Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

b4ndyTA Creative Commons License 2018.12.05 0 0 10297

Ezt a titulust te aggattad magadra. Én nem a személyre, hanem a folyamatra mondtam... ;)

Előzmény: vAzz3r (10296)
vAzz3r Creative Commons License 2018.12.05 0 0 10296

De a kovetkezo autom nem cabrio lesz, noha nem azert mert szopas, szar vagy ilyesmi. Ez is egy pipa, megvolt, jo volt, elveztuk. Igaz tetoablak az kell majd, mert szeretem a friss levegot, es a mai kocsiknal (foleg coupe) ha kicsit lehuzod az ablakot az hangos es valahogy nem az igazi. De mondjuk neztem mar M240i cabriot is, ami raadasul vaszontetos :) Szoval nem allitom, hogy nem leszek megint meddo fasz :D

Előzmény: b4ndyTA (10294)
vAzz3r Creative Commons License 2018.12.05 0 0 10295

Hat szerintem a cabrio egy egyuto bazi nagy tetoablakkal :) Es ha hardtop, akkor meg telen se para es zajra se annyira. Es meglepoen sok van errefele beloluk (menden marka es tipus, de talan a BMW a legtobb). 

A hibaforras emlitese: mivel leasingelem es 4 evre, nem erdekel, ugyanugy mint a DPF, turbo, kokszolodas, stb. Azok kesobb jonnek elo es ahogy en hasznalom a kocsit, meg kesobb (90% autopalya, evi 30k km, szoval minden ut legalabb 20km, de inkabb szaz folotti). 

Az en szememben mindenfele SUV oltari nagy faszsag :) Megse mondom, hogy minden SUV-os fasz mert azt vesz, megha azt is gondolom. Kinek mi a preferenciaja, a gyartok meg tudjak hogy mit vesznek a nepek (SUV-t most ezerrel), es a cabriot se fejlesztenek, ha nem erne meg.

 

Ami a cabriozast illeti: en is meglepodtem, hogy mennyire szeretek nyitott tetovel jarni. Persze nem a "termeszet kozelsege", a motoron se az szamit nalam, de valahogy bejon es tetszik a feeling. Foleg hazafele melobol, vagy kirandulgatva a hegyekben. Valahogy nyugisabb az ember es nem idegeskedem annyira vezetes kozben. De masnak a magas ulespozicio jon be (ami epp nekem nem), ezert jo hogy masok vagyunk :) Nem ugyanolyan autok vannak az utakon...

Előzmény: b4ndyTA (10294)
b4ndyTA Creative Commons License 2018.12.05 0 0 10294

Nézd, ez egy meddő vita. Az én szememben a kabrió autó vásárlása egyrészt mérhetetlen faszság, másrészt teljesen értelmetlen dolog. Ahol hideg van ott azért, ahol meleg van, ott meg azért. Egyébként meg csak hibaforrás, macera, stb. A felárat én másra fordítanám.

 

 :)

Előzmény: vAzz3r (10293)
vAzz3r Creative Commons License 2018.12.05 0 0 10293

Hat ebben pont nem, mert cabriot "meno" venni a napfenyes videken, de szar hasznalni. Mert szarra egsz benne: naptej, sapka, sokszor hosszu ujju polo. A tarkom igy is sokszor eg, dugoban volt hogy felhuztam a tetot mert a klima nem enyhitette a nasutes erejet. Cabriozni tavasszal, osszel, nyaron nem nagy melegben jo. Ott ahol a nap nem szarra eget, hanem langyosan sut. De erre rovid tavon nem jon ra a user, aki azt mondja vezettem mar cabriot (ami lehet 15 perc, par ora esetleg nap). 10 fok korul mar/meg hasznalhato, mert a szelvedelem jo ha benn van a szalfogo es fent az ablak, a tarkofutes meg kellemesen bizserget. Asszony is a hyegyekben elvezte foleg, mikor nem egett oda az ulesre (ezert is voltam merges, hogy 4-es cabrioba nem lehetett uleshutest kerni, csak 5-ostol indulva, erre a sok barom itt meg fekete szin, fekete bor komboban veszi... tojasaik tuti odaegnek mar egy 5 perces parkolas utan is).

