Köszönöm a segítséget, Dacian, Samarán csináltam eddig, azon sokkal egyértelműbb volt. Az első féknél gumizáró dugó van, azt lehúztam, láttam a csavart. De hátul az tényleg műanyag és semmi más nincs ott, ami arra utalna. Ma lefotózom, felteszem, aztán abból biztosan többet látsz Te is. Az igazság, hogy a szervízekben még kevésbé bízom,mint magamban, a kisebb javításokat mindig meg szoktam oldani.
Azt a műanyag bizgentyűt (ami gumi, ha egyről beszélünk) a fékmunkahenger belső felén találod, lehúzod kézzel, és az a légtelenítő csavarja. Elvileg 7 vagy 8 mm-es kulcsal tudod lazítani, de a méret lehet más is. Múltkor szereltem egy escortot, de már nem emlékszem hányas a kabát. De ha elfogadsz egy jótanácsot, ha ennyire nem vágod a témát inkább ne állj neki! A fék nem játék!
Tudna valaki segíteni? 94-es Escorton szeretnék fékolajat cserélni, a hátsó kerekeknél meg vagyok lőve. Mit kell megbontani? Van egy műanyag gombszerű, de az csak forog és nem tudom mire való. Vagy a 13-as anyát kell meglazítani a fékcső fölött? De ahhoz meg alig lehet hozzáférni. Bááár, az olajszűrőhöz sem könnyű, úgyhogy elképzelhető, hogy az? Segítsen valaki, ha tud
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy a sebváltóból szivárog az olaj, hol lehet a nivó csavar, és az esetlegesen hiányzó olajat hol tudom a sebváltóba betölteni? Ehhez milyen olajat vásároljak? Ford Escort 1992-es 1.8 i 16v Köszi
Srácok Helló! A Golf fórumról írok ide, a sógorom kért meg rá. Tegnap ez történt az escort motorjával.... Eltűnt belőle egy dugattyú... A kérdésem az lenne: nincs-e véletlen valakinek eladó 1,3 injektoros motorja papírokkal? A hf bármilyen érdekes is, de ép maradt, úgyhogy egy alapmotor is elég lenne. Esetleg infó hol, milyen bontóban érdemes próbálkozni. Kösz, Laci
Csomifedél kinyit, ott látsz majd egy 3.-as erintkező csati bizbaszt. Annak a felületét fémtisztára felcsiszol mind a csomifedél felől, mind a kaszni felől értelemszerüen. És visszacsuk. Majd láss csodát minden jobb, mint új korában. :) Szerelő nekem már mindent cserélni akart, én meg nem hagytam. :))
Figyeljetek kicsit légyszi! Fura probléma ütötte fel a fejét, és hátha van köztetek, aki rögtön tudja hova kell nyúlni. Szóval: a hátsó ablaktörlő hol működik, hol nem. A víz minden esetben megy hátra ha a jobb bajúszkapcsolót tökik hátrahúzom, de az ablaktörlő nem mindíg működik. Nem volt idáig vele semmi gáz. Akadozással indult a dolog cca 2 hónapja, most meg ez. Hol működik, hol nem. Mi lehet a hiba?
Alacsonyabb lett bizony. Korábban a víz direktben keringett, mert folyamatosan nyitva volt a termosztát.. Csere után vízhőfok mutató középen, és a motor üzem meleg állapotban bizony normális alapjáratban békélt meg. :)
ja, jut eszembe. Ha hasonló korú, kategóriájú autóra cseréled le, azt is karban kell tartani, azon is lesznek alkatrészek, amik elromlanak, elkopnak, stb. Az autók többsége meghálálja a gondos karbantartást, legyen az olasz, francia, német, vagy japán...
Mint az utóbbi néhány hsz-ben többen is írták, ez nagy valószínűség szerint termosztát hiba lesz. Ki kell cserélni a rosszt egy, a tipushoz való megfelelőre. Ha nem vagy nagy házilag szerelő tipus, akkor vedd meg az alkatrészt magad, és szerelő kicseréli fél óra alatt néhány ezer forintért. Az alacsony motorhőmérséklet nem csak kényelmetlen, mert nincs fűtés, de hosszú távon nagyobb igénybevételnek teszi ki a kocsi motorját, elvégre állandóan hideg motorral megy, és a fogyasztásnak sem túl kedvező...
Nekem is csinált hasonlót, sőt olyat is, hogy váltáskor megragadt 3000-en a fordulat... Szerelőnél kipucolták az alapjárati motort/pillangószelepet 3500 ft-ért, és utána tökéletes lett. Elvileg ez otthon is megoldható, ha van hozzá affinitásod, viszont nekem se garázsom, se ismeretem nem volt (konkrétan ehhez a tipushoz), így inkább a szerelőre bíztam.
Tiszteletem!96-os 1.8 td klímás escortom van és párásodnak az ablakaim,a fűtés jól működik és mégis.Hallottam olyanról,hogy a pollenszűrő lehet,hogy koszos és azért van a pára.A kérdésem a következő:ebben a tipusban létezik-e ilyen szűrő,ha igen akkor merre található és hogy lehet cserélni?
Nekem is hasonló gondom volt az üzemi hőfokkal, 25 km után se ment a normálba a mutató. Termosztátcsere 2100Ft-ért és kb fél óra egy 10-es villáskulccsal megoldotta a problémát. Azóta tökéletes. Ja, és a fogyasztásom is sokat romlott a rossz termo miatt...
Ma reggel is nézegettem, az 1,6-osnak kb 3-4 km kellett reggel 9kor pesten, hogy láthatóan megmozduljon a hőfokmérő, majd olyan 5-6 km után már a normál sávban volt, igaz még nem középen. Meleget már akkor is fúj, amikor még nincs a normál sávban. A hűtő _természetesen_ nincs takargatva. Ezek az autók véleményem szerint már régóta úgy vannak tervezve, hogy hűtő takargatás nélkül is el kell érniük az üzemi hőmérsékletet. Ha mégsem, akkor valamelyik alkatrész hibás.
10 km után jött meg a fűtés?? Pff. Az rohadt sok. Az én kocsim cca. 2 km után üzemmeleg, és amíg jár a motor (fordulattól függetlenül) úgy is marad, egy hőmérsékleten. Annyit azért hozzátennék: az enyém se melegszik fel nagyon, a hőfokmérő intervallumának 1/3 án stagnál, de az télen-nyáron annyi. Azért nem foglalkoztat különösebben, mert ha meleg kell, akkor ennek ellenére elég meleget fúj, viszont a hengerfejet sem főzzük meg így nyáron. (sajnos az előző kocsimon megfőtt a hfej:-( )
33 éves mozgássérült fiatalember vagyok, az Escortom a lábam és a munkaeszközöm is egyben. Sajnos a fentiek miatta automata váltós 1,6-osom van, aminek az automatája felmondta a szolgálatot a múlt héten. Azóta nagyon nehezen tudom megoldani a közlekedésemet, és a munkábajárásom, ezzel az állásom is veszélyben van. Szeretném kérni, hogy ha valakinek tudomása van 1.6 Zetec motorhoz bontott, de jó állapotú (CTX/CVT) automata váltóról, az küldjön nekem egy emailt, vagy írjon ide minél hamarabb..
Köszönöm a segítségeteket előre is! Egy szerencsétlenül járt Escort tulajdonos
Épp venni készülök egy Így csináld Ford Escort/Orion szerelési útmutató könyvet. Nincs véletlenül valakinak eladó? Vagy akinek van, mit tud róla mondani, megéri megvenni?