Szia Péter!Eszerint Szekszárdon helyre állt a rend és normálisan állnak a dolgokhoz?Nekem most van Pécsen fordítóknál az adás vételi szerződés 2 oldal ára 6500 ft
Azért érdekes lehet amikor a Lábasincs Józsi bácsinak ( a 21810-es hozzászólásom végén említett járműhöz hasonló) 1988-ban Simson Star-ból bütykölt és azóta folyamatosan használt nyomorúságos rokkantkocsijára kivetik a regadót ...
A forgalomba helyezés feltétele a magyar nyelvű okirat a tulajdonjog megszerzéséről ( az agyakorlatban számla vagy adásvételi ). Ha megvan az eredeti külföldi tulajtól az adásvételi az nagyon jó , de ha nem magyarul (is) írták , akkor le kell fordíttatni , ami elég drága . A hivatalos fordíttatás oldalanként cca. 10-15 ezer Ft . De ha csak arról van papírod , hogy itt Magyarországon vetted az se gond , a 35/2000 BM rendelet 38 §(2) és 38/A § (1) pontja értelmében elegendő , a jogszabály nem ír elő több követelményt .
Én megfejtettem nektek , próbáljátok kihajtani az igazunkat a bürokratákból .
A betűméretek csak egy része származik tőlem , a többi a fórum számítógépes ördögétől . Ráadásul a formázásba is beledolgozott , most megpróbálom helyreállítani , hogy áttekinthetőbb és érhetőbb legyen :
Eddig tehát szó nincs tulajdonosi láncról meg előző forgalmikról . A fentiek kellenek , egy se hiányozhat és passz ( viszont ez vonatkozik mindenféle forgalombahelyezésre , nemcsak a magánimportra ) . És akkor jönnek a további feltételek , de azokat nem az előbb sorolta fel , mert lesz több variáció .
Ha az EU-ból jött a verda és megvan a forgalmija , akkor nincs gond , nem kell származásellenőrzést végezni , forgalombahelyezhető és passz .
Ha az EU-ból jött ugyan , de nincs eredeti forgalmija akkor származásellenőrzést végeznek és csak azt követően helyezhető forgalomba
Ha az EU-n kívülről jött akkor mindenképp származásellenőrzés lesz a forgalombahelyezés feltételeként -- bár ez minket gyakorlatilag nem érint
A 38/A szakasz azt mondja ki , hogy minden járművel származás ellenőrzést kell csinálni -- mint forgalomba helyezési feltétel -- kivéve ha :
" A lét dadog , csak a törvény a tiszta beszéd..." Gondolom ha józsef Attila megpróbált volna Magyarországon mopedautót forgalomba helyezni , akkor ez a gyönyörűszép verse másképp szólna...
Az utóbbi pár napban többször előjött a tulajdonosi lánc , ill. az adásvételi magyar fordítása és ehhez kapcsolódó kérdések és mizériák . Ráadásul megrökönyödve értesültem róla , hogy itt Szekszárdon ha valaki odaállít egy szimpla magyar adásvételivel és a mopedutójával (tehát külföldi papírok nélkül) akkor levizsgáztatják . Amikor válaszolni akartam arra kérdésre , hogy kell-e a hivatalos fordítás , illetve mi van ha nincs akkor újra átolvastam a vonatkozó jogszabályt . És láss csodát , fény gyúla bennem és megszállt a megértés szikrája : sikerült magyarra fordítanom a jogi szöveget . Ezzel megtaláltam , hogy miért jogellenes , ha kérik a tulajdonosi láncot vagy a külföldi forgalmit . Ha valakinek bármelyik hiányzik akkor a lenti jogszabállyal (és hozzáfűzött magyarázattal) fellebbezhet . Itt Szekszárdon ezek szerint megértették ( és alkalmazzák ) a jogi tolvajnyelvet , másutt ki kell hajtani belőlük . Avanti , amice , avanti !!!
35/2000 BM rendelet
A járművek forgalomba helyezése és ideiglenes forgalomban tartása38. § (1) A külön jogszabályban meghatározott járművel - kivéve a trolibuszt, villamost, kerékpárt, a két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárt, állati erővel vont járművet, kézikocsit - közúti forgalomban akkor lehet részt venni, ha forgalomba helyezték, vagy ideiglenes forgalomban tartását engedélyezték.
(2) A járművet akkor lehet forgalomba helyezni, ha
a) a tulajdonjog megszerzését eredeti okirattal vagy eredetivel megegyezőként hitelesített másolattal igazolták, vagy, ha az nem magyar nyelven került kiállításra, annak hiteles, magyar nyelvű fordítását a kérelemhez csatolták,
b) a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás meglétét igazolták,
c) a külön jogszabályban meghatározott gépjárművek esetén a vámhatóság által kiállított regisztrációs adóigazolást bemutatták, és annak valódiságát a rendelkezésre álló nyilvántartásban a közlekedési igazgatási hatóság ellenőrizte,
d) a jármű műszaki alkalmasságát a közlekedési hatóság megállapította,
e) a jármű üzembentartója a Magyar Köztársaság területén rendelkezik lakóhellyel, vagy székhellyel (telephellyel).
(3) A (2) bekezdésben írt feltételek igazolása mellett, a járművek forgalomba helyezésének további feltételei:
b) más EGT-államból belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű belföldi forgalomba helyezését megelőzően a jármű jogi helyzetének tisztázása megtörtént, valamint az ügyfél a kérelméhez csatolta a származási tagállam hatósága által kiadottba) nem harmonizált adattartalmú forgalmi engedélyt vagy annak a kiállító hatóság által hitelesített másolatát, vagy
bb) harmonizált adattartalmú forgalmi engedély I. részét, valamint a II. részét feltéve, hogy a jármű származási tagállamában ez utóbbi kiállításra került;
(4) Ha más EGT-államból behozott használt jármű forgalomba helyezése során nem áll rendelkezésre a nem harmonizált forgalmi engedély eredeti vagy kiállító hatóság által hitelesített másolati példánya, illetve ha a harmonizált forgalmi engedély I. és II. részből áll, és a II. rész hiányzik, vagy I. részből áll, de az nem az eredeti példány, a forgalomba helyezést megelőzően a származásellenőrzést el kell végezni.
(5) A jármű származását igazolnia kell
b) harmadik országból vagy más EGT-államból belföldi üzemeltetés céljából behozott jármű esetén annak, aki a forgalomba helyezést kezdeményezi.
(7) A jármű forgalomba helyezése nyilvántartásba vétellel, a forgalmi engedély, a rendszámtábla, és - a 46/A. § (1) bekezdésében meghatározott járműveknél - az új típusú rendszámtáblához tartozó regisztrációs matrica kiadásával valósul meg.
38/A. § (1) A külföldről belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű - a38. § (3) bekezdés b) pontjában foglalt feltételnek megfelelő jármű és a négykerekű segédmotoros kerékpár kivételével - forgalomba helyezésének kezdeményezése előtt származás-ellenőrzését el kell végezni. A származásellenőrzés kezdeményezése a közlekedési igazgatási hatóságnál származásellenőrzési nyilvántartásba vétellel valósul meg.