Előzmény: b4ndyTA (10291)
vAzz3r Creative Commons License 2018.12.05 0 0 10292

Mercit neztem en is, igaz az uj A klasset, csak most jott ki az AMG35, AMG45 meg nincs is. Nagyobban E Klasseban nezelodtem, de nem annyira fogott meg, valahogy tavol all tolem az o dizajnjuk (nem rossz, de nekem nem jon be). AMi bejon meg az az Audi, de valahogy ott az osszkep nem all ossze szamomra, nincs instant get feeling meg egy RS-re se (egyikre se). 

Mostanaban nem is neztem nagyon BMW-t se (majd ha kijon uj 3-as), de minden heten nezelodok mit vennek szivesen kovetkezo autonak es nincs olyan auto, amire rakattannek (vagyik nincs az en penztarcamhoz, mert egy 911 barmikor :) ). Mindegyikban van valami, ami nem tetszik es a tobbi resz hiaba kivalo, nem nyomja el ezt. Pl a kozponti egyseg es a "szegenyes" HUD a Stingerben (BMW utan), 1-es/2-es szeriaban a HUD hianya, (R)S 3-ban valahogy nem ereztem otthon magam, es sima S-ben ugye sornegy van. Uj Ford Focus RS belul nem tetszik, se a Seat Cupra-k, Golfok, uj Civic Type-R meg nagyon homasitas nekem. Mar kezdem magam raeroltetni egy Mustan belosre is. Mennyivel konyebb lenne ha csak a vezetes "elmenye" erdekelne :) Azt ilyenkor gondolkozom, hogy ezek mennyire first world problemak :) Es rakeresek par "sima" autora, mint Mazda 6, VW California, Passat, Octavia RS...

Remelem lesz valami 1 ev mulva, ami nagyon tetszik, akkor lesz esedesek a nezelodes es ha ujat veszek a rendeles is. Addig meg egyre jobban elvezem a diesel cabriot, foleg hogy teljesen kieltem magam a anyaron a motoromon.

Előzmény: Aszpirin (10290)
b4ndyTA Creative Commons License 2018.12.05 0 0 10291

... hanem, mert az angolok hülyék? :)

Előzmény: vAzz3r (10285)
Aszpirin Creative Commons License 2018.12.05 0 0 10290

Épp kinn vagyok Németországban munkaügyben, és végre egy rendesebb autót kaptam a sok VW meg Opel meg Rönyó után... Szóval ma reggel a szokásos kölcsönzőnk stuttgarti reptéri kirendeltségén épp egy magyar hölgyhöz kerültem, elsőre nem tudtam, de amint meglátta a jogsimat, rögtön átváltott magyarra... és egy vadiúj automata váltós Mercedes C-220d kombit kaptam tőle, VW Golf árban ☺ (prémium autómárkákat céges policy miatt nem bookolhatunk, de néha megtörténik, hogy “nincs más” éppen, ezért az eredeti bookolt áron prémium cuccot kapunk... volt így már pl. Jaguar is nálam).

C-Klassét soha nem vezettem még, ezért elsőre nagyon örültem neki, mert ugye még mindig tervben van az “agyő BMW”, és elvileg a kombi C-Klasse ugyanaz a kategória lenne, mint az F31. Ma egyelőre csak a stuttgarti reptértől 30 km-re lévő itteni telephelyünkig jöttem el, de délután átkocsikázok Erlangenbe (Nürnbergtől kb 20 km-re északra), és holnap ott még forgolódok, majd lemegyek vele Münchenbe, és ott adom le. Tehát összesen kb több mint 500 km-nyit hajtom.

 

Eddigi benyomások:

- a kombi C-Klasse határozottan nagyobb, mint az F31. Utastere is, csomagtere is, és persze amúgy az egész autó. Nem mértem le, de nem is kellett, hajnalban még a BMW-mmel mente a reptérre, van összehasonlítasi alap :)

- öreguras. nemcsak kinézetre, jarásra is. Az én F31-em csak egy 18d, de esküszöm jobban ugrik és gyorsul, mint ez. És - bár a BMW is egyre jobban elkurvul ezügyben, azért a merciben még mindig “hajó-fílingebb” van. Semmi érzelem, csak mégy vele, és siklik, kanyarodik, teszi a dolgát amolyan hűvös arisztokrata lakáj módra. Hmmm, nem ez, ami kell nekem...

- érdekes a “bajuszkapcsoló” váltókar, először megijesztett, de kb 2 perc alatt szokja meg az ember.

