Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2006.08.27 0 0 1484
Az. Akkor még ott laktam, közvetlen az állomás mellett, élmény volt hallani és az eredményt látni. Hátulról a 7. kocsi első forgóvázán, a bal oldalon volt a himbarugózás lengéscsillapítója szétesve, és az alsó csapja körül lefordulva. Ez érte el a 8/a átszelési kitérő mellékből mellékbe terelő csúcssínjét, beleakadva azt kikampózta. A megnyíló váltón 90 km/h sebességnél (ennyi volt akkor az ecseri kanyarban engedélyezve) haladó vonatban a hibás kocsi és a követő első forgóváza még egyenesbe ment, a vége viszont már leesett a megnyíló váltón. A keresztezésnél jobbra, az V. vágány felé ugrott, annak kijárati jelzőjét kidöntötte, a vágány keresztaljait szétroncsolta. Az ezután következő kocsik az V. vágányra futottak, a szétroncsolódott vágányon leszakadva a IV-V-ön futó kocsiról, az ágyazatba fúródott forgóvázakkal jobbra- balra dőlve álltak meg. A IV-V-ön futó kocsi kiszedett egy felsővezeték tartó oszlopot, meg kb. 100 m kerítést, és a vonat a peron mellett megállt. A IV. kocsi kísérője a sérült lengéscsillapítót leszerelte - minden hátsó szándék nélkül - és a kocsira rakta. Ezt az állomásfőnökkel ketten hozattuk vissza és adtuk át a balesetvizsgálóknak. A váltón a nyomai fellelhetők voltak a súrlódásának. Később az ecseri kanyarban a hiányzó felső részének darabjait is megtalálta a bizottság. A vonat eleje a siklást okozó kocsiig terjedően kb. 4 óra műlva tovább ment, a maradékkal meg két napos politechnikai foglalkozás következett. És még vagy 1 hónap telt el a váltó és az V. vágány helyreállításáig.
Előzmény: Bárdos Imre (1482)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.27 0 0 1483
Rákoson '52-ben volt egy komoly baleset, erről mesélte nekem egy akkor még aktív, de azóta már jó pár éve nyugdíjas Hámános mozdonyvezető, hogy Ő fiatal vasutasként kint volt a mentésnél és 130 halottat számolt össze. Valójában 23 személy halt meg. Ezért nem lehet hinni a szóbeszédeknek.
Előzmény: Vendégsín (1481)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.27 0 0 1482
Ez volt az a baleset (Maglód) ahol az SZD kocsi lengéscsillapítója esett szét és ez siklatta ki a kocsit, ugye? Egy iratot találtam róla a levéltárban, de abból a részletek nem derültek ki, csak az amit itt leírtam.
Előzmény: Vendégsín (1481)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.27 0 0 1481
Igazad van.
Nekem is volt egy műtős ismerősöm, aki azt mesélte harminc éve, hogy Pusztaszentistvánnál kivezényelt egészségügyisként 100-ig számolta a halottakat. (48 volt a hivatalos szám.) A bökkenő az, hogy kiderült az illetőről, hogy az alaposabb tudás érdekében az általános iskolában néhányszor ismételt, ezért 1968 karácsonyán számolgatás helyett hetedikesként építette a hóembert a téli szünetben.
Sőt, 1973-ban, amikor Maglódon kisiklott a Tisza expressz, sokan láttak a köpeny alatt géppisztolyt viselő KGB-seket, és azt is tudták, hogy egy szovjet katona agyonlőtte a mozdonyvezetőt. Apróság, hogy az illető kb. másfél évtizeddel később ment nyugdíjba, azt hiszem, ma is jó egészségnek örvend - ma elfelejtettem a fiától, aki szintén masiniszta, apja hogylétére rákérdezni.
És még sorolhatnám.
Előzmény: tgv28 (1478)
Chemotox Creative Commons License 2006.08.27 0 0 1480
langlovagok.hu

Infós Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1479
Van egy olyan érzésem, hogy Vendégsínnek is sok köze volt a dologhoz, nyilván nem az előidéző oldalon. Talán ő is sok emberrel beszélt. :)
Előzmény: tgv28 (1478)
tgv28 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1478
Nem. De olyat sem hallottam, hogy valaki azt mondta volna, hogy igen én megszámoltam a váróteremben ennyi meg ennyi ember volt meghalva. Viszont beszéltem szolnoki mentősökkel, segélykocsisokkal, egyéb közeggel stb. akik azt mondták, hogy sokkal több volt az áldozat, sajnos. Csak a politika ebből is hazugságot csinált mondták sokan. Én azt irom amit hallottam tőlük. De ezt már szerintem nem lehet kideríteni.
Előzmény: Infós (1477)
Infós Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1477
Ott voltál, mint balesetvizsgáló?
Előzmény: tgv28 (1472)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1476
Rád hagyom.
Előzmény: tgv28 (1472)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1475
Sajnos nincs.
Előzmény: CJZero (1474)
CJZero Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1474
Köszi.
Nincs több?
Előzmény: Bárdos Imre (1465)
tgv28 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1473
A második kocsiban egy részeg kisebb karcolásokkal mászott ki. (nem poén.)
Előzmény: Bárdos Imre (1459)
tgv28 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1472

...csak nem azok mondták, akik ott voltak.