(2) Az (1) bekezdés szerinti jármű származásellenőrzéséhez az ügyfélnek a kérelméhez be kell mutatnia:
a) a tulajdonjog megszerzését igazoló eredeti okiratot vagy hitelesített másolati példányát, illetve ha az nem magyar nyelven került kiállításra, annak hiteles, magyar nyelvű fordítását, valamint
b) a járműhöz kiadott forgalmi engedélyt vagy annak a kiállító hatóság által hitelesített másolatát és annak hiteles fordítását, a 38. § (4) bekezdésében meghatározott esetben az illetékes külföldi hatóság által kiadott igazolást a jármű nyilvántartásba történő bejegyzésének tényéről, és az okiratot, mely a forgalmi engedély hiányának okát tartalmazza.
Eddig a jogszabály , de hogy hangzik ez magyarul ? Nota bene , komplikált ! Szóval : akkkor lehet forgalomba helyzni ha :
Magyar nyelvű tulajogszerzési dokument van , esetünkben ez általában adásvételi , ritkábban számla . Ha nem magyar eredetileg , akkor HITELES (5-15 ezer FT /oldal) fordítás
kötelező felelősségbiztosítás van
regadót befizették
műszakilag alkalmas
magyarországi lakcímű a kérelmező
Eddig tehát szó nincs tuladonosi láncról meg előző forgalmikról . A fentiek kellenek , egy se hiányozhat és passz ( viszont ez vonatkozik mindenféle forgalombahelyezésre , nemcsak a magánimportra ) . És akkor jönnek a további feltételek , de azokat nem az előbb sorolta fel , mert lesz több variáció .
Ha az EU-ból jött a verda és megvan a forgalmija , akkor nincs gond , nem kell származásellenőrzést végezni , forgalombahelyezhető és passz .
Ha az EU-ból jött ugyan , de nincs eredeti forgalmija akkor származásellenőrzést végeznek és csak azt követően helyezhető forgalomba
Ha az EU-n kívülről jött akkor mindenképp származásellenőrzés lesz a forgalombahelyezés feltételeként -- bár ez minket gyakorlatilag nem érint A 38/A szakasz azt mondja ki , hogy minden járművel származás ellenőrzést kell csinálni -- mint forgalomba helyezési feltétel -- kivéve ha :
Az Eu-ból jött és hozza az eredeti papírjait
és kivétel még a 4 KEREKŰ SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁR Tehát ha egy jármű az Eu-ból jön , az akkor is forgalomba helyezhető ha nincs meg az eredeti külföldi forgalmija , csak akkor hivatalos magyarázat kell a forgalmi hiányáról és származásellenőrzést végeznek , de a 4 kerekű segédmotorra ez nem vonatkozik , tehát a 4 kerekű segédmotoros kerékpár a tulajdonjog magyar nyelvű iagzolását követően forgalomba helyezhető az eredeti külföldi okiratok nélkül is !!! Ebből egyértelműen következik , hogy a tulajdonosi lánc megkövetelése is jogellenes -- ha nem akarják megérteni , akkor menj vissza másnap a forgalmi (Typeschein) nélkül ; csak kezet csókolhatnak azért , ha azt is beviszed mert nekik annyival könyebb dolguk van . A dolog egyébként logikus , mert bár a bilit a mopedautók borították ki ( könnyűfém felni , metálfény , CD lejátszó , elektromos ablak , újabban tolatóradar stb) , de a négykerekű segédmotoros kerékpárok története magyarországon sokkal régebbi , hiszen a KRESZ már évtizedekkel ezelőtt elismerte a létüket betegszállító kocsiként elnevezve . Ha valaki 15-25 éve tákolt valami efféle rokkantkocsit magának mondjuk Rigából az mit mutogasson a vizsgán ? Ugyankkor legálisan közlekedett ezidáig . Én láttam egyszer egy ilyen járgányt , talán 20 éve tankolt itt Szekszárdon a Dombóvárról átjött szerkezet . Két Babetta ( újfajta 2 sebességes) volt egymás mellé építve , és a kettő között valami fotelszerű hordágyféle , a kormányok csuklós mechanikával összekötve és behozva középre : kormány , gáz , fék , kapcsolók . A járművön egy nagyon erőst fogyatékos férfi feküdt , megítélésem szerint egyedül ki se tudott mászni a járműből . Megkérte a kutast , hogy tankolja meg a jobb oldali Babettát , odaadta neki a pénzt majd beindítatta vele a motort ( asszem nem volt önindító) és utána elhúzott . Előtte még elmondta a kérdésemre , hogy valóban kissé szabálytalan a két motor összesen 100 köbcentije , de egyszerre csak egyet használ ( amúgy egy motorral 35-40 , kettővel közel 60 a végsebesség) , kicsit rá kell tartani a kormányra , és ha csak ez egyik hajtőmű üzemel akkor a rendőrök nem szívóznak a nem üzemelő ( hideg) másikon ; ugyanakkor az üzembiztonság Rolls-Royce színtű , kizárt dolog , hogy mindkét motor egyszerre feldobja a talpát . </P>
Tegnap találkoztam azzal az ismerősömmel , aki NEM vette meg két éve a Sulky-mat a szüleinek , mert a mama kijelentette , hogy : háromkerekű az nem lehet ! ; és helyette vettek 450-ért agy 400-as Aixamet . Június vége felé vitték rendszámoztatni , az elsőként a megyében . Aznapra még ketten voltak utána . Meglepő -- bár összességében kellemes -- dolgokat mondott :
tulajdonosi láncot nem kértek (lásd : következő hozzászólás) , elegendő volt egy magyar-magyar adásvételi
AZT A JÁRMŰVET IS LEVIZSGÁZTATTÁK , AMELYIKNEK NEM VOLT MEG AZ EREDETI (KÜLFÖLDI) PAPÍRJA (magyarázat a következő hozzászólásban)
bár feltették a vizsgálópadra és alaposan körbenézték a futóművet , de a FÉKET LASSULÁSMÉRŐVEL mérték csak , lényegében azt nézték , hogy fogjon rendesen a fék
átengedtek egy (nem tudom mennyire) repedt szélvédőst is
neki is olyan hetvenakárhányezerbe volt a produkció
a "B"-s záradékot beírták
ülések száma a forgalmiban 2 , de a műszaki lapra ráírták a szállítható személyeket egynek
A műszaki adatlapját és úgy általában a dolumentumokat megkapom tanulmányozás céljából , talán még a héten . Az kellemes hír volt számomra , hogy itt Szekszárdon törvényesen működnek , mert az NKH-s tájékoztatóban is hasonló volt , illetve a jogszabályban is van olyan amiből ez derülne ki :
5/1990 KÖHÉM
19.§ : 4) A négykerekű segédmotoros kerékpár forgalomba helyezés előtti vizsgálatakor a 10. §-ban meghatározott rendelkezéseket a következő eltéréssel kell alkalmazni:
a) a járműkategória besorolást megalapozó műszaki jellemzőket a jármű gyári adatai, a járművön a gyártó által feltüntetett adatok, illetve - ezen adatok hiányában - ellenőrző mérések alapján kell meghatározni,
b) a vizsgálat technológiáját a járműkivitel sajátosságai határozzák meg,
A leginkább legális a szállítás ( tréler , utánfutó ) . Pár hete írtam arról , hogy esetleg vehetsz egy "E"-s rendszámot és 2800 Ft-ért ( Ideiglenes forgalomban tartási engedély) 3 napig használhatod . Ma felhívtam az okmányirodát -- külföldről behozott , magyar papírok nélküli utánfutót akartam volna hazahúzni a fenti módon -- hát teljesen félrebeszélt a kiscsaj , útvonalengedéllyel jött ( megszűnt régen ) , meg valami olyasmivel hogy alávszámra is adnak forgalomban tartásit ... szóval nagyon nem volt szegény képben , de mindenesetre jól összezavart , ami mégiscak eredmény ...
