Csak egy ki apróság: két változat van a tervezetből. Az első 2014. február 25-i, a másik április 24-i keltezéssel van ellátva és a két .PDF állomány tartalma különbözik egymástól. A másodikban van a kevesebb javaslat (ebben már elvetésre kerültek a Rakaca-víztároló - Martonyi kolostorromot (K+), a mátrai Remete-tetőt és a bakonyi Szépalmapusztát érintő változások).
Amit Te linkeltél, az a korábbi, azaz a februári (Az általad említett 35., szandai javaslat mindkettőben szerepel).
Velem történt már ilyen nagyonsok éve a Bakonyban, 82-es főúton. Kirimánkodtuk hogy zokniban felszállhattunk:) (padlószőnyeges távolsági busz volt), mert kb. utolsó értelmes hazajutási lehetőség volt.
"ágasvári turistaházban 800 a virsli és 3800 egy éjszaka. Ezt csak én sokallom?"
"Nade 1300 egy sör+virsli? "
Nem ez a sok hanem a fizetésed a kevés:)
Ha hárman mentek akkor már "csak" 2600/fő/éj. Sokat beszéltünk erről már, azt látni kell hogy egy ilyen ház állandó költségei óriásiak, így bizonyos szempontból teljesen érthető hogy az egyéjszakás egy-kétfős vendégeknek fajlagosan /fő/éj-ben nézve durván többet kell fizetniük, sajnos ez a racionalitás. (Más kérdés, hogy helyes üzletpolitika-e ezt a racionalitást ennyire erősen érvényesíteni - mivel már sok-sokéve ők csinálják saját kockázatra, valószínűleg a válasz igen).
"Virslit perrsze ettünk, mert támogatni kell őket, ha senki nem fogyasztana akkor jól bezárna és most is milyen jó volt hogy volt hova beülni melegedni"
Köszi! Úgy tűnt a térkép alapján, de aztán jobban ránagyítottam és alatta fut. Azért kérdeztem rá, mert aki végzi a festést azt írta a pecsételős fórumon, hogy nyugatról keletre haladnak,
és Szandavár aljáig, a zöld-kék elágazásáig jutottak, mert valószínű változás lesz Szandaváralja felé,
mégpedig úgy, hogy a vár nyergéig felmegy a kék és onnan a Mária- forrás felé ereszkedik le. Ezt márciusra ígérték..nem tudom megvalósult-e már.
nem engedtek felszállni a buszra saras bakancs okán (Mátraverebélyen)
pedig nem is a Cserhát felől érkeztünk :-)
igazából 5 percünk volt busz érkezéséig, neki is álltunk takarítani a korábban tördelt botokkal de hát eléggé az elején jártunk mire megjött ez a busz
na és gondolom épp látta miben mesterkedünk, úgyhogy rábízott minket a kövekező járatra :-)
így még kaptunk 10+ percet a szépítkezésre
sikerült :-)
sikerült megúsznunk amúgy az esőt is, Galyatetőn hó várt minket és még napközben esett is előbb dara, majd Ágasváron akkora pelyhekben hullt a hó hogy az valami agyrém
áprilisban?
kíváncsi vagyok holnapra mi lesz Galyán, fogadtunk Kisinassal hogy addigra elolvad, de a fene tudja..
bélyegző mindenhol rendben, láttunk pár muflont, ágasvári turistaházban 800 a virsli és 3800 egy éjszaka
Ezt csak én sokallom?
Virslit perrsze ettünk, mert támogatni kell őket, ha senki nem fogyasztana akkor jól bezárna és most is milyen jó volt hogy volt hova beülni melegedni
Olvastam pár napja a Balaton kör nevű mozgalomról itt élménybeszámolót. A neten csak tt formájában találtam róla egy oldalt. Lehet róla bővebbet tudni?
Ezen kívül még az érdekelne, hogy Pesten az Mtsz-nél meg lehet-e venni az igazolófüzetet hozzá, illetve a KDP és a DKP füzetei kaphatóak-e ott?
Amikor én legutóbb ott voltam csak OKT, DDK, AK és PMP füzet volt.
Ha már képekről profin megy a helymeghatározás, felismered a helyszínt úgy is, ha csak a szintmetszetet látod? A fél percen belüli jó válaszért jár a legtöbb, 500 pont. Utána szépen fogynak a pontok 400-ról visszaszámolva másodpercenként, egészen kétszázig. Kétszáz alá már nem mennek le, tehát egy öt perces jó válasz is 200 pontot ér. Rossz válasz -100 pont. Tíz feladat van, az elérhető legmagasabb pontszám 5000 pont.
Ha valami nem megy, nem jól megy, szóljatok, a hétvégén majd rendberakom, holnap csak este leszek gépközelben. Jó játékot :)
Szandaváralján mi az aktuális helyzet? Olvastam olyat is, hogy felmegy a várhoz a jelzés, aztán ,hogy mégse? Lassan aktuális a szakasz, ezért érdekel, hogy mi a hivatalos útvonal jelenleg. Köszi!
