Keresés

Részletes keresés

olahpal82 Creative Commons License 2009.04.27 0 0 768
hali

nem rossz ez a háti permetező ötlet. nálam adott egy szélkerék, aminek az alján van egy membrános szivattyú, nagyon egyszerű és megbízhatónak találom. a membránt 4-5 évente cserélni kell, ennyi. Az az 50 kiló egy saccolt érték. Úgy gondoltam ha a sterling motor munkagengere elég nagy akkor nem gond neki az a súly.

Szóval ezek szerint 200W-os elég lenne, de hogyan számolom ki a fizikai mértetit a motornak? Gondolom valahogy még a két hőfok különbségét is figyelembe kellene venni, ami 50 Celzius foknál nem nagyobb.
Előzmény: ACdrian (767)
ACdrian Creative Commons License 2009.04.26 0 0 767
Van egy jóval olcsóbb megoldás is, mint a membrános szivattyú:
Ki kell belezni egy háti permetezőt, ez elég sok vizet ki tud szivattyúzni, de ha nagy nyomás kellene azt is bírná. (A szintkülönbség méterenkét 0,1bar nyomást jelent).
Egyébként nagyon egyszerű szerkezet, ami egyben megbízhatóságot is jelent.

Az 50 kiló egyszerre kicsit sok! Ennek a megemeléséhez kb.500Watt kell.
Vagy egy házi vízművem (600Wattos), ami óránként 2-3m3 vizet tud felhozni kb. 6 méter mélyről, vagyis 20000Litert kb.10 óra alatt termelne ki. Ebben egy sima centrifugál szivattyú van, aminek a hatásfoka elég rossz...

Egy kis számolás a tisztánlátáshoz:
20000Liter vizet felemelni mondjuk 3m magasra:
E=m*g*h=20000kg*9,81*3=588600J, ami 588600Ws =588,6kWs= 0,1635kWh
Ez a víz helyzeti energiája. A hatásfok legyen 50%, így 0,327kWh energiát jelent.
(Ebből látszik a házi vízmű rossz hatásfoka :kb.11%, ami a vékony 1/2"-os csöveknek köszönhető).
Ebből látszik, hogy egy kb.100-200W-os Stirling motor elég lenne.
Előzmény: olahpal82 (766)
olahpal82 Creative Commons License 2009.04.22 0 0 766
a 20 (50) kilós súly, körülbelül az a vízmennyiség emit meg kellene mozdítson a motor. Nekem ez a motor egy membrános szivattyút kellene hajtson. Akár napi 20.000 liter vizet is felszinre kéne hozzon. víznyomást nem kell tudjon, max 1-1,5 méter magasra kell tudja.
Előzmény: ACdrian (762)
deltafly Creative Commons License 2009.04.21 0 0 765
Kihallt a topik? Mindenki Infrarednél van? :D
ACdrian Creative Commons License 2009.04.17 0 0 764
Szívesen gyártanék én is Stirling-motort, de nincs hozzá esztergagépem... Az pedig kell hozzá, nem is kicsi! A lényeg, hogy túlnyomás alá kell helyezni az egész rendszert generátorral együtt, így nem lesz szivárgás. Ehhez viszont eléggé robosztus csöveket kell esztergálni, legalább 4mm-es falvastagsággal (min.20bar nyomás ajánlott).
Előzmény: kívülálló1 (763)
kívülálló1 Creative Commons License 2009.04.16 0 0 763

Kedves topic-társak!

Kérlek Titeket, ha valaki tud olyan gyártóról, aki itthon vagy német nyelvterületen (mert ezen a két nyelven jól elboldogulok...) kis, max 1-2 kWel telj. Stirling motort generátorral, esetleg csak Stirlinget, magában, az tiszteljen meg a linkkel vagy az útbaigazítással. Olyan eredményesen barkácsoló zseni is érdekel, aki bele merne vágni ilyesminek a gyártásába.

Előre is köszönöm!

