Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Andrew31 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9362
Az üzemanyagszűrőt most a 20 ezresnél kötelezőnek mondta, hogy a 20 ezrenként kell e nem tudom és most bocsáss meg de lusta vagyok elővenni a könyvet, hogy megnézzem a periodicitást. A levegőszűrőre mondta, hogy szükség szerint, de ezen meg én csodálkoztam, mert ez még lagalább annyira fontos és én nem ezen a 4700 Ft-on spórolnék egy szervíz alkalmával, főleg egy turbós motornál, ahol baromira nem mindegy milyen levegőt szív be a lapátokhoz.

Lásd Díler hozzászólását a jó múltkorában, amikor a levegőszűrő elhanyagolása miatt egy 406-os Peugeot komplett turbócserére szorult, mert a porszemcsék, a szó szoros értelmében "megették" a lapátokat!
Előzmény: Saradas101 (9358)
vbandit Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9361
Aki még 20e km nél se cseréli le a légszűrőt,az a saját maga ellensége!
Én 10ekM nél biztos lecserélem mert már most 5500nál elég koszos!
A gázolajszűrő szintén saját érdek,mert az ez által tönkrement befecskendezőrendszert simán ráfogják a rossz üzemanyagra és nem garanciális lesz a javítás!!!
Előzmény: Saradas101 (9358)
baleri80 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9360
Sziasztok!

Bocsi az eltűnésért... Igyexem behozni a lemaradásomat... :)

Múlt héten volt egy kellemes meglepim... az autóval kapcsolatosan.
Vettem egy 74 cm-es sima képcsöves tv-t. Az eladó felajánlotta az ingyenes házhozszállítás, mert ha kiviszem az áruházból vissza már nem hozhatom.
Mosolyogtam és visszautasítottam. A csomagtartó elnyelte dobozostól! Nagyon happy voltam.

Tudom, az élet apró örömei! :)

Amúgy a téligumis téma engem is érdekel, majd figyelemmel kísérem a hsz.-okat.

További szép napot nektek!
Andrew31 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9359
Illetve, ha nagyon eröltetjük ezt az összehasonlítást a 2,0-ás CRDI Ceed +20 lóereje és az EX felszereltséghez tartozó plussz elemek ára már 1 milla és 300 ezerrel többet kóstál a Lacettihez képest. Plusz ha hozzáveszed a forgalombahelyezés és a metál árát akkor 1,5 milla!

Azért az már húzós!
Bár titkon elárulom hosszútávon (5-6 év) egy 2,0-ás EX CRDi Ceed az álmom. Az ehhez a motorhoz választható TX felszereltségről, még álmodni sem merek!!! :)

Saradas101 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9358

Köszönöm az infot !

Üzemanyagszűrőt minden szerviznél cserélni kell ?

És a levegőszűrőt is ?

 

Szervizben érdeklődtem (igaz Ford-ban), de ott csak az olajat és az olajszűrőt említették a 20, 40 ezres szervizre.

 

köszi

Előzmény: Andrew31 (9347)
Andrew31 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9357
Nincs "pariban" az 1,6 CEED-el. Bár a különbség elhanyagolható!

A 2.0-ás diesel Lacetti valóban 89 KW tehát cirka 120 Le. A CEED 1,6-osa pedig 115.
A különbség a változó geometriás turbó hiánya a Lacettinél ezért a 2.0-ás diesel "csak" 120 Le szemben a Captivába kerülő dettó ugyan az 2.0-ás de változó geós turbómotorral ami már 140 Le!
Előzmény: barpi36 (9356)
barpi36 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9356

Nem értem, én azt olvastam 2,0 89kw lacsi 1,6 ceed szintén!

Legolcsobb felszereltségü LX+ról beszéltem.szerintem az van pariban.Igaz nincs első ködlámpa,távirányítócserébe fedcomp,6lufi+5*!

Előzmény: cápaFeri (9354)
scenic(725) Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9355
http://www.autogumibolt.hu/ebolt/acelfelni/auto/KIA/index.html
itt 12ezer körül van a vasfelni, de ha az alábbi fórumon felteszed a kérdésed, akkor biztos kapsz jó ajánlatot :-)
Előzmény: vbandit (9352)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9354

Most valamit nem értek. Listaárat néztem a két hivatalos honlapon.

Lacsi 2,0 td Elite 4,5 mill

Ceed 1,6 td EX  4,7 mill

Ceed 2,0 td EX 5,8 mill

Vagy valamit elnéztem?

