Pesten, a forgást úgy értem, abban a fejben ami olyan durung végű...van valami szerkenytyű, mikor ráadod a nyomász....a víz iszonyatos erővel jön és közben forog...szinte borotválja le a koszt...maga a víz sugár.
A forgófej úgy értendő, mint a mosóknál? Kerek kefés? Mert ha igen, akkor lehet, hogy vehetnél kettőt, az egyikből féláron átvennéd a forgófejet, nekem egy is elég lenne hozá.
Ilyen van nekem, nagyon megvagyok vele elégedve..csak a forgófej, megadta magát...az az egy szár hozzá(külön)12500Ft....ezt nem értem, egy egész szett meg egy 10...es...na lhet veszek egyet, a fej miatt, az baromi jó:-)
...már vártam a cinket az lpg miatt...:)...és meg is érkezett...:) ...nem szempont,nekem nem kell...ennyi...:) ...mé mi bajod vele???...azon kívül,hogy a konyhába való...:) ...te hogy állsz géppel???...nem megyünk megnézni vmit,vagy nem jössz el???...:)
Hogány-nak hívják, 16. ker Cibakháza utcában lakik és dolgozik. A Szlovák útról kell rákanyarodni. Pontos címre nem emlékszem, talán 14. vagy 18. szám, de az utca közepén van, van ott mindig egy csomó kocsi, nem nehéz megtalálni szerintem. Száma:70-25-04-299. Ha esetleg felhívod és érdekel nyudogtan hivatkozz (Kádárra). Maga a fényezés nem annyira olcsó, a karosszéria munka viszont olcsó és szerintem gyönyörű. Én azért járok hozzá, akár az én akár az asszony kocsijánál van szükség beavatkozásra, mert precíz és hibátlanul dolgozik. Nekem eddig Citroen BX-et (már rég eladtam) Golf III-ast és az én 190-esemet csinálta meg. Ha érdekel milyen a munkája adj egy mail címet és küldök 1-2 elemről képet milyen volt elötte és utána.
Kis túlzással:mindenhol.Kérjed a 93 szeptember utáni faceliftes sorozat hátsó lámpáját,ez az.A Mercedes alkatrészboltokban,meg szinte az összes alkatrészkereskedelmi láncnál(Láng,Unix,Bárdi) megvásárolható.
Kapható olcsóbb utángyártottban is,meg eredetiben kissé drágábban.
Üdv! Már nem gyári van bent, az tényleg elég ócska, lehet is kapni dögivel a neten (vatera, e-bay) olcsóért. Én egy clariont raktam bele, nagyon szépen szól az eredeti hangszórókkal.
Enged meg, hogy megkérdezzem, pl. a kocsid, amennyiben 124-es 280 T, kb mennyit fogyaszt vegyes használatban? Gondolok itt némi városi használatra, valamint pályán mondjuk átlagosan ha 140 esetleg 150-el mész vele? Tankolás tekintetében 95-össel is elmegy, vagy 98 vagy 99-est tankolsz bele?
Bocs az esetleges tudatlanságom miatt, de nekem 94- óta csak diesel autóim vannak, (leszémítva a cégeset), ezért is érdekel, hogy egy olyan kocsinak mint a tied mennyi kb a fenntartása.
Tervezetm valamilyen 124-es kombi vételét, és tudni szeretném hogy fogyaszt normális használattal pl. egy 280-as vagy egy 320-as.
Sajnos nem ismerem, de ha egy ajánlást elfogadsz tőlem, a XVI. kerben vagy egy öreg szaki Cibakháza utcában. Nekem több kocsimat és nagyon szépen és korrekt módon rendberakta, ami a karosszériáját illeti.
Legutoljára a190- es mercim 2 elemét fujattam át nála, illetve polírozta nekem szépen le az esküvőmre. Azt hiszem öszintén tudom ajánlani! Nem az a típusú, aki 1-2 munkán akarja az egész évre valót megkeresni.
Ha érdekel a pontosabb elérhetőpsége szívessen megadom, de ha már eldöntötted kihez mész, akkor kérj tőle esetleg refferenciát, ha tud ilyet adni esetleg...
Régóta olvasom a fórumot, most csak egy kérdésem lenne: Ismeritek-e a Pazar Autókozmetikát Soroksáron, a Szent László utcában? Lakatosmunkát,fényezést is csinálnak. Van valakinek tapasztalata Róluk?
Nekem a kipufogoban levo aramlas es a zoldkartyasok modszere ket kulon gondolatnak tunt. (93991) A valaszom ezert tagolodik ket kulon bekezdesre. (94089) Visszaolvasva persze, es normalisan megbeszelve, ertheto a gondolatod. A 94127-es beszolasod semmilyen infot nem tartalmaz a kerdeseimre. Itt meg nem tudtad, amit Hoosee felytett meg, hogy egy felreertes volt, es irtam le en is a 94148-ban. Ennyi tortent.
Szia Kollega ! Mivel egyforma autónk van, szeretném megkérdezni, hogy Neked eredeti gyári magnós rádió van a gépedben ? Nekem eredeti, és nagyon nem tetszik a hangzás, egy hulladék opelben jobb minőségű a hang. ( a szanetli ügyön " dolgozok " jövő hétem e-mail megy )
"Az ezelotti - par szaz - beirasodnal valoban ott a res, amire a beszivas vonatkozik............"akkor tömítetlen a cső a szonda elött." "
Most komolyan nem értelek, itt is a szonda elöttről van szó. Saját magadat cáfolod meg az idézettel. Mellesleg a pár százzal ezelöttibe is Te kötöttél bele, akkor most mi volt a zavaró?
Attól tartok, hogy mindenképp csalni fog, mivel 17-es felnik vannak fent, úgyhogy sz.tem keveset mutat... A számot majd megnézem! Kb. egyébként mennyibe kerülne?
"Egy jól méretezett kipu, részterhelésen szívó motor esetében, beszívja a levegőt. Elég rendesen meg tudja keverni a lambdaszondát. Ezért szokták a zöldkártyások magas lambda érték esetén befogni a kipu végét. Ha ilyenkor normális értékre csökken a lambda tényező, akkor tömítetlen a cső a szonda elött."
Na ezert volt ez zavaro, mert ebbol az derul ki, hogy a kipuf vegerol volt szo... Az ezelotti - par szaz - beirasodnal valoban ott a res, amire a beszivas vonatkozik.
Hali! 124-es Mercibe kellene nekem kilométeróra! Ugyanis megállt a kilométerszámlálóm. :( Azt hiszem a 190-esé is jó lenne! Akinek van eladó, az legyenszíves jelezze! köszi
Esetleg valami tipp, hogy mit lehetne vele kezdeni, hogy mérjen? Ugyanis valamikor mér, valamikor meg-megáll. Azt vettem észre, hogy ha lenullázom azzal a pöcökkel, akkor észhez tér, kb. 10 KM erejéig. :( Már kezd idegesíteni a dolog, ugyanis nemtudom, hogy olajcsere óta mennyit mentem!!!
Ez a másik jó oldala. Nem lesz olyan hamar dzsuvás a pillangószelep környéke. Más autónál is mióta szűrő van benne, nem egyenetlen az alapjárat, meg nem kell félévente takarítani. Kárt nem csinál az tuti.
Én látom értelmét ennek az olejleválasztós dolognak. Ha nem is fogyasztásban meg teljesítményben, de pl. nálam a kartergáz a mercedesnél a pillangószelepház elé van visszavezetve, és az olajos trutyitól gyakran el szokott koszolódni. Ettől egyenetlen az alapjárat, stb.
A víz forró volt. A hengerfejről ami bemegy gumicső a tűzfalnál az is forró volt, de ami kijön az a dupla a csaphoz az már hideg. Onnan gondoltam hogy nem kering.
Nekem ugyanez a tünet, de a rendszámvilágítás jó... Persze helyzetjelzők/tompított is. Mi lehet a gubanc? A váltókulissza-fények nem égnek, illetve melegszenek a megvilágított gombok/tekerők a középkonzolon (gondolom nem belevaló izzók lehetnek), bár ez gondolom okoz riasztást...
szevasztok. Tippeket szeretnék Skacok. Minden izzóm jó, kivéve az autom váltó skálájának megvilágító lámpáját. A "valamelyik izzó kiégett" visszajelzom ég, lehet, hogy ez az oka, arra is rá lehet kotve??? ...vagy mi ha nem ez?? kszcsi
Tényleg 147 LE van a 300 TD-kben, ami azért szerintem elég dinamikussá teheti a kocsit. Bocsássátok meg nekem, de ha már 1.5-1.7 M körüli összeget egy ilyen "szekérre" áldoznék akkor nem 230-as benzinessel szeretném, hanem akár diesel akár benzines mindenképpen valami nagyobb motorral.
Városban úgy is keveset használom ezekre a minősíthetetlenül ócska bp-i utakra, arra jó a céges kocsi is.....
