Lehet, azt hitte, valóban a rúdon van... :-) (Bocs, legszebb öröm a káröröm! De tényleg elég nagy balga, aki a felsővezeték alatt, a kocsi tetején táncol. Annyira hogy lehet berúgni, hogy ez jusson valakinek az eszébe?!)
Súlyos sérüléseket szenvedett az a nő, aki ittasan táncolt egy vonat tetején, ám megütötte az áram. A különös baleset szombaton hajnali egy óra körül történt a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Újszász vasútállomásán. Egy, az eddigi adatok szerint eléggé ittas nő felmászott az egyik tehervonat tetejére és ott táncolni kezdett. Szinte azonnal megtörtént a baj, hiszen hozzáért a magasfeszültségű vezetékhez és az áramütés ledobta a vonatról. A szerencsétlenül járt nő súlyos égési sérülést szenvedett. (stop.hu)
Nem biztos, hogy ugyanarról beszélünk, de 1981.04.03-án reggel/délelőtt nem Szárligeten, hanem Tatabányán durrant bele egy tehervonat az állomáson tartózkodó 827. sz. vonat BDt 326 psz vezérlőkocsijába. A részleteket nem tudom csak annyit, hogy a vonatgép (Szergej?, de nem biztos, ellentmondóak az adatok amit eddig találtam) fekve maradt Szárliget és Tatabánya között. Egy idő után feloldották a féket mert azt hitték a segélygép már a vonat végén van, majd lassan megindultak azt gondoiván, hogy az húzza őket. Tévedtek, a szerelvény a lejtős pályán a saját tömegénél fogva gurult meg, majd egyre gyorsulva haladt Tatabánya állomásig, ahol a bent álló szerelvény vezérlőkocsiját az oldalára borította és nagy ramazurit okozva állt meg. Egy utas meghalt 24 megsérült, a személyvonat még kettő, a tehertvonat több kocsija siklott.
Ha már + és - irányról beszélünk, akkor D70-nél (mint Keleti) nem "egyenes" és "kitérő", hanem "jobbra-", meg "balra-terelő" állás. Mert a helyszínrajz a panoáma táblán a toronyban olymértékben torzított, hogy abból nem (mindig) derül ki, melyik az "egyenes" és melyik a "kitérő" állás... (Ha már a terminus technicus-nál tartunk. :-) )
"Arra gondolsz, hogy átszelési váltónak nincs kitérő iránya?:)" Arra IS. Meg arra, hogy HA (!) a 4. váltón volt a baleset, akkor a 6. váltó miért lett 20-as?! :-O
Üdv.! 1984 körül, az állomás felújítása alatt, volt egy baleset Szárligeten. Egy Szergej belecsattant az állomáson álló ingaszerelvénybe. Bővebb infót tud valaki? Köszi előre is.
Miközben az egyik kezével tartja az ajtót, hogy vissza ne csukódjon? Mert a Bz ajtaját a munkahenger levegőnyomása tartja zárva. Persze ha elzárják a levegőt, az más.
Személyes tasztalat, de csak mellékkocsin próbáltam (legutoljára kb 10 éve, azóta talán benőtt a fejem lágya).
Ha erőteljes mozdulattal meglököd a nyítószerkezettel ellentétes oldalon az ajtót, de elég annyira, hogy csak kimozduljon, akkor ajtó közepes erőhatással is kinyítható és akár 1 kézzel is megtartható.
És ha van nálad egy pénzérme (legalább 5 Ft-os), amit a fejed felett a fogasléc és a fogaskerék közé raksz, akkor egész úton biztosított a Bz mellék szellőzése kánikula idején. (Azért írok 5 Ft-ost, mert kisebb érme esetén nagyobb az esélye, hogy az újjad kerüljön oda...)
Természetesen ezt legcélszerűbb ajtózárás előtt elvégezni...
Kiemelném, hogy ezt elég régen használtam, azóta lehet, hogy fejlődött a technika...
"Egy erősebb embernek sztem nem telik sokba kihúzni azt az ajtót és máris ki lehet lökni mondjuk egy fehérnépet."
Miközben az egyik kezével tartja az ajtót, hogy vissza ne csukódjon? Mert a Bz ajtaját a munkahenger levegőnyomása tartja zárva. Persze ha elzárják a levegőt, az más.
Tegyük hozzá, hógy jól reteszelt ajtón. Nem reteszelten vagy nem jól reteszeltem ki lehet zúgni. Egy erősebb embernek sztem nem telik sokba kihúzni azt az ajtót és máris ki lehet lökni mondjuk egy fehérnépet.
Megszeretném kérdezni az Urakat, hogy engem érdekel a balesetvizsgáló munkakör és kérdezném, hogy hol lehet, vagy milyen irányba kell tanulni ehez a munkakörhöz.
Az átszelési váltó egyenes irányba történő lezárásakor köralaku táblával és a váltó számával ellátott kulcsot kell a lezárási táblázatnak megfelelően a kulcsszekrénybe illetve annak hiányában a váltóellenőrzést végző személynek magánál tartani. Mellék irányu állásnál négyszögletes táblával és a váltószámán felűl E és K betün kivül a F=főirány,illetve M=mellékirány megjelölést kell alkalmazni./pl.Fk23 vagy Mk.23./ F.21.utasítás 2.11.1. pontjában foglaltak szerint.
Ma van/volt/ az Európai Mozdonyvezetők Napja.Ezuton kivánok minden aktiv és nyg. kollégának jó egészséget és balesetmentes munkavégzést!Néma főhajtással emlékezzünk azon kollágáinkra is akik már nem lehetnek közöttünk!
És ha a teljes átszelési ... (kitérő/váltó, szemlélet kérdése) váltózárjának váltózárkulcsát magadhoz veszed, az kör alakú vagy szögletes kulcstáblát fog mutatni?