 

Nyahhh ceed is 2,0 literes!

Előzmény: cápaFeri (9353)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9353

Most valamit nem értek. Listaárat néztem a két hivatalos honlapon.

Lacsi 2,0 td Elite 4,5 mill

Ceed 1,6 td EX  4,7 mill

Ceed 1,9 td EX 5,8 mill

Vagy valamit elnéztem?

Előzmény: barpi36 (9349)
vbandit Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9352
Én eléggé utánajártam a téligumi-felni kérdésnek.
Felnit 16eFt alatt nem találtam még bontóba sem.
Ha tudsz valamit oszed meg velünk,hol érdemes keresgélni?
(Nekem már van kia felnim,de hátha érdekel még valakit)
Előzmény: scenic(725) (9341)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9351
Ja...persze..Mivel 1,9 liter felett van, a regadója ugrik 370 ezret. Ergo az államnak fizeti be aki 1,9 felett vesz.
Előzmény: barpi36 (9349)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9350
Szívódízelt kapni? Mármint lacsiból? Neeeeeeeem:-) Fix geometriájú turbós 2,0 literes. A változó geometriájú 2,0 literest a captivába és az epicába rakják. Sajnos lacsi nem kapta meg. 
Előzmény: barpi36 (9349)
barpi36 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9349

Szerintem csak szivó dizelt lehet kapni!Na itt kezdődik,450000 drágább a lacsi!

Előzmény: cápaFeri (9345)
scenic(725) Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9348
hopsz egy elgépelés...
fizelt = dizelt
Előzmény: scenic(725) (9344)
Andrew31 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9347
Szia!

Sziasztok!

Épp most beszéltem az Autó-Óbudával közeleg a 20.000-es szervíz!
Jelenleg 18.500 km van az 1,6 CRDi-ben és mivel lesz még jövőhéten egy vidéki utam úgy saccoltam, hogy kb október második harmadában érem el a 20 ezret. Leegyeztettem a szervízzel az október 18-at.

Mivel ha páran emlékeztek nekem 11 ezernél lett cserélve az olaj - minimumnívón volt és nem akartam rátölteni, valszeg Lágermax elégtelen nullrevízió - ezért marad a 20 ezres rutin+egy pár apróság olajcsere nélkül, mert 9 ezer km futás után nem fogom kifolyatni az autóból a Mobil 1 fully syntetic 0W-40-et! Majd 31 ezernél cserélem.

Íme:

Amit kötelezően cserélek: levegőszűrő: 4700 Ft
üzemanyag szűrő (kicsit húzós) 11440 Ft
(a hazai gázolaj-minőség anomáliák miatt még akkor is megtenném, ha választható lenne)
pollenszűrő: (választható) 6654 Ft

A 20 ezres rutin könyvszerinti munkaórája 1,6 óra ebből az olajcsere 0,6 óra. Ezt levonva a teljes átvizsgálás illetve a fenti alkatrészek beszerelésének költsége, magyarán a munkadíj 10860 Ft.

Ezen kívül van még egy két apróság- amit a szervízvezető ígérete szerint- garanciálisan végeznek:

-Kézifékkar állítás(már nagyon fennt fog)
-A gépháztető jobb oldali zsanérjának állítása, mert nyitásnál egy fél borsszemnyi helyen ledörzsölte az illesztésnél a festéket
-Hűtőfolyadék utántöltés(mert a szint már közelebb van a minimumhoz, mint a középálláshoz)
-Hibakódkiolvasás(nincs semmi baja, de ha már van technika, próbáljuk ki)
-Gépháztető belépőélnél kis-katicabogárnyi, de alapozóig hatoló kavicsfelverődés "kipöttyözése", amire még nem mondta végül is hogy mennyi, de mivel náluk vagyok állandóan a kocsival, ha van valami remélem egy hangyafasznyi festékért nem számolnak túl nagy árat.

Tehát ez összesen - olajcsere nélkül - 33 ezer Ft!
Ami nagyon megdobja - a költség 1/3-a - az az üzemanyagszűrő!