Ha meg pályán közlekedem, oda azért nem baj, ha van benne egy "kis" tartalék is- szerintem.
Azért igy jobban megnézve a külsején vannak kisebb hiányosságok a lökhárítókon. A belseje kultúráltnak tűnik. Nem tetszik, hogy elektromos tolóteteje van, mert ahogy öregszik félő, hogy elöbb útóbb hajlamos lesz beázni, nem? Kinek mi erről a tapasztalata? A gyári sibeda mennyire megbízható? Föleg szigetelésével kapcsolatban?!
Nálunk a családban éppen egy Golf hármas az elektromos tetejénél kezd beázni. A szerelőm szerint minden öregebb 15 évesnél idősebb autó, aminek nyitható a teteje, megvan ennek ugyanúgy a kockázata.
A 300-as tade-nek a korai, 85-90 koruli valtozata volt 143 lovas, utana 147 lett, habar ez elegge lenyegtelen. Nincs ugyan vele tapasztalatom, de itt a forumon, meg mashol olvasgatva is a 230-as benzinest tartjak remekbe szabott motornak, allitolag "dizelesen" tartos, megbizhato, es valszeg eleg eros is ( 136 lo talan? )
Szerintem nem annyira drága. Szerintem egy szép komolyabb motorral szeret kombinak ez a rendes ára. Persze csak akkor reális, ha tényleg rendben van a kocsi. Igy képről szép, de megnézném azért élőben hogy tényleg hibátlan e a fényezés, hogy jár a motor, milyen a váltó, difi, belső tere a kocsinak stb...
A kombiktól kicsit azért tartok, mert az van bennem, hogy "igavonóknak" (hasznosjárműnek) használják őket.
Amúgy formailag nagyon tetszenek, így azt hiszem nem fogom tudni elkerülni sorsom, hogy hamarosan ( majd ha Portugáliából, a nászutamról hazajövünk) alaposabban a kombi 124-esek után nézzek, hátha vár rám egy szép állapotú......
Amugy a 300 td-t 143 LE-vel, vagy a 300 24- szelepest 136 LE-vel ajánlanátok inkább? Már amennyiben diesel lesz. Ha benzines akkor a 280-es szerintem bőven elég, az se eszik éppen keveset!
...hát a problémához nem tok hozzá szólni...:) ...de nekem a 110d '97,normális vezetési stílussal város 9-10L volt...:) ...most pár napig mentem egy 515cdi sprinterrel most van benne 5800km,a 2148ccm-es 150le moci van benne,hűtős,nagy felépítményes dupla kerekes,93km/h-nál elektronika tilt,6seb. és így eszik 19-20litert!!!...:)...400km 1tankal...:)
Ma délután történt. Vito 112 CDI. 2000-es évjárat. Minden előzmény nélkül egy barátom erősebb jobb láb nyomásától (valószínűleg) a műszerfalon kigyulladt az EBD lámpa. Motor leállt. Nem is indult. Nem voltam messze, így mire odaértem eltelt kb 5 perc. ujboli indításra, Kb 10mp-es köszörülés után beindult rendesen. Lámpa elaludt. Mentem mögötte a dugóban (Bécsi út) Gyanúsan kormolt minden elindulásnál. Haver szerint erős, és megszokott módon ment. De sajnos megint kicsit odalépet neki egy lámpa után. Eredmény: villogó ki, járdára fel. EBD világit. Motor nem indul. De 5 perc mulva megint köszörülve 10 mp-et, megy. Igy, normál vezetési stilusban, haza ért. Ház elött erős gázra megint EBD a válasz. Tudom hogy távgyógyitás nincs, de hátha látott már valaki ilyesmit. És hátha el is mondja az okát. Egyetlen megjegyzés még, hogy nem tudom normális e ha városban átlagos vezetési stílussal nem megy a fogyasztás 10L alá sehogy (üres autóval) Megpakolva 12L. Országuton 7.5L/100Km
Volt biza - nezd meg a mobile-n pl... ugy ahogy mondtam, 300 TD Turbo a nevuk... a legelso talalat egy gyonyoru, 1200 euros peldany :-)))) de amiket 4-5000 korul vesztegetnek, nna egy olyant elfogadnek
Nemtom mit mondtam, de ilyen motorokkal foglalkoztam a Boschban...de már leléptem onnan.
Az enyémben is Bosch fűtőmotor van már, dupla tengelyvéges. 91 végi a kocsim.
Jó a motor, már 2,5 éve teljesít szolgálatot. F*szául fúj és hangja sincs.
Ja egy dolog van! Ha eredetileg SIEMENS motor volt benne (mint nekem), akkor nem fog simán belemenni a BOSCH, mert kisebb a pólusház átmérője úgy 4mm-el mint a SIEMENS. Volt mellette a dobozban egy adapter, de az sehogy sem illett bele a Siemens helyére (Behr klíma)...asszem tekertem valamit a pólusház köré, hogy kiadja az átmérőt, aztán az a rugós fisz-fasz simán lefogta.
Ja és a mókuskerékkel is szívhatsz, mert nekem nem ment bele a csigaházba az ami a BOSCH motoron volt, le kellett cserélnem a régire...hálistennek a tengelyátmérő stimmel.
...a katalógusok szerint persze minden cikkszám stimmelt...csak a valóság mást mutatott.
hm...érdekes...a Lóerők száma (148) alapján ennek a régebbi 12 szelepes 6 hengeres turbódízelnek kellene lennie...de mint azt kibeszéltük, szerintünk azt nem szerelték kombiba.
Ennek az évjárata alapján is szerintem 24 szelepes 6 hengeres SZÍVÓDÍZELNEK kellene lennie 136 lóval.
Ha erre számítasz, akkor valszeg nem tévedsz, de mint mondtam már az adatlapon is ellentmondás van.
Olvastam valahol, hogy a Ronyo Twingo regi egykettese, a kulonleges hengerfejpakolas miatt nem szetszedheto, marmint nem veheto le a hengerfej, ezert kisebb meghibasodasokat is csak motorcserevel lehet orvosolni... Nos, nemtom igaz-e, de francia mernokokbol en ezt is kinezem - ki tudja, talan az is lekvarral van osszerakva gyarilag :-)))))))
...sztem azé ül a hátulja mer már sok a kilcsi benne és megfáradt a kasztni...:)...nincs vonala már,ha ránézel...:) ...gondolom ha ránézel nem 1 vonalas szép kocsit lácc benne...:)...bár ki tudja...:)
Pedig még nem lehelte ki a lelkét. Épp most gondolkodok, hogy egy kis lelket öntök még belé. Ha idáig kibírta mégiscsak megérdemli. A 126-os rugókat nem lehet gyengíteni, mert nagyon magas a hátulja. 123-as rugó van otthon 3 pár is, de azokkal meg ül a hátulja.
Nem kevered veletlenul ossze a nyomashullamokkal a levegot? Meg eletemben nem hallottam arrol, hogy a kipufogon befele olyan mennyisegu levego aramoljon be, ami megzavarja a lambda szondat. Es akkor a legszuron megy ki a levego, vagy hova lesz az al evego, ami bement? Olyat hallottam, hogy a kipufogo nyomashullamaival feltoltik a hengert, de az mas. Tudnal nekem valamilyen hivatkozast mutatni az allitasod igazolasaul? Alapjaiban rengetne meg az eddigi tudasom, ha igy volna. A lambda ertek "cselezeserol" nincs fogalmam, de termeszetesen vizsgaltam mar kipufogot "befogassal", hogy az esetleges tomitettlenseget ellenorizzuk. Gyakorlatilag nem lehetett resmentesen befogni. (1.6-os motor volt)
Köszi az infót, amúgy 123 300D a gép. Kék füstöt nem igen látni, inkább szürke vagy feketét. szűrő nélkül alapjáraton is látványos volt a füst, karter szűrővel jelentősen csökkent.
Ha hidegen kéken füstöl, akkor kopott a motor, ha melegen, váltáskor füstöl kéken, akkor szelepszárszimering (ezt a 2.-at csak az utána jövő autóból látni) Ha mindig kéken füstöl melegen is, akkor már a torka véres. A benzinesnél nem számít annyira a kompresszió hidegindításkor, így nem csoda, ha indul télen.
Szelepvezetőt csak hengerfejes tud cserélni, azt otthon nehéz lenne, mert sajtolni kell. Amúgy, ha lehet túlméretes szárú szelepet kapni hozzá, akkor csak fel kell dörzsárazni a szelepvezetőt, azt otthon is meg tudod csinálni.
Ebben igazad van. Ha hidegben jól indul akkor is kopott a motor, mindenképp nagyjavítás kell? Nem elég csak a szelepszárszimmeringet cserélni szelepvezetőkkel, meg a szelepeket becsiszolni?
"Ez nem gyenge.Ilyet még nem hallottam használt hengerfej tömítéssel összerakni egy motort.
ÚÚÚÚÚÚRISTEN!"
