Az üzemanyagszűrőt most a 20 ezresnél kötelezőnek mondta, hogy a 20 ezrenként kell e nem tudom és most bocsáss meg de lusta vagyok elővenni a könyvet, hogy megnézzem a periodicitást. A levegőszűrőre mondta, hogy szükség szerint, de ezen meg én csodálkoztam, mert ez még lagalább annyira fontos és én nem ezen a 4700 Ft-on spórolnék egy szervíz alkalmával, főleg egy turbós motornál, ahol baromira nem mindegy milyen levegőt szív be a lapátokhoz.
Lásd Díler hozzászólását a jó múltkorában, amikor a levegőszűrő elhanyagolása miatt egy 406-os Peugeot komplett turbócserére szorult, mert a porszemcsék, a szó szoros értelmében "megették" a lapátokat!
Aki még 20e km nél se cseréli le a légszűrőt,az a saját maga ellensége! Én 10ekM nél biztos lecserélem mert már most 5500nál elég koszos! A gázolajszűrő szintén saját érdek,mert az ez által tönkrement befecskendezőrendszert simán ráfogják a rossz üzemanyagra és nem garanciális lesz a javítás!!!
Bocsi az eltűnésért... Igyexem behozni a lemaradásomat... :)
Múlt héten volt egy kellemes meglepim... az autóval kapcsolatosan. Vettem egy 74 cm-es sima képcsöves tv-t. Az eladó felajánlotta az ingyenes házhozszállítás, mert ha kiviszem az áruházból vissza már nem hozhatom. Mosolyogtam és visszautasítottam. A csomagtartó elnyelte dobozostól! Nagyon happy voltam.
Tudom, az élet apró örömei! :)
Amúgy a téligumis téma engem is érdekel, majd figyelemmel kísérem a hsz.-okat.
Illetve, ha nagyon eröltetjük ezt az összehasonlítást a 2,0-ás CRDI Ceed +20 lóereje és az EX felszereltséghez tartozó plussz elemek ára már 1 milla és 300 ezerrel többet kóstál a Lacettihez képest. Plusz ha hozzáveszed a forgalombahelyezés és a metál árát akkor 1,5 milla!
Azért az már húzós! Bár titkon elárulom hosszútávon (5-6 év) egy 2,0-ás EX CRDi Ceed az álmom. Az ehhez a motorhoz választható TX felszereltségről, még álmodni sem merek!!! :)
Nincs "pariban" az 1,6 CEED-el. Bár a különbség elhanyagolható!
A 2.0-ás diesel Lacetti valóban 89 KW tehát cirka 120 Le. A CEED 1,6-osa pedig 115. A különbség a változó geometriás turbó hiánya a Lacettinél ezért a 2.0-ás diesel "csak" 120 Le szemben a Captivába kerülő dettó ugyan az 2.0-ás de változó geós turbómotorral ami már 140 Le!
http://www.autogumibolt.hu/ebolt/acelfelni/auto/KIA/index.html itt 12ezer körül van a vasfelni, de ha az alábbi fórumon felteszed a kérdésed, akkor biztos kapsz jó ajánlatot :-)
Én eléggé utánajártam a téligumi-felni kérdésnek. Felnit 16eFt alatt nem találtam még bontóba sem. Ha tudsz valamit oszed meg velünk,hol érdemes keresgélni? (Nekem már van kia felnim,de hátha érdekel még valakit)
Szívódízelt kapni? Mármint lacsiból? Neeeeeeeem:-) Fix geometriájú turbós 2,0 literes. A változó geometriájú 2,0 literest a captivába és az epicába rakják. Sajnos lacsi nem kapta meg.
Épp most beszéltem az Autó-Óbudával közeleg a 20.000-es szervíz! Jelenleg 18.500 km van az 1,6 CRDi-ben és mivel lesz még jövőhéten egy vidéki utam úgy saccoltam, hogy kb október második harmadában érem el a 20 ezret. Leegyeztettem a szervízzel az október 18-at.
