Tanácsotokat szeretném kérni riasztó választásban, főleg DrMinit véleményére lennék kíváncsi. Adott egy autó, gyári bicskakulcsos távirányítós központizárral, gondolom gyári immobiliserrel, és pont...ennyi van benne.
Kezdettől fogva csak a komplett (mechanikus + elektronikus) védelmi rendszereket nézegetem. A Pajzs nálam kizárva, ugrókódos távirányítóra alapoznak. CarŐr, Intelliguard csak elektronikus.
Megbízhatónak csak az RFID rendszert tartom, így két esélyes termék maradt, a Cerberos és a Blue16.
Egyelőre ezek közül nem tudok választani:
Blue16 mellett szól az ára, RFID, a kompaktsága, motortérzár védi az egységet, indítástiltás, és az utastér figyelése. Viszont ebben az árban még nincs váltózár, ami kulcsosban már körülményes (főleg az Asszonynak, az elektronikus Defend Lock pedig nagyon drága) és a kuplungot sem védi semmi, így vontatással vihető...feltéve ha beválalja valaki a szirénázva vontatást a városon át. :D Ja és a bowdenvágós motortérzár sem szimpi.
Cerberos mellett szól sztem az utastérben történő hatástalanítás, indítástiltás, motortérzár, váltózár, kuplungzár és mindezt elektronikusan, kényelmesen, biztonságos RFID kártyával védve. Minden kütyüt a motortérzár véd, ez rendben is van, viszont továbbra sem védi semmi az utasteret. A sok mechanikus védelem pedig karbantartást, kenést igényel és ki tudja mennyit bírnak, hány indítást-leállítást.
A Blue16-ot valószínű, hogy önmagában szereltetém, esetleg kapna később egy Sefa gsm kártyát.
Ha a Cerberost választanám, akkor arra gondoltam, hogy szereltetnék be egy Caesar CT-401-est csak az utastér védelmére. A meglévő rendszerek kényelmét továbbra is szeretném megtartani, hiszen nem egyedül használom az autót, ezért a 401-es mindenképp a gyári távirányítóról működne, és nem kötném be a rablásgátlás funkciót. Az index villogtatás se kellene, hiszen már most is villog a kp.zárra. A motortiltás szintén nem kerülne bekötésre, arra ott a Cerberos. Tényleg csak az ajtónyitásra, utastérbe bejutásra riasztana. Tudom, hogy a gyári táv miatt nem sokat érne a riasztó, de sztem ezek használata így együtt elég ahhoz, hogy könnyebb prédát keressenek a tolvajok.
Szóval mi a véleményetek? Nagyon túlaggódom a dolgot? :D
Úgy értettem fontosabb a megbízható zárvezérlés mint a szirénázás és egyéb funkciók. Plusz pont, hogy nem csak biztonságosabb, de kényelmesebb is mint a távirányító.
Arról nem is beszélve hogy ebben a topikban is meg máshol is azt mantrázzák hogy a távirányítós holmikat milyen könnyű kijátszani.
Sajnos ez így igaz.
Itt, igaz egy másik topikban, az egyik hangadója vagyok ezen dolognak, tudom iről beszélsz!
Viszont mivel "naponta szerelem az ilyen és ehhez hasonló transponderes rfid-s eszközöket, és mert te azt írtad, hogy nem is a védelem miatt, hanem inkább a központi zár működtetése miatt keresel eszközt, szóval ezért mertem azt mondani a felvetésedre hogy abban az esetben én távirányítást ajánlok....
Védelemre, sajnos tény, hogy nem alkalmasak a távirányítással rendelkező eszközök,
- habár egy hagyományos beszerelés mellett, (Mert azért valljunk meg sajnos az ilyen rfid-s készülékeket is leginkább igy szerelik) és így ezek a transponderes készülékek sem a legjobb védelmi mutatókkal rendelkeznek.
Az a baj hogy egy "hagyományos beszerelés esetén a különböző védelmi eszközöket még mindig, és szinte mindenki a műszerfal alá szereli be, a már jól ismert és kiismert beszerelési fogásokkal.
Így viszont könnyebbséget adunk a tolvajoknak, mert ezt mát rég kiismerték, és az ilyen beszereléssel rendelkező készülékeket másodpercek alatt iktatják ki!!
A készülékkel egyébként nincs különösebb gond, ajánlható!
- szélvédő sarkánál kulcstartó elhúzásával ajtókat nyitni-zárni, - sosem nem merül le az elem, - ezek az rfid jeladók kb feleakkorák mint egy távirányító. Arról nem is beszélve hogy ebben a topikban is meg máshol is azt mantrázzák hogy a távirányítós holmikat milyen könnyű kijátszani.