Inkább legyen használt a tömítés, lesíkolt HF-jel és utánahúzott csavarokkal... Volt aki ez utóbbiakat hagyta ki, szerintem ez nagyobb probléma. Arról nem is beszélve, mennyivel drágább:))
Mert valószínű a tulajok akkora zsidók, hogy sajnálnak egy tömítés árát feláldozni egy autóra. Ezt a kocsit is el kéne vinni egy igazi szerelőhöz, nem pedig egy kőműveshez, otthagyni 7-8 kilót, és meg fogják csinálni a motorját. Nem mindig a szerelő a hunyó. Egy bontóból visszaszerzett autót nem biztos hogy érdemes megcsináltatni.
Van benne valami. De igen kevés aki lelkiismeretesen aprólékosan csinál iylen öreg járgány. Ha igen az is valószínű csak a sajátját. Többsége úgy van vele, hogy ennek az öregnek már mindegy csak guruljon még pár ezer km-t . Tisztelet a kivételnek.
Ja, nemreg meg itt, ahol lakom, volt egy erdekes auto-kombinacio : M21-es pupos Volga egy 123-as keccazde motorral :-)))) meg fekete is volt, egyszer kiprobalnam a feelingjet :-)))
En hallottam olyant is, hogy szilvalekvarral - de ez mar olyan autoszerelo-mese lehet :-))))))) nagyon eskudozott valaki, hogy ugy odasul, hogy tokeletesn tomit ; csak arra nem gondolt, hogy amig felmelegedne a hengerfej, az elso fordulatoknal kispriccelne az egeszet... de hat minden szakmanak megvannak a maga rablomesei...
Miről, a gyerekről, vagy a kocsijáról? Néha szoktam látni. Ha elkapom lefotózom sunyiba. Van vagy 22-23 éves a gyerek. A hogy kinéz engem is elkap a röhöghetnék.
A szelepszárszimmering csere (főleg egy ilyen motornál) valszeg semmit nem fog érni, mert vélhetően a szelepvezetők cseréje nélkül kb 500 km alatt szétveri az újakat is, és ugyanúgy enni fogja az olajat.
Nem én voltam. Az utcában egy mercifan. Volt neki 116-osa 300D-vel, meg most egy 126-os szintén 123-as 300D-vel. Bűvöli az öreg merciket. A hengerfejpakolás csere is gyorsan kellett, pénz nem volt, a falon lógott egy használt jó állapotú hengerfejtömítés, és azzal összerakta, már 2-3 éve megy vele.
Szelepszárszimmering cserétől csökkenne az olajfogyasztás? Ahoz elég a szelepfedelet levenni, vagy a hengerfejet is le kell venni? Motort felújítani nem akarunk, de ez még beleférne.
Szégyenlem is magam, eléggé tákolás, de nem én vagyok a gazdája. Faterék nem foglalkoznak vele. Amúgy meg igénytelen, tényleg sokat bír. 2tonnás lószállítót vittek lóval a gerecse csúcsára murván, olyan helyen hogy gyalog is elég felmenni.
JA, nem egy bizalomgerjesztő. Nem foglalkoznak vele, csak hajtják. 5 éve nem igen nyúltak hozzá olajcserén meg szűrőcserén kívül. 1 évig mentek szar féltengellyel, elengedte a hátsó teló alsó rögzítése, és kiszakadt a gumiharang(126-os rugó van hátul), egy idő után recsegett ropogott kattogott, azt hittem szétszakad a hátsó hajtás. 1 évig jártak így mire kicseréltették. Pedig a sufniba ott figyel vagy 3 pár féltengely. pár éve hosszú úton meg a bal első féknél a beragadt munkahenger miatt eltört a féktárcsa, a közepe oké volt csak körbe ledobta a fényes részt. 1 fékkel mentünk tovább meg haza is jöttünk. Csak fékezésnél ellent kellet kormányozni mert félre le akart menni az útról.
Az olajat zabálja ha 100 felett mennek képes 1000 km alatt 1-2 liter lenyelni. a dolog érdekessége, hogy télen -10-ben pöccre indul. Mi lehet vele? Nem a szelepszáraknál megy el? Ha a henger lenne kopott, akkor kompresszió se lenne benne. Jól is megy, nem gyenge. A hengerfej is gátrpedéses 2 helyen mert megfőzte az öcsém, de egy használt pakolással ugyan úgy össze lett rakva. Víz nem fogy, és nem melegszik. Most viszont a fűtés nem akar menni. Eddíg télen nyáron fűtött, nem lehet elzárni, ezért raktam bele egy golyóscsapot a fő vízcsőbe, de hiába van nyitva, nem fűt. a tűzfalnál a gyári csap után a hidegek a csövek hiába állítgatom a gyári csapot. Víz elég van benne. Van valami speckó légtelenítés, hogy a fűtőradiátorba is menjen?
Én fabrikáltam. kb. 4E-be jött ki. Tényleg látványos a dolog. A videón is látszik. direkt nem vágtam és nem állította mle a motort, nehogy azt higgyék kamu. Nálam a benzines vectrában inkább csak vizet szed össze, mivel alig van karter gáz, de idővel olaj is lesz benne egy kicsi. De ennél 100km alatt összejött szemmel látható mennyiség.
Azt jelenti, hogy csak egy kattanásig kell zárni, utána behúzza magát egy motor segítségével. Aki hozzászokott, hogy csapkodja, az hamar el tudja rontani. Elvileg mindegyik ilyen, ami nem, az már el lett rontva.
Szép a kocsi (legalábbis a kép szerint, ami látható belőle) és tényleg jó áron is van! Kár hogy kézi váltós, bár előnye biztos van annak is!
Ugy nézem kereskedésben áll a kocsi. Kiváncsi lennék mit tudnak a kocsi előéletéről, de tartok tőle, kb. annyit, mint én most így első blikkre.
Üdv.
UI: egy gyors kérdés a kombit ismerő/használó márkatársaimtól. Azt hallottam a kombik hátsó ajtaja elektromos. Ez mit jelent? Mindegyik 124-es kombira igaz?
Ez így igaz! Még annyit teszek hozzá, hogy ha 1 jó 24es vagy 190es árában (nem ár alatt!) felkerül a használtautó.hu-ra az max. 2-3 napot ér ott meg. Sőtt volt olyan, hogy este rakták fel, reggel kaptam az autóvadásztól az e-mailt, délben telefonáltam és akkor már nem volt meg.
Nem érted, hogy nem akarok kilépni belöle? Használja az asszony, most jön a gyerek. Mire kilépnék belöle, már rég nem fogom számolni, hogy mennyibe került.
Valahogy igy van. Nincsenek csodák legfeljebb véletlenek kishazánkban. Azt gondolom, hogy aki anyagi gondok miatt, vagy család bonyodalom miatt,vagy betegség miatt akarja eladni a "jó" autót az sajnos nem nagyon kerül a köztudatba, mert azt baráti körbe megveszik, vagy a kereskedők hirdetés nélkül eladják a "csókosoknak ". De a véletlen az létezik ezért sok utánjárással van esély kifogni valami szép gépet.
Ja, és nem eladásra vettem, hanem a feleségemnek. Átlagember vagyok, nem pedig nepper. És nem vagyok annyira hülye, aki azt hiszi, hogy rendesen gondozott autóból ki lehet lépni haszonnal.
Félreértesz. Háromezer euroért vettem. Nekem megpróbálhatod elmagyarázni, hogy a hirdetett kombik nem drágák, csak nem hiszem el. Még ha dízel, akkor sem.
Átirás, biztositás és ráköltött összeg összesen 890.000 Ft.
Az autó renden van, friss múszaki (nem csókos, + Green card, mai ), vonó horog 1900 Kg-os. Esztétikai hibák vannak az autón, főleg a lökháritón. A fényezése sajnos karcos. Belseje tökéletes, bőrös, fullos a gép.
Az ára: 1.290.000 Ft.
Hogy miért ilyen olcsó?
Azért mert szeretek élvezni és segiteni embertársaimon.
Nem hiszem, hogy néztél mostanában a németeknél ilyen állapotú 24eseket. Be ne linkeld a mobileről a 2000-3000 euros romokat! A regadó annyi az 100%, a 200ezret nem akarom részletezni, de még szűken is mértem. Az áfát meg ha ott nem fizeti ki, akkor majd itthon.
300 D Turbo a limuzin, 300 TD Turbo a kombi; a nagy, haromliteres turbo csak automataval letezett ; a huszonnegyszelepes szivo nekem is jobban kene :-)
Pedig ennyiért vettem a feleségemnek egyet egy hónapja. Igaz nem dízelt, hanem benzinest és 210´km-rel. A nepper meg olcsóbban vásárol, mint én, normál halandó. Lehet, hogy nem egy misit fog rajta, de igencsak túlárazott autók. Azt nézte már valaki, hogy szervízkönyves autók-e? Túl sok a szöveg a hirdetésben, nem olvastam végig.