Valóban , Aixam és Ligier fölény van . Két éve a találkozóra eljött Martonvásárról egy szimpatikus fiatal pár , nekik Stellájuk volt -- ők voltak a fogyasztási bajnokok , a kétszeméllyel terhelt kis 315-ös LD motor csak 7 litert szipákolt be a 260 km-es hétvége alatt ( 2,7 liter/100 km) . A lány Barnebyte ( barnebyte ? ) néven volt beregisztrálva , próbál esetleg rákeresni a 2007 június végi hozzászólásokra , akkor aktív volt , de azóta nem hallottam róluk . Talán adott a címe is .
Üdv.Mindenkiek ! Betelt forgalmit kell cserélnem az okmányirodánál. Aug. 10-re kaptam időpontot. Meglepetésemre közölték, hogy kicserélik az AIXAM igazolólapomat is amelyikre még júniusban kézzel lett beírva az S1-2 ülészám ha igénylem mert időközben már módosult a mopedautó programjuk. Természetesen élek a lehetőséggel.
Biztos már volt szó róla de megtudná valaki mondani hogy a brumi üzembehelyezéséhez szükséges visszamenőlegesen az összes adásvételi szerződés , a behozataltól ,(ez akár több tulajdonos váltás is lehet) hogy mi a teendő ha hiányzik aki behozta az országbaannak az adásvételije?
Sziasztok! Tudja valaki a bécsi mopedautó alkatrész kereskedés pontos címét és telefonszámát?Esetleg a variátor szíj,tartógömbfej,fékmunkahenger ottani árát?
Kis pontosítás, lehet fellebbezni persze, ha nyert ügy, akkor az 5000 Ft visszajár, ha nem nyert ügy és az eljárási határidő 30+30 napot túllépi, akkor meg visszaigényelhető.
Mit értesz speciális alatt ? Ahol időszakos műszaki vizsgákat csinálnak gépkocsikra az valóban kevés . Jármű első forgalombahelyezést csak a területüleg illetékes Nemezti Közlekedési Hatóság vizsgahelyén végezhetik ( leánykori nevén : KPM , vagyis az egykorvolt Autó(közlekedési) felügyelet ) . Ennyiben speciális .
Saját tapasztalatomból mondom a következőket. A műszaki állapotra vonatkozóan: A fékek legyenek jók. Vedd le az egyik első kereket és nézd meg hogy a féktárcsa egyenletesen kopott e a tárcsa mind a két oldalán! A kormánymű (mindkét) gumiharmonikája nem szakadta e. Illetve a hardy tárcsa ne legyen szakadt. (de ezt csak alulról látod könnyen) Az első futómű rugói jók legyenek! Ezt úgy látod egyszerűen hogy a sárvédő kerék ív és a kerék között legyen legalább4-5cm. távolság. Ha nincs akkor elfáradtak a rugók ( ez úgy tudom típushiba). Ha szemben állsz a kocsival akkor nem áll e ferdén a kaszni. Ha igen akkor lehet hogy elcsavarodott. Amit még érdemes megnézni: hogy a motor tartó keret, és az első spoiler tartó vas tartó nincs e elrozsdásodva!!! Ez is típushiba! Ha alá tudsz nézni jól a kocsinak, nézd meg a kipufogó rendszert, nincs e elrohadva az is. A motor könnyen indul e? Végezetül kérd meg a tulajt hogy menyen el előtted az utcán padlógázzal!! Akkor kiderül hogy füstöl e a motor! A futómű gömbcsuklók is sokszor rosszak szoktak lenni, de ezt nehezebb észrevenni. Ez az én tapasztalataim alapján összeállított lista (szubjektív), persze sok minden szempont is lehet még.
Van egy kis gondom a tulajdonos lánccal.Sajnos akitől én vettem az egy egyedül álló bácsi volt és az tavaly ősszel meghalt.Semmilyen papírt nem tudok beszerezni,hogy kitől vette.Mi van ilyenkor?
Felajánlottak nekem egy Axiam 400 mopedautót. Magánszemélytől szeretném elhozni. Érdeklődnék hogy mi a rendszámozás pontos menete, hová kell vinnem milyen sorrendben és milyenek a költségek?
Műszaki, okmányiroda, regadó stb.........
Továbbá milyen papírokkal kell rendelkeznie? Mire figyeljek vásárláskor, milyen adásvételi szükséges hozzá?
igen, de adóügyben 5000 a fellebbezés... az min. 4-5 évi adó... inkább javaslom, hogy menj be a határozat bal felső sarkában megjelölt ügyintézőhöz vagy főnökhöz és ha belátják, visszavonják a határozatot, hivatkozz a Kreszre, gépjárműadótörvényre (nemrég idéztük mindkettőt) + erre:
2003. évi XCII tv. (adózás rendjéről)
A határozat (végzés) módosítása és visszavonása
135. § (1) Ha az adóhatóság megállapítja, hogy a felettes szerv vagy a bíróság által még el nem bírált határozata(végzése) jogszabálysértő, a határozatát (végzését) az adózó terhére a határozat (végzés) jogerőre emelkedésétől számított egy éven belül, az adózó javára az adó megállapításához való jog elévüléséig módosítja vagy visszavonja. A megállapításhoz, a visszaigényléshez való jog elévüléséig módosítja vagy visszavonja a határozatát (végzését) azadóhatóság akkor is, ha azt törvény előírja.
Sziasztok! Új regisztrált vagyok,üdvözlök mindenkit.Nekem is van egy Aixam 400-as mopedautóm.Szeretném kérdezni tőletek most jelenleg mennyibe kerül ez az egész rendszám dolog? Kösszi előre is mindent.
Szerintem ennek alapján,:"b) Gépjármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt. A mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a segédmotoros kerékpár és a villamos azonban nem minősül gépjárműnek."NE FIZESS!! Fellebbezd meg,mert ha smkp.a brumid,akkor az nem adóköteles.Az "IGAZOLÓLAP"-on smkp.ként nyílvántartott!A többi csak max.duma!
