélem összefutunk! Na nem az autókkal! :-)

Azért ne siessük el a dolgot, mert ha nagyon megtetszik és előadom anyucinak, hogy le kéne cserélni a lacsit szűk másfél és után, tíz körömmel fog hozzám ragaszkodni! Viszont ha lejár a részlet, már pár éves lesz a ceed és talán jön az átfésült verzió, kinyomják az elsőket olcsón. Lehet, hogy átülök? :-)

Üdv!

Előzmény: barpi36 (9335)
barpi36 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9335
Másik ok amiért cseréltem autót,nyár meleg, klima csak a pofámba fujjta a hideget,tarkómon a viz meg folyt!Az autó meg nem ment!!!!!
Ismerősöm most vett 1,4 aveot.Próbáltam nem rossz,de a ceed más dimenzió,pláne a dizel!Igaz jóval olcsóbb!Viszont a lanosnál nem lényegessen jobb,csak ujabb!
Olvastam a szeptemberi taliról ,sajna későn!Figyelemmel kisérem!Majd kipróbálhatod ha találkozunk!
Előzmény: cápaFeri (9334)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9334
Szal mindent összevetve, igazad van, én is ceed-et vettem volna ha akkor már lett volna és nem 1 millával lett volna drágább, hanem mondjuk 2-300-ezerrel. De sajna a lacsi Elite megvolt 3-ból forgalomba helyezve, a ceed EX meg 4,1 lett volna+üzembehelyezés, persze valamit biztos alkudhattam volna ebből is, de nem ment volna bőven 4 mill alá. Na erről az egy milláról beszéltem, hogy nekem ha lett volna ennyivel több, sem érte volna meg.
Előzmény: Brian63 (9319)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9333

Az akkora alatt mit értesz? Azt az egy millát?

Lacetti Elite és Ceed EX-ről beszélünk.

Hogy elavult a motor..EU4-et teljesíti, de nem változó szelepvezérlés. Igen.

Nekem 7-9 liter között eszik, de ez 110-130-at jelent vidéken, a kilenc meg városban a maga 12 mázsájával, ami nem sokkal kevesebb, mint a ceed 12,5 mázsája.

Hasonlóan gyenge, mint a ceed. Igaz a ceed csúcsteljesítményre többet ad le, mert feljebb lett spanolva. Nem 5800-on, hanem 6200 adja le a max teljesítményt, míg nyomatékból sem 4200-nál, hanem 5000-nál 6 Nm-rel többet. (Ha jól emlékszem) 3000 alatt a ceed sem mutat semmit. (benzinesekről beszélünk)

Valóban elavultabb konstrukció a lacetti, kényszermegoldás volt, asszem jól jellemezted, hogy pénzt akartak még kivenni belőle.

A belsejéről ne mondanám, hogy egyszerűbb, főleg anyagokban nem adnám egy focusért (pl kesztyűtartó mérete, kialakítása, szövetek, műanyagok), pláne ha az ajtókat nézzük egy ceedért (hol is a szövet az ajtóról?)!

Az ajtók szigetelését nem tudom hasonlítani, nem ismerem a ceedet e téren. Egyszerűen háromszoros szigetelés van alul, dupla körben, opelék jelenthetnek neki zajszűrésben, csukódási hangban. Több tesztben elismerően szóltak a csendességéről, a zajszűrésről.

Természetesen hátsó ablakemelő van a lacettiben, hűtött kesztyűtartó is és még sok egyéb, talán te egy alapfelszerelést néztél, amiben nem volt. 

Egy igényeidnek megfelelő kombi, ahogyan nézem, valszeg egy Prémium lacsi lenne + az általad említett dolgok, ha lehetne kérni bele. Ez 4,1 mill 1,6-osban listaáron a ceed EX meg 4,5 mill. Közel vannak, igazad van, ennyit megér a modernebb ceed. Jogos.  Ötajtóst nézve (ezek súlyait néztem az elején, no meg ezt ismerem) lényegesebb eltérés van már.

Vica versa.