Disztelleddel: 1 érdeklődő

ACdrian Creative Commons License 2009.04.10 0 0 762
Ha napenergiával és tükrökkel akarsz Stirling-motort hajtani, akkor követned kell a nap pályáját (Nézz be a Hobbielektronika.hu fórumokra-> napraforgó AVR-el topikba), ugyanis nemrég csináltam egy napkövető elektronikát, ami ezt megoldja.
Ki kell rakni tökrökből egy "közel" parabola formát, a lényeg az , hogy az összes tükör a fókuszpontra nézzen. ha ez az egész kütü egy lakóház közelében van, akkor a Stirling-motor hűtésére szánt vizet felhasználhatod használati melegvízként is, így máris javult a "hatásfok".

-Másik dolog: A 20 kilós súly a szivattyú emelőrudazatából adódik? Mert ha igen, akkor érdemes egy ellensúllyal (sonkával) kiegyenlíteni, így a szélkerék/Stirling-motor egyenletesebb terhelésnek lesz kitéve, és a hatásfok javulásán túl a csapágyazás is mentesul az erős igénybevétel alól. Ilyet régi olajkutakon, gőrgépeken lehet látni, illetve a mai robbanómotorokban is ezzel egyenlítik ki a dugattyú és a hajtókar tömegéből eredő radiális ütést. Enélkül a motor erősen "pattogna", mint az első automata mosógépek.
Előzmény: olahpal82 (760)
olahpal82 Creative Commons License 2009.04.06 0 0 761
az a 20 kiló inkább 50.
Előzmény: olahpal82 (760)
olahpal82 Creative Commons License 2009.04.06 0 0 760
Sziasztok!

Még új vagyok a témában. Szeretném megtudni, hogy mit lehet kihozni egy stirling motorból. A probléma a következő. Van nekem egy szélkerekem, ami vizet húz, egy membrános szivattyú segítségébel. A minap szükségem lett volna nagyon a vízre de nem volt szél. :(

Na már most arra lennék, kíváncsi, hogy a stirling motor mérete, illetve a dugattyu mérete, hogyan alakul, mekkora az elméretben levehető erő? Konkrétan arra lennék kíváncsi, hogy a munkahenger egy 20 kilós sulyt fel bírna e emelni, illetve ez milyen méretekkel járna? A fordulatszám egyáltalán nem számít, csupán az erő.

Lehet, hogy most azt fogjátok mondani, hogy olvass vissza, és igy is fogok tenni, de a betárcsázós netemmel örültem, hogy idáig is eljutottam.

Az én elképzelésem, az az volna, hogy a stirling tetejét napenergiával fűteni (közvetlen napsugárzás - esetleg abszorber és tükrök), az alját pedig a föld "hidegével" pedig hűteni, esetleg a velszívott vízet előszőr a motor alatt elterülő csőhálózaton továbbhűteni.

Mennyire reménytelen vállalkozás?


Előre is köszönöm a segítséget,
udv, olahpal
pilula Creative Commons License 2009.03.16 0 0 759
szia nitrozil!pilula vagyok.én már épitettem ,,mini"stirlinget.elég jó szerszámaim vannak,de hézagos a tudásom.nagy szükségem van a konkrét segitségedre,csodálatosak a motorjaid,ha időm van igyekszem megfejteti a titkukat.tavaly augusztus óta ,,vadászlak"a hálón.nagyon kérlek,vedd fel vele a kapcsolatot. e mail:athaualpa@freemail.hu
Előzmény: nitrozil (557)
Who111 Creative Commons License 2009.02.25 0 0 758
Pontosítanék.
Mindenkinek igaza van valahol.
Valóban oszcilláció történik, de ahogy vetreszka mondja, a dugattyú sebességével.
A kitáguló levegő egyrészt nyomja a dugattyút, másrészt a fémszivacson
keresztül is tágul, hőt adva le annak.
Ezután a dugattyú belép a hűtött részbe.
A levegő lehűl, összehúzódik.
A dugattyú visszaszívódik, de a fémszivacson átjutott levegő is, felvéve az imént
leadott hőt.
De ez sem teljesen helytálló.
Előzmény: Who111 (757)
Who111 Creative Commons License 2009.02.25 0 0 757
A lyuk a rezonátor.
Legalábbis nekem ez jött le.
Beállítja, hogy időegység alatt mennyi gáz menjen át.
Előzmény: Chilkoot járó (756)
Chilkoot járó Creative Commons License 2009.02.25 0 0 756

