Én a diesel automba soha nem raknák 0W30,vagy 0W40 es olajat(itthoni használatra teljesen felesleges,ritkán van -35 fokos külső hőmérséklet) Az igaz,hogy picivel hamarabb jut el a kenőanyag a különösen fontos helyekre hidegindításnál,de pl.: melegben,vagy amikor hajtod a gépet sokkal vékonyabb az olajfilm,tehát "nagyobb" a kopás egy 5W40-es olajhoz képest. Ráadásul a régebbi turbok konstrukciójából adodóan kicsit eszik az olajat.
Az ajándékba kapott navit használja valamelyikőtők?
Milyen tapasztalataitok vannak?
Sajnos az enyém nagyon gyakran már bekapcsoláskor azt jelzi, hogy nincs jel, és menet közben is egyik pillanatról a másikra bemondja, hogy megszűnt a vétel,(piros a műholdikon) és ez hosszú perceken, km-eken át tart. Tegnap épp Bpesten a belvárosban hagyott így cserben.
Vajon ez "normális" jelenség, vagy valamit állítani kellene rajta?
Nem feltétlenül megy tőle tönkre. Én a pancsolást nevezem így gyűjtőnéven. Néha ismeretlen eredetű a nafta. (hajó pld) Az öntögetéssel pedig gyakori szűrő csere jár, néha nagyobb bajok is vannak, hiába van akár kútról az anyag. Mire lefejtik a buszból, teherautóból akár... Most kapásból 4 haverom jutott ebből eszembe név szerint. Eldugult pumpák, szűrők, megálló rángató autók, az egyiknek a befecskendező is majd fél milla volt. Ezek konkrétumok.
Attól, hogy benzint kapsz, hanem málnaszörpöt, a tetején két liter benzinnel, hogy olyan szaga legyen. Vagy ha mégis benzin van a kannában, akkor nyugodt lehetsz, hogy a legolcsóbb 91-es oktánszámú román szutykot kapod. Amíg 65-70ft volt az ukránoknál a gázolaj, az öcsém is kijárt tankolni, az ottani MOL kútra, de itthon kannából ő se nagyon mert venni, pedig 25éves VW-ja van.
Többet eszik ennél egy lacsi, de nem panaszkodhatom. Hazafelé Horvátból autópálya/normál út aránya 4/5, tetőbox, négy személy+kb. 120 kg csomag, félúton klímával, ami nem automata, tehát állandóan ment, pályán 130-140, többin 100-110. Mért fogyasztásom 7,5. Városban megeszi a 8-8,5 lityit.
De cserébe: két ötperces pihenőt leszámítva egyvégtében tekertünk haza és úgy szálltunk ki, mintha nem 500, csak 50 km-t jöttünk volna.
Nem van egy szűrő gyár akitől a kia megrendel 1 000 0000 db hunday&kia feliratu szűrőt... A problémák megoldása garnciális időn belül mindigis problémás dolog leszvolt.
Akkor azt mondjátok mindenképpen érdemes valamilyen adalékot használni a dízelbe, még ha nem akarok teljesítménynövekedést akkor is?
Folyamatos, vagy csak alkalmanként (pl 5000 km) érdemes használni. Várom továbbá én is a javaslatokat, hogy kizárólag az autó kímélése miatt melyiket célszerű, mert még nekem sem volt soha dízel.
Mire megjön a gép, fel szeretnék készülni teljesen, hogy az első perctől fogva jól bánjak vele.
Ugye kb 1000 km-ig érdemes bejáratni, utána kiméletesen ugyan, de már lehet jobban hajtani.
Semmi para, a kutak agyon vannak elenőrizve, az olajszőkítés már lefutott. Ne kezdjülk megint az üza vitát. Aki öntöget, az szokott ráfázni, szinte mindíg. ismerek jó párat, tudom. Ők sem azzal kezdték, hogy ... hajj, kannáztam, és beszart valami... Ha pedig néha kap esetleg egy kis kenőanyagot a gázolaj, abból baj nem lehet. Az égésjavító pedig ne feledjük, hogy a motorban fejti ki hatását, az más tészta. Az off Mágane dCi-m 185.000Km-t ment alattam, zóta már más hajtja. Annak metabond üza adalékot adtam, mikor megvettem 100.000km-el. Baromi nagy mákom volt vele, mert a maradék 3 hó gari hamar elfogyott. Megjegyzem manapság már nem kockáztatnám meg, hogy használt dízelt vegyek. Rizikós. Az előző tulaj tudtán kívül is tönkre teheti a turbót, már töbször kifejtettem.
Ugyanerről volt szó egy másik fórumon, ahol arra jutottak, hogy elvileg márkaszervízbe sem kellene hordanod ahhoz, hogy a garancia megmaradjon, csak igazolni kellene a karbantartásokat, illetve azt, hogy a megfelelő anyagokat használták fel. Extrém esetben pl miért kellene ugrani a garanciának, ha nem a KIA szervízben cseréltetsz olajat, hanem mondjuk a Hyundai-nál dolgozik egy ismerősöd, és ott baráti áron, egy i30 olajcseréje után megcsinálja a te Ceed-ed olajcseréjét is? Csakazért ugrik a garancia, mert nem a KIA szervíz nyúlt le egy halom pénzzel?
"A 10W40 es meg szerintem túl sűrű és csak fészintetikus a legtöbbje!" Mi a baj azzal, hogy csak félszintetikus? Az ásványi olajnak jobb a kenőképessége, igaz a szintetikusnak meg a hőtűrése jobb. A motoromba 10w40-es félszinti való. Igaz, csak 67ló, de 10ezer fölött pörög, teljesen szintetikusat csak a sportmotorokba szokás rakni. 100-180ló között 14-15ezres fordulatszám mellett. A 10w40 inkább azért nem javallott, mert -20 +40 fok között használható. A 0w30-as pedig csak 30fokig! Úgyhogy azt inkább ne.