Szia! Lehet, hogy nagyon naiv vagyok vagy egyéb baj van a fejemmel, de nekem szőrnyű az ilyen szöveg, semmi pénzért nem vennék az Úrtól autót. ( Lehet hogy nincs igazam, más a kulturám!)
" ISMÉT EGY SZÉP NAP VIRRADT,MINDEN KEDVES 124-ES MERCEDES RAJONGÓ EMBERTÁRSAMRA! MIÉRT IS? AZÉRT, MERT LEHETŐSÉGE VAN BIRTOKOLNI EME MŰREMEKET EGY MÍNŐSÉGÉRT RAJONGÓ, DE EGYSZERŰ MEGBÍZHATÓSÁGOT KEDVELŐ HÖLGYNEK VAGY ÚRNAK! DE NÉZZÜK AZ AUTÓT! "
1,5 milliónál már lehetnek igényeid, ennyiértt ha nem kapkodod el , jó gépet lehet kifogni. De a vételár felett "+" átirás, biztositás, olajcsere, fékbetét, gumi, egyég apróság még min 300 000 Ft.
Biztos hogy nem, mert erre 580eFt a redagó, a papirozás + a haza hozatal min. 200eFt. Ha 1,5 m-ből ezeket levonjuk, akkor marad 720eFt, ami kb. 3000 euro. Ennyi pénzért kint ilyent megsem nézhetsz.
Az autó vásárlás érzelmi kérdés. Audi, Mercedes, BMW, Lexus, mindegyik jó autó. Itt mindenki valami megmagyarázhatatlan érzésből a Mercedesre " esküszik " ( én is !!) Ha szabad javasolni, az eladót nézdd meg nagyon, és sokat kérdezzél tőle főleg az autó előéletéről. Az eladók válaszai magukért beszélnek. Minden szempontból a kombi a praktikus, csak a limuzin szebb (talán )!
Alapvetően tetszenek is, de nem ennyiért! Maximum 1.6-1.7 M -ot adnék egy 14 éves kocsiért. Többet azért szerintem nem ér..... Mellesleg megjegyezném 280-as benzines kombi 124-est, tényleg szép állapotban 1.4-1.5 M környékén láttam, szóval azért túlzásokba ne essünk.....
A 124-es kombi csomagtere szerintem óriási. Bár ez tudom igy megfoghatatlan, de gyári adatokat összehasonlitva a másik márkával lehet találni.
A traktorról annyit, volt 124-es 300D-m, a mozdonymotoros :), a világ végéig elment (volna, de eladtam )
Viszont az tény, annak tényleg nem volt ronda hangja.
A benyások között meg bizony nagyon körül kell nézni, mert például a 2,8-as állitólag (nekem nem volt, tehát csak mások tapasztalata ) rosszabbul fogyaszt, mint pl. a 3,2-es.
Aztán itt van ugye az évi 12-15.000 Km. Számold ki, melyikkel jársz jobban. Ha benyás, vagy ha gázolajos. Az árkülönbség hosszútávon mindenképpen a benzines mellett fog szólni, mert a gázolaj ára tartósan jóval magasabb lesz, mint a benziné.
A döntés pusztán matematika és a józan ész alapja kell hogy legyen.
No meg egyéb, ide nem sorolható szubjektiv dolgoké.
szerintem kombi 124-esben a 300TD nem az amire te gondolsz! Vagyis nem Turbo, hanem Touring...szerintem turbóD csak limuzin 124-esben volt....de lehet tévedek.
Ami szerintem neked a legjobb, az egy 300-as 24 szelepes szívódízel kombi 124-es 136 lóval, esetleg autváltóval...épp itt mutatott valaki egyett horribilis áron, de biztos vannal földlakó eladók is! :-)
Segítséget szeretnék kérn, mert sajna eddig senki sem tudta orvosolni a problémámat. W124 es 2.5 szívódiesel olyan dolgot produkál, hogy 2500as fordulat alatt gyakorlatilag teljesen erőtlen és amikor elhagyja ezt a fordulatot ( pontosan 2500 és minden sebességi fokozatban) akkor megindul úgy ahogy elvárható tőle.Furcsa, mert olyan érzés mint a porlasztós kocsiknál a kettes torok. Eddig akik nézték azt mondták, hogy valamelyik vákumcső repedt, de szerintem akkor nem lenne ennyire egyértelmű és kiszámítható, hogy mikor indul meg a kocsi.
köszi a tanácsot. Azt hiszem alaposan megfontolom. A 124-es kombik alapvetően tetszenek! Gondolom azért a 124-es kombinak nagyobb a csomagtere, mint a 320 D-nek!? Az az igazság 124-es kombiban is elég kevés a szép állapotú, főleg a 300 TD-ből.
Részben megértem, hogy az un. "tarktor motoros" autókat nem preferálod, de azt fogadd el a merci 6 hengeres turbo diesele, azért messze van a traktor feelingtől.....
Mondjuk mostanában évi 10-13 ezret megyek csak évente, így gondolkodóba estem már egyszer-kétszer egy 280 benzinessel is. Bár azért azt tutti többet eszik....
Szóval a csomagtartótér se valami nagy! Öszintén szólva azt meg se néztem, tehát tényleg nem tudom mekkora a belseje. De ha már kacsingatok a kombi felé, akkor azt szeretném, ha normális méretű lenne. Nem hátrány, ha pl. egy babakocsit rendesen bele tudok tenni, nem azon nyüglődök, mit hová tegyek!
"Ebben az esetben nem kifele menne a kipufogo gaz? Hogy szivna levegot a kipufogon? :)"
Egy jól méretezett kipu, részterhelésen szívó motor esetében, beszívja a levegőt. Elég rendesen meg tudja keverni a lambdaszondát. Ezért szokták a zöldkártyások magas lambda érték esetén befogni a kipu végét. Ha ilyenkor normális értékre csökken a lambda tényező, akkor tömítetlen a cső a szonda elött.
Én is így értettem, mert a viszonyítási alap az 1 db BMW-re számított költség, ezért a következő mondatban is 1 db Mercire kellett volna vetíteni. Vagyis a Merci esetén csak fél Mercit tudtak volna.
Na, kicserélődött a gyújtáskapcsoló... Hát, az a helyzet ,hogy az Alldatanak lett igaza. Először persze úgy álltunk neki, ahogy itt a kollega mondta: alulról.
Aztán haladtunk tovább... Először kiderült, hogy a bilincs ami fogja, annak az anyája fent van. Tehát műszerfal ki, nőgyógyás mozdulattal mögényúl. Ekkor még azt hittük hogy a kormány le-t megússzuk. Tévedtünk. UGyanis már minden le volt kötve, amikor kiderült, hogy az a kis kerek pöcök, ami a kormány felé menő csőbe pattan be, az konkrétan olyan irányban áll, hogy csak a kormányoszlop borítás leszedése a járható út. Kormány le, kapcsolószett ki, pöcök benyom, és innen már sínen. Most megnéztem az Alldatat, és pontosan ezeket írta a rohadék :D
Sziasztok Urak!Tönkrement a centrálvezérlő kompresszorom.Találtam másikat a neten,uaz kívülről,még az elektromos csatlakozója is-kör alakú,3pólus-de a gyári szám más.Az enyém:1248001348,amit találtam annak:008000348.Meg merjem venni?Jó lesz az enyémbe?Ha vki tudná a választ nagy segítség lenne,köszönöm!
Sztem rosszul fogalmazott : inkabb ugy ertendo, hogy valamivel tobb mint 2 db Mercire koltottek annyit, hogy meg egy kijott volna belole. Vagyis feleakkora a fenntartasi koltseg.
Csináltam a fater 123-as 300D mercijébe egy karter szűrőt. Itt a kisvideó. http://www.mammutmail.com/?action=download&sid= 6b1e9bf46021fe140194326777b75a02950
Határozottan állítják, hogy jobban megy azóta, és finomabban jár a motor. Fogyasztást még nem mértek, mert pár napja van benne. De kb. 10%-al kevesebbnek kell lenni a fogyasztásnak, mint szűrő nélkül. Itt vannak képek: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9128597 1238-as hozzászólás.
Itt pedig a tudományos leírás: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9128597&go=79974044&p= 1#79974044 1048-as hozzászólás.
Volt szerencsém ismerni egy viágszerte gyárakkal/telepekkel rendelkező multi cég "gépjármű előadóját", aki elmondta, hogy a cégnek voltak BMW és Mercedes autói elég szép mennyiségben. 5 éves időtartamra összesítették az autók költségeit, vételár, fentartási költségek, üzemanyag, eladási ár, szervíz idejére bérautó, stb. A végeredmény azt mutatta, hogy a BMW-re költött pénzből 5 évente vehettek volna még egy Mercedest. Mercedesnél ez valamivel több mint 2db-ra jött ki. A részvényesek megtiltották a további BMW vásárlást.
Ami a csomagteret illeti, felejtsd el a 3-as kombit. Az lifestyle-kombi, nem mély a csomagtartója és rövid is. Bármelyik gyártónál nagyobb kombit találsz (kivéve Alfa).
