A 140 körüli tempó már nem a "takarékos" sáv . A szívó itt már nem rendelkezik tartalékokkal.
Ebben a sebességtartományban a turbós már szerintem kevesebbet fogyaszt. A gödöllői dombon pest felé 6-ban elgyorsul 170 fölé simán (eddig néztem csak), ha 120 körül indulsz az elején.
Régen volt egy olyan Bp-Miskolc utam, ahol a tejes távra volt 137km/ó az átlagom. Akkor volt 9,3 az ehhez tartozó fogyi. :-)
Mostanában, ha betartom a sebességhatárokat, (tempomat 140-145 :-D ), akkor 7,7-8 körül vagyok a Bp-Edelény távon lefelé, vissza pedig mindig 1-2 decivel kevesebb.
Mi a melóhelyen -amikor az árvíz miatt mentünk a Margitszigetet védeni- kaptunk a cégtől egy 1.6-os Astra H-t kijárni a "tetthelyekre".
Szinte csak annyi pozitívumot tudok róla mondani, hogy szép tűzoltópiros színe volt, így kérdés nélkül tudtunk közlekedni vele még a lezárt részeken is. :-)
Bár 110 lovas volt, de érzetre olyan 60-70-nek tűnt, az átételezése olyan volt, hogy teljesen terhelésen, 3e fölé pörgetve lehetett elindulni vele, sokáig csúsztatott kuplunggal, mert lefulladt volna... Városi fogyi 12 körül, igaz, nem kíméletesen, de a Bravo ugyanilyen körülményeknél 10 alatt eszik- bár annak messze nem kell kinyomni a szemét ehhez a tempóhoz.
Érdekes... de ez van, pedig azt hittem kevesebbet fogyaszt mint egy turbós. Ez még nem is zavarna annyira de legalább menne, a Gödöllői domboknál néha még 5-ik-ben is szenvedett.
sajnos az a tapasztalatom, hogy ugyanannyit eszik a turbós és a szívó is.. mindkettővel mentem hozzátávon és ugyanannyira jött ki a fogyasztás, pár deci különbséggel. példa: én mentem az enyémmel, ismerősöm az ő szívójával balatonra ugyanazon az úton. Én párszor előzésnél elkentem neki 90ről 140ig amikor lehetett, amúgy normális tempóban mentünk, a szívó nem volt padlózva, lightos előzések voltak, neki 6.3, nekem 6.8ra jött ki a fogyasztás. Ez autóúton, legalább 300km-re levetítve.
Ma volt az első hosszabb utam az autóval, és nem vagyok megelégedve a fogyasztással. Az normális, hogy autópályán 140Km/h-al 300Km távolságon 8,4L az átlag fogyasztás? Azt hittem valahol 7 körül lesz egy sima 1,4 szívó motornak :(
Vizsga volt még rá jövő novemberig. Motorilag teljesen rendben volt. A kipufogódob leszakadt, (7 ezer ft a javítása), meg hát 20 éves, eléggé rohadt már körbe, de nem volt nagyon vészes, csak a benzintöltő nyílásnál lévő elem. Na az kuka :D
Céges Opel full fapad, szar is, drágább is volt anno mint egy bravo, felszereltsége nulla, és mégis van olyan kollega aki azt mondja rá hogy tök jó nincs vele semmi gond.
nekem ha fizetnének sem kellene saját Opel Astra H tól visszafele. A mostani egész pofás lett kívül, belül nem láttam még.
Én azt valószínűnek tartom, hogy ami kéz előtt/alatt van az jó minőségű. Viszont ami nincs ott az nem, pl a műszerfal központi részén kívül mindenen látszik hogy kopogós. Vagy a kapcsoló amit már linkeletem.
Nekem pont ez tetszett a bravoban, hogy nem csak ami szem előtt van szép, hanem arra is fegyeltek ami nincs.
Erről a corolláról aposóm fluance-a jut eszembe, amiben ugyan ez tapaztalható. Csak az az autó hasonló dízel motorral 2 millióval olcsóbb és sokkal jobban felszerelt.
Az utóbbi idők corolla/auris felhozatalából ez az első amivel együtt tudnék élni. Na nem azt mondom, hogy szép és vérpezsdítő, de már elviselhető. Viszont 6 millió forintos árával, közepes felszereltségével még csak szóba sem jöhetne.
Én csak a torpanásra pillantottam a műszerfalra és olyan 7k-nak tűnt. Tényleg olyan volt a szitu, hogy nem volt idő nézelődni. Épp azzal voltam elfoglalva, hogy arra menjen, emrre és szeretném és nem a ződségesbódénak...