Sőt, most egy kicsit átgondolva, valószínűleg a lyuk a kapcsoló, mint a gammánál a 90 fok...
Persze még mindig csak találgatok...
Chilkoot járó Creative Commons License 2009.02.25 0 0 755
Vaterszka,
ha így működne a lamina, akkor a gammának is működnie kellene, ha 180 fokos lenne az eltolás!De nem működik!!! Ráadásul a gáz nem tágul dupla térfogatra, ill. nem esik vissza fele térfogatra, ezért
sem működhet ez önfenntartó módon!persze én is csak találgatok! A lyuknak pl. szerintem fontos szerepe lehet... Kis59, jó a honlap...lehet, hogy a kép címével van a baj?pl. Van benne vesszős betű, v. ilyesmi! Nevezd át azokat a képeket, pl. kep001.jpg -re, talán úgy jó lesz....
kis59 Creative Commons License 2009.02.25 0 0 754

Üdv!

Elolvastam a "kis" szösszenetedet.....Hát igen, igazad van, a világot mindig is az érdekek mozgatták. Én már régóta foglalkozom technikatörténettel, sok jó találmány került süllyesztőbe. Ott van a gőzmotor példája. Utolsó éveiben már olyan gőzfejlesztők jelentek meg, amelyek már perceken belül adták a hajtáshoz a gőzt. Sőt voltak gőzhajtású versenyautók, melyek "leverték" a benzineseket. Akit érdekel különféle közlekedéstechnikai és technikai érdekesség, szívesen látom a weblapomon:

www.kisvasutas.extra.hu oldalain

SAJNOS mot sok oldal és kép v.milyen technikai probléma elveszett, de hamarosan javítom.

Hamarosan lesz szó a FORGÓKAZÁNOS kazánről és a Hüttler turbináról, melyek egyike a legjobb hatásfokú gépeknek. Forgókazános gépet sokan nem ismerik, de készül ma újra (valahol fenn van a weben, de mostanában  nem találom. Aki megtalálta, linkelje ide. )Ez olyasmi, mint a gőzmozdony-kazán, de a tengelye körül forgatják, a tűztér alső részébe így mindig másik része ér le, ennek megfelelően nagyobb a gőztermelő képessége (sebessége), ergo nagyobb hatásfokkal dolgozik.)

Most megyek, mert jön a főnök..

Előzmény: Izram (751)
vetreszka Creative Commons License 2009.02.23 0 0 753
A Lamina működéséről egy pár szó.
A külső melegítés hatására a hengerben megnő a nyomás, és ez elmozdítja a dugattyút. Az elmozdulás miatt a "meleg" levegő is elmozdul a "hidegtér" irányába,
kissé lehül, ezért visszaengedi a dugattyút. Ez a folyamat addig ismétlődik amíg
hőmérsékletkülömbség van a rendszerben.

A gamma Stirlingnél a kiszorítódugattyúra azért van szükség, hogy intenzív legyen a
"gázmozgás" a hideg és melegtér között, ezáltal növekszik a .teljesítmény
Who111 Creative Commons License 2009.02.23 0 0 752

Hatásfokról annyit találtam, hogy valami egyetemen építettek ebből kör v. tárcsa

alakút és ez idáig a legnagyobb hatásfokú 30%-os.

Ezek a hosszúkás fajták nem annyira jók, de könnyebb elkészíteni őket.

A Stirling ciklusból max. kivehető energia állítólag 40%.

Előzmény: Izram (751)
Izram Creative Commons License 2009.02.22 0 0 751
Hali!

ok, koszonom! Sajna sehol nem talaltam ilyen jellegu infot...sem htasfok sem mas szempontbol!
Előzmény: Who111 (750)
Who111 Creative Commons License 2009.02.22 0 0 750

Én se sokat értettem meg belőle, de itt valami oszcillációról van szó.

Mivel a vékony csőben lamináris áramlás tud csak kialakulni, ezért a gáz oszcillál

a meleg és a hideg vég között. Valószínűleg ezt hangsebességgel teszi.

Kialakul egy állóhullám a csőben, persze a cső nem pontosan rezonáns, így a

hullámfront vándorol.

Hangsebsség felett meglepő dolgok történnek a gázokkal.

Csak a Laval-fúvókáról van némi ismeretem, de a gáznak itt hasonló tulajdonságait

használhatják ki. Én sem értem teljesen, ha megtudok valamit majd írok.