A BMW motorja teljesen mas generacio - valtozo geometriaju turbo, direktbefecskendezes, nagyobb toltonyomas 15 evvel fiatalabb konstrukcio - persze, hogy jobban megy. Megbizhatosagban es szerelhetosegben en is erosen ketlem, hogy egy szinten lenne a jo oreg 190-essel... A C250-es tade kombi, nna az komoly auto, szivesen kibekulnek eggyel :-))) Szep, nagy, kenyelmes ; a motorrol idaig mindenhol csak jot hallottam, talan egyik legjobb Merci-dizel, mehet is a 150 loval rendesen, dizelhez szokott fulnek meg a hangja is gyonyoru :-) ( othengeres elokamras, 5 ezer fole forgathato ) En merem ajanlani egy 320 D-vel szemben.
Mindkét 525-ös traktorommal megszivtam. Hengerfejesek lettek. Az egyik csak a vásárlás után jóval késöbb derült ki, a másikkal alig mentem 5000 Km-t.
Nem én hajtottam meg, abból már akkor régen kinőttem.
BMW-ből dizelt ne. Szerintem. Nem csak a fentiek miatt, hanem azért is, mert ha már bömös, akkor ne traktor legyen. Bár én már ebben is elfogult vagyok, nekem Mercibe sem kell diesel.
Ha amiatt váltanál, mert jön a gyerkőc és nagyobb térre van szükséged, inkább nézz egy jó állapotú 124-es kombit, azzal százszor jobban jársz, mint egy mai korszerübb, csillivilli bömössel.
Tartósságban, kényelemben, mindenképpen jobban jársz.
Köszi a választ! Én azért anniyra nem érzem mgam fiatalnak (33-at betöltöttem, feleséggel a hátam mögött) hogy csak ez vagy az alapján döntsek.
Szeretem a mercim, a feelingje is nagyon bejön, de tudni akartam, ha racionalitást is szempontként kezelem, akkor melyik éri meg jobban? Lehet e bmw-t venni racionalitás tükérben, vagy eleve halott "vállalkozás"? Van aki azt mondja, dieselben bmw-t tilos venni, van aki azt borzasztóan drágán fenntartható és csak szakszervízben lehet javítattni. Nem tudom mi az igazság, de nem mende-mondák alapján akarok dönteni, ezért fordultam hozzátok!
Köszönöm, az öszinte válaszod. A modernségre nem azért utaltam, hogy a 190-esem elavult, mert nekem tetszik, 92-es model, belül szép, sehol sincs a belseje sérülve, repedezve! Nem azért merült fel az esetleges autócsere, mert az autóm egy lepukkant merci lenne, erről szerencsére szó sincs! Igen a 320 D drágább, kb. 1 M-val, de nem feltétlenül az árát néztem, hanem hogy mit kapok cserébe. Ha 3-4 év alatt szétesik, akkor tök mindegy mennyi, mert egy fillért se ér meg!!!
Csupán érdekelt nem járok e jobban egy 2000 köbcentis (kisebb kötelező biztosítás végett) modernebb motorral. Gondoltam kevesebbet eszik, és talán valamivel jobban megy?! Persze ez csak találgatás, mert pontos számadatom nincs erről! Meg amugy se arra használom a kocsit, hogy a lámpánál kilőjek vele!
A 320 D kombi nekem azért is talán előnyösebb, mert hamarosan gyerekáldás elé nézek és akkor a kombi jobban pakolható. De ha a tanácsodat jól értettem, egy C merci kombival (pl. 250 TD -vel) jobban járok ?
Én egy racionális választást keresek, amivel hosszú távon jól járhatok, de könnyen el tudom képzelni, hogy a 190-es mellé veszek valamit és nem helyette....
Nekem pillanatnyilag nincs olyan szerelőm, aki ért a bmw-khez, ezért kérdeztem meg a forumot, hátha van akinek volt esetleg mindkét típusból.
Az eddigi tanácsokat is köszönöm! Számomra hasznosak lehetnek!
Köszi, de 320 CDI nem kell. Remélem senkit se sértek meg vele, de apámnak az van és messze több baj volt vele eddig mint az én 190-esemmel. Szervize drága, és a megbízhatósága is, mióta nálunk van erőssen megkérdőjelezhető! Nálam pedig a megbízhatósáég az első. Persze lehet nem volt szerencsénk azzal a CDI-vel, de nekem az nem kellene.
Bömösböl 320i, 518i, 520i, 525i, 525 TDS, ezekkel volt szerencsém autózni. Na nem mostanában. A 320.as pl. még akkor volt, amikor egyes kereskedők kizárólag dojcsmárkáért adták itthon. Ez még akkor volt, mikor minden szart mindenki behozott és mindent eladtak.
De nem ez a lényeg. A két márka között, csak akkor tudsz különbséget tenni, ha mindkettőből volt már egy pár évig egy-két tipus.
Akkor tudsz elfogulatlan véleményt nyilvánitani, kizárólag a használati időtartam alatti javitások és a kényelem, sportosság stb. összehasonlitásának függvényében.
Mivel nekem volt mindkét tipusból pár darab, igy talán elfogulatlan véleményem az, hogy a Merci nálam egy csillaggal mindenképpen többet kapott az évek során :)
Persze ez függ kortól, igényektől.
Ezt azért irom, mert a fiamnak is bömöse van, egy nagyon jó darab.
Amikor ritkán vezeti a Mercit, akkor bizony érzi a különbséget, minden téren. De azért nem ülne még át a Mercibe. Fiatal. Ez van.
...hát te mibe vagy...:) ...ja a belseje modernebb,mer '98as project a 190es meg ugye '81es fejlesztés...sztem ezzel mindent elmondtam...:) ...a bmw szét fog hullani mikor még a 190es autó lesz...:) ...szép meg jó kocsi a 320d,de nem összehasonlítható a 2autó...árban is van köztük alsóhangon több mint 1MFt...:)
Nehogy félreérts, nem várom, hogy lehúzd bármelyik típust, különösen nem a 190-eseket, amik tényleg sokunknak, akiknek volt/ van, bizonyított. Csak szerettem volna öszinte, lehetőleg gyakorlati tapasztalatotokból, vagy hallomás útján tudni, érdemes e ilyenbe beleugrani, vagy tilos és bánnám egy életre!
A mostani kocsimat, szeretem, ápolom, és vigyázok rá, szóval nem könnyen válnék meg tőle, de azért egy reálisnak tűnő vélemény érdekelne!
Egy régi szerelőm szerint a 190-esek messze megbízhatóbbak, mint a bmw, de sajnos azt nem tudom, a mercik iránti tisztelet és elvakultság beszél belőle, vagy valóban a minden napi gyakorlat bizonyítja ezt a feltevését!
Van nekem jelenleg egy '92-es 190-es 2.5 TD-m, automata, klímás mercim. Eddig meg voltam vele elégedve, de ma ültem az egyik kollegám mostanában vett '99-es E46-os 320D kombi bmw-jében. Azt hiszem 136 LE!
Nekem a belseje igényesebbnek, kicsit szebbnek és modernebbnek tűnik, mint az enyémnek. Én nem vezettem, de ületm benne, és úgy érzem jobban is megy, mint az én 190-esem. Igaz az enyém automata, ez meg kézi váltós!
Mi a véleményetek? Menniyre megbízható kocsi? Vagy a szervize nagyon drága? Hallottam róla ezt is azt is.
Emeld meg a lengőkar alatt, annyira hogy elemelkedjen a kerék a földtől, ezután egy pajszerral emelgesd meg a kereket. Az alsó gömbfej fog kifelé lógni.
és 124-esnél mi lehet az, ha álló helyzetben tekergetve a kormányt valami pattog, nyikorog a kerék felől, gödrös uton kopog, de felemelve a kocsit, vagy lábon állva lötyögtetve full feszesnek tűnik.
Ja meg hűvösebb időben bal kanyarban (tehát jobb első kerékre terhelődve) valami karistol, "flexszel" jobb elől. Feszegettem a féktárcsa takarólemezét, de valahogy nem úgy tűnik, mintha az érne hozzá pl.a féktárcsához!
Jó napot Urak!Valakinek esetleg elfekvőben nincs egy csomagtér/centrál/motorja 190eshez?Komplett kellene,a gumicsőtől a zárig.Ha Nektek nincs,irány Üröm....
A màsik tippem pedig a rugo. Az enyémben nincs egy honapja, hogy cseréltettem. A bal elsonek letort a végébol kb màsfél cm, veszettul kopogott. Ja és nehezen lehet észrevenni, ha nem kifejezetten azt keresed, nem làtod meg.