Maga a rutin díja egyébként szerintem korrekt, mert még anno beszéltem az Autó Donnal is ők 2 órát mondtak és 14 ezres munkadíjat!
Előzmény: Saradas101 (9342)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9346
Dehogyis, igazad van.
Piszokul parázok, hogy valahol betankolok valami pancsot.
Manapság erre kicsi az esély, azzal is csökkentem, hogy egy ugyanazon megbízható helyre járok, és gyűjtöm a számlákat.
Azon kívül az adalékokkal is meg lehet előzni a vizesedést, ami a fúvókákat is ápolja.
Előzmény: scenic(725) (9344)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9345
Hehe...jópofa vagy! Én csak benzinesben gondolkodhatom az ára meg  a futott km-ek alapján. De amikor kipróbáltam a dízel 2,0 turbo lacsit, egyből fájt a szívem! Az a nyomaték, ami 1500-tól belenyomott az ülésbe!:-)
Előzmény: barpi36 (9337)
scenic(725) Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9344
Szia! Annyi "csak" a gond, hogy a dizel ha egyszer pancsolt gázolajat kap akkor a porlasztócsúcsok tönkre is mehetnek,
aminek az ára százezres nagyságrendű. A benzines nem megy tönkre a vizezett benzintől, csak jobban fog füstölni és többet fogyaszt.
Hátha ez segít választani :-) Én ezek miatt félnék fizelt venni, de a döntés a tiéd.

(No majd jól megkapom mindjárt a magamét a dizelesektől, hihihi)
Előzmény: Saradas101 (9342)
scenic(725) Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9343
én már néhány autóban láttam rádiócsatornát a központi kijelzőn... Pillanatnyi fogyasztás is van sok autóban.
Rönóban, pözsóban és BMW-ben tuti, ezekben már néztem hogy az adott másodpercben mennyi a fogyi. :-))
Előzmény: sternburg (9124)
Saradas101 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9342

Üdvözlet !

 

Korábban olvastam itt, hogy a dízel szervize, bár ritkább, de drágább, mint a benzinesé. Konkrétan asszem 2x-esről volt szó. (az első 2 szervizről volt szó talán)

 

Ez tényleg így van és ha igen miért ? Hosszú távon ez vajon hogy alakul, mert az auto választást (benzin vs. dízel) ez befolyásolja költségoldalról.

 

köszi

scenic(725) Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9341
Ez piszok drága !! a Firestone gumi kb 13ezer Ft szezonban, a vasfelni 10ezertől nem drágább. Kb 5ezerrel drágább egy kerék mint kéne...
Előzmény: Doki50 (9119)
scenic(725) Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9340
a gyári téli méret: 195/65R15 ilyet keress, ha olcsóbb gumit keresel. Ha meg maradsz 16"-nál, akkor 205/55R16. Csak e két méret közül válaszhatsz.
Előzmény: KiberLovag (9112)
scenic(725) Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9339
tgera figyelj, mutatok én is valamit :-)

KIA cee'd *****
Vezető és utasvédelem: 34 Frontális ütközés: 13 Biztonsági öv: 3
Gyermekvédelem : 37 Oldalütközés : 16
Gyalogosvédelem : 11 Oszlopütközés : 2

Renault Megane II CC-Cabrio (2004-es teszt) *****
Vezető és utasvédelem: 34 Frontális ütközés: 16 Biztonsági öv: 1
Gyermekvédelem : 30 Oldalütközés : 15
Gyalogosvédelem : Oszlopütközés : 2

Renault Laguna (2003-as teszt) *****
Vezető és utasvédelem: 34 Frontális ütközés: 15 Biztonsági öv: 1
Gyermekvédelem : - Oldalütközés : 16
Gyalogosvédelem : 12 Oszlopütközés : 2

és akkor a csattanó !

Citroen C4 (2004-es teszt) *****
Vezető és utasvédelem: 35 Frontális ütközés: 15 Biztonsági öv: 2
Gyermekvédelem : 42 Oldalütközés : 16
Gyalogosvédelem : 22 Oszlopütközés : 2


:-))))))
Előzmény: Akelacee (9094)
scenic(725) Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9338
3000 km van benne és finomkodsz??? Most már toljad neki :-) Csak az első 1000 km alatt van élrteme a finomkodásnak 3000 km-nél már nincs.
Előzmény: zotty1 (9041)
barpi36 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9337
Persze meg értem,nekem semmilyen érdekem nem füződik a kocsi cserédhez,csak azt irtam le nekünk milyen érveink voltak!Párom is szerette a lanost,de mikor kipróbáltuk a dizel ceedet,az egész családnak fülig ért a szája!Gyereknek (13éves) van elég helye,jé 150-nel megyünk!100as temponál a fogyi kb.vizszintes úton 3,7-4,3 között 1800at pörög.Városi átlagom 6l.130-nál 2200, kb 5l.Érzésre mintha 90-100 a lanosnál!
Előzmény: cápaFeri (9336)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9336