Mivel ha páran emlékeztek nekem 11 ezernél lett cserélve az olaj - minimumnívón volt és nem akartam rátölteni, valszeg Lágermax elégtelen nullrevízió - ezért marad a 20 ezres rutin+egy pár apróság olajcsere nélkül, mert 9 ezer km futás után nem fogom kifolyatni az autóból a Mobil 1 fully syntetic 0W-40-et! Majd 31 ezernél cserélem.
Íme:
Amit kötelezően cserélek: levegőszűrő: 4700 Ft üzemanyag szűrő (kicsit húzós) 11440 Ft (a hazai gázolaj-minőség anomáliák miatt még akkor is megtenném, ha választható lenne) pollenszűrő: (választható) 6654 Ft
A 20 ezres rutin könyvszerinti munkaórája 1,6 óra ebből az olajcsere 0,6 óra. Ezt levonva a teljes átvizsgálás illetve a fenti alkatrészek beszerelésének költsége, magyarán a munkadíj 10860 Ft.
Ezen kívül van még egy két apróság- amit a szervízvezető ígérete szerint- garanciálisan végeznek:
-Kézifékkar állítás(már nagyon fennt fog) -A gépháztető jobb oldali zsanérjának állítása, mert nyitásnál egy fél borsszemnyi helyen ledörzsölte az illesztésnél a festéket -Hűtőfolyadék utántöltés(mert a szint már közelebb van a minimumhoz, mint a középálláshoz) -Hibakódkiolvasás(nincs semmi baja, de ha már van technika, próbáljuk ki) -Gépháztető belépőélnél kis-katicabogárnyi, de alapozóig hatoló kavicsfelverődés "kipöttyözése", amire még nem mondta végül is hogy mennyi, de mivel náluk vagyok állandóan a kocsival, ha van valami remélem egy hangyafasznyi festékért nem számolnak túl nagy árat.
Tehát ez összesen - olajcsere nélkül - 33 ezer Ft! Ami nagyon megdobja - a költség 1/3-a - az az üzemanyagszűrő!
Maga a rutin díja egyébként szerintem korrekt, mert még anno beszéltem az Autó Donnal is ők 2 órát mondtak és 14 ezres munkadíjat!
Dehogyis, igazad van. Piszokul parázok, hogy valahol betankolok valami pancsot. Manapság erre kicsi az esély, azzal is csökkentem, hogy egy ugyanazon megbízható helyre járok, és gyűjtöm a számlákat. Azon kívül az adalékokkal is meg lehet előzni a vizesedést, ami a fúvókákat is ápolja.
Hehe...jópofa vagy! Én csak benzinesben gondolkodhatom az ára meg a futott km-ek alapján. De amikor kipróbáltam a dízel 2,0 turbo lacsit, egyből fájt a szívem! Az a nyomaték, ami 1500-tól belenyomott az ülésbe!:-)
Szia! Annyi "csak" a gond, hogy a dizel ha egyszer pancsolt gázolajat kap akkor a porlasztócsúcsok tönkre is mehetnek, aminek az ára százezres nagyságrendű. A benzines nem megy tönkre a vizezett benzintől, csak jobban fog füstölni és többet fogyaszt. Hátha ez segít választani :-) Én ezek miatt félnék fizelt venni, de a döntés a tiéd.
(No majd jól megkapom mindjárt a magamét a dizelesektől, hihihi)
én már néhány autóban láttam rádiócsatornát a központi kijelzőn... Pillanatnyi fogyasztás is van sok autóban. Rönóban, pözsóban és BMW-ben tuti, ezekben már néztem hogy az adott másodpercben mennyi a fogyi. :-))
Korábban olvastam itt, hogy a dízel szervize, bár ritkább, de drágább, mint a benzinesé. Konkrétan asszem 2x-esről volt szó. (az első 2 szervizről volt szó talán)
Ez tényleg így van és ha igen miért ? Hosszú távon ez vajon hogy alakul, mert az auto választást (benzin vs. dízel) ez befolyásolja költségoldalról.