Előzmény: Brian63 (9319)
vlevi Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9332
Lehet, hogy csak bebeszélem magamnak, de azután, miután megrendeltem a ceedet, a rönyóm egyre furcsább hangokat kezdett el kiadni magából :)
Azon viszont nagyon meglepődtem, amikor 2-3 hét múlva megláttam az utcán.
Előzmény: ProgiBee (9329)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9331

Gondolom legalább annyira, amennyire én, amikor eladtam a régit és megvehettem ezt.

Azért figyelemmel kísérem fórumotokat, kíváncsi vagyok a véleményekre fél, egy, két év múltán is.

Előzmény: ProgiBee (9329)
Doki50 Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9330
Helló!

Nekem is Lanosom volt, 1,5 EX, újan vettem 1997-ben (Racer után). Balesetmentesen 110 ezer km-t mentem vele, nagyon megbízható volt.
Gyengesége a kipufogórendszere (a Raceré is), 40 ezernél pl. megadta magát a katalizátor.
Városban 10-11 litert fogyasztott (a gépkönyv is ennyit ír).

Jól is húzott, nem kellet úgy kipörgetnem mint az 1,4-es Ceed-et!

Amiért mégis lecseréltem: a klímán kívül semmi biztonsági felszereltsége nem volt.
Szerettem a kicsikét (a Racert is).
Csak 600 ezerért számolták be, 780 ezerért próbálják eladni, megnézhető a kia zakar honlapján. Néha, nosztalgiából megnézem.
ProgiBee Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9329
daewoo kalos 1.4 16V Népítélet: A fehér szelepcsiszolandós :D
Szerettem, mert kényelmes volt, nem rázott mint a cee'd. De meg ne tudd, hogy berugtam miután megvették tőlem.
Előzmény: cápaFeri (9327)
ceeee Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9328

jólbeszélsz!

:-D

 

Előzmény: ProgiBee (9311)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9327
Igen, ezzel egyetértek, de sajnos nem ez a jellemző gyenge pontjuk ezeknek a bevált hyundai-daewoo technikáknak. És talán nem is az a 150 ill. 100000 km.
Előzmény: ceeee (9324)
ProgiBee Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9326
Teso erről van szó :)
Előzmény: ceeee (9324)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9325
Ehhez a hosszú periódushoz én csak annyit tudnék hozzáfűzni, hogy nálunk 15000 vagy 1 év. 7500-nál lecseréltettem soron kívül. No ebből talán látszik, hogy mennyire bízok ebben a fene nagy modernizálásban. Mennyiségi kereskedelem itt is! 
Előzmény: ProgiBee (9311)
ceeee Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9324

De tájékoztattak, tisztában vagyok vele, hogy a kopó alkatrészek átlagos kopása nem garanciális, és mint írtam, csak mostantól teljeskörű a 7 év.de % után még kettő van a hajtásláncra, és 150ezer kilométerig az elég megnyugtató, hogy egy motor, vagy váltóhibát nem saját zsebből kell fedezni.

Előzmény: cápaFeri (9323)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9323
Látom még téged nem tájékoztattak arról, mi garanciális és mi nem. Eleve a kopó alkatrészek kiesnek, mint fék...nem kapsz 7 évet a kipufogórendszerre sem. Nem 7 év és/vagy 150000 km? Ha jól tudom, akkor az eddig megvett autókra nem terjesztették ki a 7 év teljeskörűt, csak az új SW kapta meg. Régebbiek továbbra is a lépcsős gari elven működnek. Nem?
Előzmény: ceeee (9321)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9322
Kizárólag 1,4-es benzinesekről beszéltem.:-)
Előzmény: barpi36 (9318)
ceeee Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9321

Erre mondják politikuséknál, hogy jó nagy csúsztatás:

 

""De itt magyarországon nem biztos, hogy kérnék 7 évet ilyen szervíz és alkatrészárakkal! ""

 

A 7 év ,  pláne most már teljeskörű garancia!! Mi köze van akkor a 7 év "elkötelezettségnek" az alkatrészárakhoz?

