E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Erre is van egy eképzelésem, de nem áll nagyon stabil lábakon.
A Reichsbrückét 1934-ben eltolták 26 méterrel, felépítették melléje, ennek a régi helyére, a másikat (ami '76-ban leomlott), majd, amikor az elkészült, 1937-ben a régit lebontották. A tippem az volna, hogy a 231357 ezt az állapotot mutatja, tehát nem '33-ban, hanem 1934-37 közt készült. De ezt egyetlen homályos képpel tudnám csak alátámasztani:
A felirat német nyelvű, a villamos eléggé bécsi, és nem találtam más bécsi hidat, ami lehetne. A rácsszerkezetet ennek alapján az eltolás előtt megerősítették, ez homályosan kivehető a linken látható képen is. A többi kb. egybevág a Reichsbrücke képeivel."
Ha megnézed a képet, a híd lejárata direkt balkanyarban végzödik (a hídról nézve). Ilyet normális mérnök nem tervez egy fix hídra, (még az Erzsébet hídnál is van a jobbparti lehajtón egyenes rész a híd után, a balparton meg inkább a templomot tolták arrébb...), viszont pont ilyen balkanyar kellett a Reichsbrückére a folyásirányban felfelé toláshoz. Úgyhogy én simán aláírom/bejkajálom, hogy ez a Reichsbrücke, már eltolt (mmint szó szerint) állapotában, 1934-37 között valamikor...
A Dorogi Hanglemezgyár, a Hungaroton hanglemezeket és kazettákat is gyártó vállalata 1976 és 1996 között működött Dorogon az Esztergomi út 47. szám alatt.
Erre is van egy eképzelésem, de nem áll nagyon stabil lábakon.
A Reichsbrückét 1934-ben eltolták 26 méterrel, felépítették melléje, ennek a régi helyére, a másikat (ami '76-ban leomlott), majd, amikor az elkészült, 1937-ben a régit lebontották. A tippem az volna, hogy a 231357 ezt az állapotot mutatja, tehát nem '33-ban, hanem 1934-37 közt készült. De ezt egyetlen homályos képpel tudnám csak alátámasztani:
A felirat német nyelvű, a villamos eléggé bécsi, és nem találtam más bécsi hidat, ami lehetne. A rácsszerkezetet ennek alapján az eltolás előtt megerősítették, ez homályosan kivehető a linken látható képen is. A többi kb. egybevág a Reichsbrücke képeivel.
Itt a részletek is stimmelnek, korlát, minden egyezik. És Linzben jártak világos színű villamosok, a 231353 és a 231352 is Linz (ez utóbbinak a pontos helyszínére még nem jöttem rá, de tutira Linz).
Elsőre én is azt gomdoltam, de aztán meggondoltam magam és kitöröltem.
A 354 és a 357 nem ugyanazt a hidat ábrázolja, ez egészen jól látható. A legfeltűnőbb különbség, hogy a rácsszerkezet a 357-es képen jóval magasabbra nyúlik, mint a 354-en (a villamos jó viszonyítási pont), ill. a 357-esen a híd felülről is zárt, a 354-esen a felsővezetők jóval a rácsszerkezet feletti magasságban fut. A 354 nekem kiadja az első Reichsbrückét, a 357 nem.
Ami nem tetszik, az a világos színű villamos a 354-es képen, szerintem soha nem jártak Bécsben világos színű villamosok, de a híd nagyon stimmelne.
A 358-as kép a Reichsbrücke part közeli része, a korlát azonos, és a villamosra rá is van írva, hogy Reichsbrücke. A 357-est egyelőre nem tudom hová tenni, bár a villamos azon kimondottan bécsinek látszik.
Budapest XIV, Városliget, Körhinta / Schäftner körhinta a Vurstli területén. A később létrehozott Vidámpark, majd az állatkerti játszópark részévé vált.
címkézőktől, az adományozóktól és a képek hátlapjáról származó adatok tájékoztató jellegűek, azok cáfolásával, vagy megerősítésével senki nem foglalkozott /eddig/ :)