itt csináltattam, de tudni kell, hogy nagyonnagyon lassan dolgoznak és biztosan van olcsóbb is és anno mikor az első daihatsum megvettem, akkor ezt ajánlották és most a ferozát is ide vittem, mert bár lassúak, de jól dolgoztak és jól ismerik a daihatsukat. Egyébként, ha annyira értenék az autószereléshez, hogy ki mernék szerelni egy motort önállóan, akkor lehet, hogy egy csak motorfelújítással foglalkozó céghez vittem volna el és akkor biztos, hogy olcsóbban kijön. Nekem a ki - beszerelés+apróságok szerelési költsége a teljes költség kb egynegyede:(
Maga a motorfelújítás, ha tényleg csak a blokkal kell foglalkozni és a hengerfejjel, akkor biztosan kihozható olcsóbban is, budapesti műhelyben csinálták valószínüleg ezért a munkadíj is magasabb az átlagnál, de sajnos nekem azért is volt ennyi mert szétszedégkor derült ki, hogy szinte mindent cserélni kell. Ha pl a hajtókart vagy a főtengelyt még lehet használni és nem kell szereznem újat (amiért köszönet keszi66 kollégának:)), akkor ezen spóroltam volna. Igazából azért vittem oda ahová, mert korábban volt egy teriosom és annak a motorját is gyári állapotúra csinálták meg+garanciát is adnak a motorra, bár ez elvárható máshol is. Amikor megvettem a kocsit, papírosan nagyon olcsón jutottam hozzá, de tudtam, hogy a motor haldoklik, szétszedéskor kiderült, hogy ügyes kezek összerakták épp működőre, de sok sebből vérzett, 100km en 1 liter olajat megevett:) Gondoltam bontott motorra is, namost annak az ára kb 150-200 ezer lett volna + a kieszerelésnek beszerelésnek is van munkadíja és abba belenézni nem tudsz, lutri, hogy mennyi lerharcolt példányt fogsz ki. Azért döntöttem úgy, hogy hosszú távra beruházok és most lesz egy szinte gyári állapotú motorom. A többi költség meg csak járulékos, azokat is cserélni kellett volna, így ha már belekezdtünk, akkor megcsinálják, amiből a 2 legnagyobb tétel a hűtő és a kipufogó volt. Persze a külsőre még költhetek jó sokat, de vadászautónak szánom, így a külső annyira nem lényeges egyelőre.
First Generation (1987-1992)(aka F300)The first generation was sold between 1987 and 1992, powered by a SOHC 1.6 L four-cylinder engine supplied by Toyota. Power ranged between 75 and 105 PS (55 and 77 kW) in Japan. It was one of the first mini SUVs introduced by Japanese manufacturers during the 1980s. The export model had a detuned version of the more powerful engine, with 95 PS (70 kW).
a motor felujítás nem kevés pénz,de lehet amit Te fizettél kicsit soknak tünik...
Nekem a napokban lesz kész egy ilyen mutatvány, csak a motor felújítás kb 250-300ezerben van, de egyúttal felújították a hűtőt, kellett motortartó bak, új kipufogó, sokminden ami közben derült ki, a vége kb 460ezer mindennel együtt, mondanom sem kell mikor belekezdtünk akkor kevesebbre számítottam. Tételesen a blokk és a hengerfej gépmunka 120ezer, nekem sajnos kellett 4 használható bontott hajtókar+főtengely 40ezer, motor ki beszerelés és a többi munkadíj egyben 100ezer, + termosztát, vízpumpa, vezérlés, motortomítések, gyertyák, szűrők, olaj stb kb 70 ezer
"Ezt nekem is csinálják az első féltengelyek, sőt ha menet közben teljesen kitekerem a kormányt, akkor is pattogó hangot hallani. Még nem jöttem rá miért, valószínű a féltengely csuklók ki vannak kopva...Azért a terepen verhetetlen a Feroza :)" hozzászólásra reagálva: az enyém is csinálja, de a hibs az ütköző. lerohadt róla a gumi (vagy műanyag) és a csavarfej ütközik fel. Ha valaki tudna pótalkatrészt engem is érdekel!
Sajnos decemberben egy baleset miatt az autó összetört. Nem szeretném meg bontani,ezért egyben adnám el az autót. Bal eleje sérült eléggé,de a belseje szinte hibátlan! Érdeklődni az alábbi címen lehetséges : szofivagyokkukacgmail.com
Sziasztok Ferosa-sok! Hátha Valakit érdekelne,van egy, egy szezonos bikini-tetőm eladó! Fekete! Hátha Valakinek csak ez hiányzik! Olcsón megszámítom,már nincs rá szükségem. Érdeklődni lehet 06 70 360 3706
Szia, pár hozzászólással korábban irtam egy megbízható Daihatsu szervízről, én náluk javíttatam a Ferozámat. Keress vissza kérlek, ők biztosan tudnak segíteni.
Elakadtunk a motor cserébe. Nem tudtam alkatrészt venni a tönkrement motorhoz ezért vettünk egy donor autót. Motor váltó ki enyémbe be de nem teljesen ugyan az csatlakozók vízcsövek stb. nem egyeznek. Beszerelés után nem indul nincs gyújtás a benzinpumpa egy pillanatra indul be aztán leáll. A komputert nem cseréltük esetleg ez lehet a gáz? Valakinek hasonló tapasztalata van, vagy szerelő aki megtudja javítani.
Kedves Ferosa-sok! Szeretnék ferosa tulajdonossá válni,ezért kikérném a véleményeteket,milyen évjárat egy 90-es ferosa ha jól megkímélt gyári jellegű,(kb 70e Km-errel rendelkező)autóról van szó. Látatlanban : szervo nélküli, karburátoros, rozsdamentes(kb 10 évet állt Ausztriában) Vélemények?