- a váltója egyébként ugyanolyan jó, mint a bömösé, nem néztem ugyan még utána, de érzésre ebben is ZF-váltó van. Lehet, hogy tökugyanaz.

- Az iDrive kezelőszerveit majdnem 1-1-ben koppintja a merci. Ugyanaz a lényeg, tekered, rángatod négy irányba, nyomod, ujjheggyel írsz rá betűket

- a központi kijelzője viszont egyrészt olyan mint egy kövérre sikerült kínai tablet, másrészt iszonyat kusza számomra minden benne.... lehet csak szokni kell amúgy, de a bömösé számomra ezerrel letisztultabb és logikusabb. wazze amíg ezen megtaláltam, hogy a navi hangját hogy kapcsoljam be (az előttem levő kedves vezető úgy gondolta, hogy elnémítva jobb...). Oszt aztán a klíma kezelőgomjaia... na mindegy, ez a szekció erős megszokást igényel, de biztos csak megszokás kérdése.

- ami viszont a műszerfalat illeti: könyörgöm, miért nem lehetett ilyenre megcsinálni az F31 műszerfalát? Egyszerűen ez így jó ahogy van a merciben, és elfogadnám...

 

Szóval eddig vegyes... de nagyon az az érzésem, hogy nem C-Klasse lesz az F31-em utódja... Szép és jó és elegáns meg minden, de emellett egy Hyppolit, öregednem kell még 20 évet, hogy élvezzem.

bgeria Creative Commons License 2018.12.05 0 0 10289

ja, úttartásban sokkal jobb, csak kérdés hogy az átlag usernek kell-e.

Előzmény: Aszpirin (10287)
vAzz3r Creative Commons License 2018.12.05 0 0 10288

Hat en is epp ezt irtam, hogy manapsag atlag usernek a 4x4 az nem terepre kell, hanem utviszonyok miatt. A kinti letet meg arra irtam, hogy otthon (Magyarorszag) ritkan esik a ho es akkor se sokaig marad meg, ellenben igaz hogy akkor nagy kaoszt hoz :)

Azert telen, havas uton hatsokerekes kocsival szivas tud lenni. Eleg akarmilyen kis valtozas (bukkano, ho allag megvaltozasa, kisebb emelkedo es nagyobb gaz adasa, stb) meglepetest tud okozni. Persze ha raerosen, cammogva megy az meber, akkor majdnem mindegy, de ki megy ugy itt kozulunk? Mert akkor nem ebben a forumban lenne :)

Nekem kov autora kell a 4x4, es nem azert mert terepezni akarok (nalam a terepet kimeriti az, hogy beallok a fure a nyaralo elott), hanem akkor is haladni es nem cammogni  mikor szakad az eso vagy havazik (havas az ut). 

De a mai autok nem zabalnak sokkal tobbet 4x4-ben, sookal tobbet dob rajta pl a suly es a nagy homlokfal (SUV jarmuvek).

Előzmény: Aszpirin (10287)
Aszpirin Creative Commons License 2018.12.04 0 0 10287

Ez így nehezen értelmezhető, mert 1-2-3 fok nem szignifikáns. Holélsz Svájcban? Nálam (egy a Vértes “lábánál” elhelyezkedő kb 1650 lelket számláló falu, ez is “otthon”, vagyis Magyarország) nyáron stabilan legalább 5 fokkal kevesebb van, mint Budapesten. Télen meg, amikor Budapesten nem láttak még havat, nálam lehet hogy 30 cm hó van az udvaron. Volt már olyan tél is, hogy napokon át föl kellett tennem a hóláncot kb 3 km-re a főútig, ami persze száraz volt, és hólánccal rámenni tilos, ezért ott meg le kellett vennem. Az összes eddigi saját autóm megoszlása: 2 hátsókerekes, majd két elsőkerekes, majd 4 hátsókerekes. 6-2 a hátsókerekesek javára. Akkor irigylem az elsőkerekeseket, amikor 1. hóláncot kell tenni a meghajtott kerekekre - a hátsó kerekekre macerásabb 2. indulnék télen egy csúszós úton, és az autó a seggét dobja oldalra. De ilyenkor a leginkább egy négykerekest irigylek.