Volt távirányítós riasztóm kocsiban is motorban is, most okkal rakaszkodom az rfid-hoz.
Igazából már csak a pontos márka-tipus a kérdés.
Nyilván nem szereltetek be az autó az árának negyedét kitevő Blue16 M100-at, de ha az általam kérdezett konkrét tipusra sok a panasz és van elérhető árú alternatíva azt megfogadom.
Spal AS80 autóriasztóm bekrepált.Folyamatosan világított az összes indexem az akkusaru levétele után is.Egy emberke szerint valamelyik relé halt meg benne.
Nem tudjátok hol lehetne venni bele?
két fajta van: goodsky AR-SH-112D1 12v Ebből kettő van
van egy hagyomásnyos riasztóm amiből több kábel fut ki és olyan lenne h ha lefényképezem segitene e nekem valaki hogy melyik lehet a pozitiv negativ kábelje!!
Vettem egy autót amiben van egy spal as 80-as riasztó! Mivel 1 db kulcsot és távirányítót kaptam az autóhoz (nem volt több),így arra gondoltam,hogy valamit kellene kezdeni a történettel...a komplett zárcsere már megtörtént!
A kérdésem a következő lenne! Meg lehet oldani,hogy a riasztó ne ismerje fel az esetlegesen "hiányzó" távirányítót? Gondoltam arra is,hogy vennék egy új riasztó szettet,de már csak spal as 90-est találok hirdetve! Lehet olyan szerencsém,hogy a csatlakozók ugyan azok a korábbi riasztóéval és nem kell újra kötögetni?
Tudnátok segíteni? Meta system riasztó van a kocsiban, és egyik pillanatról a másikra nem érzékeli a kulcsot, nem zárja az ajtókat, stb. Ami már csak azért is kínos, mert az előző tulaj ledugózta a zárakat, így zárhatatlan a kocsim.
A távirányítót leellenőriztem, rendesen működik, nem azzal van a baj!
Mi lehet a gond? Elfelejtették egymást a kulccsal? Vagy mi?
Letöltöttem az általad adott linkről a használati útmutatókat, valamennyire sikerült beállítanom a hangadást a leírtak alapján. Ezalatt azt értem, záráskor ad hangot a riasztó, viszont nyitáskor csak úgy hajlandó jelezni, ha előtte megnyomom a felső gombot a távirányítón. Pedig a felsőgomb benyomására pont elenkezően kellene viselkednie, ekkor kellene némítania a hangjelzést. Nem értem, miért dolgozik nyitásnál fordítva.
Én a riasztókhoz nem értek (mikro elektronikához még értek valamelyest), azonban ha jól láttam a magyar nyelvű doksiban le van írva egy AS-80 esetében hogyan lehet ezt beállítani.
Emlékeim szerint gyári alapbeállítás hogy legyen hang.
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. Van egy spal autóriasztó, és beszeretném kapcsplni hogy le, illetve kinyitáskor hangjelzést adjon. Valaki tudna segíteni hogyan kell bekapcsolni ezt a funkciót. Előre is köszönöm a segítséget.
Persze értelek, megzavart engem az, hogy "Saját fejlesztéses cucc".
Én is használtam ezt a "kifejezést" amikor elektronikai műszerészként dolgoztam, és építettem egy quartz órát.
Az is saját fejlesztés, mivel az osztillátor kapcsolását, a komplett óra kapcsolását én terveztem, én terveztem meg a nyomtatott áramkört kétoldalas lapra, (egyik oldalon a táp, másikon a logika vezetékelése). Én marattam ki a nyák.-ot, én ültettem be az alkatrészeket, ill. üzemeltem be, a dobozt is megcsináltam hozzá aluminiumból, a feliratozással együtt.
Ez nagyon rég volt 1985 környékén. Ráadásul egy elég hosszú osztóláncot építettem, mivel egy 1Mhz-es viszonylag pontos quartz kristállyal építettem meg az oszcillátort, és ugyebár tudjuk mennyi 7490-es IC kell ahoz hogy megkapjuk az 1Hz-es időalapot a nagyobb pontosság érdekében. (no persze ennek megfelelően termisztálni is kelett)
Számos kapcsolási rajzot megépítettem, beüzemeltem stb. ami nem saját fejlesztésű, mivel semmi olyan kiegészítést nem tettem hozzá amitől is csak részben saját fejlesztésű lehetne. Én a saját fejlesztésű alatt kizárólag elektrotechnikai szempontból a tényleg saját általam tervezett/fejlesztett és kivitelezett dolgokra gondoltam. (de már kb. 20 éve nem ezzel foglalkozom)