Sziasztok. Újabb fejlemény: az önkormányzat kiküldött 1300ft súlyadót a brumimra. Szerintetek jogos? Befizessem vagy ne? Valakinek küldött már ilyen felszólítást az önkormányzat, vagy én vagyok az első áldozat? Üdv mindenkinek.
Anno a pápamobilt nem állította meg egy cövek-közeg?
Azért egy jogállamban jó lenne, ha szabatosan le lenne szabályozva egy ilyen kérdés.
Még jönni fog cégautóadó is a végén. Speciel a regadós és a gépjárműadós tövény sincs jól megszövegezve, persze ez utóbbinál a 600 ftos adót nem fogom 5000 forintért megfellebbezni.
Vannak persze balesetek, minap Békéscsabán is volt egy kisebb, de repülők is zuhannak le. Arányaiban meg talán több a személygépkocsival történő baleset.
Kicsi a világ...nem friss a hír , de véletlenül én is épp ma (pontosabban tegnap) délelőtt bukkantam rá . Szomorú a dolog , hogy a 15 éves srác halálos mopedautó-balesetet szenvedett , de érdemes végigolvasni a kommenteket . Szinte meglepő , hogy menyire nem , illetve mennyire nem ellenséges a hozzászólók többsége . Az utolsó kommentet pedig egyszerűen idézem :
Sziasztok!!!
Most nem a technikai részéhez szeretnék hozzászólni,hanem 1-2 kommenthez amiben ócsároltátok a fiút.Nos,ismerősöm wolt...és amennyit tudunk,a szülei nehezen engedték meg neki, hogy wezesse a minicart.De itt akkor sem Ő wolt a hibás,miwel agywérzést kapott='( Azért remélem,hogy a kommentem után wáltozni fog 1-2 ember wéleménye. R.I.P M.
-
Nincs szó B1 jogsiról , nem is lesz szerintem egyhamar , mert öngólt rúgtak az emlegetésével is .
A helyzet következő : egyrészt a jogsikat nem a KRESz rendezi , hanem a 35/2000-es BM rendelet , legfeljebb annyiban utal a KRESZ-re , hogy onnan veszi a járműfogalmakat -- jó esetben . Ha behozná a B1-es jogsit sorra nem menne , egyszerűbb volt nekik a 2013 január 19-ig előírni a rendes "B"-t ( megteheti , nemzeti hatáskör) . A "B1"-gyel ugyanis az a helyzet , hogy 16 éves kortól lenne , és csak az L7e ( vagyis a "nagy" mopedautókra , 400 kg , 15 kW ) vonatkozhat . Arra a négy évre behozhatta volna a "kis" mopedautókra ( 4 kW , 45 km/ó , 350 kg) , de mire ezek bevezetik ... egyszerűbb volt a nagy "B"-t megkövetelni . A hőn áhított , 4 év múlva bekövetkező hatálybalépés után nincs nemzeti mérlegelési lehetőség , az "kicsik" (L6e) mennek a segédmotorjogsival , a nagyok (L7e) legalább B1-gyel .
Szerintem rövid távon nem kell a B1-gyel foglalkozni . Nemigen tudok annyi kedvezményt elképzelni , hogy túl sok ember lecsapjon rá .
A helyzet nem ennyire rózsás szerintem . A KRESz-szel nem lesz gond , mert hét évi mátkaság ( értsd : törvénytelen ba... szóval cseszegetés ) után egymásra találtak a KÖHÉM-mel . Tényleg hét év , ha jól emlékszem ez a B. függelékes dolog ( miszerint L1 - L2 meghogy 4 kW-os nem szikragyújtású 350 kg a az akksik nélkül stb. ) 2002 óta zavarja a hivatal köreit . De ez már a múlt : a tervezetet még olvasni is élmény , ha ezzel kezdik annakidején , vagy ha ők nem vették észre a milliom egy szabály között akkor az első mopedautós per után módosítani kellett volna . Nem keserítettek volna el cserencsétlen (javarészt idős és/vagy beteg ) honfitársunkat , nem hurcoltak volna bíróság elé tisztes adófizető polgárokat , nem idegenítették volna el az államigazgatástól és rendőrségtől a motorizált közlekedésbe belépő fiatalokat , nem kergették volna az őrületbe , vagy legalábbis hozták végtelenül kínos helyzetbe Bander Ferit ....szóval hosszú a bűnlajstrom , soha senki nem fogja ezeket az embereket kárpótolni . Még azt se kapjuk meg , hogy odaállhass az NKH parkolóba és felmenj ahhoz (tudjuk nagyjából kihez , kikhez ) főparaszthoz , és megmutasd neki a Magyar Közlönyt , hogy : Ne , te ha tusz olvasni akkor itt van , ha nem akkor szívesen felolvasom , ennek az ellenkezőjével görcsöltök több mint fél évtizede , szánalmas és elkeserítő iszapbírkózás volt . Erre legfeljebb annyi lenne (lesz ) a válasz , hogy igen , de ez a magyar hagyományoktól idegen jármű , és ezért idő kellett amíg kiforrta magát és kialakult a honi szabályozás . Az erre adandó válasz nem szalonképes szerintem . Az ár alatt eladott vagy a megnemvett járgányok , a csődközeli állapotban vergődő forgalmazók az elbukott pénzeikkel -- mindenki viseli a maga kárát . Fele ennyi hozzászólás lenne ezen a fórumon , ha ezzel a KRESz módosítással kezdték volna amikor bejött az a bizonyos B. függelék .
(3) Az R. 54. §-ának (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:„(8) Az (1) és (3) bekezdésben, a (4) bekezdés c) pontjában, valamint a (7) bekezdés b)-f) pontjában foglalt rendelkezéseket a segédmotoros kerékpárok közlekedésére is alkalmazni kell azzal, hogya) lakott területen a kerékpársávon segédmotoros kerékpárral közlekedni, valamintb) a kétkerekű segédmotoros kerékpáron utast szállítani,c) segédmotoros kerékpárhoz utánfutót kapcsolni nem szabad.”(1) Az R. 1. számú függelék II. fejezetének j) és k) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:[A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:]„j) Motorkerékpár: a külön jogszabályban L3e járműkategóriába sorolt kétkerekű oldalkocsi nélküli, L4e járműkategóriába sorolt oldalkocsival rendelkező, továbbá L7e járműkategóriába sorolt négykerekű motoros tricikli.k) Motoros tricikli: a külön jogszabályban L5e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű.” (2) Az R. 1. számú függelék II. fejezetének r) és r/1) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:[A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:]„r) Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű és L6e járműkategóriába sorolt négykerekű jármű.r/1) Kerékpár: olyan legfeljebb négykerekű kerekű jármű, amelyet emberi erő, illetőleg legfeljebb 300 W teljesítményű motor hajt. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó két személy is szállítható erre alkalmas ülésen, illetve kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.”(3) Az R. 1. számú függelék II. fejezetének y) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:[A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:]„y) Iskolabusz: kizárólag óvodás gyermek, közoktatási intézmény tanulója szállítására rendszeresített, nem menetrend szerint közlekedő autóbusz.”(4) Az R. 1. számú függelék II. fejezete a következő r/1) és r/2) ponttal egészül ki:[A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:] „r/1) Quad: a külön jogszabályban - L6e járműkategóriába sorolt négykerekű segédmotoros kerékpár vagy- L7e járműkategóriába sorolt négykerekű motoros tricikli, amely nyitott utasterű, kormányműve nem áttételes és a motorkerékpárok esetében szokásos kezelőszervekkel van felszerelve.r/2) Mopedautó: a külön jogszabályban L6e járműkategóriába sorolt négykerekű segédmotoros kerékpár, amely zárt utasterű, több személy szállítására kialakított, kormánykerékkel és a gépkocsikban szokásos kezelőszervekkel van felszerelve.”