"A világ tele van csodával, meglepetésekkel, de az élet igazán akkor kezdődik, amikor ki merünk lépni a saját buborékunkból, a komfort zónánkból. Amikor megismerkedünk saját magunkkal, saját korlátainkkal és végre azok az emberek lehetünk akik vagyunk, akik lenni akarunk, és nem azok akiknek lennünk kell a társadalom elvárásai szerint. Bele kell törődni, hogy szomorú dolgokat is fogunk látni és tapasztalni, amivel olykor nem tudunk mit kezdeni. De így ismerhetjük meg magunkat igazán, hogy helyzetekbe kerülünk. Ismeretlen helyzetekbe. Majd reagálunk valahogy. És a reakciókból megtanuljuk, hogy mit miért teszünk. Mert van rá lehetőségünk. Ugyanis senkinek sem kell megfelelnünk saját magunkon kívül."
Összeállítottam egy segédanyagot, azok számára akik gps nélkül tervezik megtenni a Rakacaszend-Kecske pad szakaszt. Legfőképpen képek segítségével próbálom meg a helyes utat bemutatni.
A községből több keréknyom vezet fel a Kopasz-hegyre. Ez látható az első képen:
A kék a bal oldalról érkezik, megfordulva pedig a hátam mögött folytatódó úton kell haladni:
Ezen úton kell menni pár 100 métert, közben gyéren látható 1-2 jelzés. Ezek után az alábbi elágazás következik:
A középső út a helyes, egy otthagyott kék szatyorra rátettem egy darab földet alternatív jelzésként
A jól kijárt utat követi elég sokáig a kék, figyelmesen haladva felfedezhetőek jelzések is ritkásan
Az út során nem csak és kizárólag, de a bal oldali út általában a kék
Útközben
Kiérve a teljes erdőből, irtásfoltok következnek elvaduló növényzettel, itt nehezedik a helyzet, de továbbra az eddigi irány a jó
Itt már igencsak figyelmesnek kell lenni, hogy felismerje valaki a jelzést, télen még észrevehető valamennyire, nyáron szerintem felejtős. Bal oldali út továbbra is.
Jól felismerhető jelzés...
Az erdős-irtásos részről kiérve ez a látvány fogad. Ezen a részen kell eljutni a túloldalán lévő 3-as elágazásig, több út is van, igazából mind oda visz ahogy láttam.
Az elágazásban a középső út a jó. Ezen kell tovább menni (pár kék szalag van segítségül), érintve egy vadászlest és összesen kb. 4-500 méter múlva jön egy leágazás jobbra. Az egyenes úton van balra az egyik fán egy sárga jelzés, az nem jó. Szóval a jobbra kanyarodó úton (kék csíkok) nem sokat kell menni, az első alkalommal balra kell letérni (szintén kék csíkok vannak pár helyen). A továbbhaladó út sem téveszt el nagyon, de a leírtak vezetnek a kéken.
Kecske pad előtt nem sokkal
Végezetül a Kecske pad, a piros jelzés becsatlakozása. Innentől a kék és piros együtt halad Irota felé, az út innen egyértelmű
Dánke! Egyébként nagyon jól látod, ott kezdődnek a komoly bajok egy konfliktusnál, ha elő kell venni a kést! Ott már nincs olyan, hogy sérülés/börtön nélkül bármit is megússz.
Hev, nálad (is) azt érzem, hogy elkönyveltél egy kategóriába, és teljesen mindegy, hogy mit mondok, egyik füleden be, a másikon ki; pontosabban kiszűröd a felállított sémádnak megfelelő, abba beleillő dolgokat, a többi meg mintha nem is létezne. Ez persze nem baj, szíved joga, nem akarok én neked megfelelni semmiben. Érdekes lenne ellenben, hogy ha összefutnánk erdőben, akkor mit mondanál, illetve változna-e a véleményed személyes beszélgetés után.
(Bushcrafttól egyébként meg hidegrázást kapok... Én járkálni szeretek az erdőben, meg kint aludni, és persze olyankor tüzet rakni, készíteni ülőalkalmatosságot, ha kell, meg ilyenek. Viszont a hazai bushcarfterek nagyon messze vannak ettől, ők nem túráznak, hanem a hétvégiekhez hasonlatosan kimennek valahova, ami nincs túl messze a kocsitól/busztól/vonattól, és ott elszórakoztatják magukat. Ez tényleg nem a túrás vonal...)
Szerintem valamit félreérthettél HEV :) Láttam mászogép képeit..és hát igen, azokon pont feketében van, és alig van haja, de ettől még nem feltétlen titulálnám bozótharcosnak, mert azzal ugyanabba a hibába esnék, mint aki egy kalap alá veszi a kisebbséget. Szóval bármikor elmennék vele túrázni késestől mindenestől :) Nem lehet mindenki fekete öves karatés..de a kés sem oldja meg feltétlen a konfliktust, max még nagyobbat csinál. Viszont az is igaz, hogy egy sima nyársat sem tudsz elkészíteni nélküle, ez is igaz :)