Előzmény: Izram (747)
Izram Creative Commons License 2009.02.22 0 0 749
Na jo...ha mas nem majd en porgetem a temat :)

Termeszetesen nem tetlenkedtem:)

Nem erzem ugy ,hogy atlagos paraszt volnek a temaban akinek a belsoegesu motor egyet jelent a slusszkulccsal meg a kutasnak egy ötössel ,hogy tankolja megy azt a "valamit" azzal a "valamivel"....de neha en is olyan dolgokkal talalkozom amik meglepnek!

Ilyen ez a termoakusztikus motor is....

Hiaba tortem a fejem ,hogy vajon a stirling motor mukodesi elve alapjan , hogy is mukodhet az a szemet Lamina flow stirling motornak becezett szerkentyu amit ugye lejebb mar belinkeltem....nem tudtam rajonni...azaz tippem volt de valahogy nem allt ossze a kep...tobb dolog miatt sem...de azt hiszem kezdem erteni miert nem!

Ime a link!

http://www.youtube.com/watch?v=SGL5kLioRrU

Hibatlanul bemutatja a termoakusztikai jelenseget....tulajdonkeppen egy fel lamina flow stirling azaz termoakusztikus motorral...

Nagyon ugy nez ki ,hogy itt bizony a hanghullamok mozgatjak a dugattyut es az alakul at mehanikai mozgassa......nagyon tetszik....komolyan mondom kajak!

Sokan beszamoltak arrol ,hogy ilyen motor hasznalata kozben 1000 fordulat/perc folott mar biza van valami igen mely bugo hangja a csonek...vajon miert?

Mindneki ugye rossz vonalon indult el, a neve is megteveszto es egybol a vakuum meg ilyesmi teren kezdett kutakodni....persze itt hobbi hazibarkacsolo lelkes egyenekrol beszelek...mint jomagam is :)

Lehet, hogy tovabbra is rossz uton jarok de ha valaki konkretan tud errol valamit akkor ossza meg velem!

Tovabb boncolgatva a dolgot ugye legyen mondjuk 1200 ford/perc.....az egy rejtelyes nagy annal is bonyolultabb matematikai egyenlettel, bizonyos titkos alandokat figyelembe veve kiszamolhato / 1200/60 :) / hogy ez 20 Hz frekit jelent...ezert volt mar ilyen fordulatnal vagy ennel magasabb fordulaton nemu bugo hangja a csonek!

Eleg furcsa megkozelitese a ho mozgasi energiava valo atalakitasanak, nemde? :) Hatasfokrol sajna nem tudok semmit de nagyon egyszeruen szamolhato volna!

Elkeszitek egyet....konkret futoanyaggal fogom futeni es egy villanymotorral visszaalakitom elektromos energiava....ott is lesz vesztesegunk de azt konnyeden kiszamolhatjuk....igy nagyjabol ugyan de lesz ralatasunk, hogy a hatasfok 20 vagy 50% korul mozog...mert nagyo nem mindegy!

Csokolom csokolom!

Előzmény: Izram (748)
Izram Creative Commons License 2009.02.22 0 0 748
Egyebkent annyit hozzatennek a kerdesemhez mielott felrevezetek valakit, hogy itt nem egy igazi stirling motorrol van szo...hanem ugynevezett thermoaksztikus stirling mocirol...kicsit maskep muxik de eppen ez az amit en sem potnosan tudok! Erre varok magyarazatot:)
Előzmény: Izram (747)
Izram Creative Commons License 2009.02.22 0 0 747
Es akkor egy kerdest is feltennek!

A gamma tipusu stirlingnel miert van szukseg a teljesitmenydugattyura? Nem igazan latom be mi ertelme!

Masreszt ugye van a stirlingnek egy egyszerubb valtozata a Lamina Flow Stirling moci...

Mukodes kozben itt:

http://www.youtube.com/watch?v=cjjkj-UGboM

illetve a rajza itt:

http://www.stirlingengines.org.uk/thermo/fig2.gif

Tehat ugye odaig ertheto ,hogy a ho miatt kitagul a belso, ez esteben levego...ez elore tolja a dugattyut....de itt nem igazan tiszta nekem a folyamat, hogy mitol alakul ki ekkor vakuum ami miatt a dugattyu vissza is csuszik a hengerben...nem, nem a fotengely es annak tehetetlensege miatt, ha az nincs rakotve, a dugattyu akkor is ki-be jarkal a hengerben!

