Lennie kell ott egy keverék állító csavarnak. Azt becsavarod teljesen, majd 1,0-1,5 fordulattal ki csavarod. Beindítod a motort, próbálsz gázt adni és eközben nagyon fííííííínoman állítgatod a csavart. Akkor jó amikor a legjobban pörög a motor.
Ez az én javallatom. Alapjárat milyen? Ha van rá mód : úszószint állítás
Mi lehet a rigám gondja?Beindul,de ha sebbeségbe rakom akkor leáll és ereje sincs hogy elinduljon és csak akkor jár ha a karbinak a pupáját nyomogatom.Furva volt és uj a dugó is benne.Szikra van.
Én a karbira tippelek,bár kipucoltam,és minden rendben ránézésre.
Üdv! Keresek mini rigámhoz kapcsolási rajzot! Olyat main megvan jelölve, hogy a tilisztoron mit hova kell csatlakoztatni. A kezelésiútmutatóban lévőn nem tudtam eligazodni.
Van egy 1987-es Mini Rigám ELADÓ. Fémsárvédős kereklámpás. A sárvédők és a tank kicsit rozsdás volt ezért újra kellett festenem. Egyébként a váz festése még zsír. Bowdenek épek. A motorja S-58, kormányváltós, kevés km-es blokk, motorcserés volt mert sokat állt és berohadt a V501-es blokk. Új gyári henger dugó bejáratva. Erős, jól húz. A gumik eredetiek. 30000-et gondoltam érte (irányár).
Féltve őrzött kincsem az a (eredeti festésű, 1983-as évj) Riga, amit 1989-ben a ballagási pénzemből vettem 2000 Ft-ért. Akkor kb kétezer km volt benne, most kb 3000. Nem használom, de el nem adnám a világ minden pénzéért sem.
Szakállas vicc: hogyan tudod megduplázni a Rigád értékét? Úgy, hogy teletankolod.
Üdv! Tanácsot szeretnék kérni. A pedálos Riga12-esem eddig 55-öt tudott 1,7l fogyasztás mellett,most csak 50-et,és a fogyasztás is 1,9 lett.1-ben sem pörög már 20 felett.Kicsit csörög fél óra motorozás után.Mi lehet a baja?Régebben 60 felett is ment,csak akkor már nagyon rezonált(karom-lábam elzsibbadt). Gyertya:Isolator260. Van valami 5letetek?
Látom a Verhovina is téma ezen a fórumon, így hát én is kérdeznék tőletek. Van egy Verhovina-4 es a garázsban ferde tankos, pedálos, amit előhoztam, leporoltam, kipucoltam a karbit. Van benne 10e km. Most ott tartok, hogy vmi értelmes gyertya kéne bele, mert anélkül ugye max. tekerhetem :)) Tudnátok bele ajánlani valamit?
Tegnap megvettem a szimmeringeket 500Ft/2db, a kondenzátort 500Ft/db, kipufogó tömítő 550Ft/db. Most, hogy így jól beruháztam, már csak a jó időt várom 7VG-re :)
Sziasztok rigások ! Én egy babettát szereltem fel k 35-ös karbival, de hiányzik a légszűrő hozzá ! Érdeklődnék, hogy tud- e közületek valaki eladót ilyet ? Köszi !
A főtengelyszimering mérete 35X15X7 mindkét oldalon, és lehet kapni. Javaslom a gyújtásoldalra porvédőset tegyél, tovább tart. Az a "tömitőmadzag" azbesztzsinór. Kondenzátort nem kapsz eredetit, de a Simsonéval kitünően működik. A leirt tünetek alapján gyújtáshiba szerintem. A K35-ös karbi tűszelepje még új korában sem zárt 100%-osan, , ez nem probléma. Inkább hogy nyomás alatt nem tudja leadni a szikrát, és ezért a sok rugdosástól (tekeréstől :-)) teliment a forgattyúsház benzinnel. A szimeringek az állásban is tönkremennek, ezt mindenképpen cseréld ki ha nem akarsz meglepit. Az előgyujtás pontos értéke 2.6-2.9mm. A henger és kipufogókönyök közé elvileg nem kell tömités, de tekerhetsz az asztbesztzsinórból. A könyök és dob, ha hollanderes, akkor oda kell, ha bilincses akkor nem. Ha nem akarod hogy szeleljen, akkor FBS nevű tömitőpasztával (ez olyan mit a sziló, csak hő és olajálló, és tubusos) kend körbe, illetve azzal rakd össze.
Köszönöm a tanácsokat, ennek a tömítőmadzagnak utánajárok, a kipufogó teljesen tiszta, múlt 7VG-n szedtem szét, takarítottam ki, de nem is volt tulképpen koszos, szelel rendesen. A furulyán alig volt valami lerakódás. Ha legközelebb jó idő lesz, újra próbálkozom :)
Olaj: rossz szimmeringnél inkább az olaj hígul be a keveréktől a blokkban tapasztalatom szerint (nyomáskülönbség). Amúgy hihetetlen sok olajat képes a keverék összetrutymákolni a hengerben is, elég ha látod a dekompresszor mit köp ki magából egyenesen a gyertyára...