 

Egyébként Kanadában jártam egy kölcsönkapott kapcsolható 4kerék-meghajtású Geo izével (asszem egy az egyben az akkori Grand Vitara, csak helyi gyártású, Geo valami, már nem emlékszem pontosan a típusára, 17 évvel ezelőtt volt, decemberben), Québec-ben egyetlen éjszaka alatt 40 cm hó hullott, és ott sem voltak topon az utak takarításával... Az autó egy vacak volt szerintem, zabált mint az állat, 15 liter alá nem tudtam vinni (kb 100 foritba került a benzin, szóval minden relatív), és cserébe alig ment, de a négykerék-meghajtás egy áldás volt, még autópályán is (ami istenbzony rendesen teljesen havas volt, még a takarítása után is).

 

Persze itthon kérdés a 4kerék-meghajtás haszna, de szerintem úttartásban itthon is jobb, mint akár az első- akár a hátsókerék-meghajtás (számomra élmény volt egy Subaru Imprezát kipróbálni nyáron is, igaz ez is jó régen volt már), szóval ez a “4kerék-meghajtás csak terepre kell” dolog egy szterotípia. Ezzel persze nem Neked mondok ellent, csak így kijött belőlem.

Előzmény: vAzz3r (10286)
vAzz3r Creative Commons License 2018.12.04 0 0 10286

Amúgy nyáron kb az mint otthon, max 1-2-3 fokkal kevesebb a hőmérséklet, ami sokszor még jó is 

Előzmény: b4ndyTA (10283)
vAzz3r Creative Commons License 2018.12.04 0 0 10285

Akkor nem tudod mikor kell cabriozni 😊 miért Angliában van sok cabrio? Nem a napsütés les órák száma miatt 😎 

Előzmény: b4ndyTA (10283)
vAzz3r Creative Commons License 2018.12.04 0 0 10284

De szoptam én már úgy is, hogy nem tudtam hogy elmenni dolgozni, mert sima betonon nem állt ki az E91. Úgy se, hogy ástunk, hintáztattuk és toltltuk is. Persze automata volt. Hóra álltam a ház elé és éjjel még nem kevés esett. Itt márciusban imádkoztam, hogy felmenjek a sípályára, lefelé meg fostam mint állat (igaz lefelé 4x4 sem túl sokat segít). Szóval nem megyek én földútra meg ilyesmi, de a következő 4x4 lesz (bármi lesz, kivéve ha M2, mert az ugye nincs). Autópályán is jobb mikor száguldok és vizes/havas az út.

Előzmény: bgeria (10282)
b4ndyTA Creative Commons License 2018.12.04 0 0 10283

A napsütötte Svájc és a kabrió BMW relációjáról is beszélgethetnénk... :)

bgeria Creative Commons License 2018.12.04 0 0 10282

Verjünk duplán a seggére, magas kocsi és 4x4. Semmi értelme a 4x4-nek itthon - a kollégáról volt szó és a Tiguanról, sőt egy jó téli gumival a te 4-eseden sincsen valami sok normál használat mellett. Gondolom terepre nem mész vele, mint ahogy 999/1000 ember sem. tudod mi még mindig itthon élünk és nem svácjban :D

Előzmény: vAzz3r (10280)
vAzz3r Creative Commons License 2018.12.04 0 0 10281

Azert az E90 prof navija olyan volt, hogy inkabb fajt mint jo volt. A DVD-s olvasasi interrupt utan mindent ossze-vissza csinalt amit addig probaltal csinalni (elotte, amig seekelt es fogta az "eroforrast"), pedig mit is tanitottak anno? A usernek kell a visszajelzes, ha mas nem egy homokora vagy kek halal, foleg egy autoban... En nagyon nem sirom vissza azt ami anno az E91-ben volt.

Előzmény: Törölt nick (10259)
vAzz3r Creative Commons License 2018.12.04 0 0 10280

4x4 most 0 penz, es lehet neked felesleges, de van ahol kell :) Ha meg a plusz hibaforas erdekel, vegyel Logant ;-) A 4x4 ezeken a kocsikon nem a posor ut es a terep miatt van, hanem vannak orszagok ahol esik meg a ho es vannak hegyek is (tudod, a hegy ott kedodik ahol mar nincs nagyon novenyzet - es ezt a szloven cimboraim mondtak, nem az osztrakok vagy svajciak).

A fogyasztasvovelesrol meg annyit, hogy a magasabb kocsid (szar legellenallasi tenyezo) tobbet szamit, marha kimesz palyara is a varosbol...

