Kösz. Pont ezt a megfejtést mondtam annak, akitől a teljes zárás infóm származott, bár én a felső kaput mondtam süllyeszthetőre, mint amilyn a hátfői vagy a tassi mű megoldása. :-)
Először a hajózsilip átépül úgy, hogy az alsófő elzárása már szegmenstáblás lesz, nem pedig támkapu, mint most. A szegmensen lehet ereszteni ~40-60 m3-t.
Amíg ez épül, addig a meglévő zsilippel nem történik semmi, azon keresztül mehet a szabályozás, mint most.
Miután a hajózsilipen keresztül már lehet szabályozni, akkor készül az új szabályozó zsilip és szükség szerint a régi bontása.
Kiliti pedig akkor épül, amikor szárazon van a meder....
Ld. zjakabfi által betett nagyszabású építkezés hírét. Hírek szerint megvalósul egy időre az ősi állapot: lefolyástalan lesz a tó az építés egy szakaszában.
A Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság közölte: a műtárgyak átépítésének sorrendjét ütemekre bontották annak érdekében, hogy a Balaton vízállása mindig szabályozható maradjon.
Amúgy ezen ma reggelre is 18+ hőmérsékleten rendesen meg vagyok most lepődve. Kár, hogy a hét közepén belerondít az időjárás, amúgy biztosan rápróbálnék még. :-)