Ha  valami romlik, garancia, csere ,no forint!

 

Maximum az éves olajcserék áraiból lehetne lecsípni, ha az ember feladja a garanciát. De miért is kéne?

Előzmény: cápaFeri (9313)
barpi36 Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9320
Látom sok volt lanosos van!Teljesen othon érzem magam!
Előzmény: Brian63 (9319)
Brian63 Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9319

Azt mondod nincs akkora különbség a Lacetti meg a Ceed között?

Most, hogy cserélném a lanosomat új autóra,  elsők között volt a Lacetti amit megnéztem.

Nagy csalódás volt. Komolyabb fejlesztések nélkül próbálnak ráncfelvarrásokkal eladni egy elavult autót. Amit én leszűrtem.

 

-"ugyanaz" az elavult motor ami a Lajosomban is 10l körül eszik.

- gyenge is

- A számomra fontos biztonság hiánya: függönylégzsák nincs, törésteszt nincs. (Kalos után nem is csodálom)

- Beülve érezhetően egyszerűbb a belseje mint egy Focus vagy Ceed

- Az ajtók csukódására ez fokozottan igaz.

- A mai modern autókban fellelhető  dolgok hiánya. pl. hátsó ablakemelő, ülésfűtés, USB, MP3, behajtható tükör, tempomat, sorolhatnám...

 

Véleményem szerint a Chevrolett halogatja az igazi fejlesztést. Amíg lehet ebből a régi-új modelből pénzt kivenni, nem akar költeni. És az én igényeimnek megfelelő kombi már jócskán 4 millió felett van. Ezért a pénzért egy klasszisokkal jobb Ceed-et vennék.

(Persze az idő majd eldönti a tartósságát. Bár a motorokat lassan 2 éve gyártják...)

 

 

 

Előzmény: cápaFeri (9313)
barpi36 Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9318
Ellent kell mondanom,legolcsóbb dizel lacetti elite 2,0D 4490000.-
Előzmény: cápaFeri (9313)
Brian63 Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9317

OFF

Az értékvesztrésről...:

 

SZVSZ csak az első néhány évben van esély arra, hogy egy "értéktartó" autó ne veszítsen olyan mértékben az értékéből mint pl. egy koreai. Később 5-6 év felett már tök mindegy.

 

Miért mondom ezt?

2000 októberében vettem a Lanosomat 2,3 millióért. Nagyon néztem az astra kombit 3,0-ért de nem volt rá pénzem. A lenézett koreaim és az értéktartó német között 700.000 Ft volt a különbözet.

Most, hogy cserélném a Lajost ceed-re a következőt látom:

Lajos kb. 900.000 körül mozog, Astra kombi 1,5-1,6

 

Ugyanaz a 700.000 forint maradt meg. Nem tartotta volna jobban az értékét az Astra sem!

 

Úgyhogy én, aki nem 3 évre tervezek autót venni, tojok az értékvesztés dumára.

ON

 

Előzmény: karesz2 (9305)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9316

Ok, akkor találkozunk még, ennek örülök!

Nekem is azért kellett lépni, mert a régi dög lassan annyiba volt havonta, mint ennek a részlete, pedig az már a sajátom volt. Ismerős a téma! :-)

Előzmény: barpi36 (9309)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9315

Köszi a kiegészítést, asszem te pontosan érted, mit akartam kinyökögni.:-)

Amúgy a fapados astra-g volt annyi, mint a jól felszerelt lacsi tavaly. ha már opelekről beszélünk...astra-h ról meg álmodni sem mertem, még a ceed-nél is drágább volt. Na ezért lett kompromisszumos lacsi nekem kispénzűnek.

Igen, pár év...bár a ceed a fiatalabb, de én is átnézegetek infóért. Szerintem ti sem bánnátok meg ugyanezt fordítva, legalábbis nekem kísértetiesen hasonlónak tűnnek a dolgok amikről írtok, mint amik márkatársaimnál előfordultak.  

