Keresés

Részletes keresés

tgv28 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1473
A második kocsiban egy részeg kisebb karcolásokkal mászott ki. (nem poén.)
Előzmény: Bárdos Imre (1459)
tgv28 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1472

...csak nem azok mondták, akik ott voltak.

 

Részigazság.

Előzmény: Vendégsín (1458)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1471
1130
Előzmény: varjan01 (1466)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1470
"... volt ott személyzet ..." Szerintem akkoriban már nem volt ott személyzet. Nem az állomásra volt visszajelentve a végállás valahogy?
Előzmény: M44-419 (1469)
M44-419 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1469

Emlékeim szerint a 80-as években vörös-fehér ellensúlya volt, azért írtam.

 

Ez igaz, csak akkor még volt ott személyzet. Azóta ugye változtak az idők és ezt is átbabrálták.

Előzmény: Füsti-67 (1467)
GEORGIE Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1468

Sziasztok!

 

Van-e itt valaki, aki meg tudná mondani, hogy egészen pontosan milyen pályaszámú kocsik voltak a szajoli balesetben résztvevő Ao és Bo kocsik?

A lengyel kocsik kapcsán még a 2 másik balesetben, Hort-Csánynál és Turánál megsérült kocsik pályaszámait is keresem.

 

Köszi!

Előzmény: csantaveri13 (1348)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.25 0 0 1467
Emlékeim szerint a 80-as években vörös-fehér ellensúlya volt, azért írtam. Ezek szerint azóta átalakították? Köszi a helyesbítést!
Előzmény: M44-419 (1456)
varjan01 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1466
melyik szili volt az áldozat?
Előzmény: Bárdos Imre (1465)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1465
V43 1130
Előzmény: CJZero (1464)
CJZero Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1464
Tudsz képet?
Előzmény: Bárdos Imre (1463)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1463
Siklás és borulás, de akkor egy tehervonat volt az áldozat.
Előzmény: CJZero (1462)
CJZero Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1462
Mi történt akkor?
Előzmény: Vendégsín (1420)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1461
Ez pontosan így van.
Előzmény: Törölt nick (1460)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1459
Ilyen pletykát én is hallottam, egész pontosan azt, hogy a második kocsiban - ami tömve volt - senki sem maradt életben, és csak az azonosítható áldozatok voltak 31-en. Ennek ellenére nem tartom valószínünek, hogy ez igaz lenne. A balesetben azonosíthatalan áldozatok valószínüleg hiányoztak volna a hozzátartozóiknak, barátaiknak, ismerőseiknek így nem hiszem, hogy ne keresték volna őket. Ha pedig keresték, akkor előbb-utóbb csak kiderült volna, hogy azon a vonaton utaztak és áldozatául estek a balesetnek. Ha pedig így történt volna, akkor annyi ember halálát nem tudták - és feltehetően nem is akarták volna - eltitkolni.

Ilyen hírek sok komolyabb, több halálos áldozatot követelő balesetnél felröppentek és (szerencsére) soha sem bizonyultak igaznak.
Előzmény: Vendégsín (1458)
Vendégsín Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1458
Azaz akik ott voltak a mentésnél azt mondták, hogy sokkal több volt mint 31 csak...

...csak nem azok mondták, akik ott voltak.
Előzmény: tgv28 (1444)
Infós Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1457

"Pedig az is helyszíni állítású, de van rajta egy villamos ellenőrző rendszer (elektromos retesz)?"

 

Ha forrásaim nem csalnak (mármint a szemem), akkor a gyakorlatban egy szabványos váltóhajtómű kerül oda, motor nélkül, az ellenőrző-áramkörben a motortekercseket pedig fixen bekötött ellenállások pótolják.

Előzmény: Füsti-67 (1455)
M44-419 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1456

mint pl. kénsavgyár-kiág. már gáz lenne. Pedig az is helyszíni állítású, de van rajta egy villamos ellenőrző rendszer (elektromos retesz)?

