Tulajdonképpen mi értelme a 70-78 erőltetésének ha a nép ott annyira nem akarja? Úgyis minimális az utasforgalom. Sokkal jobb lenne a Király utcán végigzavarni a Deák térig (majd Andrássy - Nagymező - Király u útvonalon vissza). Természetesen a Király utca alsó szakaszára csak a BKK hajthatna be.
Aztán lehetne egyik ága mehetne a Stefánia - Egressy út - Paskál lakótelep. (77A) vagy épp Zugló vasútállomás fele.
Tök jó hálózatot lehetne létesíteni ehelyett félig üresen tök szar útvonalakon jaratjuk a trolikat.
Ha belegondolunk azóta eltelt 11 év és érdemi átgondolás , felűlvizsgálat nem történt !
Időnként bohóckodik a BKK ( mert ő rendeli meg ) utasszámlás nevű hülyeséggel és maszatol a menetrenden , de érdemi kerületeket / városrészeket érintő átgondolás módosítás nem történt .
Budaörs és Biatorbágy között részben megindult a vonatközlekedés, de pótlóbuszok is vannak2019. szeptember 21. szombat, 05.36 / Utolsó módosítás: 2019. szeptember 21. szombat, 08.41FRISSÍTÉS 8:38-kor: Várhatóan a Déli pályaudvarról Győrbe 9:20-kor induló és a Győrből Budapest-Déli pályaudvarra 7:42-kor elindult S10-es személyvonat már teljes útvonalon közlekedik. Ezután már nem lesznek pótlóbuszok, a személyvonatok is közlekednek majd. A Volán helyközi járatain sem lesz érvényes az utazási utalvány, bérlet - a vonatpótlás megszűnése után. A feláras vonatok Kelenföldtől és Tatabánya és vissza viszonylatban felármentesen igénybe vehetőek lesznek még előreláthatóan a délelőtti órákban.
FRISSÍTÉS: 7:25-től Biatorbágy felé az egyik vágányon és Budaörs állomás első három vágányán a vonatközlekedés újraindult. A nemzetközi és InterCity vonatok a forgalomnak átadott egy vágányon közlekednek. Tatabányáig felármentesen igénybe vehetők. Vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat a személyvonatok helyett Kelenföld és Biatorbágy között. A Volán helyközi járataira Kelenföld vasútállomás-Budaörs-benzinkút és Biatorbágy között a vasúti utazási utalványt és bérletigazolványt elfogadják. Egyes vonatok részlegesen kimaradnak a menetrendből. Az arra utazók jelentősen hosszabb eljutási idővel számoljanak. A felsővezeték végleges helyreállítása csak szombat estére várható.
Előzmény: A budaörsi állomáson megsérült az áramszedője a Déli pályaudvarról Győrbe tartó hajnali személyvonatnak.A vonatok emiatt Budaörs és Biatorbágy között nem közlekedhetnek. Az állomáson szombat hajnalban is volt hasonló eset, akkor egy tehervonat mozdonyának áramszedője tört le, s két vágány felett a vezeték is leszakadt. A helyreállítás több időt vesz igénybe. A BudapestGyőrHegyeshalom, illetve a BudapestGyőrSzombathely vonalon utazók jelentősen hosszabb menetidővel számoljanak.
A Keleti pályaudvarról Bécsbe tartó Dacia nemzetközi gyorsvonat, továbbá a Szombathelyre tartó Borostyánkő InterCity Tatabányát nem érinti, mert KelenföldSzékesfehérvárKomárom felé kerül. A MÁV-START intézkedik a személyszállítás megszervezéséről, pótlóbuszokat rendelt. A tervek szerint Kelenföld és Biatorbágy között pótlóbuszok állnak forgalomba. A Győr felől érkező vonatok várhatóan csak Tatabányáig közlekednek.
Komoly üzemzavar az elővárosban.
Székesfehérvár Komárom felé van csak kerülőútvonal...
A Gitár utcáról jut eszembe: az Örs felé tartó 85E-k ráfordulhatnak már jobbra a Maglódiról és kimehetnek a Jászberényi úti buszfolyosóig, így elkerülve az élessarki dugókat egy irányban, vagy ez még mindig tiltott?