Előzmény: barpi36 (9312)
barpi36 Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9314
Majd elfelejtettem,Sopronban Mercedes,Fiat,Kia egy szalon.Bementem érdeklődni/nem náluk vettem az autót/,mint UFO-t néztek.
Nem tudom menyi KIA-t adnak el !Átküldtek a FIAT szervizbe,első kérdésük ,Náluk vettem az autót? LX+ os az autó,riasztóra és távirányítóra kérdeztem rá!
"SOKAT FOGOK HOZZÁJUK JÁRNI!!!!!"
Előzmény: barpi36 (9312)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9313

"Jobb, hogy csak 3 évig köt a garancia ezeknél a tehetetlen magyar szervizeknél"

Nem olvasol figyelmesen. Nem azt mondtam, hogy jobb a 3 év garancia a 7-nél! Azt próbáltam megértetni, hogy a magyar szervizek tehetetlenségét, problémamegoldási készségét látva célszerűbb a kevesebb évi elkötelezettség. Külföldön előny a több év! Javaslom az alábbi levélváltás elolvasását, kb ez telik a magyar képviseletektől!

http://lacetti-klub.extra.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=1 

Ugyanazt az alkatrészt egy hozzáértő, de független szervízben töredékéért adják, mert nincs ott a márkajel. Márpedig ugrálnak a számok rendesen! Egy első színezett, antennás, esőérzékelős szélvédő 120000 jó magyar pénz! Mindez 40-50 körül megvan nem márkaszervízben szereléssel, kellékekkel. De említek egy másik példát. Lacsi hat légzsák a burkolatokkal, gyújtókkal, stb 900000 pénz. Kérdezzétek meg mennyi ez ceed-ben hivatalosan, gyanítom hasonló összeg. Ennyiért egy volvót is fel lehet szerelni 8 lufival gyárilag, tartozékokkal. Bár ezek nem garanciálisnak mondható alkatrészek, de az árak jellemzően koreaiak. Nemhogy vetekszenek a japán import árakkal, gyakran meg is haladják. Javítsatok ki ha nem jól tudom, de a ceed a szomszédban csak összerakva van. Alkatrészek koreából érkeznek, mint a chevynél. De nyugtával dícsérjük a napot, ne legyen igazam és ne kelljen egyikhez sem sok alkatrész!

Végezetül. Még mindig nem ingerlésként szólok hozzá a ceed fórumhoz, bár néhányszor már annak vettétek. Csupán egy hasonszőr származású autó gazdája vagyok, aki sok infót és tapasztalatot gyűjtött már a fajtáról. Én spec azt látom kezdődni a ceednél, mint ami a chevy 2004-es indulása után volt. Annyi előnye volt a chevynek, hogy áttervezték, nem új tervezés volt. Ezt az előnyt ellensúlyozza az európai, közvetlenebb tervezésű ceed, modernebb megoldások, no és a hyundai háttere, merthát ugye a kia és a hyundai édestestvérek régóta.

Szóval mint említettem, magam is ceed-et választottam volna, ha nem számított volna az az árkülönbözet. De itt magyarországon nem biztos, hogy kérnék 7 évet ilyen szervíz és alkatrészárakkal!

Ami meg a lacetti drágaságát illeti: az említett honlap galériájában megtalálható az enyém sok képpel. Fólián, téligumikon és váltózáron kívül kereken 3 mill. volt. Úgy ahogy látod, metálfény, 8 kerék(alu+lemez), vonóhorog, spoiler, üzembehelyezés, stb. Meg ami az Elit felszereltségben van.  Mindez amikor megjelent a ceed (ha leszámítjuk, hogy két lufival, USB-porttal, egy két aprósággal több van benne) átlépte a 4 mill-t. Hát nem tudom. Nem volt akkor erre a különbségre + bő 1 mill. Pláne az én évi 10-12000 km-emnél.

Üdv!