Mindenesetre ne zárd ki a szimmeringet, de az utolsó legyen, mert sokat kell hozzá bontani (kuplung balon vagy lendkerék jobbon). Ha befolyik az olaj, már brutálisan át kell eresztenie.
Füst: valami hőálló kócmadzag (gondolom teflon) rátekerhető a találkozási pontra, a könyöknél én is láttam a nyomait, de meghúzva a dob/könyök rögzítő gyűrűt nem füstöl rossz felé. A hengernél lehet tömítő pasztát vagy a kályháknál használatos hőálló "madzagot "használni. Vagy alufólia csíkot besodorni és rászorítani a cuccot. A kipufogó amúgy szelel? Komoly lerakódások lakhatnak benne...
csak egy gondolatmenet, ami a rigás honlap hsz-i olvasása alapján és az én problémám összevetéséből fogalmazódott meg, amit meg fogok nézni:
Indítási próbálkozások közben, amikor egyet-egyet pöffent a gép, azt láttam, hogy a henger és a kipufogó találkozásánál olajat köpköd ki a motor, ami szépen csorgott lefelé a könyökön. Na mármost honnan jön ez az olaj? Arra tippelek, hogy a főtengely-szimmeringem igen csak kivan, és onnan szívja be a motor, és ezért /is?/ nem akar beindulni. Utólag visszagondolva a gyertyán is látható volt egy fényes bevonat, amit mindig automatikusan letöröltem,azt hittem a sok be nem gyulladt keverék az. Ez részemről egy elvi eszmefuttatás, bevallom, még soha nem láttam a baloldali dekli nélkül a motorblokkot, nem tudom, mi van alatta :((( Csak sejtem :))) Hozzáértők szerint valós lehet a vázolt problémám, vagy csak egy selejt szellemi termék ? :)
Egyáltalán kapható ilyen szimmering valahol? Vinni kell a régit vagy van mérete? Még két kérdés: A kipufogó torokhoz kell-e tömítés, mert ezexerint, ha az olaj kijön, ott a füst is jönni fog, pedig a két anya meg van húzva! Ahol a kipufogó könyök belemegy a dobba, ott van egy bilincs, alatta is szelel, oda sem kell tömítés?
Csak ne zárjon nagyon...nekem gyakorlatilag át kellett fúrni a főfúvókát (60-as, "új fajta" karbi) de a régi Verhóm is koszos volt rendesen: átfújás, pucoválás minden nagyobb állás után. Előgyújtás 2-2,5 körül, de Rigaklub oldalról le is tölthető a teljes gyári anyag, nagyon jó! Sok sikert!
Szerintem a tűszelep zár, mert nem folyik a karbiból a benzin, ha nyitva a csap. Bár az enyém nem berúgókaros, hanem pedálos, de éreztem párszor , hogy visszarúg. Ezt mi okozza? Nem a helytelen előgyújtás? Az előgyújtás értékét azt tudom, felső holtpont előtt 2,5-3mm, csak a beállítás menetére lennék kíváncsi.
Most vagyok először jelen a topicban. Van egy Riga 4-esem, teljesen gyári állapotban, bár inkább úgy írom, hogy minden gyári rajta. Az állapota kicsit viseltes, a krómozott részek, mint a felnik, a kormány elég rozsdafoltos. Az első lámpából hiányzik az égő, egyébként mindene megvan. Az ülést kéne újrabőröztetni, mert szétszakadt. Elvileg működik :) Azért csak elvileg, mert hol sikerül beindítani, hol nem... Ma is, hogy ilyen szép idő volt, elővettem, leporolgattam, öntöttem bele fél liter benzint, végre találtam /csináltam/ egy tömítést a benzincsap szűrőjéhez, már nem folyik.nagy nehezen beindult, szépen pöfögött, aztán leállt. Utána hiába volt gyertya, megszakító, karburátor takarítás, csak néha pöffen egyet aztán vége. Van szikra, benzin, mégsem megy. Igazi Riga! :))) Valaki mondja már meg, hogy lehet az előgyújtást pontosan beállítani! Részletesen, ha kérhetem. Milyen értékű kondenzátor való bele? Ez az egy, amit nem cseréltem. Ha valaki tud forrást a hiányzó égőmre, köszönettel venném! Ja, 3900km van a mociban, még soha nem volt megbontva, én az első tulajtól kaptam! A gumi eredeti orosz, alig van megkopva.
Eladó Verhovina 6!! Mindene megvan sőt rengeteg plusz alkatrészt is adok hozzá. Elkeztem felújítani csak nincs időm hozzá. A új festés van rajta. Irányár: 18000.- Esetleg lehet alkudni ha valakit érdekel. A blokk is megvan. Akit érdekel az elérhet: Telefonon: 0670/280-38-05 E-mail-ban: mihaly-david@vipmail.hu Msn-en: velorex350@citromail.hu