 

Részigazság.

Előzmény: Vendégsín (1458)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1471
1130
Előzmény: varjan01 (1466)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1470
"... volt ott személyzet ..." Szerintem akkoriban már nem volt ott személyzet. Nem az állomásra volt visszajelentve a végállás valahogy?
Előzmény: M44-419 (1469)
M44-419 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1469

Emlékeim szerint a 80-as években vörös-fehér ellensúlya volt, azért írtam.

 

Ez igaz, csak akkor még volt ott személyzet. Azóta ugye változtak az idők és ezt is átbabrálták.

Előzmény: Füsti-67 (1467)
GEORGIE Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1468

Sziasztok!

 

Van-e itt valaki, aki meg tudná mondani, hogy egészen pontosan milyen pályaszámú kocsik voltak a szajoli balesetben résztvevő Ao és Bo kocsik?

A lengyel kocsik kapcsán még a 2 másik balesetben, Hort-Csánynál és Turánál megsérült kocsik pályaszámait is keresem.

 

Köszi!

Előzmény: csantaveri13 (1348)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1467
Emlékeim szerint a 80-as években vörös-fehér ellensúlya volt, azért írtam. Ezek szerint azóta átalakították? Köszi a helyesbítést!
Előzmény: M44-419 (1456)
varjan01 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1466
melyik szili volt az áldozat?
Előzmény: Bárdos Imre (1465)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1465
V43 1130
Előzmény: CJZero (1464)
CJZero Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1464
Tudsz képet?
Előzmény: Bárdos Imre (1463)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1463
Siklás és borulás, de akkor egy tehervonat volt az áldozat.
Előzmény: CJZero (1462)
CJZero Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1462
Mi történt akkor?
Előzmény: Vendégsín (1420)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1461
Ez pontosan így van.
Előzmény: Törölt nick (1460)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1459
Ilyen pletykát én is hallottam, egész pontosan azt, hogy a második kocsiban - ami tömve volt - senki sem maradt életben, és csak az azonosítható áldozatok voltak 31-en. Ennek ellenére nem tartom valószínünek, hogy ez igaz lenne. A balesetben azonosíthatalan áldozatok valószínüleg hiányoztak volna a hozzátartozóiknak, barátaiknak, ismerőseiknek így nem hiszem, hogy ne keresték volna őket. Ha pedig keresték, akkor előbb-utóbb csak kiderült volna, hogy azon a vonaton utaztak és áldozatául estek a balesetnek. Ha pedig így történt volna, akkor annyi ember halálát nem tudták - és feltehetően nem is akarták volna - eltitkolni.

Ilyen hírek sok komolyabb, több halálos áldozatot követelő balesetnél felröppentek és (szerencsére) soha sem bizonyultak igaznak.
Előzmény: Vendégsín (1458)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1458
Azaz akik ott voltak a mentésnél azt mondták, hogy sokkal több volt mint 31 csak...

...csak nem azok mondták, akik ott voltak.
Előzmény: tgv28 (1444)
Infós Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1457

"Pedig az is helyszíni állítású, de van rajta egy villamos ellenőrző rendszer (elektromos retesz)?"

 

Ha forrásaim nem csalnak (mármint a szemem), akkor a gyakorlatban egy szabványos váltóhajtómű kerül oda, motor nélkül, az ellenőrző-áramkörben a motortekercseket pedig fixen bekötött ellenállások pótolják.

Előzmény: Füsti-67 (1455)
M44-419 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1456

mint pl. kénsavgyár-kiág. már gáz lenne. Pedig az is helyszíni állítású, de van rajta egy villamos ellenőrző rendszer (elektromos retesz)?

 

Ha a nagytétényi Kénsavgyári-kiágra gondolsz, akkor messze jársz az igazságtól. A helyszíni állítás annyiban igaz, hogy a vonali tol. vez. állítja a váltókat a helyszínen egy helyikapcsolóból, mivel az A/1 és az A/2-es váltók motoros váltók. A helyikapcsoló feletti rendelkezési jogot a tétényi fszt gyakorolja, a már megszokott hozzájárulás kiadásával.

Előzmény: Füsti-67 (1455)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1455
Ja, hogy ja. :-)) A helyszíni állítású váltónál nem fogadjuk el FOLYAMATOS ellenőrzésnek, ha nálunk van a kulcs, mert abba bele lehet piszkálni, fel lehet vágni stb. és a kulcs még mindig nálunk van. Mellékvonalon még csak-csak elmegy, de fővonalon, mint pl. kénsavgyár-kiág. már gáz lenne. Pedig az is helyszíni állítású, de van rajta egy villamos ellenőrző rendszer (elektromos retesz)?
Előzmény: Infós (1452)
Chapadj Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1454
Én is erre gondoltam, csak nem így fogalmaztam.
Előzmény: Infós (1452)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!