A "nagypolitika" alól a BKK sem tudta kivonni magát (tulajdonképp az lett a veszte, hogy megpróbálta), de a lakógyűlési szintű rinyáknak azért az ereje teljében (ami nagyjából az első 2-3 év volt) egészen jól ellenállt. Ez mondjuk nem csak a BKK érdeme. Volt valahol a 2000-es évek végén egyfajta generáció- és szemléletváltás, aminek a BKV-korszakban is voltak látványos eredményei, amihez persze kellett a korábbi évek látványos ...khmm... szerencsétlenkedése is - ami miatt ugye a városvezetésben is egyre többen néztek aggodalommal közeli jövőbe, no meg ami kitermelt egy -ha nem is mindenben szimpatikus, de mindenképp hatékony- VEKE-t. Mindenesetre ez a korszak hozta el pl. a 2008-as "új paraméterkönyvet" is, ahol a kiindulópont deklaráltan egy jól optimalizált hálózat létrehozása volt, és nem az igalinék igényei. (Nyilván nem jelenti ez azt, hogy tökéletes lett volna, vagy hogy minden helyi igényt ki lehetett zárni, mindketten tudunk egy tucatot, viszont azért többségében vállalható kompromisszumok születtek.)
Na mostanra ennek teljesen vége. A cégeken belüli szemlélet talán nem süllyedt vissza teljesen oda, ahol volt, de a külső befolyást ill. a "szakma" érdekérvényesítő-képességét tekintve valahol ott járunk, ahol 2000-ben...
Ha a BKK úgy működne mint az induláskor, akkor is meg lettek volna lépve ilyen dolgok. A 70/78-as troli politika, az Arany János utcai trolivégállomás szintén politika.
Lehet, hogy kicsit nagyobb ellenállás lett volna, de végül behódolt volna a BKK is, hiszen akkoriban úgy gondolta Dávid, hogy ha a kerületi politikai érdekeket/kéréseket teljesíti, akkor majd védelmet élvez általuk. Aztán kiderült, hogy mégsem.
Bizony nagy baj, hogy a BKV (és most már a BKK is) valóban szinte behódol (lefekszik) néhány gyatra lakossági ellenkezésnek is, mintegy semmibe véve akár napi sokezer ember közlekedésének célszerűségét. Élő példa rá az önjárós bohóckodás a 70/78 trolibuszokkal a Honvéd utcában, vagy (szintén trolibusz) az Arany János utcai végállomás beszántása, ami helyett elfogadható alternatívát jelenleg még senki nem tudott felmutatni, még kevésbé megvalósítani.
Szerintem neki semmi nem tetszik, amire két napnál többet kell tanulni; nem csak az értelmiségieket utálja, hanem gyakorlatilag mindenkit, aki egy általa nehéznek vélt tanfolyamot képes elvégezni.
A Rajna-Ruhr Közlekedési Szövetség (VRR) felbontotta az Eurobahn (a Keolis leányvállalata) szolgáltatási szerződését az S1 és S4 vonalakra. Ezt a két vonalat a decemberi menetrendváltástól vette volna át a Keolis.
Nemutolsósorban azért tudtak a konkurrenciánál alacsonyabb ajánlatot adni, mert alacsonyabb bért kínáltak a járművezetőknek. Azzal viszont nem számoltak, hogy ezért a bérért senki nem megy hozzájuk dolgozni. Mára kénytelenek voltak elismerni, hogy a szükséges járművezetői létszám fele áll csak a rendelkezésükre.
A VRR ezért a szerződést felbontotta, és átmeentileg a DB Regiót bízta meg a két említett vonal további üzemeltetésével.
15 éve amikor az Árkád megépült és a villamosokat összekötötték , már szó volt arról , hogy a 32-es csak és kizárólag a Bosnyákig megy .
Meg is épült a visszafordító lámpa és a templom előtti tárolótér végállomás is nekik készült . ( most taxisok verik ott magukat , pótláskor alig lehet öket elzavarni )
Amikor alig néhány tucat utas verte mahgát , hogy ő nem száll át , nincs AP szolgáltatás maradt , behodolt a BKV .
Jött a következő terv ! A 32-es a Kassai után a szinte nulla közösségi közlekedéssel rendelkező Róna utcán menne. Szuper ötlet , elérhető az Uzsoki kórház , végig lesz 15 percenként busz , ott az OBI , tesco , stb és ugyan úgy el lehetne jutni az Örsre .
Ezt pár lakó furta meg , nekik autójuk van , ne legyen megálló a házuk előtt !
Hát ennyit a demokráciáról és az értelemről .
-------
Sajnos még mindig egy túlságosan ittmaradt ( szocialista ) szemléletű , SZINTE ingyen szolgltatás a "BKV" !
Elég csak belegondolni , hogy mennyire vállalható ez a sok párhuzamos közlekedés , és hogy a fejlesztések - hálózat módosításokat mennyire lehet ésszel végigvinni .
A 117-et és a 185-öt össze kellene kötni. Régóta gondolkodom ezen, ezeknek ebben a formában nincs értelme, másrészt az Óhegy-Újhegy környékének nem túl jó a buszközlekedése.