Szóval a KRESz-szel nem lesz gond , de a többi jogszabály továbbra is zűrös . Ha valaki alkot valami egyéb rendelet ( járműadó , parkolás , tűzvédelem akármi ) akkor az elején ( vagy a végén ) kijelenti (általában ) , hogy a járművek elnevezésére és besorolására a KRESz fogalmait használja . Ha nem tesz ilyet , akkor helyzet nehézkessé válik . A kötelező biztosítás ( de csak abból !)! ) szempontjából a lassú jármű és a segédmotor is gépjármű , a KRESZ szerint nem az . Hasonlóképp a vámosok is óvakodnak átvenni bármit is , így fenntartják a jogot a partizánkodásra . Ha akarja akkor a hintalovat nem játéknak tekinti , hanem sporteszköznek ( hintalóverseny hehehe ) , de az tény , ha behozol az USA-ból egy golfautót , ami Magyarországon az életben nem kap ugyan rendszámot ( talán csak pirosat) , de rendes közúti gépkocsi tarifájával vámolja le . Hasonló a helyzet a teljesítmény adóval ( leánykori népies neve : súlyadó ) , nem csak gépjárművekre szedi , ha úgy jön fizetni kell és passz . A regadó visszaperlésére nem látok esélyt , noha nem tartom egészen jogszerűnek a beszedését .
Sziasztok! Nagyon megköszönném ha valaki tudna segíteni ,nekem Aixam 400- as om ,Z 402 es motorral .Kellene hozzá olaj szűrő ,meg levegő szűrő ha valaki tud ,vagy valamilyen ötlete van írjon ide az oldalra nekem szervíz, vagy valami .Mindenkinek előre is köszi.
ÜDV.MINDENKINEK.TUDNÁTOK CIMET ADNI SOMOGY ÉS ZALAMEGYÉBEN,HOGY HOL TUDNÉK A KIS VIRGOMHOZ GÖMBFEJEKET VENNI,HA ITT NINCS AKKOR UTÁNVÉTTEL.SÜRGÖS A DOLOG,MERT MOST MEGYÜNK MÜSZAKI SZEMLÉRE,HOGY VÉGRE LEGYEN RENDSZÁMUNK.SEGITSÉGET ELÖRE IS KÖSZÖNÖM.TOVÁBBI SZÉPNAPOT MINDENKINEK.
Az also talpasgőmbfej 6500 ft darabáron kapható Érden. Akár postai utánvéttel is. Kiszerelését a felfogó csavarokra elektr. ívhegesztővel ráhegesztett M8 anya segítségével oldottam meg. A tőnkrement csavarokat 4 db ímbusz csavarral pótoltam.
b) Gépjármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt. A mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a segédmotoros kerékpár és a villamos azonban nem minősül gépjárműnek.
j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot.
r) Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Sok galiba lesz még a hatóságoknak ebből (NKH, VPOP, stb.).
Amúgy ha nem gépjármű, akkor gépjárműadót se lehet rá kivetni! Véleményem szerint még a regisztrációs adó kivetése is aggályos, hisz azt is csak gépjárműre lehet kivetni! Vissza fogjuk kapni, csak idő kérdése!
Ne is izgasd magad . Ha netán mégis feljelentenk mire ügy lesz belőle addigra megváltozik a KRESz és akkor a számodra kedvezőbbet kell alkalmazni , nem az elkövetéskor hatályban levőt .
A kerékpárokra szoktam új gumit venni . Az MZ-re vettem talán húsz éve boltban köpenyt . 5 éve a Piaggióra is , de autóra soha nem vettem boltban új gumit , mindig használtakkal és a járművel együtt vettekkel operáltam . Ennek ellenére (milyen alattomos az ember ) amikor neked írtam a méretezést akkor eleve újban gondolkodtam . Most megnéztem a hálón , 7 félét találtam az első kereskedésben m hatezerötszáztól 12-ig terjedő árakon . Használtban valóban ritka , autókon kicsi lenne , igy levedlettként se kerül ki a piacra .
A személyszállítás korlátozás valóban megszűnik a tervezett KRESz módosítás szerint .
A variátor jó kérdés , így elsőre a gyengén előfeszített szekunderrugóra gondolok .
No, akkor az NKH telepeken nagy különbségek vannak. Én "Tanúsítvány"-t nem kaptam. Kaptam egy "Adatlap"-ot, és egy "határozat"-ot, forgalomba helyezési engedély tárgyban. NKH "Tanúsítvány"-ról az ismeretségi körömben sem hallottam. Ezek szerint felétek ilyesmit adnak? üdv
Csak eredeti, vagy közjegyző által hitelesített másolatot fogad el a bíróság.
Néhány hozzászólással ezelőtt kértem, hogy a vizsga alkalmával, az NKH által kiadott Tanúsítványt küldd el eredetiben, hiszen azt a dokumentumot az okmányirodában a rendszámmal együtt megkaptad.
sziasztok.segitségre lenne szükségem.kellene nekem alsokitámaszto gömbfej jobb.ball és külsökormányösszekötö gömbfej jobb ball microcar virgohoz.hol mikor mennyiért.sürgös lenne a dolog a müszakihoz.köszönettel mamaci
Én vettem egy 2003 novemberi GRECAV EKE-t, 2007. márciusban, sok extrával - régebben írtam, bőr, el. tető, stb... - nem drágán, de motorhibával, váltócsapágy törötten, variátor persely hibával. A kocsi egyébként kifogástalan, szép, megkímélt állapotban. ( egy kerekesszékes osztráké volt, benne a kézi gáz-fék-index karral... ) A motort meggyűrűztük, a variátort felperselyeztettem szerszámacél bélés-persellyel, s kapott legyártatott müanyag perselyeket. A váltóban a csapágyat kicseréltem, a fészkét az esztergályos megigazította. Használt, de tökéletes, újszerű 28,5mm-es ékszíjjal vettem. Így mentem vele eddig kb 16.ooo km-t. A motorral semmi gond. Az irányváltóval semmi. A variátor azóta is működik, hibátlanul, az ékszíjon most jelentkeztek repedések, 28,2 mm-es. Feltettem egy szintén alig használt (eredeti ez is) újszerűt, a 16.ooo km-es a hazamenő tartalék. (bár lehet, h. még több ezer km-t is mehetne...) Fesszabályzó javítás volt, lényegében utángyártás 8.ooo,-Ft. Km spirál egyszer elszállt, kispolákból csináltunk kettőt, cimby-vel 1-1dbot. Az önindítómat javíttattam múlt hónapban, forgórész csere (Bosch indító) 12.ooo,-Ft. A fogyasztásom 3,5-4l között, de kicsit több, mint 4o-nel (50-60-meg egy kicsi...) Ha 4o-nél nem megyek többet, 3l alatt. (2,6-2,8, kimértem)
A műszaki megvizsgáláson kiderült, hogy a hátsó fékem "kapkod", üt. Kis Citroen hátsó dobjából átumbuldáltam egy párat, - kissé bonyodalmasan, de működik, - így most acélöntvény dobokkal szerintem sok-sok km-re le van a gond.
