én rühellem személy szerint, miután 2011 körül a gyártóm az értesítésünk nélkül elkezdett Winkahussal szerelni a Roto NT helyett, és 15 eladásból 14-hez kellett visszamenni vasalatot állítani, hibásműködés-gátlót cserélni ( törés miatt).
Azóta lehet, hogy jobbak, de sem a Roto, sem a Maco nem okozott soha, semmilyen problémát.
Más ablakosok azt mondják, hogy semmi baj a Winkhaussal.
Nálam kizáró ok, ha egy gyártó Winkahussal szerel. ( De én egy senki vagyok, a gyártókhoz képest legalábbis)
Adott két egymás melletti fürdőszobai (háromrétegű) ablak, az egyiken a belső oldali a tejüveg, a másikon a külső. Kicsit zavaró, hogy másképp engedi át a fényt a két ablak. Utólag, matrica nélkül hogyan lehet megállapítani, hogy melyik a belső oldalnak szánt üveg, ha esetleg a gyártó tévesen fordítva tette be?
milyen videót láttál, de 2012-13 körül már csináltunk a 11. ker-ben ablakcserét úgy, hogy a fal külső síkjára konzolokat szereltünk és azon álltak a szerkezetek ( vagyis nem is a fal külső síkjára építettük, hanem sokkal kintebb). Külső síkra építeni tök egyszerű, nem tudom, mitől húzza a száját az ablakosod.
Az ablakossal beszéltem, hogy a már meglévő műanyag ablakot tegye át úgy, hogy falsíkba essen (lesz kívül 15 cm szigetelés, és jobb, mint ha rá kellene fordulni).
Húzta a száját, hogy nem feltétlen lehet, mert a rögzítés túl kívülre esne és bizonytalan volt az új ablakok elhelyezése kapcsán is.
Tegnap láttam egy videót, ahol azt mondta egy előadásban egy szakember, hogy valami "fület" tesznek oda, ahol a csavarhely van és a tényleges rögzítés beljebb történik.
Hol az igazság? A videón látott módszer bevált gyakorlat vagy csak egy ötlet?
Köszönöm szépen a választ! Szerinted melyik lenne a jobb választás, a Deceuninck Elegant Design, amit a Realtherm gyárt itt Magyarországon Maco vasalattal vagy a Veka Sofline 82, amit Lengyelországból hoznának Winkhaus vasalattal? A Deceunincknál a tok 76 mm, a szárny pedig 92 mm széles, középtömítéses, melegperemes, 4-20-4-20-4 üveggel (Uw=0.72 w/nmK, Ug=0.5 K)
A Veka 82 mm széles, ugyanúgy melegperemes, középtömítéses és 4-18-4-18-4 üveggel lenne. (Uw=0.76 w/nmK, Ug=0.5 K) Acélmerevítés mindkettőben van, a Deceunincknál mérettől függően 1,5 vagy 2,5 mm vastag, a Veka-nál azt hiszem, hogy 1,5 mm. Árban és designban a Deceuninck lenne a jobb választás, de nagyon vacilálunk, mert nem ismerjük ezt a típust. Előre is köszönöm szépen!
Sziasztok! A Deceuninck / Realtherm Elegant profilról tudnátok véleményt mondani? Engem kifejezetten az Design / Alustyle típus érdekelne. Előre is köszönöm szépen!
Egy házat vettünk nemrég. Egy ablak már műanyag ablakra van cserélve. Honnan lehet megállapítani, hogy milyen gyártó milyen ablaka? Az eladó csak annyira emlékszik, hogy 3-4 éve cseréltette és valami G betűs.
FehérAblak_Kft (Székesfehervar) , mint gyártóval, van valakinek tapasztalata? Kaptam egy nem rossz ajánlatot(20 ablakra) Decco 82-re,ahol ők a gyártók.Beválhat?
A következő kérdésem lenne: van egy Kömmerling 70es műanyag teraszajtó, ez még 7 éve lett beépítve. Házbővítés miatt ez most áthelyezésre kerül, de viszont az új helyén meg kellene emelni egy 3 centit, erre pont jó lenne egy "párkányfogadó", vagy "szállítóprofil" (?). Kérdésem: ezek a profilok univerzálisak, vagy külön ehhez a profilhoz való kell?
Csak arra gondoltam, hogy ki tudja, hogy mi van az ablak alatt egy 50+ éve épült házban. Lehet hogy a kávát tört tégladarabokkal hozták ki pontosan az ablak méretére, ami gondolom szinte magától kiesne a bontás után, de ha nincs szerencsém, akkor befuttatták a téglát mint ebben a videóban: https://www.youtube.com/watch?v=4rjZY0AyTBY&t=60s
...és nem értek hozzá de biztos van még sok más variáció is. ezek akár befolyással is lehetnek arra, hogy mekkora kávát lehet/érdemes kialakítani.
Lehet érdemes lenne részben megbontanom 1-2 helyen a tokot, úgy hogy azért ne rogyjon össze, az ablak bennmaradjon még a helyén?
30 mm-es toldókat raknék körbe, kivéve alul, ahol 50 mm-est.
És ebben az állapotban kihívnék egy ablakost, megméretném vele a belső falkávák méretét, levonnék a szélességből is és a magasságból is 2-2 centit szerelési hézagnak, és lehet gyártani bele az ablakot.
Amikor a szerkezeteket készre jelentik, akkor két lehetőség van
- kijönnek, és megcsinálják ők az egészet ( bontás, falvágás, betonpárkány leütés, stb, stb),
- Te kibontod az összes, régi ablakot, kialakítod a nyílást, helyreállítod alul a párkány helyét, majd szólsz az ablakosnak, hogy jöhet szerelni tiszta nyílásba.