Masreszt a henger tololdalan sima konyhai fem suroloszivacs van....mint regenerator....na ezt sem igazan ertem mit akar vele...

Azt epitesrol es annak folyamatarol egy kis szosszenet!

http://www.freemansgarage.com/lamina.html


Varom az eszreveteleket!

Koszi!
Izram Creative Commons License 2009.02.22 0 0 746
Szepjonapot mindenkinek!


Egy kis szosszenetet szantam az itt egybegyulteknek...remelem megtisztel vele valaki ,hogy elolvassa...;)

Elkezdtem olvasgatni elorol a forumot es kb az 5. oldalnal agyverzest kaptam :)) Nem keves intelligens uriember gyult itt ossze....egyesek komolyan mondom mintha az ovodabol szabadultak volna es valami rettenet okosat akartak mondano...a kihasasodott dugattyu volt az egyik kedvencem :) Anyam borogass! Ez aztan szempont....

Na jo...tisztazzunk ezt-azt....Ha valaki szerint azert nem gozgepek jarnak ma az utakon mert a diesel motorok fu de jo hatasfokkal birnak, akkor csokoltatom....Tipikus peldaja annak amikor nem latjuk a fatol az erdot...a dolog rem egyszeru.

Tetelezzuk fel, egyik sem jobb a masiknal, akkor miert nem jar valaki ilyennel, valaki meg olyannal? Miert csak azok a franya belsoegesu motorok terjedtek el? A diesel hatasfoka sokkal jobb mint a benzinese, akkor miert nem csak diesellel jarunk es miert legalabb annyi benzinessel is? Miert van a benzinesnek letjogosultsaga pl a gozzel szemben ha mar mondjuk a dieselrol azt allitottuk ,hogy az fasza...azt akkor ne bantsuk...

Ugye nem kell ragozni ,hogy ez nem a mi es nem az okos tudorok dontese hanem az olaj- es autoipare!

Ha te holnap beallitasz a 90%-os hatasfoku "neszedekurvajoingyenmegy" motoroddal barmelyik autogyartohoz, rad fognak mosolyogni es kedvesen kitessekelnek :)

Az olaj nagy ur...sok penz van mogotte, eloallitasa nem megy csak ugy hip-hop a konyhaban, tehat vagy megveszed, vagy nem hasznalsz autot.....Olyan hoerogepek mint a stirling vagy gozgep barmilyen futoanyaggal mennek....kinos mi? Ha kell nagymutter kanapejat egeted el vagy a kutyad szarat es lőn világossak...megy a TV!

Apropo...nem is ertem miert nem ultramodern kiralysagis belsoegesu diesel aggregattal termelik pakson is a powert...jobb otletuk nem volt a "hőből áram" eloallitasara csak az a risz-rossz, szir-szar millio eves gözturbina jutott eszukbe? :) Ugyan kedves barataim ;))) Ugye nem szorul tovabbi magyarazatra....az a franya hatasfok, mi?

Ahogy kibukott ,hogy sok dieseles etolajjal hajtja a paripat, egybol jott a jovedeki torveny kiegeszitese es 1 hettel kesobb 3x, igen haromszor dragabb lett az etolaj az uzletekben.....eddig 150 Ft-bol megusztunk 1 liter uzemanyagot kontra 300 Ft-os gazolaj....aztan hirtelen 450 Ft lett par nap leforgasa alatt az etolaj...a fene....gyorsan be kellett dobni valami kamu hirt is, elfagyott a repce, nincs sajna etolaj :) De rohejes, komolyan mint itt a hulyites a multrendszerben :))))

Eleg szomru ,hogy semmi sem szent..az olajat kiveve...az szent es serthetetlen..barni aron, ebben az esetben etolaj arán,hogy dragabb lett....vagy majd a fa aran vagy a szen....esetleg viz, kenyer, villany, barmi.....barmi aron de az olajat megvedik...azt kell hasznalni uzemanyagkent....abbol nem engednek...megveszed vagy megdoglesz!

Soha...mondom SOHA nem fogjak megengedni, hogy olyan alternativ meghajtast hasznaljunk ami folott nem elveznek a teljes monopoliumot a nagyhatalmak...felejtsetek el...