Nem teljesen kiérlelt az ötletem, de valahol itt tartok, a két összevont járattal:
- Indul az Örsről, a 85E vonalán
- Óhegyi lakótelep, majd az Újhegyi, itt rákapcsolódik a 117-es útvonalára
- Onnan vissza Kőalsóra, tovább akár kőfelsőre.
Így pl, a Gyömrői út környéke is kapna kapcsolatot Óheggyel, valamint a Bajcsi kórházzal, ahová a rendelő települ, valamint Újhegyen is jobban elérhető lenne kőalsó.
Más:
A 162-es busz pedig Kápolna u. Kőér u. - Gitár u. vonalon érné el a mai vonalát (új területet lefedve és pótolva a 185 Kőalsó kapcsolatát)
Hát VEKE-Lala ötleteléseit már meg se említsük. Ezek ülnek havi 800 ezerért ott tanácsadónak.
Persze a szája be van fogva, idén már az sem volt baj, hogy 50 fok van klíma nélküli villamospótlókon meg a metrón.
Most hogy lejár a szerződése, elő kellett kapni valamit a kalapból hogy fontoskodjon (HÉV-et betesszük a 11-es út alá) üszkve 30 éve be akarják tenni de most megint okoskodik.
Ja, tök örülök a 251/251A-nak, mert legalább jár felém Ikarus egész nap (kivéve ha éppen a legóbusz van a vonalon). Kár, hogy az utasforgalma nagyrészt attól függ, ment-e előtte 150-es vagy 250-es.
Az valóban vállalhatatlan, de látom, beleégett a retinádba, de sajnállak.... Az viszont szintén nem OK, hogy Kőbányán az újhegyi lakótelepen keringtetünk két kisforgalmú járatot (117, 185), amiből az egyik is elég, vagy amikor Békáson a 143, 186 tök feleslegesen szétbontódik egy külön járatra a peremidőszakban... És akkor még sorolhatóak lennének a további finomságok.
Örömteli azonban, hogy a 22. kerületben munkanap az egész nap Kelenföldig járó 251, 251A megvalósult, és talán a 101E hétvégi járatása is megvalósul hamarosan. Persze ezek kisebb volumenű dolgok, mint egy hálózatváltoztatás.
Olyan fantasztikus gondolatokról, hogy ne legyen este busz beosztva a 39-esre, ha meg valaki mégis vele akar utazni akkor majd a 11-esről beugrik egy busz, ott meg kimarad egy indulás, bármiféle érettséginél magasabb végzettség nélkül is látszanak, hogy orbitális baromságok...
Totál felesleges a diploma ehhez szerintem is, pedig jelentkeznék rá (azt persze nem tudom, hogy nettó 250 a fizu-e, vagy kevesebb/több). Ezzel az erővel akár külsős vállalkozónak/cégnek is ki lehetne szervezni a hálózattervezést...
Amúgy meg: jó, hogy hirdetik ezeket az állásajánlatokat, de nem lenne logikus megvárni az október második felét, vagy az első fővárosi közgyülési ülést, amikor döntenek a BKK sorsáról? Mert tudjuk, hogy jelenleg elég bizonytalan a helyzet ezt illetően, mi van, ha 2020. január 1-től már nem lesz BKK...?
Egyetemi végzettséggel nem autóbusz útvonalakat meg menetrendet fogsz tervezni, BKK-nál nettó 250 ezerért. Ezt te is tudod. Sima érettségivel, esetleg valami szakirányú tanfolyammal reálisabb lenne ezt meghirdetni (talán még jelentkező is lenne rá)
Amennyi energiát fektettél az utóbbi kb. 15 évben a felsőoktatás ekézésébe csak ezen a fórumon annyiból magad is szert tehettél volna egy szakirányú diplomára. És akkor nem kellene ilyeneket írnod, esetleg is jelentkezhetnél is. De sosem késő!
A reggeli csúcsidőben jellemzően az elővárosokból, tehát inkább kisebb-közepes állomásokról utaznak be a nagyvárosi pályaudvarokra. Ha ők itt reggeli csúcsidőben felszállók az nekem furcsa. Melyik állomáson van ilyen mennyiségű felszálló reggel?
Vagy ennyien ingáznak kifelé? Van valahol egyetem elővárosban, ahova a belvárosi nagy állomásról mennek sokan, és most indul az a vonat, ami pont jó az első előadások kezdésére?
Valami helyi specialitásnak azért lennie kell, a vasúti utasok összetétele azért biztos nem ilyen általánosságban. (Legalábbis én nem tapasztaltam Nyugat-Európában a fiatalok ennyire magas részarányát.)
Az is nehezen hihető, hogy folyamatosan ilyen sor lenne, ahhoz már metró sűrűséggel induló vonatok kellenének. Csak volt valami ráhordó eszköz, ami éppen most érkezett, tán egyszerre több is?