Regebbi kocsikban, ahol a katalizator elott volt 1 db szonda, ott nincs gond, ha nincs mogotte katalizator, elettartaman semmit nem befolyasol. Nekem off astra automon mar vagy 8 eve nincs katalizator, lambda szonda meg a regi. ujabb autokon, ahol a katalizator mogotti erteket is meri a szonda, ott mar lehet gubanc, ha a ket szonda ugyanazt az erteket meri. A magam reszerol ugy latom, hogy ezesetben nem a szonda romlana el, hanem a motorvezerles "panaszkodna".
Kis technikai segítségre lenne szükségem, hátha tapasztalt már valaki ilyet.
W211 (E320) masinánál fordul elő, hogy rázós úton elöl a motortér felől kopogás jön. 2 szervizben nézettem eddig. A futóművön minden tökéletes. Gyorsításnál, lassításnál nem jelentkezik a hang, és a kormány mozgatására sem. Csak bizonyos rázós utakon. Van valakinek tippje, hogy mi lehet??
Úgy érzem, ez már meghaladná a képességeimet. Attól félek, a mutatóval együtt a tengelyt is kitépném a helyéről:-) Te foglalkozol ilyesmivel? Jövő héten kiderül megveszik-e a kocsit, ha marad, akkor megcsináltatnám.
MINDENKI! Ez ipsze bont egy 1990-es 300e-t, elég olcsón ad mindent. Sok mindent vettem már én is, aszonta még egy hétig árulja aztán megy a vas vasba. A száma VODA5469négy2négy
Én alakra, méretre, színre teljesen azonosat láttam merci cimkével. Még le is akartam fényképezni, csak nem volt nálam a gép. A kárpát utcában is azt mondták, hogy ez van átcimkézve.
Csak az also burkolatot kell kivenni, kormányt, müszerfalat nem.
Egy bilincs fogja a gyk.-t, 10-es kulccsal meglazitod. Aztán látsz ottegy pöcköt, az rádioállásban benyomhato, és az egész gyk. jobbra kihuzhato. Az elektromos csatit szintén csak rádioállásban tudod lehuzni, máshogy ne eröltesd!
A valtoba automata-olaj kell, az tuti ( engem is jol "megdicsertek", mikor kezivel toltottem utana ) , asszem ATF Dextron III, ha jol emlekszem. A diffibe nemtom, de majd itt valaki csak megmondja.
Sziasztok! Van egy 89-es e200-as mercim, manuális váltós. Tudja valaki pontosan milyen olaj megy a váltóba és a difibe? Hallottam már olyat hogy állítólag autómata váltó olaj kell mind a kettőbe?? Igaz lehet ez? Előre is köszönöm a segítséget!
Egen.. csak nekem nem zárbetétet kell cserélni, hanem komplett kapcsolót. Komrány ki, műszerfal ki, alsó borítás ki.
Pontosabban amúgy csak zárbetétet kéne, csak nem lehet kapni azt a fajtát ami nekem van, csak az újabbat amit te is említesz. Bár még a FEBInek lehet hogy lesz, csak ők meg nem állnak szóba végfelhasználóval.
A fototranyo a sebbesegmero kozepe fele van (legalabbis nalam), ha megnezed te is lathatsz egy 2mm atmeroku kis pottyot. Csere egy picit izgalmas, mert szet kell szedni az muszercsoportot, le a mutatokat, majd a szamlapokat. Es innentol jon az, hogy ki kell deriteni, hogy milyen tipusu, ja es lehetoleg hosszulabut kell belole szerezni, mert van vagy3-4 centi ami egy csoben fut vegig a panelon levo forrasztasi pontig.
Azt azért vették le, mert akkora kamu volt, hogy az illető úgy bephotoshoppolta a román-rendszámot rá, hogy a sablon is ott maradt a kép sarkában. Meg a kép is az egyik legelterjedtebb reklámfotó volt amire rátette.
Mekkorára, és milyenre gondolsz? egy 3,3 átmérőjű hatszögletű 10-12 személyes pavilon, asztallal, paddal, festéssel, zsindellyel olyan 320 körül van. Ha írsz egy mailt, akkor pontosíthatjuk.
...de nem a delorenen,biztos bezavart volna fluxus kondenzátornak a polír és aztán meg ha véletlen felborul a téridőkontínum...beláthetatlan következményei lehetnek a jövőben...:)
Szia Toxic! Voltak bosszantó körülmények. A polírgépem tárcsája tépőzáras, a bárányszőr, amit kaptam hozzá, az viszont "cipőfűző-kötős" volt. Olyan rázása volt a gépnek, hogy megértem tartani, mivel kiegyensúlyozatlan volt az a bunda, nem lehetett tökéletesen rögzíteni. 5 órát políroztam vele, mire a bárányszőr félig leszakadt a gépről. Ma vettem a tescóba egy turtlét, meg egy tépőzáras polírkorongot, ami tömegre, méretre sokkal kissebb, mint az, ami először rajta volt. Ezzel talán tartani is tudom majd a gépet, nem lesz az a kiegyensúlyozatlanság, az el-elcsúszkáló irdatlan tömegű polírpamacs miatt. Azt hittem tökön szúrom magam. A faréciát sűrűn kellett vizezni, mert másképpen úgy rátapadt, hogy soha nem jött volna le a polírgéppel. Ha Te azt mondod, hogy lehet még rajta fényesíteni, hiszek neked, nekiállok mégegyszer. Aztán utána Turtle-wax. Persze, hogy nem sértődök meg, hisz még csak kezdő vagyok, és szívügyem a 124-es. Üdv!
Köszönöm a segítséget, de nem találtam közte V220-ashoz használtatit!Nekem mindenféleképpen Vitohoz kéne!Ha valaki tud, továbbra is várom a segítséget!Köszi!
Udv :-) Deee, irnak a nagyon draga kocsik tulajdonosai is... a multkor felkerult egy uj itelet egy SLR McLaren-rol ; sajnos hamarosan letoroltek :-( fene tudja miet, meg azt is leirta, milyen gyonyoruen szol a biturbo V12-es, sokan nem hallhatjuk eloben :-))))))))))) ( na, jo nem hiszem h valaki ne tudna, de ha megis: kompresszoros V8... )
Urak, EWA.NET-es kérdés: a 2008.01es verzió van, két duplarétegű DVDs... Ez csak EPC, vagy van benne WIS is? Mert mikor az admin toolban azt mondom hogy install WIS, akkor közli hogy tegyek be lemezt, és bármelyiket mountolom be, nem akarja az igazat...
Mielott bàrmilyen teknocos katyvaszt kensz a gépedre, elotte fejezd be a polirozàst!!!
Tudom, hogy szar melo, de sajnos meg kell csinàlnod, ha màr elkurtad a fényezést. Azt làtom a képek alapjàn, hogy félidoben abbahagytad. Kis részenként tessék haladni, a feluletet kicsit nedvesitsd be és addig nyomd a géppel, amig a homàlyos rész meg a fehér maszat el nem tunik, ha kell akàr kétszer-hàromszor is.
Aztanemjojàt! Nehogy màr most add fel, mikor idàig ilyen jol elértél!
Ha most ezt igy hagyod és ràkensz minden szart, késobb fogsz szivni: sohasem lesz szép az autod, az ilyen utolag ràkent maszatokat, krémeket, elobb-utobb leoldja az eso, meg az automosàs, de nem egyszerre, hanem foltonként és jàrhatsz majd foltos-fényes-maszatos verdàval. Ezeknek a kenocsoknek a tulnyomo része nem a szarbol csinàl suteményt, hanem a jonak ad egy plusz védelmet, ezt tartsd szem elott!
Remélem nem bàntodsz meg, csak kicsit zabos lettem, mert ugy tunik, a cél elott egy méterrel leulsz a foldre...
Mercedes owners manual Mercedes C class owners manual Mercedes CL class owners manual Mercedes CLK class owners manual Mercedes CLS class owners manual Mercedes E class owners manual Mercedes G class owners manual Mercedes ML class owners manual Mercedes R class owners manual Mercedes S class owners manual Mercedes SL class owners manual Mercedes SLK class owners manual Mercedes SLR class owners manual
Jó hogy feltetted a "pavilonos " honlapot. Előfordul ilyen megrendelés, eddigBp.-en a volt Erdértnél rendeltem. Kimlén épült most egy szép, de keményfából.
Hello Mindenki, elablakot raktunk be haverral 24-es Mercibe gyári cucc de nem gyári kábelekkel. A magnó +12V -ra raktuk. Pár órát jó volt majd elkezdte azt, hogy akármekkora biztit rakok be kibaxxa, vagy azonnal, vagy 2 perc múlva. Még akkor is ha nem használomk az ablakokat. Vhol gondolom zárlat van... vagy relé kellett vna bele, vagy mi a csecs? van vmi tippetek? koszi
Köszi, megyek is a Tescóba, ott forgalmazzák a teljes turtle-palettát, végigböngészem őket. Ha jó a kék-turtle az egykomponensű festésemhez, akkor szvsz. az lesz a legjobb, mivel teflonos.