Az indulatok enyhitesere neha bedobnak egy kis koncot a nepnek , hogy nesze, lesz stirling meg elektromos meg goz meg amit akarsz...20 eve folyamatosan mar csak 1 ev es meglesz :)))))))))) Nem csodalkoznek ha kiderulne ,hogy a fold megis lapos baszki :)))))))))) Annyi manapsag mar a kamu ,hogy ki tudja, emogott is van valami...biztos a legitarsosagok vagy fene tudja es lassuk be mar nem is volna olyan agyrem osszeeskuves elmelet :))))))

Ugyan uraim...a kerdesekre ne ott keressetek a valaszt, hogy akkor a nagyhatalmak miert diesel es miert nem gőz, es miert ize meg miert hoze....felejtsetek el, semmi erdemleges infot nem hordoznak ezek a dolgok...megis tenykent kezeljuk oket!

Bar kicsit belegondolva lehet tenykent kezelni...mint a teny reciproka :) Ha dieselt eroltetik valoszinuleg az a szar....ha az uzemanyagcellat, akkro valoszinuleg az szar...mar rank es a penztarcankra nezve :)

Bakker, 20-25 eves szir-szar dieseleknel is siman megoldott volt, hogy 100 km-en 4 litert egyenek....fu bakker, jo nagy elorelepes manapsag meg tobbet is zabalnak...Nekem egy iden 40 eves allolampas mercim van...erdekes mod ugyan annyit eszik mint a mai dieselek...a benzinesek meg no comment!

Jo nagyot leptunk elore, mi? Hatasfok akkor valtozott vagy sem? A kamu amit a hatasfokrol levagnak az valami szenzacios...30 eve meg fele ekkora hatasfoku motorok voltak PAPIRON!!! Akkor ma miert nem 3 litert esznek a sima diesel szemelyautok? Stilszeruen harmat talalhatsz....varjuk a tippeket :)))

Ok, alairom...befecskendezes meg kompjuter meg kiskutyafasza, ezzel sokat segitettek a regi karbit benzinesekhez kepest.....de barmikor beallitok egy benzines karbis 2.0 bentinest is 7 literes fogyasztasra.....ennyit errol...Ne felejtsuk el azt sem ,hogy a stirlingel amivel dobalozunk ,hogy mekkora szar, azt is a 100 evvel ezelotti formajaban tesszuk....tisztaban van vele mindneki aki itt okoskodik ,hogy egy mai technikaval optimalizat gozgep milyen hatasfokra kepes? Khm!!!!

Ezek az adatok mar mind akkor keszultek mikor az olaj mogott sulyos erdekek huzodtak....a gozgep meg a stirling ugye a belso egeso motorok elott egy jo bő 100 evvel otlottek fejbe...amikor meg nem erdek mozgatta a piacot...legalabbis nem ilyen jellegu anyagi erdek!

Na de sabaj..nem ragoznam tovabb, aszem ertitek mire akartam kilyukdani...

Mindenesetre vegre egyszer valaki mar tesztelhetne egyet....es nem csak a nagykonyvben megirt adatokkal dobaloznank....nem azt mondom lodd fel magad az egbe es nezdd meg tavoltol a foldet ,hogy lapos e vagy gombolyu....mert ugyan meg azt sem lattuk a sajat szemunkel csak kepen....persze ez legalabb olyan gyermetek mint a "hasas dugattyu" csak mint pelda eleg rohejes es igy jobban ertheto :)

De pl ha valakinek van egy altala gazdasagodnak velt autoja...amit nem sajnal....akkor igazan felmehetne az autopalyara, majd teljes terheles alatt, ertsd ez alatta azt ,hogy padlogazzal FOLYAMATOSAN letolna 1 kerek orat...Nem lassitunk, nem pihenunk....PADLO!!! Majd a pontosan az elhasznal tuzemanyagbol, annak egeshojebol es a teljesitmenybol tokeletesen ki lehetne szamolni a valodni hatasfokot!

Van a csaladban egy 9000-es 2.0 turbo saab....ha padlogazon megyek vele 5.-ben akkor horror mennyiseget eszik..ertsd 40-50 liter....holott varosban beeri a 10-11 literrel is ami egy 200 lovas autotol teljesen jo...na most gyorsan szamolgassatok ,hogy mondjuk 40 liter uzemanyag milyen hatasfokot feltetelez ekkora teljesitmeny mellett...30%, mi? :)))))) sok sikert!