Szóval, a véleményem az, h. ha egy gépvalóban és garantáltan(!!!) jó állapotú, nem gányolt, nepper-umbuldált, akkor gazdaságosan, hosszan használható. S amint bevezettem: nem bántanék meg senkit, de azt hiszem, sok gyenge minőségűvel többek meg lettek vezetve... Tehát: nekem bejött, én szeretem... üdv
Woodoo kért Benneteket, hogy a 2009. szeptember 30.-án, a Legfelsőbb Bíróságon tartandó tárgyalásunkra dokumentumokat küldjetek címünkre.
Kérését annyival egészítem ki, hogy az NKH-nál kapott dokumentumokról készült másolatokat nem kell közjegyzőnél hitelesítettni, mert az Okmányiroda a Tanúsítványt visszaadja, ami elegendő nekünk, de csakeredeti példányban.
Kérlek Benneteket, hogy az ország minden részéből küldjetek nekünk Tanúsítványokat, melyeket a tárgyalás után mindenkinek visszajuttatunk.
Címem: Szécsi Imre 5600 Békéscsaba, Tessedik u. 51.
Na reggel beszoptam, rendszámos, s1=2-es járgányomat megállította a rendőr (volt utasom), igazoltatott, beszólt a központba, ahol közölték, hogy a rendszerben a szállítható személyek számánál 1 van (ez a rovat nincs a papirunkon, csak az ülések száma). Ejnye-bejnyével megúsztam, de lesz ebből még galiba.
135/70-13 –ast sehol nem találtam, nekem az is jó lett volna. Használtban ilyenek voltak : 145/65-13 4 db 5mm profilmélységgel 20000 Ft 145/70-13 2 db 5mm profilmélységgel 8000 Ft 145/70-13 2db 7mm profilmélységgel 10000 Ft én az utolsót választottam + 2 * 1000 Ft a szerelés. Fékkel kapcsolatban , ha jól jegyeztem meg a következő lassulási értékeket mondta a vizsgabiztos : személyautó 5,2 m/sec*sec teherautó 5,0 m/sec*sec segédmotor 4,2 m/sec*sec valamint, hogy az egyszemélyes korlátozás hamarosan megszűnik .
Ha meglesz a rendszám akkor valószínűleg lemegyek Balcsira, ahol megszakérthetnéd a variátort, miért rángat motorfékezéskor olyan esztelenül.
Elvileg a jövő hét végén ( aug. 7-8-9 ) Balatonakaliban a Holiday Kempingben lenne a III. Mopedautós Találkozó . Jómagam el szándékozom menni , időm és pénzem van rá , hát járgány az zűrös , az elképzeléseimben az szerepelt , hogy bemutatom a frissen ikerkerekesített ( tehát jogilag 3 kerekű) Ligier Ambra 1998/2009 , Hungary Variant-ot . Hát eddig még meg se emeltem a verdát ...
Még a végén szégyenszemre mehetek valami rendszámos nagyvassal....
Azért érdekelne , kire lehet számítani , milyen létszámmal , milyen formában ,milyen időtartamra , és úgy egyáltalán , mi a helyzet Bakalival ?
Alacsony fogyasztás ? Az enyémek elvétve mentek 4 alá , reálisan mindig 5-tel szoktam számolni . Ebből valószínűleg lehetne elvenni , de eddig még nem volt erőm-kedvem-időm beletúrni .
Számolni sokféleképpen lehet , még abban az időben is hoztunk ki olyan számolást , hogy egy kiskocsival jobban jársz , amikor még rendszám nélkül , tényleg a minimálköltséggel lehetett használni . Azt nehezen tudom forintosítani , hogy majd 4 éve itt áll a ház előtt , és valamelyik mindig használható volt , volt tartalék járgányom a többi mellé . WooDoo keerek-perec kiszámolta , hogy a leggazdaságosabb pizzaszállító a L6e-s minidízel .
Amiket felsoroltál a kertí díszekről az nagyjából igaz , hasonló eredményre jutottam én is , ezért döntöttem a 3 kerekűsítés mellett .
Várni várhatsz , de nem érdemes , mert a változás csak a jogsit érinti , ugyanúgy be kell őket rendszámozni . Az idő legfeljebb annyi fejleményt hoz , hogy megint használhatják az "M"-esek ( minimális árnövekedés) , az avultatás miatt csökken a regadó ( bár lehet közben emelik a tételeit ) . Nagyon szerencsés esetben esetleg eltörlik ( átalakítják , más lesz helyette) a Brüsszel által kifogásolt regadót . A megszellőztetett (rém)hír is , miszerint a 12 (vagy 10 ! ) évnél idősebb kocsikat évente kell műszakira vinni esetleg megemeli az érdeklődést a műszakimentes mopedautók iránt .
Mit nem értesz ? Senki sem állította , hogy megéri . Ki kell küldeni és passz , a szabál az szabál . Ezek hivatalnokok , mérlegelési jogkör nélkül , ha nem küldi ki , akkor rajta keresik . Állítólag küdtek már 1 ( azaz egy ) forintos ( magyar forint ) csekket is . Az APEH legalább eljutott oda , 100 Ft alatti tételekkel nem foglalkozik .
Pénzügyminisztérium , vámosok , adósok -- úgy látszik külön nyelvük és külön fogalmaik vannak .
Amikor Pali bátyám ( egykori villany-Puli tulajdonos) 1992-ben a Piaggio ApeCar-t ( tkp. 3 kerekű kis teherautó , ami motorkerékpárnak számít ) vámoltatta-vizsgáztatta , akkor azt mondta neki a vámos az eltérő meghatározások kapcsán : Én se írom elő a KPM-nek , hogy milyen lámpa és milye fék legyen a járművön , ők se foglalkozzanak azzal , hogy egy járművet vámolás szempontjából minek tekintünk . Szóval a vizsgán tehén , vámolásnál ló ....
Miért nem volt jó a 135/70-es ? Az is gyári mérete és úgy tudom jóval olcsóbb .
Az én 1998-as Ligieremben vízszintesen van a főfékhenger (szintén kiszakadt már a tűzfalból , én kitámaztottam valahogy) , Zsolt 2001-es járgányában már függőlegesen .
Amit eddig láttam aban mindben 6-os csavar volt , de azzal szerintem nincs gond , nem görbül , nem megy össze .