Persze meg értem,nekem semmilyen érdekem nem füződik a kocsi cserédhez,csak azt irtam le nekünk milyen érveink voltak!Párom is szerette a lanost,de mikor kipróbáltuk a dizel ceedet,az egész családnak fülig ért a szája!Gyereknek (13éves) van elég helye,jé 150-nel megyünk!100as temponál a fogyi kb.vizszintes úton 3,7-4,3 között 1800at pörög.Városi átlagom 6l.130-nál 2200, kb 5l.Érzésre mintha 90-100 a lanosnál!
Azért ne siessük el a dolgot, mert ha nagyon megtetszik és előadom anyucinak, hogy le kéne cserélni a lacsit szűk másfél és után, tíz körömmel fog hozzám ragaszkodni! Viszont ha lejár a részlet, már pár éves lesz a ceed és talán jön az átfésült verzió, kinyomják az elsőket olcsón. Lehet, hogy átülök? :-)
Másik ok amiért cseréltem autót,nyár meleg, klima csak a pofámba fujjta a hideget,tarkómon a viz meg folyt!Az autó meg nem ment!!!!! Ismerősöm most vett 1,4 aveot.Próbáltam nem rossz,de a ceed más dimenzió,pláne a dizel!Igaz jóval olcsóbb!Viszont a lanosnál nem lényegessen jobb,csak ujabb! Olvastam a szeptemberi taliról ,sajna későn!Figyelemmel kisérem!Majd kipróbálhatod ha találkozunk!
Szal mindent összevetve, igazad van, én is ceed-et vettem volna ha akkor már lett volna és nem 1 millával lett volna drágább, hanem mondjuk 2-300-ezerrel. De sajna a lacsi Elite megvolt 3-ból forgalomba helyezve, a ceed EX meg 4,1 lett volna+üzembehelyezés, persze valamit biztos alkudhattam volna ebből is, de nem ment volna bőven 4 mill alá. Na erről az egy milláról beszéltem, hogy nekem ha lett volna ennyivel több, sem érte volna meg.
Hogy elavult a motor..EU4-et teljesíti, de nem változó szelepvezérlés. Igen.
Nekem 7-9 liter között eszik, de ez 110-130-at jelent vidéken, a kilenc meg városban a maga 12 mázsájával, ami nem sokkal kevesebb, mint a ceed 12,5 mázsája.
Hasonlóan gyenge, mint a ceed. Igaz a ceed csúcsteljesítményre többet ad le, mert feljebb lett spanolva. Nem 5800-on, hanem 6200 adja le a max teljesítményt, míg nyomatékból sem 4200-nál, hanem 5000-nál 6 Nm-rel többet. (Ha jól emlékszem) 3000 alatt a ceed sem mutat semmit. (benzinesekről beszélünk)
Valóban elavultabb konstrukció a lacetti, kényszermegoldás volt, asszem jól jellemezted, hogy pénzt akartak még kivenni belőle.
A belsejéről ne mondanám, hogy egyszerűbb, főleg anyagokban nem adnám egy focusért (pl kesztyűtartó mérete, kialakítása, szövetek, műanyagok), pláne ha az ajtókat nézzük egy ceedért (hol is a szövet az ajtóról?)!
Az ajtók szigetelését nem tudom hasonlítani, nem ismerem a ceedet e téren. Egyszerűen háromszoros szigetelés van alul, dupla körben, opelék jelenthetnek neki zajszűrésben, csukódási hangban. Több tesztben elismerően szóltak a csendességéről, a zajszűrésről.
Természetesen hátsó ablakemelő van a lacettiben, hűtött kesztyűtartó is és még sok egyéb, talán te egy alapfelszerelést néztél, amiben nem volt.
Egy igényeidnek megfelelő kombi, ahogyan nézem, valszeg egy Prémium lacsi lenne + az általad említett dolgok, ha lehetne kérni bele. Ez 4,1 mill 1,6-osban listaáron a ceed EX meg 4,5 mill. Közel vannak, igazad van, ennyit megér a modernebb ceed. Jogos. Ötajtóst nézve (ezek súlyait néztem az elején, no meg ezt ismerem) lényegesebb eltérés van már.