Csokolom!



Droopy Creative Commons License 2009.01.28 0 0 745

Az alábbi oldalon találsz leírást róla:
http://www.odts.de/esg/ST5engl.html
A gyártója egy nettől elszakadt arc, de ha írsz neki akkor válaszol.

 

De a tesoja, vagy a fia arulja a doksit

 

http://www.geocities.com/viebachstirling/

Előzmény: Crapface (729)
Amaranthus61 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 744
Köszönöm szépen a válaszokat. Úgy tűnik, nehéz fába vágtam a fejszémet. Tlán túl nehézbe :-)
Előzmény: Crapface (729)
Crapface Creative Commons License 2009.01.22 0 0 743
A grafitrúd átmérője 5mm körüli. Elég ha a persely közelítően ekkora átmérőjű. A pontos illesztéshez kúposra kell a grafitrúd végét lecsiszoni, majd fúróba befogva, lassan forgatva betolni. A grafit elég könnyen málik, ezért hamar felveszi a persely alakját, ecsiszolódik a helyére. Nagyon erősen nem szabad nyomni, mert akkor elpattan.
Mint korábban írtam nekem, a vitrázsrúd vastagabbik csöve volt megfelelő átmérőjű.
Előzmény: roben21 (742)
roben21 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 742
sztem azért szorul mert a nagyon jól tömít, elég nagy (gondolom nagy nyomást kellet kibírni) a tömítésen nem látszik semmi sérülés,jó állapotban van.
Én arra gondoltam hogy elmegyek majd venni egy kisebbet egy babetta telót, a dugyattyú furatait pedig beforrasztom(remélem nem fog szorulni, habár ezt is megúsztam 200 ft-ból:P)
A goliát elem grafitjához hogy találtál megfelelő henger,amin nem szökött a levegő?
Nem fog gyorsan tönkre menni?
tudnál majd felrakni róla képet róla érdekel nagyon:)
köszi
Előzmény: Crapface (741)
Crapface Creative Commons License 2009.01.22 0 0 741
Amiből én építettem stirlingeket:
Konzervdoboz vízrétegtömítéssel
AC pumpa membránja.
Grafitdugattyú, góliátelem grafitból, vitrázsrúd persellyel
Membránstirling lufimembránnal.
2500-as Alfa-Rómeó dugók és perselyek (gyűrűket ki kell utálni)

Nálam az felel meg illesztés tekintetében, ha "kétújjal" könnydén tudom mozgatni nyitott hengernél a dugattyút.
A szorulás alatt mechanikai szorulást értesz?
Ennek lehet oka, hogy a munkahenger tengelyének a tömítése berágott, koszos.
Arra is figyelj, hogy a lengéscsillapítók dugattyújában furatok, egyirányú szelepek lehetnek.
Az is probléma lehet, hogy a lengéscsillapító munkahengerének mindkét oldala hermetikus, ezért ha levágod az alját és megmozgatod, akkor a dugattyú feletti részből a dugattyú furatain át próbálod a levegőt kinyomni.
Emiatt a felső paláston lyukakat kell fúrni. Ez utóbbit viszont csakis szétzerelt állapotban csináld, mert a munkahengerbe kerülő fogács szétcseszi az illesztéseket.


Előzmény: roben21 (740)
roben21 Creative Commons License 2009.01.21 0 0 740
üdv mindenkinek
Ma vettem egy lengés csillapítót ebből szeretem volna megoldani a sűrítő részét a motornak, de szerintem elégé szorul,de a tömítése hibátlan.
Nem tudom a tiétek mennyire szorul?
Ezt sztem a motor nem tudná mozgatni:)
Nem tudnátok vmi más megoldást javasolni mibből alakítsam ki a dugattyút és a munka hengert?
Több megoldás is érdekelne:)
előre is köszi
Droopy Creative Commons License 2009.01.20 0 0 739

Emmeg plane, milyen szep, milyen formatervezett es milyen kicsi ez a 3 kw-os stirling a fejegysegben...

 

http://www.infiniacorp.com/main.php

Előzmény: Crapface (738)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!