Az első fék kúszónyerge nálam is felügyelendő alkatrész , néhány havonta szétszedem , és bekenem a méregdrága rézpasztával a tengelyt .
A múltkor előjött ez a fékpados dolog , többen leírták a tapasztaltukat , én kiszámoltam mennyi egy ilyen autóimitációnak a mozgási energiája . Szóval egyértelműen kiderült , hogy miért nem kell(ene) fékpadon vizsgálni a mopedautókat . Megjegyzem (más okból) átrágtam magam a friss 6/1990-es KÖHÉM-en , és azt a részt is megtaláltam ami vizsgahelyek felszereltségére vonatkozik . Nos , a fékpadot csak az M és N járműosztállyal kapcsolatban emlegette ; motorkerékpárról szó sem volt , a lassú járműveket és mezőgazdasági vontatókat lassulásméréssel vizsgálja . Azt hiszem még egyszer át kell bogarásznom , ha lesz rá időm , mert már a (kétkerekű) motorkerékpárokat is padon mérik és erre ott nem volt utalás -- kicsit úgy tűnik , hogy a jogszabálymódosításokkor nem erősségük a többi érintett előírás módosítása . Heteken belül vinnem is kell a Hondát műszakira .
A mai napon megkaptuk vcs1 barátommal a rendszámot a Kőszegi okmányirodába.
1 órás beszélgetés és várakozás után megkaptuk a kis fémdarabot (78ezer ft be került vcs1 nek 80 ezer ft.
Az okmányirodába nagyon segitőkészek voltak a hölgyek,a programjuk egy kalap kaki.DE egy dolog jó a forgalmiba , nem irják bele a szállitható személyek számát S"2 rovat üresen marad ,Kőszegen miénk volt az első és a második aixam rendszám,elöttünk volt egy jdm neki 110 ezerbe van.Jó pár papirt kinyomtattam és othagytam nekik amit a netről töltöttem le , szabályzat ,NKH határozat fellebbezések a forgalmival kapcsolatba, meg is köszönték.MOndták is hogy milyen jól fel vagyunk készülve az egész dolgokból.Ha már ki kell oktatni a rendőröket ,akkor ők se maradjanak ki a sorból .igaz ők nem tehetnek róla .A hölgyek csak kitöltik a programot ,a nagykutyák akik kitalálták az egészet ők szartak bele a levesbe .Az egészet megusztam volna KB 15-20 ezer ft-ból, e-helyett +58 eze ft az állambácsi lenyult !!!!A mocskos annyukat!!!
De mielött elvittük az okmányokat minden lapot lefényképeztük ha ilyen módon is hozzá segithetünk a cél érdekében szivesen segitünk.
Szeptember 30-ra tűzte ki a Legfelsőbb Bíróság az NKH ellen indított perünk tárgyalását!!!!
Az ügyvéd szerint jó lenne, ha minnél több megyéből tudnánk másolatot bemutatni a mopedautók vizsgáztatásakor kiállított papírokból. Az NKH 3 papírt állít ki, amit azonban az okmányirodában elvesznek tőlünk. Olyan mopedautósok jelentkezését várom, akik már túl vannak az üzembehelyezés előtti műszaki felülvizsgálaton, de még nem adták le a papírokat az okmányirodában. Vagy még ezután fogják vizsgára vinni a járgányukat. Közjegyző által hitelesített másolatra lenne szükségünk, aminek a költségét (kb. 700 Ft/oldal) ki tudjuk fizetni, ha számlát kértek róla.
Azért kellene több megyéból is másolat, mert legutóbb is arra hivatkoztak az NKH jogászai a tárgyaláson, hogy ha 1 vizsgabázison valamit másképp csinálnak, mint a központi utasítás, az csak egyéni akció. Na de ha több megyében is ugyan úgy állítják ki a papírokat, akkor azt már nem lehet kimagyarázni.
Egy éve használom a mopedet és a Golfunk üzemeltetési költségeivel össze hasonlítva 180000ft a megtakarítás 20000km-re vetítve. Ahogy én számoltam ebbe belefér a felújítás, valamint a rendszámozás költsége. Utána ismét csak a megtakarítás marad.
Jó csak sajnos az alacsony fogyasztást nagyon ellensulyozzák a rendkívűl magas alkatrészárak!Nekem 3.5-4 liter alatt nem jön ki a fogyim.Viszonylag sokba van már most pedig csak 2-3 honapig használtuk.(Motortartó bakok,feszszabályzó stb.)A másik brumit még szinte semmit.Félek, ha egyenleget számolok nem jön ki túl olcsóra ha rendszeresen használjuk.Ha legalább 1-2 évet használtam volna tudnám mennyit kell számolni évente alkatrészekre... Igazából sok hibát, bütykölést olvasok itt a forumon.Ennyi pénzért nem tudom be lehet-e még vállalni ezt is.
Még mindig nem tudom mit kezdjek a kertben "rohadó" 2 brumival...
Egyre úgy látom a lehető legrosszabb verziók jöttek be.
Most még kiderül, hogy sulyadó is kell.Tudom nem nagy összeg, de akkor is.Egyre nehezebb lesz így eladni, most rendszám, aztán sulyadó, aztán meg a végén még 2 évente lehet vinni vizsgázni is... Csak egy lépés...
Remélem a petíció eléri célját, ha a "B" jogsit eltörölnék talán eladhatóvá válnának a kerti műtárgyak.
Úgy érzem minden előnyét elvesztették a járművek.Jövőre kijár egy új kategória a biztosításokra...
Talán a kreszmódosítás után megváltozik valami.Én nem látom értelmét kifizteni 180.000 ftot azért, hogy a városban elpötyögjek vele. Még ha a parkoláskor megúsznám a díjat...
Ha kívárom és nem rohad szét a kaszni és beállnak fékek,akksi,motor stb. 2013ban újra használhatom öket, vagy akkor is 90e/db ?
Én még mindig nem fogom fel, hogy adott esetben miért éri meg az önkormányzati adóhatóságnak a 4-800 forintos gépjárműadóbevétel, ehhez adómérték-változáskor kell küldeni tértis határozatot, ha nem veszed át, akkor újra kézbesítési vélelemmel, évente 2-4 alkalommal a számla állásáról sima levelet, + a csekknek is van költsége stb.
Köszönöm az infót. a jogszabályról. Közben képletesen én is futottam egy nagy kört egészen a pénzügy min.- ig.Ugyan ezt kaptam végeredménynek. Tehát minden rendszámmal ellátott gépjármű adóköteles ha egyéb szabályokból kifolyolag nem kap mentességet.
Szívesen lefényképezem a főfékhengert, de nekünk JDM-ünk van, amiben vízszintesen van elhelyezve. A fékdob esztergálásról nekünk is rossz tapasztalataink vannak, bár az még a Trabant volt! A pedál s a főfékhenger közötti tolórúd nálunk is 6-os átmérőjű. Itt van 2 kép a főfékhenger elhelyezkedéséről.