Az ajtók élén hátul,pont a kilincs vonalában van egy kis lyuk,amiben műanyag dugó van.A dugót ki kell pattintani,és mögötte van egy csavar,azt inbuszkulccsal ki kell hajtani 6-8 fordulatot,és ilyenkor először pár millimétert hátrahúzva kiemelhető a helyéről először a kulcsos egység,majd utána ugyanígy a kilincs is.A hátsó ajtó ugyanilyen,csak ott kicsit rátakar a szerelőlyukra a gumikéder.
Onnan, hogy a gazdája hétvégén elviszi a benzinkúthoz a mosóba, ha otthon nincs rá lehetősége, vagy olcsóbb és lemossa, kitakaritja a gépet!
Áttörli, ápolja, vaxolja, simogatja. Na ezt nem sürün látod itthon. Ez van.
Itt kezdődik minden. Ezért jobbak és szebbek, ápoltabbak, karbantartotabbak a kinti gépek, nem beszélve a kötelező szervizről, amit nem csak ukmukfukk csinálnak meg, hogy legyen papir róla!
Nem folytatom....
Viszont jó éjt, tényleg megyek , mert köpött a maci.
Amit sokan írnak róla: 100-150 ezer km-nél hengerfejtömítés-kiégést, kuplungtárcsa surlódófelület leszakadást patenthiba miatt, 1 évesen korrózió kezdődését, méregdrága porlasztó-meghibásodást rövid idön belül. Persze, van aki vígan megy vele, hiba nélkül. De ezek durva hibák. 1-2 éves korukban előjön. És szinte 40-50%-uk erről számol be. Nem túl bíztató.
Igazad van abban is, hogy egy használtautó kereskedő sok típust lát, talán még használ is. De én nem arra vagyok kiváncsi hogy egy leharcolt rengeteget futott autó pl.124-esnek miért van annyi baja. Hiszem ha egy kocsit nem szeretnek igazán, akkor 15-20 éves korára senki se csodálkozzon, ha sok baja lesz. Azért - tisztelet a kívételnek- a magyar autótartás kultúrája nem az, hogy ápolgatják az öreg kocsikat és ha bármi bajuk van rohannak vele a szervízbe.... Ha egy renault vagy suzuki is lefut 400-500 ezer km-t ( ha egyáltalán megbontás nélkül képes erre, ott is lesz gond bőségesen....) Ezért én egy öreg merciben csak egy szép állapotúnál érdekel, milyen véleménnyel, vagy hibalistával büszkélkedhet....
Az én 190-es 2.5 TD-nek is voltak bajai megvételkor, ( ezt a megvásárlás pillanatában is tudtam) pedig kimondottan szépet kerestem, még is vagy fél évig hol ezt- hol azt javítgattam rajta. Nem komoly dolgokat és egyik se volt motorikus jellegű, de én elég maximalista vagyok és azért sok apróságot a tulaj nem csináltatott meg.
Nem akarok általánosítani, de pl. két ugyanolyan öregecske merci és bmw között megbízhatóságban és szervízköltségben egyértelműen a merci felé billenne a mérleg.
Összeségében hasznosnak találom a népítéleteket, mert sokat lehet abból is tanulni. De tény sok az elfogult is!
A Vito a szélsőségek autója. Vannak nagyon jó darabok, de nem ez a jellemző. Sajnos.
Nekem 5 évig volt, a szokásos dolgokon kivúl nem volt vele bajom, viszont nagyon rohadnak. Futómű, fékek, izzitógyertya, féltengely csuklók és ilyen problémák bizony voltak vele.
De a javitása nem volt egetverő összeg. Biztos, hogy lesz ilyen gépen még a munkám miatt is.
Ha megfigyeled a nagyon drága kocsik tulajdonosai nem forumoznak és nem irnak népitéletet ! Ez a "szenvedély " nekünk átlag embereknek van feltalálva, mert nekünk nem csak egy tárgy vagy egy státusz az autó.
Vannak etalonok ! A mercinél 123,124, 126 tipusról senki nem fog rosszat irni. Ha megnézel egy renault autóról irt véleményt, vagy egy suzukiról irt véleményt szerintem elgondolkozol, hogy aki az irta egyáltalán látott már más autót is.
Azzal egyetértek, hogy ha egy évig használsz egy autót az már objektiv itélet irás alapja. ha nem vagy nagyon elfogult és ismersz más márkát is. Azért az igazi itéletet a használtautó kereskedők tudnának irni, ahol nagyon sok autó megfordul és a legnagyobb részük valami hiba miatt ( vagy leharcolva van ) kerül eladásra.
Valamelyik nap megszemléltem a dízel Vito-ról írt véleményeket. Többségük nagyon rossz tapasztalatokról számol be. Pedig nekem mindig nagyon pofás gépnek tűnt. Szép, jól mutat. Ám a vélemények kiábrándítóak. Ugyanazokat a hibákat emlegeti szinte mindegyik.
Azért nekem erről az a véleményem, ha túl sokan írnak lehúzó véleményt egy kocsiról abban már sok igazság lehet. Tisztelettel és kicsi "naívan" kérdezném, miért nem húza le a többség a 126-os merci vagy a 190 -eseket? Persze van bennük egy adag szubjekivizmus is biztos, és néhány valóban elfogult, de akkor is összeségében kialakul egy általános vélemény a kocsikkal szemben.
Pl. a 140-eseket is többség dicséri. Van aki nem, de szerintem az tényleg belenyúlt egy nagyon leharcolt példányba. ( nekem nem volt még soha 140 -esem, de csodálom őket az utakon) Amúgy autóról véleményt én kb 1 év használat után szoktam írni, nem pár száz km után, hiszen akkor nincs igazán megbízható vélemény még róla.
Szia! Értem én, hogy a külső kilincsről van szó. Nem kell leszedni hozzá a kárpitot?? Hát nem belül tartja valami? Én ezer százalékosan azt hittem, hogy a kárpit mögül kell kicsavarni valamit, hogy lejöjjön. Ez nekem új! Miért, hát hogyan lehet leszerelni a kilincset?
A "népitélet" szerintem nagyon gyenge,az alapján következtetést levonni félrevezető! A hivatalos ujságirók kezét nagyon sok iratlan szabály köti gúzsba, és maximum 1000 megtett kilométer után objektiv véleményt irni egy autóról lehetetlen. Itt a forumon sokunknak volt több autója, de felelősen nem hiszem, hogy részletesen pró-és kontra vállalnánk az összehasonlitásokat.
Szia Zsiga! A kilincsek nem voltak útban, a szárny az inkább. Persze, le lehetett volna szerelni, de oka van, amiért nem szedtem le őket, már a festésnél sem. A fabetétes ajtókárpit belsejét sok helyen csavarokkal+alátétekkel erősítettem meg, mert gyárilag sajna elég gyenge, így közel a 20. évéhez. Vannak rajta sok gyári műanyagpöckök, amivel most még fixen állnak a helyükön. De minden egyes kárpit le-felszerelés rontana az állagán, és ciripelne végső soron, ami nagyon kellemetlen a fülnek. Azért nem bántom őket, mert most nagyon szorosan van beszerelve az ajtókárpit. És így csöndbe van, nem zörög.
Már a vizes-csiszolásnál látszott, hogy nincsen olyan nagy vész.:) Megpróbálom, jövő hétvégén neki is állok. Több fajta turtle van a boltok polcain. Van valami különbség köztük, vagy csak festékfajtától függő, (metál-sima-kétkomponens) de ugyanaz mindegyik?
Én is csak(még) innen ismerem. Nekem is nagyon szimpatikus (+még vannak itt egy jó páran :-) ),ugyhogy érthető,ha az embernek feltünik,ha egy ideje nem hall felőle.
(na,kiváncsi leszek,majd mit szól ha visszaolvas) :-))))))))
...ez eszembe jutott nekem is,de sztem mivel második gyerek(bár lány) így rutinból kéne nyomni a fórumot,meg amúgy is sokat tolta munka közbe,de remélem télleg csak ez van...:) ...még tegnap belinkeltem,h mikor járt felénk...hát nem most volt...:)
...lejött nekem is,hogy érted,de sztem nem ennyire komoly a helyzet...legalábbis remélem,mer én szeretem a tc-t...:) ...1ébként a többi cikke nem volt negatív a mercikkel kapcsolatban,vagy pont most volt őszinte és a többi meg fals,na mind1...:) ...sztem közepesnél jóval jobb a c-osztály,persze nem olcsó,dehát a csillagot is meg kell fizetni...:)
Ami bosszant, jelenleg:Fehér por van mindenütt a gépen. Lemoshatatlan, letörölhetetlen szinte. A puszta kezemmel lejön, ronggyal nem. Talán a vízkő, vagy pedig a polírpaszta nyomai. Úgy érzem a turtle segíteni fog, na meg egy jó kis záporeső, mivel az eső az desztilláltvíz, nincs üledéke, mint a csapvíznek. Vizesen pedig tök jó fénye van az autónak, a teflonbevonat használni fog. Szóval a meló még mindig nem ért véget.