Előzmény: karesz2 (9305)
barpi36 Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9312
Bocs szerintem félre értetted!
Nem védeni akarom!Pont a nincs megelégedve a saját márkaszervizével!
Azt nem viselné el hosszútávon!
Meglátjuk nekünk mi lesz a véleményünk,pár év múlva!
Előzmény: karesz2 (9305)
ProgiBee Creative Commons License 2007.10.01 0 0 9311
Engedjetek meg nekem néhány gondolatot erről a garanciás-és szervizciklusos dologról, mert visszatérő téma: milyen érdekes, hogy az emberek többsége megveszi a kocsiját és sajnos a nagy többség részletre /+ biztosítás+adó+üzemanyag. Nem sajnálja évekig fizetni a sok tizezreket, mert nincs más választása, ha új autót akar. Értem én, nagy kiadás egy kocsit 3 év alatt háromszor elvinni a szervizbe és éves szinten kifizetni 50 ezret, ez ugye már nem fér bele a keretbe. Enni is kell! De nem kell ezt csinálni, sok az nekem. Elviszem az első éves szervízre utána meg nem, ne rajtam gazdagodjon a szervíz, többet árt a gari, mint használ. Elromlott a kocsim. Ki fogja ezt kifizetni, gari nincs, mit csináljak? Pedig még legalább két évig szívesen használtam volna. Megcsináltatom ingyen :D, persze márkaszervízben, mert csak ott értenek hozzá. A bizalmam megszűnt. Lecserélem egy másikra, most jó hitelek vannak a suzukinál. Kocsimat jó pénzért :D beveszik, a hitelem mégjobb lesz :D.
Én úgy gondolom nekem 7 év alatt megér a garancia éves szinten 50 ezerrel számolva 350 ezret. Vagy tévedek? (ez egy kicsit dedós volt, de a lényeg szerintem kitűnt belőle)

Szerviz: melyik a jobb, a sűrű vagy a ritka szervizperiódus? 20 ezer km vagy 30 ezer km? Mindenki kiabálja 30 ezer!!!!!!!!!! Kinek jó ez? A szervíznek? Ugyanmár! A vevőnek? Persze! Biztos? Most, hogy így mondod, elbizonytalanodtam. Szerintem jogosan: Miért van az, hogy egy ugyanazon motornak eltérő a szervizperiódusa? Melyik a jó? A motornak mindenképpen a rövidebb! Én személy szerint egész életemben arra törekedtem, hogy használati tárgyaim állagát úgy próbáljam megőrizni, mint amilyenek új korukban voltak. Ezért csak röhögni tudok azon amikor egy ember azzal kérkedik, hogy az én kocsimat 30 ezrenként kell vinni olajcserére, meg a cikkekben is állandóan ez megy. Persze a nép tárcájának az a jó, hozzáteszem abban a pillanatban, de a kocsinak nagyon nem. A suzukit mindig fikázzák és fikázták, hogy 10+15 ezer km-enként kell vinni. Bizony sok suzukimotor haláltusájáról szereztem, szerezhettünk tudomást. Miért van ez, felmerülhet a kérdés? Azért, hogy minél gyorsabban vége legyen a szívnek és vegyél egy új tütükét. Mert szerintem sok év után senki nem fog motorjavításba kezdeni, ami annyiba fog kerülni, mint a kocsi akkori értéke. Vannak az ilyen márkák, akik kezdeti lelkesedéssel, márkanávvel akarnak vevőt fogni, és persze belőlük lesznek a következő toyotás (akarom mondani KIÁS:-)) ) generáció ifjai (elnézést ha valakit sért de ez van).
Vannak az olyan márkák, mint pl a suzuki, aminek a megbízhatóság a fontos, sőt én ide sorolnám a kiák 1-2 éve felnövekvő generációit. Ők is rájöttek minőséggel és megbízhatósággal lehet kocsit eladni. De nem csak ők, hanem a renault is most jött rá erre, visszavettek 30-ról 20-ra. Miért tették ezt? A renault is új ösvényre lépett 2 éve vagy 3 nem tudom, az biztos, hogy a modus bevezetésével, minőségi és megbízhatósági ugrás volt a márkánál a korábbiakhoz képest.

Szerintetek hol van az igazság? Várom a véleményeiteket ha valakit érdekel ez a téma.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!