Pótvizsgára minden hibát kijavítottam, gumit nem kaptam az eredeti méretet 145/60-13 helyett 145/70-13 –ast , éppen csak elfért hátul. Előtte a vizsgáztatókkal egyeztettem, elfogadják-e . És téli vagy nyári, azt mondták mivel motorkerékpár, így nincs rá előírás. A hátsófék ingadozása volt túlságosan nagy, az első az megfelelt. Ezért a dobokat elvittem esztergályoshoz, na ezután lett igazából darabos a hátsófék. Ahogy a kerekeket forgattam hol fogott hol nem. Visszavittem, szerintem nem lett központos. Mire ő, már nem ez az első amit csinál, rosszul tettem be a kézifék mechanikáját, azokat nézzem át. Újból szétszedtem drótkeféztem, tisztogattam, a fékpofákat felcsiszoltam csapágyat cseréltem az eredmény rosszabb lett mint javítás előtt .Most már mindkét hátsófékerő ingadozott. Lényeg a fékpadon megbukott. Beszéltem a vezetővel, végül egy lassulásmérővel mérték és így megfelelt. Azt már nem tudom milyen értéket ért el, de 4,2 méter/sec*sec értéket kell, tudnia minimum. Örültem, hogy átment és emiatt nem firtattam mennyit mértek lassulásméréssel. Azt kértem nyomtassák ki a fékpadon mennyit mértek ezt közreadom, de várom másnak mennyit mértek . Én már régen is panaszkodtam a fékre, nekünk még ilyen gyenge fékű járművünk nem volt. Másik esztergályoshoz azért nem vittem, mert elfogy az anyaga a dobnak, ha újra beleesztergálnak, „erről is írtak, hogy összegyűrődött az acélrész a dobban . A nagyon gyenge fékerőt hátul a határolónak tudom be „ erről volt itt nemrégen vita a hátsó munkahenger kapcsán „ nekem nagyon kis nyomásnál határol, de ebbe nem akartam beletekergetni. Elöl a féknyergnél hajlamos a rozsdásodásra, mert már elöregednek a kis gumitömítések amiknek a por és víz bejutását kellene megakadályozni. Ide már nem kapok tömítéseket emiatt fokozottan kell odafigyelnem és tisztogatni , zsírozni. Zasztaváét tettem bele, de nem passzol tökéletesen. Azt sem bánnám, ha lefényképeznétek a főfékhengereteket, mert én többi Ligierben nem ezt a megoldást láttam, ott vízszintesen volt be szerelve . Nekem az egész homlokfal nyeklik-csuklik már így is kitámasztottam egy laposvassal. Arról is küldjetek képet, mi nyomja a főfékhengert, mert nálam 6-os csavar, ami elég gyenge.
Az egész herce-hurcának az lett volna az egyik értelme , hogy ne a rendőrnek kelljen az út szélén azon tűnődnie , hogy az inkriminált jármű vezetéséhez milyen jogsi kell , mivel négykerekű segédmotorkerékpár elvileg vezethető "M"-es jogsival . A sebességkorlátozás egyértelmű , a KRESz szerint ennyivel mehet és passz .
Hozzászólásod kapcsán átolvastam a vonatkozó törvényt . Háááááát....Más , minket érintő jogszabályokban általában volt egy mondat , hogy a járművek besorolására a KRESz-ben foglaltak az irányadók . Ebben a törvényben nem ilyen utalás van , hanem saját értelmező része , amit ha ha az ember végigolvas , akkor az sül ki belőle , hogy a rendszámmal ellátott ( 4 kerekű) mopedautó is járműadó fizetésre kötelezett ( pontosabban az üzembentartója ) . A leírás ráillik és a mentességet nem élvez -- hacsak a tulaj egyéb ok miatt nem .
Az én olvasatomban az L6e-s mopedautó járműadó szempontjából motorkerékpárnak minűsül , hasonlóan a regadóhoz .
Továbbá külön érdekessége a törvénynek , hogy csak a személygékocsik élvezhetik az elektromos hajtásból adódó adómentességet , egyéb járművek (motorkerékpár , tehergépkocsi ) pedig nem .
1991. évi LXXXII. törvénya gépjárműadóról1. § (1) A belföldi érvényes rendszámtáblával ellátott gépjármű, pótkocsi, valamint a Magyar Köztársaság területén közlekedő, külföldön nyilvántartott tehergépjármű (a továbbiakban együtt: gépjármű) után gépjárműadót, a nem kizárólag magánhasználatú személygépkocsi után - a gépjárműadó fizetési kötelezettségtől függetlenül - a IV. fejezet szerinti adót (cégautóadó) kell fizetni.
(2) E törvény hatálya nem terjed ki a belföldi rendszámtáblával ellátott mezőgazdasági vontatóra, a lassú járműre és a lassú jármű pótkocsijára, a külön jogszabály szerinti „méhesházas” gépjárművekre, a munkagépre, a CD, a CK, a DT, az OT és a Z betűjelű rendszámtáblával ellátott gépjárműre, valamint a külföldön nyilvántartott tehergépjárművek közül azokra, amelyek az Európai Unió valamely tagállamában vannak nyilvántartva.
5. § Mentes az adó alól
g) a kizárólag elektromos hajtómotorral ellátott személygépkocsi
Az adó alapja6. § (1) Az adó alapja személyszállító gépjármű - ide nem értve az autóbuszt - hatósági nyilvántartásban feltüntetett teljesítménye, kilowattban kifejezve.
CÉGAUTÓAz adó tárgya17/A. § (1) Adóköteles az a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja tv.) szerinti személygépkocsi - ide nem értve a kizárólag elektromos hajtómotorral ellátott személygépkocsit - (a továbbiakban, e fejezet alkalmazásában személygépkocsi), amely nem magánszemély tulajdonában áll, továbbá az a személygépkocsi, amely után a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény szerint költséget, ráfordítást, illetve az Szja tv. szerint tételes költségelszámolással költséget, értékcsökkenési leírást (a továbbiakban költség, ráfordítás, értékcsökkenési leírás együtt: költség) számoltak el.
Értelmező rendelkezések18. § E törvény alkalmazásában
1. gépjármű: az olyan szállító vagy vontató eszköz, amelyet beépített erőgép hajt, használata közben közutat vesz igénybe, és rendszámtáblával ellátott,
3. személygépkocsi: személyszállítás céljára készült olyan gépkocsi, amelyben - a vezető ülését is beleértve - legfeljebb kilenc állandó ülőhely van, ide nem értve az e törvény szerinti autóbuszt, valamint motorkerékpárt,
4. személyszállító gépjármű: az autóbusz, a motorkerékpár, valamint a hatósági nyilvántartás szerint személyszállításra szolgáló más gépjármű,
7. motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négykerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kilowattot;
Gratulálok, ez nagy siker. Azt kérdezném, hogy az általad benyújtott petició hozzáférhető-e valahol, szívesen elolvasnám. A jogsira vonatkozó módosításra nagyon nagy szükség lenne.
Saját tapasztalataim alapján a Ligier Ambrát nem ajánlanám. (Aixam Ambra nem létezik:)) Szerintem a legmegbízhatóbb mopedautók a Kubota motoros Aixamok.