 

Ha a nagytétényi Kénsavgyári-kiágra gondolsz, akkor messze jársz az igazságtól. A helyszíni állítás annyiban igaz, hogy a vonali tol. vez. állítja a váltókat a helyszínen egy helyikapcsolóból, mivel az A/1 és az A/2-es váltók motoros váltók. A helyikapcsoló feletti rendelkezési jogot a tétényi fszt gyakorolja, a már megszokott hozzájárulás kiadásával.

Előzmény: Füsti-67 (1455)
Füsti-67 Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1455
Ja, hogy ja. :-)) A helyszíni állítású váltónál nem fogadjuk el FOLYAMATOS ellenőrzésnek, ha nálunk van a kulcs, mert abba bele lehet piszkálni, fel lehet vágni stb. és a kulcs még mindig nálunk van. Mellékvonalon még csak-csak elmegy, de fővonalon, mint pl. kénsavgyár-kiág. már gáz lenne. Pedig az is helyszíni állítású, de van rajta egy villamos ellenőrző rendszer (elektromos retesz)?
Előzmény: Infós (1452)
Chapadj Creative Commons License 2006.08.24 0 0 1454
Én is erre gondoltam, csak nem így fogalmaztam.
Előzmény: Infós (1452)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1453
Ja,engem meg rángattak miatta jegyzőkönyvezésre:-)
Előzmény: mdbz (1451)
Infós Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1452

Ja, hogy helyszíni váltóállításról van szó...

 

Akkor pedig nem a próbaállítások okán, hanem a biztonság növelésére. Ugyanis a váltózár kulcsa is felhasználható, tehát alapvetően nem a fényjelzősítés indokolta.

Előzmény: Infós (1450)
mdbz Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1451

Pár évvel később ugyan ez a páros volt részese a képen látható eseménynek, csak akkor a másik vezetett, az egyik meg napizta.

 

 

Előzmény: M41-2142 (1448)
Infós Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1450

Az csak a végállás-ellenőrzés miatt van ott, maguk a fényjelzők nem indokolják. Inkább a minden vonat előtti próbaállítási kényszer miatt kerültek oda. Hisz' a bakter úgysem csinálja, így ezzel a baleseti lehetőség csökken. :)

Található ilyen Városliget-elágazás egyik váltóján is, a Z jelű vágányok felé.

Előzmény: Chapadj (1449)
Chapadj Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1449
Iparvg. kiágazásoknál láttam olyat, hogy motor nélküli váltóhajtómű van felszerelve a súlykörtés állítókészülék melle. Gondolom a fényjelző miatt.
Előzmény: Füsti-67 (1407)
M41-2142 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1448
Pontosan :))
Előzmény: mdbz (1447)
mdbz Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1447

"Az egyik mv"

 

Az esetnél csak egy mozdonyvezető volt, a másik csak később lett az (vvk-ként volt jelen )

Előzmény: M41-2142 (1426)
vaskerék Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1446
UL kategória.
Előzmény: tgv28 (1444)
tgv28 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1445

A balesetért elsősorban hibáztatott váltókezelő több éves börtönt kapott, ahonnan néhány év múltán elnöki kegyelemmel szabadult.

 

Tavaly.

Előzmény: Bárdos Imre (1399)
tgv28 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1444
Történelem: 1994. 12. 3-4. Europai Együttmüködési és Biztonsági Konferencia. Jelcin+ 28 ország külügyminisztere Magyarországon. A vonat pénteki tipikus kollégista vonat -szegedi csatlakozással ez az un. Hamilton forda miatt is lényeges Szabadka miatt ugyanis oda járt a fél ország konyakért és bele esett a fordába ez a vonat is a Karácsony előtti piacolásokra való tekintettel Ni. KGST piac ha emlékszik még valaki arra a helyre- virágzó és zsufolt  Román és Ukrán kereskedelmi berendezeségű  utasokkal. A mostani tűzijáték szelősebb volt attól a vonatól. A  második kocsi vége bontott a harmadik elejével, bebicskáztak V formába. Azaz akik ott voltak a mentésnél azt mondták, hogy sokkal több volt mint 31 csak nemzeti gyászt kellet volna elrendelni. Az ország meg akkor készült a NATO-ba.
Előzmény: m61019andras (1390)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.08.23 0 0 1443
Igen hallottam.
Előzmény: Törölt nick (1442)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!