Előzmény: bgeria (10256)
b4ndyTA Creative Commons License 2018.12.03 0 0 10279

SnapIn adapternek hívják. Adott gyártó készülékeihez, adott adapter való, de az utóbbi időben már csak egy Universal verzió létezik . Ennél csak USB-s csatlakozás van, meg egy rugós leszorító. Ne az autóhoz vegyél telefont... Olyat vegyél ami a te igényeidnek megfelel. Valójában nem életszerű az adapter használata, mert közel sem 100%-os a felhasználói élmény. Mivel a telefonálás megy BT-on, így egyszerűbb, ha nálad van a készülék. a BMW App nem ér sokat, a megvalósítása még annyit sem. A BMW Appok egyszerűen kritikán aluliak, a működésük és a megbízhatóságuk pedig egy vicc.

 

Én anno direkt vettem egy 5 SE-t (fillérekért) az autóba, hogy milyen frankó lesz, erre az ostoba Almás eszköz röhejesen viselkedik. Állandóan fel kell nyitni a kartámaszt, véletlenszerűen indulnak el Appok, párból ki kell lépni, hogy a többi is fusson, az iDrive sem kezeli mindet. Kabaré. :) Sajnos ebben a formában ez így használhatatlan.

Előzmény: rabiloz (10277)
bgeria Creative Commons License 2018.12.03 0 0 10278

Olyan, amilyenhez oda adaptert veszel. Iphone 4-5-6 tuti van meg galaxyk is.

Előzmény: rabiloz (10277)
rabiloz Creative Commons License 2018.12.03 0 0 10277

Sziasztok!

Kb. 2éve olvasom a fórumot,azóta vagyok egy 2013/09 gyártású F31 320d tulajdonosa.

Sok kérdésre választ kaptam már tőletek,kérdések nélkül is,visszaolvasva hozzászólásaitokat.

Hanem van egy dolog amiről még talán nem volt szó.Mégpedig,hogy pontosan milyen tipusu telefonkészülék való oda a könyöklő alatti telefontartóba?

Most tervezem új mobiltelefon vásárlását,s azért érdekelne.

Üdv.

Zoli

b4ndyTA Creative Commons License 2018.12.03 0 0 10276

Engem a német accountommal átirányít a német oldalra... :)

Aszpirin Creative Commons License 2018.12.03 0 0 10275

Ugyanez, 2017 júliusi F31.

Regisztráltam, de az autót már nem tudom regisztrálni.

Ezt kapom:

The vehicle cannot be added to your account in the portal.

This vehicle does not have a mobile network facility. This means that it cannot be added to your account.”

Autó regisztrációja nélkül a portálon nem látszik semmi, csak a felhívás, hogy regisztráld az autót. Magyarán még semmi nem működik. Nekem.

Előzmény: ML11 (10272)
ML11 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 10274

Szerintem egyenlőre nem verik nagydobra az indulást. Egészen pontosan az indulgatást :) Aki meg addig odatéved, az hívhatja az ügyfélszolgálatot. 

Legalábbis én így gondolom. De legalább történt már valami kézzelfogható.

Előzmény: ToldiE (10273)
ToldiE Creative Commons License 2018.12.03 0 0 10273

De aki nm fórumozik, az honnan tudja azt, hogy csak márciusban megy majd neki?

Előzmény: ML11 (10272)
ML11 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 10272

Regisztráltam. Áruházat (még) nem látok. Az autómat nem tudtam beregisztrálni. 2016-os F30. Majd márciusban :)

 

Magyarország, Szlovákia, Románia, Bulgária tűnik újnak.

Előzmény: ToldiE (10271)
ToldiE Creative Commons License 2018.12.03 0 0 10271

Valaki regisztált már?

Mit lehet kapni? 3d nézet megy itthon?

Előzmény: Toma99 (10270)
Toma99 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 10270

Elindult a magyar CD portál :)

tomkrúzzz Creative Commons License 2018.12.02 0 0 10269

Koszi! Maguktol nem szoltak volna a kis ratyik....

Előzmény: RaveAce78 (10268)
RaveAce78 Creative Commons License 2018.12.02 0 0 10268

Megkérdeztem alvázszám alapján... (Előbb a németeknél ahonnan hoztam, majd itthon is..

Előzmény: tomkrúzzz (10266)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!