Korábban Abigél néven szóltam hozzá, de az egy nagyon régi regisztrációm, és az indapass rejtelmei miatt nem tudom használni.
Én trefortos tapasztalatokat tudok megosztani veletek. A nagyobbik gyerekem oda jár, és most a kisebbik is oda fog menni. Mi is a szóbeli mentes kategóriába esünk.
Voltunk szóbelizni a VPG-ben és az Apáczaiban is.
A VPG-t nem igazán gondoltuk komolyan, csak úgy beírtuk, szóval oda mi biztosan nem megyünk, még ha bejutunk sem. Nekem nem tetszik, hogy csak egy osztály van, az is felesben. Szerintem a nagy közösség jobb.
Az Apáczai az szintén szimpatikus, mindig is az volt, annak idején (3 éve), amikor a nagyobbik gyerekem felvételizett, akkor is nagyjából holtversenyben volt a 2 suli nekünk. A gyerkőcre bíztam, aki a Trefort mellett döntött, így oda mentünk. Most meg már a kicsi is oda akar menni, meg én sem bánom, ha egy helyre járnak.
A Trefortot mi nagyon szeretjük, nagyon jó hangulatú suli. Nekem az a tapasztalatom, hogy nagyon jól értenek ahhoz, hogy jó közösséget kovácsoljanak.
Az, hogy a gyerekeket, akik bejutottak szóbeli nélkül, nem hívták be, valahol inkább jó, mint rossz szerintem. Minek egy újabb stressz? Én örültem neki, hogy nem kell menni. Csupa olyan gyerekről van szó ebben a körben, akik jó eredménnyel írták meg a felvételit. Gondolom, megbíznak abban, hogy akkor nagyjából rendben is vannak ezek a gyerekek. Miért ne lennének.
Nekünk kifejezetten tetszik a Trefortban az, hogy tisztán 6 osztályos a képzési forma. Nem különül el senki, nem válik az iskola "két körössé". Minden rendezvény az egész iskolának szól.
Természetesen minden iskolában vannak jó és rossz dolgok, szerintem olyan nincs, hogy egy iskola 100 %-ban tökéletes lenne. De eddig még egyetlen percre sem bántuk meg a választásunkat.
Valószínűleg az Apáczai is jó, jár oda ismerős gyereke és ő is jókat mond.
Az Apáczai és a Trefort az ugyebár gyakorló iskola. Szemben a VPG-vel, ami nem. Ennek előnye és hátránya is van. Bizonyos időszakokban kistanárok tanítják a gyerekeket. Ha jó a kistanár, akor ok, ha kevésbé, akkor igényel némi leleményességet a gyerekektől, hogy mégis elsajátítsák az anyagot. De nincsenek ebben magukra hagyva, a vezetőtanár figyeli az eseményeket. Az a jó ebben ugyanakkor, hogy a gyerekekben sokkal jobban kifejlődik az alkalmazkodókészség, mivel sokkal több féle tanárral találkoznak.
Az sem hátrány, hogy ezek a gyakorló gimik az ELTE fenntartásába esnek, nem érinti őket a klikes hercehurca.
Rékaanya, valóban nagyjából ennyit tudunk az iskolákról.
Kérdés, hogy a kis iskola / kis osztály (VPG), ahol szinte mindent végig 14-es csoportban, bontva tanulnak, vagy nagy iskola / nagy osztály (Trefort), (Apáczai), ahol talán szintén bontva tanunak egyes tantárgyakat (Apáczairól nem is tudok semmit ebből a szempontból). Tudom, hogy 28 a tervezett létszám az Ap.-ban is, de a honlapon az osztáylétszámok mind 30 felett vannak.
Kis közösség/nagy társaság?
Mindkettőnek van (lehet) előnye is, hátránya is.
A tanítás/tanulás minőségéről szintén nem sokat tudok, egy 60-as vagy 90-es évfolyamból nyilván többen jutnak különböző versenyekig el, mint egy 28-as létszámból, meg nem is ez számít igazán.
Lányom még mindig a VPG-t szeretné, de félek, hogy mivel nem ismerem az ottani oktatás színvonalát, rosszul választunk (na persze, ha bekerülne egyáltalán, de a sorrend felállításánál ezt kell előfeltételezni).
Teljesen szubjektív lesz, amit mondok, de az én sorrendem Apáczai, Trefort, VPG lenne. A felvételi során nekem tetszett, hogy az Apáczaiban nemcsak a gyerek tárgyi tudására voltak kíváncsiak, hanem magára a gyerekre is, a leendő ofők kérdezték őket érdeklődési körükről, stb. A Trefort megajánlotta nekünk a felvételt szóbeli nélkül, így az ottani vizsgáztatásról nincs személyes tapasztalatom, de épp ez a mentesség az, ami kicsit furcsa nekem: nem is kíváncsiak a gyerekre? Az Istvánban pl., úgy tudom, szintén nem mindenkinek kellett szóbeliznie, de egy beszélgetésre azért őket is behívták. A VPG nálam azért szorult a 3. helyre, mert (itt is volt róla szó), kicsit furcsa módon hívott be szóbelizni olyanokat, akik a meghirdetett pontszám alatt voltak, ami szerintem nem fair.
Atyavilág, majdnem szívrohamot kaptam, ahogy olvastam, hogy fent vannak a szóbeli pontok! Drága Kislányom is 50-et kapott, így 160 pontja van. Mivel a társaság fele szintén 50-et kapott, így látatlanban, minden számolgatás nélkül nem tartom valószínűnek, hogy bekerül. De nagyon büszke vagyok rá!!! Úgy vagyok vele, ha mondjuk 30. a listán, talán még van egy halvány remény. Ha lesz egy kis időm, én is nekiállok a kalkulálásnak...
Frensisko, igen, ez a várakozás és bizonytalanság a legrosszabb!
ha valakit érint a szerb antal gimnázium, akkor már fennt van a felvettek listája!
olyan izgalmas, hogy lehet hogy ismerjük mindannyian egymást, vagy még inkább a gyerekeink a felvételiről, előkészítőről, de fogalmunk sincs ki kicsoda lehet! :)
Frensisko, azt még nem tudom, de remélem, legkésőbb jövő csütörtökön kiderül. A lányomnak mindketten nagyon szimpatikusak voltak, azt mondta, nem tudna választani, melyiküket szeretné jobban.
Ennek alapján még éppen beférnénk a tavalyi és tavaly előtti adatok szerint, az Apáczaiba meg pláne.
Nagyon reménykedem a Trefortos pontszámokban, mégis oda jártunk előkészítőre, remélem számít vmit, hogy ismerik a gyereket:) Rám férne már egy kis biztonság érzet... :)
Kezdek megnyugodni, csak olyan borzasztó ez a várakozás. Nem vagyok hozzászokva, hogy nem sikerül egyértelműen vmi.
Akkor levonhatsz még egyet, mert mi nem beazonosítható Eötvösbe felvettek vagyunk. De szerintem még sok ilyen van, úgyhogy most is azt mondom, rövidülni fog még a sor. :)
VPG szóbeli pontokat feltette, rangsort szerdára ígéri. Nem értem, mibe kerülne összeadni a számokat? Nekem kb. fél óra alatt sikerült. Nem reményteljes a dolog... Angolosok között a 169 pontunkkal a 35-39. helyen állunk, és még ha a beazonosíthatóan E5-be felvett 3 embert leveszem belőle, még akkor is csak a 32-36. hely.
Várjuk a Trefortot. Bár az a megérzésem, hogy azzal sem leszek előrébb...