Ok, remélem összefutunk! Na nem az autókkal! :-)

Azért ne siessük el a dolgot, mert ha nagyon megtetszik és előadom anyucinak, hogy le kéne cserélni a lacsit szűk másfél és után, tíz körömmel fog hozzám ragaszkodni! Viszont ha lejár a részlet, már pár éves lesz a ceed és talán jön az átfésült verzió, kinyomják az elsőket olcsón. Lehet, hogy átülök? :-)

Üdv!

Előzmény: barpi36 (9335)
barpi36 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9335
Másik ok amiért cseréltem autót,nyár meleg, klima csak a pofámba fujjta a hideget,tarkómon a viz meg folyt!Az autó meg nem ment!!!!!
Ismerősöm most vett 1,4 aveot.Próbáltam nem rossz,de a ceed más dimenzió,pláne a dizel!Igaz jóval olcsóbb!Viszont a lanosnál nem lényegessen jobb,csak ujabb!
Olvastam a szeptemberi taliról ,sajna későn!Figyelemmel kisérem!Majd kipróbálhatod ha találkozunk!
Előzmény: cápaFeri (9334)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9334
Szal mindent összevetve, igazad van, én is ceed-et vettem volna ha akkor már lett volna és nem 1 millával lett volna drágább, hanem mondjuk 2-300-ezerrel. De sajna a lacsi Elite megvolt 3-ból forgalomba helyezve, a ceed EX meg 4,1 lett volna+üzembehelyezés, persze valamit biztos alkudhattam volna ebből is, de nem ment volna bőven 4 mill alá. Na erről az egy milláról beszéltem, hogy nekem ha lett volna ennyivel több, sem érte volna meg.
Előzmény: Brian63 (9319)
cápaFeri Creative Commons License 2007.10.02 0 0 9333

Az akkora alatt mit értesz? Azt az egy millát?

Lacetti Elite és Ceed EX-ről beszélünk.

Hogy elavult a motor..EU4-et teljesíti, de nem változó szelepvezérlés. Igen.

Nekem 7-9 liter között eszik, de ez 110-130-at jelent vidéken, a kilenc meg városban a maga 12 mázsájával, ami nem sokkal kevesebb, mint a ceed 12,5 mázsája.

Hasonlóan gyenge, mint a ceed. Igaz a ceed csúcsteljesítményre többet ad le, mert feljebb lett spanolva. Nem 5800-on, hanem 6200 adja le a max teljesítményt, míg nyomatékból sem 4200-nál, hanem 5000-nál 6 Nm-rel többet. (Ha jól emlékszem) 3000 alatt a ceed sem mutat semmit. (benzinesekről beszélünk)

Valóban elavultabb konstrukció a lacetti, kényszermegoldás volt, asszem jól jellemezted, hogy pénzt akartak még kivenni belőle.

A belsejéről ne mondanám, hogy egyszerűbb, főleg anyagokban nem adnám egy focusért (pl kesztyűtartó mérete, kialakítása, szövetek, műanyagok), pláne ha az ajtókat nézzük egy ceedért (hol is a szövet az ajtóról?)!

Az ajtók szigetelését nem tudom hasonlítani, nem ismerem a ceedet e téren. Egyszerűen háromszoros szigetelés van alul, dupla körben, opelék jelenthetnek neki zajszűrésben, csukódási hangban. Több tesztben elismerően szóltak a csendességéről, a zajszűrésről.

Természetesen hátsó ablakemelő van a lacettiben, hűtött kesztyűtartó is és még sok egyéb, talán te egy alapfelszerelést néztél, amiben nem volt. 

Egy igényeidnek megfelelő kombi, ahogyan nézem, valszeg egy Prémium lacsi lenne + az általad említett dolgok, ha lehetne kérni bele. Ez 4,1 mill 1,6-osban listaáron a ceed EX meg 4,5 mill. Közel vannak, igazad van, ennyit megér a modernebb ceed. Jogos.  Ötajtóst nézve (ezek súlyait néztem az elején, no meg ezt ismerem) lényegesebb eltérés van már.

Vica versa.

Előzmény: Brian63 (9319)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!