Tehát, itt még nem volt polírozás, csak vizes 1500-as papírral való csiszolás. Ahol az autó olyan szépen fénylik, ott vizes volt az egész. A felület szép sima lett.:)
"aki ebben a kategóriában gondolkozik az pont leszarja gyulavitéz cikkét...:)"
Minden bizonnyal, de én a gyár hazai képviseletére gondoltam. Az újságok gyakorlatilag a hirdetésekből élnek, nem nagyon engedhetik meg maguknak a "lehúzást", mert könnyen elvesztik a hirdetőket. ( megjelent az egyik nevesebb hazai lapban egy cikk az egyik német gyár eléggé veszélyes üzemanyagellátó rendszeréről, 10napon belül a cég lemondta minden hirdetését az újságnál)
Elmondom a Jimmel kapcsolatos tipp-emet,hogy hol lehet? Szerintem babázik!!! Emlékeztem,hogy egyszer mintha említette volna,hogy épp kismama a felesége... Utánna néztem,és találtam egy nyomot:))) #90387. Szóval szerintem,most ezerrel csak a családdal foglalkozik! (amit meg tudok érteni) :-)
Ennek láttam a bemutatóját,jó ez az ötlet a kicsúszó oldalfalakkal. A belsején meg semmit nem látsz belőlle,csak hogy hatalmas tered lett. Gondoltam is rá,hogy eladom a lakást ,aztán veszek egy ilyet. Ehez már csak egy üres telket kell venni ha valahol megtetszik a környék. .)))
Azt tudom neked javasolni, hogy hozzál be egy neked tetsző autót németországból . Javaslat 230-as motor, 94- kiadást sok-sok extrával. Az avulás miatt már nem annyira vészes a reg. adó, és nagyobb kint a választék. Itthon alig fut ebből a tipusból, és vagy nem eladó, vagy nagyon leharcolt
Szia Laci ! Multkor itt a fórumon volt szó az "uj " merci formáról. Emlékszem ezt irta egy kollega, hogy a mercedes gyár az igények szerint alakitja az uj kocsi arculatát és müszaki szinvonalát amit bizonyit az eladások töretlen emelkedése. Lehet hogy csak bennün él a nosztalgia ? Valóban még magyarországon is minden éveben emelkednek az eladott Mercedesek számai. Sanyi mondta, hogy az uj "S" nél még a bőr ajtókárpit is botrányosan silány. Szerintem is igazad van, kell várni egy pár évet, talán visszajön a "mivesség" amit szeretünk a csillagosban.
Hali csak most láttam a "hírdetésedet":) Szerintem a "barátod" szedje le a le-"gagyi"zó nem rá való "sssspojlereket":) vegyen rá egy csillagot mert az dukál neki. Ez igy képek alapján elég "sufni"tuningos(nem fedi a hírdetésben leirtakat) még ha jó is az autó valóságban,szerintem....
...nagyon jó bálnát venni a big deal,de nem könnyű,de abban még hiánytalanul meg van amit 1merciben meg szerettem,és abban nem is csalódik az ember...:) ...1ébként a felsőbb osztályokban(GL,S,SL,CL) nem ijen rossz a helyzet sztem,bár most volt az rtl klubbon a c63amg és azé nem volt ojan vészes a belseje,sajnos tapasztalatom nem igazán van,csak a képek alapján...:) ...1ébként nekem tetszik a W220as is(kívül-belül),amihez van szerencsém 1ideje és nem túl problémás sztem...:)
Sziasztok! Segítségeteket kérném,nem először, de eddig mindig segített. Most az a gondom, h terhelésnél, gázadásnál, 1500-2800-as fordulaton ciripel egy hidrotőkém... Üresben nem, magasabb fordulaton nem. Olajnypmás ok, szint ok. Kicsit zavaró, főleg, h el szeretném adni a gépet. JA, 300E-24 a motor. ELőre is köszi a tanácsokat. Valami adalék, ilyesmi? :) Amúgy szépen megy, hangtalan alapjárat.
...hát sajna ja,bár nem opelos,de szürke,meg közömbös meg hiányzik belőle a merci flash,sztem...elviselném,bár a zaudi,meg bmw kicsit jobban bejön belsőre,de ebben se vok biztos...:)
...sztem aki ebben a kategóriában gondolkozik az pont leszarja gyulavitéz cikkét...:) ...1ébként meg a legszebb a prémium kategóriában a c-osztály,és kombiban is gyönyörű...:) ...érdekes a másik cikk,és akkor döntsd el,hogy miva'...:)
Az a 4db gyakorlatilag ugyanúgy "kettő" mint más V motoros autókon, csak itt külön-külön házba rakták azt amit a másiknál egybe. A hármas hatású katalizátorokban két különböző bevonatú kerámia/fém test van, más-más gázokra hatnak. A 4db helyett felrakható 2db univerzális, ugyanazt fogja csinálni, csak kérdés, hogyan fér el. Az univerzálisak ugyanazt tudják mint a gyári, legalábbis nekem nem sikerült különbséget mérni közöttük.
Végre hazakerült a fényképezőm!:) Ez a polírgép a legújabb beruházásom az autóhoz. Vadi új, 6 fokozatú, 11ezer volt postával, annyi bibi volt vele, hogy angol csatlakozós volt, de ugyanúgy 220-240 voltról üzemel. Simán megoldottam, raktam rá magyar dugaszolót. Holnap megdögönyözöm vele a gépet.:)
:)) De van ám! Köszi, és boldog névnapot kívánok! Ma leparkoltam vele egy helyen, és arra jött egy csapat ember: -Ni, tee! Milyen szép gép lesz belőle!:)) (jól esett, hogy megnézték) Tegnap bevittem az első lökős-spoilert javítani egy másik garázssori sráchoz, akit ajánlottak. Úgy kell elképzelni, hogy hiányzik a jobb oldalából egy 7X8 cm-es háromszög alakú rész,+ jobb-bal oldalán jó 10 cm-es repedések húzódtak. 2000 ft-ot mondott rá a srác, és 3 napot kért rá. Hihetetlenül olcsó, kíváncsian várom, milyen munkát fog végezni. Már csak ezeket kell fújnom, a műanyag-elemeket, szóval illik rendbehozni őket fújás előtt.
Esetleg, ha nem 124-es dízelre, azért lehet kapni ahhoz is egy ilyen felújító-készletet? Ez a vákuumszivattyú egyébként==azzal, ami a fékrásegítéshez termeli a levegőt, vagy csak a központizár-kompresszor dobozához való?
...akkor lehet 1hetesre kéne szervezni,meg szólni csabaisnak,h hozzon jáccós(=munkás)rucit is,bármi történhet a hosszú úton a konvojjal,csak nehogy gyanút foggjon...:)
...mi ez az összefüggés a dátumokba???...gyanus vagy nekem...nem a heveroktól kaptad névnapodra,csak a sok alkohol miatt,másnap reggelre ezt el is felejtettétek???...:) ...vicceskedés nélkül köszönjük a szép példát és még legalább ennyi boldogságot a továbbiakban is...:)
...lacika szép,lacika bájos,csak az a baj,h kicsit lányos,egyszer nagyon el tudta venni a kedvem,mikor elkezdte markolászni a seggem....:) ...Isten,Isten Lacik!!!...:)
Na ebből nekem csak a pdf olvasó van. Én csak "soför" vagyok a thinkpadomon, még gázolajat sem tudok bele tankolni, de majd hétfőn a rendszergazdát ráugrasztom.
Ahhoz képest, hogy 3 helyen is úgy jártam, hogy a szerelő csak a fejét vakargatta, mert a sok százezres univerzális diagnosztikájuk nem ismerte fel az autót, vicces az ára.... Persze ez "csak" Mercedeshez jó.
Apropó. A diagnosztikai cucc amit rendeltem működik. A hibákat jelzi, törölni is lehet vele. A carsoft 7.4-es programmal működik, van hozzá 38 pines, és odb, meg banándugós csatlakozó is. Nekem csak egy gondom van vele, az LH motorvezérlésről nem tud élő adatokat olvasni, csak a Me1-től fölfelé. 95 után már az összes Mercedes olyan. Persze gondolom ezt Te jobban tudod :))) 26.000 Forint volt a futárral együtt.
A kipufogó és a katalizátor 250 000-300 000 km-nél szerintem nem birja tovább.Sajnos drága "mulatság " a csere. A V8-ra 500 000 Ft körűl volt komplett a gyári katalizátorral együtt. Lehet kapni utángyártottat a Bp XIV ker Fogarasi úti kipufogóklinikán 240 000 Ft komplett, csak nagyobb a hangja a gyári kipufogótól, de adnak minőségi bizonyitványt és garanciát .
Az hogy V8 nem jelent semmit. A Bonneville V6 volt, de a két leömlő összevezetése után volt a lambda szonda. Aztán persze az 5 kilósnál lehet hogy kettő van, de hát ezt csak megmondja valami könyvecske...