1: egyszerű, olcsó, de egyszerre csak kb fél méter betont szabad beleönteni, majd várni kell, hogy lehessen ráönteni a következő sort
2: amatőr barkácsmunka, amit vagy szétnyom a beton öntéskor, vagy nem
3: profi gyári zsalurendszer (és hozzáértő képzett szakemberek), ha egy ilyen zsaluzás várható összköltségét meghallod, sírva szaladsz inkább olcsó téglát venni :)
"El lehet felejteni a cserepet.."
Öööööö... arra gondoltál, hogy a csupasz beton lesz a ház fedése? Vagy a ferde részre majd vízálló hőszigetelést teszel és az úgy jó lesz?
Lenne egy kérdésem hátha tud valaki segíteni!! A tetőt szeretném szigetelni a rétegrend a következő lentről felfelé
Gipszkarton
30 cm légrés
gerendán hőtükörfólia gerendák között 15 cm üveggyapot erre szeretnék még rakni valamit Én arra gondoltam hogy hőtükörfóliát átfedésekkel vagy ez hülyeség?
Csömöri ismerősöm a garázsát gondolta zsalukövek pinceblokkok és egyéb faxni helyett transzportbetonból önteni. Épp ott voltam, amikor a második mixer érkezett és nyomták a pumpával a betont a zsaluba, egy perce se ment még a beton, amikor kiabálni kezd az ember a gödörből, hogy állj, állj, megy el a zsalu alja. futottak le a többiek is a gödörbe mindenféle gerendákkal próbálták kitámasztani, végül sikerült, mert vagy tíz perc után megint ment a beton, de a garázsa féloldalas homokóra lett: bal oldalon kb hatvan centivel ment el a zsalu alja (persze csak a közepén: a két végén kitámasztotta a keresztirányú zsalu).
Szóval, nekem is tetszik a vasbeton szerkezet, meg láttam már acél profilokból készített, hegesztett tetőszerkezetet is, egy (azaz 1) darabot. Valamiért nem terjednek ezek az innovatív megoldások. Kétlem, hogy az ácsok lobbija lenne mögötte. Talán a vasbeton tetőszerkezet faxnijai :)
Ha van téglafal is, akkor arra kell szerelni az UD-t, a gipszkarton falat megcsinálod a mennyezet előtt (és felszerelsz egy réteg gipszkartont is), tehát meg kell oldalni azt, hogy az UD-t (és alája a polifoam szallagot) szoba a négy falra a fel lehessen szerelni.
Teszel egy vízjegyet a falra, 1 méternél és készitessz egy lécet aminek a hossza, ami a vízjegytől mérve a mennyezet végleges magassága+ 1 réteg gipszkarton vastagsága és felvetíted az UD profil alsó élének a helyét (haladsz a léccel körbe a szobába és egy vízmérték segitségével, hogy a léced legyen függőleges 2 méterenként jegyet teszel a UD-nak, ezeket a jegyeket csapozsínorral összkötöd). Utánna felszereled az UD profilokat.
Akkor már látod, hogy kb. mekkorára kell vágni a pálcákat, felfúrod a pálcákat a gerendákra, aztán jön a rugós rögzitő, és felteszed a felső sor CD-t.
Levágod az alsó sor CD-ket méretre, ha kell összetoldod őket, felszereled az CD-ket az szoba egyik felébe (az UD-be) és egyenként tologatva beállítod a 6o-as vagy 4o-es távolságokat az alsó CD-nek. Utánna a rugókkal vízszintbe hozod a UD vonala szerint az egész mennyezetet, aztán hőszigetelsz, beszereled a lámpák vetezetékeit és párazársz.
Arra mit mondasz ahol nincs betonfödém? Akkor melyik az első, a mennyezet vagy a fal és hogyan lehetne megoldani? Teljes tető és födémcsere lenne. A régi fagerendákat + deszkázás elbontásra kerülne és új gerendák lennének. 10x4 méteres helyiségről van szó.
Lejjebb van japofannak egy levezetése hasonlóan 0,28-ra számolt kicsit kisebb házra.
Nekem mindig furcsa, hogy csak napi 14óra kazánidővel számol. Szerintem ez kicsit kevés. A Te példád is mutatja, hogy az éves kb.8000kWh helyett 11000-re futott az év.
Persze ez lehet a 0,28-as saccollás hibája, lehet az alább említett kazánhatásfokok hibája, de szerintem nagyobb az esélye, hogy a 14óra kazánidő kevés. Vag ymégegy, vadul szellőztettek.
Így ahogy írod. Financiálisan, újházépítészetileg a gipszkartont csinálják. De használatnál a vakolatnál messze nem jobb.
Itt most a rendes falról beszélünk ugye. Ahol cél a későbbi variálhatóság, és nem érdekel senkit, hogy áthallatszik minden a szomszéd helyiségből oda mehet a gipszkarton, de sosem lesz olyan mint a téglafal.
Az lehetséges,hogy kb 3 hete lett kivakolva a vályogfalunk és még mindig látok vizesebb foltokat a vakolaton,ami szerintem lassítja a kiszáradást,hogy a vakolás óta szinte mindig csak 0 fok volt a házba vagy kevesebb. Valahol 4-5 cm is kellett a falra és hasznàlt a köműves vip-rex adalékot a vakolatba.